Päästke Vooremägi
Päästke Vooremägi
Tere,
Seoses suurte ehitustöödega Tartu lähedal Vooremäel on tekkinud olukord, kus arendaja on katmas praktiliselt kogu rada sevast-servani koorepuru ja puitlaastuga -8,2 km e. meie vana hea treeningring. See on aga jalgratturile suur õnnetus. Ega jooksiale ja matkajalegi see suurem õnn ole. Oleme väikse seltskonnaga alustanud võitlust päästmaks Vooremäe radasid. Siinkohal üleskutse kõigile, kes soovivad meid toetada. Andke teada foormis oma mõtetest ja oodatud on ka kõik ettepanekud.
Parimat: Leho Rips
Seoses suurte ehitustöödega Tartu lähedal Vooremäel on tekkinud olukord, kus arendaja on katmas praktiliselt kogu rada sevast-servani koorepuru ja puitlaastuga -8,2 km e. meie vana hea treeningring. See on aga jalgratturile suur õnnetus. Ega jooksiale ja matkajalegi see suurem õnn ole. Oleme väikse seltskonnaga alustanud võitlust päästmaks Vooremäe radasid. Siinkohal üleskutse kõigile, kes soovivad meid toetada. Andke teada foormis oma mõtetest ja oodatud on ka kõik ettepanekud.
Parimat: Leho Rips
Re: Päästke Vooremägi
Vooremäe radade päästmine tähendab siis mida?
- kristjan07
- Rattur
- Postitusi: 856
- Liitunud: 03. 04. 2004. 18:25
Re: Päästke Vooremägi
Aga Leho kuhu ma oma toetava allkirja saan anda? Selles suhtes et seal on jah selle suusavärgiga hulluks mindud natuke.
Re: Päästke Vooremägi
Ega me suurt kohapealset aktsiooni ei planeeri. Mõte oli lihtsalt näha, kas jalgrattakollegid mõistavad olukorda. Saaksime arendajaga läbirääkimisel vihjata, et Eestis jalgrattasportlased ei soovi sellist radade ehitus, kus rattasõiduvõimalused võetakse ära. Küsimus siis lihtsalt selline. Kas Teile meeldib, et Tartus Vooremäel rajatakse multshikattega terviserajad. Vastusevariandid siis jah või ei. Probleemi sügavust mõistate vast siis, kui olete kohapeal käinud. Proovige üks tõus koorepurul või puitlaastl sõita. Näited tegelikust elust - Tartu Rattamaratoni finish, seal kahes kohas koorepurukattega rajalõigud, Nõmme suusarajad, Lähtel osad rajad kaetud saepuruga, Kõrvemaal Tallinna rattamaratoni raja algus ja lõpp. Need on üksikud näited piirkondadest, kus osaliselt on rajad kaetud koorepuruga. Vooremäele plaanitakse kogu ringi katmine (u.1 km juba ka valmis). Tavaliselt on maratonidel sellised lõigud lühikesed (1-2 km) ning elatakse üle. Kogu raja katmine aga muudab kasutamise rattasõiduks praktiliselt võimatuks. Kes on Vooremäel käinud, need kindlasti teavad tõusude raskusi ja tõusu nurkasid. Proovige mõttes või elus läbi.
Leho
Leho
- kristjan07
- Rattur
- Postitusi: 856
- Liitunud: 03. 04. 2004. 18:25
Re: Päästke Vooremägi
EI.
Kuna enamus MTB trenne teen seal siis ei tahaks küll et see rada ära rikutaks. Muid arvestatavaid trenni võimalusi siin Tartus ja selle lähiümbruses minu arust pole.
Kuna enamus MTB trenne teen seal siis ei tahaks küll et see rada ära rikutaks. Muid arvestatavaid trenni võimalusi siin Tartus ja selle lähiümbruses minu arust pole.
Re: Päästke Vooremägi
Lisasin Leho esimesele postitusele küsituse. Palun hääletage seda kasutades.
Re: Päästke Vooremägi
Käisin vana 10km rada jooksmas ja tõesti, saepuru vedu ja radade silumine
käib täie hooga, lisaks paigaldati ka viitasid 8.2km raja peale. Radasid on
laiendatud ja ka üks uus lõik on juurde tehtud. Mõned aastad tagasi hakkasid
rajad võssa kasvama ja kogu Vooremägi oli üsna trööstitu. Nüüd kui on
rajatud uus parkla, ehitatud kaks uut puidust silda ja radasid laiendatud,
ei näe küll mingit põhjust pääste operatsiooniks, pigem tuleb tunnustada, et
asjad edenevad ja ehk tuleb ka radade valgustus, nagu see vanal heal ajal
oli. Suusa jaoks on hea raske profiiliga rada nüüd olemas, puudub vaid
lumi. Ratta jaoks on olemas singlid ja lisaks saab kasutada kõva pinnasega
osa vana 10km rajast, mis on 8.2 rajast välja jäänud. Ja see saepuru on
õhukese kihina seal ja pakun, et sõidetakse-jookstakse kiiresti kinni
käib täie hooga, lisaks paigaldati ka viitasid 8.2km raja peale. Radasid on
laiendatud ja ka üks uus lõik on juurde tehtud. Mõned aastad tagasi hakkasid
rajad võssa kasvama ja kogu Vooremägi oli üsna trööstitu. Nüüd kui on
rajatud uus parkla, ehitatud kaks uut puidust silda ja radasid laiendatud,
ei näe küll mingit põhjust pääste operatsiooniks, pigem tuleb tunnustada, et
asjad edenevad ja ehk tuleb ka radade valgustus, nagu see vanal heal ajal
oli. Suusa jaoks on hea raske profiiliga rada nüüd olemas, puudub vaid
lumi. Ratta jaoks on olemas singlid ja lisaks saab kasutada kõva pinnasega
osa vana 10km rajast, mis on 8.2 rajast välja jäänud. Ja see saepuru on
õhukese kihina seal ja pakun, et sõidetakse-jookstakse kiiresti kinni
Re: Päästke Vooremägi
Tulles tagasi koosolekult on olek mõnevõrra rõõmsam. Viimasele postitusele opositsiooniks võiks öelda, et proovi need rajad rattaga sõita. Õhuke kiht koorepuru on näiteks Tartus Dendropargi rulliraja ringi siseosas. Seegi olnud seal juba aastaid. Kellegil pole õnnestunud seda 1 meetri laiust rada eriti tugevaks ja siledaks trampida. Probleem Voorekal on ju see, et 5 meetri laiune rada vajaks selliseks trampimiseks 2-3 diviisi kogu suve igapäevaselt 5-6 ringi täies laiuses jooksmas. Ei tea küll kust sellist massi tekitada. Tavaliselt tekib siiski üks kitsas rajake, mida mööda kõik kulgema hakkavad ja eriti ei vaevu kõrvale pehmele multshile minema. Ise küll ei tahaks sado-maso trenni teha selleks, et rajad sisse sõita. Kahjuks ei saa Dendro seisu enam demonstreerida, kuna lumi juba maas ja lumekahurid töös. Prarim aeg proovimiseks on kevadel-suvel. Loomulikult on säilinud vana 10-nese raja üksikud lingud. Need aga asuvad eramaadel ja ühel hetkel võidakse kasutamiseks sulgeda. Mis siis teha? Samas selleks, et jõuda nende radadeni tuleb ikkagi suures mahus multshikattega teid läbida.
Kuid nüüd asja juurde. Õnnestus arendajaga saavutada kokkulepe, mille järgi õnnestub vast senine taktika ümber mängida ning 2-3 aasta jooksul tugevapõhjaline rada eihtada. See muidugi nõuab rohkem lisatööd -multshi freesimist pinnasesse ja korduvat tasandamist ning silumist ja heina-muruseemnekülve. Lootus stabiilsele ja tugevale rajapõhjale on selle lahendusega olulselt helgem.
Tänan senise tähelepanu ja kommentaaride eest.
Loodan, et Voorekas õnnestub luua kõigile sobivaks sportimismäeks.
Parimat:Leho
Ootan siiski ka edaspidi kommentaare ja ettepanekuid.
Kuid nüüd asja juurde. Õnnestus arendajaga saavutada kokkulepe, mille järgi õnnestub vast senine taktika ümber mängida ning 2-3 aasta jooksul tugevapõhjaline rada eihtada. See muidugi nõuab rohkem lisatööd -multshi freesimist pinnasesse ja korduvat tasandamist ning silumist ja heina-muruseemnekülve. Lootus stabiilsele ja tugevale rajapõhjale on selle lahendusega olulselt helgem.
Tänan senise tähelepanu ja kommentaaride eest.
Loodan, et Voorekas õnnestub luua kõigile sobivaks sportimismäeks.
Parimat:Leho
Ootan siiski ka edaspidi kommentaare ja ettepanekuid.
Re: Päästke Vooremägi
Kogu respekti juures, Leho, hääletan multshiga katmise poolt. Kasutan ise väga palju Vooremäge treeninguks, olin ka üks nendest kes paar aastat tagasi sinna singli raja maha märkis. Tean, et viimasel ajal on seal kaks buldooserit rajad väga laiaks ja liivaseks teinud koorides maha muru kihi mis kaitses radu erosiooni eest. Seetõttu arvan, et võin siin ka arvamust avaldada. Asi nimelt selles, et Vooremägi on küll suhteliselt lauge aga siiski piisavalt kõrge, et vihmaste ilmadega tekiksid üsna suured mägiojad mis lahtist pinnast kaasaviies mäest alla suunduvad. Seni kuni sinna ei ole korralik muru peale kasvanud on multsiga katmine ainus lahendus kuidas neid uhteorge vältida. Oled kindlasti ka ise märganud neid laskumistel, kus kiirus on üle 50km/h, ootamatult ideaalile jäävaid ja peale igat vihma uues kohas asuvaid astanguid.
Kunagi olin ühes Kirsa korraldatud ühistreeningus kui üks vend sellisel laskumisel niplisse pani ja pärast tükk aega segast pani. Tema kukkumist ise otseselt pealt ei näinud ja seetõttu ei tea kas ta kukkus uhteoru pärast või lahtise liiva tõttu mis multsi all olles ka loodetavasti nii ohtlik ei ole.
Muidugi on multsi kasutamine rattasõitu raskendav tegur aga midagi paremat ma ka radade kaitseks ei suuda välja pakkuda.
Kunagi olin ühes Kirsa korraldatud ühistreeningus kui üks vend sellisel laskumisel niplisse pani ja pärast tükk aega segast pani. Tema kukkumist ise otseselt pealt ei näinud ja seetõttu ei tea kas ta kukkus uhteoru pärast või lahtise liiva tõttu mis multsi all olles ka loodetavasti nii ohtlik ei ole.
Muidugi on multsi kasutamine rattasõitu raskendav tegur aga midagi paremat ma ka radade kaitseks ei suuda välja pakkuda.
Re: Päästke Vooremägi
Ma hetkel asjast kauge(Tallinna) inimesena, kuid siiski Vooremäel liikununa küsiks hoopis niipidi, et kas siin tekib nt vastuseis suusatajatega, kelle jaoks on Voorekas Tartu lähiümbruse kontekstis ideaalne treeningpaik? Nemad ootavad tõenäoliselt ila tilkudes, et saaks juba mults maha, kahurid tööle, valgus sisse ja liuglema? Et kas ratturid siin natuke isekalt ei suhtu?
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Päästke Vooremägi
Lisaks kõigele muule - singli lisaks tekitamine on kordades lihtsam suusatamiseks vajalike laiade laineteta radade tekitamisest.
Re: Päästke Vooremägi
Jalgratta rehv mahub ju ka oluliselt kitsamale rajale kui uisusuusataja+klassikajälg jms.
Re: Päästke Vooremägi
Rõõm kuulda erinevaid arvamusi. Uhtorud Voorekal on tuntud-teada. Ise ei ole nende pärast veel bambuses käinud. Olen seni endale sobiva kiiruse valinud. Ohutus on suuresti tingitud minu tööga. Ei taha ise traumasid ja ei soovi neid ka teistele - toob mulle vaid tööd juurde. Tuleb tõesti tõdeda, et algplaan oli arendajal vägagi suusatajate kesksed. Nüüdseks õnneks rohkem rahvakesksed, et ka sõber Jaan ja Maali saavad rattaga kõrvuti rahulikult mäest üles vändata. Ei saa jätt kõrvale ka jooksijaid, kellel tegelikult multshikaatega rajad on väga suureks koormuseks pöiale. Suureneb kordades risk hüppeliigese piirkonna kõõlusaparaadi ülekoormusvigastusetele. See juba natuke rohkem medistiiniline aspekt, mida siin kõigile mõsitetavalt lahti seletada oleks väga pikk jutt.
Eesmärgiks mul mitte rattureid upitada.
ma ise kasutan Voorekat jooksmiseks, matkamiseks, suusatamiseks ja tõesti natuke rohkem rattasõiduks. Liitsin plussid-miinused kokku ning leidsin, et algvariant oli 100% sobilik suusatamisele ja kordades vähemsobilik ülejäänud alade harrastamiseks.
Nüüd siis ka puust-punaseks mäel käidud ja kevadised plaanid paika pandud. Tulevikus peaks olema Voorekas kõigile sobilik - kõva muru-heinakattega radadega.
Tegelikult ei suuda üksiki tehnoloogia selliseid tõusunurkasid lõplikult stabiliseerida. Isegi asfalt läheb ükskord mäest rõõmsalt alla, kui vesi servast nakitseb. Radade hooldus peab olema jätkusuutlik ja see hoiab ära ka tõsisemad traumad.
Jõudu: Leho
Eesmärgiks mul mitte rattureid upitada.
ma ise kasutan Voorekat jooksmiseks, matkamiseks, suusatamiseks ja tõesti natuke rohkem rattasõiduks. Liitsin plussid-miinused kokku ning leidsin, et algvariant oli 100% sobilik suusatamisele ja kordades vähemsobilik ülejäänud alade harrastamiseks.
Nüüd siis ka puust-punaseks mäel käidud ja kevadised plaanid paika pandud. Tulevikus peaks olema Voorekas kõigile sobilik - kõva muru-heinakattega radadega.
Tegelikult ei suuda üksiki tehnoloogia selliseid tõusunurkasid lõplikult stabiliseerida. Isegi asfalt läheb ükskord mäest rõõmsalt alla, kui vesi servast nakitseb. Radade hooldus peab olema jätkusuutlik ja see hoiab ära ka tõsisemad traumad.
Jõudu: Leho
Re: Päästke Vooremägi
Jõudu!
Ei tahtnud Vooremäe radade puulaastuga katmise kohta arvamust avaldada, kuna siin Soomes on kõikide suusaradade põhjad selle laastuga kaetud ega oska selles probleemi näha. Ühes vastustes mainiti, et Vooremägi on ainuke koht Tartu lähedal, kus MTB trenni teha. Tegelikult on vägagi palju erinevaid radu (nii laiuses, sõidetavuses, kui tehnilises raskuses) vaid natuke Vooremäelt edasi - Lootvina tee ääres Alakülas. Vägagi soovitan. Eelmisest aastast on palatsist ka ratta-orienteerumise kaart, mille leiab orienteerumisliidu lehelt orienteerumine.ee.
Ei tahtnud Vooremäe radade puulaastuga katmise kohta arvamust avaldada, kuna siin Soomes on kõikide suusaradade põhjad selle laastuga kaetud ega oska selles probleemi näha. Ühes vastustes mainiti, et Vooremägi on ainuke koht Tartu lähedal, kus MTB trenni teha. Tegelikult on vägagi palju erinevaid radu (nii laiuses, sõidetavuses, kui tehnilises raskuses) vaid natuke Vooremäelt edasi - Lootvina tee ääres Alakülas. Vägagi soovitan. Eelmisest aastast on palatsist ka ratta-orienteerumise kaart, mille leiab orienteerumisliidu lehelt orienteerumine.ee.
rada on hea, kui pool läbitakse ratta kõrval - ka laskumised
Re: Päästke Vooremägi
Ja nüüd 9 kuud hiljem on koorepuruga kaetud raja osad üllatavalt tugevalt
kinni sõidetud ja joostud. Nendel laskumistel ei esine ka enam vihma poolt
ohtlikult ära uhutud kraave ja auke. Võib rahumeeli tõdeda, et parem kui
varem. Koorepuru pandi suht õhukeselt ja tänu sellele vajus ka kiiresti
kinni.
kinni sõidetud ja joostud. Nendel laskumistel ei esine ka enam vihma poolt
ohtlikult ära uhutud kraave ja auke. Võib rahumeeli tõdeda, et parem kui
varem. Koorepuru pandi suht õhukeselt ja tänu sellele vajus ka kiiresti
kinni.
Re: Päästke Vooremägi
Tore, et leidub positiivsed inimesi. Kahjuks olen ikkagi eriarvamusel. Võimalik, et vaatan asja liiga ühekülgselt. Kas oled rahul ka laastuga kaetud rajaosaga (laskumine ja tõus vana slalominõlva ääres)? Kas leiad , et antud rajal oleks võimalik korraldada võistlust? Kas oled valmis ise osalema rajal, kus olemas vaid üks sõidurada praktiliselt kogu raja ulatuses? Möödumisvõimalused vähesed ja väga rasked - proovi kiirust sissesõidetud rajaosal ja koorepurul. Rajamesiter kah andis lootust, et 4-5 aastaga on rajad sõidetavad. Mul oli suht lihtne plaan, kuidas antud rajad oleksid sõidetavad juba sellel aasta, kuid keegi antud ettepamekuid tõsiselt ei võtnud ja abi ei soovinud. Seetõttu on antud mäe areng jalgrattaspordi osas hetkel selgelt taandaregus. Mujal maailmas koorepuru ja selline sodi rajal on harv nähe ja alati otsitakse paremaid lahendusi ja materjale.
Re: Päästke Vooremägi
See laskumine ja tõus vana slaalominõlva ääres on nüüd ju hulga laiem kui varem ja laskumisel on välja kujunenud parim kiireim trajektoor. Ka ennem oli seal ainult üks tugevam jälg ja kõrval pehmem ja heinasem. Kui seal poleks koorepuru katet, oleks see rajalõik osaliselt samamoodi suurte vihmade poolt ära auku uhutud, nagu nüüd tagumine vana 10km raja osa, kus hetkel just üks laskumise jälg. Kuuldavasti on seal päris karme nipleid toimunud.lehor kirjutas:Tore, et leidub positiivsed inimesi. Kahjuks olen ikkagi eriarvamusel. Võimalik, et vaatan asja liiga ühekülgselt. Kas oled rahul ka laastuga kaetud rajaosaga (laskumine ja tõus vana slalominõlva ääres)? Kas leiad , et antud rajal oleks võimalik korraldada võistlust? Kas oled valmis ise osalema rajal, kus olemas vaid üks sõidurada praktiliselt kogu raja ulatuses? Möödumisvõimalused vähesed ja väga rasked - proovi kiirust sissesõidetud rajaosal ja koorepurul. Rajamesiter kah andis lootust, et 4-5 aastaga on rajad sõidetavad. Mul oli suht lihtne plaan, kuidas antud rajad oleksid sõidetavad juba sellel aasta, kuid keegi antud ettepamekuid tõsiselt ei võtnud ja abi ei soovinud. Seetõttu on antud mäe areng jalgrattaspordi osas hetkel selgelt taandaregus. Mujal maailmas koorepuru ja selline sodi rajal on harv nähe ja alati otsitakse paremaid lahendusi ja materjale.
Re: Päästke Vooremägi
pange nüüd ühte listi inimesed kes käivad voorekal suusatamas
ja siis pange teise listi inimesed kes käivad voorekal rattaga sõitmas
jooksjate jaoks on rada praegu juba vägagi ok
1:1000 suhe peaks tulema. kui väga listi venitada siis 1:500.
ja siis pange teise listi inimesed kes käivad voorekal rattaga sõitmas
jooksjate jaoks on rada praegu juba vägagi ok
1:1000 suhe peaks tulema. kui väga listi venitada siis 1:500.
Re: Päästke Vooremägi
Ehk siis iga suusataja kohta minimaalselt 500 ratturit?RvN kirjutas:pange nüüd ühte listi inimesed kes käivad voorekal suusatamas
ja siis pange teise listi inimesed kes käivad voorekal rattaga sõitmas
1:1000 suhe peaks tulema. kui väga listi venitada siis 1:500.
Tean ise vähemalt 50 inimest, kes käivad Vooremäel suusatamas. Kui sa koostad mulle nimekirja vähemalt (500*50 =) 25000 inimesest, kes seal rattaga sõidavad, siis usun.
Muidu ma arvan, et jämedalt võttes peaks see suhe rohkem sinna ühe kanti tulema.
Ja et teemasse jääda, siis mina olen ka pigem seda meelt, et see mis seal viimasel ajal tehtud on, ongi Vooremäe päästmine. Vastasel juhul oleks seal kõik juba ammu võssa kasvanud ja parimal juhul lookleks kogu raja ulatuses üksainus rohtukasvanud jälg, mida jooksjad, kepikõndijad, matkajad, seenelised, marjulised, ratturid suvalises suunas kasutaksid. Vot see oleks ohtlik. Ise kasutan Vooremäge jooksmiseks, rattaga sõitmiseks ja suusatamiseks. Võib öelda, et kõigi nende tegevuste harrastamiseks on Vooremäel hetkel tingimused väga head, seega ma ei näe nurinaks põhjust.
Re: Päästke Vooremägi
Patt oleks nuriseda "Vooremäge arendavad raha ja entusiasm"
http://www.tartupostimees.ee/?id=313923
http://www.tartupostimees.ee/?id=313923
Re: Päästke Vooremägi
Minu meelest ongi nüüd Vooremägi päästetud.
Re: Päästke Vooremägi
mõtlen just vastupidi
rattaga käivad seal sõitmas umbes 50 inimest...
suusatamas käib iga annelinna 8aastanegi:)
minu aastase läbisõidu juures on ka vooremäele kimamine, seal trenni tegemine ja tagasitulek liiast, mida siis mingi elioni 300s teeb või veel rahvasportlane
käivad tõesti kõik autoga ratas katusel vooremäel?
mida tahan öelda on et see on täielik nishiüritus ning selletõttu ei pea küll kogu tartu kannatama kui mõndadele ratturitele ei sobi rasketes tingimustes trenni teha
rattaga käivad seal sõitmas umbes 50 inimest...
suusatamas käib iga annelinna 8aastanegi:)
minu aastase läbisõidu juures on ka vooremäele kimamine, seal trenni tegemine ja tagasitulek liiast, mida siis mingi elioni 300s teeb või veel rahvasportlane
käivad tõesti kõik autoga ratas katusel vooremäel?
mida tahan öelda on et see on täielik nishiüritus ning selletõttu ei pea küll kogu tartu kannatama kui mõndadele ratturitele ei sobi rasketes tingimustes trenni teha
Re: Päästke Vooremägi
Vooremäelt häid uudiseid, asjad edenevad, hetkel paigaldatakse uusi valgustus poste ja kaableid, lisaks käib veel paaris kohas radade planeerimine ja uuendamine.
Re: Päästke Vooremägi
Loodan, et sinna lambipostide külge ka mingid viidad pannakse Sattusin sinna mõned kuud tagasi jooksma ja tõsine hirm oli ära eksida: radu lookles risti-rästi, midagi aru ei saa, et kust ja kuhu ma peaks minema. Jumal tänatud, et olid rajakaardid mõnes kohas, sai taas õige suuna kätte. Vahepeal jooksin kindlasti vastupidises suunas, sellest sain aru, kui 1 vähestest viitadest nägin tagantpoolt.
If everything's under control, you're going too slow!
- kristjan07
- Rattur
- Postitusi: 856
- Liitunud: 03. 04. 2004. 18:25
Re: Päästke Vooremägi
Kui rada 1 kord ette näidata siis on kõik OK. Samas seal on võimalus ka endale custom rada maha joonistadaKaupoR kirjutas:Loodan, et sinna lambipostide külge ka mingid viidad pannakse Sattusin sinna mõned kuud tagasi jooksma ja tõsine hirm oli ära eksida: radu lookles risti-rästi, midagi aru ei saa, et kust ja kuhu ma peaks minema. Jumal tänatud, et olid rajakaardid mõnes kohas, sai taas õige suuna kätte. Vahepeal jooksin kindlasti vastupidises suunas, sellest sain aru, kui 1 vähestest viitadest nägin tagantpoolt.