UST-rõhk
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Re: UST-rõhk
oleneb kummi laiusest (ruumalast). Sarnase kaalu korral ei pannud üle 2 baari. (1,9-2,0 laia kummiga). veits peab sadulas ka asjale kaasa elama, et sõit sujuvam oleks.
Re: UST-rõhk
Vaata kummi pealt ! Seal miinimum ja maximum kirjas
Sinu kaalu puhul peaks rõhk olema mitte madalam, kui 2/3 maksimumist.
Sinu kaalu puhul peaks rõhk olema mitte madalam, kui 2/3 maksimumist.
Re: UST-rõhk
Tänud kiirete vastuste eest, kummiks RR 2.1, max on 4 , seega min rõhk mu kaalu puhul 2,7.
Re: UST-rõhk
Mille pealt sa seda ütled? Ma küll pool puuda kergem, aga ei pane metsas iial üle miinimumi, pigem isegi vähem. Kuni kurvides ära vajuma hakkab.Rivo kirjutas:Sinu kaalu puhul peaks rõhk olema mitte madalam, kui 2/3 maksimumist.
Re: UST-rõhk
Enda kogemuste pealt. Minu eluskaal keskmiselt 82kg. ja kummi rõhuks panen kuskil miinimumi ja maksimumi vahel. Kummi tootjad ikka teavad, milliste rõhkude vahemikus nende toodang kõige paremini toimib (veereb, peab jne.)Villem T kirjutas:Mille pealt sa seda ütled?
Re: UST-rõhk
Eks alla miinimumi pannes saavad kummi küljed rohkem vatti, aga otsest traagikat ma ka sellest näinud pole.
Endal racinralph 2,1 ja tigerclaw 2,0, mõlema soovitud miinimum 2,5, sõidan ise 1,5-1,8 bari. Ma ka puuda jagu kergem.
Endal racinralph 2,1 ja tigerclaw 2,0, mõlema soovitud miinimum 2,5, sõidan ise 1,5-1,8 bari. Ma ka puuda jagu kergem.
Aga kuidas siis kasutada ühte suurt UST-i eelist, et saab madalama rõhuga sõita, kui tavakummiga, sest lubatud rõhud on tootja andmetel neil täpselt samad.Rivo kirjutas:Enda kogemuste pealt. Minu eluskaal keskmiselt 82kg. ja kummi rõhuks panen kuskil miinimumi ja maksimumi vahel. Kummi tootjad ikka teavad, milliste rõhkude vahemikus nende toodang kõige paremini toimib (veereb, peab jne.)
Ratas on minu hobi, mitte elu
Re: UST-rõhk
Ma ka neid miinimum lubatuid ei jälgi. Näiteks viimasel kolmapäevakul taga 1,5, ees 1,3.Gunnar kirjutas:Eks alla miinimumi pannes saavad kummi küljed rohkem vatti, aga otsest traagikat ma ka sellest näinud pole.
Endal racinralph 2,1 ja tigerclaw 2,0, mõlema soovitud miinimum 2,5, sõidan ise 1,5-1,8 bari. Ma ka puuda jagu kergem.
Viimati muutis AndreK, 10. 09. 2010. 14:33, muudetud 1 kord.
Re: UST-rõhk
Madala rõhuga UST rehvi üks oht on rehvi lahkumine randi tagant. Kas siis täielikult või korraks. Viimane juhtus mul nt eelmine aasta H100, kui ühte laskumise alusesse kurvi liiga hoogsalt läksin ja korralik sussss käis. Pidi ikka baloonist juurde laskma.
Oma ca 84-85 kaalu juures alla 2,0 rõhku pole eriti kasutanud.
Oma ca 84-85 kaalu juures alla 2,0 rõhku pole eriti kasutanud.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: UST-rõhk
Võib ümber lükata, aga vähemalt mingil ajal tehti mõlemaid versioone (UST ja mitte) sama vormiga, ehk siis kirjad rehvi küljele jäid samad. Ja mõni rehvidisainer ütles et pool ühikut võib rahulikult vähem panna.Rivo kirjutas:Kummi tootjad ikka teavad, milliste rõhkude vahemikus nende toodang kõige paremini toimib (veereb, peab jne.)
Ja rehvi tootja võib ühte asja teada, sõitja midagi muud tunda või eelistada.
Re: UST-rõhk
Noh, jah...kahe otsaga asi. Proovisin minagi madalat rõhku. Umbes-täpselt 2,0 bar oli vist. Jah, oli juurikate ja kiviklibu peal parem aga...kiiresti kurvi minnes tekkis nagu külglibisemine vmt. Igaljuhul, väga ebakindel oli. Isegi 2,2 bar'ga olen veel sama asja kogenud. Eks see muidugi sõltub ka kummist. Värsked mälestused on Bontrager Revolt X'ga, mis üsna õhukese küljega.
Kummide valikul olen eelistanud alati veeremist pidamisele ja sama ka siis rõhkude poole pealt. Pigem panen rohkem, kui vähem.
Kummide valikul olen eelistanud alati veeremist pidamisele ja sama ka siis rõhkude poole pealt. Pigem panen rohkem, kui vähem.
Re: UST-rõhk
Kõrgem rõhk ei taga sulle garanteeritult paremat veeremist. Vana teema.Rivo kirjutas:...Kummide valikul olen eelistanud alati veeremist pidamisele ja sama ka siis rõhkude poole pealt. Pigem panen rohkem, kui vähem.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: UST-rõhk
Maastikul veereb tühi kumm paremini kui täis kumm.Rivo kirjutas:Kummide valikul olen eelistanud alati veeremist pidamisele ja sama ka siis rõhkude poole pealt. Pigem panen rohkem, kui vähem.
Re: UST-rõhk
90kg juures paneks mina suurema 2.1-2.2" rehvi korral rõhuks 1.9 või 2.0 atti.
Väiksema 1.9-2.0" fast fredi jms korral 2.3 atti.
Eeldusel, et tegemist on ikka õige paksemast materjalist UST rehviga mitte isetehtud variant.
Väiksema 1.9-2.0" fast fredi jms korral 2.3 atti.
Eeldusel, et tegemist on ikka õige paksemast materjalist UST rehviga mitte isetehtud variant.
Re: UST-rõhk
Ma sõitsin vanasti oma säästu-UST-ga (Crossland + 2,25 eelmise põlvkonna RaRa) pidevalt vähemalt 2,2 bariga kuni soovitati 1,8 proovida- ja juurikatel toimib maru hästi, samuti liival parem. Homme panen vast ~2 sisse. Ahjaa, eluskaalu ~75 kg.
Re: UST-rõhk
Tark jutt jah aga kui paljudel teil manomeeter pumbal õieti näitab?
Re: UST-rõhk
Kui enda tagumikumeetri järgi ei toimeta, siis vist niikuinii vahet pole. Hääled käskisid poolteist panna, millegagi võrrelda pole.metslane kirjutas:Tark jutt jah aga kui paljudel teil manomeeter pumbal õieti näitab?
-
- Rattur
- Postitusi: 251
- Liitunud: 09. 05. 2009. 06:41
Re: UST-rõhk
Pärast seda kui eelmine aasta sai kogematta liiga tühja kummiga Jõuluka rajaga tutvuma mindud (enne sõitu läks meelest rõhku kontrollida,pärast tuli välja et tavalise 2,7 asemel oli 2 sees) seda juttu enam ei usu. No nagu mööda kärbsepaberit oleks liikunud, maratoni ajal panin 2,5 sisse ja kohe hoopis teine asi oli .Tonis_T kirjutas: Maastikul veereb tühi kumm paremini kui täis kumm.
Re: UST-rõhk
Ma sõitsin seal Jõulumäel eelmine aastal suht suure rõhuga, see aasta enam seda viga teha ei taha...
Ps-kui täpseteks siinsed spetsid neid SKS rattapumpade manomeetreid hindavad?
Ps-kui täpseteks siinsed spetsid neid SKS rattapumpade manomeetreid hindavad?
Re: UST-rõhk
Aga tee nii:
Pumpa mingi 2.5 sisse, võta pump kaasa ja mine metsa. Proovi sõita. Lase natuke välja ja proovi uuesti sõita. Ja senikaua, kuni kõige mõnusam sõita on. Kui vähe sai pumpa juurde ja proovi edasi. Üldjuhul võib ette natuke vähem sisse pumbata, kui taha, kuna raskus suuremalt jaolt langeb tagarehvile.
Mina kasutan tavalisel (mitte-UST) tubelessiks tehtud RR'il umbes 1.8 rõhku. Ees nati vähem taga nati rohkem sõltuvalt meeleolust ja olukorrast.
Pumpa mingi 2.5 sisse, võta pump kaasa ja mine metsa. Proovi sõita. Lase natuke välja ja proovi uuesti sõita. Ja senikaua, kuni kõige mõnusam sõita on. Kui vähe sai pumpa juurde ja proovi edasi. Üldjuhul võib ette natuke vähem sisse pumbata, kui taha, kuna raskus suuremalt jaolt langeb tagarehvile.
Mina kasutan tavalisel (mitte-UST) tubelessiks tehtud RR'il umbes 1.8 rõhku. Ees nati vähem taga nati rohkem sõltuvalt meeleolust ja olukorrast.
Sõidan siis kui tahan...
Re: UST-rõhk
Mul hetkel seda aega nagu törts vähe jäänud et katsetada
Re: UST-rõhk
Tegin siis sellise katse, et veeresin rattaga all kahest erinevat laskumisest.
Esimene oli kõva kruusa kattega, kergelt männiokastega kaetud. Veeremise pikkus 190m.
Teine alguses pehme liiv, lõpus kõvem kruus. Veeremise pikkus 90m.
Rattal oli ees ja taga RR 26x2.1 UST. Tegin kolm katset kummirõhkudega 2,5; 2,0 ja 1,5 BAR.
Katsete pikkused toodud võrreldes esimese katsega, kui rõhk oli 2,5 BAR-i.
2,0 BAR
1. mägi veeremine -0,3 meetrit (võrreldes 2,5 BAR-iga)
2. mägi veeremine +1 meeter (võrreldes 2,5 BAR-iga)
1,5 BAR
1. mägi veeremine -3 meetrit (võrreldes 2,5 BAR-iga)
2. mägi veeremine +2,5 meeter (võrreldes 2,5 BAR-iga)
Minu kaal 80kg
Pump koos manomeetriga Scott Floor Comp 160
Esimene oli kõva kruusa kattega, kergelt männiokastega kaetud. Veeremise pikkus 190m.
Teine alguses pehme liiv, lõpus kõvem kruus. Veeremise pikkus 90m.
Rattal oli ees ja taga RR 26x2.1 UST. Tegin kolm katset kummirõhkudega 2,5; 2,0 ja 1,5 BAR.
Katsete pikkused toodud võrreldes esimese katsega, kui rõhk oli 2,5 BAR-i.
2,0 BAR
1. mägi veeremine -0,3 meetrit (võrreldes 2,5 BAR-iga)
2. mägi veeremine +1 meeter (võrreldes 2,5 BAR-iga)
1,5 BAR
1. mägi veeremine -3 meetrit (võrreldes 2,5 BAR-iga)
2. mägi veeremine +2,5 meeter (võrreldes 2,5 BAR-iga)
Minu kaal 80kg
Pump koos manomeetriga Scott Floor Comp 160
Re: UST-rõhk
Seega rusikareegel on (endiselt), et kõval pinnasel on kõva kumm ja pehmel pinnasel pehme kumm parem...
Sõidan siis kui tahan...
Re: UST-rõhk
asjalik test, peaks ise ka midagi analoogset proovima
huvitav oleks teada veel tulemused näiteks 2.8bar ja 1.2-3 bar, sest 1.5 bari andis päris hea eelise 2.0 bari ees, kuid kas madalama rõhuga veereks veel kaugemale see jääb teadmata hetkel. Sama teema ka kõrgema rõhuga. Ise sõidan 2.0 bariga kuskil ja selgelt kergem kui sina. Peaks vist rõhu laskma natuke alla
huvitav oleks teada veel tulemused näiteks 2.8bar ja 1.2-3 bar, sest 1.5 bari andis päris hea eelise 2.0 bari ees, kuid kas madalama rõhuga veereks veel kaugemale see jääb teadmata hetkel. Sama teema ka kõrgema rõhuga. Ise sõidan 2.0 bariga kuskil ja selgelt kergem kui sina. Peaks vist rõhu laskma natuke alla
Re: UST-rõhk
http://mtb.ubiqyou.com/
on nüüdsest ülesse riputanud lisaks 26" kalkulaatorile ka 29" rõhukalkulaatori.
Täitsin kõik yes linnukesed ja kalkulaator näitas , et tubelessiga, oskaja sõitja võib kummi kohe tühjaks lasta.
on nüüdsest ülesse riputanud lisaks 26" kalkulaatorile ka 29" rõhukalkulaatori.
Täitsin kõik yes linnukesed ja kalkulaator näitas , et tubelessiga, oskaja sõitja võib kummi kohe tühjaks lasta.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.