Mõtlesin osta järelmaksuga maanteeratta aga tekkisid rumalad algaja küsimused:
kas 120 kg peab raskust vastu?
MTB-l on mul raami suurus L aga tundus nõksa suur, mis number ratast siin peaks vaatama?
Kas saab soovitada mnt ratta ostmist (kui isegi on olemas selline asi nagu pedaalivända pikkus mida pidavat ostmisel passitama, rääkimata raami kujust) ja kui saab, siis mida osta kuni 15 000 kr eest?
Tahaks et rattal oleksid väga head jooksud, aga vist peaks tahtma et oleks hea aluraam? Mis on hea raam?
Kas peaks ostma enne kingad või pedaalid?
Kust saada laia liistu ja kõrge pöiavõlviga kingi mis ei oleks maru kallid?
kui algaja ostab maanteeratast
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Re: kui algaja ostab maanteeratast
Mina olen ise kunagi 125kg-sena sõitnud paar hooaega. Kui sobiva ratta hangid (ehitad) siis vabalt kestab, ei ole probleemi.
Alumiinium raam oleks jah suht lihtne ja kindel valik mida on turul liikumas, parim oleks muidugi teras või mõni hea titaanraam, samas need on kallid, või terase puhul igivanad, mis pole muidugi ka probleem kui endale sobiva leiad.
Raami suurus ja geomeetria on suht raske soovitada, pead proovima mis sobib ja timmima asendit stemmi pikkuse ja sadula kõrguse ja ette/taha nihkega.
Lihtsaim on nii, et mõõda oma inseam (jala pikkus siseküljelt) ja korruta see 0.883-ga, saad sadula pealmise pinna kõrguse teada keskjooksust. Sellest kaugusest sõltub niipalju, et saad valida raami kus horisontaaltoru puhul sadulapost pole vägapalju väljas (näiteks 10-15cm). Mingi teooria on ka enda pikkusele vastavalt valida raami suurus, aga see on nii ja naa, kui sadulatoru on pikem ja ülatoru lühem (ehk ikkagi jala ja ülakeha pikkuse teema), siis ei pruugi ikkagi sobida, seega katsetamise teema, kui tead oma optimaalset sadulakõrgust, siis saad selle paika panna ja proovida. Ülatoru mõõt ja stemi pikkus on enamvähem ok, kui rattal normaalselt istudes ja käsi linkidel pealt hoides jääb esiratta keskjooks vaatamisel täpselt lenksu taha. Samas ükski meetod pole täpne ja on siiski vaja katsetada...
Raami kuju (sirge või langev ülatoru, headtube pikkus jne.) ja vända pikkuse pärast ära algul muretse, enne vaja tunnetus saada ja siis vastavalt sõidustiilile ja vajadusele muuta. Muidugi äärmusi ei ole mõtet võtta, näiteks 165 pikk vänt on jõuõla mõttes ikkagi natu vähe (samas kerimise harjutamiseks jällegi hea:-P). Optimaalne ja tavaline on 172,5-175mm, need ka enamus ratastel niiehknaa.
Tähelepanekud mis mul tekkisid, osaliselt seoses kaaluga, osaliselt muudest asjadest:
Esiteks suutsin vale sõidutehnikaga (raiudes, mitte kerides sõites) esihammakal kulutada suht kiirelt hambad kaldu. Ehk siis väldi seda viga vaid õpi kerima, on ka optimaalsem liikuda. Ja raske kaaluga püsti sõit võib ka hammasratastest suht kiirelt jagu saada, eriti kui hammakad on miski alu sulam, nagu tänapäeval moes.
Teiseks jooksud, sa tahad väga häid jookse, mis aga maantee puhul on valmisjooksudena piiratud kasutaja kaaluga, kuna hea jooks on reeglina kerge ja/või aerodünaamiline, samuti on sinu eelarve nn. väga heade (mingit tippu selle eest mõistagi ei saa veel) jooksude eelarve, mitte terve ratta oma:-P
Mina suutsin 2 pöida purustada tänu oma kaalule, lõpuks aitas see kui lasin laduda headele töökindlatele rummudele 32 raskete hiina kodaratega läbi kahe kihi needitud pöidadega jooksud. Need kestsid ja veeresid väga hästi, kuigi olid rasked. On ka suhteliselt mõistliku hinnaga tugevaid valmisjookse saada, näiteks Mavic Ksyrium Equipe (vähemalt vanem versioon tundus küll pommikindel, samas uutega kogemused puuduvad).
Sellise summa eest saad heade tugevate jooksudega normaalsete komponentidega alu raamiga ratta ilusti kätte ka uuena, kasutatuna saad väga asjaliku juba, kuna sellise summa kanti on juba isegi lahjemaid karbonasju liikumas.
King on proovimise asi, mul ka jalg pole mitte just väga kitsas, siiani olen rahul olnud specializedi ja sidi kingadega, mõlema puhul on kehtinud reegel et pean võtma ühe numbri muudest jalatsitest suurema.
Loodan et oli abi.
Alumiinium raam oleks jah suht lihtne ja kindel valik mida on turul liikumas, parim oleks muidugi teras või mõni hea titaanraam, samas need on kallid, või terase puhul igivanad, mis pole muidugi ka probleem kui endale sobiva leiad.
Raami suurus ja geomeetria on suht raske soovitada, pead proovima mis sobib ja timmima asendit stemmi pikkuse ja sadula kõrguse ja ette/taha nihkega.
Lihtsaim on nii, et mõõda oma inseam (jala pikkus siseküljelt) ja korruta see 0.883-ga, saad sadula pealmise pinna kõrguse teada keskjooksust. Sellest kaugusest sõltub niipalju, et saad valida raami kus horisontaaltoru puhul sadulapost pole vägapalju väljas (näiteks 10-15cm). Mingi teooria on ka enda pikkusele vastavalt valida raami suurus, aga see on nii ja naa, kui sadulatoru on pikem ja ülatoru lühem (ehk ikkagi jala ja ülakeha pikkuse teema), siis ei pruugi ikkagi sobida, seega katsetamise teema, kui tead oma optimaalset sadulakõrgust, siis saad selle paika panna ja proovida. Ülatoru mõõt ja stemi pikkus on enamvähem ok, kui rattal normaalselt istudes ja käsi linkidel pealt hoides jääb esiratta keskjooks vaatamisel täpselt lenksu taha. Samas ükski meetod pole täpne ja on siiski vaja katsetada...
Raami kuju (sirge või langev ülatoru, headtube pikkus jne.) ja vända pikkuse pärast ära algul muretse, enne vaja tunnetus saada ja siis vastavalt sõidustiilile ja vajadusele muuta. Muidugi äärmusi ei ole mõtet võtta, näiteks 165 pikk vänt on jõuõla mõttes ikkagi natu vähe (samas kerimise harjutamiseks jällegi hea:-P). Optimaalne ja tavaline on 172,5-175mm, need ka enamus ratastel niiehknaa.
Tähelepanekud mis mul tekkisid, osaliselt seoses kaaluga, osaliselt muudest asjadest:
Esiteks suutsin vale sõidutehnikaga (raiudes, mitte kerides sõites) esihammakal kulutada suht kiirelt hambad kaldu. Ehk siis väldi seda viga vaid õpi kerima, on ka optimaalsem liikuda. Ja raske kaaluga püsti sõit võib ka hammasratastest suht kiirelt jagu saada, eriti kui hammakad on miski alu sulam, nagu tänapäeval moes.
Teiseks jooksud, sa tahad väga häid jookse, mis aga maantee puhul on valmisjooksudena piiratud kasutaja kaaluga, kuna hea jooks on reeglina kerge ja/või aerodünaamiline, samuti on sinu eelarve nn. väga heade (mingit tippu selle eest mõistagi ei saa veel) jooksude eelarve, mitte terve ratta oma:-P
Mina suutsin 2 pöida purustada tänu oma kaalule, lõpuks aitas see kui lasin laduda headele töökindlatele rummudele 32 raskete hiina kodaratega läbi kahe kihi needitud pöidadega jooksud. Need kestsid ja veeresid väga hästi, kuigi olid rasked. On ka suhteliselt mõistliku hinnaga tugevaid valmisjookse saada, näiteks Mavic Ksyrium Equipe (vähemalt vanem versioon tundus küll pommikindel, samas uutega kogemused puuduvad).
Sellise summa eest saad heade tugevate jooksudega normaalsete komponentidega alu raamiga ratta ilusti kätte ka uuena, kasutatuna saad väga asjaliku juba, kuna sellise summa kanti on juba isegi lahjemaid karbonasju liikumas.
King on proovimise asi, mul ka jalg pole mitte just väga kitsas, siiani olen rahul olnud specializedi ja sidi kingadega, mõlema puhul on kehtinud reegel et pean võtma ühe numbri muudest jalatsitest suurema.
Loodan et oli abi.
Viimati muutis Alfonze, 19. 09. 2010. 20:51, muudetud 1 kord.
Re: kui algaja ostab maanteeratast
100+ kaalu juures tuleb unustada kerged jupid, ka mõned nö parimad tavajupid. Erilise tähelepanu alla soovitan panna jooksud (valida tugevam versioon, rohkem kodaraid) ja sadulapost (mõni tugevam versioon). Samuti ei tasu vaadat aseda kõige kergemat sadulat.
Raami osas on aluraam kõige mõistlikum variant nii tugevuse, valiku kui ka hinna poolest. Geomeetria on eri tootjatel erinev ja soovitada siin universaalselt ei saa. Raamisuuruse valiku kohta vaata SIIA. Vändateema osas kiika SIIA.
Raami osas on aluraam kõige mõistlikum variant nii tugevuse, valiku kui ka hinna poolest. Geomeetria on eri tootjatel erinev ja soovitada siin universaalselt ei saa. Raamisuuruse valiku kohta vaata SIIA. Vändateema osas kiika SIIA.
Mõlemad, sest ainult ühega neist pole sul midagi teha.tumbuser kirjutas:Kas peaks ostma enne kingad või pedaalid?
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: kui algaja ostab maanteeratast
Aitäh, oli abiks.