stringbike

Komplektsed jalgrattad. MTB, Road, Trekk, CC, BMX. ...
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Vasta
aivar06
Rattur
Postitusi: 64
Liitunud: 02. 04. 2004. 18:49

stringbike

Postitus Postitas aivar06 » 23. 09. 2010. 20:00

Stringbike, uus lähenemine - ilma keti ja hammasratasteta:
http://forte.delfi.ee/news/teadus/video ... 3&l=fplead

Kasutaja avatar
anryo
Rattur
Postitusi: 312
Liitunud: 02. 04. 2004. 10:14

Re: stringbike

Postitus Postitas anryo » 25. 09. 2010. 10:02

Väntamine on kõike muud kui sujuv - ja need pedaalide juures olevad "liugurid" küll muda- ja sodikindlad pole.... Aga huvitav idee ikkagi.
Sõidan siis kui tahan...

_KRIS_
Rattur
Postitusi: 399
Liitunud: 07. 05. 2008. 20:33

Re: stringbike

Postitus Postitas _KRIS_ » 29. 09. 2010. 13:37

tekkis sama mõte, et miks sellise jamaga tegeleda on vaja :twisted:

Etsike
Rattur
Postitusi: 281
Liitunud: 01. 02. 2009. 15:55

Re: stringbike

Postitus Postitas Etsike » 29. 09. 2010. 23:42

Las insenerid nuputavad lahendusi välja. Kriitikuid leidus ka siis kui kettülekanne välja mõeldi. Mine sa tea, teevad täiustusi süsteemile ja äkki on kümne aasta pärast kõik rattad sellise ülekandega.
Tartu Eksperimentaalne Jalgrattatehas
http://www.facebook.com/rattatehas

Kasutaja avatar
Soobel
Rattur
Postitusi: 812
Liitunud: 21. 06. 2004. 19:17

Re: stringbike

Postitus Postitas Soobel » 30. 09. 2010. 18:51

Igasugu põrkmehanisme, küll trosside, küll edasitagasi käivate kettide, küll hammaslattide ja kiikuvate pedaalidega prooviti 19.sajandi lõpupoole, kui saadi aru, et ämbliku kombel lihtsalt pedaalidega ratast ringi ajades kaugele ei jõua. Ja nagu näha, klassikaline kettülekanne jäi sõelale...

Kui tahta imesid leiutada, siis võiks ilmastiku ja sopatuisu mõttes parimal juhul taas proovida kardaanülekannet kinniste õlikarteritega käigukastide ja reduktoritega, tänapäevaste materjalidega on seda teha võimalik nii, et ratta kaal adekvaatsuse piiresse jääks.
mustal taustal helendab must vari

eerik.mikroob
Rattur
Postitusi: 157
Liitunud: 18. 03. 2008. 10:07

Re: stringbike

Postitus Postitas eerik.mikroob » 30. 09. 2010. 19:08

Soobel kirjutas: Kui tahta imesid leiutada, siis võiks ilmastiku ja sopatuisu mõttes parimal juhul taas proovida kardaanülekannet kinniste õlikarteritega käigukastide ja reduktoritega, tänapäevaste materjalidega on seda teha võimalik nii, et ratta kaal adekvaatsuse piiresse jääks.
"Kepivedu" on küll hea ja pommikindel, kuid paraku ei ole häda ainult kaalus, vaid ka ülekande efektiivsus jääb ketile alla. Hammasrihmaga ülekanne võiks ju ka turgu võita - aga sel jälle omad hädad (raam peab "pooleks" käima - rihma ju ei jupita, (hammas-) rihmarataste valik ka nadi, ainult rummusisesed käigud).
Lõpuks on ehk sama seis kui tsiklitel - kett-, kardaan- ja rihm ülekanne eksisteerivad kõik sõbralikult koos.

Aga kui kardaanülekannet jalgrattale igatsed, siis telli siit: http://www.sussex.com.tw/shaft-drive.html

Kasutaja avatar
Gunnar
Rattur
Postitusi: 1194
Liitunud: 11. 04. 2003. 14:33

Re: stringbike

Postitus Postitas Gunnar » 30. 09. 2010. 20:03

eerik.mikroob kirjutas: Hammasrihmaga ülekanne võiks ju ka turgu võita
Aga võidabki, visalt aga kindlalt, esialgu on tegemist siiski kallimate linnaratastega või ka ühekäiguliste maastikuratastega.
Ratas on minu hobi, mitte elu

Vasta

Mine “Jalgrattad”