Teede ja tänavate olukord ratturi vaatevinklist
Re: Teede ja tänavate olukord ratturi vaatevinklist
Ma sõitsin sinna luuki oma hübriidiga sisse. Õnneks ei juhtunud midagi hullu ja käis ainult üks korralik põnts. Oleks kiirus aeglasem olnud ja luuk natuke teise nurga all siis oleks üle pea kaela keset liiklust lennanud.
Ma ei saa aru kuidas kellelegi kohale ei jõua et need ohtlikud on?
Ma ei saa aru kuidas kellelegi kohale ei jõua et need ohtlikud on?
Re: Teede ja tänavate olukord ratturi vaatevinklist
Aga kohalikud valimised on tulemas. proovime mõne asjalikuma inimesega (soovitavalt ka rattur) kokkuleppele saada, et võtab rattateede asja enda südameasjaks ja saab selle eest tasuks ratturite (perekondade, sugulaste, tuttavate) hääled. Koostöös siis kaardistaks kõik jaburdused ära ning tema siis orgunnib nende lahendamise. Lisaks seame tingmuseks, et 2-3 foorumi esindajat saavad kaasa rääkida tulevaste teede planeerimisel.
Re: Teede ja tänavate olukord ratturi vaatevinklist
Ah, et paneme oma mehed pukki ja vallutame maailma?
Ma arvan, et saab lihtsamalt kah.
1. Lähen homme ja tuletan meelde kus ma läbi tee kukkusin.
2. Selgitan välja kes tallinnas teede eest vastutab.
3. Helistan neile ja ütlen, et see on ohlik ja luuk tuleks välja vahetada.
4. Paari päeva pärast vaatan üle.
5. Kui luuk ikka samamoodi vastu jõllitab siis helistan uuesti.
6. Kui see ka abi ei anna, siis saadame teema meediasse.
Ma usun, et vähemalt need luugid mis minu hinge vaevanud on saavad järgmise nädala samaks ajaks korda. A äkki ma olen liialt naiivne?
Eks vaatab, ma arvan, et kõigile probleemidele leiab lahenduse kui konkreetselt ja veenvalt asjale läheneda. Kui üldiselt vinguda, et teed on koledad siis sellest vast asja pole.
Ma arvan, et saab lihtsamalt kah.
1. Lähen homme ja tuletan meelde kus ma läbi tee kukkusin.
2. Selgitan välja kes tallinnas teede eest vastutab.
3. Helistan neile ja ütlen, et see on ohlik ja luuk tuleks välja vahetada.
4. Paari päeva pärast vaatan üle.
5. Kui luuk ikka samamoodi vastu jõllitab siis helistan uuesti.
6. Kui see ka abi ei anna, siis saadame teema meediasse.
Ma usun, et vähemalt need luugid mis minu hinge vaevanud on saavad järgmise nädala samaks ajaks korda. A äkki ma olen liialt naiivne?
Eks vaatab, ma arvan, et kõigile probleemidele leiab lahenduse kui konkreetselt ja veenvalt asjale läheneda. Kui üldiselt vinguda, et teed on koledad siis sellest vast asja pole.
Re: Teede ja tänavate olukord ratturi vaatevinklist
Ohohhh! Kes on võimul??? Neile hääled mõne solgikaevu luugi keeramise eest?erkik kirjutas:Aga kohalikud valimised on tulemas. proovime mõne asjalikuma inimesega (soovitavalt ka rattur) kokkuleppele saada, et võtab rattateede asja enda südameasjaks ja saab selle eest tasuks ratturite (perekondade, sugulaste, tuttavate) hääled.
No mina nii odava hinna eest kindlasti riigireetmise peale ei lähe, enne võtan mõne varahommikuse Pärnu otsa peale minnes ise raudkangi ligi ja keeran need oma trassil ise hommikuhämaruses risti, siis kui autosid ei sõida.
mustal taustal helendab must vari
Re: Teede ja tänavate olukord ratturi vaatevinklist
Pirita inimestele on selleks üksikkandidaat Erik Vest. Ta on kohalik elanik, kes on juba aastaid linnaosavalitsusega maid jaganud, et veel viimased metsatukad ei täituks korrusmajadega ja saanud ka töövõite. Nüüd otsustas kandideerida, sest kui kohalikud kaasa ei räägi, jääbki tegemata. Ma kahjuks ise sinna häält anda ei saa aga on aeg, et valitud inimeste ülesandeks saaks mitte "poliitikat teha" vaid aidata asju ellu viia. Ja kergliiklusteede vajalikkusest on ta teadlik.erkik kirjutas:Aga kohalikud valimised on tulemas. proovime mõne asjalikuma inimesega (soovitavalt ka rattur) kokkuleppele saada, et võtab rattateede asja enda südameasjaks ja saab selle eest tasuks ratturite (perekondade, sugulaste, tuttavate) hääled. Koostöös siis kaardistaks kõik jaburdused ära ning tema siis orgunnib nende lahendamise. Lisaks seame tingmuseks, et 2-3 foorumi esindajat saavad kaasa rääkida tulevaste teede planeerimisel.
Re: Teede ja tänavate olukord ratturi vaatevinklist
Niimoodi võib arutada ainult inimene, kellele pole auto kunagi otsa sõitnud ja kes pole voodihaige olnud. Kui oled korra ära saanud, siis unustad kõik LE-s kirja pandud õigused, unustad, et sõidad peateel, unustad, et sõidad otse, unustad parema käe reegli. Sõidad siis ja seal, kus on ohutu.KaupoR kirjutas:.. ja rikub sedasi minu meelest liikluseeskirja, sest kui sa tahad sõita otse, siis sõidad sa otse minevas sõidureas ja kui tahad keerata paremale, siis sõidad paremal tee servas. Kummalgi juhul ei tohiks see ohutussaar ratturit segada.Andri kirjutas:Rattur sõidab paremas teeääres.
Re: Teede ja tänavate olukord ratturi vaatevinklist
Mina sõidan sellest bordüürist MTB-ga probleemideta alla. Kuidas MNT-mehed seal liiguvad, seda ei tea. (Tallinnas liikudes ilmnebki MTB eelis MNT ees.)Soobel kirjutas:Ja kõige tipp on uus Kitseküla peatus pärnu mnt silla all - seal on Tondi poole torud nii pandud, et üleüldse rattaga läbi ei saa, sest torude vahe on kaunis kitsas, siis toru otsa ja rattaraja ääre vahe on veel kitsam. Ja teelt väljas ei saa käia - vastas on 30cm kõrgem jalgtee betoonäär. Kahtlen, kas ratastoolidki seal liikuda saavad.
Re: Teede ja tänavate olukord ratturi vaatevinklist
No aga milles kühvel? Keera siis paremale ja otsi võimalust teeületuseks kui ei malda otseliikuvas liiklusvoos rahulikumat hetke oodata või käemärkidega ennast autojuhtidele arusaadavaks teha.Andri kirjutas:Sõidad siis ja seal, kus on ohutu.
Keegi eespool mainis ka võimalust pimedas selle saarega põkkuda. Mina valiks tundmatul teel ilma tuledeta hoogu üles tõmbama hakkates juba ette 112 telefonil ära ja hoiaks näppu helistamisnupul, .
velo.clubbers.ee
Ritchey WCS QRS vektor
Ritchey WCS QRS vektor
Re: Teede ja tänavate olukord ratturi vaatevinklist
MNT mehed panevad üle silla mööda joonega eraldatud rattaradu ega nikerda üldse mööda äärekive ja kõnniteid, kui just äärmist vajadust ei tekki. Mina ka.Andri kirjutas:Mina sõidan sellest bordüürist MTB-ga probleemideta alla. Kuidas MNT-mehed seal liiguvad, seda ei tea. (Tallinnas liikudes ilmnebki MTB eelis MNT ees.)Soobel kirjutas:Ja kõige tipp on uus Kitseküla peatus pärnu mnt silla all - seal on Tondi poole torud nii pandud, et üleüldse rattaga läbi ei saa, sest torude vahe on kaunis kitsas, siis toru otsa ja rattaraja ääre vahe on veel kitsam. Ja teelt väljas ei saa käia - vastas on 30cm kõrgem jalgtee betoonäär. Kahtlen, kas ratastoolidki seal liikuda saavad.
Kuidas seal üldse sõita - kesklinna poolt küljest veel saab enamvähem normaalselt üles raudteetammile, teiseltpoolt alla aga... esmalt see imetorustik ja trepp, kui ka õnnestub sealt sadulast ronimata alla saada, siis all ootab 20cm äärekivi, mis lööb madalamaid esiporilaudugi segi, kui sealt alla sõidad. Mina ilmselt roniks trepi juures ratta seljast maha ja kõnniks, ratas pihus kõnnitee äärde, paneks seal sõiduteele ja jätkaks seal alles väntamist. Muud variandid oleks mõttetu rattalõhkumine ja trikitegemine. Olen juba liiga vana ja laisk, et ennast proovile panna.
mustal taustal helendab must vari
Re: Teede ja tänavate olukord ratturi vaatevinklist
Nüüd panid küll puusse.Andri kirjutas:Niimoodi võib arutada ainult inimene, kellele pole auto kunagi otsa sõitnud ja kes pole voodihaige olnud.KaupoR kirjutas:.. ja rikub sedasi minu meelest liikluseeskirja, sest kui sa tahad sõita otse, siis sõidad sa otse minevas sõidureas ja kui tahad keerata paremale, siis sõidad paremal tee servas. Kummalgi juhul ei tohiks see ohutussaar ratturit segada.
Re: Teede ja tänavate olukord ratturi vaatevinklist
Need paremalepöörajad on jah kõige ohtlikum autojuhtide kaader, hakkasin siin meenutama ja kaks ainsat füüsilist autokontakti autodega ongi olnud just paremale pöörajatega. Üks pirukamosse on saanud meetrise kraapsu küljele, kui üritas minu eest Tallinna poe taha hoovi keerata. Teine kord keeras miski kaubaauto Gonsiori ja Raua tänava vahel mingisse kangialusesse ja sai ka kraapse-kriipse. Mõlemad korrad olid kiirused väiksed, tagajärgedeks vaid kukkumine ja hilisem lenksu sirgeksväänamine. Ju siis osadel autojuhtidel on illusioon, et ratas on midagi üliaeglast, peaaegu seisvat, et alati jõuab eest läbi keerata. Ja välja kukub selline jõhker küljega rammimine, nagu ameerika filmis.
Ja nende paremalekeerajate ja üles-alla-sõiduradade pärast näiteks Lasnamäe kanalis sõidan ma alati vasakus ääres, st seal "kiirtrammitee" pool küljes - palju rahulikum.
Ja nende paremalekeerajate ja üles-alla-sõiduradade pärast näiteks Lasnamäe kanalis sõidan ma alati vasakus ääres, st seal "kiirtrammitee" pool küljes - palju rahulikum.
mustal taustal helendab must vari
Re: Teede ja tänavate olukord ratturi vaatevinklist
Mulle on ka see trammitee äär palju ohutum tundunud, eriti lasnamäe poole sõidul on iga poole kildi tagant mingi ülessõit kust tükk tööd on jälle radu vahetada. Aga see on liikluseeskirjade vastu ja seal keskel passib päris tihti politsei. Kas need ei ole midagi kobisema tulnud?
Paar päeva tagasi üks tuttav oli pahane, kui rääkisin talle, et ma laagna teel sõidan. Tema sõnul ei tohtivat seal üldse sõita, kuna see olevat kiirtee. Paistab, et ta pole ainuke kes nii arvab, arvestades osade juhtide käitumist seal. Huvitav kuidas sellised üldse autokoolist läbi saanud on?
Paar päeva tagasi üks tuttav oli pahane, kui rääkisin talle, et ma laagna teel sõidan. Tema sõnul ei tohtivat seal üldse sõita, kuna see olevat kiirtee. Paistab, et ta pole ainuke kes nii arvab, arvestades osade juhtide käitumist seal. Huvitav kuidas sellised üldse autokoolist läbi saanud on?
Re: Teede ja tänavate olukord ratturi vaatevinklist
11.08. jäin Kiilis seisma, kuna tagumise ratta kummi oli katki. Kummi seest koukisin välja 16 mm pikkuse teravate otstega painutatud tugeva traadi (vt fotot). 24.08. jäin seisma Kuusalus. Kummi seest koukisin välja samasuguse traadi. Tahtmatult tekkis mõte, et kas neid traate pole mitte Rummu kandis spetsiaalselt teele puistatud, et rattureid rajalt maha võtta.
Olen lugenud http://www.ohtuleht.ee/index.aspx?v=for ... 58057#form (PrntScrn), et mõned viskavad autost jalgratturitele aknapesuvedelikku peale. Mina pole seni aknapesuvedeliku kätte jäänud. Küll aga visati mulle näiteks 02.08. Kostiveres põldude vahel autost limonaadi peale.
Üks aasta paigaldati Pärnu randa suplejate tarvis naelu. Nii, et ma ei looda enam millegi peale.
Olen lugenud http://www.ohtuleht.ee/index.aspx?v=for ... 58057#form (PrntScrn), et mõned viskavad autost jalgratturitele aknapesuvedelikku peale. Mina pole seni aknapesuvedeliku kätte jäänud. Küll aga visati mulle näiteks 02.08. Kostiveres põldude vahel autost limonaadi peale.
Üks aasta paigaldati Pärnu randa suplejate tarvis naelu. Nii, et ma ei looda enam millegi peale.
Re: Teede ja tänavate olukord ratturi vaatevinklist
Mulle pritsiti tartus, foori taga kunagi aknapesuvedelikku näkku. Point ongi selles, et kui auto seisab siis sealt aknapesuveepritsist ei lenda vesi klaasile vaid kaarega üle auto, kõrvalseisja poole.Andri kirjutas:Olen lugenud http://www.ohtuleht.ee/index.aspx?v=for ... 58057#form (PrntScrn), et mõned viskavad autost jalgratturitele aknapesuvedelikku peale. Mina pole seni aknapesuvedeliku kätte jäänud. Küll aga visati mulle näiteks 02.08. Kostiveres põldude vahel autost limonaadi peale.
Tõsi ta on, ma ei oleks tohtinud seal foori taga auto kõrval üldse seista, samas rajas. Seepärast mulle seda seebivett silma pritsitigi, aga ei tasu mainimata jätta, et mina olin seal enne kui see auto, tema ei oleks tohtinud minu kõrvale sõita. Igatahes kui ma juhi ja kõrvalistuja irvet vaadates tähele panin, et tal küljeaknad all on, pihustasin neile natuke spordijooki vastutasuks vastu. Imekombel neid see ei jahutanud vaid täitsa punaseks läksid, väike rattaakrobaatika osutus aga seekord kiiremaks kui antud kõrvalsõitja jalad ja viimane naer jäi mulle.
Re: Teede ja tänavate olukord ratturi vaatevinklist
Sain omal ajal Tallinna linnas selliseid karvu kummidesse, eriti just tagumisse. Sai kuskil siin ka ära mainitud ja keegi väitis tookord, et need pärinevad mingi tänavapuhastusmasina harjadest. Peale kalliste Continentali kummide soetamist langes probleem päevakorrast.Andri kirjutas:11.08. jäin Kiilis seisma, kuna tagumise ratta kummi oli katki. Kummi seest koukisin välja 16 mm pikkuse teravate otstega painutatud tugeva traadi (vt fotot). 24.08. jäin seisma .
(Tahaks näha sellist maniakki, kes istuks kodus, lõikaks terastraadist sellist jura välja ja puistaks teedele ratturite tarvis - sellised vihased vennad ikka virutavad autoaknast õllepudeleid teele, palju lihtsam ja efektiivsem lahendus rattakummide vastu)
mustal taustal helendab must vari
Re: Teede ja tänavate olukord ratturi vaatevinklist
Kui sa just ei vihja tee kõrval paiknevale rattateele, siis tudub, et on tegu suht levinud väärarusaamale. Liikluseeskiri ei keela autol ja jalgrattal kõrvuti ühes rajas sõita või foori all seista.Cly/Suva kirjutas:Tõsi ta on, ma ei oleks tohtinud seal foori taga auto kõrval üldse seista, samas rajas.
Ratas on minu hobi, mitte elu
Re: Teede ja tänavate olukord ratturi vaatevinklist
Halogeenpirniga jalgarattalamp ei valgusta mitte midagi. Jalgrattalambi funktsioon on olla teistele nähtav.sigma kirjutas:See on haige pervert kes sõidab pimedal ajal ilma valgustuseta.
Re: Teede ja tänavate olukord ratturi vaatevinklist
Paranoia, et keegi sind sihilikult traadijuppidega torgib. Tegu on treimise metallilaastudega, mida autodega utiili veetakse ja mis koormast oma pisikese mõõdu tõttu välja pudenevad. Autorehvi nad ei hakka, kui rehvil on piisavalt mustripaksust.Andri kirjutas:Kummi seest koukisin välja 16 mm pikkuse teravate otstega painutatud tugeva traadi (vt fotot). 24.08. jäin seisma Kuusalus. Kummi seest koukisin välja samasuguse traadi. Tahtmatult tekkis mõte, et kas neid traate pole mitte Rummu kandis spetsiaalselt teele puistatud, et rattureid rajalt maha võtta.
Re: Teede ja tänavate olukord ratturi vaatevinklist
Ma olen treimistöid teinud. Kuidas laast välja näeb, seda tean piisavalt hästi.andre170 kirjutas:Tegu on treimise metallilaastudega, mida autodega utiili veetakse ja mis koormast oma pisikese mõõdu tõttu välja pudenevad. Autorehvi nad ei hakka, kui rehvil on piisavalt mustripaksust.
Re: Teede ja tänavate olukord ratturi vaatevinklist
Andri kirjutas:Kummi seest koukisin välja 16 mm pikkuse teravate otstega painutatud tugeva traadi
Eksid, tegu traadiga, mida eraldub teepuhastusharjadest. Võin sulle, koos luubiga, mitmeid neist tuvastamiseks tuua. Treilaastu ei saa tekitada ümmarguse profiiliga. Omaette müstika on see, kuidas need traadid end torkeks "püsti" ajavad, et kummi siseneda? Miskit sarnast nagu teki- ja padjapüür, mis täituvad sokkide ja T-särkidega pesumasinas.andre170 kirjutas:Paranoia, et keegi sind sihilikult traadijuppidega torgib. Tegu on treimise metallilaastudega.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: Teede ja tänavate olukord ratturi vaatevinklist
Antud pildil (kui me endiselt seda lahkame) on näha, et lisaks liiklusmärkidele endile on ka statsionaarsema märgi posti ümber helkurmaterjaliga kaetud jupstükk. Isegi seasilmad peaks sealt vastupeegelduse andma ja kusagil pööningul laterna põlema viskama, et teel on mingi takistus. Veelgi enam - juhtub mõni auto sinuga samas suunas liikuma siis on ju ka valgustamata teelõigul eelvaade olemas.Andri kirjutas:Halogeenpirniga jalgarattalamp ei valgusta mitte midagi. Jalgrattalambi funktsioon on olla teistele nähtav.
Konkreetselt lambi funktsioon on ikkagi teed valgustada. Nähtavaks tegemiseks on kõikvõimalikud vilkujad (ise kasutan ees ja taga hämara peale jäädes knog frog'e). Mina sellise lambiga, millega ma ninast kaugemale ei näe üldse pimedas välja ei roniks. Veelgi enam enda jaoks tundmatule teele, mida ma varem läbinud pole. Aga noh, ma olen ka defensiivse sõidustiili pooldaja, üritades takistusi ennetada ja mööda sõita, mitte neist läbi sõita. Kõikvõimalikud tähelepanuhajutajad nagu iPodid, raadiod, muusikatelefonid, handsfreed jne. jätan ma koju, et sinna ikka elusalt tagasi jõuda.
velo.clubbers.ee
Ritchey WCS QRS vektor
Ritchey WCS QRS vektor
Re: Teede ja tänavate olukord ratturi vaatevinklist
Vaatame tõele näkku ja ütleme ausalt välja, et antud ristmik on valesti projekteeritud ja välja ehitatud ning ei vasta Liikluseeskirjas sätestatud nõuetele. Nõuetele vastavad ristmikud on sellised:Antti kirjutas:Antud pildil (kui me endiselt seda lahkame)
Re: Teede ja tänavate olukord ratturi vaatevinklist
Praegu on meil nii, et kui asfalt maha pannakse, nii kohe on geoloogid kohal maapõuevarasid otsimas. Puuritakse kolm auku asfaldi sisse. Keegi auke kinni panna ei kavatse. Siis hakkavad augud "arenema". Kõik teed on ära augustatud.
Re: Teede ja tänavate olukord ratturi vaatevinklist
Siin on näide sellest, kuidas keskerakondlased otsivad välja teid, mis algavad eikusagilt ja viivad eikusagile ja rekonstrueerivad need, et valijate hääli kogude.
-
- Rattur
- Postitusi: 251
- Liitunud: 09. 05. 2009. 06:41
Re: Teede ja tänavate olukord ratturi vaatevinklist
Eks selle ohutussaare kummalisest paiknemisest ole ehitajagi (või maantee haldaja) aru saanud
,seda näitab noolemärgi dubleerimine.Andri kirjutas:Tallinnasse sisenemine mööda Viljandi maanteed on krooniks kõigele:
Vaatasin järele, mis tähtis tee siis sealt paremalt poolt tuleb:
Re: Teede ja tänavate olukord ratturi vaatevinklist
Tartu liigub õiges suunas: http://www.tartu.ee/index.php?page_id=3 ... 2B00462FDB
Re: Teede ja tänavate olukord ratturi vaatevinklist
Sama Tartu rattateema ka pikemalt. Edu!
Re: Teede ja tänavate olukord ratturi vaatevinklist
See tee on tõkestatud, probleem on lahenduse leidnud käesolevaks aastakümneks.Andri kirjutas:ToomasL kirjutas:Tallinna lähedale Kiili alevikku ehitati Kiili-Nabala tee äärde "suurepärane" kergliiklustee, mida ise kahjuks ei kasuta, sest kardan viga saada.
Põhjus järgmine: liikudes Viljandi mnt poolt Kiili suunas saab peale ca 500m pärast kergliiklustee ilma ühegi märgita otsa. Kujutan ette neid õnnelikke, kes ratastel või rulluiskudel kihutades liivavallist alla muru sisse panevad. Jälgede järgi on neid seal mitmeid käinud. Teetammist on nii ühelt, kui ka teiselt poolt alla sõidetud. Ca 50m tee jätkub. Probleemi lahendus oleks, et tee valmis ehitataks.
See probleem saab vist lahenduse kiiremini, sest paistab, et on hakatud tegema ettevalmistusi selle teejupi asfaldiga katmiseks
Re: Teede ja tänavate olukord ratturi vaatevinklist
mustal taustal helendab must vari
Re: Teede ja tänavate olukord ratturi vaatevinklist
See on köömes. Ei ole küll päris teemasse, aga kui piiretest rääkida, siis Tallinn trumpab Tartu üle nagu naksti: vaata siit (Quicktime-formaat).Soobel kirjutas:Ei midagi uut, panevad ikka edasi, nagu nõukaajal!
Re: Teede ja tänavate olukord ratturi vaatevinklist
Ja täna hommikul Pärnusse sõites Kitseküla ülekäigul tehti taas maastikurattaga toruslaalomit. Päris kiirpidurdamiseks ei läinud, sest toruslaalomisse süvenenud jalgrattur ikka märkas lõpuks rongi ja sai napilt enne gabariiti pidama. Päris ajalehtedesse ma õnneks ei jõudnud, aga ümberkaudsed inimesed sai vist küll maast lahti vilistatud.
mustal taustal helendab must vari
Re: Teede ja tänavate olukord ratturi vaatevinklist
Sellele Kitseküla torupiirdele tahaks küll kätega kallale minna. Krt, vähemalt ühe neist võiks ju küll eemaldada.
Re: Teede ja tänavate olukord ratturi vaatevinklist
EVS 843:2003 "Linnatänavad" p. 9.2 lk 197-198:
Liikluse rahustamise tulemusena peab piirkonnas saavutatama olukord, kus rakendatavad meetmed võimaldavad hooldus-, operatiiv- ja teenindavate sõidukite liikumist.
Tuleohutuse üldnõuded (vastu võetud siseministri 8. septembri 2000. a määrusega nr 55, muudetud määrusega 15.07.2004/48):
§16. Tee või läbisõidukoha sulgemisel remondiks või muuks otstarbeks, kui see takistab päästetehnika läbisõitu, rajatakse viivitamatult muu läbipääs suletavasse lõiku või seatakse üles ümbersõiduvõimalust näitav viit. Linna või muu tiheasustusega kohas tänava läbisõiduks sulgemisel rohkem kui üheks ööpäevaks informeerib tänava sulgemisloa saanud isik sellest viivitamatult häirekeskust.
Liikluse rahustamise tulemusena peab piirkonnas saavutatama olukord, kus rakendatavad meetmed võimaldavad hooldus-, operatiiv- ja teenindavate sõidukite liikumist.
Tuleohutuse üldnõuded (vastu võetud siseministri 8. septembri 2000. a määrusega nr 55, muudetud määrusega 15.07.2004/48):
§16. Tee või läbisõidukoha sulgemisel remondiks või muuks otstarbeks, kui see takistab päästetehnika läbisõitu, rajatakse viivitamatult muu läbipääs suletavasse lõiku või seatakse üles ümbersõiduvõimalust näitav viit. Linna või muu tiheasustusega kohas tänava läbisõiduks sulgemisel rohkem kui üheks ööpäevaks informeerib tänava sulgemisloa saanud isik sellest viivitamatult häirekeskust.
Re: Teede ja tänavate olukord ratturi vaatevinklist
Peterburi tee 50.-70. km (Liiapeksi-Kemba) renoveerimine toimub Euroliidu rahadega. Asfalt pandi maha ja kohe sõideti traktoritega üle. Tulemuseks on vibrotee. Just see jalgratturite liikluseks ette nähtud teeosa on kõige halvem. Tee ei ole veel liikluseks avatud.
Renoveerimise tulemus:
Enne renoveerimist (korralik asfalt kakuti üles):
Renoveerimise tulemus:
Enne renoveerimist (korralik asfalt kakuti üles):
Re: Teede ja tänavate olukord ratturi vaatevinklist
Tere
Vastan seoses teie pöördumisega Liiapeksi-Loobu teelõigul toimuva remondi kohta.
Täname, et juhtisite probleemile tähelepanu. Püstitatud teema ei ole meile võõras ja seda on käsitletud viimastel objekti nõupidamistel. Põhjuseks on kuuma ilmaga kindlustatud teepeenral liigelnud kruusast teepeenra ja nõlva kindlustamise töödega tegelenud rasked traktorid, mis on vajutanud kohati rehvijäljed asfaldisse. Probleemile ei olegi mõistlikku lahendust olemas. Ainukese variandina on sisuliselt viimase asfaldikihi ülesse freesimine kahjustunud piirkondades, kuid sellega tekitatakse kattesse täiendavad vuugid, mis põhjustavad omakorda ebatasasusi ja võivad lühendada asfaltkatte eluiga. Üldjuhul sellised väiksemad vigastused vähenevad ajas või kaovad üldse. Nimetatud vigastused ei kahjusta kuidagi asfaltkatte eluiga ja ei takista remonditud tee kasutamist. Seega otsustati, et antud olukorras on kõige mõistlikum paigaldatud katet mitte ülesse freesida.
Kindlustatud teepeenar on mõeldud siiski eelkõige autodele hädapeatumiseks, kuid loomulikult saavad seda kasutada ka jalgratturid, kuna antud piirkonnas jalgratturitele mõeldud teed puuduvad.
Samas juhime teie tähelepanu sellele, et võõrastel ei ole lubatud remondiobjektil liiklemine või on see lubatud ainult selleks ettenähtud aladel. Ehitust teostavate mehhanismide juhid ei pruugi märgata ehitusobjektil liikuvaid kõrvalisi isikuid, kellel puuduvad teadmised ehitusest ja nõuetele vastav ohutusriietus ning seetõttu võib juhtuda õnnetusi.
Lugupidamisega,
Veiko Juudas
Juhataja asetäitja
Ehitusosakond
Maanteeamet
Veiko.Juudas@mnt.ee
11.08.2011
Re: Teede ja tänavate olukord ratturi vaatevinklist
Eile asfalteeriti Järvevana äärset uut kergliiklusteed. Esmapilgul tundus, et tehti kuni vana veerenni ristini, kuid tol hetkel veel toimetati ning vast on lähiajal juba täispikkuses sõidetav.
Re: Teede ja tänavate olukord ratturi vaatevinklist
Upitaks vana teemat - mis tähendab, et pole see aegunud midagi.
Proovisin leida Ülemiste sõlme lõpliku lahenduse skeemi, et näha, kuivõrd siis jalgratturitega ka arvestatakse, aga ei suutnud leida. Ei tea, kas kellelgi on rohkem õnne? Loodetavasti see õudne tunnelialune skisorada asendatakse ikka mingi normaalse lahendusega, kuigi praegu sellest mingit märki veel näha pole. Pigem tundub, et ehitatakse ikka mingeid saarekesi juurde. Paistab, et nagu tavaliselt ikka, on rattur see viimane, kellega arvestatakse. Nt isegi Järvevana teel pole suudetud paari juppi endiselt ära asfalteerida - vist oodatakse valimisi, siis saab jälle pidulikult avada. Tahaks ikka, et see viaduktialune oleks normaalne. Muidu on selle avamisel oodata jalgratturite suurematsorti kogunemist, nagu oli Tartu mnt avamisel. Seal saab täna srattaga normaalselt vaid trammiteel sõita.
Proovisin leida Ülemiste sõlme lõpliku lahenduse skeemi, et näha, kuivõrd siis jalgratturitega ka arvestatakse, aga ei suutnud leida. Ei tea, kas kellelgi on rohkem õnne? Loodetavasti see õudne tunnelialune skisorada asendatakse ikka mingi normaalse lahendusega, kuigi praegu sellest mingit märki veel näha pole. Pigem tundub, et ehitatakse ikka mingeid saarekesi juurde. Paistab, et nagu tavaliselt ikka, on rattur see viimane, kellega arvestatakse. Nt isegi Järvevana teel pole suudetud paari juppi endiselt ära asfalteerida - vist oodatakse valimisi, siis saab jälle pidulikult avada. Tahaks ikka, et see viaduktialune oleks normaalne. Muidu on selle avamisel oodata jalgratturite suurematsorti kogunemist, nagu oli Tartu mnt avamisel. Seal saab täna srattaga normaalselt vaid trammiteel sõita.
Re: Teede ja tänavate olukord ratturi vaatevinklist
Rattateed sinise kriipsjoonega: http://www.openstreetmap.org/?lat=59.41 ... 52&zoom=15laur26 kirjutas: Proovisin leida Ülemiste sõlme lõpliku lahenduse skeemi, et näha, kuivõrd siis jalgratturitega ka arvestatakse, aga ei suutnud leida. Ei tea, kas kellelgi on rohkem õnne? Loodetavasti see õudne tunnelialune skisorada asendatakse ikka mingi normaalse lahendusega, kuigi praegu sellest mingit märki veel näha pole. Pigem tundub, et ehitatakse ikka mingeid saarekesi juurde. Paistab, et nagu tavaliselt ikka, on rattur see viimane, kellega arvestatakse. Nt isegi Järvevana teel pole suudetud paari juppi endiselt ära asfalteerida - vist oodatakse valimisi, siis saab jälle pidulikult avada. Tahaks ikka, et see viaduktialune oleks normaalne. Muidu on selle avamisel oodata jalgratturite suurematsorti kogunemist, nagu oli Tartu mnt avamisel. Seal saab täna srattaga normaalselt vaid trammiteel sõita.
Ära virise vaid sõida. Isegi temporattaga sõidan neist paarimeetristest asfalteerimata kohtadest üle, tunnelites ei ole midagi karta ja Tartu maanteel mahub sõiduteele ka rattaga sõitma.
Re: Teede ja tänavate olukord ratturi vaatevinklist
Tänu vastajale.
Eks ma sõidan ikka, aga tahaks siiski viriseda ka. Temporattaga võid sa kus iganes sõita, aga nt lapsega taga istudes mitte. Arvesta, et ka rattalt maha tulles kaks ratast viadukti alla kõrvuti ei mahu, aga samas kütavad rekkad mõne sendi kaugusel sust mööda. Paraku pole sinu saadetud lingil rattateed sinnakanti märgitud, nii et ilmselt siis jääb nagu on (on see ikka uus lahendus, mitte olemasolev?).
Järvenanas mõtlesin tõsi rohkem rulluisutamise peale, sellised takistused ei lase seda rada rullimiseks täies ulatuses kasutada. Muidu oleks seal seda küll mõnus teha (kui killer-mutikäik välja arvata).
Eks ma sõidan ikka, aga tahaks siiski viriseda ka. Temporattaga võid sa kus iganes sõita, aga nt lapsega taga istudes mitte. Arvesta, et ka rattalt maha tulles kaks ratast viadukti alla kõrvuti ei mahu, aga samas kütavad rekkad mõne sendi kaugusel sust mööda. Paraku pole sinu saadetud lingil rattateed sinnakanti märgitud, nii et ilmselt siis jääb nagu on (on see ikka uus lahendus, mitte olemasolev?).
Järvenanas mõtlesin tõsi rohkem rulluisutamise peale, sellised takistused ei lase seda rada rullimiseks täies ulatuses kasutada. Muidu oleks seal seda küll mõnus teha (kui killer-mutikäik välja arvata).
Re: Teede ja tänavate olukord ratturi vaatevinklist
Uuendused Tartus Veski tänaval . Veski tänavale ÜHESUUNALISELE autoteele on vastasuunaline rattatee kõrvale joonistatud. Seda harrastatakse Tartus mitmel pool mujalgi. Tulemus on võimas ja rabav, rattureid seal pole, sest Veski tänav algab Kuperjanovis mitte millestki (ratturid kasutavad Kastanit või munakiviteed), Näituse tänava rongid on kordades pikemad ja Jakobi mäe poolt tulevad autod ei saa Veski tänaval Näitusele enam üldse liikuma. Või on vastupidiseid arvamusi, kuidas see linlaste elu heaks tegi?
Re: Teede ja tänavate olukord ratturi vaatevinklist
Mul on vastupidine arvamus. Ise sõidan Veski tänavast küll üsna tihti mõlemat pidi kuna kodu-lasteaed teekond on just sealtkaudu kõige mõnusam. Ja mismõttes autod ei saa liikuma? Peavad pool minutit kuni minuti mõnikord ootama? No kuule, see on ju täiesti tühine ajakadu. Ise teen hommikuti, üsna tipptunni ajal näitusest veskisse vasakpööret (tulles tenniseväljakute poolt) ja pean ka tavaliselt jala maha panema ja veidi ootama. Kui Veskist tulevad autod liikuma ei saaks, siis ei saaks ka mina oma vasakpööret teha, aga ometi pole ma pidanud kunagi pikemalt ootama kui ehk 30 sekundit ja see pole mu elukvaliteeti karvavõrdki halvendanud Elu tegi heaks see, et nüüd ei pea enam illegaalsena Veski tänavas vastassuunas sõitma ja lisaks on liiklus rahulikum kuna on 30 ala ja kitsam tänav.
Re: Teede ja tänavate olukord ratturi vaatevinklist
Liikusin aastaid mööda Veski tn iga pea iga päev edasi-tagasi, rattaga+vastassuunas kombo oli seal täitsa sobimatu ning ootamatuse tõttu ohtlik. Oluline side Jakobi ja Näituse kandiga. Hea muudatus!
"Näituse tänava rongid on kordades pikemad" - arvestades Veski ja Näituse tänava kahe-kuni-nelja-auto-liikluskoormust ja seda, et Näitust peatavad ainult Veeriku ülesõidul rongid, siis seda linlaste heaolu auru siin tõesti palju kulutada ei maksa ja elukvaliteet jätkub nii, nagu siim_s kirjeldas. Või mõtlesidki Veerikut ületavaid raudteeronge?
EDIT: Viide selgitavale artiklile http://www.tartupostimees.ee/2091164/ve ... -rattarada
"Näituse tänava rongid on kordades pikemad" - arvestades Veski ja Näituse tänava kahe-kuni-nelja-auto-liikluskoormust ja seda, et Näitust peatavad ainult Veeriku ülesõidul rongid, siis seda linlaste heaolu auru siin tõesti palju kulutada ei maksa ja elukvaliteet jätkub nii, nagu siim_s kirjeldas. Või mõtlesidki Veerikut ületavaid raudteeronge?
EDIT: Viide selgitavale artiklile http://www.tartupostimees.ee/2091164/ve ... -rattarada
Viimati muutis veloson, 03. 10. 2013. 09:50, muudetud 1 kord.
Re: Teede ja tänavate olukord ratturi vaatevinklist
Kui isegi peale rongi taga ootamist oli autorongi saba lõpp varem umbes kooli tänava kandis, siis nüüd (mõned päevad alles kogemust) on see Haavast veel Vaksali poole. Lisandub juurde seik, et osad juhid-närvipuntrad pärast mõnigat seismist kaabivadki kõrvaltänavatesse "talda andma" et ringiga minna, ehk siis neid oleks seal sabas veelgi rohkem.veloson kirjutas:"Näituse tänava rongid on kordades pikemad" - arvestades Veski ja Näituse tänava kahe-kuni-nelja-auto-liikluskoormust ja seda, et Näitust peatavad ainult Veeriku ülesõidul rongid, siis seda linlaste heaolu auru siin tõesti palju kulutada ei maksa ja elukvaliteet jätkub nii, nagu siim_s kirjeldas. Või mõtlesidki Veerikut ületavaid raudteeronge?
Re: Teede ja tänavate olukord ratturi vaatevinklist
Indrek, see, mida kirjeldad, on põhjustatud ebasobiva raudteeülesõidu poolt, mitte ühe vähem kui meeter laia rattasõiduriba süü. Raudtee ületus peaks seal olema kahetasandiline. Veski tn "vastassuunas" on oluline liikumissuund ka Riia tänava poolt. Nimelt saab reiniku staadioni ja tiigi-vanemuise vahelise pargi kõrvalt otse ja autodega võidu sõitmata kuperjanovi tn feenoksi juurde ja sealt juba mööda veskit, näitust ja baeri supilinna.
Re: Teede ja tänavate olukord ratturi vaatevinklist
Pildilt saan aru, et rattatee on maha pintseldatud paremasse serva. Kui ise ütled, et Veskisse sisse tulev ratturite hulk on väike, siis kuidas Veskist Näitusesse parempöörde sooritamine mõjutatud saab olla? Mõned muidugi ei saa enam täisgaasiga oma parema käe eelist pimesi kasutada, aga muus osas palun endale seda olukorda veel lahti seletada.
Kui rong seisab kauem, tekib ülesõidu ette pikem järjekord. Eeldusel, et on liikluskoormust, mis järjekorda tekitada saab. Kuidas see ühe kõrvaloja pisikese liiklusmuudatus (Veski) seotud on?
PS! Pööran tähelepanu rudimendile - "autotee"
Kui rong seisab kauem, tekib ülesõidu ette pikem järjekord. Eeldusel, et on liikluskoormust, mis järjekorda tekitada saab. Kuidas see ühe kõrvaloja pisikese liiklusmuudatus (Veski) seotud on?
PS! Pööran tähelepanu rudimendile - "autotee"
Re: Teede ja tänavate olukord ratturi vaatevinklist
Tõepoolest segaselt öeldud minu poolt. Aga tundub, rõhk sõnal tundub, et Jakobi mäe poolt tulijad sõidavad enamasti otse veskisse edasi, veidi väiksem hulk keerab paremale ja ülejäänud vasakule. Näituse poolt tulijad panid varem sellest ristist tuimalt üle, eeldades et paremalt ei saa kedagi tulla. Nii tekkis Jakobi poolt tulijatele rohkem "auke" ristmiku ületamiseks. Nüüd peatuvad kõik (kes natukenegi märke milleksi peavad) Näitust pidi liikujad ilusti kinni ja nii ongi Jakobi mäelt tulijatel kogu aeg parem käsi kinni kuni raudteerongist tekitatud kolonn on peatudes sealt läbi voolanud.veloson kirjutas:Pildilt saan aru, et rattatee on maha pintseldatud paremasse serva. Kui ise ütled, et Veskisse sisse tulev ratturite hulk on väike, siis kuidas Veskist Näitusesse parempöörde sooritamine mõjutatud saab olla? Mõned muidugi ei saa enam täisgaasiga oma parema käe eelist pimesi kasutada, aga muus osas palun endale seda olukorda veel lahti seletada.
Rõhutan veelkord et kõigest tundub, pole ju üle lugenud ega aega mõõtnud, muudki teha
Lihtsalt tähelepanek, et varem raudteerongijärgsed sabad A.Haava tänavani ei ulatunud. Kui mitte Näitusel süütu lisatakistuse tõttu, siis mille tõttu veel oleks variante? Vabalt võin ju eksida....veloson kirjutas:Kui rong seisab kauem, tekib ülesõidu ette pikem järjekord. Eeldusel, et on liikluskoormust, mis järjekorda tekitada saab. Kuidas see ühe kõrvaloja pisikese liiklusmuudatus (Veski) seotud on?
Re: Teede ja tänavate olukord ratturi vaatevinklist
Murekoht selge. Näitust mööda alla tulles peab nüüd Veski ees hoo maha võtma, maja nurk jääb ette ja sealt on nüüd ratturit oodata. Aga see rattur raudteeülesõidult tulevat kolonni osas küll suurt muudatust ei tekita. Kuperjanovi poolt Anna Haavast, Koolist ja Kastanist tulevad sõidukid on samuti kolonni (kui need tõesti olemas on) suhtes eesõigusega ja kolonni taga ootama peavad Veskist tulijatele lisaks ka vaesed Tähtvere poolt saabuvad Anna Haava ja Taara puiestee omad kannatama. Tõenäosus teeandmiseks kasvas 1/4..
Pakun samamoodi huupi, et liiklejate hulk on suurenenud. Muide, kaardi järgi on Anna Haavast sinna Veski nurgani 300mindrek56 kirjutas:Kui mitte Näitusel süütu lisatakistuse tõttu, siis mille tõttu veel oleks variante? Vabalt võin ju eksida....
Re: Teede ja tänavate olukord ratturi vaatevinklist
Niimoodi öö pealt? Aga laiemalt, kas sellist ühesuunalise liiklusega tänavatel ratturitele erandi tegemine leiab praktikat ka teistes Eesti linnades? Ülikooli tänaval on sama trikk lubatud. Jalutan sealt päeval tihti mööda, nii rattureid kui autosid seal suht palju, tänav kitsas ja ehmatusi jagub nii ratturitele kui autodele. Sealne 20kmh piirang ei maksa ka muidugi midagi...veloson kirjutas:Pakun samamoodi huupi, et liiklejate hulk on suurenenud.
-
- Rattur
- Postitusi: 233
- Liitunud: 14. 12. 2010. 10:00
Re: Teede ja tänavate olukord ratturi vaatevinklist
Mitte lihtsalt ei pea hoogu maha võtma vaid seal on stop-märk. Seda muidugi eiratakse praegu hoolega - ei tea, kas vanast harjumusest või pohhuismist. Kaldun pigem viimase variandi poole, sest lisaks peatumist nõudvale märgile on seal enne risti ka suur kollane silt, mis teatab liikluskorralduse muudatusest...veloson kirjutas:Murekoht selge. Näitust mööda alla tulles peab nüüd Veski ees hoo maha võtma, maja nurk jääb ette ja sealt on nüüd ratturit oodata. Aga see rattur raudteeülesõidult tulevat kolonni osas küll suurt muudatust ei tekita.
Ma ei taha seda hästi uskuda, et just samal hetkel, kui Veski tänavale võõbati maha rattatee, liiklejate (autode) hulk suurenes ja seetõttu autode saba Näituse tänaval raudtee suunas kasvas. Pigem on see saba kasvamine põhjustatud ikka just sellest stop-märgist.veloson kirjutas:Pakun samamoodi huupi, et liiklejate hulk on suurenenud.
indrek56 kirjutas:Kui isegi peale rongi taga ootamist oli autorongi saba lõpp varem umbes kooli tänava kandis, siis nüüd (mõned päevad alles kogemust) on see Haavast veel Vaksali poole.
Kahetasandiline raudteeületus muudaks liikluse Näituse tänaval kindlasti sujuvamaks, aga Veski tänava ristis olev stop-märk jääks ikka pudelikaelaks.siim_s kirjutas:Indrek, see, mida kirjeldad, on põhjustatud ebasobiva raudteeülesõidu poolt, mitte ühe vähem kui meeter laia rattasõiduriba süü. Raudtee ületus peaks seal olema kahetasandiline.
Ratturi seisukohast tundus ka mulle see rattatee esialgu täiesti jabura lahendusena - viib ei kuskilt ei kuhugi. Aga nagu Siim mainis, siis Riia tänava poolt (nt. Reiniku staadion ja seal ümbruses asuvad õppeasutused) tulles saab mööda Veskit nüüd liiklusseadust rikkumata väga mugavalt Näituse ja Baeri kaudu Supilinna. Väikeste mööndustega ka Ülejõele või Raadile. Aga Tähtvere suunas on see lahendus hetkel ikkagi poolik, sest Veski tänav Näitusest Jakobi mäe poole on ju samuti ühesuunaline, aga sinna rattateed ei võõbatud. Kui nüüd tulla nt. Riia tänava poolt ja tahta Kreutzwaldi tänava või laululava poole sõita, siis peab ikka ringiga mööda Taara puiesteed sõitma - sellisel juhul on see Veski tänava rattatee suht kasutu, kuna Taarasse sai juba enne mööda Kastani tänavat ilusti. Ajaleheartiklis küll mainitakse, et lähitulevikus on plaanis ka ülejäänud osasse Veskisse rattatee võõbata, aga kurat seda teab, millal see "lähitulevik" saabub...indrek56 kirjutas:Uuendused Tartus Veski tänaval . Veski tänavale ÜHESUUNALISELE autoteele on vastasuunaline rattatee kõrvale joonistatud. Seda harrastatakse Tartus mitmel pool mujalgi. Tulemus on võimas ja rabav, rattureid seal pole, sest Veski tänav algab Kuperjanovis mitte millestki (ratturid kasutavad Kastanit või munakiviteed)
Iseenesest on ju tore, kui rattateid tehakse, aga ära on tüüdanud need poolikud (tee ei vii kuhugi, äärekivid on kõrged jne) lahendused.