soovitage tõhusat rattalampi
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Re: soovitage tõhusat rattalampi
Varjudest ei saa jah, kohe kuidagi ei üle ega ümber. Harku metsas "kahe silla" singlil olin kohati ikka hädas (panin mitu korda jala maha) Sättisin korduvalt lampe parema nurga alla, kuid sellest polnud suurt abi, sest ikka tekkis nn. pimedaid nurki, mis tekkisid just tänu varjudele.
Re: soovitage tõhusat rattalampi
sigma power led set kiivril ja sõidad nagu päeval Lenksul mingi paari sajakroonine lambike ka, mis valgustab otse ette 0-1m.
Re: soovitage tõhusat rattalampi
Rääkides tulede arvust, siis igal juhul on parim variant 3 lambi kasutamine võimalusel. Kaks lenksul ja üks kiivril. Kuna lenksunurk ja pea nurk on ikkagi metsavahel sõites pidevalt päris erinevad, siis peab vähemalt olema eraldi ja piisavalt võimas valgus nii kiivril (200+lm) ja lenksul (400+lm)
Kes muidugi on sõitnud korra 1000+lm lambiga, saab aru, et ei sigma powerled ega muud selle klassi lambid ikkagi nagu päeval sõitmist ei taga
Kes muidugi on sõitnud korra 1000+lm lambiga, saab aru, et ei sigma powerled ega muud selle klassi lambid ikkagi nagu päeval sõitmist ei taga
- pärnu rattur
- Rattur
- Postitusi: 551
- Liitunud: 14. 08. 2009. 18:29
Re: soovitage tõhusat rattalampi
Mina just seda teooriat proovisin. Tulemused on MTBR foorumis. See nädal teen millalgi ka proovisõidu, preagu liiga vesine et tuli õue viia .arnea kirjutas:Lugesin just hiljuti sellist huvitavat arvamust, et pealambiga on objektide kaugusest raskem aru saada kui lenkuslambiga. Probleem siis selles, et pealamp on silmade lähedal ja lambi visatud vari jääb otse objekti taha. Kui lamp on silmadest kaugemal siis näed sa varju rohkem külje pealt ja see aitab ajul ruumilist pilti kokku panna. Ise pole veel kontrollida jõudnud seda teooriat aga tundub loogiline.
Arne
Link
Ärge näkku lööge! [/OT]
Re: soovitage tõhusat rattalampi
väga võimalik, aga mu point oli, et singlitel kihutamist ei piira enam pimedus vaid inimvõimedk666n kirjutas:Kes muidugi on sõitnud korra 1000+lm lambiga, saab aru, et ei sigma powerled ega muud selle klassi lambid ikkagi nagu päeval sõitmist ei taga
Re: soovitage tõhusat rattalampi
Nagu ma aru saan siis sul Härra on see lamp kohe kuskilt võtta eks???? tule välja selle päevavalgusega Tahaks kohe ise oma silmaga seda nähak666n kirjutas:
Kes muidugi on sõitnud korra 1000+lm lambiga, saab aru, et ei sigma powerled ega muud selle klassi lambid ikkagi nagu päeval sõitmist ei taga
Tiguliikur
Re: soovitage tõhusat rattalampi
Selleks kallis Veikko, et seda näha, pead sa mulle külla tulema. Siin võid kohe korraga näha tervet rida poisse, kes sõidavad 1000+lm lampidega
Aga eks jah, oleme harjunud nüüd kiiremate radadega kui kodumaa singlid ning ehk tuleb lisavalguse vajadus just sellest.
Aga eks jah, oleme harjunud nüüd kiiremate radadega kui kodumaa singlid ning ehk tuleb lisavalguse vajadus just sellest.
Re: soovitage tõhusat rattalampi
Luumen on inimsilmale valguse näitajana suht kehvalt tajutav, nt õpetaja/lektori poolt tahvlile suunatav 3 mW laserkiire täpp on valgustusühikuna ca 4000 luumenit (levib ca 600 m).Samas, selle nn laserpastakaga varustatud õpetaja pimedas koduteed ei leia.k666n kirjutas:Selleks kallis Veikko, et seda näha, pead sa mulle külla tulema. Siin võid kohe korraga näha tervet rida poisse, kes sõidavad 1000+lm lampidega
Aga eks jah, oleme harjunud nüüd kiiremate radadega kui kodumaa singlid ning ehk tuleb lisavalguse vajadus just sellest.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: soovitage tõhusat rattalampi
Selge, et ratta tule valgusvihu puhul me räägime suhteliselt piiratud efektiivsest ulatusest. Aga see 1000+ lm oli lihtsalt toodud välja siia suurusjärguna ja on kogemuse põhine.
Et on ikka vahet küll, kas kasutada näiteks kolme 200lm valgusallikat või ühte Exposure Maxx 1000 lm allikat ja seda viimase kasuks.
Ise tegin selle vea, et soetasin kõigepealt ette 400lm jagu valgust ja siis kiivrile 240 juurde ning kui olin proovinud 1000 lm lampi oli vahe ikkagi väga räige. Kokku maksin oma lahenduse eest sama palju ja pidin selle hiljem ringi vahetama, kuna süda ei andnud rahu.
Ehk siis minu soovitus kokku võtvalt. Kui vähegi võimalik ja tahtmist palju pimedas sõita (sest tõepoolest öös on asju), siis osta parim mida vähegi saad. Ja kindlasti võiks olla põhivalgus lenksul ning lisaks midagi 200+ lm väärtuses ka kiivril. Siis valguse taha sõit ei jää.
Et on ikka vahet küll, kas kasutada näiteks kolme 200lm valgusallikat või ühte Exposure Maxx 1000 lm allikat ja seda viimase kasuks.
Ise tegin selle vea, et soetasin kõigepealt ette 400lm jagu valgust ja siis kiivrile 240 juurde ning kui olin proovinud 1000 lm lampi oli vahe ikkagi väga räige. Kokku maksin oma lahenduse eest sama palju ja pidin selle hiljem ringi vahetama, kuna süda ei andnud rahu.
Ehk siis minu soovitus kokku võtvalt. Kui vähegi võimalik ja tahtmist palju pimedas sõita (sest tõepoolest öös on asju), siis osta parim mida vähegi saad. Ja kindlasti võiks olla põhivalgus lenksul ning lisaks midagi 200+ lm väärtuses ka kiivril. Siis valguse taha sõit ei jää.
Re: soovitage tõhusat rattalampi
Teema tõusis täiesti õigel ajal. Kas kellelgi on selle aasta valikutest ülevaade olemas? Mis on head valikud kuni 1500.- hinnaklassis?
- pärnu rattur
- Rattur
- Postitusi: 551
- Liitunud: 14. 08. 2009. 18:29
Re: soovitage tõhusat rattalampi
http://www.geomangear.com/index.php?mai ... g1atb26p54Oliver kirjutas:Teema tõusis täiesti õigel ajal. Kas kellelgi on selle aasta valikutest ülevaade olemas? Mis on head valikud kuni 1500.- hinnaklassis?
Selles hinnaklassis võimsaim tuli põhimõtteliselt. Endal sama LEDiga aga veits kallim versioon.
Ärge näkku lööge! [/OT]
Re: soovitage tõhusat rattalampi
Läksin iseehitamise teed. Algatuseks võtsin ette http://forums.mtbr.com/forumdisplay.php?f=124. See kubiseb väärt infost, projektidest, jne.
Kuna minu tule tippsündmuseks saab olema öine Xdream, siis on plaan kogu meeskond lampidega varustada, et keegi piduriks ei jääks. Ehk siis lisaks sellele, et lamp hea on, peab ta ka odav ja lihtsalt valmistatav olema.
Esimene eksemplar on peaaegu valmis:
Elektroonikaosaga olen väga rahul. Odav, turvaline ja suhteliselt efektiivne (draiveri efektiivsus 86% lähedal). Dioodiks on Cree XP-G R5, mida toidab 1.4A. Lääts on Ledili LXP-D. Proovisin hajutavamat läätse ka, aga see oli mõttetu.
Korpus on enda projekteeritud. Rõhk oli heal jahutusel (diood on otse kõige suurema metallitüki küljes) ja lihtsal valmistamisel (vajalikud on saag, viil ja puur). Valmistamine osutus natuke aeganõudvamaks kui arvasin. Teen natuke loomkatseid metsas joostes ja sõites, siis vaatan kuidas see idee ennast õigustab.
Paar pilti veel:
http://home.cyber.ee/arne/a-out/closeup.jpg
http://home.cyber.ee/arne/a-out/back.jpg
http://home.cyber.ee/arne/a-out/wall.jpg
Ja võrdlus turgu valdava Magicshine-ga:
Magicshine: http://home.cyber.ee/arne/a-out/magicshine.jpg
Minu oma: http://home.cyber.ee/arne/a-out/xpg_lxp_d.jpg
Magicshine on natuke kollasem (neutral white diood, minu oma on cool white). Kollasem on tegelikult parem. Kahjuks ei olnud lambid päris samasse punkti suunatud, seega päris puhas võrdlus pole. Põhimõtteliselt peaks Magicshine rohkem lumeneid välja viskama.
Arne
Kuna minu tule tippsündmuseks saab olema öine Xdream, siis on plaan kogu meeskond lampidega varustada, et keegi piduriks ei jääks. Ehk siis lisaks sellele, et lamp hea on, peab ta ka odav ja lihtsalt valmistatav olema.
Esimene eksemplar on peaaegu valmis:
Elektroonikaosaga olen väga rahul. Odav, turvaline ja suhteliselt efektiivne (draiveri efektiivsus 86% lähedal). Dioodiks on Cree XP-G R5, mida toidab 1.4A. Lääts on Ledili LXP-D. Proovisin hajutavamat läätse ka, aga see oli mõttetu.
Korpus on enda projekteeritud. Rõhk oli heal jahutusel (diood on otse kõige suurema metallitüki küljes) ja lihtsal valmistamisel (vajalikud on saag, viil ja puur). Valmistamine osutus natuke aeganõudvamaks kui arvasin. Teen natuke loomkatseid metsas joostes ja sõites, siis vaatan kuidas see idee ennast õigustab.
Paar pilti veel:
http://home.cyber.ee/arne/a-out/closeup.jpg
http://home.cyber.ee/arne/a-out/back.jpg
http://home.cyber.ee/arne/a-out/wall.jpg
Ja võrdlus turgu valdava Magicshine-ga:
Magicshine: http://home.cyber.ee/arne/a-out/magicshine.jpg
Minu oma: http://home.cyber.ee/arne/a-out/xpg_lxp_d.jpg
Magicshine on natuke kollasem (neutral white diood, minu oma on cool white). Kollasem on tegelikult parem. Kahjuks ei olnud lambid päris samasse punkti suunatud, seega päris puhas võrdlus pole. Põhimõtteliselt peaks Magicshine rohkem lumeneid välja viskama.
Arne
- pärnu rattur
- Rattur
- Postitusi: 551
- Liitunud: 14. 08. 2009. 18:29
Re: soovitage tõhusat rattalampi
Kindlasti tee akud veekindlamaks(tühja joogipudelisse vms), sest liitiumakud võivad plahvatada lühise korral
Millest tegid tule tagumise külje(see valge/hall osa, mitte alumiinium)? Pildilt ei saanud väga hästi aru. Kui tegid epost siis kuidas pärast elektroonikale ligi saad?
Mis tuli ühe tule hind koos akudega(Dealextremist?)? Ledil läätsed peaks Eestisse ju odavalt tulema(Ledil asub Soomes ju?)?
Kuidas kinnitada mõtled seda lenksule? Kõige lihtsam ilmselt kaablivitsadega ja vahele natuke õhukummi, et ei libiseks.
Tore projekt. Kui saaksid valmistada ühe ratturi/ratta kohta kaks tuld(1.pähe, 2. lenksule), siis teeksid sa MSile kindlasti ära ja sõit oleks nagu päevavalgel .
Küsimusi on palju kuna ka endal selline projekt mõttes mõlgub. Ise teeksin ilmselt treipingis, kuna see on kodus olemas.
Raido
Millest tegid tule tagumise külje(see valge/hall osa, mitte alumiinium)? Pildilt ei saanud väga hästi aru. Kui tegid epost siis kuidas pärast elektroonikale ligi saad?
Mis tuli ühe tule hind koos akudega(Dealextremist?)? Ledil läätsed peaks Eestisse ju odavalt tulema(Ledil asub Soomes ju?)?
Kuidas kinnitada mõtled seda lenksule? Kõige lihtsam ilmselt kaablivitsadega ja vahele natuke õhukummi, et ei libiseks.
Tore projekt. Kui saaksid valmistada ühe ratturi/ratta kohta kaks tuld(1.pähe, 2. lenksule), siis teeksid sa MSile kindlasti ära ja sõit oleks nagu päevavalgel .
Küsimusi on palju kuna ka endal selline projekt mõttes mõlgub. Ise teeksin ilmselt treipingis, kuna see on kodus olemas.
Raido
Ärge näkku lööge! [/OT]
Re: soovitage tõhusat rattalampi
Jah, kindlasti. Varusin endale elektroonikapoest isevulkaniseeruvat teipi. Loodan sellest katte teha.pärnu rattur kirjutas:Kindlasti tee akud veekindlamaks(tühja joogipudelisse vms), sest liitiumakud võivad plahvatada lühise korral
Ostsin kunagi vist Tööstplastist jupi Ertalyte. Kasutasin seda. Aga see materjal ei ole kriitiline. Tegelikult võiks mingi paremini töödeldav ja liimitav plastik olla. Idee poolest on see koht kus oma taaskasutusoskusi näidata. Vanad CD-plaadid? Epoga on ainult see läätse kaitse kinni, mujal on neutraalne silikoon hermetiseerimas. Ja kogu asi püsib nende kahe poldi najal kinni nii, et kui vaja (ja kahjuks juba on vaja ) siis saab lahti.pärnu rattur kirjutas: Millest tegid tule tagumise külje(see valge/hall osa, mitte alumiinium)? Pildilt ei saanud väga hästi aru. Kui tegid epost siis kuidas pärast elektroonikale ligi saad?
Hinnast on vara rääkida või ei ole üldse mõistlik rääkida. Mõnda asja on mul nüüd kümne lambi ehitamiseks Dealextreamist on ainult Magicshine pikenduskaabel ja LED draiver (kõik lihtsam lineaarregulaator, see mida kümnekaupa müüakse, sinna on ise juhtimine ja alapingekaitse lisatud). LED ja lääts on http://www.led-tech.de nimelisest kohast. Transpordi odavuses osas Dealextreamiga eriti võistelda keegi ei suuda Ja akud on katkiläinud läpakaku seest - need mis katki ei läinud.pärnu rattur kirjutas: Mis tuli ühe tule hind koos akudega(Dealextremist?)? Ledil läätsed peaks Eestisse ju odavalt tulema(Ledil asub Soomes ju?)?
Vaatab. Mul peab samaaegselt kaardihoidja ka lenksule mahtuma. Võimalik, et algul on ainult kiivrilambina. Või siis tõesti kombineerin ja panen ühe pähe ja teise lenksule.pärnu rattur kirjutas: Kuidas kinnitada mõtled seda lenksule? Kõige lihtsam ilmselt kaablivitsadega ja vahele natuke õhukummi, et ei libiseks.
Jaa, treipingiga saab toredaid asju teha. Selline tore ülesanne, et kuidas teha veekindel, hea jahutusvõimega, kerge, kergelt valmistatav ja ilus korpus.pärnu rattur kirjutas: Küsimusi on palju kuna ka endal selline projekt mõttes mõlgub. Ise teeksin ilmselt treipingis, kuna see on kodus olemas.
Arne
- pärnu rattur
- Rattur
- Postitusi: 551
- Liitunud: 14. 08. 2009. 18:29
Re: soovitage tõhusat rattalampi
Ega see väga keeruline polegi.arnea kirjutas:Jaa, treipingiga saab toredaid asju teha. Selline tore ülesanne, et kuidas teha veekindel, hea jahutusvõimega, kerge, kergelt valmistatav ja ilus korpus.
Veekindlus: juhe väljub läbi veekindla kummimuhvi. Esimene klaas on käekella mineraalklaas, mis on ette pressitud vastu tihendit.
Hea jahutusvõime: suur pindala, tuleb lõigata ribid sisse. Et kõige ideaalsem kaalu/jahutuse suhe saada tuleb ilmselt siiski kasutada CAD tarkvara ja seal olukorda simuleerida.
Kerge: alumiinium
Kergelt valmistatav: CNC pink või šablooniga trei/freespink(minu pingile saab panna šablooni, töötab see paremini muidugi puitu treides, metalliga pole üritanud)
Ilus: ilu on vaataja silmades. Värvi lisamiseks saab alumiiniumi anodiseerida(tehtav ka kodustes(garaaži) tingimustes). Teine varjant on läikima lüüa, aga alumiinium oksüdeerub kergelt ja läheb tuhmiks.
Hind: alumiinium on küll suhteliselt kallis(osta, müük on odav), aga suuremad kogused ilmselt väga kallid ei tule. Võibolla leiab kuskilt vanarauast parajat materjali.
Mingid mõtted mul liiguvad, aga praegu tahaks rullikud valmis saada.
Raido
Ärge näkku lööge! [/OT]
Re: soovitage tõhusat rattalampi
Õndsad on need,kes vähe teavad.(piibli lihtsustus)pärnu rattur kirjutas:
Ega see väga keeruline polegi.
Mingid mõtted mul liiguvad, aga praegu tahaks rullikud valmis saada.
Kett puruneb sealt. kus on nõrgim lüli. (samuti piibli lihtsustus)
Oskus kirjeldada lambi füüsist st kuidas too tehtud on, on imelihtne. Teda füüsiliselt (järele) teha, on kah suht lihtne,
Aga garanteerida tema tõõkindlus, on hoopis sügavam teema. Kuniks sa elektroonikat ei jaga, pole sul tagalat, et valmistehtud lamp ka pikaajaliselt tööle jääb.
Suure valgusviljakusega dioodi (rahvakeeles mega led) rattalambi kasutusmugavuse ja eluea määrab tema toite-element st liitum-ioon/polümeer/aku, mitte lambi välimus ega klaas ega lenksukinnitus. Valgusdioodi surm on ülekuumemine ning aku surm on ülelaadimine, ületühjenemine ja balanseerimatus
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
- pärnu rattur
- Rattur
- Postitusi: 551
- Liitunud: 14. 08. 2009. 18:29
Re: soovitage tõhusat rattalampi
Elektroonikainseneri pabereid mul tõesti pole. Kuna isa on elektrik, siis ikka üht-teist asjast jagan. Lisaks olen u aasta lugenud MTBR foorumi "Lights DIY" rubriiki.
LEDi tööea kindlustamiseks ongi tähtis hea korpuse soojusjuhtivus. LED liimitakse termoliimiga(või kinnitataks termopasta ja kruvidega) alumiiniumile, et soojusülekanne võimalikult hea oleks. Ribid on selleks, et ümber liikuv jahe õhk soojust lambilt ära kannaks. Klaas on tähtis, et vesi lambis olevat elektroonikat ära ei rikuks. Seega nii öelda "välimus" on tähtis, et asi kestaks. Küll mitte ilu, vaid töökindluse kontekstis.
Liituimakud on kõige tundlikumad ülekoormusele(lühis). Lühise(veest tekitatud) vastu aitab veekindel korpus lambi ja aku ümber.
Ülelaadimise vastu aitab korralik smart laadija, mis ei lae üle ja balanseerib kõik aku elemendid. Tööiga sõltub sellest, kui suure mahtuvusega aku ehitada.
LEDi elektroonikaga ei tahaks väga oma pead vaevata, vaid laseks seda teha vastava haridusega inimestel. Seetõttu on plaan panna lampi selline LED, millel on draiver sama plaadi küljes(1pilt = 1kilosõna seega LINK.
LEDi tööea kindlustamiseks ongi tähtis hea korpuse soojusjuhtivus. LED liimitakse termoliimiga(või kinnitataks termopasta ja kruvidega) alumiiniumile, et soojusülekanne võimalikult hea oleks. Ribid on selleks, et ümber liikuv jahe õhk soojust lambilt ära kannaks. Klaas on tähtis, et vesi lambis olevat elektroonikat ära ei rikuks. Seega nii öelda "välimus" on tähtis, et asi kestaks. Küll mitte ilu, vaid töökindluse kontekstis.
Liituimakud on kõige tundlikumad ülekoormusele(lühis). Lühise(veest tekitatud) vastu aitab veekindel korpus lambi ja aku ümber.
Ülelaadimise vastu aitab korralik smart laadija, mis ei lae üle ja balanseerib kõik aku elemendid. Tööiga sõltub sellest, kui suure mahtuvusega aku ehitada.
LEDi elektroonikaga ei tahaks väga oma pead vaevata, vaid laseks seda teha vastava haridusega inimestel. Seetõttu on plaan panna lampi selline LED, millel on draiver sama plaadi küljes(1pilt = 1kilosõna seega LINK.
Ärge näkku lööge! [/OT]
Re: soovitage tõhusat rattalampi
Jahutuse juures on kaks alamteemat. Esimene on loomulikult see, et radiaator suudaks piisavalt palju võimsust ära anda nii, et temperatuur LED jaoks sobivatesse piiridesse jääks.pärnu rattur kirjutas: Hea jahutusvõime: suur pindala, tuleb lõigata ribid sisse. Et kõige ideaalsem kaalu/jahutuse suhe saada tuleb ilmselt siiski kasutada CAD tarkvara ja seal olukorda simuleerida.
Selleks on abiks vahendeid tehtud, mis võimaldavad hoomata ühe või teise radika võimekust. Näiteks:
http://www.frigprim.com/online/natconv_heatsink.html
Seal saidis on allalaaditavaid programme ka, mis võimaldavad ka õhuvoo mõju arvesse võtta.
Ratta puhul on see teema, et sõites on jahutus väga hea - saaks pisema radikaga hakkama aga seistes kuumeneb üle. Siin tuleb appi see kui draiver tõmbaks temperatuuri tõustes voolu maha. See lux-rc draiver-LED vist tegigi seda.
Teine teema on see, et tuleks proovida minimeerida radiaatorite üleminekute temperatuuritakistust. See on see suurus mida mõõdetakse C/W. Kaks asja: abiks on, kui radikas on ühes tükis. S.t. LED on otse põhiradika küljes. Teine asi on see, et LED ja radika vahel peab hea termiline ühendus olema. Termopasta või termoliim kindlasti aga radika pind peaks võimalikult sile olema - lihvitud. See on see koht, mis mind mõtlema pani - kui sa treipingis LED-i jaoks "kaevu" sinna alumiiniumitüki otsa lõikad - kui hästi sa seda kaevupõhja tasaseks teha ja poleerida saad? Võib muidugi olla, et treiali riistavalikus on sobivad jubinad olemas - oleks väga hea. Freesi puhul on see usutavasti suurem probleem.
CAD kasutamine võib natuke overkill olla. Ma kardan, et seal on ports vajalikke suurusi, mida sa teada/mõõta ei oska. Ehkki asjadest arusaamist see kindlasti parandab ja on muidu ka lahe
Seda niikuinii. Pidasin silmas, et seda alumiiniumkonstruktsiooni tuleks optimeerida, et jahutusvõimekus grammi kohta oleks maksimaalne.pärnu rattur kirjutas: Kerge: alumiinium
Anodeerimine või värvimine on kohustuslik niikuinii:pärnu rattur kirjutas: Ilus: ilu on vaataja silmades. Värvi lisamiseks saab alumiiniumi anodiseerida(tehtav ka kodustes(garaaži) tingimustes). Teine varjant on läikima lüüa, aga alumiinium oksüdeerub kergelt ja läheb tuhmiks.
http://www.molalla.net/members/leeper/coatbar.htm
Poleeritud radiaator ei radieeri
Iluga pidasin silmas pigem seda disainielementi: et asi oleks proportsioonis ja loogiline, et ei oleks mingeid suvalisi kinnitusi kuhugi tagantjärgi vägistatud, jne. Kui seal mtbr foorumis ringi vaadata siis näeb aeg-ajalt päris koledaid asju. (Mitte, et ma enda konstruktsiooni mingiks lampide Apolloniks peaks )
Teed ise treipingiga rullikuid? Neid mille peal rattaga sõita? Kui sul juba pilte on siis tee eraldi teema selle jaoks ja näita.pärnu rattur kirjutas: Mingid mõtted mul liiguvad, aga praegu tahaks rullikud valmis saada.
Õige ta on. Eriti rattaga sõites on töökindlus eluliselt oluline. Kaks sõltumatut lampi (lenksul ja peas näiteks) oleks ehk turvaline kombo.mart kirjutas: Aga garanteerida tema tõõkindlus, on hoopis sügavam teema. Kuniks sa elektroonikat ei jaga, pole sul tagalat, et valmistehtud lamp ka pikaajaliselt tööle jääb.
Suure valgusviljakusega dioodi (rahvakeeles mega led) rattalambi kasutusmugavuse ja eluea määrab tema toite-element st liitum-ioon/polümeer/aku, mitte lambi välimus ega klaas ega lenksukinnitus. Valgusdioodi surm on ülekuumemine ning aku surm on ülelaadimine, ületühjenemine ja balanseerimatus
mtbr foorumis on suhteliselt kuum teema see, et Magicshine USA esindaja kutsus kõik pooleteist aasta jooksul müüdud akupakid tagasi. Põhjus tundub olevat see, et 2S konfiguratsioonis pakil puudus balansseerimisvõimalus, mis odavate ja kõikuva kvaliteediga Hiina Lion akude kasutamisel kiiresti aku mahu ära sõi. Lisaks paar süttimisjuhtumit - tõenäoliselt siis eelpoolnimetatud probleem + madala kvaliteediga kaitselülitus akupakis.
Arne
Re: soovitage tõhusat rattalampi
mtbr foorumis on vaid kaks elektroonikut-ratturit, keda tõsiselt võtan. Mõlemad on ca 3 aastat püüdnud ülejäänutele edastada, et paralleelühendusega liitium aku vajab balanseerimist. Siiamaani hüüavad kui kaevu. Eesti seis sarnane.arnea kirjutas:
mtbr foorumis on suhteliselt kuum teema see, et Magicshine USA esindaja kutsus kõik pooleteist aasta jooksul müüdud akupakid tagasi. Põhjus tundub olevat see, et 2S konfiguratsioonis pakil puudus balansseerimisvõimalus, mis odavate ja kõikuva kvaliteediga Hiina Lion akude kasutamisel kiiresti aku mahu ära sõi. Lisaks paar süttimisjuhtumit - tõenäoliselt siis eelpoolnimetatud probleem + madala kvaliteediga kaitselülitus akupakis.
Arne
Kuniks
http://www.elin.ttu.ee/
siin foorumis sõna võtta ei viitsi, jäämegi jahuma.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: soovitage tõhusat rattalampi
Oot. Näpukas või? Kas pidasid silmas ikka järjestikühendust? Paralleelselt pandud elemendid tasakaalustavad ennast ilusasti ise.mart kirjutas: Mõlemad on ca 3 aastat püüdnud ülejäänutele edastada, et paralleelühendusega liitium aku vajab balanseerimist. Siiamaani hüüavad kui kaevu.
Arne
Re: soovitage tõhusat rattalampi
Jep, eksisin, pidasin silmas jadaühendust, kus iga element saab isikliku väljavõtte.arnea kirjutas:Oot. Näpukas või? Kas pidasid silmas ikka järjestikühendust? Paralleelselt pandud elemendid tasakaalustavad ennast ilusasti ise.mart kirjutas: Mõlemad on ca 3 aastat püüdnud ülejäänutele edastada, et paralleelühendusega liitium aku vajab balanseerimist. Siiamaani hüüavad kui kaevu.
Arne
Viimati muutis mart, 21. 11. 2010. 00:05, muudetud 1 kord.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: soovitage tõhusat rattalampi
Palusin naabrimeest vaadata korra oma aknast välja. "Tulnukad on saabunud Sinu koduaeda!"
Oli aeg oma aastaid teeninud legendaarne iseehitatud rongituli välja vahetada ja asemel tuli Hobispordist laenatud infomaterjalide põhjal valitud testivõitja inglismaalt. Lumicycle XPG.
Kui aastaid tagasi kommenteeriti selle endise rongitule kohta, et mets on valge, siis nüüd peab ütlema, et küla on valge! 100m kauguselt võib selle abil pimeduse saabudes öökulli tuvastada oksal istumas. Kahju ainult, et ei saa seda metsas veel tõsiselt proovile panna ja peab esialgu Vana-Tartu mntl liiklevaid autojuhte sellega pimestama
Ootan juba põnevusega kevadist proovisõitu doktor Mardiga!
Oli aeg oma aastaid teeninud legendaarne iseehitatud rongituli välja vahetada ja asemel tuli Hobispordist laenatud infomaterjalide põhjal valitud testivõitja inglismaalt. Lumicycle XPG.
Kui aastaid tagasi kommenteeriti selle endise rongitule kohta, et mets on valge, siis nüüd peab ütlema, et küla on valge! 100m kauguselt võib selle abil pimeduse saabudes öökulli tuvastada oksal istumas. Kahju ainult, et ei saa seda metsas veel tõsiselt proovile panna ja peab esialgu Vana-Tartu mntl liiklevaid autojuhte sellega pimestama
Ootan juba põnevusega kevadist proovisõitu doktor Mardiga!
Treeni vähe, aga kvaliteetselt!
http://www.ccrotamobilis.ee
http://www.ccrotamobilis.ee
Re: soovitage tõhusat rattalampi
Aasta(id) tagasi sai arutatud, et kuniks võrreldes halogeeniga, arenevad LED tuled võimsamaks ja mis samuti tähtis - nende spekter inimsilmale omasemaks st valgusspekter läheb kollasemaks. Nüüd on see aeg saabumas(nud).Alvaro kirjutas:,,, põhjal valitud testivõitja inglismaalt. Lumicycle XPG.
Kui aastaid tagasi kommenteeriti selle endise rongitule kohta, et mets on valge, siis nüüd peab ütlema, et küla on valge! 100m kauguselt võib selle abil pimeduse saabudes öökulli tuvastada oksal istumas. Kahju ainult, et ei saa seda metsas veel tõsiselt proovile panna ja peab esialgu Vana-Tartu mntl liiklevaid autojuhte sellega pimestama
Ootan juba põnevusega kevadist proovisõitu doktor Mardiga!
Sinu tule parameetrid - valgusviljakus ca 1300 luumenit ( võrreldav 40-45 W halogeenpirniga) ja suhteliselt yellow light - on just nüüd ja praegu ülikõva standard.
Valgusallika tehnilisi mõõtmisi kevadeni ootama ei pea - rääkisin Trummi Stardiga (Kristjan ja Tarmo), et tekitame seal miski testpinna, kus inimesed saavad luksmeetri abil oma valgusallikat testida ja võrrelda. Et luksmeeter on alles Beijing-i lennujaamas, siis mõõtmine algab ca dets keskel
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
- pärnu rattur
- Rattur
- Postitusi: 551
- Liitunud: 14. 08. 2009. 18:29
Re: soovitage tõhusat rattalampi
Kuid, kallid seltsimehed, ärge unustage ka tagumist tuld! Jutt läheb siin väga esitulepõhiseks, kuid ma paneks rõhku ka tagumise tule vajalikkusele. Liikluses ei näe sind eemalt ükski autojuht(olenamta su esitule võimsusest), kui sul korralikku tagumist tuld põlemas/vilkumas pole. Metsavahel on parem põlev tuli, sest tagasõitja saab aru, kas sa oled puude taga või mitte(ühe tule järgi inimsilm kaugust hästi ei määra). Liikluses kasutage vilkuvat tuld, sest inimsilm/aju märkab paremini vilkumist(ehk tegelikult kiiret ja selget muutust nähtavas alas) ja lisaks annab see autojuhile märku, et tegu pole ühe tagumise tulega autoga.
See luksmeetri idee on küll hea, siis saavad kõik enda tuled "joonele panna" ja vaadata, kellel tegelikult võimsaim tuli on ja et tavaline supermarketi tuli mingit valgust ei anna. See sein võiks olla valges toonis, sest siis on parem hinnata valgusvärvi (kollakas<->valge<->sinakas) ning valgusvihu kuju.
See luksmeetri idee on küll hea, siis saavad kõik enda tuled "joonele panna" ja vaadata, kellel tegelikult võimsaim tuli on ja et tavaline supermarketi tuli mingit valgust ei anna. See sein võiks olla valges toonis, sest siis on parem hinnata valgusvärvi (kollakas<->valge<->sinakas) ning valgusvihu kuju.
Ärge näkku lööge! [/OT]
Re: soovitage tõhusat rattalampi
Tagatuli, eriti vilkuv, on nähtav ca 70-300m. Niiet nähtav/arusaadav on ka normaalsele autojuhile (erandeid on muidugi hulganisti - pime , jälgib midagi muud, kurt kuulab midagi muud, lollakas kaifib roolis iseenda olemasolu, seniilne kaifib auto olemasolu).pärnu rattur kirjutas: ...Liikluses ei näe sind eemalt ükski autojuht(olenemata su esitule võimsusest)...
Viimati muutis mart, 21. 11. 2010. 00:22, kokku muudetud 4 korda .
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: soovitage tõhusat rattalampi
Hea mõte.
Kokkulepitud säriga tehtud vihupildid on ka abiks võrdlemisel.
Oma tule lasin töö juures optolaborist läbi. Valgusjaotus oli selline:
Kui viitsiks integreerida, saaks kandelatest luumenid kah kätte.
Arne
Kokkulepitud säriga tehtud vihupildid on ka abiks võrdlemisel.
Oma tule lasin töö juures optolaborist läbi. Valgusjaotus oli selline:
Kui viitsiks integreerida, saaks kandelatest luumenid kah kätte.
Arne
Re: soovitage tõhusat rattalampi
Su diagramm on suht hambutu,et saaksid varsti diplomitöö kaante vahele. Kui viitsiksid tulemuse luumenitesse teisendada/ümardada, siis ka õppejõud võtaks sind tõsiselt..arnea kirjutas: Valgusjaotus oli selline:
3000 candelat ja +/- midaiganes 40 suurust siia sinna.. mardi tõlgendus
Kui viitsiks integreerida, saaks kandelatest luumenid kah kätte.
Arne
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: soovitage tõhusat rattalampi
Noh, sümmeetriline valgusjaotus tegi selle ülesande lihtsaks. 303 lm on vastus. Cree spetsist arvutades, voolu ja temperatuuri arvesse võttes peaks diood 418 lm välja andma. Optika tootja lubab 90% efektiivsust - tulemus peaks seega 376 lm olema. Ei teagi mille süüks seda kadunud 73 lm panna - integreerimisel tekkis kindlasti mingi viga. Variant ka, et see 90% kehtis halja spot-läätse kohta ja minu hajutava läätse kasutegur on väiksem.mart kirjutas: Su diagramm on suht hambutu,et saaksid varsti diplomitöö kaante vahele. Kui viitsiksid tulemuse luumenitesse teisendada/ümardada, siis ka õppejõud võtaks sind tõsiselt..
Arne
Re: soovitage tõhusat rattalampi
Esimene lamp sai tiba halvasti kiivrile kinnituv. Teise tegin sellise traditsioonilise, mida saab ka üles-alla kallutada.
Muud parameetrid on samad, mis eelmisel lambil. Kokku siis kahe lambi peale 600 päris luumenit - pool lenksul ja pool peas.
Edit: tegin õhtul Harku metsas uue lambiga suusatiiru ja põikasin valgustatud rajalt mägedesse. Lumelt peegelduv valgus aitas tulel end küll paremas valguses näidata, aga tundub, et mugavaks rattasõiduks jääb kolmesajast luumenist natuke väheks. Aeglasemate liikumisviiside jaoks tundub aga täitsa piisav olema. Pisut sai juttu puhutud ka ühe kaassuusatajaga, kel ka öiseks Xdreamiks lambi valimine pooleli oli.
Arne
Muud parameetrid on samad, mis eelmisel lambil. Kokku siis kahe lambi peale 600 päris luumenit - pool lenksul ja pool peas.
Edit: tegin õhtul Harku metsas uue lambiga suusatiiru ja põikasin valgustatud rajalt mägedesse. Lumelt peegelduv valgus aitas tulel end küll paremas valguses näidata, aga tundub, et mugavaks rattasõiduks jääb kolmesajast luumenist natuke väheks. Aeglasemate liikumisviiside jaoks tundub aga täitsa piisav olema. Pisut sai juttu puhutud ka ühe kaassuusatajaga, kel ka öiseks Xdreamiks lambi valimine pooleli oli.
Arne
Re: soovitage tõhusat rattalampi
Öine Xdream läheneb, lambid valmivad:
Kaks uuemat lampi on vingema sisuga - Cree XM-L LED annab 3A peal 910 luumenit. Läätse jääb vast 10%, kuumus sööb teise 10%, aga ligi 700 lm peaks järgi jääma. Käisin just metsa all vana lambiga võrdlemas ja nagu öö ja päev.
Arne
Kaks uuemat lampi on vingema sisuga - Cree XM-L LED annab 3A peal 910 luumenit. Läätse jääb vast 10%, kuumus sööb teise 10%, aga ligi 700 lm peaks järgi jääma. Käisin just metsa all vana lambiga võrdlemas ja nagu öö ja päev.
Arne
Re: soovitage tõhusat rattalampi
Ja kuis sinu projekt end kirjeldab ja õigustab?arnea kirjutas:Öine Xdream läheneb, lambid valmivad:
Kaks uuemat lampi on vingema sisuga - Cree XM-L LED annab 3A peal 910 luumenit. Läätse jääb vast 10%, kuumus sööb teise 10%, aga ligi 700 lm peaks järgi jääma.
Ise komplekteerisin T6-ga kiivrikomplekti - Dealextreme-st 45 dollariline Cree XM-L T6 dioodiga rattalamp, mille driver andis mõõtmisel välja vaid 2,1A ja kuumenes ohtlikult, niiet viskasin sellega lutsu ja asemele läks Kaidomain-ist 3A driver, mis mõõtmisel andis väga bro 3.2 A. Dioodi jahutusplaat ja jahutuspindade kontakt sai artic silver termopastaga sisse määritud.
Tuled luxmeetriga mõõdetud 5m kauguselt
Seoul P7@2,4A@5m 225lux
Cree XM-L T6@3,2A@5m 727lux
Tulemus testitud välitingimustes - lambi korpus kuumeneb paigalseistes 68 kraadini, sõites 50 kraadini ning XM-L T6 on parema valgusviljakusega võrreldes lenksul oleva Seoul P7-ga (mis ka tehase andmete numbrite võrdlemisel lahjem).Miinuseks on tööiga , kuna T6 diood oma 3,2A januga tõmbab 4400mAh liitiumaku punasesse ca 2 tunniga, aga P7(toitudes lahjema 2,4A driveriga) sama akuga töötab 3 h ja 15 min
Lähitulevikus hakkan nikerdama Cree XM-L U2 dioodiga, kuna too annab max režiimis 100 lm rohkem välja.
Cree XM-L @ 700mA:
T5-bin 260 - 280 lm
T6-bin 280 - 300 lm
U2-bin 300 - 320
Cree XM-L 325% flux @ 3.0A :
T5-bin 845 - 910 lm
T6-bin 910 - 975 lm
U2-bin 975 - 1040 lm@ 3.0A 3.30Vf 9.9W
Viimati muutis mart, 30. 08. 2011. 18:13, kokku muudetud 2 korda .
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: soovitage tõhusat rattalampi
Sain kõik kolm lampi õigeaegselt valmis ja võistlus kah seljataga. Lampidest mitteolenevatel põhjustel tegime hullu viga algul ja lõppkoht väga hea polnud. Aga lambid olid head. Pärast 6 võistlustundi saime lisaülesande kohtunikult komplimendi, et vinged lambid - ikka veel säravad nii võimsalt.mart kirjutas: Ja kuis sinu projekt end kirjeldab ja õigustab?
Paar pilti kah. Selline kinkekomplekt:
Jupid ja materialid ja laadija läksid kokku umbes 60 eurot maksma. Laadija on selline kõige lihtsamat sorti. Akud on vanadest läpaka akudest tehtud - odav lahendus, aga mahutavuse/kaalu suhe on kehv järgmiseks aastaks teen vast uued pakid. Akud on ~11Ah. Võistlusel programmeerisin lambi 2A peale, et aku piisavalt kaua peaks. Lamp kaalub umbes 90 grammi.
Kaks lampi said real spot läätsega ja üks kergelt hajutavaga. Vahe on tuntav, ise eelistan seda hajutavat.
Kõlab hästi.mart kirjutas: Ise komplekteerisin T6ga kiivrikomplekti - Dealextreme-st 45 dollariline Cree XM-L T6 dioodiga rattalamp, mille driver andis mõõtmisel välja vaid 2,1A ja kuumenes ohtlikult, niiet viskasin sellega lutsu ja asemele läks Kaidomain-ist 3A driver, mis mõõtmisel andis väga bro 3.2 A. Dioodi jahutusplaat ja jahutuspindade kontakt sai artic silver termopastaga sisse määritud. Tulemus testitud välitingimustes - lambi korpus kuumeneb paigalseistes 68 kraadini, sõites 50 kraadini ja XM-L T6 on parema valgusviljakusega võrreldes lenksul oleva Seoul P7-ga. Samas tõmbab T6 diood 4400mAh liitiumaku punasesse ca 2 tunniga. P7 sama akuga töötab 3 h ja 15 min.
Loodetavasti satume mõnel nightridel kokku - oleks huvitav võrrelda, mis sorti valgusvihu erinevate läätsede/reflektoritega saab.
Arne
Re: soovitage tõhusat rattalampi
See konkreetne postitus on mõeldud järelkajana BikeTime nightride: neljap, Tln 05.01.2012 kell 20:00 sõidule, kuna seal tunti huvi kasutusel olnud valgustuse kohta.
Sellega ei pretendeeri absoluutsele tõele, lihtsalt räägin sellest, mida ma ise hetkel kasutan ja miks. Võimalik, et homme kasutan juba midagi muud, kui leian mõne paremini sobiva toote.
Lenksul ja kiivri peal on mul selline taskulamp:
See pole just kõige võimsam ja parem lamp, aga paar head omadust tal on.
* Zoom - abiks ikka. Kui panna lenksule kaks sellist lampi, võib näiteks ühe suunata kaugemale ja teise lähemale.
* Zoom on keeratav, mitte push-pull. Kehva pinnase peal sõites ei lähe zoom paigast ära. Push-pull zoom kipub raputamise peale täpiks ära minema.
* Läätsega optika näitab ilusa suure ühtlase valgusega rõnga, mitte eredat täppi, mille ümber nõrk valgus.
* Töötab nii 3xAAA patareidega kui ka 18650 akudega. Kuigi ma ise patareisid üldiselt ei kasuta, siis vahel abiks ikka.
* Ei maksa üldse palju. $7.28 on umbes €5.7 (arvutamisel on abiks google otsing: "$7.28 to €" ja saad vastuse - tegelik maksumus eurodes muidugi sõltub sinu panga kursist ja võib natuke erineda)
Osta saab näiteks siit:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 0632529353
Kinni hoiab taskulampi miski kõige odavam ja lihtsam hoidja, mis ei maksa suurt midagi. NB! Ei sobi OS lenksule!
Osta saab näiteks siit:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 0754206897
Pealamp, millest mul vahepeal oli tehtud rattalamp, oli selline:
Antud lamp ei ole just parim toode.
Lambi üles-alla kallutamise süsteem läks suhteliselt kähku katki. Lamp ise küll töötas edasi, aga täpsesse asendisse fikseerimine enam ei toiminud. Töötas vaid üks asend, kõige ülemine, mis enamasti näitab liiga kõrgele/kaugele.
Lammutasin lambi niipalju ära, et jäi vaid minimaalne osa alles ja pistsin selle samasugusesse tasulambihoidjasse, nagu üleval pool näha.
Kuigi tootja väidab, et pole probleemi selle kasutamisel vihmaga, siis tegelikkus on midagi muud. Lüliti vahele ilmselt läks vett/niiskust ja lüliti sai mul ka lõpuks otsa.
Hetkel on mul see lamp juppideks lammutatud ja võibolla ehitab talle täiesti mingi oma optika ümber ja üritab leida talle mõne muu huvitava rakenduse.
Valgustuse poolest on praktiliselt identne esimesena mainitud taskulambiga. Ainult zoomi osa on sellel lambil push-pull tüüpi, mis pole samuti parim lahendus.
Ei soovitaks väga sellist lampi osta.
Kui aga siiski peaks kange soov olema sellist osta, siis saab seda näiteks siit (või siis mul on ka üks täitsa uus hetkel üle, nõks kangema lediga):
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 0641683185
18650 akuga taskulambid on minu arvates hea mõte.
Liitium akud on kerged.
Nende laadimine käib oluliselt kiiremini kui NiMh akudel.
Palju lihtsam on majandada ühe akuga, kui kolme AA/AAA patarei/akuga.
Patareide kasutamine võimastes LED lampides on üldse üks kallis ettevõtmine. Ostes häid patareisid, tuleb juba mõne komplekti ostuga akude+laadija raha kokku.
3xAA/AAA akude laadimisega on probleem, kui sa ei osta omale kallist ja tarka laadijat, mis suudab igat akut eraldi laadida. Valdav enamus (odavatest) laadijates laeb AA/AAA akusid 2 või 4 kaupa ainult. Samas liitium akude laadijad laevad just nimelt igat akut eraldi.
Lisaks on AA/AAA akude pinge madalam kui patareidel, 1.2V vs 1.5V, mis võib tekitada probleeme (või põleb lamp lihtsalt tuhmimalt).
18650 akude laadija saab osta näiteks siit:
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... 0817074738
18650 akud saab osta näiteks siit:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 0913677456
Teine ja palju võimsam lamp lenksul on selline:
Üle 1000 luumeni pakutud valgustugevus on muidugi üle pingutatud number. XM-L T6 datasheet lubab maksimumi kuhugi 900 kanti. Aga palju valgust annab see lamp küll. Ei ole väga soovitatav ainult sellisega liigelda, see pimestab vastutulevat liiklust. Hea on seda kasutada näiteks metsas.
Hind pole just odav, aga samas saab selle raha eest ka akupaki ja laadija, mis tuleb taskulampide puhul lisaks juurde osta.
Mina maksin oma lambi eest $43, mis oli sellel hetkel natuke üle 30 euro. Enamasti on eBay hinnad kuskil $50 lähedal. Dealextreme.com lehel enamasti natuke odavamad.
Müügil SSC-P7 ja XM-L T6 lediga variante. Mina võtaks XM-L T6 variandi (uuem, natuke võimsam).
Osta saab näiteks siit (ei ole päris sama mudel, aga nad on kõik sarnased):
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 0957151445
Hiinast asju ostes ei tasu loota, et varsti postiljon pakiga uksetaga on.
Keskmine tarneaeg on 2-3 nädalat. Vahel harva ka 4+ nädalat (nagu jõulude ajal tihti ja kohe on tulemas ka Hiina uus aasta).
Kui ise pole enne eBay-ga tegemist teinud, võin aidata erinevate lampide ostul.
Kui kellelgi on mingeid häid mõtteid soodsate lampide osas, võib märku anda. Hea meelega prooviks veel midagi uut ja huvitavat.
Põhiline, mida sooviks, on auto lähitule laadne valgusti, mis lõikaks valguse ilusti ära ja ei pimestaks. Saksamaal näiteks on lausa nõutud sellised lambid ja hiina prozhektoriga võetakse sind rajalt maha. Selleks on täiesti olemas tehnilised nõuded (StVZO).
Paar lampi, mis sellele vastavad ja on suhteliselt hea valgusega (aga mitte hea hinnaga):
Busch + Müller IXON IQ Speed
http://www.bike-discount.de/shop/k997/a ... dlamp.html
Räägitakse, et valguse poolest veel parem (lausa parim StVZO nõuetele vastavatest?) peaks olema Philips Bike Light LED 80 Lux.
Aga siiski, hinda on natuke liiga palju ja ummisjalu ostma ei torma. Niiväga mul seda ka vaja pole. Kui saaks poole odavamalt võiks täitsa proovida.
http://www.bike-discount.de/shop/k997/a ... black.html
Sellega ei pretendeeri absoluutsele tõele, lihtsalt räägin sellest, mida ma ise hetkel kasutan ja miks. Võimalik, et homme kasutan juba midagi muud, kui leian mõne paremini sobiva toote.
Lenksul ja kiivri peal on mul selline taskulamp:
See pole just kõige võimsam ja parem lamp, aga paar head omadust tal on.
* Zoom - abiks ikka. Kui panna lenksule kaks sellist lampi, võib näiteks ühe suunata kaugemale ja teise lähemale.
* Zoom on keeratav, mitte push-pull. Kehva pinnase peal sõites ei lähe zoom paigast ära. Push-pull zoom kipub raputamise peale täpiks ära minema.
* Läätsega optika näitab ilusa suure ühtlase valgusega rõnga, mitte eredat täppi, mille ümber nõrk valgus.
* Töötab nii 3xAAA patareidega kui ka 18650 akudega. Kuigi ma ise patareisid üldiselt ei kasuta, siis vahel abiks ikka.
* Ei maksa üldse palju. $7.28 on umbes €5.7 (arvutamisel on abiks google otsing: "$7.28 to €" ja saad vastuse - tegelik maksumus eurodes muidugi sõltub sinu panga kursist ja võib natuke erineda)
Osta saab näiteks siit:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 0632529353
Kinni hoiab taskulampi miski kõige odavam ja lihtsam hoidja, mis ei maksa suurt midagi. NB! Ei sobi OS lenksule!
Osta saab näiteks siit:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 0754206897
Pealamp, millest mul vahepeal oli tehtud rattalamp, oli selline:
Antud lamp ei ole just parim toode.
Lambi üles-alla kallutamise süsteem läks suhteliselt kähku katki. Lamp ise küll töötas edasi, aga täpsesse asendisse fikseerimine enam ei toiminud. Töötas vaid üks asend, kõige ülemine, mis enamasti näitab liiga kõrgele/kaugele.
Lammutasin lambi niipalju ära, et jäi vaid minimaalne osa alles ja pistsin selle samasugusesse tasulambihoidjasse, nagu üleval pool näha.
Kuigi tootja väidab, et pole probleemi selle kasutamisel vihmaga, siis tegelikkus on midagi muud. Lüliti vahele ilmselt läks vett/niiskust ja lüliti sai mul ka lõpuks otsa.
Hetkel on mul see lamp juppideks lammutatud ja võibolla ehitab talle täiesti mingi oma optika ümber ja üritab leida talle mõne muu huvitava rakenduse.
Valgustuse poolest on praktiliselt identne esimesena mainitud taskulambiga. Ainult zoomi osa on sellel lambil push-pull tüüpi, mis pole samuti parim lahendus.
Ei soovitaks väga sellist lampi osta.
Kui aga siiski peaks kange soov olema sellist osta, siis saab seda näiteks siit (või siis mul on ka üks täitsa uus hetkel üle, nõks kangema lediga):
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 0641683185
18650 akuga taskulambid on minu arvates hea mõte.
Liitium akud on kerged.
Nende laadimine käib oluliselt kiiremini kui NiMh akudel.
Palju lihtsam on majandada ühe akuga, kui kolme AA/AAA patarei/akuga.
Patareide kasutamine võimastes LED lampides on üldse üks kallis ettevõtmine. Ostes häid patareisid, tuleb juba mõne komplekti ostuga akude+laadija raha kokku.
3xAA/AAA akude laadimisega on probleem, kui sa ei osta omale kallist ja tarka laadijat, mis suudab igat akut eraldi laadida. Valdav enamus (odavatest) laadijates laeb AA/AAA akusid 2 või 4 kaupa ainult. Samas liitium akude laadijad laevad just nimelt igat akut eraldi.
Lisaks on AA/AAA akude pinge madalam kui patareidel, 1.2V vs 1.5V, mis võib tekitada probleeme (või põleb lamp lihtsalt tuhmimalt).
18650 akude laadija saab osta näiteks siit:
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... 0817074738
18650 akud saab osta näiteks siit:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 0913677456
Teine ja palju võimsam lamp lenksul on selline:
Üle 1000 luumeni pakutud valgustugevus on muidugi üle pingutatud number. XM-L T6 datasheet lubab maksimumi kuhugi 900 kanti. Aga palju valgust annab see lamp küll. Ei ole väga soovitatav ainult sellisega liigelda, see pimestab vastutulevat liiklust. Hea on seda kasutada näiteks metsas.
Hind pole just odav, aga samas saab selle raha eest ka akupaki ja laadija, mis tuleb taskulampide puhul lisaks juurde osta.
Mina maksin oma lambi eest $43, mis oli sellel hetkel natuke üle 30 euro. Enamasti on eBay hinnad kuskil $50 lähedal. Dealextreme.com lehel enamasti natuke odavamad.
Müügil SSC-P7 ja XM-L T6 lediga variante. Mina võtaks XM-L T6 variandi (uuem, natuke võimsam).
Osta saab näiteks siit (ei ole päris sama mudel, aga nad on kõik sarnased):
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 0957151445
Hiinast asju ostes ei tasu loota, et varsti postiljon pakiga uksetaga on.
Keskmine tarneaeg on 2-3 nädalat. Vahel harva ka 4+ nädalat (nagu jõulude ajal tihti ja kohe on tulemas ka Hiina uus aasta).
Kui ise pole enne eBay-ga tegemist teinud, võin aidata erinevate lampide ostul.
Kui kellelgi on mingeid häid mõtteid soodsate lampide osas, võib märku anda. Hea meelega prooviks veel midagi uut ja huvitavat.
Põhiline, mida sooviks, on auto lähitule laadne valgusti, mis lõikaks valguse ilusti ära ja ei pimestaks. Saksamaal näiteks on lausa nõutud sellised lambid ja hiina prozhektoriga võetakse sind rajalt maha. Selleks on täiesti olemas tehnilised nõuded (StVZO).
Paar lampi, mis sellele vastavad ja on suhteliselt hea valgusega (aga mitte hea hinnaga):
Busch + Müller IXON IQ Speed
http://www.bike-discount.de/shop/k997/a ... dlamp.html
Räägitakse, et valguse poolest veel parem (lausa parim StVZO nõuetele vastavatest?) peaks olema Philips Bike Light LED 80 Lux.
Aga siiski, hinda on natuke liiga palju ja ummisjalu ostma ei torma. Niiväga mul seda ka vaja pole. Kui saaks poole odavamalt võiks täitsa proovida.
http://www.bike-discount.de/shop/k997/a ... black.html
Re: soovitage tõhusat rattalampi
Kiivri peal mul on selline lamp:serxx kirjutas:Kui kellelgi on mingeid häid mõtteid soodsate lampide osas, võib märku anda. Hea meelega prooviks veel midagi uut ja huvitavat.
UltraFire V6-T60
http://www.dealextreme.com/p/100173
Arvan, et soobib ideaalselt.
Lenksul mul on kaks sellist:Põhiline, mida sooviks, on auto lähitule laadne valgusti, mis lõikaks valguse ilusti ära ja ei pimestaks.
MagicShine MJ-808
http://www.dealextreme.com/p/25149
Ühel on klaasi asemel pannud selline asi:
Wide Angle Lens 4 MagicShine, Gemini, Lupine Bike Light
http://www.ebay.com/itm/280752532003
Re: soovitage tõhusat rattalampi
Olen mõned aastad nüüd kasutanud Primus PrimeLite Race:
http://www.candlepowerforums.com/vb/sho ... bel-inside
Metsas müttamiseks on päris mõnus asi (mitte ainult rattaga sõitmiseks). Isegi kaelani lumes metsas olles on tominud tõrgeteta. Hind on samas parajalt soolane (65euri ringi).
Loomulikult mingite rongilaternate vastu ta ei saa.
http://www.candlepowerforums.com/vb/sho ... bel-inside
Metsas müttamiseks on päris mõnus asi (mitte ainult rattaga sõitmiseks). Isegi kaelani lumes metsas olles on tominud tõrgeteta. Hind on samas parajalt soolane (65euri ringi).
Loomulikult mingite rongilaternate vastu ta ei saa.
Re: soovitage tõhusat rattalampi
Tundub, et see teeb asja natuke paremaks. Aga mida ma tahaks, on taoline valgustus nagu autotulel, mille reguleeriks nii, et kuskil 40-50m peal "lõikaks" valguse ilusti ära.Archie kirjutas:Ühel on klaasi asemel pannud selline asi:Põhiline, mida sooviks, on auto lähitule laadne valgusti, mis lõikaks valguse ilusti ära ja ei pimestaks.
Wide Angle Lens 4 MagicShine, Gemini, Lupine Bike Light
http://www.ebay.com/itm/280752532003
Nagu siin pildil:
Mul on kodus paar üleliigset LED elementi. Kui viitsin ja aega on, üritan nädalavahetusel veidi katsetada. Võibolla õnnestub ise sobilik optika valmis ehitada.
DIY projektidest on hetkel parim (minu arvates), mis silma jäänud, selline (kuigi ka seda võiks veel paremaks arendada):
http://www.candlepowerforums.com/vb/sho ... r-road-...
Re: soovitage tõhusat rattalampi
Kas keegi omab/kasutab mõnda järgnevatest lampidest:
Philips SafeRide LED BikeLight
Trelock LS 950 ION
Trelock LS 750 ION
Veidi enam kui kaks aastat kasutuses olnud Ixon IQ kest lagunes totaalselt laiali. On soov hankida vähemalt sama hästi valgustav, kuid tugevama konstruktsiooniga lamp.
Philips SafeRide LED BikeLight
Trelock LS 950 ION
Trelock LS 750 ION
Veidi enam kui kaks aastat kasutuses olnud Ixon IQ kest lagunes totaalselt laiali. On soov hankida vähemalt sama hästi valgustav, kuid tugevama konstruktsiooniga lamp.
Re: soovitage tõhusat rattalampi
Supernova nimelised.
MS
MS
Green Oil because i care and we need clean environment!
Meile Meeldib Stiilselt Erineda!
Meile Meeldib Stiilselt Erineda!
Re: soovitage tõhusat rattalampi
Mul on Trelock LS 950. Minu jaoks oli ostuargument nr.1 see väike ekraan, mis näitab minuti täpsusega aku kestvust ja valguse tugevust (5 taset). Aku kestvuse näit on igatahes väga täpne. Aku kestab max võimsusel 6 tundi, aga USB-ga laadimine võtab 10 tundi. Laadija, millega kiiremini laeb, tuleb eraldi juurde osta. Valguse max tugevus on umbes sama mis auto lähituledel, valgustatud ala on lihtsalt tublisti väiksem. Põhimõtteliselt u. 3x3 meetrit ruut, mis on üsna konkreetselt piiritletud. Natuke kumab ka külgedele, nii et näeb mis käik sees on. Lenksukinnitus on natuke üledisainitud, ma pidin kahepoolset teipi alla panema, et püsima jääks. Tallinna tänavad raputavad oluliselt rohkem kui Saksamaal.kkim kirjutas:Kas keegi omab/kasutab mõnda järgnevatest lampidest:
Philips SafeRide LED BikeLight
Trelock LS 950 ION
Trelock LS 750 ION
Veidi enam kui kaks aastat kasutuses olnud Ixon IQ kest lagunes totaalselt laiali. On soov hankida vähemalt sama hästi valgustav, kuid tugevama konstruktsiooniga lamp.
Re: soovitage tõhusat rattalampi
Tänavune imeline kuiv ja soe sügis lubas pimedas sõitu niipalju kui aega oli ja jalg kannatas. Kasutasin lenksul pealistikku just neid kahte 1 lediga nn rahvalampe - üks oli lenksu all rippes nigu nahkhiir ja teine ülalpool lenksu tema kohal. Kinnitõmmatud kahe kaablivitsaga samadesse kinnitusaasadesse, kuhu tavaliselt käis silikoon/kummi rõngas.serxx kirjutas: Enamasti on eBay hinnad kuskil $50 lähedal. Dealextreme.com lehel enamasti natuke odavamad.
Müügil SSC-P7 ja XM-L T6 lediga variante. Mina võtaks XM-L T6 variandi (uuem, natuke võimsam)....
Põhiline, mida sooviks, on auto lähitule laadne valgusti, mis lõikaks valguse ilusti ära ja ei pimestaks. Saksamaal näiteks on lausa nõutud sellised lambid ja hiina prozhektoriga võetakse sind rajalt maha. Selleks on täiesti olemas tehnilised nõuded (StVZO).
Alumisele oli pandud ribistatud klaas, mis tõmbas vihu laiaks ja imiteeris lähituld:
Ülemine oli selge klaasiga spot ja suunatud kaugemale, imiteerides kaugtuld:
Metsas olid mõlemad peal, asfaldil lülitasin kaugtule välja.
Proovisin ka 3st varianti, kus lenksul kaks ribistatud klaasiga tuld, millest üks näitas lähemale ja teine kaugemale ning kiivril oli spot. Tulemus oli vägev, kuid suht mõttetu - lähituli 2x 700lm + kaugtuli 700lm annab sellise valgusvälja (6m laiust ja 100m pikkust), mida niikuinii ära ei kasuta, kuna kiirus suht väike.
Viimati muutis mart, 26. 11. 2013. 13:13, muudetud 1 kord.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: soovitage tõhusat rattalampi
Kas see ribistatud klaas on mingi spets toode või ise kuidagi tehtud? Ühesõnaga sooviks teada, kust ja/või kuidas sellist saada.mart kirjutas:Alumisele oli pandud ribistatud klaas, mis tõmbas vihu laiaks ja imiteeris lähituld:
Ülemine oli selge klaasiga spot ja suunatud kaugemale, imiteerides kaugtuld:
Rattaga või rattata, selles on küsimus...
Re: soovitage tõhusat rattalampi
Archie kirjutas: Ühel on klaasi asemel pannud selline asi:
Wide Angle Lens 4 MagicShine, Gemini, Lupine Bike Light
http://www.ebay.com/itm/280752532003
Re: soovitage tõhusat rattalampi
Palju vett on vahepeal merre vooland ja tehnika arenenud. Kuna otsin ka ise nüüd head lampi, siis kas keegi oskab miskit head soovitada?