lukud ja turva-asjad
lukud ja turva-asjad
On üsna ilmne, et u-lukke peetakse turvalisemateks ning samas teada ka tõsiasi, et lukk ainult looma kipub pidama.
Kuid U-lukud on üsna rasked. Tõsi, on ka kergemaid ja väiksemaid, mis ilmselt ka vähem turvalised.
Kuid lukkudest ja turvasüsteemidest rääkides, mis võiks olla kergema kaaluga, ent piisavalt turvaline lahendus?
On äkki keegi midagi nutikat välja mõelnud, et vargust takistada või ennetada?
Mingis firmas - nimi ei meenu hetkel - müüakse meil rattasireeni, mis fikseeritakse ratta seisma jätmisel ning siis ratta liikumisel pistab vinguma, kui pole eelnevalt deaktiveeritud.
Ise kahtleksin selles süsteemis natuke - juhtub tuul rohkem puhuma või keegi poe ukse taga ratast kõrvale parkides läheb kogemata vastu ja ongi sireen lahti.
Kuid U-lukud on üsna rasked. Tõsi, on ka kergemaid ja väiksemaid, mis ilmselt ka vähem turvalised.
Kuid lukkudest ja turvasüsteemidest rääkides, mis võiks olla kergema kaaluga, ent piisavalt turvaline lahendus?
On äkki keegi midagi nutikat välja mõelnud, et vargust takistada või ennetada?
Mingis firmas - nimi ei meenu hetkel - müüakse meil rattasireeni, mis fikseeritakse ratta seisma jätmisel ning siis ratta liikumisel pistab vinguma, kui pole eelnevalt deaktiveeritud.
Ise kahtleksin selles süsteemis natuke - juhtub tuul rohkem puhuma või keegi poe ukse taga ratast kõrvale parkides läheb kogemata vastu ja ongi sireen lahti.
Re: lukud ja turva-asjad
Lukustamise teema ja turvalisus on kindlasti oluline.
Tegeledes juba 8 hooaega rattarendiga on mõndagi õnnestunud kõrva taha panna.
Trossdiest ei hooli, need on vist sekundite töö vargal katki saada ja isegi olen lihtsa rauasaega võtme kadumisel paarikümmne sekundiga hakkama saanud. See oli üpris naljakas juhus. Viru Keskuse vastas oli ratas pargitud ja kuna kliendid olid võtme kaotanud siis tulid lontis kõrvadega tagasi. Kuna tegu oli lukuga, kus juba üks võti kadunud siis polnudki muud kui raudsaag kaasa ja ratta juurde.
Raulikult askeldasime, päise päeva ajal ja saagisin katki bussipeatuse kõrval, keegi ei tulnud isegi küsima, et mis mehed teete, oleks võinud ka võõrast lukku saagida. See pasiivsus kahjuks suures linnas häiribki...
Ise kasutame täna lülilukke ja kõige rohkem meeldib Abus Bordo, kaal ca. 1 kg, 6 lüli ja kogupikkus 90 cm.
Olemas on ka kangem variant Abus Bordo X, kaalub ca. 1.5 kg
Mainitud alarmlukk on hollandis välja mõeldud, (tegelikult ikka aasia toodang). Sees on natuke elektroonikat ja kuulike, mis siis aktiveeribki alarmi. Esimene alarm on natuke vaiksem ja ei unda väga kaua (variant kui keegi vastu läheb või tuul natuke kõigutab. Kui siis kohe uuesti liigutada, siis teeb juba suuremat alarmi. Rohkem infot kodulehelt http://www.cycla.nl/
Lisaks olen vist Eurobike messil kuskil pisitootja boksis näinud teistmoodi lukukest. See siis oli tross ja õhemast metallist lüli kokku pandud. Väidetavalt ei saavat seda lõigata tangidega kuna tross ja plaat segavad lõikust, kahjuks täpsemalt ei mäleta aga kaalult oli see kerge, kuigi kaubanduslik välimus polnud eriti mõjuv...
Tegeledes juba 8 hooaega rattarendiga on mõndagi õnnestunud kõrva taha panna.
Trossdiest ei hooli, need on vist sekundite töö vargal katki saada ja isegi olen lihtsa rauasaega võtme kadumisel paarikümmne sekundiga hakkama saanud. See oli üpris naljakas juhus. Viru Keskuse vastas oli ratas pargitud ja kuna kliendid olid võtme kaotanud siis tulid lontis kõrvadega tagasi. Kuna tegu oli lukuga, kus juba üks võti kadunud siis polnudki muud kui raudsaag kaasa ja ratta juurde.
Raulikult askeldasime, päise päeva ajal ja saagisin katki bussipeatuse kõrval, keegi ei tulnud isegi küsima, et mis mehed teete, oleks võinud ka võõrast lukku saagida. See pasiivsus kahjuks suures linnas häiribki...
Ise kasutame täna lülilukke ja kõige rohkem meeldib Abus Bordo, kaal ca. 1 kg, 6 lüli ja kogupikkus 90 cm.
Olemas on ka kangem variant Abus Bordo X, kaalub ca. 1.5 kg
Mainitud alarmlukk on hollandis välja mõeldud, (tegelikult ikka aasia toodang). Sees on natuke elektroonikat ja kuulike, mis siis aktiveeribki alarmi. Esimene alarm on natuke vaiksem ja ei unda väga kaua (variant kui keegi vastu läheb või tuul natuke kõigutab. Kui siis kohe uuesti liigutada, siis teeb juba suuremat alarmi. Rohkem infot kodulehelt http://www.cycla.nl/
Lisaks olen vist Eurobike messil kuskil pisitootja boksis näinud teistmoodi lukukest. See siis oli tross ja õhemast metallist lüli kokku pandud. Väidetavalt ei saavat seda lõigata tangidega kuna tross ja plaat segavad lõikust, kahjuks täpsemalt ei mäleta aga kaalult oli see kerge, kuigi kaubanduslik välimus polnud eriti mõjuv...
Re: lukud ja turva-asjad
Ma olen tähele pannud, et üllatavalt paljud kallite rataste omanikud kasutavad mõnekümpsiseid trosse. Seega karmima lukuga saad oma ratta hoidja külge panna ja loota, et pätt valib hoopis su ratta kõrval oleva isendi, mida hoiab vaid läbi esijooksu pandud odav tross
Luku lõhkumine tõesti kaaskodanikke ei morjenda, kaks korda olen ise seda kogenud. Esimesel korral oli mingi naljatilk mu velole oma vana luku pand, võtmeid muidugi juurde ei jäetud. Mõtlesin, et mida teha. Kutsusin sinna poe ette politsei - see laiutas ka käsi, et "meie midagi teha ei saa, too kodust riistad ja lõika lukk puruks". Neile piisas tõestuseks sellest, et ma enda luku lahti tegin. Aga sama hästi võib ju pätt panna võõrale rattale oma luku ja seda lukku inimeste ärapetmiseks kasutada.
Teine kord lihtsal lukk enam lahti ei tulnud ja ma pidin selle (taas suure poe ees) rauasaega läbi nüsima. Üks inimene küll tundis kerget huvi asja vastu, kuid jäi rahule, kui mokaotsast poetasin, et "näe, lukk panges, võti ei ava".
Luku lõhkumine tõesti kaaskodanikke ei morjenda, kaks korda olen ise seda kogenud. Esimesel korral oli mingi naljatilk mu velole oma vana luku pand, võtmeid muidugi juurde ei jäetud. Mõtlesin, et mida teha. Kutsusin sinna poe ette politsei - see laiutas ka käsi, et "meie midagi teha ei saa, too kodust riistad ja lõika lukk puruks". Neile piisas tõestuseks sellest, et ma enda luku lahti tegin. Aga sama hästi võib ju pätt panna võõrale rattale oma luku ja seda lukku inimeste ärapetmiseks kasutada.
Teine kord lihtsal lukk enam lahti ei tulnud ja ma pidin selle (taas suure poe ees) rauasaega läbi nüsima. Üks inimene küll tundis kerget huvi asja vastu, kuid jäi rahule, kui mokaotsast poetasin, et "näe, lukk panges, võti ei ava".
- pärnu rattur
- Rattur
- Postitusi: 551
- Liitunud: 14. 08. 2009. 18:29
Re: lukud ja turva-asjad
Igasugust küünetangidega närijate vastu aitab trosslukk, millel trossi ümber on veel lüliline soomus. Poldilõikuri või rauasae(relaka) vastu muidugi ei aita.
Ärge näkku lööge! [/OT]
Re: lukud ja turva-asjad
Mul jäeti viimane kord raam ja jooksud alles, aga läks kõik, mida maha kruvida sai. Kiiver-sadul-pakiraam-porilauad-spido-sarved-pump ja kindlasti miskit veel. Lukustatud ja turvalisena tunduvast trepikojast. Kahju oli 3000 krooni kanti.
Enne seda võeti ära ratas, mille turuhind on minu arust null. Aga mis sest turust - minul tuli endale ikka uus velo osta. Ja kui juba ostad, siis tahad ikka korralikku, mis sest et vana oli viimane juust.
Ehk, varguse vastu ei aita mitte miski...
Enne seda võeti ära ratas, mille turuhind on minu arust null. Aga mis sest turust - minul tuli endale ikka uus velo osta. Ja kui juba ostad, siis tahad ikka korralikku, mis sest et vana oli viimane juust.
Ehk, varguse vastu ei aita mitte miski...
Re: lukud ja turva-asjad
positiivsust kah
mais isa poeg rentisid rattad, võtsid ühe lüliluku ja läksid linna peale. Kristiine keskuses parkisid rattad taksopeatuse kõrvale ja läksid oma sõnade järgi 10. minutiks poodi.
Tulid välja, rattad läinud, keegi pole midagi näinud-kuulnud.
Jõudsid meie Vanalinna kontorisse, jama majas, meie süüdi ja kindlasti ka ise vargusega seotud !?!?! No pätid nagu me siin oleme...
Noh helistasin siis politseisse, et anname ikka info sinna ka edasi koos kirjelduse ja raaminumbritega.
Operaator võtab vastu, ütleb, et ahah ja siis olge liinil.
Ja siis Hurraa, varas on kinni peetud ja rattad koos nendega. Oli rattad selga võtnud ja astuma hakanud. Mingi hetk siis sai politsei kuidagi teada ja pidas rattad ja varga kinni.
Sommid siba tellisid takso ja sõitsid kuskile Tondi Selveri taha jaoskonda ja said pärast tunnistuste andmist "süüst puhtaks".
Olid natuke imestunud, et meie ise ei varastanudki rattaid ära...
ja nädala pärast, pärast toimingute tegemist saime ka rattad tervena tagasi ja lukk oli ka täitsa terve, polnud jõdu veel kasutatudki...
Politseil pidi olema vaat et angaaritäis rattaid ja omanikud puuduvad, sest vargustest ei teatata ja omanikud ei tea oma ratta raaminumbrit ega eritunnuseid
mais isa poeg rentisid rattad, võtsid ühe lüliluku ja läksid linna peale. Kristiine keskuses parkisid rattad taksopeatuse kõrvale ja läksid oma sõnade järgi 10. minutiks poodi.
Tulid välja, rattad läinud, keegi pole midagi näinud-kuulnud.
Jõudsid meie Vanalinna kontorisse, jama majas, meie süüdi ja kindlasti ka ise vargusega seotud !?!?! No pätid nagu me siin oleme...
Noh helistasin siis politseisse, et anname ikka info sinna ka edasi koos kirjelduse ja raaminumbritega.
Operaator võtab vastu, ütleb, et ahah ja siis olge liinil.
Ja siis Hurraa, varas on kinni peetud ja rattad koos nendega. Oli rattad selga võtnud ja astuma hakanud. Mingi hetk siis sai politsei kuidagi teada ja pidas rattad ja varga kinni.
Sommid siba tellisid takso ja sõitsid kuskile Tondi Selveri taha jaoskonda ja said pärast tunnistuste andmist "süüst puhtaks".
Olid natuke imestunud, et meie ise ei varastanudki rattaid ära...
ja nädala pärast, pärast toimingute tegemist saime ka rattad tervena tagasi ja lukk oli ka täitsa terve, polnud jõdu veel kasutatudki...
Politseil pidi olema vaat et angaaritäis rattaid ja omanikud puuduvad, sest vargustest ei teatata ja omanikud ei tea oma ratta raaminumbrit ega eritunnuseid
Re: lukud ja turva-asjad
Mina kasutan üht lülilukku ja tavalist trossi. Lülilukuga panen raami kinni ja trossiga tõmban tagajooksu raami külge, sest toda saab käega avada. Suht tobe kinnitus, aga samas endal mugav kasutada. Tavarattal kasutan ainult lülilukku, sest ei viitsi kahe lukuga mässata. U-lukku ei raatsi osta ja seda ei paneks ma isegi tavaratta raami külge. Mitte kordagi pole keegi soovinud ratast varastada, kuigi mõnel üksikul korral olen lahtiselt seisma jätnud. Läks õnneks. Üks juhus oli seotud Tarantino filmiga Vääritud Tõprad. Jõudsin veloga kino ette ja siis avastasin, et lukk jäi teise ratta külge... Kuna mul oli suur soov see ülimalt hea film ära vaadata, siis läksin kõhklevalt kinno. Peale filmi ei julenud ma parkla poole vaadatagi, aga läks õnneks. Võib-olla hoidis ka kaamera kurjad näpud eemal.
Re: lukud ja turva-asjad
Tegelikult on võimalik kiirlukustatavate mutrite asemele panna ka turvamutrid.
Re: lukud ja turva-asjad
olen jälginud välisturistide rattaid, korralikud matkarattad, kui nad teenindusse tulevad on ca. pooltel oma spets võti millega saab jookse ja sadulat lahti keerata. Igati mõistlik.
Samuti sellel suvel märkasin ka turvakleepse, mis on kuidagi söövitatud raami sisse ja seal on raaminumber ja veel mngid registrite andmed toodud.
Samuti sellel suvel märkasin ka turvakleepse, mis on kuidagi söövitatud raami sisse ja seal on raaminumber ja veel mngid registrite andmed toodud.
Re: lukud ja turva-asjad
Hmm, võibolla olen hull või midagi aga nn lehmakett ja korralik tabalukk on senimaani minu ratast hästi "valvanud".
Re: lukud ja turva-asjad
sinu ratta varastamiseks luku lõhkumine ei ole su ratta eest saadavat hinda väärt, st varas pole pidanud su ratast varastamisvääriliseks - aga täpselt see ongi luku ainuke mõte. Ehituspoest ostetud lehmaketiga võib õnn samas ükskord ikka otsa saada.
Ratas on minu hobi, mitte elu
Re: lukud ja turva-asjad
kahjuks on tihti ratta hinnast vaja vaid doosi jagu raha saada ja selles osas on vist enamus rattaid ikkagi midagi väärt.
Tihti mängib rolli ka juhus ja lukustaja oskus ratas:
- õigesti lukustada
- õiges kohas lukustada
- õige asja külge lukustada
Talvel igavam ja aega on, sai kribtud rattalukkudest oma nägemus:
http://jalgrattajutud.blogspot.com/2011 ... teise.html
Tihti mängib rolli ka juhus ja lukustaja oskus ratas:
- õigesti lukustada
- õiges kohas lukustada
- õige asja külge lukustada
Talvel igavam ja aega on, sai kribtud rattalukkudest oma nägemus:
http://jalgrattajutud.blogspot.com/2011 ... teise.html