Rooste velgedel
Rooste velgedel
Matkaratta veljed hakkavad kodarate vahelt tasakesi roostetama. Lihtne on see traatharjaga maha nühkida, aga kas annab kuidagi ka ära hoida rooste hilisemat naasmist?
n.ö. piduripindadega pole muret, nendelt nühivad klotsid igasuguse sodi maha, kaasa arvatud rooste. Kuid kodarate vahele jäävad pinnad panevad mõtlema.
Millised on variandid - miski kruntvärv, roostemuundur vms? Vahendid peavad olema Tartus saadaval.
Lihtsalt ratas seisab kuuris ja kuigi peale igat sõitu seda lumesodi maha pühkinud olen, võis veidi lund ikkagi mõne kodaranipli juurde jääda ning nüüd, sulaga, tekkis velgedele roostet.
n.ö. piduripindadega pole muret, nendelt nühivad klotsid igasuguse sodi maha, kaasa arvatud rooste. Kuid kodarate vahele jäävad pinnad panevad mõtlema.
Millised on variandid - miski kruntvärv, roostemuundur vms? Vahendid peavad olema Tartus saadaval.
Lihtsalt ratas seisab kuuris ja kuigi peale igat sõitu seda lumesodi maha pühkinud olen, võis veidi lund ikkagi mõne kodaranipli juurde jääda ning nüüd, sulaga, tekkis velgedele roostet.
- pärnu rattur
- Rattur
- Postitusi: 551
- Liitunud: 14. 08. 2009. 18:29
Re: Rooste velgedel
1)Määrida veekindlat määret kodaraukude ümber.
2)Hammerite-sarnane rooste eemaldav ja edasise tekke peatav metallikaitsevärv.
3)Alumiiniumvelg
4)Carbon
Kui 1. punkt ei mõju, siis võta 2. punkt jne.
2)Hammerite-sarnane rooste eemaldav ja edasise tekke peatav metallikaitsevärv.
3)Alumiiniumvelg
4)Carbon
Kui 1. punkt ei mõju, siis võta 2. punkt jne.
Ärge näkku lööge! [/OT]
Re: Rooste velgedel
Talvel on võimatu kui hoiad seda soojas ruumisAilar kirjutas:Hoia ratast kuivas,
Re: Rooste velgedel
Vaata igaks juhuks pöiateibi alla ka.
Re: Rooste velgedel
Omast kogemusest julgen väita, et Hammerite ei erine millegi poolest teistest värvidest. Kunagi sai ka soovitust-õpetust järgitud, et värvi otse roostele (päris otse siiski ei värvinud, lasin lahtise rooste terasharjaga minema) aga lendas see hammerite sealt auto velgedelt minema nagu tavaline guašš, tulemuseks ikka roostes veljed. Muidu ei kujutagi ette, kuidas seda kroomitud velje roostetamist peatada võiks... sõita suvel tolmuseks, tolm õliga läbi immutada ja mitte maha nühkida? Aitaks ka auruveduri silindriõli, mille üks tähtis omadus on, et vesi ega aur seda maha ei peskes - aga kust seda enam saada...
mustal taustal helendab must vari
Re: Rooste velgedel
Vaatasin K-Rautas ringi, seal soovitati hõbedast veljevärvi Prof. Võtsin selle. Nüüd siis lasen drelli otsa käiva terasharjaga rooste ja narmendava kroomi maha ning edasi... värv peale.
Ongi kavatsus velg üle värvida nii seest, kui väljast, v.a. piduripinnad.
Ainus kuivem koht ratta hoidmiseks on mul kuur. Tuppa ei saa ratast komplektsena tuua, sest tegu on ülikitsa trepikojaga puumajas ja sealt mahub ratas läbi vaid siis, kui on eemaldatud jooksud ja pakiraamid. Karm, aga tõsi. Proovitud mitmeid kordi.
Ongi kavatsus velg üle värvida nii seest, kui väljast, v.a. piduripinnad.
Ainus kuivem koht ratta hoidmiseks on mul kuur. Tuppa ei saa ratast komplektsena tuua, sest tegu on ülikitsa trepikojaga puumajas ja sealt mahub ratas läbi vaid siis, kui on eemaldatud jooksud ja pakiraamid. Karm, aga tõsi. Proovitud mitmeid kordi.
Re: Rooste velgedel
Pean end parandama: õliga velje juures liialdada ei maksa - kummimaterjalid kipuvad õli käes ära lödinema. Kui aga juba velje lahti harutad ja korralikult värvida tahad, siis kasuta ka roostesurma ja kruntvärvi alla oleks hea tsink-spreid lasta. Üle prahi kruntvärv on seni olnud Vivacolor korrostop.
mustal taustal helendab must vari
Re: Rooste velgedel
Neid "roostesurmasid" on ka mitmeid. Kas kõlbab igasugune või on neil ka erinevusi?
Sama küss tsinksprei kohta, kui seda on mitu eri sorti.
Hetkel on veljed harjadega üle lastud. Põhiliselt pindmine rooste. Siin-seal, enamasti piduripindadel, on ka sügavamale tunginud roosteussi näha, see ei taha harjale alluda.
Sama küss tsinksprei kohta, kui seda on mitu eri sorti.
Hetkel on veljed harjadega üle lastud. Põhiliselt pindmine rooste. Siin-seal, enamasti piduripindadel, on ka sügavamale tunginud roosteussi näha, see ei taha harjale alluda.
Re: Rooste velgedel
Tsink oli minul mingi Florini oma, mida sai omal ajal tellitud tonni eest ja mida jaekäibes ei liikuvat. Muidu kiideti Würthi oma. Roostesurm oli läti või leedu oma. Muidu on nad enamasti mingi fosforhappe põhjal. Mäletan, et õpetus käskis paar tundi pärast roostesurmaga mäkerdamist detaili vette kasta ja pärast 24 tunni möödumist võis kruntida-värvida. Esimene autovelg jäi seepeale karvaseks. järgmistel lasin roostesurma lillaka mudru enne kruntimist terasharjaga maha.
mustal taustal helendab must vari
Re: Rooste velgedel
Roostesurm nüüd ka olemas - lätlaste toode "Antirust" (K-Rautast). Etiketil on tõesti kirjas, et kui temp on üls 20 kraadi, soovitatakse möksitud kohti paari tunni vältel kergelt niisutada. Aga odav oli see küll.
Samuti soovitab kasutusjuhend enne värvimist reaktsioonijäägid eemaldada.
Samuti soovitab kasutusjuhend enne värvimist reaktsioonijäägid eemaldada.
Re: Rooste velgedel
Isalt pojale tulemuse annavad liivaprits või happevann. Hammeraidid, Antirustid ja teised tegelased kipuvad olema ajutised lahendused.
Re: Rooste velgedel
Täitsa võimalik. Aga liiv ja hape vist eeldavad jooksu täielikku osandamist (lausa nii, et tuleb pärast uuesti laduda)?Nongrata kirjutas:Isalt pojale tulemuse annavad liivaprits või happevann. Hammeraidid, Antirustid ja teised tegelased kipuvad olema ajutised lahendused.
Re: Rooste velgedel
Jah. Arvestades aja- ja rahakulu on mõtekam uus jooks osta või traathari, roostesurm, värv ja aasta- paar on hooletu.hall kass kirjutas:Täitsa võimalik. Aga liiv ja hape vist eeldavad jooksu täielikku osandamist (lausa nii, et tuleb pärast uuesti laduda)?Nongrata kirjutas:Isalt pojale tulemuse annavad liivaprits või happevann. Hammeraidid, Antirustid ja teised tegelased kipuvad olema ajutised lahendused.