Tagakasseti avamine!
Tagakasseti avamine!
Probleem selline, et oleks vaja avada tagakassett. Endal ei ole vajalikke vahendeid selleks ja sellepärast sooviks abi, Tallinna piires!!!
Re: Tagakasseti avamine!
Mul on kassetivõti, millega saab kasseti tirri küljest lahti (kui oli nüüd õige väljend). Kui mõtled avamise all üksikute hammasrataste eemaldamist kassetist, siis ütle ka mis kassetiga tegu.person kirjutas:Probleem selline, et oleks vaja avada tagakasset, kohe, umbes tunni jooksul. Endal ei ole vajalikke vahendeid selleks ja sellepärast sooviks abi, Tallinna piires!!!
Re: Tagakasseti avamine!
kas keegi vahetab kassettidel siis eraldi hammasrattaid ka?Oliver kirjutas:Kui mõtled avamise all üksikute hammasrataste eemaldamist kassetist, siis ütle ka mis kassetiga tegu.
Re: Tagakasseti avamine!
Arvatavasti on person juba tagakasseti küljest saanud, seega järgnev on tiba off-topic:Ruve kirjutas:kas keegi vahetab kassettidel siis eraldi hammasrattaid ka?Oliver kirjutas:Kui mõtled avamise all üksikute hammasrataste eemaldamist kassetist, siis ütle ka mis kassetiga tegu.
Olen ise kah erinevaid ülekandeid kokku lapanud. tasub teha juhul, kui aegade jooksul on hammakaid kogunenud või kui oled kusagilt soodsalt saanud. Üldjuhul on eraldi hammakaid ostes tulemus tunduvalt kallim. Allpool mõned Saksa näited hindadest:
Hyperglide 9-speed LX HG 70
also for all 8-/9-speed compatible Shimano hubs,
price [EURO]
11-12-14-16-18-21-24-28-32* 34,50
11-13-15-17-20-23-26-30-34* 34,50
12-13-14-15-16-17-19-21-23 34,50
12-13-14-15-17-19-21-23-25 34,50
13-14-15-16-17-18-19-21-23 34,50
13-14-15-16-17-19-21-23-25 34,50
Hyperglide 9-speed LX HG 50
also for all 8-/9-speed compatible Shimano hubs,
price [EURO]
11-12-14-16-18-21-24-28-32* 22,50
Ersatzritzel (separate cogs) Hyperglide HG 70 9-fach,
price [EURO]
12 R 5,50
13 P 5,50
13 R 4,10
14 R 4,10
15 R 4,10
16 A1 4,70
17 A1 4,70
17 A2 4,70
18 E1 4,70
19 A2 4,70
19 B1 4,70
19 E2 4,70
21 B2 4,70
21 C1 4,70
21 E3 4,70
23 B3 4,70
23 B0 4,70
23 C2 4,70
23 E4 4,70
25 B5 4,70
25 C3 4,70
11 ar 7,90
12 ar 5,50
14 ar 2,80
16 ar 2,80
18 ar 4,70
21 ar 4,70
24 ar 4,70
28 ar 4,70
32 ar 4,70
Eelpoolne inff peaks eriti sobima Andrus K-le, kelle rattal on keskmised kolm tagahammakat nii kulunud, et uus kett tuli vana vastu tagasi vahetada.
Viimati muutis mart, 21. 09. 2003. 20:29, kokku muudetud 2 korda .
Re: Tagakasseti avamine!
Mina ei ole vahetanud, aga see on osade kassettide puhul võimalik. Kuna 3 üksikut hammasratast maksab enam-vähem kasseti hinna, siis ei pea seda otstarbekaks. Kui üksikud hammasrattad oleks tasuta käes, siis võiks ju 2000 km peal kõige kulunumad (minu puhul 3tk) välja vahetada ja seega kogu kasseti eluiga pikendada.Ruve kirjutas:kas keegi vahetab kassettidel siis eraldi hammasrattaid ka?Oliver kirjutas:Kui mõtled avamise all üksikute hammasrataste eemaldamist kassetist, siis ütle ka mis kassetiga tegu.
Stardikoridorides satun tihti kõrvuti vana Krulliga ja kuulan (kõrvalt) tema juttu huviga. Suht hiljuti ta rääkis, kuidas endale sobivat kassetti kokku panna. 11-12-14-jne ei ole MTB maratonidel tõesti kõige parem valik (pean standardist väiksemat sammu 20-ni otstarbekamaks).
Ei ole metallurg ja SRAM'i kasseti koostist ei tea (ei oskaks ka arvata kui teaks), aga oma kogemus kinnitab samuti nende kassetide kestvust .Rom kirjutas:Kas siis Srami kassett on tunduvalt kõvem kui samaklassi Shimal?
Lisa kommiks veel odavus.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Krt neid asju teab. Sõitsin kaks aastat SRAM kassetide(7.0) ja kettidega (PC59 ja PC69). Sel aastal olen sõitnud Shimano LX kassetiga ja HG93 kettidega. Minu tähelepanekut järgi töötavad shimano asjad täpsemalt ja kestavad kauem. Kuigi hamba servad lähevad rulli, ei kao töötamise täpsus. Sramiga ei saanud ma kunagi samale kassetile kolmandat ketti peale. Isegi teise ketiga (u. 1000km pealt vahetasin) viskas alguses natuke üle. Lisaks kadus vahetamise täpsus. Nüüd vahetasin esimese keti 1200 pealt ja teise 1400 pealt. Seega praegu on peal kolmas kett ja töötab ilma igasuguse jamata. Kusjuures enne TRM panin peale kulunud maanteekasseti (sõitnud enne ainult maanteka peal) ja ei mingeid hambumise ega täpsuse probleeme. Hawaiis mehaanik ütles, et nii täpset vahetamist kohtab harvaMati kirjutas:Ei ole metallurg ja SRAM'i kasseti koostist ei tea (ei oskaks ka arvata kui teaks), aga oma kogemus kinnitab samuti nende kassetide kestvust .
Lisa kommiks veel odavus.
Hamba "rulliminek" e. kärsa tekkimine oleneb väga suures osas hammasratta valmistamise tehnoloogiast. Kuna enamasti on nad stantsitud, jäävad kärsa tekkeks vajalikud "jäägid" juba hamba "sisse". Uuel hambal väga hästi näha. Võib muidugi nad enne kasutuselevõttu ära puhastada aga kärss tekib sellegipoolest. Natuke sõitnult on neid turvalisem külje pealt viiliga üle lükata.
Üldiselt on nii et tehnoloogia ja täpsus on peamised. Teatud tasemest alates ei peaks probleemid materjalidest tulenema.
Muidugi on freesitud hammas ja lihvitud küljed parim kuid mis see maksma hakkaks...
Üldiselt on nii et tehnoloogia ja täpsus on peamised. Teatud tasemest alates ei peaks probleemid materjalidest tulenema.
Muidugi on freesitud hammas ja lihvitud küljed parim kuid mis see maksma hakkaks...
Valgustage, kust ja mis hinnaga saab Tallinnas LX kasseti eemaldamiseks võtit?
Nädalavahetusel läks matkal kodar ja vähe sellest, et omal varukodarat polnud, oli tegu tagaratta kassetipoolse kodaraga. Vahetamiseks eemaldati Viljandi Rademaris kassett ja hind 50kr+3kr. Seega veel üks vidin, mida kaasas tassida.
Nädalavahetusel läks matkal kodar ja vähe sellest, et omal varukodarat polnud, oli tegu tagaratta kassetipoolse kodaraga. Vahetamiseks eemaldati Viljandi Rademaris kassett ja hind 50kr+3kr. Seega veel üks vidin, mida kaasas tassida.
Hiljuti sai just V+ see võti ostetud, oli vist 130.- http://www.parktool.com/tools/FR_5.shtml Lisaks läheb lahtikeeramisel mingit abinõud kasseti pigalhoidmiseks vaja. Ise kasutan auto õlifiltri lahtikeeramiseks mõeldud asja. Kinnikeeramiseks seda vaja pole. Kui veel matkast rääkida, siis selle kassetivõtme enda keeramiseks läheb ka võtit vaja. Kas siis mutrivõtit (suurust peast ei mäleta, midagi 2x oli) või siis kullinokad. Tavalistest näpsidest võib väheks jääda. Niiet kola päris palju.
Oddo
Hm, paar kilti sai sõidetud küll, kui tagapidur lahti ühendatud, aga lookas pakiraamiga matka küll sedasi jätkata ei söandanud - remondivariant tekkis alles järgmisel päeval ja seetõttu kadus palju aega. Isegi kompsudeta ei riskiks sellise rattaga eriti üle 20km/h liikuda, niiet selline tööriist tasub matkal end ära - palju selliseid teeninduskohti ikka on, kus nädalavahetusel x-kellaajal ratast hooldada saab.Rom kirjutas:NO seda küll ei ole mõtet kaasas tassida,ühe katkise kodaraga saab sõita ja isegi võistelda hädapärastcowrider kirjutas: Seega veel üks vidin, mida kaasas tassida.
Kaasa peaksid võtma siis:
kasseti padrun + 22-24 lehtvõti+kasseti "paigalhoidja"
Selle tavaari jaoks läheb järelkäru juba vaja
Kasseti padrun on väike, lehtvõti kah või kuskilt ikka saab, paigal saab vist hoida ketiga.
toetan ka urmast. sel aastal läksin jälle shimano peale tagasi. just see sama vahetamise täpsus üle keskmise kulumisastme juures on kindlasti shimano kasuks. lisaks on lx kassett kõige vastupidavam mida ma kasutanud olen.UrmasL kirjutas: Krt neid asju teab. Sõitsin kaks aastat SRAM kassetide(7.0) ja kettidega (PC59 ja PC69). Sel aastal olen sõitnud Shimano LX kassetiga ja HG93 kettidega. Minu tähelepanekut järgi töötavad shimano asjad täpsemalt ja kestavad kauem. Kuigi hamba servad lähevad rulli, ei kao töötamise täpsus. Sramiga ei saanud ma kunagi samale kassetile kolmandat ketti peale. Isegi teise ketiga (u. 1000km pealt vahetasin) viskas alguses natuke üle. Lisaks kadus vahetamise täpsus. Nüüd vahetasin esimese keti 1200 pealt ja teise 1400 pealt. Seega praegu on peal kolmas kett ja töötab ilma igasuguse jamata. Kusjuures enne TRM panin peale kulunud maanteekasseti (sõitnud enne ainult maanteka peal) ja ei mingeid hambumise ega täpsuse probleeme. Hawaiis mehaanik ütles, et nii täpset vahetamist kohtab harva
Su mälu on hea. V+ pakub tõesti Park Toolsi kassetivõtit hinnaga 180kr. Ma veel ei ostnud, kuna vist on võimalus 80kr eest mingi teise tootja oma soetada, kuigi ainult kiirkinnituse jaoks.oddo kirjutas:Hakka või oma mälus kahtlema. Õhtul saab ehk pakendilt järgi vaadata, peaks veel alles olema. Aga nagu ei meenu küll, et mingit eriti suuremat summat oleks sellele kulutanud.
kasseti võti
Noniih, ostsin eile HE poest "KASSETI VÕTI LOCK-RING", hind 80kr, maaletooja Hawaii Express. Pirita HE-s seda ühe sealse tegelase sõnul polnud ja Järve HE-s tundus ka viimane olevat, vähemalt mulle müüdi vitriinis olnud eksemplar.
Vidin ise on tehtud Taiwanis http://www.lifu.biz/ , LIFU-09C1 http://www.lifu.biz/p-img/11B1.jpg
Vidin ise on tehtud Taiwanis http://www.lifu.biz/ , LIFU-09C1 http://www.lifu.biz/p-img/11B1.jpg
Minu teada peaks asi vastupidi olema. Kestavad nad enamvähem sama kaua(XT natuke kauem), aga XT on ikka tunduvalt kergem.tarmo kirjutas:ei ole. sest lx peab kaua vastu ning kaal on praktiliselt sama mis xt-l. hinnavahe on aga tuntav.Rom kirjutas:XT-d oled proovinud?tarmo kirjutas:lisaks on lx kassett kõige vastupidavam mida ma kasutanud olen.
Kasseti vastupidavus sõltub muidugi suurel määral kasutajast. Üks minu sõber vahetas iga 800km järel HG72 ketti ja sõitis oma XT kassetiga 15000 km
Saab küll ketiga hoida. Siiski ma nii kõva mees ei ole, et ketti kätega kinni jaksan hoida. Selleks võib kasutada edukalt mingit kaigast (endal kodus u. 15x25x300 mm), üle mille saab ratta keti panna. Kaigas toetub vastu hammasrattaid, kett ripub üle otsa ja läheb ümber hammaka, keti teise otsa saab panna üle mõne teise hammaka - niiviisi kombineerides saab kogu värgi üsna stabiilseks teha (hammakad lõikuvad puusse jne), ega pole karta, et sõrmenukid hammakaga kohtuvad .cowrider kirjutas:Kasseti padrun on väike, lehtvõti kah või kuskilt ikka saab, paigal saab vist hoida ketiga.
Teeme ise 1000 asja!
tavaliselt tehakse keermega kinnitatavad ühendused nii et töötavas olekus ise lahti ei jookseks, sellest teooriast lähtuvalt ise ei pinguta selliseid suundi meelde jätma...erikr kirjutas:mälu järgi vist on parempolne keere. st tavaline, vastupäeva lahti, päripäeva kinni.mrtn kirjutas:kuidaspidi shimano IG2 tirr lahti tuleb? keerme suunda ei suuda nähtava osa järgi määratleda..