Tagakasseti avamine!

Remont ja hooldus
Vasta
Kasutaja avatar
margo
Rattur
Postitusi: 288
Liitunud: 09. 04. 2003. 12:26

Tagakasseti avamine!

Postitus Postitas margo » 21. 09. 2003. 17:06

Probleem selline, et oleks vaja avada tagakassett. Endal ei ole vajalikke vahendeid selleks ja sellepärast sooviks abi, Tallinna piires!!! :roll:

Oliver
Rattur
Postitusi: 1445
Liitunud: 31. 03. 2003. 09:00

Re: Tagakasseti avamine!

Postitus Postitas Oliver » 21. 09. 2003. 18:22

person kirjutas:Probleem selline, et oleks vaja avada tagakasset, kohe, umbes tunni jooksul. Endal ei ole vajalikke vahendeid selleks ja sellepärast sooviks abi, Tallinna piires!!! :roll:
Mul on kassetivõti, millega saab kasseti tirri küljest lahti (kui oli nüüd õige väljend). Kui mõtled avamise all üksikute hammasrataste eemaldamist kassetist, siis ütle ka mis kassetiga tegu.

Ruve
Rattur
Postitusi: 844
Liitunud: 04. 04. 2003. 18:33

Re: Tagakasseti avamine!

Postitus Postitas Ruve » 21. 09. 2003. 18:46

Oliver kirjutas:Kui mõtled avamise all üksikute hammasrataste eemaldamist kassetist, siis ütle ka mis kassetiga tegu.
kas keegi vahetab kassettidel siis eraldi hammasrattaid ka?

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3809
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Re: Tagakasseti avamine!

Postitus Postitas mart » 21. 09. 2003. 20:04

Ruve kirjutas:
Oliver kirjutas:Kui mõtled avamise all üksikute hammasrataste eemaldamist kassetist, siis ütle ka mis kassetiga tegu.
kas keegi vahetab kassettidel siis eraldi hammasrattaid ka?
Arvatavasti on person juba tagakasseti küljest saanud, seega järgnev on tiba off-topic:
Olen ise kah erinevaid ülekandeid kokku lapanud. tasub teha juhul, kui aegade jooksul on hammakaid kogunenud või kui oled kusagilt soodsalt saanud. Üldjuhul on eraldi hammakaid ostes tulemus tunduvalt kallim. Allpool mõned Saksa näited hindadest:
Hyperglide 9-speed LX HG 70
also for all 8-/9-speed compatible Shimano hubs,
price [EURO]
11-12-14-16-18-21-24-28-32* 34,50
11-13-15-17-20-23-26-30-34* 34,50
12-13-14-15-16-17-19-21-23 34,50
12-13-14-15-17-19-21-23-25 34,50
13-14-15-16-17-18-19-21-23 34,50
13-14-15-16-17-19-21-23-25 34,50

Hyperglide 9-speed LX HG 50
also for all 8-/9-speed compatible Shimano hubs,
price [EURO]
11-12-14-16-18-21-24-28-32* 22,50

Ersatzritzel (separate cogs) Hyperglide HG 70 9-fach,
price [EURO]
12 R 5,50
13 P 5,50
13 R 4,10
14 R 4,10
15 R 4,10
16 A1 4,70
17 A1 4,70
17 A2 4,70
18 E1 4,70
19 A2 4,70
19 B1 4,70
19 E2 4,70
21 B2 4,70
21 C1 4,70
21 E3 4,70
23 B3 4,70
23 B0 4,70
23 C2 4,70
23 E4 4,70
25 B5 4,70
25 C3 4,70
11 ar 7,90
12 ar 5,50
14 ar 2,80
16 ar 2,80
18 ar 4,70
21 ar 4,70
24 ar 4,70
28 ar 4,70
32 ar 4,70
Eelpoolne inff peaks eriti sobima Andrus K-le, kelle rattal on keskmised kolm tagahammakat nii kulunud, et uus kett tuli vana vastu tagasi vahetada. 8)
Viimati muutis mart, 21. 09. 2003. 20:29, kokku muudetud 2 korda .

Oliver
Rattur
Postitusi: 1445
Liitunud: 31. 03. 2003. 09:00

Re: Tagakasseti avamine!

Postitus Postitas Oliver » 21. 09. 2003. 20:05

Ruve kirjutas:
Oliver kirjutas:Kui mõtled avamise all üksikute hammasrataste eemaldamist kassetist, siis ütle ka mis kassetiga tegu.
kas keegi vahetab kassettidel siis eraldi hammasrattaid ka?
Mina ei ole vahetanud, aga see on osade kassettide puhul võimalik. Kuna 3 üksikut hammasratast maksab enam-vähem kasseti hinna, siis ei pea seda otstarbekaks. Kui üksikud hammasrattad oleks tasuta käes, siis võiks ju 2000 km peal kõige kulunumad (minu puhul 3tk) välja vahetada ja seega kogu kasseti eluiga pikendada.

Stardikoridorides satun tihti kõrvuti vana Krulliga ja kuulan (kõrvalt) tema juttu huviga. Suht hiljuti ta rääkis, kuidas endale sobivat kassetti kokku panna. 11-12-14-jne ei ole MTB maratonidel tõesti kõige parem valik (pean standardist väiksemat sammu 20-ni otstarbekamaks).

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11889
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 21. 09. 2003. 20:15

teema algataja murest saan siiski aru nii, et ta tahab kassetti tirrilt maha saada.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
margo
Rattur
Postitusi: 288
Liitunud: 09. 04. 2003. 12:26

Postitus Postitas margo » 21. 09. 2003. 21:02

Nii, probleem lahendatud. Tänud Oliverile, kellelt sain võtme(d).
Tahtsin koonuseid lahti saada ja puhastada, aga kassett oli ees. Sellest ka appikarje.

Tänud ka kõikidele teistele abivalmis veloclubberslastele.

Kasutaja avatar
tarmo
Testisõitja
Postitusi: 3035
Liitunud: 06. 02. 2003. 16:48

Postitus Postitas tarmo » 22. 09. 2003. 08:19

mart, kuidas sa shimano kassetil hammakaid eraldi vahetad? kui kasseti maha võtad, siis 2 väiksemat on kohe eraldi, aga ülejäänud minu mäletamist mööda lahti ei käi erinevalt sramist. või on siiski mingi nipp?
konreetselt hg70 näiteks.

Kasutaja avatar
priidik
Rattur
Postitusi: 940
Liitunud: 01. 05. 2003. 19:23

Postitus Postitas priidik » 22. 09. 2003. 08:56

Veel mõned aastad tagasi oli vist hg70 kokku needitud. Ma kindel ei ole. Praegune hg70 käib ilusti lahti - seal on 3 imepisikest 6-kant polti. Aeg ajalt ikka katkun lahti et hammakad korralikult läikima hõõruda :D

Kasutaja avatar
Rom
Testisõitja
Postitusi: 1778
Liitunud: 18. 02. 2003. 13:54

Postitus Postitas Rom » 22. 09. 2003. 09:04

Minu HG 70 kasett on see kevad ostetud ja küll neetidega (võibolla siis ladu neil suur)
Aga pehme on see HG70 küll :? ............. peale 2-250 km olid hammaste ääred ..mmm..kuidasnüüdöelda......kahekorra s.t vajasid sirgeks viilimist.

Kasutaja avatar
priidik
Rattur
Postitusi: 940
Liitunud: 01. 05. 2003. 19:23

Postitus Postitas priidik » 22. 09. 2003. 09:11

hg70 veel kuidagi hoiab vormi aga hg50-l olid juba paari100 km järel hammaste servad mõnusalt rullis. See käib ka MNT kassettide kohta.

Campa ja Sram on tunduvalt tugevamad.

Kasutaja avatar
Rom
Testisõitja
Postitusi: 1778
Liitunud: 18. 02. 2003. 13:54

Postitus Postitas Rom » 22. 09. 2003. 09:30

Priidik ütles et:
hammaste servad mõnusalt rullis.
jah rullis on õige sõna
Campa ja Sram on tunduvalt tugevamad.
Kas siis Srami kassett on tunduvalt kõvem kui samaklassi Shimal?

Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 12105
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Postitus Postitas Mati » 22. 09. 2003. 09:47

Rom kirjutas:Kas siis Srami kassett on tunduvalt kõvem kui samaklassi Shimal?
Ei ole metallurg ja SRAM'i kasseti koostist ei tea (ei oskaks ka arvata kui teaks), aga oma kogemus kinnitab samuti nende kassetide kestvust :roll: .
Lisa kommiks veel odavus.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"

Kasutaja avatar
UrmasL
Testisõitja
Postitusi: 2048
Liitunud: 10. 02. 2003. 08:58

Postitus Postitas UrmasL » 22. 09. 2003. 10:02

Mati kirjutas:Ei ole metallurg ja SRAM'i kasseti koostist ei tea (ei oskaks ka arvata kui teaks), aga oma kogemus kinnitab samuti nende kassetide kestvust :roll: .
Lisa kommiks veel odavus.
Krt neid asju teab. Sõitsin kaks aastat SRAM kassetide(7.0) ja kettidega (PC59 ja PC69). Sel aastal olen sõitnud Shimano LX kassetiga ja HG93 kettidega. Minu tähelepanekut järgi töötavad shimano asjad täpsemalt ja kestavad kauem. Kuigi hamba servad lähevad rulli, ei kao töötamise täpsus. Sramiga ei saanud ma kunagi samale kassetile kolmandat ketti peale. Isegi teise ketiga (u. 1000km pealt vahetasin) viskas alguses natuke üle. Lisaks kadus vahetamise täpsus. Nüüd vahetasin esimese keti 1200 pealt ja teise 1400 pealt. Seega praegu on peal kolmas kett ja töötab ilma igasuguse jamata. Kusjuures enne TRM panin peale kulunud maanteekasseti (sõitnud enne ainult maanteka peal) ja ei mingeid hambumise ega täpsuse probleeme. Hawaiis mehaanik ütles, et nii täpset vahetamist kohtab harva ;)

Kasutaja avatar
UrmasL
Testisõitja
Postitusi: 2048
Liitunud: 10. 02. 2003. 08:58

Postitus Postitas UrmasL » 22. 09. 2003. 10:03

Ja mis hinda puutub, siis shimano on kallim ainult eestist ostes. Netipoest tellides (ntx talvel tellid hooaja varu ära) on shimano ODAVAM kui sram.

Road
Rattur
Postitusi: 219
Liitunud: 21. 05. 2003. 13:34

Postitus Postitas Road » 22. 09. 2003. 11:09

Hamba "rulliminek" e. kärsa tekkimine oleneb väga suures osas hammasratta valmistamise tehnoloogiast. Kuna enamasti on nad stantsitud, jäävad kärsa tekkeks vajalikud "jäägid" juba hamba "sisse". Uuel hambal väga hästi näha. Võib muidugi nad enne kasutuselevõttu ära puhastada aga kärss tekib sellegipoolest. Natuke sõitnult on neid turvalisem külje pealt viiliga üle lükata.
Üldiselt on nii et tehnoloogia ja täpsus on peamised. Teatud tasemest alates ei peaks probleemid materjalidest tulenema.
Muidugi on freesitud hammas ja lihvitud küljed parim kuid mis see maksma hakkaks...

cowrider
Rattur
Postitusi: 717
Liitunud: 30. 05. 2003. 10:02

Postitus Postitas cowrider » 22. 09. 2003. 11:32

Valgustage, kust ja mis hinnaga saab Tallinnas LX kasseti eemaldamiseks võtit?

Nädalavahetusel läks matkal kodar ja vähe sellest, et omal varukodarat polnud, oli tegu tagaratta kassetipoolse kodaraga. Vahetamiseks eemaldati Viljandi Rademaris kassett ja hind 50kr+3kr. Seega veel üks vidin, mida kaasas tassida.

Kasutaja avatar
oddo
Rattur
Postitusi: 205
Liitunud: 31. 03. 2003. 19:22

Postitus Postitas oddo » 22. 09. 2003. 11:46

Hiljuti sai just V+ see võti ostetud, oli vist 130.- http://www.parktool.com/tools/FR_5.shtml Lisaks läheb lahtikeeramisel mingit abinõud kasseti pigalhoidmiseks vaja. Ise kasutan auto õlifiltri lahtikeeramiseks mõeldud asja. Kinnikeeramiseks seda vaja pole. Kui veel matkast rääkida, siis selle kassetivõtme enda keeramiseks läheb ka võtit vaja. Kas siis mutrivõtit (suurust peast ei mäleta, midagi 2x oli) või siis kullinokad. Tavalistest näpsidest võib väheks jääda. Niiet kola päris palju.
Oddo

Kasutaja avatar
margo
Rattur
Postitusi: 288
Liitunud: 09. 04. 2003. 12:26

Postitus Postitas margo » 22. 09. 2003. 12:01

oddo kirjutas:Hiljuti sai just V+ see võti ostetud, oli vist 130.-
Hakka või uskuma, et asi nõnna odav. Kunagi pakuti mulle seda 350 eest. Siis ma mõtlesin, et ega teda mul lähegi nii väga vaja. :wink:

Kasutaja avatar
Rom
Testisõitja
Postitusi: 1778
Liitunud: 18. 02. 2003. 13:54

Postitus Postitas Rom » 22. 09. 2003. 12:01

cowrider kirjutas: Seega veel üks vidin, mida kaasas tassida.
NO seda küll ei ole mõtet kaasas tassida,ühe katkise kodaraga saab sõita ja isegi võistelda hädapärast
Kaasa peaksid võtma siis:
kasseti padrun + 22-24 lehtvõti+kasseti "paigalhoidja"
Selle tavaari jaoks läheb järelkäru juba vaja :)

cowrider
Rattur
Postitusi: 717
Liitunud: 30. 05. 2003. 10:02

Postitus Postitas cowrider » 22. 09. 2003. 12:16

Rom kirjutas:
cowrider kirjutas: Seega veel üks vidin, mida kaasas tassida.
NO seda küll ei ole mõtet kaasas tassida,ühe katkise kodaraga saab sõita ja isegi võistelda hädapärast
Kaasa peaksid võtma siis:
kasseti padrun + 22-24 lehtvõti+kasseti "paigalhoidja"
Selle tavaari jaoks läheb järelkäru juba vaja :)
Hm, paar kilti sai sõidetud küll, kui tagapidur lahti ühendatud, aga lookas pakiraamiga matka küll sedasi jätkata ei söandanud - remondivariant tekkis alles järgmisel päeval ja seetõttu kadus palju aega. Isegi kompsudeta ei riskiks sellise rattaga eriti üle 20km/h liikuda, niiet selline tööriist tasub matkal end ära - palju selliseid teeninduskohti ikka on, kus nädalavahetusel x-kellaajal ratast hooldada saab.

Kasseti padrun on väike, lehtvõti kah või kuskilt ikka saab, paigal saab vist hoida ketiga.

cowrider
Rattur
Postitusi: 717
Liitunud: 30. 05. 2003. 10:02

Postitus Postitas cowrider » 22. 09. 2003. 12:20

oddo kirjutas:Hiljuti sai just V+ see võti ostetud, oli vist 130.-
Ohoo, see hind on juba arvestatav. Ma kartsin, et kallim lõbu.

Kasutaja avatar
oddo
Rattur
Postitusi: 205
Liitunud: 31. 03. 2003. 19:22

Postitus Postitas oddo » 22. 09. 2003. 12:24

Hakka või oma mälus kahtlema. Õhtul saab ehk pakendilt järgi vaadata, peaks veel alles olema. Aga nagu ei meenu küll, et mingit eriti suuremat summat oleks sellele kulutanud.
Oddo

Kasutaja avatar
tarmo
Testisõitja
Postitusi: 3035
Liitunud: 06. 02. 2003. 16:48

Postitus Postitas tarmo » 22. 09. 2003. 12:45

UrmasL kirjutas: Krt neid asju teab. Sõitsin kaks aastat SRAM kassetide(7.0) ja kettidega (PC59 ja PC69). Sel aastal olen sõitnud Shimano LX kassetiga ja HG93 kettidega. Minu tähelepanekut järgi töötavad shimano asjad täpsemalt ja kestavad kauem. Kuigi hamba servad lähevad rulli, ei kao töötamise täpsus. Sramiga ei saanud ma kunagi samale kassetile kolmandat ketti peale. Isegi teise ketiga (u. 1000km pealt vahetasin) viskas alguses natuke üle. Lisaks kadus vahetamise täpsus. Nüüd vahetasin esimese keti 1200 pealt ja teise 1400 pealt. Seega praegu on peal kolmas kett ja töötab ilma igasuguse jamata. Kusjuures enne TRM panin peale kulunud maanteekasseti (sõitnud enne ainult maanteka peal) ja ei mingeid hambumise ega täpsuse probleeme. Hawaiis mehaanik ütles, et nii täpset vahetamist kohtab harva ;)
toetan ka urmast. sel aastal läksin jälle shimano peale tagasi. just see sama vahetamise täpsus üle keskmise kulumisastme juures on kindlasti shimano kasuks. lisaks on lx kassett kõige vastupidavam mida ma kasutanud olen.

Kasutaja avatar
Rom
Testisõitja
Postitusi: 1778
Liitunud: 18. 02. 2003. 13:54

Postitus Postitas Rom » 22. 09. 2003. 13:28

tarmo kirjutas:lisaks on lx kassett kõige vastupidavam mida ma kasutanud olen.
XT-d oled proovinud?

Kasutaja avatar
tarmo
Testisõitja
Postitusi: 3035
Liitunud: 06. 02. 2003. 16:48

Postitus Postitas tarmo » 22. 09. 2003. 13:30

Rom kirjutas:
tarmo kirjutas:lisaks on lx kassett kõige vastupidavam mida ma kasutanud olen.
XT-d oled proovinud?
ei ole. sest lx peab kaua vastu ning kaal on praktiliselt sama mis xt-l. hinnavahe on aga tuntav.

cowrider
Rattur
Postitusi: 717
Liitunud: 30. 05. 2003. 10:02

Postitus Postitas cowrider » 24. 09. 2003. 20:11

oddo kirjutas:Hakka või oma mälus kahtlema. Õhtul saab ehk pakendilt järgi vaadata, peaks veel alles olema. Aga nagu ei meenu küll, et mingit eriti suuremat summat oleks sellele kulutanud.
Su mälu on hea. V+ pakub tõesti Park Toolsi kassetivõtit hinnaga 180kr. Ma veel ei ostnud, kuna vist on võimalus 80kr eest mingi teise tootja oma soetada, kuigi ainult kiirkinnituse jaoks.

Kasutaja avatar
Corrosion
Rattur
Postitusi: 846
Liitunud: 02. 04. 2003. 16:58

Postitus Postitas Corrosion » 24. 09. 2003. 20:21

Sram 7 sõitsin läbi u 3000 km. 2 ketti selle ajal jooksul vahetasin. Uue ketiga(KMC X9) hakkas üle viskama Praegu Deore kassett , vahetuses midagi halvemaks ei ole läinud. järgmisena peaks lx-i proovima.
No Pain No Gain

cowrider
Rattur
Postitusi: 717
Liitunud: 30. 05. 2003. 10:02

kasseti võti

Postitus Postitas cowrider » 26. 09. 2003. 09:27

Noniih, ostsin eile HE poest "KASSETI VÕTI LOCK-RING", hind 80kr, maaletooja Hawaii Express. Pirita HE-s seda ühe sealse tegelase sõnul polnud ja Järve HE-s tundus ka viimane olevat, vähemalt mulle müüdi vitriinis olnud eksemplar.

Vidin ise on tehtud Taiwanis http://www.lifu.biz/ , LIFU-09C1 http://www.lifu.biz/p-img/11B1.jpg

Bimmer
Rattur
Postitusi: 190
Liitunud: 03. 11. 2003. 16:44

Postitus Postitas Bimmer » 11. 11. 2003. 11:04

tarmo kirjutas:
Rom kirjutas:
tarmo kirjutas:lisaks on lx kassett kõige vastupidavam mida ma kasutanud olen.
XT-d oled proovinud?
ei ole. sest lx peab kaua vastu ning kaal on praktiliselt sama mis xt-l. hinnavahe on aga tuntav.
Minu teada peaks asi vastupidi olema. Kestavad nad enamvähem sama kaua(XT natuke kauem), aga XT on ikka tunduvalt kergem.

Kasseti vastupidavus sõltub muidugi suurel määral kasutajast. Üks minu sõber vahetas iga 800km järel HG72 ketti ja sõitis oma XT kassetiga 15000 km :shock:

Kasutaja avatar
mart
Rattur
Postitusi: 3809
Liitunud: 04. 04. 2003. 13:47

Postitus Postitas mart » 05. 12. 2003. 12:25

Tln-s Liivalaia tn Dünamo pood pakub praegu kaht noname tirrivõtit 60 eeku tk. Mõlemad on ilma keskpulgata. Letis oli ka vändatõmmits 40.- Tõmmits tundus olevat vene toodang.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.

mrtn
Rattur
Postitusi: 58
Liitunud: 30. 03. 2003. 23:41

Postitus Postitas mrtn » 11. 05. 2004. 22:53

kuidaspidi shimano IG2 tirr lahti tuleb? keerme suunda ei suuda nähtava osa järgi määratleda..

Pilt

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11889
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 12. 05. 2004. 07:32

mrtn kirjutas:kuidaspidi shimano IG2 tirr lahti tuleb? keerme suunda ei suuda nähtava osa järgi määratleda..
mälu järgi vist on parempolne keere. st tavaline, vastupäeva lahti, päripäeva kinni.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

ati
Rattur
Postitusi: 12
Liitunud: 23. 02. 2004. 20:26

Postitus Postitas ati » 12. 05. 2004. 08:47

cowrider kirjutas:Kasseti padrun on väike, lehtvõti kah või kuskilt ikka saab, paigal saab vist hoida ketiga.
Saab küll ketiga hoida. Siiski ma nii kõva mees ei ole, et ketti kätega kinni jaksan hoida. Selleks võib kasutada edukalt mingit kaigast (endal kodus u. 15x25x300 mm), üle mille saab ratta keti panna. Kaigas toetub vastu hammasrattaid, kett ripub üle otsa ja läheb ümber hammaka, keti teise otsa saab panna üle mõne teise hammaka - niiviisi kombineerides saab kogu värgi üsna stabiilseks teha (hammakad lõikuvad puusse jne), ega pole karta, et sõrmenukid hammakaga kohtuvad :).

Teeme ise 1000 asja!

Kasutaja avatar
Moiva
Rattur
Postitusi: 80
Liitunud: 16. 03. 2004. 12:51

Postitus Postitas Moiva » 12. 05. 2004. 09:47

erikr kirjutas:
mrtn kirjutas:kuidaspidi shimano IG2 tirr lahti tuleb? keerme suunda ei suuda nähtava osa järgi määratleda..
mälu järgi vist on parempolne keere. st tavaline, vastupäeva lahti, päripäeva kinni.
tavaliselt tehakse keermega kinnitatavad ühendused nii et töötavas olekus ise lahti ei jookseks, sellest teooriast lähtuvalt ise ei pinguta selliseid suundi meelde jätma...

Vasta

Mine “Hooldus”