Küsimusi ratta osmisel
Küsimusi ratta osmisel
Olen 180-181 cm pikk ning kaalun ca 85-87 kg.
Tahan omale osta maastikuratast (sõit ca 80%maastik, ca 20% asfalt) ning olen valimas praegu Merida TFS 300 ning mõne Authori isendi avhel. Isel eelistan hetkel Meridat.
Nüüd aga murekohad. Esiteks ja peamiselt raami suurus. Poemüüja ning tehnilsite tabelite järgi oleks justkõi kõikseõigem 20" (Merida puhul) ning 19" (Authori puhul). Kas aga see 20" suureks ei jää? Eelmine mõõt aga 18" ja see tundub juba väikseks jääma??? Ideaalne oelkski vast 19" aga hetkel kaalukaus siiski merida kasuks.
Mida tasuks veel silmas pidada, kui valin ratast hinnavahemikus 400-550 EUR.
Tahan omale osta maastikuratast (sõit ca 80%maastik, ca 20% asfalt) ning olen valimas praegu Merida TFS 300 ning mõne Authori isendi avhel. Isel eelistan hetkel Meridat.
Nüüd aga murekohad. Esiteks ja peamiselt raami suurus. Poemüüja ning tehnilsite tabelite järgi oleks justkõi kõikseõigem 20" (Merida puhul) ning 19" (Authori puhul). Kas aga see 20" suureks ei jää? Eelmine mõõt aga 18" ja see tundub juba väikseks jääma??? Ideaalne oelkski vast 19" aga hetkel kaalukaus siiski merida kasuks.
Mida tasuks veel silmas pidada, kui valin ratast hinnavahemikus 400-550 EUR.
Re: Küsimusi ratta osmisel
Üks asi on kasv, teine asi on jala pikkus. Kui oled enamvähem proportsioonis, pakuks Merida 20" ja Author 19". Järgmised mõõdud on juba natuke suured. Minu meelest. Ise olen mõlemaga sõitnud.
Re: Küsimusi ratta osmisel
Arvan, et suhteliselt proportsioonis või kui siis ehk natuke lühemad jalad võrreldes normaalse inimesega
Re: Küsimusi ratta osmisel
Siis need raamisuurused sobivad. Aga muus asjas, et millist odavat juppi eelistada teisele odavale, ei oska. Veloplussist saad piisavalt head nõu. Kui raha napib võib alati ka kasutatud rattaid piiluda. Praegu on ostmiseks hea aeg.
Re: Küsimusi ratta osmisel
Natuke küsiks veel... Olen jõudnud valikuga niikaugele, kumma kasuks Teie otsustaksite? ...või hoopis mõne kolmanda?
Merdia - http://www.rattad.ee/index.php?main=17& ... uctID=6375
Author - http://www.author.ee/2008/tractiondisc.htm või http://www.author.ee/2009/tractiondisc.htm
Merdia - http://www.rattad.ee/index.php?main=17& ... uctID=6375
Author - http://www.author.ee/2008/tractiondisc.htm või http://www.author.ee/2009/tractiondisc.htm
Re: Küsimusi ratta osmisel
raami koha pealt valiksin siiski 18". ise sõitsin kolm aastat 20" raamiga. 18" sobib paremini. pikkust 182 cm
Re: Küsimusi ratta osmisel
Ma olen ka sõitnud 7 aastat 18" raamiga ja täitsa paras oli, pikkust 164cm. Erinevate firmade raamid võivad sama numbri puhul olla erineva suurusega ja proovimine on alati abiks.buff kirjutas:raami koha pealt valiksin siiski 18". ise sõitsin kolm aastat 20" raamiga. 18" sobib paremini. pikkust 182 cm
Re: Küsimusi ratta osmisel
jutt merida raamistmarion kirjutas:Ma olen ka sõitnud 7 aastat 18" raamiga ja täitsa paras oli, pikkust 164cm. Erinevate firmade raamid võivad sama numbri puhul olla erineva suurusega ja proovimine on alati abiks.buff kirjutas:raami koha pealt valiksin siiski 18". ise sõitsin kolm aastat 20" raamiga. 18" sobib paremini. pikkust 182 cm
Re: Küsimusi ratta osmisel
minu 18" raam oli ka Merida oma mingi 2001 SEbuff kirjutas:jutt merida raamistmarion kirjutas:Ma olen ka sõitnud 7 aastat 18" raamiga ja täitsa paras oli, pikkust 164cm. Erinevate firmade raamid võivad sama numbri puhul olla erineva suurusega ja proovimine on alati abiks.buff kirjutas:raami koha pealt valiksin siiski 18". ise sõitsin kolm aastat 20" raamiga. 18" sobib paremini. pikkust 182 cm
Re: Küsimusi ratta osmisel
OK, raamiteema hakkab juba selgeks saama, aga palun kommenteeriga paari sõnaga ka rataste mudelivalikut:
Merdia - http://www.rattad.ee/index.php?main=17& ... uctID=6375
Author - http://www.author.ee/2008/tractiondisc.htm või http://www.author.ee/2009/tractiondisc.htm
Praegu on kaalukauss peamiselt ikkagi merida ja 2009 aasta Authori vahel. Author natuke kallim, aga see on üsna peenraha arvestades hinda.
Merdia - http://www.rattad.ee/index.php?main=17& ... uctID=6375
Author - http://www.author.ee/2008/tractiondisc.htm või http://www.author.ee/2009/tractiondisc.htm
Praegu on kaalukauss peamiselt ikkagi merida ja 2009 aasta Authori vahel. Author natuke kallim, aga see on üsna peenraha arvestades hinda.
Re: Küsimusi ratta osmisel
autoril paistab pildilt veidi teine lenks ja ilma sarvedeta. see oli nüüd väga oluline tähelepanek
aga kumb värv sulle endale rohkem meeldib...
EDIT: merida esimene käikar tundub raami alt käivat. mõned arvavad, et ülevalt tulev on parem. ei oska kommenteerida.
aga kumb värv sulle endale rohkem meeldib...
EDIT: merida esimene käikar tundub raami alt käivat. mõned arvavad, et ülevalt tulev on parem. ei oska kommenteerida.
Re: Küsimusi ratta osmisel
Aga miks merida ja author?Osta parem kohe normaalne ratas.
Re: Küsimusi ratta osmisel
metslane kirjutas:Aga miks merida ja author?Osta parem kohe normaalne ratas.
Re: Küsimusi ratta osmisel
Miks miks? ...mis on siis normaalne ratas. Sellepärst ma ju siin nõu küsingi et olen suhteliselt algaja aga päris ämbrisse astuda kaa ei taha. mida siis teie soovitate kuni 10k raha eest.
Re: Küsimusi ratta osmisel
Raami juures on kõige olulisem raami pikkus (i.k. top-tube). Kui see on paigas, siis muud mõõdud ka sobivad. Mine http://www.competitivecyclist.com/za/CC ... ATOR_INTRO mõõda ennast ära ja leia kui suurt raami sulle soovitatakse - "tube tube range" on see mida silmas pidada. Selle alusel vali raami suurus. Sportlased võivad natuke pikemat raami vaadata, ebasportlased pigem lühemat.
Järgmine valikukriteerium peaks olema jooksud aga selle raha eest selliseid jookse mida valida tasuks ei saa, nii et selle võid vahele jätta.
Siis amort - mina soovitaks õhkamorti, mille saad oma kaalu järgi jäigaks timmida. Vedruamorte saab kaalule sobivaks timmida vedrude vahetamisega. Mis see maksab, ei oska pakkuda. Õhkamort oleks kindlam valik.
Siis vaata et rattal oleks all head kummid. Odavatel ratastel kipuvad olema all kummid, mis oleks hea kohe välja vahetada - lisakulu. Mis on head ja popid kummid seda saad teada kummifoorumist.
Ma ei usu, et sa palju muud valida saad selle raha eest. Hinna sisse plaani ka lisavarustus - kiiver, kindad, pump, kummiremondikomplekt, street-legaliks tegev tuledekomplet on vanas rahas kokku juba tonn. Selle lisavarustuse kohta oli hiljuti väga hea teema siin foorumis - otsi.
Ja ratast ei saa osta Internetist. Tuleb käia poodides, vaadata mis on kohapeal, ratas üle mõõta ja proovida, kaubelda midagi veel komplekti - siis saad hea ratta. Praegusel aastaajal on rattad spetspoodides - Rademari Rattamaailmas, Veloplusis, Velospetsis, Pirita Hawaiis ehk, Start!-is, Spordipartneris, ... Kaubanduskeskustes möllavad suusad.
Arne
Järgmine valikukriteerium peaks olema jooksud aga selle raha eest selliseid jookse mida valida tasuks ei saa, nii et selle võid vahele jätta.
Siis amort - mina soovitaks õhkamorti, mille saad oma kaalu järgi jäigaks timmida. Vedruamorte saab kaalule sobivaks timmida vedrude vahetamisega. Mis see maksab, ei oska pakkuda. Õhkamort oleks kindlam valik.
Siis vaata et rattal oleks all head kummid. Odavatel ratastel kipuvad olema all kummid, mis oleks hea kohe välja vahetada - lisakulu. Mis on head ja popid kummid seda saad teada kummifoorumist.
Ma ei usu, et sa palju muud valida saad selle raha eest. Hinna sisse plaani ka lisavarustus - kiiver, kindad, pump, kummiremondikomplekt, street-legaliks tegev tuledekomplet on vanas rahas kokku juba tonn. Selle lisavarustuse kohta oli hiljuti väga hea teema siin foorumis - otsi.
Ja ratast ei saa osta Internetist. Tuleb käia poodides, vaadata mis on kohapeal, ratas üle mõõta ja proovida, kaubelda midagi veel komplekti - siis saad hea ratta. Praegusel aastaajal on rattad spetspoodides - Rademari Rattamaailmas, Veloplusis, Velospetsis, Pirita Hawaiis ehk, Start!-is, Spordipartneris, ... Kaubanduskeskustes möllavad suusad.
Arne
Re: Küsimusi ratta osmisel
10 tuhande eest (arvestades et vanas vääringus) võib ainult unistada õhkamordist ja muust sellisest. Lisaks alla 10 tuhande ei saa võistlus raamigi, et need spets mõõdud jne pole väga palju abiks, sest nagu nii on raam mõeldud rohkem istuvaks asendiks kui võistlemiseks. Istu peale ja proovi kas on mugav, peale mitmendat ratast tuleb isegi võrldus moment! Mõtle läbi milleks ratast vaja, miks sõidad sellega ja palju plaanid aega veeta ratta seljas. Ehk kas võistled ja treenid või niisama võtad kaks korda aastas kuurist välja. 10 tuhande eest saad sa hea ratta millega saab laupäev,pühapäev mõnusalt okste ja juurikate vahel vuhistada Konkurents rataste vahel on päris suur ehk pole võimalik, et sama raha eest saad väga erineva ratta. (reeglina )