Linnaratta otsingul

Siia kõik hüvad nõuanded.
Vasta
rgz
Rattur
Postitusi: 3
Liitunud: 04. 03. 2011. 09:41

Linnaratta otsingul

Postitus Postitas rgz » 04. 03. 2011. 09:56

Tere,

Kevad tulemas ning plaan endale viisakas kulgemisvahend soetada.

Ratas peaks siis sobima üldiselt tänaval sõitudeks aga ka selline, millega metsa vahel (läbi pargi) ringi sõita. Täpsustan üle, et just läbi metsa sõita - ei pea mäkketõuse silmas.

Kuna vana ratas on ca 10a vana nn.tüüpiline kitsa sadulaga "maastikuratas", siis oleks soov midagi kardinaalselt teist osta.

Ühtlasi peaks olema ratas mitte vaid funktsionaalne aga ka stiilne.

Hetkel mõlgutan peas mõtteid nn.kahe tüübi vahel: 1)cruiser 2) townie

Lisan ka taustinfoks, et olen ise 190cm pikk - kas pikkus võib saada takistuseks ratta valikul (milline peaks olema raami suurus..?)

1) Cruiser
Pilt

2) Townie
Pilt eemaldatud kuna asub pahavara levitaval saidil.


Ehk keegi vaevub sellele postitusele vastama?

Millise ratta suunas peaksin vaatama?

Cruiser paistab tunduvalt paksemate kummidega olevat (kas seega metsasvahel hõlpsam sõita?).

Sõiduasend tundub neil mõlemal rattatüübil olevat sarnane - püstine asend.

Sõiduotsad on üldiselt paarikilomeetrised ent ehk mõnikord harvem ka pikemad.


Asjalikke kommentaare oodates.

R.

Kasutaja avatar
t6nn
Rattur
Postitusi: 121
Liitunud: 27. 10. 2009. 12:36

Re: Linnaratta otsingul

Postitus Postitas t6nn » 04. 03. 2011. 12:30

Ma pole ise "townie"-ga kokku puutunud aga 3 aastat sai sõidetud cruiseriga.
Cruiser on tõenäoliselt raskem, kohmakam vähemate käikude arvuga ja pikkus võib sammuti saada probleemiks pigem cruiseriga.
Paar km on muidugi nii väike maa, et need puudused eriti tunda ei tohiks anda. Minu cruiseril oli 7 käiku, millest piisas enamvähem igaks otstarbeks.
Seega minu arust rohkem stiili ja välimuse küsimus.

rgz
Rattur
Postitusi: 3
Liitunud: 04. 03. 2011. 09:41

Re: Linnaratta otsingul

Postitus Postitas rgz » 04. 03. 2011. 13:57

Frame:

Townie: 6061 Alloy flat foot tech.
Cruiser: Classic 7005 Aluminium
---------------------------
Headset (misasi see on?):

Townie: 1 1/8" Steel Threaded
Cruiser: 1" Steel Threaded
--------------------------
Front hub:

Townie: Alloy 32h
Cruiser: Alloy 36h
-----------------------------
Mõlemal rattal 3 käiku.
----------------------------
Need on rataste strateegilised mõõdud. Kuivõrd minule ei ütle need numbrid eriti midagi, siis ehk keegi täpsustab?
Cruiser tundub justkui suurem olevat? Seega ehk ka minule mugavam?

Tõsi, küsimus ongi stiilis ning stiili järgi sobiks Cruiser rohkem.

PS! t6nn, kuidas Cruiseriga muidu sõita oli? On see sõit ka mugav või on pigem liiga kallis investeering (st.olulist vahet tavalise maantekaga ei ole)?
Viimati muutis rgz, 04. 03. 2011. 16:06, muudetud 1 kord.

Kasutaja avatar
pärnu rattur
Rattur
Postitusi: 551
Liitunud: 14. 08. 2009. 18:29

Re: Linnaratta otsingul

Postitus Postitas pärnu rattur » 04. 03. 2011. 15:57

Olen ise sellise Cruiseri-sarnase rattaga sõitnud ja ikka kordades mugavam kui maanteekas. Augud ei anna tunda ja vedrutab mõnusamalt.

Headset on kaelakausid ja -laagrid ehk need kuullaagrid, mis seovad jalgratta raami ja esikahvlit.
Kodarate arv on rohkem stiili küsimus.
Ärge näkku lööge! [/OT]

citybike
Rattur
Postitusi: 519
Liitunud: 21. 04. 2008. 22:05

Re: Linnaratta otsingul

Postitus Postitas citybike » 04. 03. 2011. 17:22

Osadel cruiseritel on ka võimalus raami valida ehk siis on olems M ja L raamid ja osadel isegi kolm varianti.
Osadel jälle kõik ühesugused, näiteks 48 mm raam.
Pakun ,et oma pikkusega oled 50 cm raamiga kuskil piiri peal, parem oleks, kui saad suurema raamiga.

Ise kulgen ka võimalusel suvel klassikalise linnarattaga ja vahest ka kruiiseriga. Väga mugav on jalga maha panna, kui vaja ja üle pulga ei pea eriti tõstma.
Samas on kruiiseril vahest ehk natuke raskem sooritada manöövreid, tundub, et pöörderaadius on suurem, eriti kui vaja palju ja kitsastel teedel nikerdada.

ptrr
Rattur
Postitusi: 14
Liitunud: 17. 05. 2006. 15:44

Re: Linnaratta otsingul

Postitus Postitas ptrr » 05. 03. 2011. 12:33

Ise tegelesin linnaratta otsimisega u aasta tagasi. Otsisin just ratast, millega kannataks tavarõivasuses aastaringselt igapäevaselt kulgeda ja kaasas vedada ka vajaminevaid asju (tavaliselt ainult läpakakott, aga tihti ka toidukraam vms). Pidasin peamiselt küll silmas kasutusväärtus kui välimust, kuid lõpptulemus oli Eesti rattapildis kindlasti omapärane ja stiilne. Mis puudutab läbi metsa või pargi kulgemist rahulikus tempos, siis pinnaseteele või sissetallatud rajale sobib minu kogemuse järgi suvaline jalgratas, millel kummi laiust umbes 32-st mm-st.

Igatahes, uurisin siit ja sealt Interneti nurkadest, käisin ka rattapoodides kolamas ja proovisõitmas. Enda jaoks jõudsin järeldusele, et kõige parem on selles osas võtta snitti neilt, kes kõige rohkem maailmas jalgratast transpordivahendina kasutavad -- hollandlastelt. Lõplik valik jäigi klassikalise Hollandi meesteratta peale ja lõpuks käisingi Amsterdamis rattal järel, kusjuures tagasiteel lõigu Amsteramist Rostockini läbisin uue ratta sadulas. Üks koht, kus kõrge praktilisusväärtusega jalgrataste kohta inspiratsiooni ammutada on näiteks blogi http://www.bakfiets-en-meer.nl/.

Üldiselt asjad, mida ühe linnaratta puhul silmas pidada, oleksid minu kogemuse põhjal järgnevad (ei ole tähtsuse järjestuses, ega ammugi pole see nimekiri täielik ning paljuski on ka maitse küsimus):
  • Mugav sõiduasend -- lühikeste otsade puhul tavariietuses on selleks reeglina vägagi püstine, sobilikus asendis ei tohiks ka riided kuskilt kitsuda (näiteks pintsak selja pealt ja varrukatest). Ratta seljas peab igatahes tundma end mugavalt ja ei tohiks enda seljale või muudele kohtadele liiga teha. Minule (191 cm pikk) sai sobilikuks 65 cm raam, aga eks see sõltub ka raami tüübist.
  • Pikad porilauad ja porilapats -- et vähemalt enda rataste alt tulev ei määriks seljas olevaid riideid ära.
  • Ketikaitse -- parema sääre puhtana hoidmiseks, soovitatavalt isegi täiesti kinnine, et vähendada vajadust keti hooldamise vajadust ja ratta käsitsemisel enda ära määrimise võimalusi.
  • Tuled -- soovitatavalt nii esi kui taga tuli, mis saavad toite dünamolt, nii ei pea muretsema patareide pärast ning alati on valgustus võtta nii enda nähtavaks tegemiseks kui ka pimedatel linnatänavatel sõitmiseks. Ilmastikukindla lahenduse tagab rummusisene dünamo.
  • Seeliku/mantli kaitse -- vähendab võimalust riiete määrimiseks tagaratta abil.
  • Rummusisesed käigud -- hooldusvabamad ning võimaldab rahulikult foori taga seistes käike vahetada.
  • Iga ilmaga toimivad pidurid -- taha sobib jalgpidur, et ei peaks suunanäitamise, mobiiliga rääkimisega või millegi vedamise tõttu pidurdamata jätma, eriti kui libedades oludes ei taha esipiduriga pidurdada. Ette sobib trummelpidur, mis ketaspiduritest kannatavad hooletumat käitumist ning ei tee velgesid nii määrivaks nagu pöiapidurid, millest nad ka oluliselt ilmastikukindlamad on.
  • Jalg, mis hoiab ka ratast püsti ja lubab sinna asju peale ja maha laadida.
  • Kast/korv ja/või jalgrattakotid kõige tarviliku kaasavedamiseks.
  • Korralik lukk, et saaks südamerahuga ratast igale poole jätta.
Muidugi ei ole selline ratas kuskilt otsast kerge ning mäed ja vastutuul võivad pahatihti väga vaevarikasteks osutuda. Ega väga ei kujutaks praegu ette, kui ma oma hollandlast peaksin igapäevaselt n-ndale korrusele vedama. Aga jah, peaasi, et tunneksid end ratta seljas mugavalt ja hästi!

Jõudu otsingutel!

rgz
Rattur
Postitusi: 3
Liitunud: 04. 03. 2011. 09:41

Re: Linnaratta otsingul

Postitus Postitas rgz » 06. 03. 2011. 10:06

aitüma asjalike kommentaaride eest!

Kasutaja avatar
t6nn
Rattur
Postitusi: 121
Liitunud: 27. 10. 2009. 12:36

Re: Linnaratta otsingul

Postitus Postitas t6nn » 08. 03. 2011. 14:45

rgz kirjutas:Frame:
PS! t6nn, kuidas Cruiseriga muidu sõita oli? On see sõit ka mugav või on pigem liiga kallis investeering (st.olulist vahet tavalise maantekaga ei ole)?
Sõita oli väga mugav, püstine sõiduasend ei koorma selga, kaela jne. Saad vabalt sõites ringi vaadata, sest pilk ei ole sõiduasendi tõttu esiratta ette suunatud. Sadul oli suur, mis ei jätnud tagumiku kangeks (Kuigi minu uus sadul hakkas pmst kohe kriuksuma, mis oli tihti tallinna auklike teede peal lausa rattakella eest). Balloon tüüpi kummid teevad sõidu mõnusaks pehmeks. Mul olid eriti võimsad porikad, mis lisaks sellele, et nad nägid muidugi ülivinged välja, tõrjusid ka väga hästi vett ja pori märja ilmaga sõites.
Ja ma ei ütleks, et cruiseri tüüpi ratas väga kallim on kui ülejäänud rattatüübid. Sama hinna eest on tõenäoliselt kehvemad komponendid kui teistel ratastel, kuid kruiisides ei anna see eriti tunda.

Peamised miinused olid suur kaal ja kohmakus. Kuna lenks on suht lai tekkis tihti kitsaid olukordi kõnnitee peal sõites. Ratta raskuse ja sõiduasendi tõttu on natuke keerulisem ka kõrgematest äärekividest üles saamine, kui vaja esiotsa tõsta jne.

Vasta

Mine “Kasulikud näpunäited”