Kerge hirm tekkis!!!
Kerge hirm tekkis!!!
Juhtus selline asi!!!
Hankisin siis kah kingad ja pedaalid.
Läksin siis asja proovima, muidu sujus kõik hästi, kuni hakkasin päris järsust mäest üles ronima.
Olles jõudnud poolde mäkke ja järsku sai jõud otsa, vajutasin pidurit ja hakkasin jalga pedaalilt ära tõmbama.
Juhtus aga selline asi et ei saanudki nii kiiresti jalga lahti ja käpuli ma olingi.
Et siis kogenud rattamehed, kaua teil on selle asjaga harjumiseks aega läinud???
Teata ebasobivast postitusest
Hankisin siis kah kingad ja pedaalid.
Läksin siis asja proovima, muidu sujus kõik hästi, kuni hakkasin päris järsust mäest üles ronima.
Olles jõudnud poolde mäkke ja järsku sai jõud otsa, vajutasin pidurit ja hakkasin jalga pedaalilt ära tõmbama.
Juhtus aga selline asi et ei saanudki nii kiiresti jalga lahti ja käpuli ma olingi.
Et siis kogenud rattamehed, kaua teil on selle asjaga harjumiseks aega läinud???
Teata ebasobivast postitusest
Re: Kerge hirm tekkis!!!
Paar nädalat ja peaks selge olema.
Re: Kerge hirm tekkis!!!
Ole rahulik, kunagi on kõigil sellised probleemid olnud. Kui oled paar sõitu ära teinud, oled probleemi unustanud ka juba.
Re: Kerge hirm tekkis!!!
Kogenud rattameestel läinud nii:
viewtopic.php?f=16&t=3800&p=37126&hilit ... rda#p37126
viewtopic.php?f=16&t=3800&p=37126&hilit ... rda#p37126
Re: Kerge hirm tekkis!!!
Tänud...
Tekkis tunne vahepeal et enam ei julgeki minna.
Aga tõmban kohe välja harjutama...
Tekkis tunne vahepeal et enam ei julgeki minna.
Aga tõmban kohe välja harjutama...
Re: Kerge hirm tekkis!!!
Pane nad endal lõdvemaks, ega need ei peagi nii olema, et peale võistlust ei saagi lahti enne järgmist hommikut kui jõuvarud on taastunud.
Re: Kerge hirm tekkis!!!
mul kujunesid refleksid suhteliselt automaatselt välja, ühtegi käna pole nende tõttu ikäinud. Samas esimesel sõidul arvestasin ühte oja valesti ja see osutus läbimatuks. Nii ma seal keset 60 cm vett seisma jäin ja hakkasin jalga välja võtma. Napilt läks. Ilmselt päästis suht lõdva SPD. Üldse tundub, et see SPD süsteem on väiksema kogemusega ja kehvema kordinatsiooniga inimestele parem.
Re: Kerge hirm tekkis!!!
tahaks kah öelda, et see harjumine käib kiirelt.. et paar tiiru sõidad ära ja ongi juba instinktiivselt jala sees see lahtivõtmine...
esimestel päevadel polnud metsas mul midagi hirmsat klippide pärast. väga mõnus oli.. aga ükskord siis jäin liikluses foori taha seisma.. hoidsin mõned sekundid tasakaalu ja mõtlesin siis, et panen jala maha ja ratas juba kaldus kergelt paremale aga siis ei saanud seda miskipärast lahti.. pidin päris kõvasti ülakeha vasakule vastu kallutama, et mitte pikali kukkuda.. jäin püsti aga autojuhid vist ei saanud mu võimlemisharjutustest aru hästi...
see kevad juhtus kah samas stiilis ebameeldiv lugu, mis oleks võinud isegi kehvemalt lõppeda, kui eelmine asfaldile külili käimine.. sõitsin mööda kakumäe panka ja jäin enne mingit kraavi samamoodi seisma ratta peal tasakaalu hoides ja mõtlema, et kas ületada kraav üle selle pandud kitsa ja märja/libeda laua või mitte... niikaua kui ma sel mõtlesin kaldus ratas juba jälle ja samuti ei jäänud mingisuguseks reageerimiseks aega enam... kukkusin panga serva peale niiet peaga vaatasin üle ääre alla .
aga põhimõtteliselt tahaks öelda, et ära karda klippe. kui sa teed nendega seda, milleks nad mõeldud on, sõidad keskendunult, siis ei ole nende lahti saamisega kunagi mingit probleemi tekkinud ei mutta kinni jäädes ega juurikal libisedes... Lihtsalt trikitamine nagu esi või tagarattal sõit ja seisval rattal tasakaaluhoidmine ei pruugi nii hästi lõppeda, kui klippideta.
edit: ei pannud tähelegi, et see nii vana teema oli.. a no mis seal ikka, juhtub:)
esimestel päevadel polnud metsas mul midagi hirmsat klippide pärast. väga mõnus oli.. aga ükskord siis jäin liikluses foori taha seisma.. hoidsin mõned sekundid tasakaalu ja mõtlesin siis, et panen jala maha ja ratas juba kaldus kergelt paremale aga siis ei saanud seda miskipärast lahti.. pidin päris kõvasti ülakeha vasakule vastu kallutama, et mitte pikali kukkuda.. jäin püsti aga autojuhid vist ei saanud mu võimlemisharjutustest aru hästi...
see kevad juhtus kah samas stiilis ebameeldiv lugu, mis oleks võinud isegi kehvemalt lõppeda, kui eelmine asfaldile külili käimine.. sõitsin mööda kakumäe panka ja jäin enne mingit kraavi samamoodi seisma ratta peal tasakaalu hoides ja mõtlema, et kas ületada kraav üle selle pandud kitsa ja märja/libeda laua või mitte... niikaua kui ma sel mõtlesin kaldus ratas juba jälle ja samuti ei jäänud mingisuguseks reageerimiseks aega enam... kukkusin panga serva peale niiet peaga vaatasin üle ääre alla .
aga põhimõtteliselt tahaks öelda, et ära karda klippe. kui sa teed nendega seda, milleks nad mõeldud on, sõidad keskendunult, siis ei ole nende lahti saamisega kunagi mingit probleemi tekkinud ei mutta kinni jäädes ega juurikal libisedes... Lihtsalt trikitamine nagu esi või tagarattal sõit ja seisval rattal tasakaaluhoidmine ei pruugi nii hästi lõppeda, kui klippideta.
edit: ei pannud tähelegi, et see nii vana teema oli.. a no mis seal ikka, juhtub:)
Re: Kerge hirm tekkis!!!
sama lugu siin.
panin SPD-d alla ja hakkasin kihutama.
Asfaldil kiirused suuremad, tasakaalu probleemi polnud, kõik sujus.
Pehme liiva sisse aga vajusin ära.
Üleeile 3 korda. eile 1 korra, täna jälle 2 korda.
Kleini pargis ja Harku rajal.
Lihtsalt hindasin oma tasakaalu võimeid veidi üle.
Täna käisin sõbraga koos sõitmas, talle lihtsalt mainisin ette, et ära põe, kui ma kukun, see käib asja juurde.
Niiet tasakaalu saab kätte ilusti kui mõelda pool sekundit ette ja mitte põdeda.
Mul lihtsalt oli ego nii suur, et arvasin, et püsin tsakaalus ainult keha arvelt nagu filmis.
Enamus kukkumisi tulevad ikka algul enne suure kiiruseta. Kui kiiruse taha saab, küll juba kogemust ja taktikat jätkub
panin SPD-d alla ja hakkasin kihutama.
Asfaldil kiirused suuremad, tasakaalu probleemi polnud, kõik sujus.
Pehme liiva sisse aga vajusin ära.
Üleeile 3 korda. eile 1 korra, täna jälle 2 korda.
Kleini pargis ja Harku rajal.
Lihtsalt hindasin oma tasakaalu võimeid veidi üle.
Täna käisin sõbraga koos sõitmas, talle lihtsalt mainisin ette, et ära põe, kui ma kukun, see käib asja juurde.
Niiet tasakaalu saab kätte ilusti kui mõelda pool sekundit ette ja mitte põdeda.
Mul lihtsalt oli ego nii suur, et arvasin, et püsin tsakaalus ainult keha arvelt nagu filmis.
Enamus kukkumisi tulevad ikka algul enne suure kiiruseta. Kui kiiruse taha saab, küll juba kogemust ja taktikat jätkub
Tel: 50 84 viis kaks üks
Re: Kerge hirm tekkis!!!
Seda võin omast kogemusest kinnitada...ylts kirjutas: Lihtsalt trikitamine nagu esi või tagarattal sõit ja seisval rattal tasakaaluhoidmine ei pruugi nii hästi lõppeda, kui klippideta.
Kevadel käisin naisega koos sõitmas (= isegi nahka ei saanud märjaks) ja tagasiteel oli jõudu liiga palju, et lollakad mõtted pähe tuleks. Oli ju jubedalt vaja tema ees eputada, kuidas ma tagarattal sõita oskan (nagu vanasti noorest peast). Mis aga ununes oli, et esiteks olid jalad klippides ja teiseks tollane ~15kg ratas oli vahetunud ~9kg ratta vastu. Nii, kui ma nüüd nokka tõmbasin, tõmbasin kohe üle. Jalad ju teatavasti tõmmates klipist välja ei tule (vaid keerates) ja maandusin suure kolinaga otse perseli asfaldile. VÄGA valus oli - esimese hooga mõtlesin, et nüüd läks vaagnaluu ja ongi hooajaga kööga. Õnneks mitte, kuid kaks nädalat oli väga valus käia....
Aga muus osas ~4a. klippidega sõitmise järel olen vast küll mõned üksikud korrad kukkunud külili, kus vahest lihstalt käib asi nii kähku, et ei jõua jalga välja keerata.
Sõidan siis kui tahan...
Re: Kerge hirm tekkis!!!
Miks siis tagumise piduri lingil näppu ei hoidnud? Õrna pidurdamisega saab ju välistada üle tõmbamistanryo kirjutas: Nii, kui ma nüüd nokka tõmbasin, tõmbasin kohe üle. Jalad ju teatavasti tõmmates klipist välja ei tule (vaid keerates) ja maandusin suure kolinaga otse perseli asfaldile.
Re: Kerge hirm tekkis!!!
See käis nii kiiresti ja ootamatult, sest vanasti sai ikka sadu meetreid tagarattal sõidetud...
Sõidan siis kui tahan...
Re: Kerge hirm tekkis!!!
Kurjam sama siin... Peale seda kui olin endale klipid külge kruttinud, kolmandal päeval proovisin ka tagaratta peal sõita ja kukkusin sabakondi mõraseks. Naabrinaine läks tõi apteegist mingit kreemi ja määris mu sisse, aga istumisega oli raskusi veel 3 järgnevat kuud... Sellist jama küll ei soovita kellelegi...
Re: Kerge hirm tekkis!!!
Mul selline küsimus, et kui on rada selline kus tõusu ei jõua vändata ja jooksed lõpu ning peale tõusu on kohe laskumine, siis kuidas panete uuesti kinga kinni klambrisse nii kiiresti, et saate normaalselt laskumisele minna või sõidate laskumist lahtisega??? Natuke äkki rumal küsimus, aga nagu isegi näete see mu esimene post siin...
Re: Kerge hirm tekkis!!!
Lahtiste kingadega on rebukas kerge tulema. Üle paari sekundi ei tohiks kingade kinnisaamine aega võtta. Saad algul piduritega kiirust turvalisena hoida ja keskenduda kingade kinnisaamisele kui see sul veel automaatne tegevus pole.
Re: Kerge hirm tekkis!!!
Jap, klippidega harjunud sõitjal ei kulu jala pedaali panekuks mingit lisaaega, kui on piisavalt aega jalad pedaalidele asetada ( ), on aega ka klotsid kinni saada. Kui jooksmisest on klotside vahel muda ja pedaal kinni ei lähe, tao enne suurem muda vastu pedaali talla alt minema (või osta uued, mudakindlamad pedaalid). Ratta peale tagasi ronides on hea strateegia (nt vasakult poolt peale ronides) vasak jalg kohe pedaali kinni lükata, paremaga hoogu korra juurde, istud sadulasse ja paned ka parema jala pedaali. Ühesõnaga: pedaali kinnisaamine harjunud sõitjal aega ei võta.
Zero the Hero
Re: Kerge hirm tekkis!!!
urmo kirjutas:Jap, klippidega harjunud sõitjal ei kulu jala pedaali panekuks mingit lisaaega, kui on piisavalt aega jalad pedaalidele asetada ( ), on aega ka klotsid kinni saada. Kui jooksmisest on klotside vahel muda ja pedaal kinni ei lähe, tao enne suurem muda vastu pedaali talla alt minema (või osta uued, mudakindlamad pedaalid). Ratta peale tagasi ronides on hea strateegia (nt vasakult poolt peale ronides) vasak jalg kohe pedaali kinni lükata, paremaga hoogu korra juurde, istud sadulasse ja paned ka parema jala pedaali. Ühesõnaga: pedaali kinnisaamine harjunud sõitjal aega ei võta.
Selge sain aru - tugevalt on vaja seda harjutada, siis lisaaega ei kulu ja on OK, aga algul kui asi selge pole on sellega üks jama
Re: Kerge hirm tekkis!!!
Ise alustasin bike pedaali ja kingaga, ikka jube keeruline oli alguses, aga harjub ära!
mnt pedaali proovisin esimest korda pukki sõites, vot sealt tuli valus kukkumine
mnt pedaali proovisin esimest korda pukki sõites, vot sealt tuli valus kukkumine
Re: Kerge hirm tekkis!!!
Kas klippidega on keerulisem sõita kui korvidega? Ma ei ole klippidega kordagi sõita proovinud, aga korvidega sõidan üsha tihti linnas ringi. Varsti oleks aga plaanis endale klipid muretseda ja tahaks teada mida oodata.
- vigurivänt
- Rattur
- Postitusi: 798
- Liitunud: 27. 09. 2004. 07:49
Re: Kerge hirm tekkis!!!
Oma esimese "jaladkinni" sõidu tegin korvidega ja pärast 2 km, ühes tehnilises kohas, kukkusin külili mutta (ainult suu jäi välja ja sain õnneks hingata) ja pääsesin sealt tänu sõbrale, kes mu välja sikutas, sest jalgu ei saanud korvist kätte. Spets pedaali ja kingaga oleks jalg lahti tulnud.Monty kirjutas:Kas klippidega on keerulisem sõita kui korvidega? Ma ei ole klippidega kordagi sõita proovinud, aga korvidega sõidan üsha tihti linnas ringi. Varsti oleks aga plaanis endale klipid muretseda ja tahaks teada mida oodata.
Tark ei torma!
Re: Kerge hirm tekkis!!!
5 nädalat cliplessidega sõidetud (Time atac). Enne esimest sõitu mõtlesin põhjalikult läbi ohtlikud olukorrad - foorid, ülekäigurajad, ristteed, jne . Jala lahti saamisega polnud mingeid probleeme, hakkasin end juba eriti andekaks pidama - siis helises taskus telefon ja olingi külili - läks lihtsalt meelest, et jalad kinni. Järgmise matsu panin kolmandal nädalal kui üritasin liiga lõdva liigutusega jalga vabastada, enne uut katset tuli maa vastu. Omasugudtele algajatele soovitus - ärge üritage jalga liiga kiiresti lahti saada, aega on.
Liigselt rabistades pöörate jalga liiga vähe ja üritate jalga maha panna enne kui see pedaali küljest lahti on.
Automaatselt kallutate end selles suunas ja oletegi külili.
Liigselt rabistades pöörate jalga liiga vähe ja üritate jalga maha panna enne kui see pedaali küljest lahti on.
Automaatselt kallutate end selles suunas ja oletegi külili.
seen
Re: Kerge hirm tekkis!!!
Peaasi et võtad enne jala lahti ja siis jääd seisma, mitte vastupidi. Trackständi meistrid oponeerivad muidugi.
Re: Kerge hirm tekkis!!!
Niikaua tuleb harjutada, kuni enam ei pea mõtlema, kuidas jalga lahti saada, vaid nö "iseenesest" tuleb lahti.
Algul muidugi sirge, lihtsa tee peal harjutada. Ise sai clipid soetatud nii aasta tagasi. Sai omajagu "lihtsat" trenni tehtud kuni vaim oli valmis kolmapäevakutel nendega peale minema. Tegemist oli Harku etapiga, mis võibolla ei olnud kõige õigem valik - igatahes kukkusin vähemalt 4 korda ja oli juba tunne, et kruvin need krdi clipid küljest ära, nendega metsa minna küll ei saa. Aga sai edasi harjutatud ja see aasta juba ei kujuta ettegi, kuidas ilma nendeta üldse hakkama saaks.
Ehk algus on raske, aga harjub ära.
Algul muidugi sirge, lihtsa tee peal harjutada. Ise sai clipid soetatud nii aasta tagasi. Sai omajagu "lihtsat" trenni tehtud kuni vaim oli valmis kolmapäevakutel nendega peale minema. Tegemist oli Harku etapiga, mis võibolla ei olnud kõige õigem valik - igatahes kukkusin vähemalt 4 korda ja oli juba tunne, et kruvin need krdi clipid küljest ära, nendega metsa minna küll ei saa. Aga sai edasi harjutatud ja see aasta juba ei kujuta ettegi, kuidas ilma nendeta üldse hakkama saaks.
Ehk algus on raske, aga harjub ära.
Re: Kerge hirm tekkis!!!
http://bicycling.about.com/od/allabouty ... dals_3.htmMonty kirjutas:Kas klippidega on keerulisem sõita kui korvidega? Ma ei ole klippidega kordagi sõita proovinud, aga korvidega sõidan üsha tihti linnas ringi. Varsti oleks aga plaanis endale klipid muretseda ja tahaks teada mida oodata.
klippe kasutataksegi korvidega. ilmselt oled huvitatud hoopis cliplessist ehk klippideta pedaalidest.
http://sheldonbrown.com/shoe-pedal.html
Re: Kerge hirm tekkis!!!
nii ongi. ega seal suurt kunsti ole. mul kulus paar kolm sekundit et asi selgeks saaks.piffik kirjutas:Niikaua tuleb harjutada, kuni enam ei pea mõtlema, kuidas jalga lahti saada, vaid nö "iseenesest" tuleb lahti.
samas esimestel päevadel on kindlasti vanad harjumised küljes, mida rohkem vändanud oled, seda sügavamalt need juurdunud. et mulle meeldib suurelt kiiruselt pidurdada hoog majaseina ees mõne cm kaugusel kiirelt maha, siis sinna seinakõrvale sai esialgu ka mõned korrad koos rattaga raginal kukutud. korra jäi jalg välisukse trepiastmete ja raami vahele. päris üks pe#¤% sai lendu lastud. hea vähemalt, et naaber seda kobatsemist ei näinud
Mida valjomine sa sõuad, seda kovam jalg om.
Re: Kerge hirm tekkis!!!
Jah tõepoolest, olin veidi tähelepanematu.erikr kirjutas:http://bicycling.about.com/od/allabouty ... dals_3.htmMonty kirjutas:Kas klippidega on keerulisem sõita kui korvidega? Ma ei ole klippidega kordagi sõita proovinud, aga korvidega sõidan üsha tihti linnas ringi. Varsti oleks aga plaanis endale klipid muretseda ja tahaks teada mida oodata.
klippe kasutataksegi korvidega. ilmselt oled huvitatud hoopis cliplessist ehk klippideta pedaalidest.
http://sheldonbrown.com/shoe-pedal.html
Mulle paistab, et cliplessisega sõites on jalga veidi lihtsam kätte saada ja tagasi panna. Täna sõitsin korra ühe kõrval ja nägin kuidas need cliplessi liigutused käisid. Jalga korvi toppida on suhteliselt ebameeldiv, kui tunnetust käes pole ja alati võib ka rihm keerdu minna ja siis hakka seda seal sättima... Igal juhul valgusfooride juurest saan ma üsna aeglaselt minema. Enamasti proovin kuidagi ukerdades tasakaalu hoida ja rohelise ära oodata, aga selline käitumine on tihti üsna ohtlikuks muutunud. Selline variant, et ma võtan ühe jala lahti ja sõidan, ei tule kõne alla, sest siis käiks korv vastu maad. Pedaalid on veidi pikad.
Re: Kerge hirm tekkis!!!
Ei pidanudki kauem vastu kiusatusele ja ostsin täna kingad ära. Ja tundub jah, et harjumiseks kulus ca 5 minutit. Julgustan ka teisi kohe kingi ostma. Ma tiirutasin mööda naabertänavaid ringi nagu noor poiss kuigi ma väga noor enam pole......vahe kingadega sõites ja ilma on ikka minu arvates 5-10% olenevalt rajast... esimene kogemus väga positiivne.