Lauri, sulle sobiks ideaalselt Focus Blue Ridge. Kui sul aega on, siis tule läbi kauplusest Start! (Trummi 16b) ja saad ratast proovida ka metsa all soovi korral.Lauri234 kirjutas: Tööle on: 2,5km kruusatee + 30km maanteed + 5km linnas
Mis tüüpi ratta peaks üldse valima?
Ratas tööl käimiskes
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Re: Ratas tööl käimiskes
Re: Ratas tööl käimiskes
Rattavalik:
Sõidan linnas vaheldumisi 28" hübriidi ja 26" maastikurattaga. Võimatu on öelda, et üks on parem kui teine või vastupidi. MTB manööverdab paremini ja paks rehv on pehmem; hübriid veereb paremini ja kõrge sõiduasend tundub ohutum, kuna näed liiklust paremini. 10 km tööle-tagasi käimiseks on mõlemad väga head.
Higi vältimiseks
pead aga sõitma palju aeglasemalt kui mina seda teha viitsin. Või siis peab hullult treenitud olema. 10 km linnakiirusel on vähemalt pool tundi sõitu. Ja mitte ühtlast sõitu, vaid jõnksutamist. Kesklinnas on fooride vahe paarsada meetrit. Et see vahemaa maha sõita ja otse sadulast kontorisse astuda - mina igatahes ei suuda. Või no suudaks, aga kolleegid veaks mu siis ise kraani alla ja suruks seebitüki pihku.
Sõidan linnas vaheldumisi 28" hübriidi ja 26" maastikurattaga. Võimatu on öelda, et üks on parem kui teine või vastupidi. MTB manööverdab paremini ja paks rehv on pehmem; hübriid veereb paremini ja kõrge sõiduasend tundub ohutum, kuna näed liiklust paremini. 10 km tööle-tagasi käimiseks on mõlemad väga head.
Higi vältimiseks
pead aga sõitma palju aeglasemalt kui mina seda teha viitsin. Või siis peab hullult treenitud olema. 10 km linnakiirusel on vähemalt pool tundi sõitu. Ja mitte ühtlast sõitu, vaid jõnksutamist. Kesklinnas on fooride vahe paarsada meetrit. Et see vahemaa maha sõita ja otse sadulast kontorisse astuda - mina igatahes ei suuda. Või no suudaks, aga kolleegid veaks mu siis ise kraani alla ja suruks seebitüki pihku.
Re: Ratas tööl käimiskes
kulgen igapäevaselt ja erinevate ratastega Linnas.
Igasugune virisemine, et on kehva sõita ja kõrged äärekivid ja närvilised juhid tundub asjatu, meil on hulga parem kui Riias ja Vilniuses ja kohati isegi parem kui Helsingis.
Sest Hesaga võrreldes pole meil nii palju rattureid.
LInnarattaga, selline 6 käiku, näiteks Merida Tour 6 või ka Tour 3 (3 käiguline) on igati asjalik. Autojuhid järjest mõistvamad ja eks need korralikud teed ka tule järgi, plaan on järgmise kahe aasaga Tln-a ja Harjumaa peale mingi 230 milkut kulutada ja selle eest tehakse EU rahadega ca. 130 km teid ja enamus linnast väljas olevaid suundi ja linna teed peaksid ühendatud saama.
VIljandi maantee ja Saku suund näiteks ja Tabasalu mäest allasõit eraldi tee, mitte praegune 90 kraadine kurv mäest alla tulles jne.
ise olen vaadanud et velonaut.ee müüb suht palju ja normaalseid linnkaid ja hinna-kvaliteedi suhe ka paigas.
Igasugune virisemine, et on kehva sõita ja kõrged äärekivid ja närvilised juhid tundub asjatu, meil on hulga parem kui Riias ja Vilniuses ja kohati isegi parem kui Helsingis.
Sest Hesaga võrreldes pole meil nii palju rattureid.
LInnarattaga, selline 6 käiku, näiteks Merida Tour 6 või ka Tour 3 (3 käiguline) on igati asjalik. Autojuhid järjest mõistvamad ja eks need korralikud teed ka tule järgi, plaan on järgmise kahe aasaga Tln-a ja Harjumaa peale mingi 230 milkut kulutada ja selle eest tehakse EU rahadega ca. 130 km teid ja enamus linnast väljas olevaid suundi ja linna teed peaksid ühendatud saama.
VIljandi maantee ja Saku suund näiteks ja Tabasalu mäest allasõit eraldi tee, mitte praegune 90 kraadine kurv mäest alla tulles jne.
ise olen vaadanud et velonaut.ee müüb suht palju ja normaalseid linnkaid ja hinna-kvaliteedi suhe ka paigas.
Re: Ratas tööl käimiskes
Võtsin selle Speedster S20 MNT ratta ära.
Võrreldes vana tänavasõidurattaga (SRAM 7 käig rummusisene) on WOW effekt täiesti olemas. Kui töölesõiduga (37km) tuli suure pingutusega keskmiseks kiiruseks 20km/h
Siis selle MNT rattaga nagu muuseas keskmine kohe 27km/h. Vahe on tunda eriti mäkketõusul. 30km/h mäest üles - müstika. Pole imestada, vana tänavasõiduratas ju >10kg raskem.
Maanteeks on peterburi mnt, remont käib, loodan, et tuleb korralik rattatee sinna.
~3 aastaga peaks ratas oma hinna tasa teenima (ilusa ilmaga suvel sõites), aitab bena müüjate nuumamisest
Võrreldes vana tänavasõidurattaga (SRAM 7 käig rummusisene) on WOW effekt täiesti olemas. Kui töölesõiduga (37km) tuli suure pingutusega keskmiseks kiiruseks 20km/h
Siis selle MNT rattaga nagu muuseas keskmine kohe 27km/h. Vahe on tunda eriti mäkketõusul. 30km/h mäest üles - müstika. Pole imestada, vana tänavasõiduratas ju >10kg raskem.
Maanteeks on peterburi mnt, remont käib, loodan, et tuleb korralik rattatee sinna.
~3 aastaga peaks ratas oma hinna tasa teenima (ilusa ilmaga suvel sõites), aitab bena müüjate nuumamisest
Viimati muutis Lauri234, 11. 06. 2010. 11:12, muudetud 1 kord.
Re: Ratas tööl käimiskes
väga bro lähenemine, oleks rohkem rattafanatte, oleks meil ka paremad teed rattaga sõitmiseks.
Eesti tulevik on niikuinii seline, et varsti võtavad ratturid Tallinnas nii mõnegi sõidurea ja hakkavad järjest rohkem sõiduteid kasutama ja autosid jääb vähemaks ning pole kaugel ka aeg, kus rattaid on rohkem kui autosid...
Eesti tulevik on niikuinii seline, et varsti võtavad ratturid Tallinnas nii mõnegi sõidurea ja hakkavad järjest rohkem sõiduteid kasutama ja autosid jääb vähemaks ning pole kaugel ka aeg, kus rattaid on rohkem kui autosid...
Re: Ratas tööl käimiskes
Väga tubli!!!, aga
Ehk on palju maanteed uhades teisiti. Aga kui rattaga sõita aastas vähe (1kkm või alla), tuleb hooldus + varuosade hind pigem kallim. Ikka läheb mõni rehvike või kukub odavast pudelihoidjast tops välja või leiab naabrilapse klassivend su spido endale meelepärase olema.
Ei usu. Ratta hooldus ei tule IMHO auto-kilomeetri hinnast odavam, vaid kallim.Lauri234 kirjutas:~3 aastaga peaks ratas oma hinna tasa teenima (ilusa ilmaga suvel sõites), aitab bena müüjate nuumamisest
Ehk on palju maanteed uhades teisiti. Aga kui rattaga sõita aastas vähe (1kkm või alla), tuleb hooldus + varuosade hind pigem kallim. Ikka läheb mõni rehvike või kukub odavast pudelihoidjast tops välja või leiab naabrilapse klassivend su spido endale meelepärase olema.
Re: Ratas tööl käimiskes
Tallinnas võiks ka ikka Critical Mass sõidud teemasse võtta. Kui korra kuus ei jaksa, siis korra suve jooksul võiks ikka ära teha. Praegu vaatab, et kõik ratturid on rahul oma eluga ja linnal polegi midagi paremaks teha.
Re: Ratas tööl käimiskes
Ole nüüd mõistlik. Tavakasutaja igapäevakulgurratas (mitte rajakasutuses hardcore võistlusmasin) maksab ise umbes sama palju kui keskklassi autol kuus ainuüksi bensiinile kulub.tripp kirjutas: Aga kui rattaga sõita aastas vähe (1kkm või alla), tuleb hooldus + varuosade hind pigem kallim.
1K km tavakasutus läbisõidu puhul mingeid hoolduskulusid ei oska mina oma väikese kõva peakesega peale mõne tilga ketiõli välja mõelda ja nii pisikese koguse hinda ei suuda välja ka arvutada. No kui õnnestub ka kuidagi õhukumm ära lõhkuda, siis see 50-100 krooni ei ole ka mingi summa, mille peale mõtlema peaks.
Või olen ma jälle millestki väga valesti aru saanud???
vanarauahuvilised: forum.moped.ee • forum.jalgratas.ee
- pärnu rattur
- Rattur
- Postitusi: 551
- Liitunud: 14. 08. 2009. 18:29
Re: Ratas tööl käimiskes
Autol võib ka kumm katki minna, see pole mingi argument...
Ärge näkku lööge! [/OT]
Re: Ratas tööl käimiskes
nu auto kilomeeter linnas maksab keskmisel autol vast ca 1.5 krooni. Kui tööle on 10km, ja suvi on 4 kuud ja sõidad pooltel päevadel, siis hoiad kokku 1.5*21/2*20*4=1260 krooni.
Enam-vähem OK ratas lihtsalt punktist A punkti B sõitmiseks on vist mingi 5K, seega ~4 aastaga võiks ainuüksi kütuseraha tagasi teenida.
Pluss kokkuhoid:
- parkimiselt,
- kummide kulumiselt,
- osaliselt hoolduselt,
ja mis kõige olulisem.
- võidad TERVISES!
Enam-vähem OK ratas lihtsalt punktist A punkti B sõitmiseks on vist mingi 5K, seega ~4 aastaga võiks ainuüksi kütuseraha tagasi teenida.
Pluss kokkuhoid:
- parkimiselt,
- kummide kulumiselt,
- osaliselt hoolduselt,
ja mis kõige olulisem.
- võidad TERVISES!
It never gets easier, you just go faster. Greg LeMond
Re: Ratas tööl käimiskes
See on nüüd täiesti omaette arutelu ja peaks eraldi teemas olema, aga ma ei ole su arutluskäiguga kohe vähimalgi määral nõus.
Esiteks, kui mina lähen rattaga tööle, viib naine lapsed autoga aeda. Ja käib poes. Või käin ma ise pärast töölt tulekut eraldi poes. Ei ole nii, et sõitmata jäänud kilomeetrid konverteeruvad otse kokkuhoiuks.
Teiseks. Rattasõit 2x päevas tähendab 2x dushi all käimist, tihedamat pesupesu. See on kõik raha.
Kolmandaks. Piisab ühest kergest kukkumisest ja katkisest püksisäärest, et suur osa kokkuhoiust tuulde lendab. Piisab ühest pätist, kes su rattalt sadula-spido ära monteerib, et kogu kokkuhoid nullida. Piisab vargast, kes su rattaga ära läheb, et... Ja kes ütleb, et ratast saab töö juures jne turvaliselt hoida - kogemus näitab, et ei saa. Mu eelmisel tööandjal oli kesklinna kohta maksimaalselt turvaline rattahoidla: metallist puur, videovalve, pääsukaardid. Ka sealt läks rattaid.
Neljandaks. Tervise koha pealt ei usu ma eriti, et Tallinnas tipptundidel rattaga sõit tervist juurde tooks.
Kindlasti on võimalik, et kellelgi annab rattaga käimine ka rahalise võidu. Parkimine - mis mulle töö juures tasuta - võib olla oluline kulu. Või kui saad sõita 10 km kesklinna asemel 30 km maanteed (ja kui sul on tõesti aega seda teha). Või kui tööle-tagasi rattasõit ongi sinu põhitrenn. Või kui sõidad 10km asemel 1km, ei pea pesema ega riideid vahetama. Või kui lapsed lähevad ise kooli ja auto jääbki koju seisma. On võimalik, on. Aga ei pruugi.
Esiteks, kui mina lähen rattaga tööle, viib naine lapsed autoga aeda. Ja käib poes. Või käin ma ise pärast töölt tulekut eraldi poes. Ei ole nii, et sõitmata jäänud kilomeetrid konverteeruvad otse kokkuhoiuks.
Teiseks. Rattasõit 2x päevas tähendab 2x dushi all käimist, tihedamat pesupesu. See on kõik raha.
Kolmandaks. Piisab ühest kergest kukkumisest ja katkisest püksisäärest, et suur osa kokkuhoiust tuulde lendab. Piisab ühest pätist, kes su rattalt sadula-spido ära monteerib, et kogu kokkuhoid nullida. Piisab vargast, kes su rattaga ära läheb, et... Ja kes ütleb, et ratast saab töö juures jne turvaliselt hoida - kogemus näitab, et ei saa. Mu eelmisel tööandjal oli kesklinna kohta maksimaalselt turvaline rattahoidla: metallist puur, videovalve, pääsukaardid. Ka sealt läks rattaid.
Neljandaks. Tervise koha pealt ei usu ma eriti, et Tallinnas tipptundidel rattaga sõit tervist juurde tooks.
Kindlasti on võimalik, et kellelgi annab rattaga käimine ka rahalise võidu. Parkimine - mis mulle töö juures tasuta - võib olla oluline kulu. Või kui saad sõita 10 km kesklinna asemel 30 km maanteed (ja kui sul on tõesti aega seda teha). Või kui tööle-tagasi rattasõit ongi sinu põhitrenn. Või kui sõidad 10km asemel 1km, ei pea pesema ega riideid vahetama. Või kui lapsed lähevad ise kooli ja auto jääbki koju seisma. On võimalik, on. Aga ei pruugi.
Re: Ratas tööl käimiskes
No ei saa selliseid arvutusi nimoodi teha.
Ausõna, ka autodes käiakse sees ja sõidetakse neil näiteks peegleid küljest ära. Lisaks on piisav juba üks mupo parkimiskontrolor aastas, et kogu eelarve ringi kaalutada.
Enamus inimesi pesevad ennast ka neil päevadel, kui nad sõidavad autoga jne jne jne.
Reaalse tulemi saavutamiseks peab ikka mõlema puhul võrdlema vaid otseseid kulusid või mõlema variandi puhul kõiki võibolla tekkida võivaid shithappenseid.
Ausõna, ka autodes käiakse sees ja sõidetakse neil näiteks peegleid küljest ära. Lisaks on piisav juba üks mupo parkimiskontrolor aastas, et kogu eelarve ringi kaalutada.
Enamus inimesi pesevad ennast ka neil päevadel, kui nad sõidavad autoga jne jne jne.
Reaalse tulemi saavutamiseks peab ikka mõlema puhul võrdlema vaid otseseid kulusid või mõlema variandi puhul kõiki võibolla tekkida võivaid shithappenseid.
Viimati muutis oldmoped, 11. 06. 2010. 14:17, muudetud 1 kord.
vanarauahuvilised: forum.moped.ee • forum.jalgratas.ee
- peeterplaaster
- Rattur
- Postitusi: 113
- Liitunud: 30. 04. 2009. 14:56
Re: Ratas tööl käimiskes
Mingeid väiksemastaabilisi aktsioone on ju olnud küll, eelkõige lihtsalt rattakogunemisi, aga kuidas selle suure kella külge saaks? Nii et mitte ainult mingi kitsa segmendi ratturid huvi ei tunneks, vaid kõik? Mõtlen ka peale selle foorumi kasutajate-külastajate.Cly/Suva kirjutas:Tallinnas võiks ka ikka Critical Mass sõidud teemasse võtta. Kui korra kuus ei jaksa, siis korra suve jooksul võiks ikka ära teha. Praegu vaatab, et kõik ratturid on rahul oma eluga ja linnal polegi midagi paremaks teha.
Sest ega neid kesklinnateid lähiajal veel väga üles ei upitata, tähelepanu oleks vaja. Kesklinn on ikka suht porr, kui võrrelda väikelinnadega, kus mammid ratastega poes käivad, siis Tallinnas nagu väga ei kujuta ette.
Re: Ratas tööl käimiskes
keegi varastab ratta ära.. kahju ~10k
keegi varastab auto ära.. kahju ~100k
Kukud püksisääre katki.. kahju 500.-
sõidad autol nina lömmi.. kahju 15 000.-
igatipidi rattaga odavam!
keegi varastab auto ära.. kahju ~100k
Kukud püksisääre katki.. kahju 500.-
sõidad autol nina lömmi.. kahju 15 000.-
igatipidi rattaga odavam!
- peeterplaaster
- Rattur
- Postitusi: 113
- Liitunud: 30. 04. 2009. 14:56
Re: Ratas tööl käimiskes
Kõik on väga suhteline, sestap pajatan ka oma isiklikest muljetest.tripp kirjutas:See on nüüd täiesti omaette arutelu ja peaks eraldi teemas olema, aga ma ei ole su arutluskäiguga kohe vähimalgi määral nõus.
Esiteks, kui mina lähen rattaga tööle, viib naine lapsed autoga aeda. Ja käib poes. Või käin ma ise pärast töölt tulekut eraldi poes. Ei ole nii, et sõitmata jäänud kilomeetrid konverteeruvad otse kokkuhoiuks.
Teiseks. Rattasõit 2x päevas tähendab 2x dushi all käimist, tihedamat pesupesu. See on kõik raha...
Elan kesklinnas, tööle on 3,4 km. bussi-trammiga on transa min. pool tundi, autoga 12-20 minti, rattaga samuti 9-15 minti. lapsi ei vea ja poes käin kodu juures hiljem jalgsi. Auto räme miinus säärase otsa puhul oli bensukulu, selle lühikese otsaga ei läinud mootor tavaliselt normaalselt soojakski ja paagiseier liikus ikka tõtakalt. Lisaks parkimine, mis vahepeal oli tasuta ja mis nüüd on tasuline. Lisaks muud korralised hooldused ja natuke vanema auto puhul jupid. Ja seda ei ole vähe. keskmine minusugune velospedist ei pane aastas oma ratta alla 10 k, auto alla läheks see aga ära.
Velo kasuks, noh, mis siin ikka. Liikuda mulle meeldib (nüüdsest), ajan oma lühikese töölesõidu ajal tavaliselt kuskil ikkagi pulsi kõrgemaks, aga higistama ei jõua hakata, sestap pole dušsi vaja. Tööriietus ei pea mul väga timm olema, lipsu ei kanna.
Minu jaoks on tegu väga konkreetse kokkuhoiuga. Lisaks tunnen ennast tervemana. See kui vihma tibutab, pole ka argument. Selleks on täispikad porikad ja hooldatavad viisud.
Re: Ratas tööl käimiskes
Kõige olulisema jätsid välja:yasaka8 kirjutas:keegi varastab ratta ära.. kahju ~10k
keegi varastab auto ära.. kahju ~100k
Kukud püksisääre katki.. kahju 500.-
sõidad autol nina lömmi.. kahju 15 000.-
igatipidi rattaga odavam!
Paned regulaarselt autol paagi täis, aastas kahju 15000.-
Paned regulaarselt rattapudeli vett täis, aastas kahju 1.-
Jägin pidevalt oma ratta ja auto kulusid. Kui vaadata oma vana tänavaratast siis
hind: 3600.-
koguhooldus: ~300.- (kummi parandus, õli jms)
läbisõit hetkel 9700km
Varsti läheb keti (~120.-) + hammasratta (~20.-) vahetuseks.
Autoga oleks ju puhtalt bena peale juba >10000.- läind. + auto hind + autohooldus no kuulge, siin ei ole midagi võrrelda ju
Säästu väikeautoga läbisõit 40000km, keskmiselt kulud 0,5kr/km + bena 1kr/km
Küll kaotab ajas aga kui trenni vaja teha enivei, siis pole see miinus.
Viimati muutis Lauri234, 11. 06. 2010. 15:09, kokku muudetud 2 korda .
Re: Ratas tööl käimiskes
Võin oma eelarvest ka rääkida, kui juba numbritele asi läks.
Elan "metsas" ja töötan "metsas", st parkimisprobleeme ei ole ja parkimistasu ka mitte.
Varguse ja vandalismiohtu ka mitte.
Maanteed mööda on autoga ~10km - ehk siis edasi-tagasi ots umbes 30.-
Auto mul odavama otsa vaesemehesõiduk ostetud 100K
sõiduaeg ~8-10min.
Otse metsarada mööda on mul mopeediga või jalgrattaga ~4km.
Mopeedi hind ~13K
Mopeediga kulutan tööle sõidule umbes 4.-
sõiduaeg 7-8min.
Jalgratta komplekteerisin ise spetsiaalselt selleks otsatarbeks - otsene valmistuskulu oli ~1,5K, kui kaudseid kulusid ka arvestada, siis umbes 2K
Rattaga tööle sõitmine ei maksa mittemidagi.
sõiduaeg 10-12min.
St otsene töölejõudmise kulu 650 krooni versus 100.- versus 0 krooni kuus. Kohalejõudmise ajavahe on olematu.
Kui hakata masinate enda väärtuseid nende potentsiaalse mõistliku eluea peale laiali jagama ning selle aja jooksul vajalikke tehnohooldeid ja varuosi ning makstavaid makse sisse arvestama hakata, läheb pilt järjest veel koledamaks...
Elan "metsas" ja töötan "metsas", st parkimisprobleeme ei ole ja parkimistasu ka mitte.
Varguse ja vandalismiohtu ka mitte.
Maanteed mööda on autoga ~10km - ehk siis edasi-tagasi ots umbes 30.-
Auto mul odavama otsa vaesemehesõiduk ostetud 100K
sõiduaeg ~8-10min.
Otse metsarada mööda on mul mopeediga või jalgrattaga ~4km.
Mopeedi hind ~13K
Mopeediga kulutan tööle sõidule umbes 4.-
sõiduaeg 7-8min.
Jalgratta komplekteerisin ise spetsiaalselt selleks otsatarbeks - otsene valmistuskulu oli ~1,5K, kui kaudseid kulusid ka arvestada, siis umbes 2K
Rattaga tööle sõitmine ei maksa mittemidagi.
sõiduaeg 10-12min.
St otsene töölejõudmise kulu 650 krooni versus 100.- versus 0 krooni kuus. Kohalejõudmise ajavahe on olematu.
Kui hakata masinate enda väärtuseid nende potentsiaalse mõistliku eluea peale laiali jagama ning selle aja jooksul vajalikke tehnohooldeid ja varuosi ning makstavaid makse sisse arvestama hakata, läheb pilt järjest veel koledamaks...
vanarauahuvilised: forum.moped.ee • forum.jalgratas.ee
Re: Ratas tööl käimiskes
Minge vaadake kaupluses "Start" Oyama ratast. Tänased kommentaarid olid "Parim Linnaratas", "Ideaalne ratas tööl käimiseks"
Re: Ratas tööl käimiskes
Niih aasta on täis, 3800km läbitud. Mõni aasta veel ja on ratta hind tasa
On 3 ketti, mida vahetan iga 1000km tagant ja õlitan 150km tagant.
Varsti peaks tagumise kummi vahetama.
On 3 ketti, mida vahetan iga 1000km tagant ja õlitan 150km tagant.
Varsti peaks tagumise kummi vahetama.
-
- Rattur
- Postitusi: 36
- Liitunud: 24. 05. 2010. 08:41
Re: Ratas tööl käimiskes
Kolm ketti? Ei saanud nüüd hästi aru? Kas need kolm ketti ringlevad, et üks on peal ja siis ülejärgmise vahetusega läheb seesama kett tagasi ja eelmine pessu?
Ma pole varem kuulnud, et midagi sellist tehtaks, mille poolest nii kasulik on?
Ma pole varem kuulnud, et midagi sellist tehtaks, mille poolest nii kasulik on?
Re: Ratas tööl käimiskes
Kulunud ketti pole mõttet pesta ja veel vähem uuesti kasutusse võtta. Ma usun, et tal on olnud kolm ketti selle aja jooksul.
Re: Ratas tööl käimiskes
See on vana nipp - pidavat kõige ökonoomsem olema. Sõidetakse esimese ketiga kuni see pisut veninud on,Kristjankk kirjutas:Kolm ketti? Ei saanud nüüd hästi aru? Kas need kolm ketti ringlevad, et üks on peal ja siis ülejärgmise vahetusega läheb seesama kett tagasi ja eelmine pessu?
Ma pole varem kuulnud, et midagi sellist tehtaks, mille poolest nii kasulik on?
pannakse peale teine kett, jne Kui nüüd hammakad juba pisut kulunud on ja uus kett üle viskama hakkaks,
pannakse peale pisut veninud kett(esimene), jne. Hammakad ja ketid kuluvad ühtlaselt ja ei hakka üle viskama. Kui käiguvahetus enam normaalselt ei tööta, vahetatakse välja nii hammakad kui ketid. Ise proovinud ei ole, aga
mõned kiidavad.
seen
-
- Rattur
- Postitusi: 36
- Liitunud: 24. 05. 2010. 08:41
Re: Ratas tööl käimiskes
Meenub, et kunagi sai ühe tuttava vanakooli rattamehhaaniku käest uuritud, et millal ma siis oma MTB'l ketti vahetama peaks.
Niisugustel vanematel meestel on tihtipeale välja kujunenud oma arusaamad ja põhimõtted, mis erinevad tihtipeale ülejäänud maailma omadest, nii oli ka temal. Nimelt arvas ta, et ketti pole mõtet enne vahetada kui juba üle viskama hakkab ning seejärel panna uus kett ja uus kassett ning mitte just kõige kallimad asjad vaid pigem keskpärased või sellest veel allapoole ning edaspidi siis ketti ja kassetti alati korraga vahetadagi, kui jälle üle viskama hakkab. Selline moodus siis oli tema meelest kõige odavam ja kõige soodsam. Süvenema ja arvutama ei hakkanud...
Lisaks sellele pidas ta ülioluliseks, et kett ja kassett oleks oma kõvaduse poolest sarnased. Nii pidavat ka odavama otsa asjad paremini kestma.
Niisugustel vanematel meestel on tihtipeale välja kujunenud oma arusaamad ja põhimõtted, mis erinevad tihtipeale ülejäänud maailma omadest, nii oli ka temal. Nimelt arvas ta, et ketti pole mõtet enne vahetada kui juba üle viskama hakkab ning seejärel panna uus kett ja uus kassett ning mitte just kõige kallimad asjad vaid pigem keskpärased või sellest veel allapoole ning edaspidi siis ketti ja kassetti alati korraga vahetadagi, kui jälle üle viskama hakkab. Selline moodus siis oli tema meelest kõige odavam ja kõige soodsam. Süvenema ja arvutama ei hakkanud...
Lisaks sellele pidas ta ülioluliseks, et kett ja kassett oleks oma kõvaduse poolest sarnased. Nii pidavat ka odavama otsa asjad paremini kestma.
Re: Ratas tööl käimiskes
Vanasti pidid mehaanikud väheste vahenditega rattad sõidukorras hoidma, praegu on rattapoodidel hoopisKristjankk kirjutas:Meenub, et kunagi sai ühe tuttava vanakooli rattamehhaaniku käest uuritud, et millal ma siis oma MTB'l ketti vahetama peaks.
Niisugustel vanematel meestel on tihtipeale välja kujunenud oma arusaamad ja põhimõtted, mis erinevad tihtipeale ülejäänud maailma omadest, nii oli ka temal. Nimelt arvas ta, et ketti pole mõtet enne vahetada kui juba üle viskama hakkab ning seejärel panna uus kett ja uus kassett ning mitte just kõige kallimad asjad vaid pigem keskpärased või sellest veel allapoole ning edaspidi siis ketti ja kassetti alati korraga vahetadagi, kui jälle üle viskama hakkab. Selline moodus siis oli tema meelest kõige odavam ja kõige soodsam. Süvenema ja arvutama ei hakkanud...
Lisaks sellele pidas ta ülioluliseks, et kett ja kassett oleks oma kõvaduse poolest sarnased. Nii pidavat ka odavama otsa asjad paremini kestma.
teised huvid.
seen
Re: Ratas tööl käimiskes
Jah 3 ketti ja ringlevad siis iga ~1000km tagant. Hawaii Expressisist vanem kogenud mehhaanik/rattur nii soovitas. Nii peaks saama kuni kassettide vahetuseni 15000km sõita. Ühe ketiga oleks aga kasseti vahetus iga ~5000km tagant.
4000km sai just täis, auto seisab nurgas
4000km sai just täis, auto seisab nurgas
-
- Rattur
- Postitusi: 36
- Liitunud: 24. 05. 2010. 08:41
Re: Ratas tööl käimiskes
Peaks oma MTB'ga ka proovima nii teha
Muide mul oli kunagi üks Altuse komponentidea Scott, aastaid tagasi. Sõitsin sellega 5 aastat ning kassetti ja ketti ei vahetatud kordagi. Ühe korra läks kett pooleks, aga sai ära parandatud. Vaid viimasel aastal oli probleeme üleviskamisega osadel käikudel, aga vaid osadel. Selguse huvides olgu mainitud, et see MTB sõitis vaid asfaltil. Läbisõitu võis oma 15000 kindlasti olla, sest sõitsin päris palju.
Muide mul oli kunagi üks Altuse komponentidea Scott, aastaid tagasi. Sõitsin sellega 5 aastat ning kassetti ja ketti ei vahetatud kordagi. Ühe korra läks kett pooleks, aga sai ära parandatud. Vaid viimasel aastal oli probleeme üleviskamisega osadel käikudel, aga vaid osadel. Selguse huvides olgu mainitud, et see MTB sõitis vaid asfaltil. Läbisõitu võis oma 15000 kindlasti olla, sest sõitsin päris palju.