Kellel kergem lenks

Rattadetailid ja abiained. Raamist õlideni.
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Vasta
Kasutaja avatar
UrmasL
Testisõitja
Postitusi: 2048
Liitunud: 10. 02. 2003. 08:58

Postitus Postitas UrmasL » 15. 04. 2003. 22:38

5TH ELEMENT kirjutas:ja kui sa juhtraua all lenksupikendust silmas pidasid ehk jubinat, mille abil lenks raami külge kinnitatakse, siis on ka see pakkuda TRANZ-X JD-385, pilt on ka müügialbumis. hõbedane, ülitugev, 4 kruvi kinnitusega, kandiline ja jäme, 6061-T6 alumiiniumist, 285gr, 46mm pikk, v.h.k., 200kr (Hawaii Expressis 460kr).
Ma ei saa kohe mainimata jätta, et minu lenks ja stem kaaluvad kokku 265gr :D

Urmas

Kasutaja avatar
indrek
Rattur
Postitusi: 412
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:20

Postitus Postitas indrek » 15. 04. 2003. 23:02

kui siin juba OTks läks, siis mul need isendid kokku 257g 8)

Ruve
Rattur
Postitusi: 844
Liitunud: 04. 04. 2003. 18:33

Postitus Postitas Ruve » 15. 04. 2003. 23:07

Mul vist üks raskemaid komplekte, WCS stem ja Comp lenks,vist 310 g kokku :(

Kasutaja avatar
UrmasL
Testisõitja
Postitusi: 2048
Liitunud: 10. 02. 2003. 08:58

Postitus Postitas UrmasL » 16. 04. 2003. 09:18

Ruve kirjutas:Mul vist üks raskemaid komplekte, WCS stem ja Comp lenks,vist 310 g kokku :(
No kui tootjat uskuda siis peaks minu stem ja lenks kokku 250gr olema. Samas WCS stem on 125gr vist ainult 90mm pikkuse puhul. Minul on 110 mm ja kusagilt jäi silma ,et selle pikkusega on kaal 140gr.

Ritchey speksid siin:

http://www.ritcheylogic.com/trpdfcharts/handebars.pdf
http://www.ritcheylogic.com/trpdfcharts/stems.pdf

Kasutaja avatar
UrmasL
Testisõitja
Postitusi: 2048
Liitunud: 10. 02. 2003. 08:58

Postitus Postitas UrmasL » 16. 04. 2003. 09:19

indrek kirjutas:kui siin juba OTks läks, siis mul need isendid kokku 257g 8)
Nii nii :) Millega siis meil täpsemalt tegu on?

Urmas

Kasutaja avatar
indrek
Rattur
Postitusi: 412
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:20

Postitus Postitas indrek » 16. 04. 2003. 09:44

hehee :D tegu siis ritchey wcs stemiga ja pazzaz carbon lenksuga.

Kasutaja avatar
Alvaro
Rattur
Postitusi: 1251
Liitunud: 11. 02. 2003. 08:39

Ärielu artikkel

Postitus Postitas Alvaro » 16. 04. 2003. 10:26

Nii, uhkustage uhkustage, niikuinii on 10% puus need tootjate kaalud. Võtke vaevaks ise ära kaaluda.

Tegelikult tabas teema naelapea pihta. Täna lugesin värsket Ärielu ja seal sees muuhulgas Hawaii promoartikkel nö Oliver Johansoni suust.

Point nr 1. Tõsine fänn vahetab oma 130 gr lenksu kergema vastu. Huvitav, mida küll suudab Hawaii pakkuda kergemat? Isegi nende tootjate antud kaalude järgi ei ole suurt üle 10 gr kergemat olemaski.

Point nr 2. Mis asjad on ketasjooksud? Mõtlesin ja mõtlesin, aga välja ei mõelnud. Juu olen ajast maha jäänud. Pidid maksma 60 000 ja olema ülikerged.

Oli muidu täitsa huvitav artikkel vahelduseks nendele 5000 kr rataste ostusoovitusartiklitele. Seal räägiti ka rattast ala 350 000 kr.

PS Classic Team 2003 on küll jubedamast jubedama disainiga (värv+kirjad)

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Re: Ärielu artikkel

Postitus Postitas erikr » 16. 04. 2003. 10:42

sussa kirjutas:Mis asjad on ketasjooksud? Mõtlesin ja mõtlesin, aga välja ei mõelnud. Juu olen ajast maha jäänud. Pidid maksma 60 000 ja olema ülikerged.
arvan, et need kodarateta rattad kus pöia ja rummu vahel mingi ketas on
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
tarmo
Testisõitja
Postitusi: 3035
Liitunud: 06. 02. 2003. 16:48

Postitus Postitas tarmo » 16. 04. 2003. 10:49

ketasjooksud on trekil ja temposõidul kasutatavad jooksud, kodarateta kettad. sa ju sussa vana maanteetuus, kuidas sa sellist asja ei tea :shock:

urmasl rääkis stemi kaalust. minu ritchey wcs 130mm kaalub 142g, kaalutud isiklikult postikaaluga.

kergete stemmide ja lenksude puhul ei räägi paraku keegi nende vastupidavusest, eriti puudutab see carbonist isendeid. kas lenks ja stem on see koht kust igat gr maha viilida? mul omal läks 2 a tagasi lenks pooleks nõmme suusasilla laskumise keskel, kiirus oli üle 50 kmh. katki läks ja piduritrossi külge jäi rippuma see pool, kus oli tagapidur...

Kasutaja avatar
UrmasL
Testisõitja
Postitusi: 2048
Liitunud: 10. 02. 2003. 08:58

Postitus Postitas UrmasL » 16. 04. 2003. 10:54

velosiped kirjutas:urmasl rääkis stemi kaalust. minu ritchey wcs 130mm kaalub 142g, kaalutud isiklikult postikaaluga.
kergete stemmide ja lenksude puhul ei räägi paraku keegi nende vastupidavusest, eriti puudutab see carbonist isendeid. kas lenks ja stem on see koht kust igat gr maha viilida? mul omal läks 2 a tagasi lenks pooleks nõmme suusasilla laskumise keskel, kiirus oli üle 50 kmh. katki läks ja piduritrossi külge jäi rippuma see pool, kus oli tagapidur...
Siis võiks minu stem reaalselt kuskil 135g kandis olla. Vastupidavus on kindlalt kaalule ohvriks toodud. Normaalsel sõidul ei tohiks midagi juhtuda kuid extreemolukordades (hüpped, kukkumised jms) võib asi kergelt järele anda. Samuti pole ülikerged asjad enam kuigi jäigad. Iseasi kas meie maratonidel ja XC radadel seda max jäikust vaja ongi.

Aga see lenksu murdumine? Sul on nüüd kaks sünnipäeva? :D

Urmas

Ruve
Rattur
Postitusi: 844
Liitunud: 04. 04. 2003. 18:33

Postitus Postitas Ruve » 16. 04. 2003. 11:22

Richey 110 mm mul ka,kaalub vist 145 g,V+ sai kaalutud,seal üsna täpne kaal paistis olevat.

Ruve
Rattur
Postitusi: 844
Liitunud: 04. 04. 2003. 18:33

Re: Ärielu artikkel

Postitus Postitas Ruve » 16. 04. 2003. 11:26

sussa kirjutas:Nii, uhkustage uhkustage, niikuinii on 10% puus need tootjate kaalud. Võtke vaevaks ise ära kaaluda.

Tegelikult tabas teema naelapea pihta. Täna lugesin värsket Ärielu ja seal sees muuhulgas Hawaii promoartikkel nö Oliver Johansoni suust.

Point nr 1. Tõsine fänn vahetab oma 130 gr lenksu kergema vastu. Huvitav, mida küll suudab Hawaii pakkuda kergemat? Isegi nende tootjate antud kaalude järgi ei ole suurt üle 10 gr kergemat olemaski.

Point nr 2. Mis asjad on ketasjooksud? Mõtlesin ja mõtlesin, aga välja ei mõelnud. Juu olen ajast maha jäänud. Pidid maksma 60 000 ja olema ülikerged.

Oli muidu täitsa huvitav artikkel vahelduseks nendele 5000 kr rataste ostusoovitusartiklitele. Seal räägiti ka rattast ala 350 000 kr.

PS Classic Team 2003 on küll jubedamast jubedama disainiga (värv+kirjad)
Oliver Johanson võiks ju asja kommenteerida :arrow: eriti mis puutub ketasratastesse,sest mavicu omad kaaluvad küll rohkem kui kodaratega isendid...

Kasutaja avatar
indrek
Rattur
Postitusi: 412
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:20

Re: Ärielu artikkel

Postitus Postitas indrek » 16. 04. 2003. 15:13

sussa kirjutas:Nii, uhkustage uhkustage, niikuinii on 10% puus need tootjate kaalud. Võtke vaevaks ise ära kaaluda.
nii, võtsin kätte kaalusin ära. wcs stem 110mm 6(kraadi) 6x al kruvid 132g, pazzaz lenks 560mm 22,5mm (läbimõõt, keskelt veic jämedam) 127g (philipsi postikaal).
Ja vastupidavuse kohapealt pole seni probleeme olnud, kuigi on nii matsu pandud(päris kõvasti) kui ka hüpatud :roll:

Kasutaja avatar
5TH ELEMENT
Rattur
Postitusi: 250
Liitunud: 07. 04. 2003. 01:22

Postitus Postitas 5TH ELEMENT » 18. 04. 2003. 12:14

njah, kuna teema minu kuulutusest alguse sai, siis peaks ka sõna sekka ütlema;)

esiteks on tegu ikkagi DH/freeride lenksupikendusega ja selle juures pole esmane mitte kaal, vaid tugevus/jäikus. kuigi nägin hiljuti ka hawaii servises sellist ühel xc kõrgema klassi scottil peal (comp racing vist), nii et kuidas kellelgi vaja on.

teiseks, kaal või õigemini selle minimaliseerimine on üks tore asi küll, kuid kus on piir? sest füüsikaseaduste vastu ei saa ja kas minimaalseima kaaluga osad on alati parimad? nojah, see läheb juba filosofeerimiseks aga tahtsin kokkuvõttes öelda, et tõin kaalu lihtsalt informatsiooni mõttes ära.

Kasutaja avatar
madiz
Rattur
Postitusi: 260
Liitunud: 25. 05. 2003. 10:32

Postitus Postitas madiz » 07. 10. 2003. 19:34

mul on lenksuks Richey Rizerbar 6061 Al seega arvatavasti Comp mil Richey kodu lehel kaaluks 365g stem comp 160g kokku 525g (onju kang)

Kasutaja avatar
Ermo
Rattur
Postitusi: 893
Liitunud: 21. 04. 2003. 14:44

Postitus Postitas Ermo » 08. 10. 2003. 16:47

.
Viimati muutis Ermo, 08. 03. 2011. 18:49, muudetud 1 kord.
Sõida, aga ära mölise :twisted: .

Kasutaja avatar
indrek
Rattur
Postitusi: 412
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:20

Postitus Postitas indrek » 08. 10. 2003. 23:54

Ermo kirjutas:Kas keegi oskab arvutada ringi mitu sekundit/minutit sõidan 50 km ütleme n. Nõmme suusaringe kiiremini kui oma stemmi ja lenksu 100 g kergemate vastu vahetan :?: :idea: :D.
no pakuks u 0.4-0.7s 8)
Ermo kirjutas:Kui kellelgi mõlgub meeles stemmi või lenksu vahetus ainult kaalu pärast, siis soovitan soojalt minna ravile
järgmine kord, kui arsti külastan võtan teema päevakorda.
Ermo kirjutas:Miks peaks rattal vahetama midagi ennem jookse, vänta ... ???
sa oled õigel teel :wink: need on kohad kust kaaluvõitu kõige kergem saada. Aga kui need on juba vahetatud, mis edasi?
Ermo kirjutas:Ratta up-grade-mine on suht mõttetu tegevus, kui vaadelda seda mitme aasta plaanis. Tuleks vahetada ainult kulumaterjale ja kõik. Selle põhjuseks on see, et ühel hetkel kui oled vahetustega lõpuni jõudnud, avastad - tuleb alustada jälle otsast :-).
miks ta mõttetu on? minul küll näiteks pole 30k võtta, et head ratast osta :idea: küll aga suudan ma 30k ratta panna kokku ca 2a-ga ja seda märgatavalt soodsamalt :!: Ja kõiki osi ei pea ju nii tihti vahetama. Mul veel küll paar aastat vanu juppe, mis siiamaani igati tasemel nii kaalu, töökindluse kui ka vastupidavuse kohapealt.
Ermo kirjutas:Lisaks läheb iga raam 1 aastaga PEHMEKS juhul, kui sõitja kaalub enam kui 70 kg ja sõidab agressiivselt.
siin on sul arvatavasti õigus, kuid kes see ikka iga hooaeg uut ratast ostab :roll:
Ermo kirjutas:Analoogselt peaks käituma iga jubinaga - vahetama ainult siis kui see on täiesti kulunud.
no päris nii ikka ka ei saa ju...samamoodi nagu väsib raam väsivad ka jupid, lihtsalt seda ei märka niipalju.
Üldiselt, kui tahad midagi paremat/uuemat/kergemat ja sul on nende hankimiseks vahendid, siis miks ei peaks? Siin ongi prioriteetide, huvide jne vahe :wink: miks peaks kokku hoidma ratta pealt? Sellega olen täiesti nõus, et tihtipeale pole paljusi asju vaja ja veel eriti harrastaja taseme juures, kuid kui see niipalju rahulolu pakub siis igatahes.

Ok nii palju segast juttu :oops:
me @ läheb silitab oma ratast nüüd ja siis magama...

Kasutaja avatar
UrmasL
Testisõitja
Postitusi: 2048
Liitunud: 10. 02. 2003. 08:58

Postitus Postitas UrmasL » 09. 10. 2003. 08:05

Ermo kirjutas:Ratta up-grade-mine on suht mõttetu tegevus, kui vaadelda seda mitme aasta plaanis. Tuleks vahetada ainult kulumaterjale ja kõik.
Vaata Ermo, mõnede jaoks on rattasõit ja rattaga "tegelemine" mitte ainult sport vaid ka HOBI. Ja hobidel pole ratsionaalsusega eriti midagi pistmist.....

Urmas@sport&hobi

Kasutaja avatar
Ermo
Rattur
Postitusi: 893
Liitunud: 21. 04. 2003. 14:44

Postitus Postitas Ermo » 09. 10. 2003. 08:39

.
Viimati muutis Ermo, 08. 03. 2011. 18:47, muudetud 1 kord.
Sõida, aga ära mölise :twisted: .

Kasutaja avatar
Ereliukas
Testisõitja
Postitusi: 788
Liitunud: 18. 02. 2003. 12:26

Postitus Postitas Ereliukas » 09. 10. 2003. 09:00

olen ermoga nõus stemmi ja lenksu kohapealt, oluliselt rohkem kui nende kaal, mõjutavad ratta sõiduomadusi jooksud, amort, vänt(raamist ei räägigi).
ise kasutan ntx ike 12 cm stemmi ja ei usu, et ritsii wcs-ga oleksin kiirem. samas, kui raha ajab üle, siis ei mõista ka kedagi hukka selle eest.

Road
Rattur
Postitusi: 219
Liitunud: 21. 05. 2003. 13:34

Postitus Postitas Road » 09. 10. 2003. 09:01

Usk on kõige tähtsam. Mina uskusin näiteks omal ajal et tugev treening teeb teeb kiireks...

Kasutaja avatar
UrmasL
Testisõitja
Postitusi: 2048
Liitunud: 10. 02. 2003. 08:58

Postitus Postitas UrmasL » 09. 10. 2003. 09:12

Ermo kirjutas:Küsimus polnud selles, vaid mõttetus raha kulutamises esemetele, mis minimaalselt mõjuvad tulemusele :!: :!: :!:
Seda ma öelda tahtsingi, et vahel pole rattasõit ainult tulemusele suunatud. Tegemist on kire ja hobiga. Mõne hobiks on ntx max kerge ratta ehitamine. Kui sellega veel korralikult sõita kannatab siis on hoopis hästi.

Ehk siis "sportlikust" seisukohast ei anna grammilugemine midagi. "Hobilisest" küljest annab aga naudingu ja rahulduse.

Kasutaja avatar
Arbo
Rattur
Postitusi: 602
Liitunud: 02. 05. 2003. 08:41

Postitus Postitas Arbo » 09. 10. 2003. 09:14

Ermo jutus on vastuolu - ühelt poolt kinnitus selle kohta, et IGA raam läheb 1 aastaga pehmeks kui sõidab suurem mees ja agressiivselt, samas heakskiit Tarmo seisukohale, et sõidaks kuni küljest kukub. Jutu kokkuvõttes pole aga keegi nagu kuri nende peale, kellel pole kahju ratta peale raha kulutada, et sõita veel paremate osadega... Või ikkagi ollakse?

Ostke häid rattaid, tundke sõidust mõnu!!! ja vahetage osi, et veel rohkem mõnu tunneksite, olgugi see või platseeboefekt.

Sõida, aga ära mölise oleks ka sobilik siia alla kirjutada.

Kasutaja avatar
Ermo
Rattur
Postitusi: 893
Liitunud: 21. 04. 2003. 14:44

Postitus Postitas Ermo » 09. 10. 2003. 09:31

.
Viimati muutis Ermo, 08. 03. 2011. 18:47, muudetud 1 kord.
Sõida, aga ära mölise :twisted: .

Kasutaja avatar
indrek
Rattur
Postitusi: 412
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:20

Postitus Postitas indrek » 09. 10. 2003. 09:57

UrmasL kirjutas: "Hobilisest" küljest annab aga naudingu ja rahulduse.
no need to say more...

Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 12105
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Postitus Postitas Mati » 09. 10. 2003. 10:04

indrek kirjutas:
UrmasL kirjutas: "Hobilisest" küljest annab aga naudingu ja rahulduse.
no need to say more...
nähtus millega peab lihtsalt harjuma ja mille vastu ei saa midagi ja miks ka peaks. minu põhimõtteks on sallivus seni kuni asi pealetükkivaks ei muutu.

PS! sama situatsioon ju ntx autohulludel, kellest küll kunagi Märtinit ei saa. aga mis salata, ilus on neid tuunitud asju vaadata küll.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"

Kasutaja avatar
tarmo
Testisõitja
Postitusi: 3035
Liitunud: 06. 02. 2003. 16:48

Postitus Postitas tarmo » 09. 10. 2003. 10:26

Ermo kirjutas:
Arbo kirjutas:Ermo jutus on vastuolu - ühelt poolt kinnitus selle kohta, et IGA raam läheb 1 aastaga pehmeks kui sõidab suurem mees ja agressiivselt, samas heakskiit Tarmo seisukohale, et sõidaks kuni küljest kukub.
Mis raami puutub, siis Tarmo kohta võib selgelt väita - erand kinnitab reeglit :-) .
siin ei pruugi erand reeglit kinnitada, asi võib olla minus kinni :wink:
nimelt imestan ma salamisi alati sõitjad, kes sõidavad rattaga prooviks tiiru ja pärast ütlevad, et raam on pehme või vänt paindub läbi või jooks on pehme või mõnel lausa on käikar ja kassett pehmed
:shock: kust tuleb selline tunnetus :?: :?: ma pole kunagi tundnud et mu rattal mingi jubin kuskilt järgi annab sõidu ajal

Kasutaja avatar
Ermo
Rattur
Postitusi: 893
Liitunud: 21. 04. 2003. 14:44

Postitus Postitas Ermo » 09. 10. 2003. 13:08

.
Viimati muutis Ermo, 08. 03. 2011. 18:47, muudetud 1 kord.
Sõida, aga ära mölise :twisted: .

Kasutaja avatar
tarmo
Testisõitja
Postitusi: 3035
Liitunud: 06. 02. 2003. 16:48

Postitus Postitas tarmo » 09. 10. 2003. 14:58

Ermo kirjutas: Mäletad Tarmo sa sõitsid Viimsis minu rattaga ja ütlesid, et kohe oli tunda 1 lisakilo võrreldes hard tailiga. Mina seda ei tundnud. Nüüd kui ratta "talve raamile " ringi ladusin, läks täpselt 2 nädalat, ennem kui tundsin, et see on minu ratas. Seda olenemata sellest, et geomeetriad on praktiliselt identsed :shock: . Ma lihtsalt ei osanud selle rattaga sõita ja tundsin ainult puudusi :? . Nüüd on OK.
Nagu targemad ütlevad - parim ratas on enda ratas :wink:
ma tundsin su rattaga sõites, et keskosa on harjumatu, miski nagu kiskus ratta keskosa otse alla maa suunas. selle koha peal oli täpselt su taguamort. alguses peale istudes tundus, et väntan edasi, aga jõud läheks nagu otse alla. ma loodan et see tunne oli petlik :wink:

Aaren
Rattur
Postitusi: 59
Liitunud: 11. 09. 2003. 12:13

Postitus Postitas Aaren » 09. 10. 2003. 15:06

Teate, mehed-vennad, puutun sedasorti asjadega kokku pea iga päev kahekümne aasta jooksul, ainult, et pillide maailmas. Väidan, et enamus tunnetest saavad siiski alguse kahe kõrva vahelt ja et sageli nimetetekse seda eelarvamuseks.

Kasutaja avatar
Ermo
Rattur
Postitusi: 893
Liitunud: 21. 04. 2003. 14:44

Postitus Postitas Ermo » 09. 10. 2003. 15:09

.
Viimati muutis Ermo, 08. 03. 2011. 18:46, muudetud 1 kord.
Sõida, aga ära mölise :twisted: .

Kasutaja avatar
tarmo
Testisõitja
Postitusi: 3035
Liitunud: 06. 02. 2003. 16:48

Postitus Postitas tarmo » 09. 10. 2003. 15:54

Ermo kirjutas:Hea küll, järgmiseks kevadeks peaks olema kergem velo, siis proovid ja vaatad :wink: .
ostad maanteka :?: :wink:

Kasutaja avatar
UrmasL
Testisõitja
Postitusi: 2048
Liitunud: 10. 02. 2003. 08:58

Postitus Postitas UrmasL » 09. 10. 2003. 16:06

tarmo kirjutas:
Ermo kirjutas:Hea küll, järgmiseks kevadeks peaks olema kergem velo, siis proovid ja vaatad :wink: .
ostad maanteka :?: :wink:
Ermo (kes gramme ei loe :lol: ), pidi ju kergtele ketaspiduritele ja crossmax-sl'le üle minema....

Vasta

Mine “Jupid”