Õnnetused fixiga linnas sõites
Õnnetused fixiga linnas sõites
Tervist,
Fixed geariga sõitmise ohte tuuakse palju välja aga ma tunneks huvi, kas kellegil tegelikult ka mingeid õnnetusi juhtunud on?
Ilma käsipiduriteta sõitmisest tingitud ohte ei hakka üldse puudutamagi (samamoodi skiddingust tulenevaid kukkumisi).
Ohtlik tundub nn "pedal strike" ehk kui kurvis pedaal vastu maad läheb. Endal on paar korda vabajooksuga rattaga sedasi juhtunud kui kurvis vändanud olen, õnneks olen püsti jäänud alati aga fixiega kindlasti võib neid situatsioone tihedamini ette tulla ja kukkumine tõenäolisem?
Veel ohtlikum minu jaoks tundub kui linnas kitsal autoteel sõita ja mingil põhjusel kas ise vajudes või mõne toreda autojuhi kaasabil tuleb väga teeäärde tõmmata sedasi, et pedaali kõnniteekivi peale lööb. Vabajooksuga saab väntamise pooleli jätta aga fixiega peaks teoorias ma rattaseljast just autotee poole lendama ja mõne tagant tuleva auto ette maanduma.
Ja siis veel need juhud kui miskit ketivahele jääb. fixie puhul tuleb vist hüvasti jätta selle asjaga mis vahele jääb ja riided on veel väike probleem... :S
Neid ohte tuuakse välja aga samas kui reaalsed ohud need on. Hea oleks kellegi kogemusi kuulda. (Umbes nagu rattakingade puhul on kirjutatud, et piinlik ümberkukkumine selle tõttu, et unustad ära et jalad kinni, on suht garanteeritud ja olen selle ka omal nahal järgi proovinud:)
Fixienduse puhul osad kirjeldatud situatsioonid tunduvad aga natuke liiga ohtlikud...
Fixed geariga sõitmise ohte tuuakse palju välja aga ma tunneks huvi, kas kellegil tegelikult ka mingeid õnnetusi juhtunud on?
Ilma käsipiduriteta sõitmisest tingitud ohte ei hakka üldse puudutamagi (samamoodi skiddingust tulenevaid kukkumisi).
Ohtlik tundub nn "pedal strike" ehk kui kurvis pedaal vastu maad läheb. Endal on paar korda vabajooksuga rattaga sedasi juhtunud kui kurvis vändanud olen, õnneks olen püsti jäänud alati aga fixiega kindlasti võib neid situatsioone tihedamini ette tulla ja kukkumine tõenäolisem?
Veel ohtlikum minu jaoks tundub kui linnas kitsal autoteel sõita ja mingil põhjusel kas ise vajudes või mõne toreda autojuhi kaasabil tuleb väga teeäärde tõmmata sedasi, et pedaali kõnniteekivi peale lööb. Vabajooksuga saab väntamise pooleli jätta aga fixiega peaks teoorias ma rattaseljast just autotee poole lendama ja mõne tagant tuleva auto ette maanduma.
Ja siis veel need juhud kui miskit ketivahele jääb. fixie puhul tuleb vist hüvasti jätta selle asjaga mis vahele jääb ja riided on veel väike probleem... :S
Neid ohte tuuakse välja aga samas kui reaalsed ohud need on. Hea oleks kellegi kogemusi kuulda. (Umbes nagu rattakingade puhul on kirjutatud, et piinlik ümberkukkumine selle tõttu, et unustad ära et jalad kinni, on suht garanteeritud ja olen selle ka omal nahal järgi proovinud:)
Fixienduse puhul osad kirjeldatud situatsioonid tunduvad aga natuke liiga ohtlikud...
-
- Rattur
- Postitusi: 251
- Liitunud: 09. 05. 2009. 06:41
Re: Õnnetused fixiga linnas sõites
Endal on õnnestunud korra metsas singlil sõites päris suure hoo pealt vasaku pedaaliga kändu tabada.Sai siis ikka päris mitme meetri jagu paremale metsa lennatud, õnneks puude vahele .t6nn kirjutas: Veel ohtlikum minu jaoks tundub kui linnas kitsal autoteel sõita ja mingil põhjusel kas ise vajudes või mõne toreda autojuhi kaasabil tuleb väga teeäärde tõmmata sedasi, et pedaali kõnniteekivi peale lööb. Vabajooksuga saab väntamise pooleli jätta aga fixiega peaks teoorias ma rattaseljast just autotee poole lendama ja mõne tagant tuleva auto ette maanduma.
.
Re: Õnnetused fixiga linnas sõites
Kui oma linnarattale korralikud platvormid panin, siis sai korduvalt kurvis asfalti küntud niiet pedaalist tükke lendas, harjus ära.
Fixi on niiehknaa kiiksuga värk sest mugandused on tehtud ohutuse arvelt, seega fixiga sõites pead palju kaugemale ette vaatama/mõtlema
Fixi on niiehknaa kiiksuga värk sest mugandused on tehtud ohutuse arvelt, seega fixiga sõites pead palju kaugemale ette vaatama/mõtlema
Ratas on minu hobi, mitte elu
Re: Õnnetused fixiga linnas sõites
Isegi tavarattal on ebameeldiv, kui püksud keti vahele jäävad. Püksid võid kas pesunäpiga, krõpsuga, klambriga kokku tõmmata või lihtsalt sääre üles tõmmata, siis sul seda probleemi ei teki. Fixid on ohtlikud, selles pole kahtlustki. Ma ei usu, et teiste nimetatud probleemide vastu mingi lahendus leidub, need kõik on reaalsed ja neid tuleb proovida vältida. Mul on plaanis endale fixi ehitada, aga tagarumm saab kindlasti olema flip-flop ja kahtlemata saavad pidurid olema nii ees kui taga. Ise olen pedaaliga vastu maad käinud ja isegi pedaaliga vastu äärekivi käinud, kõik läksid õnnelikult. Korra olen ära unustanud, et mul on jalad korvides, aga õnneks sain ühe jala maha, enne kui tasakaal kadus. Kõik need on muidugi tavarattaga juhtunud. Fixiga nii õnnelikult poleks arvatavasti läinud.t6nn kirjutas: Ja siis veel need juhud kui miskit ketivahele jääb. fixie puhul tuleb vist hüvasti jätta selle asjaga mis vahele jääb ja riided on veel väike probleem... :S
Re: Õnnetused fixiga linnas sõites
Pedaal vastu teed/äärekivi vastu aitavad lühemad vändad (kaotus jõuõlas loomulikult kaasneb sellega) ja kitsamad pedaalid. Võimalikult lühike keskjooksu võll võib ka natukene aidata.
Elan ise praegust Budapestis kus rattaid tänaval on kordades rohkem kui Eestis, nende hulgas loomulikult fixisid ka (ise ei sõida fixiga). Pole veel fixit siin kukkumas näinud, ega nad teavad mis ohud neid varitsevad ja on ettevaatlikud. Keskmine kukkuja on ikkagi rendirattaga saksa pensionär, kes omal lenksu 90 kraadi keerab või lihtsalt paigal seistes ümber kukub...
Elan ise praegust Budapestis kus rattaid tänaval on kordades rohkem kui Eestis, nende hulgas loomulikult fixisid ka (ise ei sõida fixiga). Pole veel fixit siin kukkumas näinud, ega nad teavad mis ohud neid varitsevad ja on ettevaatlikud. Keskmine kukkuja on ikkagi rendirattaga saksa pensionär, kes omal lenksu 90 kraadi keerab või lihtsalt paigal seistes ümber kukub...
Tartu Eksperimentaalne Jalgrattatehas
http://www.facebook.com/rattatehas
http://www.facebook.com/rattatehas
Re: Õnnetused fixiga linnas sõites
Ma päris nii kindlalt ei ütleks, et kohe ohtlik. Igal asjal omad head ja vead. Lisaks paljuski sõltub fixi puhul rattast endast, et mis on aluseks võetud jne. Näiteks kurviprobleem on suht olematu juhul, kui kasutatud nn trekiraami ja väntasid. Nimelt on reeglina treki vändad tunduvalt lühemad ja raamil keskjooksu osa ka kõrgemal. Muidu oleks trekil viraažis aeglasemalt sõites samuti ikaldus. Mingist maanteerondist kokku nikerdatud peletis võib jah kurvis hätta jääda...
Kuna ise kasutangi nn trekiraami ja treki väntasid, siis pole kurvide läbimine siiani kordagi probleemiks olnud. Muidugi äärekivi teema jääb, samas on see vist juba harvem teema. Ma muidugi Tallinnas väga tihti ei sõida, sestap ka taolist probleemi ei ole.
Keti vahele jäämisest, siis pole seegi kunagi probleemiks olnud. Oma lotendavad püksid võid lõhkuda/rikkuda ka tavarattal ära. Näpu ja muude organite vahele toppimist on juba raskem kommenteerida.. st mitu korda sa neid kuhugi tavaratta puhul oled vahele jätnud? Mul on igasugu rattaid olnud ja no pole siiani õnnestunud.
Piduritest on mul kasutuses ainult esimene. Tagumist otsa püüan pidama saada jalgadega.
Ahjaa.. korvidest loobusin, kuna need on ikka krdi ohtlikud. Lisaks on tavaline jalanõu vastikult pehme ja läbipainduv.. ühesõnaga ebamugav. Sõidan odava maastiku pedaali ja kingaga. Viimasega kannatab mingil määral ka niisama ringi astuda.
Kuna ise kasutangi nn trekiraami ja treki väntasid, siis pole kurvide läbimine siiani kordagi probleemiks olnud. Muidugi äärekivi teema jääb, samas on see vist juba harvem teema. Ma muidugi Tallinnas väga tihti ei sõida, sestap ka taolist probleemi ei ole.
Keti vahele jäämisest, siis pole seegi kunagi probleemiks olnud. Oma lotendavad püksid võid lõhkuda/rikkuda ka tavarattal ära. Näpu ja muude organite vahele toppimist on juba raskem kommenteerida.. st mitu korda sa neid kuhugi tavaratta puhul oled vahele jätnud? Mul on igasugu rattaid olnud ja no pole siiani õnnestunud.
Piduritest on mul kasutuses ainult esimene. Tagumist otsa püüan pidama saada jalgadega.
Ahjaa.. korvidest loobusin, kuna need on ikka krdi ohtlikud. Lisaks on tavaline jalanõu vastikult pehme ja läbipainduv.. ühesõnaga ebamugav. Sõidan odava maastiku pedaali ja kingaga. Viimasega kannatab mingil määral ka niisama ringi astuda.
Re: Õnnetused fixiga linnas sõites
Pükste keti vahele jäämise lugu on pigem see, et kui mitte-fixil jääb miskit keti vahele siis jätad vändad seisma, peatud ja harutad end lahti. Fixil neid seisma ei jäta nii järsku, isegi ootamatult tekkiv vajadus nõuab kiiremal sõidul vähemalt terve vändapöörde jagu aega et kehakaal tagarattalt ära tuua ja väntu kinni hoida. Selleks ajaks on pükstest juba tükk väljas või oled kõhuli maas.
Tartu Eksperimentaalne Jalgrattatehas
http://www.facebook.com/rattatehas
http://www.facebook.com/rattatehas
- pärnu rattur
- Rattur
- Postitusi: 551
- Liitunud: 14. 08. 2009. 18:29
Re: Õnnetused fixiga linnas sõites
Kas fixied ei võiks jääda sinna, kus nende koht on - trekirajale? Linnavahel on ikka ohutum liikuda, kui vändad sind koguaeg vägisi kaasa ei vea. Mis sellel vabajooksul viga on, et teda kasutada ei või?
Ärge näkku lööge! [/OT]
Re: Õnnetused fixiga linnas sõites
Eks see ole iga ühe enda otsustada, millega ta sõita eelistab. Täpselt nagu kiivri teema. Mulle tunduvad fixid küll päris huvitavad ja igal juhul on plaanis endale üks selline valmistada. Iseasi, kas trekiraami raatsin muretseda.
Re: Õnnetused fixiga linnas sõites
Minu "maanteerondist ehitatud peletisel" ongi pedaalid kuradi madalal, pmst pedaalikorvid napilt maast kõrgemal kui pedaal tagurpidi. Ja esialgu panin peale mõlemad käsipidurid kuna suurema hoo pealt ei pidurda algaja jalgadega küll mittemidagi...
Püksisääre saab suht mõnusalt kinni slap-wrap helkuriga, lisaks teeb sind veel pimedas nähtavamaks kah.
Peaks õhtul kuhugi parkimisplatsile üleni kaitsmetes ratta ja enda piire selgeks tegema minema, siis hommikuti tööle sõites kindlam:)
Püksisääre saab suht mõnusalt kinni slap-wrap helkuriga, lisaks teeb sind veel pimedas nähtavamaks kah.
Peaks õhtul kuhugi parkimisplatsile üleni kaitsmetes ratta ja enda piire selgeks tegema minema, siis hommikuti tööle sõites kindlam:)
Re: Õnnetused fixiga linnas sõites
Siit foorumistki on läbi käinud igasuguseid väiteid fixi väidetavate eeliste kohta. Fixi veerevat vabajooksuga vokist kergemini. Fixi ronivat tõusudest üles paremini, kui tavaline maanteeratas. Samuti pidi fixi oma primitiivse konstruktsiooni tõttu olema töökindlaim ratas maailmas. Jne. Müüdimurdjatele saaks siit tööd juurde Äkki foorumlased panevad kamba kokku ja teevad väikese ürituse, kus võrreldaksegi praktikas eri sorti rattaid?pärnu rattur kirjutas:Kas fixied ei võiks jääda sinna, kus nende koht on - trekirajale? Linnavahel on ikka ohutum liikuda, kui vändad sind koguaeg vägisi kaasa ei vea. Mis sellel vabajooksul viga on, et teda kasutada ei või?
- pärnu rattur
- Rattur
- Postitusi: 551
- Liitunud: 14. 08. 2009. 18:29
Re: Õnnetused fixiga linnas sõites
Käisin täna Jõulumäel sõitmas ja tahaks seal seda fixie-nalja näha. Minul oli vaja kasutada alates 2*1 kuni 3*8 käike, et hoida ühtlast kiirust. Üks ülekandesuhe on nagu teatud mõttes taandareng.
Ärge näkku lööge! [/OT]
Re: Õnnetused fixiga linnas sõites
Eks igal heal asjal ole omad miinused. Fixi pole mõeldud küngastele, see on rohkem ikka linnaratas. Kuigi samas näiteks San Fransiscos on väga suur fixikogukond ja sealsed mäed on üüratud. Ühekäigulised rattad pole kindlasti mitte taandareng. Talvel on ühekäiguline Sputnik minu ainus liiklusvahend, sest sellel on jalgpidur ja ilma selleta on talvel päris ebameeldiv. Ühekäigulistel on oma eelised teiste ees, olgu nad siis singlespeedid, fixid või klassikalised jalgpiduriga variandid. Välimus, tunnetus ja lihtsus on vast põhilised eelised.
Re: Õnnetused fixiga linnas sõites
Näide nr. 426 fixie ohtlikkusest linnaliikluses. Keegi seekord surma ega viga ei saanud.
http://vimeo.com/24136878
Julgen väita, et piduritega rattaga poleks seda juhtunud. On näha, et tüüp üritab veel tagaratast lohistada, aga pidama ei saa.
http://vimeo.com/24136878
Julgen väita, et piduritega rattaga poleks seda juhtunud. On näha, et tüüp üritab veel tagaratast lohistada, aga pidama ei saa.
- peeterplaaster
- Rattur
- Postitusi: 113
- Liitunud: 30. 04. 2009. 14:56
Re: Õnnetused fixiga linnas sõites
ilma piduriteta niimoodi sõeluda. Tundub, et tüüp on idioot.Prommar kirjutas:Näide nr. 426 fixie ohtlikkusest linnaliikluses. Keegi seekord surma ega viga ei saanud.
http://vimeo.com/24136878
Julgen väita, et piduritega rattaga poleks seda juhtunud. On näha, et tüüp üritab veel tagaratast lohistada, aga pidama ei saa.
Re: Õnnetused fixiga linnas sõites
Loodan, et see idioot sai oma õppetunni
Re: Õnnetused fixiga linnas sõites
Lugedes kommentaarid video all - kohalikute kinnitamisel tavaline juhtum (vähemalt sõidustiili poolt) igapäevase Londoni tänavaelust.
Re: Õnnetused fixiga linnas sõites
Ise fixistina julgen väita, et ärge mõelge üle, saab liigeldud ja kuidas veel:-) Iga rattaga juhtub jamasi kui ise pole ettevaatlik ja ei arvesta teiste liiklejate ja olukordadega, seda eriti linnas.
Ise ma esipidurist ei loobu, kuigi mõnikord ei kasuta kordagi päeva peale. Samas on hea kui suuremal lasumisel või ohtlikus olukorras on võtta, sest 28" maanteeratastel fixie on kiire ratas ja peab saama kuidagi hoo maha.
Mis puutub sellesse, et mis on parem või halvem, see tõepoolest maitseasi, mulle meeldib kui on väiksel ja üliväiksel kiirusel kontroll linnas minu käes, näiteks ootan foorituld vms, seega jah minujaoks on fixed gear juhitavam antud olukorras. Lisaks sellele on mul maanteeratas olemas, kus klõpsin käike ja tiristan niiet vähe ei ole, seega on fixie ka erinev.
Ehk siis need kes sõna võtavad teemal ohtlik, paha ja jäägu trekile, sõitku enne mingi aeg ja siis kommenteerigu uuesti! Muuseas olin ka ise mõned nädalad tagasi ka ebaleval seisukohal (kas ss või fixed), kuid ostustasin proovida ja harjusin mõnekümne kilomeetriga ja peale seda enam singlespeed mõte ei erutanud, niiet suht selline love or hate teema.
Ise ma esipidurist ei loobu, kuigi mõnikord ei kasuta kordagi päeva peale. Samas on hea kui suuremal lasumisel või ohtlikus olukorras on võtta, sest 28" maanteeratastel fixie on kiire ratas ja peab saama kuidagi hoo maha.
Mis puutub sellesse, et mis on parem või halvem, see tõepoolest maitseasi, mulle meeldib kui on väiksel ja üliväiksel kiirusel kontroll linnas minu käes, näiteks ootan foorituld vms, seega jah minujaoks on fixed gear juhitavam antud olukorras. Lisaks sellele on mul maanteeratas olemas, kus klõpsin käike ja tiristan niiet vähe ei ole, seega on fixie ka erinev.
Ehk siis need kes sõna võtavad teemal ohtlik, paha ja jäägu trekile, sõitku enne mingi aeg ja siis kommenteerigu uuesti! Muuseas olin ka ise mõned nädalad tagasi ka ebaleval seisukohal (kas ss või fixed), kuid ostustasin proovida ja harjusin mõnekümne kilomeetriga ja peale seda enam singlespeed mõte ei erutanud, niiet suht selline love or hate teema.
Re: Õnnetused fixiga linnas sõites
Nüüd siis pea poolteist aastat igapäevaselt fixiga liiklenud. Esipidur on peal. Meenub ainult üks kord kui pedaal korralikult äärekivisse läks aga see oli rohkem oma hooletuse viga ja jäin siiski püsti. Nii, et midagi ohtliku ei ole. Plussid on ratta väike kaal, lihtsus, töökindlus, vastupidavus. Käikudest linnas puudust ei tunne.
Re: Õnnetused fixiga linnas sõites
Mis ülekannet sa muidu kasutad ? Isegi hakkasin teemat lugedes natuke muretsema, kuid tundub, et asi ikka sõitjas kinni
Re: Õnnetused fixiga linnas sõites
Kui mälu ei peta, siis 44/16. Võiks tegelikult veits suurem see ratio olla kuna mäest alla või lihtsalt hea tuulega ei jõua jalad kahjuks piisavalt kiirelt ringi käia:D
Re: Õnnetused fixiga linnas sõites
Ma olen nüüd ka selle hooaja fixiga linnas liikunud. Saab ilusti hakkama. Esimesest pidurist ei loobuks, kui mingi olukord tekib, on väga abiks. Aga üldjuhul pidurit vaja ei lähe, kui natukenegi ette vaatad/mõtled. Ühtegi ohtliku olukorda sellest küll tekkinud pole, et vabajooksu pole. Pigem tõesti lihtsam ratast kontrollida, eriti (väga) väiksel kiirusel.
Kui fixi ehitasin, võtsin ka flip-flop rummu ja teisele poole läks ka vabajooks. Siiani pole kordagi seda kasutand ja vean põhimõtteliselt tutikat freewheeli lihtsalt ballastina kaasas. Isegi sellist mõtet pole tekkinud, et keeraks ratta all teistpidi.
Minu arvates on fixed-gear linnarattaks ideaalne. Pole peavalu käikudega, pole ka käike mis tõrkuda saaksid. Vajadust käikude järgi eriti ei tunnegi. Lisaks on seda ka palju julgem kuhugi poe juurde lukku panna, kui kallist MNT/MTB ratast.
Mul ülekanne 48/17. Vähe suurematest tõusudest (nõmme mägi näiteks) ülesminek on natuke raskevõitu, kuid maha tulema ei pea kuskil. Olen Tallinna piirkonnas kõik vähegi suuremad tõusud selle ülekandega vallutanud. Kusjuures tõusud on minu kõige nõrgem koht üldse. Pigem on tõusudest ülesminek kiirem just tänu sellele, et käike pole, peab juba kohe alguses hooga peale lendama ja üritama kadentsi võimalikult üleval hoida. Sileda profiili peal väga ok ülekanne. Kuni 40km/h kannatab sõita, üle selle läheb väga õmblusmasinaks. Enamasti liigun kuskil 25-30km/h vahemikus. Optimaalne selle ülekandega ongi kuskil 30 kandis.
Enne proovisin 39/16 ülekandega, tõusudel parem, aga sileda/laskumise peal jäi natuke aeglaseks.
Kõrget kadentsi väga kartma ei pea, kõrge kadents tuleb fixiga kergemalt, tänu sellele, et vänt veab jalga kaasa. Laskumistel käivad jalad vahel 150+ kadentsiga ja pole otsast ära kukkunud
Kui fixi ehitasin, võtsin ka flip-flop rummu ja teisele poole läks ka vabajooks. Siiani pole kordagi seda kasutand ja vean põhimõtteliselt tutikat freewheeli lihtsalt ballastina kaasas. Isegi sellist mõtet pole tekkinud, et keeraks ratta all teistpidi.
Minu arvates on fixed-gear linnarattaks ideaalne. Pole peavalu käikudega, pole ka käike mis tõrkuda saaksid. Vajadust käikude järgi eriti ei tunnegi. Lisaks on seda ka palju julgem kuhugi poe juurde lukku panna, kui kallist MNT/MTB ratast.
Mul ülekanne 48/17. Vähe suurematest tõusudest (nõmme mägi näiteks) ülesminek on natuke raskevõitu, kuid maha tulema ei pea kuskil. Olen Tallinna piirkonnas kõik vähegi suuremad tõusud selle ülekandega vallutanud. Kusjuures tõusud on minu kõige nõrgem koht üldse. Pigem on tõusudest ülesminek kiirem just tänu sellele, et käike pole, peab juba kohe alguses hooga peale lendama ja üritama kadentsi võimalikult üleval hoida. Sileda profiili peal väga ok ülekanne. Kuni 40km/h kannatab sõita, üle selle läheb väga õmblusmasinaks. Enamasti liigun kuskil 25-30km/h vahemikus. Optimaalne selle ülekandega ongi kuskil 30 kandis.
Enne proovisin 39/16 ülekandega, tõusudel parem, aga sileda/laskumise peal jäi natuke aeglaseks.
Kõrget kadentsi väga kartma ei pea, kõrge kadents tuleb fixiga kergemalt, tänu sellele, et vänt veab jalga kaasa. Laskumistel käivad jalad vahel 150+ kadentsiga ja pole otsast ära kukkunud
Re: Õnnetused fixiga linnas sõites
Ma ka updateks pisut kogemusi. Nüüdseks fixie-l alates eelmisest suvest kuskil 6500km liigeldud, mille sees palju palju linnasõitu ja ka igasugu maanteevendadega koos trenne, mitu üle 100km ja üks üle 200km ots, Lõuna Eesti mägesi jne.
Mis puudutab teemat, siis on ka paar korda vänt läinud äärekivisse, aga see pigem enda ettevaatamatusest, sest tegelikkuses on raam keskjooksu kohalt kõrgemal ja ka lühike vänt on. Ülekandeks on jäänud praeguseks hetkeks selline kuldne keskmine kiiruse ja linnasõidu mugavuse vahel, ehk 50-17.
Linnavahele mingit muud pilli ei hangiks, väga mõnus liikumisvahend. Kui vähegi huvi midagi erinevat proovida siis fix kindlasti üks selliseid huvitavaid minimalistlikke lahendusi.
Selline liikur muidu hetkel ja midagi polegi plaanis uuendada, kõik toimib ja on kvaliteetne ning vastupidav: Fixie. Võimalik, et sügis-kevadiseks seadeks hangin cyclocross-i kummid, täisporilauad ja panen taha 18T hammasratta, aga pole veel lõplikult otsustanud.
Mis puudutab teemat, siis on ka paar korda vänt läinud äärekivisse, aga see pigem enda ettevaatamatusest, sest tegelikkuses on raam keskjooksu kohalt kõrgemal ja ka lühike vänt on. Ülekandeks on jäänud praeguseks hetkeks selline kuldne keskmine kiiruse ja linnasõidu mugavuse vahel, ehk 50-17.
Linnavahele mingit muud pilli ei hangiks, väga mõnus liikumisvahend. Kui vähegi huvi midagi erinevat proovida siis fix kindlasti üks selliseid huvitavaid minimalistlikke lahendusi.
Selline liikur muidu hetkel ja midagi polegi plaanis uuendada, kõik toimib ja on kvaliteetne ning vastupidav: Fixie. Võimalik, et sügis-kevadiseks seadeks hangin cyclocross-i kummid, täisporilauad ja panen taha 18T hammasratta, aga pole veel lõplikult otsustanud.
Re: Õnnetused fixiga linnas sõites
Praeguseks 2 aastat fixiega sõitnud, ülekandeks 48/16, pidureid pole ja pole ka probleemi olnud.
Kõik kukkumised on oma lolluse või joobe tulemused - üks suurem auk jalas 12 õmbluse näol ja eelmine aasta viskasin kurvis külje maha kui ootamatult oli libisevate autode vältimiseks igaks juhuks mingit killustikku maha loobitud. Mõned napikad on tõesti ilmstiku järsu muutumisega olnud stiilis, et värskelt on tee märjaks muutunud ja ma oma targa peaga ikka arvan, et pidurdusmaa on sama, aga see on pigem erand kui reegel.
Tagasi käikudega ratta peale linnaplaanis pole isegi mõttes olnud liikuda. Siin sama arvamus korduvalt läbi käinud - love or hate relationship teema.
Võib tunduda ibana, aga fixiega sõites tunnen ennast osana liiklusest.
Voki endaga üli rahul - hooldust vaja minimaalselt ja seda ka ainult väga sita ilma või klaasikillu puhul.
selline
Kõik kukkumised on oma lolluse või joobe tulemused - üks suurem auk jalas 12 õmbluse näol ja eelmine aasta viskasin kurvis külje maha kui ootamatult oli libisevate autode vältimiseks igaks juhuks mingit killustikku maha loobitud. Mõned napikad on tõesti ilmstiku järsu muutumisega olnud stiilis, et värskelt on tee märjaks muutunud ja ma oma targa peaga ikka arvan, et pidurdusmaa on sama, aga see on pigem erand kui reegel.
Tagasi käikudega ratta peale linnaplaanis pole isegi mõttes olnud liikuda. Siin sama arvamus korduvalt läbi käinud - love or hate relationship teema.
Võib tunduda ibana, aga fixiega sõites tunnen ennast osana liiklusest.
Voki endaga üli rahul - hooldust vaja minimaalselt ja seda ka ainult väga sita ilma või klaasikillu puhul.
selline