Natuke abi vaja

Remont ja hooldus
Vasta
ratas8
Rattur
Postitusi: 34
Liitunud: 11. 07. 2011. 09:46

Natuke abi vaja

Postitus Postitas ratas8 » 11. 07. 2011. 10:19

Vahetades käike neljandalt kolmandale, siis vahetab küll ära aga viib keti uuesti alla ja üles alla ja üles jne kuniks vahetan juba järgmisele käigule, siis on nagu korras või nii. Mida peaksin tegema ? Ja kui ka abiks siis vahetajaks on Shimano Acera.

Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 12105
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Re: Natuke abi vaja

Postitus Postitas Mati » 11. 07. 2011. 11:47

Kui sellel teemal juba küsimus tekib, siis tuleb rattaga hoolduses ära käia :idea:
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Re: Natuke abi vaja

Postitus Postitas erikr » 11. 07. 2011. 12:09

keera tagakäikari trossile veidi pinget peale.
Reguleerimiskruvi on see, kuhu lenksul suubub tagakäikari tross
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

ratas8
Rattur
Postitusi: 34
Liitunud: 11. 07. 2011. 09:46

Re: Natuke abi vaja

Postitus Postitas ratas8 » 11. 07. 2011. 12:52

selge aga kummale poole seda keeran ? olles ratta seljas siis enda poole või vastu ?

Kasutaja avatar
v2lek
Rattur
Postitusi: 105
Liitunud: 14. 06. 2011. 09:04

Re: Natuke abi vaja

Postitus Postitas v2lek » 11. 07. 2011. 12:56

ratas8 kirjutas:selge aga kummale poole seda keeran ? olles ratta seljas siis enda poole või vastu ?
Kuna sul rattapukki ilmselt pole käepärast, siis keera lihtsalt ratas sadula-lenksu peale selili püsti ja proovi.

Keerad ühe täispöörde, väntad, vahetad käiku, keerad pool pööret veel. proovid teiselepoole. senikaua mängid kuni saab hea iga käiguvahetusega ja niisama kerides mingit kõrinat ei ole.

PS: ära ratast selili keerates kompuutrit/porikaid ära riku.

Või siis mine hooldusesse ja tehakse seda sinu eest.. puki peal ja mugavamalt.

Kui tasakaal olemas siis võid seda kõike muidugi ka sõidupealt teha...

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Re: Natuke abi vaja

Postitus Postitas erikr » 11. 07. 2011. 12:59

jätke järgi - reguleerimist tehakse 1/8 - 1/4 pöörde kaupa.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

ratas8
Rattur
Postitusi: 34
Liitunud: 11. 07. 2011. 09:46

Re: Natuke abi vaja

Postitus Postitas ratas8 » 11. 07. 2011. 14:53

tõlgi ära mis tähendab 1/8 -1/4

Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 12105
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Re: Natuke abi vaja

Postitus Postitas Mati » 11. 07. 2011. 15:00

ratas8 kirjutas:tõlgi ära mis tähendab 1/8 -1/4
1/8 on murdarv. St keerad nuppu ca 1/8 ehk 12,5% võrra täisringist, mitte täisringi. 1/4 puhul siis 25%. Neil nuppudel on sellised "nõksud", mille abil saab "jupitada" pööret. Mõistlikum on vist hooldusesse viia.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Re: Natuke abi vaja

Postitus Postitas erikr » 11. 07. 2011. 15:06

Toetan Mati ettepanekut, kui lihtmurrud juba probleeme valmistavad.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
Villem T
Rattur
Postitusi: 2118
Liitunud: 05. 07. 2004. 11:32

Re: Natuke abi vaja

Postitus Postitas Villem T » 11. 07. 2011. 15:13

A siis nii kirjutagegi, et keerata 1 nõks korraga. Pole vaja oma põhikooli matemaatikaga eputada.

Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 12105
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Re: Natuke abi vaja

Postitus Postitas Mati » 11. 07. 2011. 15:16

Villem T kirjutas:A siis nii kirjutagegi, et keerata 1 nõks korraga. Pole vaja oma põhikooli matemaatikaga eputada.
No aga kui hoopis klõksub või naksub? Siis jälle jama ju. Number on number.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"

metslane
Rattur
Postitusi: 825
Liitunud: 28. 03. 2006. 07:38

Re: Natuke abi vaja

Postitus Postitas metslane » 11. 07. 2011. 18:39

Ma panen ka natuke tarka :D Iseenesest tross ei veni ja tuleks põhjust otsida miks käigud paigast ära on.Vaata kas raaminurk on sirge.Pane tagant suurele hammakale(ma neid esimese,teise ja kolmanda käigu termineid ei tea)lase tross lõdvaks.Seejärel saad pesast välja tõmmata tagumise kõri jupi.Vaata(tunneta) kuidas tross kõris liigub 99% on see sul roostes.Kui mahud sinna 1% sisse siis kontrolli kõri otsad üle.Võivad olla katki.Piisab kui sul rtossil üks murdund koht kõri sees ja käiguvahetus juba puudulik.Kui põhjus käes siis arutame edasi :)

ratas8
Rattur
Postitusi: 34
Liitunud: 11. 07. 2011. 09:46

Re: Natuke abi vaja

Postitus Postitas ratas8 » 11. 07. 2011. 23:39

No keerasin seda jullat seal käikari juures. Alguses keerasin paremale poole pool tuuri olles ise ratta vasakul küljel ehk esipiduri lingi pool. See tegi asja hullemaks natuke. Siis proovisin 1,5 tuuri tagasi keerata ja nüüd on nagu uus. Töötab ilusti! Üks as veel.
Mida teha ketaspiduritega, et need ei krigiseks ? Kui kogu süsteem on märg (klotsid, ketas) siis võtab nagu valatult. Aga kui sõita ja vajutada siis ei võta üldse plokki ja teeb jubedat häält. Käisin hooldusest uurimas, et mida teha. Soovitati, et hõõru klotse liivapaberiga ja puhasta ketast mingi vahendiga(ei mäleta nime). Tegin siis klotsid üle aga ikka ei võta nii nagu peab. Andke nõu mida teha.

metslane
Rattur
Postitusi: 825
Liitunud: 28. 03. 2006. 07:38

Re: Natuke abi vaja

Postitus Postitas metslane » 12. 07. 2011. 07:19

Pane nüüd tagant suurele ja vaata kas kodarasse ka lendab :D
Pidurid ei krigise siis kui neid näppudega ei näperdata ja õli sinna peale ei lasta.
Lahendus on lihtne.Võtad klotsid välja ja pesed mitu korda näiteks auto piduri tetailide puhastus vedelikuga puhtaks.Seejärel võtad fööni ja lased nii tuliseks et kõik allesjäänud pask sealt välja keeks.Sama teed ka kettaga.Ketast nii väga tuliseks lasta pole vaja.Lõpuks pesed ka piduri sadula puhtaks ja siis võid asjad kokku panna.Kui oled selle töö korralikult teinud siis vilin kaob.Lihtne.

ratas8
Rattur
Postitusi: 34
Liitunud: 11. 07. 2011. 09:46

Re: Natuke abi vaja

Postitus Postitas ratas8 » 12. 07. 2011. 10:47

No kodarasse küll ei lenda. Kas peaks? Pole õli pannud kettale ega klotsidele. Ei tea millest nii teevad. Aga teen pärast protsessi läbi ja siis räägin :D.

Kasutaja avatar
v2lek
Rattur
Postitusi: 105
Liitunud: 14. 06. 2011. 09:04

Re: Natuke abi vaja

Postitus Postitas v2lek » 12. 07. 2011. 10:55

erikr kirjutas:jätke järgi - reguleerimist tehakse 1/8 - 1/4 pöörde kaupa.
Kõik õige, aga selle tõeni võiks ise ka ju jõuda, kui kruvima hakatakse.
Muuhulgas annab liiga optimistlik keeramine koheselt aimu mis suunas asi liikus ja mis-kas läks paremaks/kehvemaks. Ei teki enam küsimusi, et kas keerata on vaja enda poole või ..

ratas8
Rattur
Postitusi: 34
Liitunud: 11. 07. 2011. 09:46

Re: Natuke abi vaja

Postitus Postitas ratas8 » 12. 07. 2011. 12:19

No muidugi aga ärge muutuge nüüd vihaseks või midagi. Ma lihtsalt küsisin nõu ja vastused ka sain. Sain oma probleemidele ka lahenduse. Ei tea neid täpseid ratturite termineid pööramiste kohta vms. Aga pidurid võtavad ka nii nagu peavad.

muhvike
Rattur
Postitusi: 1
Liitunud: 18. 10. 2011. 19:48

Re: Natuke abi vaja

Postitus Postitas muhvike » 30. 10. 2011. 17:31

Tere!

Ei hakka eraldi uut teemat tegema, vaid postitan siia. Selline lugu, et aeg-ajalt hüppab kett 4ndalt käigult 5ndale, ilma et oleks käiku vahetanud. Kust tuleks viga otsida?

Kasutaja avatar
j6ukur
Rattur
Postitusi: 660
Liitunud: 28. 04. 2009. 16:29

Re: Natuke abi vaja

Postitus Postitas j6ukur » 30. 10. 2011. 18:04

1) Kui tagumine käiguvahetaja vajub sõites väiksemale hammasrattale, võivad käiguvajetaja trossid-kõrid mustust täis olla. Vedru ei pruugi trossi piisava jõuga kõrist tagasi vedada. Igaljuhul tasub kõrid üle vaadata - murdunud kõri muudab käiguvahetuse ebatäpsemaks.
2) Kui teiste käikudega sama probleemi pole, siis pole põhjus ilmselt selles, aga proovi käiguvahetus täpsemaks reguleerida.

Vasta

Mine “Hooldus”