Soome maanteerattale veidi pisem esikassett?
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Soome maanteerattale veidi pisem esikassett?
Kuna oli juba mõnda aega mõttes proovida ära see "maanteeratta fiiling", sai 60 euro eest ostetud üks vana soome 10 käiguga "sarviline". Odava hinna kohta oli see heas seisus - tuli vahetada vaid tagakumm ja tagumise piduri tross, aga see selleks.
Sõites on tunda, et käikude alumine ots võiks olla tiba aeglasem, et oleks mõnusam tõuse ületada. Alguses tekkis mõtte panna ette kolmene kassett, aga siis tuleb välja vahetada ka esikäikar, mille ulatus ei luba kolmest kassetti kasutada. Kuna see käikar töötab väga hästi, seega ma ei hakka seda maha võtma. Võibolla on saadaval hoopis kaheseid esikassette, mille mõlemad hammakad on tiba väiksema hammaste arvuga (et käikar saaks töötada, lihtsalt siis tuleb ta raamil veidi allapoole nihutada)? Peangi hambad üle lugema, siis saab ehk täpsemalt arutada. Mõtlen nimelt seda, et ülemine ots ei pea olema nii kiire, küll aga tahaks alumisele otsale jõulisust. Ma ei sihi sportlikku sõidustiili ega tõsist trenni, olen pigem laisk matkaja ning ratas sai ostetud just matkamiseks. Ratas ise pole kah ilmselt puht "spordikas", sest tal on küljes pikad porikad ja pakiraam.
Eripära on see, et käpad istuvad keskjooksuvõllil kiiluga. Võibolla see teeb otsingu keerulisemaks.
Samas aga ei saa välistada seda, et aja jooksul ma lihtsalt harjun ära. Siin vanematest teemadest saab ju lugeda, kuidas vennad 54/11 ülekandega igast Eesti tõusust vilega üles lendavad - kas näiteks Valga maantee tõusud on samuti MNT ülekannetega võetavad? Kui jah, siis äkki tõesti ei hakka selle kassetivahetusega jebima ja hoopis harjutan veidi. Võibolla olen lihtsalt MTB ülekannetega ennast ära hellitanud
Võin sellest kassetist ja käikarist pilti ka teha.
Mida soovitate? Selge on, et mingit hullu ümberehitust ma tegema ei hakka, sest liikuvad osad veerevad sigahästi. Kui leiate, et pole üldse mõtet uut kassetti otsida, siis pigem harjutan.
Sõites on tunda, et käikude alumine ots võiks olla tiba aeglasem, et oleks mõnusam tõuse ületada. Alguses tekkis mõtte panna ette kolmene kassett, aga siis tuleb välja vahetada ka esikäikar, mille ulatus ei luba kolmest kassetti kasutada. Kuna see käikar töötab väga hästi, seega ma ei hakka seda maha võtma. Võibolla on saadaval hoopis kaheseid esikassette, mille mõlemad hammakad on tiba väiksema hammaste arvuga (et käikar saaks töötada, lihtsalt siis tuleb ta raamil veidi allapoole nihutada)? Peangi hambad üle lugema, siis saab ehk täpsemalt arutada. Mõtlen nimelt seda, et ülemine ots ei pea olema nii kiire, küll aga tahaks alumisele otsale jõulisust. Ma ei sihi sportlikku sõidustiili ega tõsist trenni, olen pigem laisk matkaja ning ratas sai ostetud just matkamiseks. Ratas ise pole kah ilmselt puht "spordikas", sest tal on küljes pikad porikad ja pakiraam.
Eripära on see, et käpad istuvad keskjooksuvõllil kiiluga. Võibolla see teeb otsingu keerulisemaks.
Samas aga ei saa välistada seda, et aja jooksul ma lihtsalt harjun ära. Siin vanematest teemadest saab ju lugeda, kuidas vennad 54/11 ülekandega igast Eesti tõusust vilega üles lendavad - kas näiteks Valga maantee tõusud on samuti MNT ülekannetega võetavad? Kui jah, siis äkki tõesti ei hakka selle kassetivahetusega jebima ja hoopis harjutan veidi. Võibolla olen lihtsalt MTB ülekannetega ennast ära hellitanud
Võin sellest kassetist ja käikarist pilti ka teha.
Mida soovitate? Selge on, et mingit hullu ümberehitust ma tegema ei hakka, sest liikuvad osad veerevad sigahästi. Kui leiate, et pole üldse mõtet uut kassetti otsida, siis pigem harjutan.
- peeterplaaster
- Rattur
- Postitusi: 113
- Liitunud: 30. 04. 2009. 14:56
Re: Soome maanteerattale veidi pisem esikassett?
kiiluga väntadele väiksema esihammasratta otsimine.. tjah. Minuteada on enamus neist kas kuidagi needitud või siis mingi imeliku auguvalemiga. Uue leidmine võib probleemne olla. aga eks sa tee pilti.
Loe hambad üle, nii ees kui taga, siis saab täpsemalt aru. Tavaliselt see 10-käigulise ülekanne peaks siuke olema, et madala käiguga saab ikka enamikest kohtadest piisavalt kiirelt üles. Kui pakiraami vaja pole, võta ära. Nii saab ka kergemini tõuse võtta!
Loe hambad üle, nii ees kui taga, siis saab täpsemalt aru. Tavaliselt see 10-käigulise ülekanne peaks siuke olema, et madala käiguga saab ikka enamikest kohtadest piisavalt kiirelt üles. Kui pakiraami vaja pole, võta ära. Nii saab ka kergemini tõuse võtta!
Re: Soome maanteerattale veidi pisem esikassett?
Esikassett:
Ratas ise:
Esikasseti hambad: suuremal hammakal on 52 ja väiksemal 47 hammast. Tagumine kassett: suurimal hammakal on 22 ja väikseimal 12 hammast.
Ma pole esikassetti proovinud osadeks võtta, kuigi tundub, et see püsib tavaliste poltide, mitte neetidega. Mõtlen, et leiaks sellise esikasseti, mille hammakad on tiba pisemad, aga hammakate suuruste vahe umbes sama - kardan, et kui suurem hammakas samaks jätta ja väiksem asendada veel väiksemaga, võib see käiguvahetaja tööle kehvasti mõjuda ning käikar tuleb asendada. Seega kui ei anna miskit teha, siis pigem jätan samasse konditsiooni ja püüan harjuda.
Ratas ise:
Esikasseti hambad: suuremal hammakal on 52 ja väiksemal 47 hammast. Tagumine kassett: suurimal hammakal on 22 ja väikseimal 12 hammast.
Ma pole esikassetti proovinud osadeks võtta, kuigi tundub, et see püsib tavaliste poltide, mitte neetidega. Mõtlen, et leiaks sellise esikasseti, mille hammakad on tiba pisemad, aga hammakate suuruste vahe umbes sama - kardan, et kui suurem hammakas samaks jätta ja väiksem asendada veel väiksemaga, võib see käiguvahetaja tööle kehvasti mõjuda ning käikar tuleb asendada. Seega kui ei anna miskit teha, siis pigem jätan samasse konditsiooni ja püüan harjuda.
Re: Soome maanteerattale veidi pisem esikassett?
Soovin eheda vanakooli voki omandamise puhul õnne!
Proovi katseks turisti / sossi ketirattaid sinna istutada - ega need venelasel päris oma laest võetud mõõdus ei olnud ning nende kolmene kinitus ning auguvahe tundus prantslaste Simplex'iga samas standardis olevat. Sul olev komplekt ka tõenäoliselt samasse väravasse.
Teine võimalus on vajadusel kogu eelpoolmainitute vända- ja ketirattamajandust kasutada, siis aga pead seda tegema kahjuks koos pedaalidega, sest venelasel on 14x1.25mm, sinu rattal aga 1"x24tpi pedaalikeere.
Proovi katseks turisti / sossi ketirattaid sinna istutada - ega need venelasel päris oma laest võetud mõõdus ei olnud ning nende kolmene kinitus ning auguvahe tundus prantslaste Simplex'iga samas standardis olevat. Sul olev komplekt ka tõenäoliselt samasse väravasse.
Teine võimalus on vajadusel kogu eelpoolmainitute vända- ja ketirattamajandust kasutada, siis aga pead seda tegema kahjuks koos pedaalidega, sest venelasel on 14x1.25mm, sinu rattal aga 1"x24tpi pedaalikeere.
vanarauahuvilised: forum.moped.ee • forum.jalgratas.ee
Re: Soome maanteerattale veidi pisem esikassett?
On küll olemas ühelt Turisti-rappelt saadud esikassett, kus suurem hammakas on 52 ja väiksem 45 hambaga. Kuid sellel on 5 poldiauku, aukude asetus viisnurkne, nii et seda väiksemat hammakat vist mu "soomekale" ära ei sobita. Kuna see kassett on nelikandiga, siis selle kasutamiseks tuleb asendada ka vändavõll. Kas Turiste oli ka selliseid, millel keskjooks oli kiiludega?
Kuna aga keskjooks töötab väga ilusasti, siis nii vändavõlli vahetust ma ette võtma ei hakka.
Leian sobiva esikasseti või jätan samaks. Kui jätan samaks, siis saangi oma füüsist treenida, aeglasem ülekanne on puhtalt mugavuse teema. Nüüd õhtul tegin umbes 15 km tiiru, ette sattus ka paar laugemat tõusu ja mingi pingutusega sain need tõusud võetud.
Pakiraamist ma ei loobu - kott seljas ajab mul alati selja higiseks.
Selgus ka, et sõiduasend on harjumatult madal (esimesel pikemal sõidul jäi kael veidi kangeks). Nüüd on taas 2 varianti - kas jätan samaks ja harjun ära või muudan kõrgemaks. Lenksupost on äärmises ülemises asendis ehk siis kui rohkem tõsta, tulevad nähtavale juba lõhikud selle alumises otsas. Kas leiaks kusagilt pikema lenksuposti või keeraks lenksu tagurpidi, "sarved" ülespoole (olen sedagi näinud)? Vahet vist pole. Alguses tundus ka stemm pikana, kuid peale sadula lõpuni ette lükkamist see probleem (vist) lahenes.
Kuna aga keskjooks töötab väga ilusasti, siis nii vändavõlli vahetust ma ette võtma ei hakka.
Leian sobiva esikasseti või jätan samaks. Kui jätan samaks, siis saangi oma füüsist treenida, aeglasem ülekanne on puhtalt mugavuse teema. Nüüd õhtul tegin umbes 15 km tiiru, ette sattus ka paar laugemat tõusu ja mingi pingutusega sain need tõusud võetud.
Pakiraamist ma ei loobu - kott seljas ajab mul alati selja higiseks.
Selgus ka, et sõiduasend on harjumatult madal (esimesel pikemal sõidul jäi kael veidi kangeks). Nüüd on taas 2 varianti - kas jätan samaks ja harjun ära või muudan kõrgemaks. Lenksupost on äärmises ülemises asendis ehk siis kui rohkem tõsta, tulevad nähtavale juba lõhikud selle alumises otsas. Kas leiaks kusagilt pikema lenksuposti või keeraks lenksu tagurpidi, "sarved" ülespoole (olen sedagi näinud)? Vahet vist pole. Alguses tundus ka stemm pikana, kuid peale sadula lõpuni ette lükkamist see probleem (vist) lahenes.
Re: Soome maanteerattale veidi pisem esikassett?
Sul olev on mingi muu masina vändad. Kõik vene turistid olid kiiludega ja eraldi käpa ning ärakäivate ketirataste puhul kolmepoldise käpaga.
vanarauahuvilised: forum.moped.ee • forum.jalgratas.ee
Re: Soome maanteerattale veidi pisem esikassett?
Enne kui selle klassikalise ratta endanäoliseks käkiks keerad, lõpeta laused:hall kass kirjutas: ... mõnda aega mõttes proovida ära see "maanteeratta fiiling"...
Kas leiaks kusagilt pikema lenksuposti või keeraks lenksu tagurpidi, "sarved" ülespoole (olen sedagi näinud)? Vahet vist pole. Alguses tundus ka stemm pikana, kuid peale sadula lõpuni ette lükkamist see probleem (vist) lahenes.
ratta raamil on kiri:
tagakäiguvahetajal on kiri:
tagakassetil on kiri:
rummudel on kiri:
Kohe kahju on lugeda, kuis üks ratas temast olenemata põhjustest ära narritakse.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: Soome maanteerattale veidi pisem esikassett?
Olgu, las jääb sellesse konditsiooni, nagu ta on. Ei hakka ma suuremaid asju ette võtma. Eksperimentide jaoks on mul Sardad ja vene vrakid. Nii et minu poolest võiks teema kasvõi lõpetatuks lugeda. Kui ma selle rattaga ära ei harju, annan ta edasi.
Raamilt on kirjad maha kulunud, aga kellal on kiri "Nopsa". Kinnitusklambrid kannavad kirja "Favorit".
Raamilt on kirjad maha kulunud, aga kellal on kiri "Nopsa". Kinnitusklambrid kannavad kirja "Favorit".