![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Omamoodi oht oleks siis muidugi kindlustuspettused, mis rataste puhul pole keeruline korda saata
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Minu pere rattad on kindlustatud, seega julgen arvata, et rattaid kindlustatakse.meelisxxx kirjutas: ...kas kindlustusettevõtted ei tahaks eestis ratta kindlustamise teenust pakkuma hakata?...
Ja mis kindlustusfirmaga tegemist on?Albert kirjutas:Minu pere rattad on kindlustatud, seega julgen arvata, et rattaid kindlustatakse.meelisxxx kirjutas: ...kas kindlustusettevõtted ei tahaks eestis ratta kindlustamise teenust pakkuma hakata?...
Probleem on selles, et kindlustuse jaoks on oluline mõiste "kindlustuskoht" ja asjad on kindlustatud ainult kindlustuskohas. Eesti keeles tähendab see seda, et kui mu ratas varastatakse sissemurdmise teel kokku lepitud kindlustuskohast, siis kindlustus hüvitab, kui lähen näiteks HRK või VC kevadlaagrisse ja seal kuri käsi ratta ära viib, siis ratas ei olnud kindlustuskohas ja kindlustusseltsil hüvitamiskohustust ei ole. Selline lahendus on poolik, olen nõus, samas ei oska ma endise kindlustustööjana leida ka mingit paremat lahendust Eestis üldiselt vohava rehepapluse taustal.
RSA hüvitab ka varguse puhul ratta väärtuse kuni 4000€ väärtuses. Kindlustusjuhtumiks loetakse murdvargust, mitte avalikku vargust. Ehk lukustatud autost varastatud ratas hüvitatakse aga poe eest, posti külge lukustatud, ratta vargust ei hüvitata.Alfonze kirjutas:Uurisin ka millalgi huvipärast kindlustamise teemat, ainus moodus jah kuidas saab, on kindlustada kodukindlustuse raames varana, sel juhul katab 1000EUR ka varguse puhul kodust väljas (vähemalt ergo mulle sellise diili pakkus, kehtib ka igasugu laptoppide jne. kola kohta kui kodust väljas kaduma läheb. Iseasi kuidas seda tõestada jne, pole õnneks tarvis läinud...).
Üle 4000€ ratast võiks juba suisa liisida,rainerhq kirjutas:RSA hüvitab ka varguse puhul ratta väärtuse kuni 4000€ väärtuses.
Mind on see küsimus vaevanud juba viimased kaks aastat. Kas ja mil moel lahendab liikluskindlustus olukorra, kus põrkuvad mootorsõiduk ja jalgratas? Oletades, et süüdi on autojuht, kas liikluskindlustus ikka maksab jalgratta kinni või mis ulatuses tekitatud materiaalse kahju või annab muid lahendusi kaaluda? Kas keegi seda täpselt siin teab? Olen varem küsinud siit ja sealt, ei mingeid täpseid vastuseid, ilmselt teadjamad hoiavad vist suu lihtsalt lukus....Genry kirjutas:Ühesõnaga kui rattaga ise matsu paned, siis parim kindlustusvariant on üritada rattaga niipalju veel liikuda, et kusagile sõiduteele autole ette sõita - siis lahendab mured juba liikluskindlustus
kas ikka küsisid?maxspeed kirjutas:Olen varem küsinud siit ja sealt, ei mingeid täpseid vastuseid, ilmselt teadjamad hoiavad vist suu lihtsalt lukus....
http://www.eesti.ee/est/liiklus/liiklus ... indlustus/Riigiportaal kirjutas:Liiklusõnnetuses tekib vastutus ja on tegemist liikluskindlustuse kindlustusjuhtumiga, kui on tekitatud kahju teise isiku tervisele või varale. Kuna mootorsõiduk on suurema ohu allikas, kannab sõiduki valdaja vastutust jalakäija või jalgratturiga toimunud liiklusõnnetuse puhul ka siis, kui sõiduki juht õnnetuses otseselt süüdi ei olnud. Liikluskindlustuse alusel hüvitatakse ka liiklusõnnetuse põhjustanud sõidukijuhi ravikulu raviasutuses. Jalakäija või jalgratturi liikluskahju hüvitatakse sõltumata sellest, kes põhjustas liiklusõnnetuse.
Jah, on reaalsed juhtumid. Protseduur nägi välja nagu tavaline kindlustusjuhtum, ilma igasugu tsikibrikita.maxspeed kirjutas:Ok, selge pilt kehtivatest teoreetilistest seadustest.
Küsin siis natuke teistmoodi, kas on teada mõnda reaalselt olnud juhtumit, kus liikluskindlustus on näiteks 1500€ maksva jalgratta kinni maksnud, seoses toimunud liiklusavariiga? Osapoolteks siis süüdiolev mootorsõiduki juht ja jalgrattur. Ja kui on, siis milline nägi välja tegelik protseduur selgitamaks kahju suurust ja rakendumistingimusi?
Igaks juhuks tasub üle küsida, et kuidas nad seda "kaasasolemist" defineerivad. Mina küsisin, et kas see katab ka autosse sissemurdmisel varastatud asju. Vastus oli, et jah - aga asjad ei tohi salongis nähtaval olla. Kas poe ette lukku pandud ratas on "kaasas" või mitte võiks neilt üle küsida.Kada kirjutas: Seega teoreetiliselt on 1000 eur-i (miinus omavastutus) ulatuses ratas ka väljaspool kodu varguse vastu kindlustatud. Abiks ikka. Oman ise seda kindlustust, kuid praktikas õnneks pole vaja veel läinud.
Vaidluste korral tuleb esmalt lähtuda lepingutingimustest. Alati on kasulik lugeda hoolikalt läbi terve leping, sh välistused, nõuded varguse ohu vähendamiseks jne. Seesamil on viimase kohta nt sellised nõuded: "Lukustatud mootorsõidukisse jäetud kodune vara tuleb paigutada mittenähtavale kohale. Väljaspool hoonet asuv kodune vara tuleb päevasel ajal kasutamise järgselt paigutada lukustatud siseruumidesse või lukustada vara varguse vältimiseks. Ööseks tuleb kodune vara paigutada lukustatud siseruumidesse."arnea kirjutas:Igaks juhuks tasub üle küsida, et kuidas nad seda "kaasasolemist" defineerivad. Mina küsisin, et kas see katab ka autosse sissemurdmisel varastatud asju. Vastus oli, et jah - aga asjad ei tohi salongis nähtaval olla. Kas poe ette lukku pandud ratas on "kaasas" või mitte võiks neilt üle küsida.