Jalgratta ketiõli
Jalgratta ketiõli
Kas rattale tasub panna vaid spetsiaalset ketiõli või võib kanda peale ka muid õlisid? Näiteks mootorsae ketiõli, mis peab taluma suuri kiiruseid ja mis peab olema ilmastikukindel maksab kõigest 5 eurot liiter. Idee poolest võiks tavarattale selline päris hästi sobida? Või on spetsiaalne jalgratta ketiõli nii spetsiifiline, et sellele asendust ei leia?
Kui jalgrattaid, mida töös hoida on palju, siis tundub see 10 eurone spets ketiõli päris kallis. Tahaks miskit odavamat.
Kui jalgrattaid, mida töös hoida on palju, siis tundub see 10 eurone spets ketiõli päris kallis. Tahaks miskit odavamat.
Re: Jalgratta ketiõli
minuarust väga broolt kirjutatud (siinsamas foorumis aasta-kaks tagasi:)))
Olen õlitanud rattapoe uhke-peene ketiõliga, musta läbikäinud vene mootoriõliga, lääne mootoriõliga nii läbikäinu kui puhtaga, käigukasti-transmissiooniõliga, hüdrosilindriõliga, õmblusmasinaõliga... võibolla veel mõne õliga. Kõigil neil õlidel on ühine omadus: peale korralikke kilomeetreid paduvihmas või peale lörtsisajus sõitmist, kui ratas pärast ära kuivab, siis kett vigiseb ja on tuhkkuiv.
Omaette nähtus on hüpoidülekande õli, mis püsib kõige kauem peal - aga on ka kole kleepjas ja paks ning korjab hästi sodi külge. Ei teagi, kas sellest, et ta on kleepjam kui teised, või sellest, et pole vajadust nii tihedasti õlitada.
Põnev õli, mida kunagi proovida tahaks, on auruveduri silindriõli - selle eriomadus seisneb selles, et seda ei pese vesi ega kuum aur maha. Vene ajal olnud see normaaltemperatuuril paks nagu tavott, aga see, mida tänapäeval läänes muuseumraudteedel kasutatakse, olla vedel kui vesi.
Ahjaa - tahtõlituse õli on ka proovimata - selle eriomadus on suur imbuvus. Võib ka hea olla.
Olen õlitanud rattapoe uhke-peene ketiõliga, musta läbikäinud vene mootoriõliga, lääne mootoriõliga nii läbikäinu kui puhtaga, käigukasti-transmissiooniõliga, hüdrosilindriõliga, õmblusmasinaõliga... võibolla veel mõne õliga. Kõigil neil õlidel on ühine omadus: peale korralikke kilomeetreid paduvihmas või peale lörtsisajus sõitmist, kui ratas pärast ära kuivab, siis kett vigiseb ja on tuhkkuiv.
Omaette nähtus on hüpoidülekande õli, mis püsib kõige kauem peal - aga on ka kole kleepjas ja paks ning korjab hästi sodi külge. Ei teagi, kas sellest, et ta on kleepjam kui teised, või sellest, et pole vajadust nii tihedasti õlitada.
Põnev õli, mida kunagi proovida tahaks, on auruveduri silindriõli - selle eriomadus seisneb selles, et seda ei pese vesi ega kuum aur maha. Vene ajal olnud see normaaltemperatuuril paks nagu tavott, aga see, mida tänapäeval läänes muuseumraudteedel kasutatakse, olla vedel kui vesi.
Ahjaa - tahtõlituse õli on ka proovimata - selle eriomadus on suur imbuvus. Võib ka hea olla.
Mida valjomine sa sõuad, seda kovam jalg om.
- pärnu rattur
- Rattur
- Postitusi: 551
- Liitunud: 14. 08. 2009. 18:29
Re: Jalgratta ketiõli
Saeketiõli ära pane, kuna see on väga kleepuv(et suurel kiirusel maha ei viskaks, aga vändates sa elu sees ketti nii kiiresti ringi ei aja). Hakkab tolmu ja prahti külge kleepima ja varsti pole ketti enam sopa alt nähagi. Hea õli on selline, mis algul on vedel kui keti peale kannad, aga kui lahusti välja aurub, muutub kleepuvaks ja ei kao keti pealt enam ära. Minu 2 senti.
Ärge näkku lööge! [/OT]
Re: Jalgratta ketiõli
Suvel sõitsin saeõliga kruusal ja metsas kusagil 100-200km ning prahti korjas ta ketile samaväärselt 9 eurose spets rattaõliga. Mulle tundub, et erilist vahet pole. Vändates ei saa otseloomulikult mootorsae kiirust, aga mulle tundub, et mu kett töötab päris hästi ja vaikselt. Võrreldes spets rattaõliga ei paista ta sugugi kleepuvam olevat. Paistab, et esimene kirjutis vastab tõele ja ei ole tõesti vahet, millise õliga sa õlitad(arvestades veel seda, et minu kasutatavad ketid pole ülikallid tippklassi ketid). Talvel võiks õli asemel üldse miskit paksemat määret peale panna, sest õli kaob praktiliselt peale esimest sõitu.
Re: Jalgratta ketiõli
Isiklikult kasutan paksu davotilaadset määret, kuna sügavas sitas ringi ei sõida ja ketikaitse ka olemas on, siis sitakogumisega probleemi pole. Määrima peab ka väga harva ja vesi seda maha ei pese. Odav on kah.
Mudasmüttajatele see muidugi ei sobi.
Mudasmüttajatele see muidugi ei sobi.
Tartu Eksperimentaalne Jalgrattatehas
http://www.facebook.com/rattatehas
http://www.facebook.com/rattatehas
Re: Jalgratta ketiõli
Kusjuures ketikaitsme peale ei tulnudki Talvel sõites oleks see päris ideaalne.
- pärnu rattur
- Rattur
- Postitusi: 551
- Liitunud: 14. 08. 2009. 18:29
Re: Jalgratta ketiõli
Siis peab üleni kinnine ketikaitse olema. Tavaline kaitseb ainult püksisäärt määrimise eest, alt saab sopaseks ikka.
Ärge näkku lööge! [/OT]
Re: Jalgratta ketiõli
Näiteks talvesoolades keti roostetamise vastu ei aita minu arust ükski õli (kui just iga päev puhastada ja õlitada ei taha), sellest sain lahti alles roostekindla keti kasutusele võtmisega.
Re: Jalgratta ketiõli
Viimasel ajal proovitud õlid:
Rock'n'Roll Gold - väga hea õli kuivas sõitmiseks. jätab väga õhukese kihi, kett ilusti puhas, aga samas hääletu. Väikese veega tuleb suht kiiresti maha, nt elioni etapi lõpuks ei ole õlist enam eriti midagi järgi. Maanteerattale kuivas sõitmiseks super, aga kulub suht palju ja väga odav ka pole. Põhimõtteliselt võib öelda, et täidab lubadust samal ajal ketti puhastada ja õlitada.
Holmenkol Natural bike lube - märksa tihkem kraam kui RnR või White Lightning, seega kulub vähem ja jätab nähtavama kihi ketile. Peab ka märjemates oludes vastu ja ei pea nii tihedalt õlitama. Kett püsib kenasti suuremast prahist puhas ja pea hääletu. Ketti peab siiski ise puhastama eraldi vahendiga.
White Lightning Epic Ride - sarnane RnR õlile kuna on ka vedel, puhastab ketti ja jätab väga õhukese kihi. Samas püsib paremini peal ja tundub, et ei karda ka vett nii palju. Samas olen seda veel väga vähe kasutanud.
Tahaks veel proovida Purple Extreme õli (http://www.purpleextreme.com/). Vist on naiivne loota, et seda kuskil Eesti poes osta saab?
Rock'n'Roll Gold - väga hea õli kuivas sõitmiseks. jätab väga õhukese kihi, kett ilusti puhas, aga samas hääletu. Väikese veega tuleb suht kiiresti maha, nt elioni etapi lõpuks ei ole õlist enam eriti midagi järgi. Maanteerattale kuivas sõitmiseks super, aga kulub suht palju ja väga odav ka pole. Põhimõtteliselt võib öelda, et täidab lubadust samal ajal ketti puhastada ja õlitada.
Holmenkol Natural bike lube - märksa tihkem kraam kui RnR või White Lightning, seega kulub vähem ja jätab nähtavama kihi ketile. Peab ka märjemates oludes vastu ja ei pea nii tihedalt õlitama. Kett püsib kenasti suuremast prahist puhas ja pea hääletu. Ketti peab siiski ise puhastama eraldi vahendiga.
White Lightning Epic Ride - sarnane RnR õlile kuna on ka vedel, puhastab ketti ja jätab väga õhukese kihi. Samas püsib paremini peal ja tundub, et ei karda ka vett nii palju. Samas olen seda veel väga vähe kasutanud.
Tahaks veel proovida Purple Extreme õli (http://www.purpleextreme.com/). Vist on naiivne loota, et seda kuskil Eesti poes osta saab?
-
- Rattur
- Postitusi: 157
- Liitunud: 18. 03. 2008. 10:07
Re: Jalgratta ketiõli
Minu kogemused ketiõlidega...
*Finish Line Teflon Plus - hea õli, aga eriti pikalt peal ei seisa (ka kuiva ilmaga), ning parima tulemuse saamiseks pead ketti õlitama jupp aega enne sõitu (soovitavalt eelmine õhtu). Siis on miski lootus, et korjab tolmu pisut vähem külge...
Ehk maksab kenasti aga seda va reklaamitud "ehvekti" oli minu jaoks vähevõitu...
*Muud "ketiõlid" - miskid nimetud ja odavad. Ühine nimetus on üsna vedel olek ja hea ronivus (lülide vahele). Paraku kaob ruttu keti vahelt ka minema...
*ATF - ronib hästi, määrib hästi, kannatab ka pisut vett, aga igatsugu tolmu ja sodi seob veel kõige paremini..
*parafiin - miski USA tüübi "soovitusel" testisin (keetsin ketti parafiinis). Pidi ketile "eriti puhta ja kuiva tunde" tekitama. Kadus keti vahelt miski 20 km-ga pea jäägitult...(täitsa kuiva ilmaga, muide...) Ilmselt võis viga olla ka minu vanas vene päritolu "sotsialistlikkus parafiinis"...
*Würth HHS2000 - tegemist hoopis miski sprei-määrdega. Pihustades on vedel, ronib vahele ja lahusti ära aurudes jääb määrdena paika. Kannatas rattal sõies 120 km otsal 3 tundi vihma, 30 km tolmust kruusateed, ning pidas kenasti vastu.
Tsiklimehed kasutavad sama kraami oma kettide puhul. Jalgratta puhul ilmselt pisut "overkill" variant, aga mulle sobib
*Finish Line Teflon Plus - hea õli, aga eriti pikalt peal ei seisa (ka kuiva ilmaga), ning parima tulemuse saamiseks pead ketti õlitama jupp aega enne sõitu (soovitavalt eelmine õhtu). Siis on miski lootus, et korjab tolmu pisut vähem külge...
Ehk maksab kenasti aga seda va reklaamitud "ehvekti" oli minu jaoks vähevõitu...
*Muud "ketiõlid" - miskid nimetud ja odavad. Ühine nimetus on üsna vedel olek ja hea ronivus (lülide vahele). Paraku kaob ruttu keti vahelt ka minema...
*ATF - ronib hästi, määrib hästi, kannatab ka pisut vett, aga igatsugu tolmu ja sodi seob veel kõige paremini..
*parafiin - miski USA tüübi "soovitusel" testisin (keetsin ketti parafiinis). Pidi ketile "eriti puhta ja kuiva tunde" tekitama. Kadus keti vahelt miski 20 km-ga pea jäägitult...(täitsa kuiva ilmaga, muide...) Ilmselt võis viga olla ka minu vanas vene päritolu "sotsialistlikkus parafiinis"...
*Würth HHS2000 - tegemist hoopis miski sprei-määrdega. Pihustades on vedel, ronib vahele ja lahusti ära aurudes jääb määrdena paika. Kannatas rattal sõies 120 km otsal 3 tundi vihma, 30 km tolmust kruusateed, ning pidas kenasti vastu.
Tsiklimehed kasutavad sama kraami oma kettide puhul. Jalgratta puhul ilmselt pisut "overkill" variant, aga mulle sobib
Re: Jalgratta ketiõli
Olen viimasel ajal kasutanud mingit Motorex Offroad chainlube'i (või miskit sellise nimega asja). Paras kleepekas on. Samas pole nagu täheldanud, et hullemalt sodi korjaks kui mõni muu õli. Mõõdukas poris on peal püsinud küll (laus-mudas pole testinud).
Viimati muutis muffits, 19. 08. 2011. 13:40, muudetud 1 kord.
Re: Jalgratta ketiõli
Ma ei tea kas mul on täpselt sama, aga ostsin kevadel Motorexi õli mis sobivat ka märgadesse oludesse. Ma ütleksin samuti, et jube kleepekas. Maanteerattale ei sa üldse panna. Kett hakkab lausa häirivalt krõbisema. MTB peal on enam-vähem. Metsas seda krõbinat niikuinii ei kuule.muffits kirjutas:Olen viimasel ajal kasutanud mingit Motorex Offroad chainlube'i (või miskit sellise nimega asja). Paras kleepekas on. Samas pole nagu täheldanud, et hullemalt sodi korjaks kui mõni muu õli. Mõõdukas poris on peal püsinud küll (laus-mudas pole testinud).
Re: Jalgratta ketiõli
Endal Motorex Wet Lube toode, üle 50km märgades oludes ei kesta, kuivaga kruusal metsas natuke pikem vahemaa. Viimane kord õlitasin keti päris korralikult kuid peale 15km hakkas kostume kriipimist ei jäänud muud üle kui ostsin esimesest tanklast uksetihendi silikonõli ja ei ütle mitte üht halba sõna hetel. Kett puhas ei kriuksu ega kragise ootan ära vähe märjema perioodi mis siis teeb.
Re: Jalgratta ketiõli
Kasutan nii mnt kui mtb rattal auto mootoriõli (5W-40), enne ja pärast teed ikka keti nii puhtaks, et silmaga mingit õliolluse kihti seal enam ei näe. Mnt-l kuivaga ilma probleemideta 150-180 km, rohkem pole jutti proovinud ja eks jälle korranud protseduuri. MTB-ga kuivas 60 km õlitatult probleemivabalt, peale seda hakkab vaikselt "laulma".
Re: Jalgratta ketiõli
Polegi midagi muud peale Finish Line Wet Lubricanti viimasel ajal kasutanud. Tundub hea olevat. Suure viskoossusega ja kui väga ekstreemseid sõite ei tee, siis ei võta see ka eriti sodi keti külge. Kuna mul teiste vahenditega kogemus puudub, siis ei oskagi öelda kas see, et kui umbes 100km liiva sees sõita võtab keti kuivaks on palju või vähe.
Re: Jalgratta ketiõli
stw kirjutas:Polegi midagi muud peale Finish Line Wet Lubricanti viimasel ajal kasutanud. Tundub hea olevat. Suure viskoossusega ja kui väga ekstreemseid sõite ei tee, siis ei võta see ka eriti sodi keti külge. Kuna mul teiste vahenditega kogemus puudub, siis ei oskagi öelda kas see, et kui umbes 100km liiva sees sõita võtab keti kuivaks on palju või vähe.
Minu meelest teeb see õli keti ja kasseti kole räpaseks ja mustaks. See on ka kõige "paksema" koostisega õli mida ma üldse kasutan.
Re: Jalgratta ketiõli
Ise kasutan teist aastat ka würth-i sprayd, aga mul selle spray nimi foodstuff HHS. Ehk siis toiduainetööstuses kasutatav määrdesprei. Varem kasutasin ka seda HHS2000, aga see oli liiga kleepjas ja kuival kruusal võttis kett tolmu liialt külge.eerik.mikroob kirjutas: *Würth HHS2000 - tegemist hoopis miski sprei-määrdega. Pihustades on vedel, ronib vahele ja lahusti ära aurudes jääb määrdena paika. Kannatas rattal sõies 120 km otsal 3 tundi vihma, 30 km tolmust kruusateed, ning pidas kenasti vastu.
Tsiklimehed kasutavad sama kraami oma kettide puhul. Jalgratta puhul ilmselt pisut "overkill" variant, aga mulle sobib
Foodstuff HHS
+ kuivades oludes ja asfaltil sõites püsib kaua. 200+ km.
+ kett kergesti puhastatav
- kruival kruusal tõmbab keti kiirelt kuivaks, samas ei korja sodi külge.
vihma ja kerget soppa talub, suuremudaga kaob õli ketilt suht kähku.
Re: Jalgratta ketiõli
mis sellest arvate?
Re: Jalgratta ketiõli
Hoia see nii kaugele kui saad. See on mootorratastele möeldud ja seetöttu kleebib kui tatt ja korjab igast jama külge. Jalgrattale ära seda küll pane.
Rennes
Re: Jalgratta ketiõli
see just ei kleebi! on selline valge.Rennes kirjutas:Hoia see nii kaugele kui saad. See on mootorratastele möeldud ja seetöttu kleebib kui tatt ja korjab igast jama külge. Jalgrattale ära seda küll pane.
E: kas sul endal sellega kogemused?
Re: Jalgratta ketiõli
Jah, ma ei pannud isegi tsiklile seda eriti, paras solk minu meelest. Rattale on ikka rattale möeldud vedel ketiöli parim ma arvan.
Rennes
Re: Jalgratta ketiõli
mis õli sa soovitad?Rennes kirjutas:Jah, ma ei pannud isegi tsiklile seda eriti, paras solk minu meelest. Rattale on ikka rattale möeldud vedel ketiöli parim ma arvan.
Re: Jalgratta ketiõli
Mina olen rattapoodidest küsinud silikoonil pöhinevaid vedelaid ölisid. Vanas rahas maksis 50 ml potska mingi 109 eek v midagi. Pole ammu ostnud. Hawaiist viimati vist.
Rennes
Re: Jalgratta ketiõli
Vaidlen 100% vastu !Rennes kirjutas:Hoia see nii kaugele kui saad. See on mootorratastele möeldud ja seetöttu kleebib kui tatt ja korjab igast jama külge. Jalgrattale ära seda küll pane.
Minu meelest üks parimaid õlisid, mida olen proovinud.
Jätab ketile peale imeõhukese, valge kihi ja minul see küll jama külge ei kleebi.
Probleem on ainult pealepihustamisel kuna kipub laiali lendama ja raamile, rehvile sattuma.
Samuti on probleemiks Valvoline puhul hind, kuid juba teevad teisedki tootjad valget, sünteetilist ketimääret (mina kasutan näiteks nüüd Krooni analoogset määret) mis soodsama hinnaga.
Üldjoontes on see ketiõli asi nagu ikka, et igaüks kiidab/laidab vastavalt oma kogemusele ning erinevaid proovides kujuneb ka välja, mida kasutama jääd.
Re: Jalgratta ketiõli
Kasutan sama Valvoline isendit ja väga rahul.
Pihustamisel on jah ainuke oht see, et võib muud osad ära määrida.
Pihustamisel on jah ainuke oht see, et võib muud osad ära määrida.
Re: Jalgratta ketiõli
Mina olen ka kasutanud, mulle ka tundub hea! kui pihustan siis toppin joooksule kaltsu pealeurmas183 kirjutas:Kasutan sama Valvoline isendit ja väga rahul.
Pihustamisel on jah ainuke oht see, et võib muud osad ära määrida.
Re: Jalgratta ketiõli
teab keegi öelda, kust võiks kohapealt kätte saada eelpoolgi mainitud Finish Line Teflon Plus DRY. Üheski kaupluses pole veel näinud. Tln siis.
Re: Jalgratta ketiõli
Ma saan aru, et hobisport on e-pood ehk ma pean selle kõigepealt ära tellima ja siis jääma ootele kui mingi päev keegi ühendust võtab. Pidasin silmas seda, et marsin kohale, raha letti, õli kätte ja näkemiin
Re: Jalgratta ketiõli
Ise kasutan X-1R-i Train Track Lube Spray
Kasutus: eelkõige tööstuses ja rasketööstuses, näiteks autotõstukite poomid, ketid ja erinevad liugpinnad.
Kõik metallpinnad, kus vajatakse määrimist, ka väga tugevatel hõõrdumistel.
Valmistatud poolsünteetilisest toorainest ja erilisest patenteeritud lisaainest. Heade läbitungimisomadustega. Kauakestev kaitse kulumise ja roostetamise vastu.
Pakend 400ml aerosool.
Kasutus: eelkõige tööstuses ja rasketööstuses, näiteks autotõstukite poomid, ketid ja erinevad liugpinnad.
Kõik metallpinnad, kus vajatakse määrimist, ka väga tugevatel hõõrdumistel.
Valmistatud poolsünteetilisest toorainest ja erilisest patenteeritud lisaainest. Heade läbitungimisomadustega. Kauakestev kaitse kulumise ja roostetamise vastu.
Pakend 400ml aerosool.
Re: Jalgratta ketiõli
Hawaii Expressistbike349 kirjutas:teab keegi öelda, kust võiks kohapealt kätte saada eelpoolgi mainitud Finish Line Teflon Plus DRY. Üheski kaupluses pole veel näinud. Tln siis.
Re: Jalgratta ketiõli
See teflon variant kipub tihti otsas olema. Mine panen tavalist rohelise sildiga, ei viitsi pead vaevata nii mõttetu asjaga kuna läbisõidud pole üle 10k km ja selle kaks-kolm ketti jõuan hooajal osta küll.
Müüa Veloflex MNT rehvid: viewtopic.php?f=144&t=84505&p=387357#p387357
Re: Jalgratta ketiõli
Kui neil kohapeal olemas on, saad Tallinnas ise järele minna - helista ja uuri.bike349 kirjutas:Ma saan aru, et hobisport on e-pood ehk ma pean selle kõigepealt ära tellima ja siis jääma ootele kui mingi päev keegi ühendust võtab. Pidasin silmas seda, et marsin kohale, raha letti, õli kätte ja näkemiin
Re: Jalgratta ketiõli
Omiar, seda mõtled rohelise sildiga ? http://www.finishlineusa.com/products/c ... y-lube.htm
jõukur, tuleb vist nii teha jah.
Mis puudutab seda Teflon Plus DRY-d, siis olles natuke lugenud selle õli kohta, siis on neid, kes kiidavad, kuid väidetakse tõesti, et pidavat väga kiirelt ära kaduma...
jõukur, tuleb vist nii teha jah.
Mis puudutab seda Teflon Plus DRY-d, siis olles natuke lugenud selle õli kohta, siis on neid, kes kiidavad, kuid väidetakse tõesti, et pidavat väga kiirelt ära kaduma...
Re: Jalgratta ketiõli
Sedasama jah.
Tefloni tuli rohkem panna, siis vist ei kulunud nii kiiresti.
Tefloni tuli rohkem panna, siis vist ei kulunud nii kiiresti.
Application tips: Apply generously to clean chain (Degrease, rinse with water and then dry.) Work in, wipe excess. Reapply after 1st ride to complete ceramic coating process
Müüa Veloflex MNT rehvid: viewtopic.php?f=144&t=84505&p=387357#p387357
Re: Jalgratta ketiõli
Ise rabasin viimati selle õli ligi, ca 400 km uuel ketil katsetatud ja üldiselt võiks kiita, kett püsib kenasti puhas, peal kestab 100 km kindlasti.
Viimasel sõit sai tehtud 111 km, kruusa, tolmu, veidi muda ja 15 kilomeetri jagu suurt paduvihma, hääl kuivaks ei läinud ja kett roostes kah pole
http://www.finishlineusa.com/products/c ... x_lube.htm
Viimasel sõit sai tehtud 111 km, kruusa, tolmu, veidi muda ja 15 kilomeetri jagu suurt paduvihma, hääl kuivaks ei läinud ja kett roostes kah pole
http://www.finishlineusa.com/products/c ... x_lube.htm
Re: Jalgratta ketiõli
Morgan Blue Extra Dry on endal kasutuses metsas müttamiseks kuiva ilmaga. Prügi külge ei korja, samas kohe ära ka ei kao.
Re: Jalgratta ketiõli
Ise kasutan ka Motorex'i Offroad 622 ketimääret. Püsib väga hästi peal igasuguste ilmastikutingimuste ja radadega. Et sitta külge korjama ei hakkaks, tuleks eelneval õhtul seda peale panna, tiba ketti jooksutada ning kett kaltsu vahel puhtaks lasta üleliigsest. Hommikuks on lahustid välja auranud õlist ning toimib väga hästi. Kassett jääb puhtaks ning ketile koguneb pea olematu mustus külge. Pole veel enda ketti häälekaks või kuivaks saanud. Üle määrimist teen paarisaja kilomeetri tagant.
Re: Jalgratta ketiõli
Paar hooaega kasutasin Finish Line rohelise sildiga õli. Püsis kül hästi peal, kuid minupuhul korjas sama hästi ka igasugu tolmu keti külge. Sellest hooajast proovin Finish Line Teflon Plus Dry Lube. Kaob kül ketilt tuntavalt rutem ära (okei, hetkel kett juba vanake ka), kui hoiab keti ilusti puhtana. Samas kui trennis vihma juhtub tulema, siis peseb ka õli ketilt maha
Re: Jalgratta ketiõli
Tellisin Finish Line Teflon Plus'i ära. Vaatab, kuidas on
Re: Jalgratta ketiõli
Tahtsin tellida Finish Line teflon plus õli aga jäi silma sama tootja ceramic õlid. Mida nüüd talveks valida? See rohelise sildiga iseenesest on ok õli aga hinnad ei ole oluliselt erinevad, siis võiks proovida midagi muud.
-
- Rattur
- Postitusi: 446
- Liitunud: 11. 01. 2008. 20:19
Re: Jalgratta ketiõli
Kui tootja enda soovitust kuulda võtta, siis talveks soovitavad nad wet või ceramic wet õli. Dry Teflon Plus talvist soovitust neilt ei saa.jokker6 kirjutas:Tahtsin tellida Finish Line teflon plus õli aga jäi silma sama tootja ceramic õlid. Mida nüüd talveks valida? See rohelise sildiga iseenesest on ok õli aga hinnad ei ole oluliselt erinevad, siis võiks proovida midagi muud.
Re: Jalgratta ketiõli
Tundub, et mootorratta ketiõli on mõttekam kasutada, sest need püsivad palju kauem, palju suuremal kiirusel peal ja ei pea nii tihti õlitama.
Re: Jalgratta ketiõli
Mida kauem kestab, seda kleepuvam on. Mida kleepuvam on, seda rohkem sitta korjab.Maidor kirjutas:Tundub, et mootorratta ketiõli on mõttekam kasutada, sest need püsivad palju kauem, palju suuremal kiirusel peal ja ei pea nii tihti õlitama.
Märja ja poriga kasutan siiani juba aastaid Pedrose rohelist või Rohloffi Weti, kuiva ilmaga mingit suvalist kõrresprayd uhkete lisanditega.
Aga eduka sõidu vundament - kummid ja kett kontrollitakse enne iga sõitu.
Re: Jalgratta ketiõli
Ma panen tavalist muruniiduki õli.
Re: Jalgratta ketiõli
Sinu muruniidukil on kett?rattur933 kirjutas:Ma panen tavalist muruniiduki õli.
Re: Jalgratta ketiõli
QRX kirjutas:Ise kasutan ka Motorex'i Offroad 622 ketimääret. Püsib väga hästi peal igasuguste ilmastikutingimuste ja radadega. Et sitta külge korjama ei hakkaks, tuleks eelneval õhtul seda peale panna, tiba ketti jooksutada ning kett kaltsu vahel puhtaks lasta üleliigsest. Hommikuks on lahustid välja auranud õlist ning toimib väga hästi. Kassett jääb puhtaks ning ketile koguneb pea olematu mustus külge. Pole veel enda ketti häälekaks või kuivaks saanud. Üle määrimist teen paarisaja kilomeetri tagant.
On minul samuti sama õli käe ulatuses olemas, tõesti peal püsib kenasti, praegune lumi, pori, lörts jne seda õli naljalt maha ei pese.
Samas pole head ilma halvata, kurjam kogub ikka seda sodi päris usinalt külge ja kasett, ning kett tahavad tihedamalt suuremat puhastust.
Samuti on proovitud Finish Line teflon plus ja ceramic õlid, teflon plus hoiab keti ja hammakad puhtana, kuid peal püsib üsna vähe (ca 30-40 km), Ceramic on täna minu õlivalikus olemas ja julgen kiita, väga kleepuv ei ole, seega sodi väga suurelt ei korja ja hammakad, ning kett püsivad üsna puhtad, peal püsib kuni 100 km.
Re: Jalgratta ketiõli
Kavatsen sel aastal katsetada lahjendatud transmissiooniõliga. Proovin teha peamiselt pikemaid sõite (lõbusõitja-rattamatkaja mahutreening maanteel), millele järgneks ketipesu ja taasõlitamine. Selle tirri jaoks jääb see viimaseks ketiks - hammasrattad on võrdlemisi kulunud, uus kett kulus üsna kaua sisse - seega on oht korralike komponentide rikkumiseks minimaalne.
Kui ilmneb, et kulumine on tavalisest kiirem, vahetan järgmise keti ja tirri puhul Finish Line teflonile, mis on juba eelnevalt kenasti olemas. Katsetamise peapõhjuseks on vihmased ilmad, mis dry-õli kärmelt maha pesevad.
Kuidas säärane plaan foorumlastele tundub?
Kui ilmneb, et kulumine on tavalisest kiirem, vahetan järgmise keti ja tirri puhul Finish Line teflonile, mis on juba eelnevalt kenasti olemas. Katsetamise peapõhjuseks on vihmased ilmad, mis dry-õli kärmelt maha pesevad.
Kuidas säärane plaan foorumlastele tundub?
Re: Jalgratta ketiõli
K42 kirjutas:Kavatsen sel aastal katsetada lahjendatud transmissiooniõliga. Proovin teha peamiselt pikemaid sõite (lõbusõitja-rattamatkaja mahutreening maanteel), millele järgneks ketipesu ja taasõlitamine. Selle tirri jaoks jääb see viimaseks ketiks - hammasrattad on võrdlemisi kulunud, uus kett kulus üsna kaua sisse - seega on oht korralike komponentide rikkumiseks minimaalne.
Kui ilmneb, et kulumine on tavalisest kiirem, vahetan järgmise keti ja tirri puhul Finish Line teflonile, mis on juba eelnevalt kenasti olemas. Katsetamise peapõhjuseks on vihmased ilmad, mis dry-õli kärmelt maha pesevad.
Kuidas säärane plaan foorumlastele tundub?
Samas saan omast kogemusest väita, et lume-lörtsi ja vihmaga peab see Motorex'i Offroad 622 õli väga kenasti peal.
Transmissiooniõlil minule vastukarva käiv lõhn ja kuna igapäevases töös puutun sellega tihti kokku, siis sellest piisab Muidugi peab mainima, et määrdeomadus on tal ju vägagi hea.
Re: Jalgratta ketiõli
Kett vajab määrimist vaid tihvti ja rulliku vahel. Ketimääret/-õli/-vaha saab panna tilkhaaval (110-116 korda) igale rullikule niiet tagahammasratastel ja ketil on tekst loetav ka sõidult tulles.Sinupakutu rõvedik määrib ka mujalt.K42 kirjutas:Kavatsen sel aastal katsetada lahjendatud transmissiooniõliga. ...
Kuidas säärane plaan foorumlastele tundub?
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.