teeks nii, et loengu salvestuse teema tekib siis kui tekib.Andrus K kirjutas: Mis variandid on saada salvestatu VHS-formaadis oma fonoteeki ?
enne tuleb leida aeg video töötlemiseks ja kokkupanekuks. keila võistluseks vaja ka veidi trenni teha...
Hei,mart kirjutas:Tähtaega netiversiooni/VHS-i/DVD valmimise kohta hetkel öelda ei oska. Homsest olen nädal makaronimaal ja sealt saabudes võtan asja tõsiselt käsile. Igatahes saab tulem olema üks rammus rattateemaline kontsentraat.
sellest on siin küll jupp aega juba möödas kui neil teemadel räägiti...Raul Tammesoo kirjutas:Hei,mart kirjutas:Tähtaega netiversiooni/VHS-i/DVD valmimise kohta hetkel öelda ei oska. Homsest olen nädal makaronimaal ja sealt saabudes võtan asja tõsiselt käsile. Igatahes saab tulem olema üks rammus rattateemaline kontsentraat.
Ei taha nüüd küll tüütavaks ja pealetükkivaks muutuda, kuid lähenevatele Lõuna-Eesti rattarallidele (Elva & Tartu) mõeldes, tahaks siiski küsida, et kas on lootust enne sõitu ka teooriat nuusutada (vaadata). Või saab kuidagi õla alla panna?
Parimat,
RauL
..Mis on saanud antud teemal materjali kogumisest, kas on teema lindis ja kuskil netis ülevalmart kirjutas:Grishalt on dobroo saadud. Võtan linti. Hilisemas arvutitöötluses ja paljundamises/ülesriputamises vajan asjatundjate nõu.AndreK kirjutas:Aga, eks filmimise loa peab andma ikka Grisha ise.
vahest motiveeriks asja produtseerijat ettetellimis- list?erikr kirjutas:kui hooaeg läbi siis ehk tekib midagi.profit4 kirjutas:..Mis on saanud antud teemal materjali kogumisest, kas on teema lindis ja kuskil netis üleval
Mil määral see materjal kärpimist vajab? Kui seda võiks ka pooltoorena esitada, siis võiksin materjali vormimisel VHS-ile või DVD-le ka ise kaasa aidata.erikr kirjutas:vbolla sel talvel saab mahti.betoonking kirjutas:
möödunud on hooaeg ja teinegi ammu käimas.
uuriks, et kas kõnealune materjal hakkab vormuma või on asi unustustehõlma langenud? huvilisi, usun, et leiab.
kahjuks on minu prioriteetide järjestuse juures see asi nii.Kristiano kirjutas:aasta juba möödunud ja 2,5 tunnisest loengust ühteist välja jätta ei tohiks olla nii suur töö.
No mis etteheited need ikka on. Lihtsalt kodanike huvi materjali vastu on väga suur. Isegi kibeleks seda vaatama. Foorumi lugejate hulgas on ju teisigi spetsialiste, kes loengul osalesid ja suudaks ehk olulise ebaolulisest eraldada kasvõi lektoriga kahasse. Abipakkujaid on ju olnud. Sestap ei saa sellisest viivitusest aru. Iseasi kui lindid kaduma on läinud.erikr kirjutas:kahjuks on minu prioriteetide järjestuse juures see asi nii.Kristiano kirjutas:aasta juba möödunud ja 2,5 tunnisest loengust ühteist välja jätta ei tohiks olla nii suur töö.
tundub, et mul on lihtsam anda lindid nende omanikule tagasi ja tunnistada, et lubasin teha asja millega hakkama ei saa kui kuulata siin etteheiteid.
Nii hull see asi pole. Grupis on tuulessõidu efekt. Mida kiirem tempo seda suurem efekt. Selge on see, et esimesed väntavad ja tagumised/keskmised saavad lihtsamalt hakkama. Tirri laskmine on tempo reguleerimise võimalus. Ka pidurite näppimine pole keelatud kui seda sujuvalt ja vastavalt vajadusele teha.Henno kirjutas:P.S. kas ma olen ikka õigesti aru saanud, et grupis sõites ei tohiks tirri lasta, sest see on tagumise sõitja jaoks sama mis pidurdus, tempomuudatustega peaks üritama ikka pedaalimisrütmiga kaasas käia ja kui kipud esirattaga eessõitjale tagarattasse veerema, siis enne pidurite näppimist või tirri laskmist võiks üritada oma esiratta vasakult poolt (et mitte käiguvahetajasse sõita) eessõitja tagarattast mööda suunama? vabandan kui ma millestki olen valesti aru saanud, aga mind see tirritamine grupis häirib ... kui see on OK, siis katsun närve ravida
Henno kirjutas:P.S. kas ma olen ikka õigesti aru saanud, et grupis sõites ei tohiks tirri lasta, sest see on tagumise sõitja jaoks sama mis pidurdus, tempomuudatustega peaks üritama ikka pedaalimisrütmiga kaasas käia ja kui kipud esirattaga eessõitjale tagarattasse veerema, siis enne pidurite näppimist või tirri laskmist võiks üritada oma esiratta vasakult poolt (et mitte käiguvahetajasse sõita) eessõitja tagarattast mööda suunama? vabandan kui ma millestki olen valesti aru saanud, aga mind see tirritamine grupis häirib ... kui see on OK, siis katsun närve ravida
Üldjuhul käib grupis hoo maha võtmine siiski kehaga, selle asendit püstisemaks ajamisega. Seda saab kasutada nii laskumistel kui sirge peal, sest tihti, kui hoog liiga suur on, tirrilaskmisest hoo mahavõtmiseks ei aita. Kehaasendi muutmisega annab aga hooga väga sujuvalt mängida - kui vaja pidurdada, siis rind ette, kui aga laskumisel kipub vahe sisse tulema, siis viid end raamile lähemale...priit908 kirjutas:Läheb küll teemast veidi välja, kuid mina olen harrastajana aru saanud, et eelkõige tuleks tempomuudatustele (aeglustustele) reageerida pigem kerge pidurduse kui tirri laskmisega. Kuulasin kunagi grupisõidu teooriast loengut kus mainiti, et tirri laskmine ei ole mõistlik tegu ning selle tulemusel aeglustub ratturi kiirus järsult? Parandage mind kui olen asjadest valesti aru saanud.
Ise olen jala tirri lasknud vaid kurvidesse sisenedes, kuid ülejäänud aja käivad jalad koguaeg ringi - ka pidurdamise ajal, lihtsalt tühja. Vajadusel reguleerin tempomuutusest tulenevalt ülekannet.
See on küll veidi kaheldava väärtusega lähenemine. Kuidas oleks sõita kolonnis auto taga, millel pidurituled ei tööta? Tirri laskmine annab ju sarnaselt selja taga olijale märku tempomuutusest? Elukutselised parandavad mind, kui ma eksin.priit908 kirjutas:/.../ ülejäänud aja käivad jalad koguaeg ringi - ka pidurdamise ajal, lihtsalt tühja.
Kuidas sa sellest siis aru saad? Näoli maad puudutades saab sellest siis vaid aru saada.muffits kirjutas:Sellest vänderdamisest võiks natuke aru saada finishi heitluses,
tüüpiline situatsioon - ees sõidab grupp paari kaupa tihedalt teeservas, siis tuleb 1 mees, kes ei suuda end sirgelt eessõitja taga hoida ja sisuliselt sõidab kord ühe kord teise eessõitja taga, kui üritad tema kõrvale paariliseks minna, siis vajub Sulle selga ja surub Sind kruusa peale või tee keskele, eessõitja tuulest välja igal juhul, tihti selle vänderdamise põhjuseks paistab olevat eriliselt kangutav pedaalimine, eriti hull on asi kui sõidab veel miski pika lenksu ja sarvilise hübriidiga mitte maanteerattagamuffits kirjutas:Aga saatanast on need tüübid, kes ei oska otse sõita
Neile tuleks otse välja öelda, milles on viga. Kui keegi ei ütle, arvatakse et kõik on OKHenno kirjutas:tüüpiline situatsioon - ees sõidab grupp paari kaupa tihedalt teeservas, siis tuleb 1 mees, kes ei suuda end sirgelt eessõitja taga hoida ja sisuliselt sõidab kord ühe kord teise eessõitja taga, kui üritad tema kõrvale paariliseks minna, siis vajub Sulle selga ja surub Sind kruusa peale või tee keskele, eessõitja tuulest välja igal juhul, tihti selle vänderdamise põhjuseks paistab olevat eriliselt kangutav pedaalimine, eriti hull on asi kui sõidab veel miski pika lenksu ja sarvilise hübriidiga mitte maanteerattagamuffits kirjutas:Aga saatanast on need tüübid, kes ei oska otse sõita
võibolla teadmatus aga võimalik, et lihtsalt ei julgeta nii sõita, kuna ei tea kunagi kelle rattas sa täpselt sõidad.Henno kirjutas:ei hakka Tabasalu ralli teemat risustama, mõlgutaks siin veidi mõtteid küljetuules sõitmise osas, ehk mõni targem ja kogenum ütleb sõna sekka
minu teada küljetuules on mõistlik sõita mitte sirgjooneliselt eessõitja taga, vaid sõltuvalt tuule suunast kas temast paremal või vasakul diagonaalis täpselt nii palju kõrval, et jääks tuule eest eessõitja keha varju, näiteks kui tuul on eest vasakult, siis sõita eessõitjast paremal ja oma esirattaga tema tagarattast eespool niipalju kui vaja tuulevarju jäämiseks
nüüd kui eessõitja kas ei jaga matsu või ei taha küljekat teha ja kütab tee tuulealuses servas ning ei ole võimalik tema taha diagonaali võta ja grupp venib ketiks, siis see selleks ... aga kui eessõitja sõidab nö. tee peal ja mina otsin tema taga diagonaalis parimat tuulekotti, siis väga harva minu taga sõitja omakorda rivistub minu taha diagonaali, pigem ikka sõidetakse eessõitjale tagarattasse so. mulle kõrvale ... mine võta nüüd kinni kas see on teadmatus või positsioonivõitlus
see toimub aeglasemate harrastajate seas, eespool on pilt ilmselt veidi teine?
kommentaariks olgu öeldud, et tegin väikse seltskonnaga Jüri TTT rajal meeskonnasõidu harjutusi suht tugeva tuulega ja diagonaalis sõitmise mõte sai vägagi arusaadavaks