Käiguvahetaja reguleerimine

Rattadetailid ja abiained. Raamist õlideni.
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Vasta
Kasutaja avatar
Monty
Rattur
Postitusi: 194
Liitunud: 19. 08. 2010. 14:18

Käiguvahetaja reguleerimine

Postitus Postitas Monty » 02. 09. 2011. 15:31

Kas kümne hammakaga kassetile mõeldud käiguvahetajat annab reguleerida seitsmesele kassetile? Olen varem reguleerinud seitsmest käiguvahetajat viiesele kassetile. Kuna ma pole varem kümnest käiguvahetajat kasutanud, siis enne ostu tahaks kindel olla, et reguleerimisvõimalus on suur. Jutt käib Shimanost, Dura Ace.

Kasutaja avatar
pärnu rattur
Rattur
Postitusi: 551
Liitunud: 14. 08. 2009. 18:29

Re: Käiguvahetaja reguleerimine

Postitus Postitas pärnu rattur » 02. 09. 2011. 15:52

Mis on selle liigutuse eesmärk? Seitsmesed kassetid on ju need odavad keermega jullad, millega DuraAce kasutamine on midagi liialdamise ja raharaiskamise sarnast.
Ärge näkku lööge! [/OT]

Alfonze
Rattur
Postitusi: 349
Liitunud: 11. 07. 2003. 11:02

Re: Käiguvahetaja reguleerimine

Postitus Postitas Alfonze » 02. 09. 2011. 16:53

Äkki tegu miski oma aja eliit jooksuga, millel näiteks DA 7400 kasett peal, ei ole midagi alati odav junn...

Aga ainus asi mis probleemi võib valmistada on 10 käigusele mõeldud vahetaja litri paksus, nimelt võib see olla piisavalt õhuke, et ei tõmba 7k ketti korralikult kaasa vahetusel, muidu ulatuse ja muu määrab ikka link (eeldusel et suhe on samaks jäänud tõmbel), seega pole vahet mitme käigusele mõeldud vahetaja on. Peaks uurima, kas on litri paksuses vahet ja kui on, siis kas 10 käigusele saaks paigaldada 7k litrid.

Kasutaja avatar
pärnu rattur
Rattur
Postitusi: 551
Liitunud: 14. 08. 2009. 18:29

Re: Käiguvahetaja reguleerimine

Postitus Postitas pärnu rattur » 02. 09. 2011. 17:07

Ainult litrite vahetus ei pruugi ka aidata, kui on väga täpne korv. Tuleb mõni seib ka vahele panna võibolla.
Ärge näkku lööge! [/OT]

Kasutaja avatar
Monty
Rattur
Postitusi: 194
Liitunud: 19. 08. 2010. 14:18

Re: Käiguvahetaja reguleerimine

Postitus Postitas Monty » 02. 09. 2011. 17:27

Tänan vastuse eest! Ma ei olnud esimeses postis piisavalt informatiivne. Nimelt, mul on kasutusel hoopis kaheksane kassett ja 31-aastane maanteeratas, raami iseärasuse tõttu ei ole võimalik ketti viimasele hammakale vahetada, mistõttu olekski mul justkui seitsmene kassett. Algul mõtlesin selle viimasele hammakale vahetamise probleemi kuidagi ära lahendada, aga tänaseks olen sellest loobunud, sest ainus võimalus olnuks kasseti asukoha muutmine võllil, aga see võib omakorda kõike muud mõjutada, niisiis ma parem ei hakanud jändama.

Litrite vahetamine tuleks isegi kõne alla, sest mul neid leidub. Eks ma tuulan veidi eBay's veel ringi, äkki saab mõne 8sp käiguvahetaja parema hinnaga.

metslane
Rattur
Postitusi: 825
Liitunud: 28. 03. 2006. 07:38

Re: Käiguvahetaja reguleerimine

Postitus Postitas metslane » 03. 09. 2011. 08:08

Ei. Kui ei usu siis proovi järgi

Alfonze
Rattur
Postitusi: 349
Liitunud: 11. 07. 2003. 11:02

Re: Käiguvahetaja reguleerimine

Postitus Postitas Alfonze » 03. 09. 2011. 09:43

Mis põhjusel siis? Tõmbe suhe muutunud uuematel?

Kasutaja avatar
Monty
Rattur
Postitusi: 194
Liitunud: 19. 08. 2010. 14:18

Re: Käiguvahetaja reguleerimine

Postitus Postitas Monty » 03. 09. 2011. 14:20

Tellisin hea hinnaga uue Altuse. Probleem likvideeritud.

Huvi pärast küsiks, kas kellelgi ei ole head teise probleemi lahendamiseks? Nimelt sellele probleemile, et viimasele hammakale vahetades jääb raam ette. Seibi ei pane ju peale kasseti...

Kasutaja avatar
pärnu rattur
Rattur
Postitusi: 551
Liitunud: 14. 08. 2009. 18:29

Re: Käiguvahetaja reguleerimine

Postitus Postitas pärnu rattur » 03. 09. 2011. 16:48

Pane siia üks pilt, küll siis midagi välja ka mõtleb.
Ärge näkku lööge! [/OT]

Kasutaja avatar
Monty
Rattur
Postitusi: 194
Liitunud: 19. 08. 2010. 14:18

Re: Käiguvahetaja reguleerimine

Postitus Postitas Monty » 03. 09. 2011. 18:31

Endal ei tule ühtki head ideed pähe, mis võiks probleemi lahendada. Probleem ta tegelikult ei ole, pigem ebameeldivus. Käiguvahetaja on reguleeritud hetkel nii, et kett viimasele hammakale ei läheks.

Pilt:
Pilt
Pilt

Tagakahvel jääbki segama. Oleks vaja kusagil 50mm lisaruumi, saaks ka viimast hammakat kasutada.

Road 2
Rattur
Postitusi: 434
Liitunud: 24. 02. 2009. 10:54

Re: Käiguvahetaja reguleerimine

Postitus Postitas Road 2 » 03. 09. 2011. 18:36

Monty kirjutas: 50mm lisaruumi,
???

Kasutaja avatar
Monty
Rattur
Postitusi: 194
Liitunud: 19. 08. 2010. 14:18

Re: Käiguvahetaja reguleerimine

Postitus Postitas Monty » 03. 09. 2011. 19:25

Road 2 kirjutas:
Monty kirjutas: 50mm lisaruumi,
???
Pisut paljuks läks. 5mm ikka.

Road 2
Rattur
Postitusi: 434
Liitunud: 24. 02. 2009. 10:54

Re: Käiguvahetaja reguleerimine

Postitus Postitas Road 2 » 03. 09. 2011. 19:35

Võllile, mutri alla seib ja veidi raami väänata. Tundub, et päris viit mm. pole vaja?

Kasutaja avatar
pärnu rattur
Rattur
Postitusi: 551
Liitunud: 14. 08. 2009. 18:29

Re: Käiguvahetaja reguleerimine

Postitus Postitas pärnu rattur » 03. 09. 2011. 19:46

Silma järgi ütleks, et kui 2-3mm seibi/seibe vahele paned koonusele ja kontramutrile siis peaks vast probleem lahenduma. Metallraami kannatab niipalju väänata küll(või tavaliselt ongi ta natuke laiem ja vead kiirkinnitiga kokku).
Ärge näkku lööge! [/OT]

andresle
Rattur
Postitusi: 760
Liitunud: 03. 11. 2009. 09:30

Re: Käiguvahetaja reguleerimine

Postitus Postitas andresle » 03. 09. 2011. 19:52

Start šosse'le aitab viil. Viilid raami torust millimeetri või kaks maha. Nii tegime ka Brežnevi ajal. Ehk elu lihtsaks - tõmba kett korraks väiksele hammakale ja raami peale jääb jälg. Siis viili jäljega kohta raamil madalamaks. Karta pole vaja - raami ots (moodsas keeles drop-out) on joodetud peenikese ülalt tuleva toru sisse u 1 cm sügavuselt kahelt poolt, seega paar milli viilitust ei tee asja hullemaks.

Kasutaja avatar
Monty
Rattur
Postitusi: 194
Liitunud: 19. 08. 2010. 14:18

Re: Käiguvahetaja reguleerimine

Postitus Postitas Monty » 20. 09. 2011. 22:59

Seib aitas - probleem lahendatud.

Kasutaja avatar
Brigadir
Rattur
Postitusi: 64
Liitunud: 26. 05. 2010. 15:34

Re: Käiguvahetaja reguleerimine

Postitus Postitas Brigadir » 14. 05. 2012. 22:47

reanimeerin vanat teemat ja viin selle pisut algsest kõrvale - ratas on enamvähem monty analoog - timmitud venelane (sosse raamil, shimano 8ne kassett, shimano tagavahetaja, sosse originaal esivahetaja, 2x originaal esihammakad).

Probleem on selles, et esimest käiku väiksemalt suuremale vahetades viskab keti maha enamusel kordadel. Käpp (vist nimetatakse nii?) on tegelikult pisut kukkumist saanud ja esihammakad laperdavad väntamisel tiba (nii 1mm).

Ma nüüd ei teagi, proovisin esmalt esivahetaja piirajaid timmida, kuid keti mahakäimist välja ei ravinud. Esialgu kärab ka sõita suurima hammaka peal ning esivahetaja ära unustada, kuid pikemas perspektiivis tahaks selle probleemi välja ravida. Kas keti mahakäimine on suure tõenäosusega/päris kindlalt seotud laperdamisest?

Scarlez
Rattur
Postitusi: 19
Liitunud: 30. 07. 2010. 21:28

Re: Käiguvahetaja reguleerimine

Postitus Postitas Scarlez » 15. 05. 2012. 10:44

Ei usu, et mm seda põhjustab. Ma pakuks, et need esihambad on pisut kulunud või/ja ei sobi kokku ketiga. Ning kas see juhtub tihedamini kui kett on suurema hammasratta suhtes risti?

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11889
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Re: Käiguvahetaja reguleerimine

Postitus Postitas erikr » 15. 05. 2012. 13:56

Võib ka olla, et esikäikar on hammakate suhtes liiga kõrgel või käib kõigest senisest piiramisest hoolimata liiga paremale.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
Brigadir
Rattur
Postitusi: 64
Liitunud: 26. 05. 2010. 15:34

Re: Käiguvahetaja reguleerimine

Postitus Postitas Brigadir » 15. 05. 2012. 18:16

Pilt

pildil päris maksimum paremale ei ole - kangist annab täitsa keti vastu antud asendis liigutada vahetaja

andresle
Rattur
Postitusi: 760
Liitunud: 03. 11. 2009. 09:30

Re: Käiguvahetaja reguleerimine

Postitus Postitas andresle » 15. 05. 2012. 20:28

Mida mina prooviksin - seaksin ülekandel 51:(taga kõige väiksem) esikäikari välimise plaadi ketiga paralleelseks. See aitab nats paremini lükata ketti 40-lt 51-le ja võimaldab käikarit piirata nii, et liiga kaugele vända poole ei ulatuks.

Vasta

Mine “Jupid”