Spidoka paigaldamine
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Spidoka paigaldamine
Teema on siin foorumis kindlasti läbi nämmutatud, kuid ma ei ole siiani siiski suutnud saada vastust oma küsimusele. Ka netis leiduvad materjalid on kõik ühte auku ja ammendavat vastust pole saanud.
Probleem on selles, et minu hinnangul näitab spidokas ikka väga valesti kui ta paigaldada nii, nagu kõik õpetavad ja nagu juhis ette näeb. Kilomeetri postide järgi vaadates valetab ta umbes 150 meetrit ühe kilomeetri kohta e. kui 100 km sõidad siis 15km saad petta. GPS'd ju teevad oma arvutusi km. postide järgi, nii et väga valesti nad ei saa olla. Ja mis moodi sa siis veel teada saad, et spidokas õigesti näitab.
Tegemist tavalise maastikurattaga ja kui maanteel sõites ikka 32-37 km pidevalt liigud, siis seegi ei tundu reaalne.
Ühesõnaga, tegin ma seda, et 26" (õige mõõt) asemel sisestasin kompuutrisse 21" ja nüüd on km postide järgi vaadates kõik õige ja ka kiirused tunduvad reaalsed - umbes 25kmh maanteel.
Aru ei saa ma sellest, et kuidas pole vahet sellel kui kõrgele sa anduri paned - kui panen allapoole, siis käib ta ju kiiremini ja näitab ka suuremat kiirust ja kui ülessepoole, siis näitab vähem.
Minu loogika ütleb seda, et tuleb mõõta vahemaa andurist maani, mis minul, antud juhul umbes 20-21 tolli ja see number sisestada kompuutrisse, siis on asi õige. Ei saa aru, mida annab ratta ümbermõõdu sisestamine kui pole teada, kus andur asub.
Kompuuter on VDO C3.
Paluks asjatundjate kommentaari
Probleem on selles, et minu hinnangul näitab spidokas ikka väga valesti kui ta paigaldada nii, nagu kõik õpetavad ja nagu juhis ette näeb. Kilomeetri postide järgi vaadates valetab ta umbes 150 meetrit ühe kilomeetri kohta e. kui 100 km sõidad siis 15km saad petta. GPS'd ju teevad oma arvutusi km. postide järgi, nii et väga valesti nad ei saa olla. Ja mis moodi sa siis veel teada saad, et spidokas õigesti näitab.
Tegemist tavalise maastikurattaga ja kui maanteel sõites ikka 32-37 km pidevalt liigud, siis seegi ei tundu reaalne.
Ühesõnaga, tegin ma seda, et 26" (õige mõõt) asemel sisestasin kompuutrisse 21" ja nüüd on km postide järgi vaadates kõik õige ja ka kiirused tunduvad reaalsed - umbes 25kmh maanteel.
Aru ei saa ma sellest, et kuidas pole vahet sellel kui kõrgele sa anduri paned - kui panen allapoole, siis käib ta ju kiiremini ja näitab ka suuremat kiirust ja kui ülessepoole, siis näitab vähem.
Minu loogika ütleb seda, et tuleb mõõta vahemaa andurist maani, mis minul, antud juhul umbes 20-21 tolli ja see number sisestada kompuutrisse, siis on asi õige. Ei saa aru, mida annab ratta ümbermõõdu sisestamine kui pole teada, kus andur asub.
Kompuuter on VDO C3.
Paluks asjatundjate kommentaari
Re: Spidoka paigaldamine
Loe hoolega läbi kõik paberid mis kaasa said. Oled totaalselt valesti asjast aru saanud.
Re: Spidoka paigaldamine
Võta nüüd ratas silme ette ja vaata ,et mis põhimõttega see kiiruseandur töötab... pane magnet rummu juurde ja mõõda aega millega ta teeb täispöörde... ja tee sama velje juures...saltaan kirjutas: Aru ei saa ma sellest, et kuidas pole vahet sellel kui kõrgele sa anduri paned - kui panen allapoole, siis käib ta ju kiiremini ja näitab ka suuremat kiirust ja kui ülessepoole, siis näitab vähem.Ei saa aru, mida annab ratta ümbermõõdu sisestamine kui pole teada, kus andur asub.
Ega rumm veljest ja kodaratest kiiremini väga ei keerlegi ju...
Re: Spidoka paigaldamine
Spido loeb pöördeid ja korrutab tulemuse sisestatud ratta ümbermõõduga. Magneti ja anduri asukohal pole mingit tähtsust kui vahekaugus on õige. Ratas pöörleb ometi ühes tükis.
seen
Re: Spidoka paigaldamine
Tänud!
Point õige, ratas keerleb ühe kiirusega igaltpoolt. Aga mismoodi seletada seda, et kui ma õige mõõdu sisestan, siis km postid valetavad kõvasti. Kui GPS'ga vaadata, siis on postid täitsa õiges kohas ja need samad postid on ju üleüldine vahemaade arvutamise alus. Kumb siis nüüd õige on, kas spido või postid. A la kui postide järgi Pärnusse 120 km, siis minu spidoka järgi tuleb ju üle 130 km kõvasti. Arusaamatu, mõõt on ju õige, 26 tolli, aga miskit on paigast ära.
Point õige, ratas keerleb ühe kiirusega igaltpoolt. Aga mismoodi seletada seda, et kui ma õige mõõdu sisestan, siis km postid valetavad kõvasti. Kui GPS'ga vaadata, siis on postid täitsa õiges kohas ja need samad postid on ju üleüldine vahemaade arvutamise alus. Kumb siis nüüd õige on, kas spido või postid. A la kui postide järgi Pärnusse 120 km, siis minu spidoka järgi tuleb ju üle 130 km kõvasti. Arusaamatu, mõõt on ju õige, 26 tolli, aga miskit on paigast ära.
Re: Spidoka paigaldamine
Võtad ratta välisläbimõõdu. Korrutad 3.14. Saadud neljakohalise arvu sisestad kompuutrisse. 26" on natuke "jäme" mõõt.
Ja muide, ratas ei pöörle ühe kiirusega igalpool. Joonkiirus on väljaspool suurem. Tähtis on et andurilt tuleb üks impulss ühe ringi kohta. Pole mõõtmistäpsuse kohalt vahet kas magnet on vastu kodaraniplit või rummu.
Ja muide, ratas ei pöörle ühe kiirusega igalpool. Joonkiirus on väljaspool suurem. Tähtis on et andurilt tuleb üks impulss ühe ringi kohta. Pole mõõtmistäpsuse kohalt vahet kas magnet on vastu kodaraniplit või rummu.
Re: Spidoka paigaldamine
nagu ma aru saan, siis sisestasid ratta ümbermõõdu lahtrisse algselt 26 või 2600, seda on tõesti väga palju ja seejärel proovisid 21 või 2100, mis on päris lähedal tegelikule ratta ümbermõõdule. Nüüd võid siis mõõta ära, mitu cm su ratas täispöördega läbib ja selle numbri sinna lahtrisse panna.
Ratas on minu hobi, mitte elu
Re: Spidoka paigaldamine
Su spidomeetri õpetuses on selgelt kirjas...
26x1.9 kummile sisesta kood 2089
26x2,0 kummile sisesta kood 2114
Natukene vaadata vaja ainult..
26x1.9 kummile sisesta kood 2089
26x2,0 kummile sisesta kood 2114
Natukene vaadata vaja ainult..
Re: Spidoka paigaldamine
Ei hakka uut teemat tegema, aga küsimus läheb pealkirjaga kokku. Nimelt sooviks ideid, et kuidas tavalist spidomeetrit maanteerattale panna. Hetkel on nii, et see vidin, mis kodarakülge käib ja see vidin, mis kahvliküljes on, kui mõlemad panna nii nagu nad peaksid olema, siis käivad nad lihtsalt üksteisele vastu... isegi mitte ei käi, vaid ikka mööda ei mahugi. Esimene lahendus, mida praegu kasutan on selline, et kahvli küljes olev vastuvõtja ei ole mitte kahvli keskel vaid võimalikult ääres ja kodara küljes olev andur on üldse teistpidi keeratud. Hetkel küll ideepoolest toimib, kuid nii kui midagi ära nihkuma peaks, siis ei anna nad omavahel ühendust.. Ideid?
Tegemist tüüpilise sigma kinnitusega.
Tegemist tüüpilise sigma kinnitusega.
- pärnu rattur
- Rattur
- Postitusi: 551
- Liitunud: 14. 08. 2009. 18:29
Re: Spidoka paigaldamine
Kui kahvli ja kodarate vahel vähemalt 5mm ruumi on, siis peaks saama panna küll igale rattale.
Ärge näkku lööge! [/OT]
Re: Spidoka paigaldamine
Ai kurja, aitäh. Nii pidi ma ei proovinud, et kodara vidin õigetpidi on ja vastuvõtja kahvli eesmise külje peal. Loll küsimus sai kiirelt lahendusepärnu rattur kirjutas:Kui kahvli ja kodarate vahel vähemalt 5mm ruumi on, siis peaks saama panna küll igale rattale.
- pärnu rattur
- Rattur
- Postitusi: 551
- Liitunud: 14. 08. 2009. 18:29
Re: Spidoka paigaldamine
Olenevalt mudelist ja margist saab ka/tuleb paigaldada hoopis tagumisele küljele. Kontakteeru manuaaliga
Ärge näkku lööge! [/OT]
Re: Spidoka paigaldamine
Aga tead, miks ei paigaldata tahapoole?pärnu rattur kirjutas:Olenevalt mudelist ja margist saab ka/tuleb paigaldada hoopis tagumisele küljele. Kontakteeru manuaaliga
Mõtle mis juhtub, kui andur on tagapool ja saab väikse kõksu, mille tulemusena liigub kodarate pihta?
Ja nüüd mõtle, mis juhtub siis, kui andur on paigaldatud ettepoole?
Tahapoole paigutatu võib kehvemal juhul ka mõne kodara kaasa võtta, andurist endast oled ilmselt ilma. Ettepoole paigutatuga ei juhtu suurt midagi, lükatakse väljapoole tagasi.
- pärnu rattur
- Rattur
- Postitusi: 551
- Liitunud: 14. 08. 2009. 18:29
Re: Spidoka paigaldamine
Aga mõtle, mis juhtub aerodünaamika ja esteetilise väljanägemisega kui ettepoole paigutada . Pole hullu. Isa rääkis mulle, kuidas ta klassivennal Turisti pidurilink lenksult ära kukkukus kodaratesse ja selle tulemusena nipli tegi ning raami krussi keeras. Kõike võib juhtuda.
Korralikult kinnitatud asjadel ei tohi olla võimalustki kuidagi kodaratesse lennata.
Korralikult kinnitatud asjadel ei tohi olla võimalustki kuidagi kodaratesse lennata.
Ärge näkku lööge! [/OT]
Re: Spidoka paigaldamine
Õigus. Kangesti tahaks tahapoole paigaldada, aga kindluse mõttes ei hakka riskima. Enne võtan juhmega kompuutri, sellel hea väike andurpärnu rattur kirjutas:Aga mõtle, mis juhtub aerodünaamika ja esteetilise väljanägemisega kui ettepoole paigutada...
Re: Spidoka paigaldamine
VÕib panna ka vasaku haru külge. Ettepoole.
Re: Spidoka paigaldamine
Mina sinu asemel võtaks mõõdulindi ja läheks mõõdaks need kilomeetri postid ära Mine tea kui täpne vend need sinna sutskas.
- pärnu rattur
- Rattur
- Postitusi: 551
- Liitunud: 14. 08. 2009. 18:29
Re: Spidoka paigaldamine
Ma millegipärast kahtlustan, et need pandi selle veoauto odoka ärgi, mille kastis märgid olid
Ärge näkku lööge! [/OT]
Re: Spidoka paigaldamine
See kõik on üsna huvitav lähenemine. Samas pole päris kindel, kas spidoka numbikombinatsioon vastab tegelikule kummi ümbermõõdule. Ise oman kogemust, kus kahel erineval spidokal tuli ühesuguse ümbermõõdu sisestamisel erinev tulemus? Seda siis identsete kummide ja rõhkude juures. Tegelikult vast kõige parem on täpse gps abil, mis täpsusega max. 10 meetrit, mõõta üks pikem maa, vastavalt sõitja võimetele ja võrrelda spidoka näiduga, mis näiliselt õige. Sealt edasi teha vajalikud korrektuurid. Vajadusel protseduuri korrata. Iseasi muidugi siis, kui spido võimaldab kõigest 1cm täpsusega seadistust, siis pole täppisteadusel mõtet. Kui edasi arutleda, siis võiks ju küsida, kust me teame et mõõdulint üldse täpne on?
- meetodimees
- Rattur
- Postitusi: 143
- Liitunud: 04. 08. 2008. 17:12
Re: Spidoka paigaldamine
maxspeed kirjutas:See kõik on üsna huvitav lähenemine. Samas pole päris kindel, kas spidoka numbikombinatsioon vastab tegelikule kummi ümbermõõdule. Ise oman kogemust, kus kahel erineval spidokal tuli ühesuguse ümbermõõdu sisestamisel erinev tulemus? Seda siis identsete kummide ja rõhkude juures. Tegelikult vast kõige parem on täpse gps abil, mis täpsusega max. 10 meetrit, mõõta üks pikem maa, vastavalt sõitja võimetele ja võrrelda spidoka näiduga, mis näiliselt õige. Sealt edasi teha vajalikud korrektuurid. Vajadusel protseduuri korrata. Iseasi muidugi siis, kui spido võimaldab kõigest 1cm täpsusega seadistust, siis pole täppisteadusel mõtet. Kui edasi arutleda, siis võiks ju küsida, kust me teame et mõõdulint üldse täpne on?
Sul on ka asjale päris hea lähenemine
Rentida carbon raamiga "L"" suurus võistlusrattad: MTB Scott Scale; Scott Spark ja MNT Scott Foil ning rentida MTB rattakohver "Scicon". Info tel. 56 41 3OO
Re: Spidoka paigaldamine
Erinevus tuleb mõnikord spidoka käivitumisloogikast - nt VDO ei hakka distantsi lugema esimesest klemmide kontaktist vaid alles mitmest järjestikusest pöördest. Erinevatel tootjatel on erinev delay. Kuid selline erinevus peaks siiski jääma <10m piiresse.
Re: Spidoka paigaldamine
Erinev näit võib tulla ka sellest, et andur ja magnet on üksteisest liiga kaugel ja signaal nõrk, mis võib põhjustada erinevaid anomaaliaid.
Erinevatel spidokatel võivad ka sisestatavad numbrid olla erinevad. Valdav enamus tahab ratta ümbermõõtu millimeetrites (seega seadistustäpsus 1mm), kuid on ka teisi variante.
http://sheldonbrown.com/cyclecomputer-calibration.html
Erinevatel spidokatel võivad ka sisestatavad numbrid olla erinevad. Valdav enamus tahab ratta ümbermõõtu millimeetrites (seega seadistustäpsus 1mm), kuid on ka teisi variante.
http://sheldonbrown.com/cyclecomputer-calibration.html
Re: Spidoka paigaldamine
Ja et asja veel huvitavamaks teha, tuleks sisse tuua veel rehvirõhk, millest oleneb rummu telje kõrgus maapinnast, ehk jooksu effektiivne raadius. Seda eriti MTB puhul.
Re: Spidoka paigaldamine
On sel tähtsust kas läbitud distants on 10km või 10,5km? Trenni kontekstis on oluline eelkõige aeg jne. Distantsi mõõda kasvõi kilomeetriviitade ja postide järgi.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
- pärnu rattur
- Rattur
- Postitusi: 551
- Liitunud: 14. 08. 2009. 18:29
Re: Spidoka paigaldamine
Aga ikka selleks, et teemasse "MAX kiirus!!??" aus tulemus postitada ja et ei tekiks poste, kus keegi väidab, et sõidab MTBga 40km keskmisega 35-45km/hMati kirjutas:On sel tähtsust kas läbitud distants on 10km või 10,5km? Trenni kontekstis on oluline eelkõige aeg jne. Distantsi mõõda kasvõi kilomeetriviitade ja postide järgi.
Ärge näkku lööge! [/OT]
Re: Spidoka paigaldamine
Kunagi mingis teemas ma arvutasin välja, kui palju või vähe ±5mm 100km peale protsentuaalselt distantsi mõjutab. Igaljuhul pole mõtet nii peeneks minna, sellega ei saavuta oluliselt midagi. KM postide järgi spidoka kalibreerimine - nii ei tee te spidokat täpsemaks vaid korrigeerite oma ebaühtlast sõidujoont. On vana nali, et kõrtsi on lühem tee, kui kõrtsist tagasi. Sama teeb ka GPS. Ehk silub enamuse jõnkse ja vänderdamisi, kuna ta oletab, et kahe mõõtepunkti vahelise tee läbisid sirglõiguna (+lisaks signaali tugevusest jms tekkivad nihked). Sestap ei tasu muretseda, kui "tavalise" spidoka ja super spidoka näidud erinevad. Absoluutse läbisõidu osas on õieti seadistatud 'vanakooli' spidokas täpsem, kui GPS.Prommar kirjutas:Ja et asja veel huvitavamaks teha, tuleks sisse tuua veel rehvirõhk, millest oleneb rummu telje kõrgus maapinnast, ehk jooksu effektiivne raadius. Seda eriti MTB puhul.
Re: Spidoka paigaldamine
Ega ma päris tõsiselt ei mõelnudki seda rõhuvärki, juba teema algataja andis kerge huumorivarjundi kogu asjale.
Re: Spidoka paigaldamine
Tee kuskile märge maha, siis istu ratta peale ja liigu nii kaua edasi, kuni ratas on teinud täispöörde. Mõõda saadud vahemaa ära ja toksi spidokasse.
Re: Spidoka paigaldamine
Tere,
Tõstan üles vana teema, aga kattub veidi minu küsimusega. Nimelt spidomeetri paigaldamisel on mure selles, et kiiruseanduri ja magneti vaheline kaugus on liiga suur. Kasutusjuhendi järgi lubatud kuni 5 mm, minul seal julgelt 20..30 mm (juhtmega andur) ja spido ei saa signaali. Kas kellelgi on olnud sarnast probleemi ja kuidas olete lahendanud? Kas panna mingi vahetükk vms, millega saaks anduri kodaratele lähemale (kahvlist eemale)? Magneti liigutamine pikki kodaraid üles/ alla anduri vahelist kaugust oluliselt ei muuda.
Tõstan üles vana teema, aga kattub veidi minu küsimusega. Nimelt spidomeetri paigaldamisel on mure selles, et kiiruseanduri ja magneti vaheline kaugus on liiga suur. Kasutusjuhendi järgi lubatud kuni 5 mm, minul seal julgelt 20..30 mm (juhtmega andur) ja spido ei saa signaali. Kas kellelgi on olnud sarnast probleemi ja kuidas olete lahendanud? Kas panna mingi vahetükk vms, millega saaks anduri kodaratele lähemale (kahvlist eemale)? Magneti liigutamine pikki kodaraid üles/ alla anduri vahelist kaugust oluliselt ei muuda.
Re: Spidoka paigaldamine
Täpselt nii ma ühe oma rattaga tegingi - penoplasti tükike anduri ja kahvli vahele.alaru kirjutas:Kas panna mingi vahetükk vms, millega saaks anduri kodaratele lähemale (kahvlist eemale)?
Re: Spidoka paigaldamine
Selle meetodi häda on selles et ratast alt ära võttes on suurem oht pöiaga andurile pihta minna. Ma esmalt prooviks panna võimalikult rummule lähemale kus kodarad laiemalt, siis pääseks väiksema vahetükiga.