Sügiskrossid 2011
Foorumi reeglid
Võistluste osaluste müügifoorum asub: viewforum.php?f=152
Võistluste osaluste müügifoorum asub: viewforum.php?f=152
Sügiskrossid 2011
Teeks sügiskrossidele eraldi ühe teema.
Etapid on siis järgmised:
1.10 Tartu Linna MV
2.10 Pärnu MK MV – Sindi
8.10 Tartu MK MV – Elva
9.10 Viljandi MK MV
16.10 Paanikse kross (K-Nuia)
22.10 Otepää – ei lähe sarja arvesse
Üldjuhend: http://www.ejl.ee/ofile.php?lid=3028
Etapid on siis järgmised:
1.10 Tartu Linna MV
2.10 Pärnu MK MV – Sindi
8.10 Tartu MK MV – Elva
9.10 Viljandi MK MV
16.10 Paanikse kross (K-Nuia)
22.10 Otepää – ei lähe sarja arvesse
Üldjuhend: http://www.ejl.ee/ofile.php?lid=3028
Re: Sügiskrossid 2011
Mida see kross endast kujutab? Ise olen osa võtnud kolmapäevakutest ja Elionist. Kohad kolmapäevakul pigem tagapool ning Elionil keskel. Kas tasub osavõtta või on see raskem kui kolmapäevak?
Re: Sügiskrossid 2011
Üsna kolmapäevaku moodi. Lihtsalt ühisstardid on vanusegruppide kaupa.
Re: Sügiskrossid 2011
Sügiskrossil on kaks märksõna: SÜGIS ja KROSS. Sügis dikteerib ilmaolud - on suur oht, et rada on mudane, väga mudane või ülimudane. Meenutan siiamaani 2009.a. Viljandi krossi, mis oli selline sopa ja pori pillerkaar, et jääb elu lõpuni meelde. Krossi formaat on tüüpiöine XCO formaat - vanuseklasside kaupa ühisstardist ning sõidetakse lühikesel ringil 3-4-5 ringi. Kui tahad XCO-d proovida, siis pühapäeval toimub Tallinnas Pirital nn Prükkel Cup (Team Rattapood Cup või mis ta ametlik nimi ongi).
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Sügiskrossid 2011
Kudas see rada Pirital on kas väga tehniline?
Re: Sügiskrossid 2011
tere,
Miks Tartu oma H100 samal päeval ja kus need võistlused sõidud täpselt tehakse-korraldatakse?
Miks Tartu oma H100 samal päeval ja kus need võistlused sõidud täpselt tehakse-korraldatakse?
libeda ketsiga ei saa sõita
Re: Sügiskrossid 2011
Haanja100 ja Sügiskross on kaks erinevat üritust (sisult, vormilt, korralduselt jne) ja vahel ikka juhtub, et üritused kattuvad. Iga etapi kohta peaks info olema EJL kalendri all olemas.makaak2 kirjutas:tere,
Miks Tartu oma H100 samal päeval ja kus need võistlused sõidud täpselt tehakse-korraldatakse?
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Sügiskrossid 2011
KaupoR kirjutas:Haanja100 ja Sügiskross on kaks erinevat üritust (sisult, vormilt, korralduselt jne) ja vahel ikka juhtub, et üritused kattuvad. Iga etapi kohta peaks info olema EJL kalendri all olemas.makaak2 kirjutas:tere,
Miks Tartu oma H100 samal päeval ja kus need võistlused sõidud täpselt tehakse-korraldatakse?
Nojah, H100 ka nagu rohkem kross kui maraton:) aga väga pikk.
libeda ketsiga ei saa sõita
Re: Sügiskrossid 2011
Mismõttes? Muda ei tee sõidust veel krossi. 100km ring ei tee sõidust kindlasti krossi (XCO mõistes). Hästi sõidetavad metsa- ja kruusateed (mitte, et need ülemäära domineeriks aga neid ikka on Haanjas) ei tee sõidust kindlasti krossi. Krossilikke elemente on mõnes rajaosas (kohe meenub see vist Plaanil olev XC rajajupp), kuid see ei tee Haanjat veel krossiks.makaak2 kirjutas:Nojah, H100 ka nagu rohkem kross kui maraton:)
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Sügiskrossid 2011
Kas see aasta Jüris sügiskross ka toimub?
Re: Sügiskrossid 2011
Vaatan, et Viljandi etapp on uude kohta kolinud. Tunamullu oli lauluväljaku ja lossivaremete ümbruses, siis Männimäel ja nüüd Uueveskis. Isegi mulle kui eks-viljandlasele tuleb seal palju avastamisrõõmu!
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Sügiskrossid 2011
Uueveski krossirada on ülevaatamist väärt. Tõusud ja laskumised on küll lühemad kui lossimägedes või Männimäel, aga see-eest on tehnilist nikerdamist üksjagu. Rattaklubi poiste katsetuste põhjal ei tohiks keskmine kiirus üle 17-18 km/h kasvada.
Re: Sügiskrossid 2011
Kas Viljandi krossil on vaja litsentsi? Leian juhendist, et toimub litsentside kontroll kell 9.30-11.00 aga alapealkirja "Osavõtjad" all pole midagi litsentsi kohta öeldud.
Re: Sügiskrossid 2011
Kuna tegemist Viljandimaa MV-ga, siis on lubatud osaleda ka litsentsita ratturitel. Litsentsiga ratturid jagavad omavahel kategooria punkte.
Re: Sügiskrossid 2011
08.10.2011 Elvaga samal päeval toimub ka Keava mägedes Keava sügiskross. Selle võiks ka esimesse postitusse juurde lisada.
võistluse juhen www.komo.ee (kalendri alt valida vastav võistlus)
võistluse juhen www.komo.ee (kalendri alt valida vastav võistlus)
Re: Sügiskrossid 2011
Tartu krossil käidud. Kohalikult materjalist oli 3.2km pikkune ring välja võlutud. Ei olnud ainult kilomeetrine bmx-i ja suusaraja ring. Aga kiire sõit oli see ikkagi.
Viimasele stardile M18/Eliit/Seenor 0/1 oli ette nähtud 10 ringi, aga maha võeti kohe kui Austa sulle ringi sisse tegi. Ma sain ka kenasti ruttu õhtule.
Muidu sõit läks mitmepalgeliselt. Kuidagi õnnestus jällegi sooja vähe teha, niiet kui usin stardikiirendus selja taha sai, siis saabus selline kinniolek, et lehviva särgiga tüübid kihutasid ka mürinal mööda. Vaikselt läksid jalad soojaks ja hakkasin mõtlema, et ei tea kas ka täna kehtib 50% reegel, ühesõnaga, kui vähemalt 5 ringi ära ei sõida, siis tulemust kirja ei saa. Täpselt 4-nda ringi lõpus hakkasid eliidi esimesed tagantpoolt paistma. Kiirendasin nii kuis suutsin ja hoidusin kõigest väest pulsi vaatamisest.
Igatahes pääsesin 5-ndale ringile. Teine kiirendus sai tehtud 5-nda ringi lõpus, kus ees paistis konkurent ja tagant tuli järgmine kiirem rattur. Õnneks sattus ette raskem lõik siledal maal, mis mulle sobib ja kiirenduse tulemusel jäi eliidi sõitja lausa maha ja 100m-ne vahe konkurendiga sai ühe singliga tasa tehtud. H
Huvitav, mida ma peaks tegema, et suuta korralikku tempot kogu aeg hoida? Rohkem trenni vist?! Sest mul on varemgi olnud, kus 100-200m hoian taganttulija tempot.
Kuid vaadates pulsinumbreid, siis tegelikult ongi ületaseme sõit see. Kõõksuma võttis ja värvilised linnukesed lendasid silme ees. Pärast graafikut vaadates pidin pikali kukkuma, max 191 - emajõgi voolas teistpidi ja muru oli palju rohelisem, kui mina viimati selliseid numbreid sain. Üldiselt on juba 185 kõva sõna.
http://woolik.bumpclub.ee/~kirsa/velo/p ... s_2011.png Siit on need 2 väikest kiirendust näha ka, aga peale nende sai loksutud lausa piinlikus tempos, kohane pigem 100km sõidule kui mõnele krossile.
Osavõtt seenior klassidest oli muidugi kasin. Seenior1-s mina, Molev ja veel keegi. Niiet sai tartu linna mv hõbemedal ära toodud.
Selle osavõtuga sai veel nalja pärast laua taga istudes ja sõitu arutades. Vähemalt sügiskrosse korraldav vanakooli rahvas foorumit küll eriti ei loe.
Arutati, et tea miks neid sõitjaid nii vähe on, kuskil on täna mingi muu võistlus vist, vist Haanjas mingi pisike. Ja arutelu teemal korraldada tartu sügiskross Vooremäel, leiti et võiks küll, seal pole ju kordagi kunagi võisteldud.
Niiet Ivaril ja Lehol promotööd veel jagub.
Viimasele stardile M18/Eliit/Seenor 0/1 oli ette nähtud 10 ringi, aga maha võeti kohe kui Austa sulle ringi sisse tegi. Ma sain ka kenasti ruttu õhtule.
Muidu sõit läks mitmepalgeliselt. Kuidagi õnnestus jällegi sooja vähe teha, niiet kui usin stardikiirendus selja taha sai, siis saabus selline kinniolek, et lehviva särgiga tüübid kihutasid ka mürinal mööda. Vaikselt läksid jalad soojaks ja hakkasin mõtlema, et ei tea kas ka täna kehtib 50% reegel, ühesõnaga, kui vähemalt 5 ringi ära ei sõida, siis tulemust kirja ei saa. Täpselt 4-nda ringi lõpus hakkasid eliidi esimesed tagantpoolt paistma. Kiirendasin nii kuis suutsin ja hoidusin kõigest väest pulsi vaatamisest.
Igatahes pääsesin 5-ndale ringile. Teine kiirendus sai tehtud 5-nda ringi lõpus, kus ees paistis konkurent ja tagant tuli järgmine kiirem rattur. Õnneks sattus ette raskem lõik siledal maal, mis mulle sobib ja kiirenduse tulemusel jäi eliidi sõitja lausa maha ja 100m-ne vahe konkurendiga sai ühe singliga tasa tehtud. H
Huvitav, mida ma peaks tegema, et suuta korralikku tempot kogu aeg hoida? Rohkem trenni vist?! Sest mul on varemgi olnud, kus 100-200m hoian taganttulija tempot.
Kuid vaadates pulsinumbreid, siis tegelikult ongi ületaseme sõit see. Kõõksuma võttis ja värvilised linnukesed lendasid silme ees. Pärast graafikut vaadates pidin pikali kukkuma, max 191 - emajõgi voolas teistpidi ja muru oli palju rohelisem, kui mina viimati selliseid numbreid sain. Üldiselt on juba 185 kõva sõna.
http://woolik.bumpclub.ee/~kirsa/velo/p ... s_2011.png Siit on need 2 väikest kiirendust näha ka, aga peale nende sai loksutud lausa piinlikus tempos, kohane pigem 100km sõidule kui mõnele krossile.
Osavõtt seenior klassidest oli muidugi kasin. Seenior1-s mina, Molev ja veel keegi. Niiet sai tartu linna mv hõbemedal ära toodud.
Selle osavõtuga sai veel nalja pärast laua taga istudes ja sõitu arutades. Vähemalt sügiskrosse korraldav vanakooli rahvas foorumit küll eriti ei loe.
Arutati, et tea miks neid sõitjaid nii vähe on, kuskil on täna mingi muu võistlus vist, vist Haanjas mingi pisike. Ja arutelu teemal korraldada tartu sügiskross Vooremäel, leiti et võiks küll, seal pole ju kordagi kunagi võisteldud.
Niiet Ivaril ja Lehol promotööd veel jagub.
Re: Sügiskrossid 2011
Ma sain sõita ühe ringi, kuna esimene käiguvahetaja suutis mind esimest korda üllatada ja eest suurt hammakat kasutada ei saanud, sõitsin täpselt ühe ringi ja sellega minu võsitlus lõppes seekord.
Muidugi soojategemisega oli endal ka vähe nagi ja esimesel ringil tõmbasin kohe hapniku kinni endal.
Muidugi soojategemisega oli endal ka vähe nagi ja esimesel ringil tõmbasin kohe hapniku kinni endal.
- vigurivänt
- Rattur
- Postitusi: 798
- Liitunud: 27. 09. 2004. 07:49
Re: Sügiskrossid 2011
Sindi kross oli sujuvalt ja ladusalt korraldatud. Kui see üks mülgas oleks ära koristatud, siis oleks palju puhtamana lõppu jõudnud Ja kui oleks jõudnud, siis oleks ka kiiremini sõitnud
Tark ei torma!
Re: Sügiskrossid 2011
Igaks juhuks veel meeldetuletus: 08.10.2011 toimub Keava mägedes Raplamaal sügiskross. Täpsem info http://www.komo.ee
Osa olulisemast infost ka siinkohal:
AEG JA KOHT
Võistlus toimub 8.oktoobril 2011.a. algusega 12.00. Stardipaik asub Rapla mk., Kehtna vallas , Keava – Ingliste tee 5. km-l Keava mägedes.
AJAKAVA
10.00-11.45 Rajaga tutvumine
10.00-11.45 Kohapeal registreerimine
12.00 Esimene start (M12, N 12, N14)
12.30 Teine start (M14, N16, N18, N)
13.15 Kolmas start (M16, M Sen2, M Sen3)
13.30 Autasustamine (M12, N12, N14, M14, N16, N18, N)
14.20 Neljas start (M18, M)
16.00 Autasustamine (M16, M Sen 2, M Sen 3, M18, M)
AUTASUSTAMINE
Autasustatakse iga vanuseklassi 3 paremat karika või medali ja diplomiga. Võimalusel esemelise auhinnaga. Kui vanuseklassis on vähem, kui 3 lõpetajat, autasustatakse ainult võitjat.
Osa olulisemast infost ka siinkohal:
AEG JA KOHT
Võistlus toimub 8.oktoobril 2011.a. algusega 12.00. Stardipaik asub Rapla mk., Kehtna vallas , Keava – Ingliste tee 5. km-l Keava mägedes.
AJAKAVA
10.00-11.45 Rajaga tutvumine
10.00-11.45 Kohapeal registreerimine
12.00 Esimene start (M12, N 12, N14)
12.30 Teine start (M14, N16, N18, N)
13.15 Kolmas start (M16, M Sen2, M Sen3)
13.30 Autasustamine (M12, N12, N14, M14, N16, N18, N)
14.20 Neljas start (M18, M)
16.00 Autasustamine (M16, M Sen 2, M Sen 3, M18, M)
AUTASUSTAMINE
Autasustatakse iga vanuseklassi 3 paremat karika või medali ja diplomiga. Võimalusel esemelise auhinnaga. Kui vanuseklassis on vähem, kui 3 lõpetajat, autasustatakse ainult võitjat.
Re: Sügiskrossid 2011
Küsiks infot raja kohta Keavas
Re: Sügiskrossid 2011
Igati sobiv rada sügiskrossile. Kui on vihmane siis on rada küllaltki libe. On kiireid, on tehnilisi laskumisi, on päris viisakaid tõusujuppe. Ühesõnaga on kõik elemendid ,mis teevad rajast ühe tõelise raja. Igaljuhul tasub tulla. Korralik sõiduelamus on garanteeritud.
Flat is Boring
Re: Sügiskrossid 2011
Keava kohta ei tea kaasa rääkida, aga Viljandis ootab pühapäeval osalejaid tõsine krossirada. Üks Viljandi parim jooksumees arvas, et ta võib ratturitele konkurentsi pakkuda, kui talle ratast vägisi kaasa ei pandaTuuker kirjutas:Küsiks infot raja kohta Keavas
Võistlejad saavad end proovile panna järskudel langustel ja pikkadel tõusudel, rattaslaalomis, (mitte-muna-)kivisillutisel, ristikaldega singlil ning veel mitmel huvitaval rajalõigul. Võib juhtuda, et läheb tarvis ka ujumisoskust, kui piduriklotsid hooajaga ära kulunud on. Õnneks lubatavad välis- ja kodumaised ilmateated kuiva või väga vähese vihmaga ilma. Igaks juhuks oleme Punase Risti poisid kohale tellinud.
Re: Sügiskrossid 2011
Kui millegi üle üldse on nuriseda, siis see, et minut enne viimast starti rada muudeti - laskumisele järgnenud järsus kurvis võeti ära võimalus veidi laiema kaarega oja äärest sõita. Kui rada on paigas rajaga tutvumise ajal, siis peaks rada olema paigas lõpuni (kui muuta, siis ohutuse kaalutlusel).
Muidu super luks värk - super rada, super ilm. Peale kahe nädalast haigust ja mitte midagi tegemist oli enda liikumine üllatavalt kõbus. Pulsinäitajad tegid aasta viimasel võistlusel selle hooaja rekordi - puhkuse tulemus Kiidan Viljandi Rattaklubi, kes viitsib juba kolmas aasta leida uue ja nii fantastilise koha. Kui nii edasi, siis kolib sügiskrosside sari paari aasta pärast Viljandisse ära.
Muidu super luks värk - super rada, super ilm. Peale kahe nädalast haigust ja mitte midagi tegemist oli enda liikumine üllatavalt kõbus. Pulsinäitajad tegid aasta viimasel võistlusel selle hooaja rekordi - puhkuse tulemus Kiidan Viljandi Rattaklubi, kes viitsib juba kolmas aasta leida uue ja nii fantastilise koha. Kui nii edasi, siis kolib sügiskrosside sari paari aasta pärast Viljandisse ära.
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Sügiskrossid 2011
Elva Sügiskrossi tulemused: http://www.elva.ee/index.php?page=293&Kirsa kirjutas:Teeks sügiskrossidele eraldi ühe teema.
Etapid on siis järgmised:
1.10 Tartu Linna MV
2.10 Pärnu MK MV – Sindi
8.10 Tartu MK MV – Elva
9.10 Viljandi MK MV
16.10 Paanikse kross (K-Nuia)
22.10 Otepää – ei lähe sarja arvesse
Üldjuhend: http://www.ejl.ee/ofile.php?lid=3028
Re: Sügiskrossid 2011
Viljandi Sügiskrossist saab protokolli ja fotode kujul ülevaate Viljandi Rattaklubi kodulehelt
Tänud kiituse eest Kaupole ja ka kõigile neile, kes rahulolu kohapeal väljendasid!
Rada ei tehtud ringi, pigem taastati esialgne olukord. Mingist hetkest alates hakkasid leidlikumad ratturid ettenähtud trajektoori endale mugavamaks tegema, eks pidi siis seda kohta lisalintidega korrigeerima.
Tänud kiituse eest Kaupole ja ka kõigile neile, kes rahulolu kohapeal väljendasid!
Rada ei tehtud ringi, pigem taastati esialgne olukord. Mingist hetkest alates hakkasid leidlikumad ratturid ettenähtud trajektoori endale mugavamaks tegema, eks pidi siis seda kohta lisalintidega korrigeerima.
Re: Sügiskrossid 2011
Uueveskile jäid maha kellegi Merida kirjadega säärised. Kui omanik neist puudust tunneb, siis infot saab veiko(a)rattaklubi.ee
Re: Sügiskrossid 2011
Pajataks kronoloogilises järjestuses - kõigepealt elva.
Tavapärasest materjalist oli seekord mõni meeter rohkem välja joonistatud kui tavaliselt, aga üldiselt oli rada sama, suured kiirused ja omajagu tõuse.
Esimesed ringid läksid plaanipäraselt, tõusud küll kehvasti ja seljataga olev seltskond lausa virises, aga teadsin et varsti läheb jalg soojaks ja saab vajutama hakata.
Hommikul enne starti läks söömine nihu, kuna keegi oli kodust kõik asjad ära söönud, siis sai tehtud kohalikus kõrtsis väike vürtsine kanapasta - see oli aga suur viga. Umbes 5-ndal ringil hakkas kõht nii krampi tõmbama, et keri või ennast kerra seal ratta seljas. Spordijoogi pealejoomine tegi asja nagu veel hullemaks ja läinud see seltskond oligi, keda ma olin suutnud seljataga hoida need esimesed ringid.
Kokkuvõttes kahju, sest poodium jäi mõnesaja meetri kaugusele, aga vahest ikka juhtub.
Pühapäevaks sai tehtud toitumises kõvad korrektuurid ja muidu katsutud taastuda. Uneaega jäi kahjuks enne pühapäeva väheks, aga ma vähemalt lesisin, mitte ei kooserdanud ringi ja kuna pühapäevane start oli alles pool 3, siis ei olnud sellest hullu.
Viljandisse kohalejõudes hakati mind kohe vanemate seenioride poolt hirmutama, kes hakkasid juba starti minema. Et rada olevat hirmus libe ja porine ja on mitmeid kohti kus sõita ei saa ning suu ja silmad muda täis. Päike ja tuul aga tegid imet ja juba prooviringil oli rada kordades kuivem kui hommikul proovijatele.
Ega siis midagi - ruttu riided selga ja proovima ja milline pärl minu eest avanes. Ma ei ole ammu paremat rada maastikul näinud - kõike oli, juurikaid ja maasikaid ja tõuse, aga ei midagi rasket ega igavat. Mina, kes ma natuke vihkan tõuse, nautisin seal rajal igat meetrit. Täpselt siis kui olid sõitnud 10-20m tõusu ja hakkas raskem, tuli ära keerata ja sõita järjekordne väga tehniline auk või kraaviületus ja niimoodi kordi ja kordi ühe ringi jooksul. Vägagi meeldisid need viraazid mis olid mäe otsast jõe äärde jõudmiseks tehtud. 5-10m sõitu, siis 180kraadi parempööre ümber puu, 5m sõitu jälle 180kraadi vasakpööre ümber puu jne - vähemalt 10-12 korda küll.
Meeldis just see, et pinnas seal puude vahel oli täpselt paras eraldama terasid sõkaldest. Ei olnud mõttetu sea songermaa kus kukuvad hambad suust, ega ka siledaks tambitud pargirada - vaid veidi raputav heina osa, mis oli täispikitud väikesi kände, millele võis otsa sõita kui juhtus, aga parem kui ei sõitnud.
Pildistajaid oli seal küll, loodame et need pildid ka netti jõuavad, aga hea oleks olnud seda asja filmid, eriti puude vahelt alla tulekut ja neid tehnilisi ümberpuu sõitmisi - ma ei tea kas keegi filmis.
Minu tulemus peegeldas kõvasti seda fakti, et rada väga meeldis ja enesetunne oli kogu sõidu vältel 5-e vääriline. Need kellega eile elvas ragistasin ja alla jäin - jäid viljandis lõpuks kaugele selja taha. Kahjuks olid kõik seenior1, seenior0 ja m18 pandud eliidiga ühte arvestusse - ainuke sügiskross kus oli nii tehtud. Sõida kuidas sa tahad, aga eliidile on ikka raske vastu saada, seega poodium jäi kaugele, kuigi seenior1 arvestuses tuli vist 2 koht.
Conti teemas arvab vigur, et x-king tõmbab ennast liiga muda täis ja seda ta ütles mulle ka kohapeal. Aga tegelikkuses oli pidamine fantastiline - nublude vahed olid küll muda täis, aga pidamine ei kadunud sellest kuhugi. Rada oli küll päeva peale palju kuivem, kuid 1.6at rõhuga x-king ees ja 1.9at race king taga, toimisid väga hästi, igas olukorras võis kindel olla.
Igatahes viis pihku rajameistrile ja olgu selliseid radasid eestis rohkem. Tartu etapp tuleks näiteks üle viia Voorekale ja ehk annab ka elvaga midagi ette võtta.
PS! Mul on elva etapist hulka pilte, aga kõik on raw-s, et ma pean neid konvertima ja sorteerima - kui valmis, panen üles.
Tavapärasest materjalist oli seekord mõni meeter rohkem välja joonistatud kui tavaliselt, aga üldiselt oli rada sama, suured kiirused ja omajagu tõuse.
Esimesed ringid läksid plaanipäraselt, tõusud küll kehvasti ja seljataga olev seltskond lausa virises, aga teadsin et varsti läheb jalg soojaks ja saab vajutama hakata.
Hommikul enne starti läks söömine nihu, kuna keegi oli kodust kõik asjad ära söönud, siis sai tehtud kohalikus kõrtsis väike vürtsine kanapasta - see oli aga suur viga. Umbes 5-ndal ringil hakkas kõht nii krampi tõmbama, et keri või ennast kerra seal ratta seljas. Spordijoogi pealejoomine tegi asja nagu veel hullemaks ja läinud see seltskond oligi, keda ma olin suutnud seljataga hoida need esimesed ringid.
Kokkuvõttes kahju, sest poodium jäi mõnesaja meetri kaugusele, aga vahest ikka juhtub.
Pühapäevaks sai tehtud toitumises kõvad korrektuurid ja muidu katsutud taastuda. Uneaega jäi kahjuks enne pühapäeva väheks, aga ma vähemalt lesisin, mitte ei kooserdanud ringi ja kuna pühapäevane start oli alles pool 3, siis ei olnud sellest hullu.
Viljandisse kohalejõudes hakati mind kohe vanemate seenioride poolt hirmutama, kes hakkasid juba starti minema. Et rada olevat hirmus libe ja porine ja on mitmeid kohti kus sõita ei saa ning suu ja silmad muda täis. Päike ja tuul aga tegid imet ja juba prooviringil oli rada kordades kuivem kui hommikul proovijatele.
Ega siis midagi - ruttu riided selga ja proovima ja milline pärl minu eest avanes. Ma ei ole ammu paremat rada maastikul näinud - kõike oli, juurikaid ja maasikaid ja tõuse, aga ei midagi rasket ega igavat. Mina, kes ma natuke vihkan tõuse, nautisin seal rajal igat meetrit. Täpselt siis kui olid sõitnud 10-20m tõusu ja hakkas raskem, tuli ära keerata ja sõita järjekordne väga tehniline auk või kraaviületus ja niimoodi kordi ja kordi ühe ringi jooksul. Vägagi meeldisid need viraazid mis olid mäe otsast jõe äärde jõudmiseks tehtud. 5-10m sõitu, siis 180kraadi parempööre ümber puu, 5m sõitu jälle 180kraadi vasakpööre ümber puu jne - vähemalt 10-12 korda küll.
Meeldis just see, et pinnas seal puude vahel oli täpselt paras eraldama terasid sõkaldest. Ei olnud mõttetu sea songermaa kus kukuvad hambad suust, ega ka siledaks tambitud pargirada - vaid veidi raputav heina osa, mis oli täispikitud väikesi kände, millele võis otsa sõita kui juhtus, aga parem kui ei sõitnud.
Pildistajaid oli seal küll, loodame et need pildid ka netti jõuavad, aga hea oleks olnud seda asja filmid, eriti puude vahelt alla tulekut ja neid tehnilisi ümberpuu sõitmisi - ma ei tea kas keegi filmis.
Minu tulemus peegeldas kõvasti seda fakti, et rada väga meeldis ja enesetunne oli kogu sõidu vältel 5-e vääriline. Need kellega eile elvas ragistasin ja alla jäin - jäid viljandis lõpuks kaugele selja taha. Kahjuks olid kõik seenior1, seenior0 ja m18 pandud eliidiga ühte arvestusse - ainuke sügiskross kus oli nii tehtud. Sõida kuidas sa tahad, aga eliidile on ikka raske vastu saada, seega poodium jäi kaugele, kuigi seenior1 arvestuses tuli vist 2 koht.
Conti teemas arvab vigur, et x-king tõmbab ennast liiga muda täis ja seda ta ütles mulle ka kohapeal. Aga tegelikkuses oli pidamine fantastiline - nublude vahed olid küll muda täis, aga pidamine ei kadunud sellest kuhugi. Rada oli küll päeva peale palju kuivem, kuid 1.6at rõhuga x-king ees ja 1.9at race king taga, toimisid väga hästi, igas olukorras võis kindel olla.
Igatahes viis pihku rajameistrile ja olgu selliseid radasid eestis rohkem. Tartu etapp tuleks näiteks üle viia Voorekale ja ehk annab ka elvaga midagi ette võtta.
PS! Mul on elva etapist hulka pilte, aga kõik on raw-s, et ma pean neid konvertima ja sorteerima - kui valmis, panen üles.
Re: Sügiskrossid 2011
Siin üks hästi lahe pilt tollest kurvide kaskaadist, kus kurve tegelt peal polegi.Kirsa kirjutas:Pildistajaid oli seal küll, loodame et need pildid ka netti jõuavad, aga hea oleks olnud seda asja filmid, eriti puude vahelt alla tulekut ja neid tehnilisi ümberpuu sõitmisi - ma ei tea kas keegi filmis.
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Sügiskrossid 2011
KaupoR kirjutas:Siin üks hästi lahe pilt tollest kurvide kaskaadist, kus kurve tegelt peal polegi.
Re: Sügiskrossid 2011
http://public.fotki.com/kristjankivisti ... ross-2011/
Sealt leiab veel pilte viljandi sügiskrossist. Viljandis toimus samal ajal ka linnajooks, mõned pildid sellestki seal vahepalaks
Sealt leiab veel pilte viljandi sügiskrossist. Viljandis toimus samal ajal ka linnajooks, mõned pildid sellestki seal vahepalaks
Re: Sügiskrossid 2011
Masendav huvi puudus valitseb Sügiskrosside suhtes, seda just harrastajate sektoris. Vaatasin protokolli 4 etapi järel. Sen1 klassis on 4 etapiga saanud punkte 7 meest, Sen2 ja Sen3 klassis suisa 4 kummaski. Olen 1 etapi osavõtuga üldarvestuses 4. kohal 1 punkt poodiumist puudu. Samas peaks praegu aega vabalt käes olema ja ilmad head ja rajad ka huvitavad. OK, saan aru, et Elionile ja TRM-le on jäetud viimnegi motivatsioonipiisk ja nautlemas käiakse (käiks ka ise aga tervis seekord ei lubanud) H100-l. Eks siin ole suur kivi ka korraldajate kapsaaeda - promo sellele sarjale sisuliselt puudub (väljaspool spordikoole/-klubisid), kaasamise eesmärgil võiks 1 etapp ka Tallinnale lähemal toimuda.
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Sügiskrossid 2011
Minu põhiline mitte-osalemise põhjus on kartus, et sõidud on lühikesed. Vähemalt vanasti, kui sai osaletud, siis olid. Kui 1h 45min vähemalt oleks, siis tasuks teiselepoole Eestit sõita. Aga muidu jah - täitsa kujutan ette, kui äge neid sõita praegu on.
Re: Sügiskrossid 2011
Olen neid sõite nillinud päris mitu aastat ja peamised põhjused miks nillimiseks ka jäänud on ajastus hooaja kontesktis (kopp ees) ja krosside toimumiskohad ja -ajad. Tunnistan ausalt, et sügavat motivatsiooni ei ole sõita Lõuna-Eestisse suht lühikesele sõidule mitmel nädalavahetusel järjest + ööbimine.
Võib-olla tekitaks motivatsiooni kui need sõidud oleks nt puhtalt CX võistlused. Neid rattaid (kasvõi talvekatena) on juba päris palju liikvel. Saaks Eestis ka CX jalad alla äkki.
Võib-olla tekitaks motivatsiooni kui need sõidud oleks nt puhtalt CX võistlused. Neid rattaid (kasvõi talvekatena) on juba päris palju liikvel. Saaks Eestis ka CX jalad alla äkki.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Sügiskrossid 2011
Sul on suht õigustatud kartus. Mina sain Viljandis sõita ca 1 tunni aga olin Viljandis niiehknaa. Kaldun nüüd sügiskrossi teemast välja, kuid mõned aastad tagasi sõitsin Team Rattapood Cupi, viimane etapp oli Kuutsemäel, pidin kohale minema sest sarja üldvõitjana omas klassis oleks olnud see ebaviisakas korraldajate suhtes. Autoga sinna ca 3 tundi, siis 1h tund võistlust, mis sisaldas endas vist 11 korda keskuse kõrval olevast nõlvast üles ronimist ja samast kõrvalt alla (kõige igavam XCO rada, mida ma vist sõitnud olen ... umbes samaväärne tolle sama hooaja Pannjärve etapiga, mis oli veel lisaks ka väga kerge) ja siis peale pidulikku tseremooniat 3 tundi autoga tagasi. Päeva saldo: üle 6 tunni autosõitu ja 1 tund väga igavat rattasõitu.
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Sügiskrossid 2011
Ma lisaks ka omalt poolt kaks põhjust miks ma ei osale sel aastal sügiskrossidel.
1. Tartu etapp on H-100 samal päeval.
2. Elvas oleks tahtnud osaleda aga regama pidi ennast juba 3 päeva ette kuid ma ei teadnud siis, et saan tulla. Kohapeal regamise võimalust ei ole ja Elva on minu arvates ainus koht kes nii teeb. Kui neil ainsana oleks seal udupeened kiibid ja tuhandetes osavõtjaid kellele vaja supp ja medal kindlustada siis ma saaks aru aga kirjutada üks nimi juurde klassile kus niigi on kõige kõrgem osavõtumaks ei tohiks ju raske olla. Mul ei ole rahast kahju aga masendav on see, et inimesed kes peaksid olema minu rahast huvitatud, et näiteks noorsportlastele paremaid auhindu välja panna, ei taha seda mitte teha.
1. Tartu etapp on H-100 samal päeval.
2. Elvas oleks tahtnud osaleda aga regama pidi ennast juba 3 päeva ette kuid ma ei teadnud siis, et saan tulla. Kohapeal regamise võimalust ei ole ja Elva on minu arvates ainus koht kes nii teeb. Kui neil ainsana oleks seal udupeened kiibid ja tuhandetes osavõtjaid kellele vaja supp ja medal kindlustada siis ma saaks aru aga kirjutada üks nimi juurde klassile kus niigi on kõige kõrgem osavõtumaks ei tohiks ju raske olla. Mul ei ole rahast kahju aga masendav on see, et inimesed kes peaksid olema minu rahast huvitatud, et näiteks noorsportlastele paremaid auhindu välja panna, ei taha seda mitte teha.
- vigurivänt
- Rattur
- Postitusi: 798
- Liitunud: 27. 09. 2004. 07:49
Re: Sügiskrossid 2011
Suhtle inimestega ja saad rajale ilma probleemideta. Kõigil esimesel 3 etapil oli eelregistreerimine ja kohapeal ametliku juhendi põhjal ei saanud. Samas Viljandis sai ainult kohapeal, eelregamist ei olnud.BACARDI kirjutas:Ma lisaks ka omalt poolt kaks põhjust miks ma ei osale sel aastal sügiskrossidel.
1. Tartu etapp on H-100 samal päeval.
2. Elvas oleks tahtnud osaleda aga regama pidi ennast juba 3 päeva ette kuid ma ei teadnud siis, et saan tulla. Kohapeal regamise võimalust ei ole ja Elva on minu arvates ainus koht kes nii teeb. Kui neil ainsana oleks seal udupeened kiibid ja tuhandetes osavõtjaid kellele vaja supp ja medal kindlustada siis ma saaks aru aga kirjutada üks nimi juurde klassile kus niigi on kõige kõrgem osavõtumaks ei tohiks ju raske olla. Mul ei ole rahast kahju aga masendav on see, et inimesed kes peaksid olema minu rahast huvitatud, et näiteks noorsportlastele paremaid auhindu välja panna, ei taha seda mitte teha.
Tark ei torma!
Re: Sügiskrossid 2011
Ühe Sügissarja võistluse korraldajana uuriks, et kas harrastajate huvi oleks suurem, kui võistlused oleks ühel nädalavahetusel Tartus ja Elvas, teisel Viljandis-Karksis ning kolmandal Sindis-Pärnus? Praegu tundub see üritus küll rohkem noortevõistluseks kujunevat...
Re: Sügiskrossid 2011
See muudaks logistika võtmes asja kindlasti veidi kobedamaks, aga kõik muu jääb endiselt küsimärgiks ... Harrastaja kes on niigi olnud viimased 3-4 kuud "jooksus" pea kõik nädalavahetused, ei pruugi leida elementaarset motivatsiooni või võimalust (finants, pere) jätkata sama veel sügiselgi. Eks see ole valikute küsimus.seiko kirjutas:Ühe Sügissarja võistluse korraldajana uuriks, et kas harrastajate huvi oleks suurem, kui võistlused oleks ühel nädalavahetusel Tartus ja Elvas, teisel Viljandis-Karksis ning kolmandal Sindis-Pärnus? Praegu tundub see üritus küll rohkem noortevõistluseks kujunevat...
Aga võib-olla on sellele sarjale lihtsalt korraliku marketingi boosti vaja. Hetkel näib see asi natuke kaootiline, info liikumine ebapiisav, hiline jne. Kui oleks nt üks korralik kodukas Sügiskrosside jaoks kus korralik inf olemas jne ... võib-olla annaks see üksi juba midagi. Mingi seltskond äkki vähemalt teadvustaks enda jaoks sellise sarja olemasolu, sh piisavalt varakult.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Sügiskrossid 2011
Usun, et enamus harrastajatest ei soovi 2 päeva järjest kuskil lennus olla. Pere, kodused tegemised ja muud hobid nõuavad oma. Arvan, et hea marketing ja mõistlikud stardiajad tooks jupi maad rohkem harrastajaid rajale.seiko kirjutas:Ühe Sügissarja võistluse korraldajana uuriks, et kas harrastajate huvi oleks suurem, kui võistlused oleks ühel nädalavahetusel Tartus ja Elvas, teisel Viljandis-Karksis ning kolmandal Sindis-Pärnus? Praegu tundub see üritus küll rohkem noortevõistluseks kujunevat...
Re: Sügiskrossid 2011
Näiteks peale Kullamaa Rattasõitu oli dushiruumis huvi päris elav Sügiskrosside sarja vastu, kahjuks ei leia seal huvi üles näidanuid eriti protokollidest. Pakun, et natuke suurem promo ei teeks paha. Näiteks - Karksi-Nuia etapi kohta ei ole mitte kuskilt mitte midagi võimalik leida (EJL lehel pole isegi kirjas sellist üritust, on vaid üldjuhendis).
If everything's under control, you're going too slow!
- vigurivänt
- Rattur
- Postitusi: 798
- Liitunud: 27. 09. 2004. 07:49
Re: Sügiskrossid 2011
Et oma võistlust EJL-i kalendrisse saada pead teatud koguse krõbisevat ära loovutama. Üldjuhendis on kõik krossid kirjas ja sellest piisab.KaupoR kirjutas:. Näiteks - Karksi-Nuia etapi kohta ei ole mitte kuskilt mitte midagi võimalik leida (EJL lehel pole isegi kirjas sellist üritust, on vaid üldjuhendis).
Ausalt öeldes plaanisin ka ise klubile ettepaneku teha, et korraldaks järgmisel aastal ühe sügiskrossi etapi, aga ettevõtmine tundub juba algusest peale kahjumit tootev, seega jäin veel kõhklema.
Mis puudutab sarja toimumise aega, siis sari ongi ju mõeldud selleks, et pikendada hooaega.
Tark ei torma!
Re: Sügiskrossid 2011
Kas ikka piisab. Ütleme, et on olemas huviline, kes tahaks K-Nuia krossi sõita. Võtab tema ette üldjuhendi. Leiab, et osavõtumaksu määrab korraldav klubi. Küsimus nr 1 - kes on K-Nuia korraldav klubi ja mis on stardimaks? (mina tean, kes on see klubi, aga suvaline inimene ei pea seda teadma ega leia ka seda kuskilt). See sama suvaline huviline leiab veel, et K-Nuia etapi nimi on Paanikse kross. Küsimus nr. 2 - kus see võistlus siis ikkagi toimub? Kasutades Delfi Eesti kaarti ja tehes päringu PAANIKSE saame 3 vastust, neist 2 on Paanikse bussipeatused ja 1 on Paanikse talu. Kuigi kõik asuvad tõesti Karksi vallas, siis talu ja bussipeatus on teine teisel pool K-Nuiat ja üheselt ei ole võimalik aru saada, kus see etapp toimub. Küsimus nr 3 - kuidas toimub K-Nuia etapi registreerimine, kas on eelregamine või saab ka kohapeal kirja panna. Küsmus nr 4 - mis kellast on stardid?vigurivänt kirjutas:Et oma võistlust EJL-i kalendrisse saada pead teatud koguse krõbisevat ära loovutama. Üldjuhendis on kõik krossid kirjas ja sellest piisab.
Hästi korraldatud SARJAL ei tohiks 1 etapi kohta nii palju nii olulisi küsimusi tekkida. Paar aastat tagasi sõitsin sarja enamus etappe ja vähemalt paar korda pidin läbi EJL ja Viljandi rattaklubi taga ajama infot, mis käisid mingite etappide kohta. Mäletan, et kindlasti polnud infot võimalik saada Kilingi-Nõmme etapi kohta, mida korraldas sama klubi, mis sel aastal teeb Paanikse etappi. Seega mina vaataks väga tõsise pilguga selle konkreetse korraldaja poole ja kaaluks, kas see klubi on suuteline hoidma normaalset kvaliteeti.
EDIT: juhuks kui keegi kaalub, kas Paaniksele minna või mitte, siis mina soovitan minna. Olen seal korra sõitnud (koht on sealkandis, kus on Delfi kaardil mainitud bussipeatused, ehk paneb korraldaja Valga-Uulu maanteele ka mingid viidad välja aga mäletan, et seal peaks olema mingi vana raketibaas, võibolla see aitab kedagi). Rada on vaheldusrikas: stardijärgselt mättalist-raputavat metsaalust, siis metsatee, mis vaikselt tõuseb ja tekib tunne, et peaks ju lihtne olema aga imeb täiega, paar orgu, siis kohaliku künka otsa ronimine ühelt ja teiselt ja kolmandalt poolt, üsna tehniline laskumine jne. Pori ma sealt ei mäleta
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Sügiskrossid 2011
Jah ma pean vabandama, et ei lugenud eelnevalt teiste etappide juhendeid läbi. Tõesti on kolmel esimesel etapil eelregamine aga nagu mainitud siis üks kolmest oli haanjaga samal päeval ja siis polnud nagu erilist mõtet ka juhendit eelnevalt läbi töötada.vigurivänt kirjutas:Suhtle inimestega ja saad rajale ilma probleemideta. Kõigil esimesel 3 etapil oli eelregistreerimine ja kohapeal ametliku juhendi põhjal ei saanud. Samas Viljandis sai ainult kohapeal, eelregamist ei olnud.BACARDI kirjutas:Ma lisaks ka omalt poolt kaks põhjust miks ma ei osale sel aastal sügiskrossidel.
1. Tartu etapp on H-100 samal päeval.
2. Elvas oleks tahtnud osaleda aga regama pidi ennast juba 3 päeva ette kuid ma ei teadnud siis, et saan tulla. Kohapeal regamise võimalust ei ole ja Elva on minu arvates ainus koht kes nii teeb. Kui neil ainsana oleks seal udupeened kiibid ja tuhandetes osavõtjaid kellele vaja supp ja medal kindlustada siis ma saaks aru aga kirjutada üks nimi juurde klassile kus niigi on kõige kõrgem osavõtumaks ei tohiks ju raske olla. Mul ei ole rahast kahju aga masendav on see, et inimesed kes peaksid olema minu rahast huvitatud, et näiteks noorsportlastele paremaid auhindu välja panna, ei taha seda mitte teha.
Mis aga puutub inimestega suhtlemisse siis olen juba ühel sügiskrossi elva etapil käinud kohal ilma eelregamiseta ja tunnustatud treener ja peakorraldaja saatis mu pikalt. Tol korral jäigi ainult autoga kohalesõitmise rõõm. Vähemalt nägin raja ära ja sain hiljem seal sõitmas käia. Seega pole nagu mõtet eriti sellel suhtlusel kui omal selline kogemus olemas. Võib olla kellelegi meeldib ennast mangumisega alandada, et rajale saada aga mulle igatahes mitte.
Nagu ma oma esimeses postis kirjutasin siis korraldajatel peaks olema hea meel kui võistlejaid on rohkem. Kahju, et Sa sellest mõttest aru ei saanud.
Re: Sügiskrossid 2011
Elvas on alati väga vali kord (sügiskrossid, talikrossid ..). Käid mööda joont ja kui vääratad, saad kohe pasunasse.
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Sügiskrossid 2011
Sügiseses metsas väheke mürada, number rattal ja pulss keskmisest kõrgemal pulgal... Sounds like paradise? Samas, sügiskrosside juhendis ei ole kuskil kirjas klassikalst fraasi "jalgrattasõidu populariseerimine". Muuhulgas ähvardatakse hoopis UCI ja EJL-iga. Mis silma kinnipigistamist me siis veel ootame? Hea, et peale sõitu purki k*sema ei pea.
"...selleks on spets vaha mis lastakse raami sisse jägendab ja vähendab kaalu..." - And it really works...
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
Re: Sügiskrossid 2011
selles tundubki asi olevat, et tootepotentsiaal on olemas, kuid see potentsiaal on väga halvasti realiseeritud ja veel halvemini turundatud.
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Sügiskrossid 2011
Tundub, et on piisavalt leidnud tõestust ja kinnitust Sügiskrosside sarja arendamise vajaduse osas. Küsimus tundub olevat mitte ainult populaarsuse tõstmises vaid võib-olla üldse ellujäämises.
Edasine arutelu võiks efektiivsuse mõttes olla suunatud sellele mida saaks ja peaks tegema ja mitte sellele, et pime kana leiab ka vahel tera. Korraldajate kommentaarid ja mõtted oleks nt oodatud.
Edasine arutelu võiks efektiivsuse mõttes olla suunatud sellele mida saaks ja peaks tegema ja mitte sellele, et pime kana leiab ka vahel tera. Korraldajate kommentaarid ja mõtted oleks nt oodatud.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
- vigurivänt
- Rattur
- Postitusi: 798
- Liitunud: 27. 09. 2004. 07:49
Re: Sügiskrossid 2011
Ma sain kõigest väga hästi aru ja pooldan sinu seisukohta, et korraldaja peaks osalejaid kahe käega vastu võtma. Samas teades Elva ranget hoiakut, siis poleks ma küll riskinud võistluspäeval kohale minna. Nii palju, kui ma kuulsin, siis õnnestus sel korral mõnel hommikusel hilisel registreerijal ikkagi osaleda.BACARDI kirjutas: Nagu ma oma esimeses postis kirjutasin siis korraldajatel peaks olema hea meel kui võistlejaid on rohkem. Kahju, et Sa sellest mõttest aru ei saanud.
Tark ei torma!