Jalgrattateemad meedias
Re: Jalgrattateemad meedias
Tunnistan üles: mina selle arvamusloo (pane tähele: ARVAMUS!) kirjutasin. Ja eks ma teadsin kah, et selle siia postitamine on paras trollimine. Need vaidlused on ju enamasti sama argumenteeritud, kui Linux vs Win vs Mac mõnes teises foorumis.
Minu seisukoht on see, et selline hiiliv kiivripropaganda kujutab jalgrattasõitu kui midagi eriti ohtlikku. See on täiesti loomuliku liikumisviisi demoniseerimine. Mida ohtlikumana rattasõitu kujutatakse, seda vähem inimesi söandab ratta selga istuda või seda oma lastel teha lasta. Seda vähem on vaja kulutada ratturitele vajaliku taristu loomiseks ja seda rohkem ruumi saab jätta autodele. QED.
Ma suhtun suure respektiga kõigiusse inimestesse, kes jalgrattaga liiguvad, liikuri hinnast, tegumoest või peakattest sõltumata. Palun samasugust tolerantsust ka mu ideede vastu.
Muide, kas keegi oskab seletada, miks on nii, et kui sõidan vanast maanteerattast tehtud single-speedil, kiiver peas, siis mööduvad autod minust ca 20 cm lähemalt, kui siis, kui sõidan sonimütsi kandes laialenksulisel ja aeglasel kruiseril? Sama trassi mööda muidugi.
Minu seisukoht on see, et selline hiiliv kiivripropaganda kujutab jalgrattasõitu kui midagi eriti ohtlikku. See on täiesti loomuliku liikumisviisi demoniseerimine. Mida ohtlikumana rattasõitu kujutatakse, seda vähem inimesi söandab ratta selga istuda või seda oma lastel teha lasta. Seda vähem on vaja kulutada ratturitele vajaliku taristu loomiseks ja seda rohkem ruumi saab jätta autodele. QED.
Ma suhtun suure respektiga kõigiusse inimestesse, kes jalgrattaga liiguvad, liikuri hinnast, tegumoest või peakattest sõltumata. Palun samasugust tolerantsust ka mu ideede vastu.
Muide, kas keegi oskab seletada, miks on nii, et kui sõidan vanast maanteerattast tehtud single-speedil, kiiver peas, siis mööduvad autod minust ca 20 cm lähemalt, kui siis, kui sõidan sonimütsi kandes laialenksulisel ja aeglasel kruiseril? Sama trassi mööda muidugi.
- peeterplaaster
- Rattur
- Postitusi: 113
- Liitunud: 30. 04. 2009. 14:56
Re: Jalgrattateemad meedias
Ma näen asja nii, et kui sa oled pigem sportliku väljanägemisega, siis on iseenesest mõistetav, et tead mida teed ja eeldatakse, et sa ka arvestad paremini riskidega, kontrollid oma sõiduriista, oled ettearvatavam jne. Sonimütsiga kruisijat aga kardetakse, sest ta väljanägemine ei vihja liikluses karastumusele. Sonimütsiga oled ettearvamatu boheem, kelle lenks jukerdab ja kes on oma just tuldud piknikult äkki paar klaasi veini teinud. Kunagi ei või teada. Kui üks on väljanägemise poolelt spetsialist, on teine pühapäevasõitja.minisvami kirjutas: Muide, kas keegi oskab seletada, miks on nii, et kui sõidan vanast maanteerattast tehtud single-speedil, kiiver peas, siis mööduvad autod minust ca 20 cm lähemalt, kui siis, kui sõidan sonimütsi kandes laialenksulisel ja aeglasel kruiseril? Sama trassi mööda muidugi.
ps. Hea, et selle arvamusloo kirjutasid. Natuke kontraforssi muidu üheülbalisele meediakajastusele. Ja eks meie muhedalt pluralistlikus ühiskonnas peabki olema eri arvamusi, ja ka kriitikat. Arengu eesmärgil.
Re: Jalgrattateemad meedias
Netis surfates sattusin ühele USA lehele, kus hulganisti huvitavat statistikat jalgrattasõiduga seotud õnnetuste kohta. Alljärgnevalt mõned kõnekad väljavõtted.
Bicycle Deaths by Helmet Use 1994-2008The most serious injuries among a majority of those killed are to the head, highlighting the importance of wearing a bicycle helmet. Helmet use has been estimated to reduce head injury risk by 85 percent.
Ja siis ka väiksed täiendavad faktid rattarikka New York'i osas
Puudutades korra veel ka kiivri ebamugavust, vähest hingavust jne, siis olen nüüd palavate ilmadega jälginud natuke linnapeal kiivrita rattureid. Enamusel on kiivri asemel peas nokats - kas see hingab paremini. Istub peas jah mugavamalt, aga mis seal all palavaga toimub on kindlasti ebameeldivam kui tuulutusega kiivri puhul.
Bicycle Deaths by Helmet Use 1994-2008
Kood: Vali kõik
Year No Helmet Helmet Total* Num
1994 776 (97%) 19 (2%) 796
1995 783 (95%) 34 (4%) 828
1996 731 (96%) 27 (4%) 761
1997 785 (97%) 23 (3%) 811
1998 741 (98%) 16 (2%) 757
1999 698 (93%) 42 (6%) 750
2000 622 (90%) 50 (7%) 689
2001 616 (84%) 60 (8%) 729
2002 589 (89%) 54 (8%) 663
2003 535 (85%) 58 (9%) 626
2004 602 (83%) 87 (12%) 722
2005 676 (86%) 77 (10%) 784
2006 730 (95%) 37 (5%) 669
2007 646 (92%) 50 (7%) 699
2008 653 (91%) 58 (8%) 714
Ja siis ka väiksed täiendavad faktid rattarikka New York'i osas
Kood: Vali kõik
*Almost three-quarters of fatal crashes (74%) involved a head injury.
*Nearly all bicyclists who died (97%) were not wearing a helmet.
*Helmet use among those bicyclists with serious injuries was low (13%), but it was even lower among bicyclists killed (3%).
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Jalgrattateemad meedias
Nokatsiga saab puhvetis ka istuda, kiivriga mitte. Sonks ei säili kummalgi juhul.Mati kirjutas:mis seal all palavaga toimub on kindlasti ebameeldivam kui tuulutusega kiivri puhul.
Re: Jalgrattateemad meedias
Ma arvan et see tabel on väärtusetu. Samasuguse statistika võiks suvalisest kohast välja imeda:
Võidusõidul pani nipli:
spessuga sõitjaid | muu rattaga sõitjaid
1 (100%) | 36 (5%)
Siit järeldus - spessuga sõites pannakse statistiliselt alati kooki.
Sellisesse tabelisse oleks pidanud võrdluseks tooma õnnetuste arvu, kus keegi surma ei saanud. Ma usun et seal oleks numbrid samad olnud - 90% lihtsalt ei kanna kiivrit ja 10% kannab.
Ise kannan kiivrit liikluses, kergliiklusteedel kulgedes enamasti mitte. Poes võtan kiivri näppu või panen ostukorvi - pole seni seganud.
ps. Bicycle Deaths by Helmet Use võiks otsetõlkes võtta - jalgrattakiivrist põhjustatud surmad
Võidusõidul pani nipli:
spessuga sõitjaid | muu rattaga sõitjaid
1 (100%) | 36 (5%)
Siit järeldus - spessuga sõites pannakse statistiliselt alati kooki.
Sellisesse tabelisse oleks pidanud võrdluseks tooma õnnetuste arvu, kus keegi surma ei saanud. Ma usun et seal oleks numbrid samad olnud - 90% lihtsalt ei kanna kiivrit ja 10% kannab.
Ise kannan kiivrit liikluses, kergliiklusteedel kulgedes enamasti mitte. Poes võtan kiivri näppu või panen ostukorvi - pole seni seganud.
ps. Bicycle Deaths by Helmet Use võiks otsetõlkes võtta - jalgrattakiivrist põhjustatud surmad
Re: Jalgrattateemad meedias
Vale puha, saab küll . Ja muuseas kiivrit saab peast ära ka võtta ning sonks on kiivri tuulutusavade tõttu suht äge võrreldes sonialuse luduga . Viisakas inimene võtab puhvetis igal juhul mütsi peastVillem T kirjutas:Nokatsiga saab puhvetis ka istuda, kiivriga mitte...Mati kirjutas:mis seal all palavaga toimub on kindlasti ebameeldivam kui tuulutusega kiivri puhul.
Jõukur, loe ka järgmisi fakte. Enamuse õnnetuste puhul on tegu peavigastustega. Seega ei ole oluline õnnetustesse mitte sattunute statistika (eeldavasti on proportsioon sama). Point ongi ju selles, et hoida ära hukkunuid Juba üks säilitatud elu on võit!
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Jalgrattateemad meedias
Ma arvan et kukkumise ajal poleks kellelgi kiivri vastu midagi.
- peeterplaaster
- Rattur
- Postitusi: 113
- Liitunud: 30. 04. 2009. 14:56
Re: Jalgrattateemad meedias
nii onVillem T kirjutas:Ma arvan et kukkumise ajal poleks kellelgi kiivri vastu midagi.
Re: Jalgrattateemad meedias
Sealt edasi on lihtne hiromantika, et kas su sõidumeisterlikkusest piisab püstijäämiseks või teeb mõni ******** ******* ****** taksojuht su nina eest parempöörde jne.peeterplaaster kirjutas:nii onVillem T kirjutas:Ma arvan et kukkumise ajal poleks kellelgi kiivri vastu midagi.
Re: Jalgrattateemad meedias
Hmm... Mind pole nagu ostlemisel kiiver seganud. Seni olen arvanud, et kiivriga riiulite vahel kondamine on ehk vähem plass kui higiste sassis juustega. Ega supermarket kirik ole, kus pea tuleb paljaks teha.
mustal taustal helendab must vari
Re: Jalgrattateemad meedias
Tüüpiline Postimehe stiilis nämmutamine. Ajakirjanike slängi kasutades võib öelda, et kolumnistil kästi üks veerg "täis sittuda" ehk mingit mõttetut päevakajalist mula ajada. Ühtegi uut mõtet seal pole.
-
- Rattur
- Postitusi: 233
- Liitunud: 14. 12. 2010. 10:00
Re: Jalgrattateemad meedias
Samas peale sinu ja minu ja paljude teiste ratturite ning autojuhtide on veel väga suur hulk selliseid liiklejaid, kelle jaoks on see täiesti uus teema ja/või kellele tuleks vähemalt kord nädalas taoliste lugudega ajude pihta koputada. Nii et ma leian, et see päris kasutu lugu ei ole.Prommar kirjutas:Tüüpiline Postimehe stiilis nämmutamine. Ajakirjanike slängi kasutades võib öelda, et kolumnistil kästi üks veerg "täis sittuda" ehk mingit mõttetut päevakajalist mula ajada. Ühtegi uut mõtet seal pole.
Re: Jalgrattateemad meedias
Kirjutab ilmselt minust!MarttiM kirjutas:http://www.postimees.ee/483140/sven-kre ... gu-filmis/
Tulin just rattaga tööle, seejuures
- sõitsin ühesuunalisel tänaval vastassuunas
- ületasin punasega palju ristmikke
- sõitsin korduvalt sõiduteel, kui samas kõrval oli märgitud rattatee
- möödusin kiirust vähendamata paljudest autoväravatest
Artikkel ise... Kõik on ju õige.
Aga kuidas teismelisi panna teismelisi vähem riskeerima? Seda ei tea keegi.
Või kas peaks minusuguseid veenma, et punase tulega üle ristmiku minek on ohtlik?
Või mida teha Nõmme teega, kus kergliiklustee äär on autoväravaid ja ristuvaid väljasõite täis?
Re: Jalgrattateemad meedias
hea loo tunneb ära sellest kui kirjutaja oleks ühtlasi nii roolis kui ratta seljas igapäevane liikuja. kui üks pool puudu, jääb teadagi millest vajaka.Prommar kirjutas:Tüüpiline Postimehe stiilis nämmutamine. Ajakirjanike slängi kasutades võib öelda, et kolumnistil kästi üks veerg "täis sittuda" ehk mingit mõttetut päevakajalist mula ajada. Ühtegi uut mõtet seal pole.
Mida valjomine sa sõuad, seda kovam jalg om.
Re: Jalgrattateemad meedias
Äkki peaks tellima loo mõnelt teismeliselt?suuroja kirjutas:hea loo tunneb ära sellest kui kirjutaja oleks ühtlasi nii roolis kui ratta seljas igapäevane liikuja. kui üks pool puudu, jääb teadagi millest vajaka.
Mismoodi tajuvad liiklust nemad?
Ratturi ja autojuhi rolle oskame me kõik võtta.
Aga noore inimese moodi mõelda - vähemalt mina küll ei oska, enam.
Re: Jalgrattateemad meedias
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/a ... d=49885483
Üsna uskumatu lugu, et üks avaliku elu tegelane võtab midagi sellist kirjutada. Minu meelest isegi veel hullem lugu, kui mõni anonüümne delfi tatiprits suudab kokku kirjutada, mõte on ju sama, lihtsalt pisut osavamalt kirja pandud.
Ega mainitud artikli autor viimasel ajal just väga mõistlike tegudega pole ka silma paistnud.
Üsna uskumatu lugu, et üks avaliku elu tegelane võtab midagi sellist kirjutada. Minu meelest isegi veel hullem lugu, kui mõni anonüümne delfi tatiprits suudab kokku kirjutada, mõte on ju sama, lihtsalt pisut osavamalt kirja pandud.
Ega mainitud artikli autor viimasel ajal just väga mõistlike tegudega pole ka silma paistnud.
Re: Jalgrattateemad meedias
Loe siis alko-mooride tatipritsimisele midagi tasakaalustavat vahele:chad kirjutas:http://www.delfi.ee/news/paevauudised/a ... d=49885483
Üsna uskumatu lugu, et üks avaliku elu tegelane võtab midagi sellist kirjutada. Minu meelest isegi veel hullem lugu, kui mõni anonüümne delfi tatiprits suudab kokku kirjutada, mõte on ju sama, lihtsalt pisut osavamalt kirja pandud.
Ega mainitud artikli autor viimasel ajal just väga mõistlike tegudega pole ka silma paistnud.
http://www.postimees.ee/504376/hannes-h ... htlik-koht
Re: Jalgrattateemad meedias
Postitasin selle artikli tema FB seinale, kus ta just ülbitseb, et tema poolt juba esmaspäeval saadetud kolumn alles nüüd üles pandi ja seal on juba mitu takkakiitjat....SK kirjutas:Loe siis alko-mooride tatipritsimisele midagi tasakaalustavat vahele:chad kirjutas:http://www.delfi.ee/news/paevauudised/a ... d=49885483
Üsna uskumatu lugu, et üks avaliku elu tegelane võtab midagi sellist kirjutada. Minu meelest isegi veel hullem lugu, kui mõni anonüümne delfi tatiprits suudab kokku kirjutada, mõte on ju sama, lihtsalt pisut osavamalt kirja pandud.
Ega mainitud artikli autor viimasel ajal just väga mõistlike tegudega pole ka silma paistnud.
http://www.postimees.ee/504376/hannes-h ... htlik-koht
Olen juhtumisi kodulinna ja päritolu tõttu temaga nö sõber seal FB-s! Vastavalt reaktsioonidele otsustan staatuse üle lähiajal!!!
-
- Rattur
- Postitusi: 233
- Liitunud: 14. 12. 2010. 10:00
- pärnu rattur
- Rattur
- Postitusi: 551
- Liitunud: 14. 08. 2009. 18:29
Re: Jalgrattateemad meedias
Ringvaates oli lühike saatejupp rattavarguste kohta. http://etv.err.ee/index.php?05593527&video=1216
Ärge näkku lööge! [/OT]
Re: Jalgrattateemad meedias
Eilne ETV2 Elioni maratoni saade oli väga tore.
Lapsed vaatasid ja ise vaatasin ja tekkis kohe tahtmine velo välja võtta ja vurama minna
Lapsed vaatasid ja ise vaatasin ja tekkis kohe tahtmine velo välja võtta ja vurama minna
Re: Jalgrattateemad meedias
Müstiline fanaatik, kes Taaramäest Taaramäe tegi: http://www.ohtuleht.ee/444651
Re: Jalgrattateemad meedias
Ojaveel uus leping taskus, klubi tõuseb Pro Continental tasemele ja seega näeb neid Euroopas rohkem sõitmas.
If everything's under control, you're going too slow!
-
- Rattur
- Postitusi: 233
- Liitunud: 14. 12. 2010. 10:00
Re: Jalgrattateemad meedias
Meenutuseks uuest liiklusseadusest:vidrikjupiter kirjutas:Politsei võtab rehvid, helkurid ja jalgrattad luubi alla
Jalgrattal ja pisimopeedil peab olema töökorras pidur, signaalkell ning ees valge ja taga punane ning vähemalt ühe ratta mõlemal küljel kollane või valge helkur.
Lisaks peab jalgrattal, tasakaaluliikuril ja pisimopeedil põlema pimeda ajal või halva nähtavuse korral sõites ees valge ja taga punane tuli.
Tartu Eksperimentaalne Jalgrattatehas
http://www.facebook.com/rattatehas
http://www.facebook.com/rattatehas
Re: Jalgrattateemad meedias
Minu rattal on sellest nimekirjast ainult pidur. Peab hakkama liikluses rohkem silmi lahti hoidma paistab.Etsike kirjutas: Meenutuseks uuest liiklusseadusest:
Jalgrattal ja pisimopeedil peab olema töökorras pidur, signaalkell ning ees valge ja taga punane ning vähemalt ühe ratta mõlemal küljel kollane või valge helkur.
Lisaks peab jalgrattal, tasakaaluliikuril ja pisimopeedil põlema pimeda ajal või halva nähtavuse korral sõites ees valge ja taga punane tuli.
Re: Jalgrattateemad meedias
Täitsa huvitav kuidas politsei fixidesse suhtuma hakkab... Kuivõrd karmilt nad neid nõudmisi kontrollivad ja nõuavad. Signaalkella ja helkureid pole mul ühelgi rattal, ainult pidurid ja vilkuvad tuled on olemas, minu hinnangul muud vaja polegi. Fixi veel valmis ei ole, aga sellele ei tule sellest nõutud nimekirjast midagi(pimedal ajal knog frogid).
Re: Jalgrattateemad meedias
See fixi pidurite küsimus on mitmel pool maailmas ülesse kerkinud ja politsei poolseks seisukohaks on ikka ja jälle kujunenud, et eraldi piduriteta, ainult pedaalidele jalgadega vastu töötades aeglustatav jalgratas on piduriteta.
Helkurite/tuledega on fixil muidugi esteetika küsimus, iseenesest mõistetavalt oleks parem kui need ikka küljes oleks. Tagatule võib veel sadula serva alla ära peita, aga esitulele varjatud koha leidmine on raskem. Lenksu otste sisse äkki paigaldada oleks mul mõte.
Muuseas, sellist nalja on keegi proovinud? http://farm4.static.flickr.com/3067/287 ... e1cab5.jpg
Helkurite/tuledega on fixil muidugi esteetika küsimus, iseenesest mõistetavalt oleks parem kui need ikka küljes oleks. Tagatule võib veel sadula serva alla ära peita, aga esitulele varjatud koha leidmine on raskem. Lenksu otste sisse äkki paigaldada oleks mul mõte.
Muuseas, sellist nalja on keegi proovinud? http://farm4.static.flickr.com/3067/287 ... e1cab5.jpg
Tartu Eksperimentaalne Jalgrattatehas
http://www.facebook.com/rattatehas
http://www.facebook.com/rattatehas
- pärnu rattur
- Rattur
- Postitusi: 551
- Liitunud: 14. 08. 2009. 18:29
Re: Jalgrattateemad meedias
Kui võtta mehaanilisest seisukohast, siis otsest pidurdusseadet ega - mehhanismi pole. - Piduriteta
Kui võtta põhimõttelisest seisukohast, siis ratas ju kiiremini seisma jääb kui vabal veeremisel. - Piduriga
Ise muidu soovitan kasutada siiski esimest pidurit(selle saab ka fixi meestele vajalikul elegantsel viisil lahendada), sest esimene ratas on u 70% suurema pidurdusvõimega.
Kui on teraslenks, siis peaks olema võimalik puurida augud ja panna sinna sisse 5mm LEDid. Tulede võimusust ju seaduses kuskil kirjas pole ja seega linnuke on kirjas.
Kas see pöörlev tuli endale silma paistma ei hakka?
Kui võtta põhimõttelisest seisukohast, siis ratas ju kiiremini seisma jääb kui vabal veeremisel. - Piduriga
Ise muidu soovitan kasutada siiski esimest pidurit(selle saab ka fixi meestele vajalikul elegantsel viisil lahendada), sest esimene ratas on u 70% suurema pidurdusvõimega.
Kui on teraslenks, siis peaks olema võimalik puurida augud ja panna sinna sisse 5mm LEDid. Tulede võimusust ju seaduses kuskil kirjas pole ja seega linnuke on kirjas.
Kas see pöörlev tuli endale silma paistma ei hakka?
Ärge näkku lööge! [/OT]
Re: Jalgrattateemad meedias
Miks neid tulesid nii väga ikka peitma peab. Kes too öösel su ratast ikka näeb, pimedal ajal on turvalisus ikka põhiline(vähemalt minu jaoks). Tulede probleemi parim lahendus ongi Knog Frogid - odavad ja kergesti eemaldatavad. Mina ei saa enda omale pidurit panna, sest Rekordi raamil pole selleks vastavaid auke(puurima ei hakka!). Uut kahvlit oleks ka raske leida(58 raam ja 26mm kahvlitoru). Ma siiski jään lootma, et pidureid nad nii väga kontrollima ei hakka. Helkurite olemasolu nad ilmselt ka ei nõua, kui vilkuvad tuled on olemas ja signaalkella nõudmine tundub tobe.
- pärnu rattur
- Rattur
- Postitusi: 551
- Liitunud: 14. 08. 2009. 18:29
Re: Jalgrattateemad meedias
Signaalkella nõudmine on tõesti nõme, sest:
1)Jalgrattaga ei tohi kõnniteel sõita ja seega pole ka põhjust jalakäijatele kõlistada.
2)Autod seda ju ei kuule ja miks peakski.
1)Jalgrattaga ei tohi kõnniteel sõita ja seega pole ka põhjust jalakäijatele kõlistada.
2)Autod seda ju ei kuule ja miks peakski.
Ärge näkku lööge! [/OT]
Re: Jalgrattateemad meedias
Mul selline variant täitsa olemas ja töötab. Lisaks veel helkurteip kodaratel. Sinaalkella jaoks pole lenksul enam ruumi.Etsike kirjutas: Muuseas, sellist nalja on keegi proovinud? http://farm4.static.flickr.com/3067/287 ... e1cab5.jpg
..............
-
- Rattur
- Postitusi: 233
- Liitunud: 14. 12. 2010. 10:00
Re: Jalgrattateemad meedias
On ka selline variant: http://www.youtube.com/watch?v=RqAy9Gx51NU&NR=1. Seotud videote all on näha ka, kuidas need helkurid ratta küljes päevavalguses välja näevad. Olen oma silmaga näinud selliseid ühe maanteeratta küljes ja nägi päris ok välja.Etsike kirjutas:Muuseas, sellist nalja on keegi proovinud? http://farm4.static.flickr.com/3067/287 ... e1cab5.jpg
Re: Jalgrattateemad meedias
Kas tagaratta rummus asuv pidur läheb eraldi pidurina arvesse?Etsike kirjutas:See fixi pidurite küsimus on mitmel pool maailmas ülesse kerkinud ja politsei poolseks seisukohaks on ikka ja jälle kujunenud, et eraldi piduriteta, ainult pedaalidele jalgadega vastu töötades aeglustatav jalgratas on piduriteta.
Seadus ei maini, palju pidureid olema peab. Mu tõukerattal on pidur vaid ees, sest tagant tuleb asja veidi ümber teha, kui ma tahan tagumist pidurit mugavalt ja korralikult paigaldada (seisab viitsimise taga).
Re: Jalgrattateemad meedias
Rummusisene pidur on ju vaieldamatult kõige efektiivsem, niisiis oleks ääriselt kummaline, kui neid ei aktsepteeritaks. Ühtlasi mainitakse seaduses ka seda, et pidureid ei pea olema rohkem kui üks, nimelt on öeldud: jalgrattal ja pisimopeedil peab olema töökorras pidurhall kass kirjutas: Kas tagaratta rummus asuv pidur läheb eraldi pidurina arvesse?
Seadus ei maini, palju pidureid olema peab. Mu tõukerattal on pidur vaid ees, sest tagant tuleb asja veidi ümber teha, kui ma tahan tagumist pidurit mugavalt ja korralikult paigaldada (seisab viitsimise taga).
See on väga tore, et piduritest mitmuses ei räägita. Alati pole kahte vajagi.
Re: Jalgrattateemad meedias
Kuskil riigis (Saksas oli vist) peab olema 2 toimivat pidurit ja fiximehed olla saanud miskis vaidlustuses õiguse, kuna tagaratast on võimalik pidurdada jalgadega. Esipidur peab seal mõistagi lisaks olema.
Kui meil siin aga nõutud üksainus pidur, siis vaieldav, kas skid-imine läheb seaduslikult selle alla, kuid seisma saab ja hoogu ka oluliselt vähendada võrreldes veeremisega, seega nagu oleks ikka pidur mingitpidi... Samas puhtalt ohutuse seisukohalt leian, et on siiski parem omada linnas liikleval fixil korralikku esipidurit, sest skid-iks pole alati sobivat vändaasendit jne, hea on teada et saad seisma kui on selleks äkiline vajadus. Ise ma esipidurit maha ei korja.
Samuti ise autojuhina hindan rattal hämaras ja pimedas tulede olemasolu ees ja taga (knog-i ledikad on väga piisavad imo) ning ka eredamavärviline riietus ei tee paha, samuti miskid helkivad elemendid näiteks jalatsitel või kummidel (kui kõik tume, siis kodarates või kuskil hekurid igati mõistlik nõue pimedas liikujatele), et oleks ka küljelt näha.
Signaalkell on minuarvates jah liiast nõuda, suu on peas ja saan häälitseda kui vaja ja reeglina katsun liikuda teedel kus jalakäijaid pole.
Kui meil siin aga nõutud üksainus pidur, siis vaieldav, kas skid-imine läheb seaduslikult selle alla, kuid seisma saab ja hoogu ka oluliselt vähendada võrreldes veeremisega, seega nagu oleks ikka pidur mingitpidi... Samas puhtalt ohutuse seisukohalt leian, et on siiski parem omada linnas liikleval fixil korralikku esipidurit, sest skid-iks pole alati sobivat vändaasendit jne, hea on teada et saad seisma kui on selleks äkiline vajadus. Ise ma esipidurit maha ei korja.
Samuti ise autojuhina hindan rattal hämaras ja pimedas tulede olemasolu ees ja taga (knog-i ledikad on väga piisavad imo) ning ka eredamavärviline riietus ei tee paha, samuti miskid helkivad elemendid näiteks jalatsitel või kummidel (kui kõik tume, siis kodarates või kuskil hekurid igati mõistlik nõue pimedas liikujatele), et oleks ka küljelt näha.
Signaalkell on minuarvates jah liiast nõuda, suu on peas ja saan häälitseda kui vaja ja reeglina katsun liikuda teedel kus jalakäijaid pole.
Re: Jalgrattateemad meedias
Ja kuidas on need viimased piduriteemad seotud jalgrattateemadega meedias? Püsime teemas ja kui pidurid on hingel, siis teeme uue teema.
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Jalgrattateemad meedias
Jalgratturid omavahel: kuidas Cube käratab?
Re: Jalgrattateemad meedias
See käib siis LONDONI linna kohta.Henno kirjutas:http://forte.delfi.ee/news/teadus/linna ... 2&l=fplead
Linnajalgratturite kopse ohustab liiga suur kogus tahma, jalakäijate omi mitte
Eestist niipalju, et eelmise nädala "uudise" kohaselt on Eesti linnad peaaegu et maailma puhtaimad.
Re: Jalgrattateemad meedias
Leedu bussifirma Kautra pakub suviti tasuta rataste transportimise võimalust.
http://www.kautra.lt/spaudos-centras/dr ... -dviracius
Ja isegi linnadevahelistes liinidel:
http://www.kautra.lt/spaudos-centras/ka ... -nemokamai
Ehk jõuab ka 2012 meile selliseid liikureid koos rattaraamidega
http://www.kautra.lt/spaudos-centras/dr ... -dviracius
Ja isegi linnadevahelistes liinidel:
http://www.kautra.lt/spaudos-centras/ka ... -nemokamai
Ehk jõuab ka 2012 meile selliseid liikureid koos rattaraamidega
-
- Rattur
- Postitusi: 233
- Liitunud: 14. 12. 2010. 10:00
Re: Jalgrattateemad meedias
Jalgrattaregistri pidamine on taas päevakorda tõusnud. Hansab-il on väidetavalt lahendus olemas, aga ise ei taha registrit pidada. Ja pättidel tuleb UV-lampide ostmine (ja varastamine) ära keelata...
Re: Jalgrattateemad meedias
iga initsiatiiv on selles vallas teretulnud.
Loomulikult tuleks muuta seadusandlust ja politsei (eriti Tallinnas) peaks oma leiget suhtumist muutma ja võtma palgale eraldi inimese(d), kes tegeleb rattavargustega ja jälgib ka pandimaju ja igatsugu kuulutusi ja propageerib üldist teemat, et kuidas ja mil moel rattavargusi vähendada.
Seadusandluse osas tuleks mingi moodne tehnoloogia tuvastuseks + kenad ja disainitud numbrimärgid ja register kokku panna ja üleminekuperiood, 2-3 aastaga kõik rattad registrisse ja märgid külge.
MTÜ ja riik teevad Europrojekti ja kulutavad paarkümmend miljonit EUR ja pärast üleminekuperioodi lõppu saab müüa ja avalikult liigelda ainult registreeritud ratastega, kellel registreeritud pole, sellel trahv kaela ja sundregistreerimisele.
Sarnane autodega, ega keegi ju saa ka liigelda ARK-s registreerimata sõidukiga! See kõik on lihtsalt tahtmise küsimus ja eraldi eesmärgiks tuleb võtta, et riigikogu ette tehakse rattaparkla ja igal aastal vähendatakse seal platsil autode parkimiskohtade arvu 5 ühiku võrra, selle asemele tehakse rataste kohad...
Lisaks annab hulgaliselt kopeerida ja kohandada mujal riikides toimivaid süsteeme (register Taanis, rataostu toetus Inglismaal jne.).
Jõudu tööle ja jalgratturid peavad ise ka aktiivsemad olema
Loomulikult tuleks muuta seadusandlust ja politsei (eriti Tallinnas) peaks oma leiget suhtumist muutma ja võtma palgale eraldi inimese(d), kes tegeleb rattavargustega ja jälgib ka pandimaju ja igatsugu kuulutusi ja propageerib üldist teemat, et kuidas ja mil moel rattavargusi vähendada.
Seadusandluse osas tuleks mingi moodne tehnoloogia tuvastuseks + kenad ja disainitud numbrimärgid ja register kokku panna ja üleminekuperiood, 2-3 aastaga kõik rattad registrisse ja märgid külge.
MTÜ ja riik teevad Europrojekti ja kulutavad paarkümmend miljonit EUR ja pärast üleminekuperioodi lõppu saab müüa ja avalikult liigelda ainult registreeritud ratastega, kellel registreeritud pole, sellel trahv kaela ja sundregistreerimisele.
Sarnane autodega, ega keegi ju saa ka liigelda ARK-s registreerimata sõidukiga! See kõik on lihtsalt tahtmise küsimus ja eraldi eesmärgiks tuleb võtta, et riigikogu ette tehakse rattaparkla ja igal aastal vähendatakse seal platsil autode parkimiskohtade arvu 5 ühiku võrra, selle asemele tehakse rataste kohad...
Lisaks annab hulgaliselt kopeerida ja kohandada mujal riikides toimivaid süsteeme (register Taanis, rataostu toetus Inglismaal jne.).
Jõudu tööle ja jalgratturid peavad ise ka aktiivsemad olema
Re: Jalgrattateemad meedias
http://www.postimees.ee/602630/tv3-poli ... -ratturid/
http://www.postimees.ee/599106/uhe-reid ... gratturit/
http://www.postimees.ee/602612/politsei ... ru-saanud/
Neid rattureid olen päris palju kohanud, kes tuhisevad hooga üle vöötraja, ilma et vaataks ega ometi mõnda autot läheduses pole. Tehti küll meie elu mugavamaks ja paremaks, aga paistab, et paljud ei oska ega tahagi seda hinnata. Samas on ka selliseid jalakäijaid palju, kes autosid vaatamata vöötrajale astuvad. Paaril korral oleks peaaegu mõnele sellisele sisse sõitnud.
http://www.postimees.ee/599106/uhe-reid ... gratturit/
http://www.postimees.ee/602612/politsei ... ru-saanud/
Neid rattureid olen päris palju kohanud, kes tuhisevad hooga üle vöötraja, ilma et vaataks ega ometi mõnda autot läheduses pole. Tehti küll meie elu mugavamaks ja paremaks, aga paistab, et paljud ei oska ega tahagi seda hinnata. Samas on ka selliseid jalakäijaid palju, kes autosid vaatamata vöötrajale astuvad. Paaril korral oleks peaaegu mõnele sellisele sisse sõitnud.
Re: Jalgrattateemad meedias
Eks ta ole nagu ikka, sõites rattaga on jalakäijad ja autojuhid ****Monty kirjutas: Tehti küll meie elu mugavamaks ja paremaks, aga paistab, et paljud ei oska ega tahagi seda hinnata. Samas on ka selliseid jalakäijaid palju, kes autosid vaatamata vöötrajale astuvad. Paaril korral oleks peaaegu mõnele sellisele sisse sõitnud.
Sõites autoga on jalgratturid ja jalakäijad ****
Käies jala ...
Aga tegelikult on see seadusemuudatus halb. Halb sest paljudele jäi ekslik mulje, et võib hooga peale sõita ja autojuht pidurdagu või kulmudel. Halb, et sisuliselt nõutakse sinu ratta kõrval seismist, enne kui tohid ületada. Halb, sest nõue jalakäija kiirusel üle ülekäiguraja sõita on siiralt jabur. Siis võiks juba nõuda seda autodelt ka, vaata kui turvaline saaks
Piisaks ju nõudest, et jalgrattur on kohustatud vahetult enne ülekäigurajale sõitmist, võtma hoo jalakäija omaks, vajadusel peatuma, et veenduda selles et autod sind näevad ja lasevad läbi, ning edasi võiks olla juba lubatud raja ületamine normaalses tempos. Ja autojuhtidele kohustus ratturitele teed anda juhul kui rattur juba tee ääres oodates seisab Ükskõik kuidas seisab. Kasvõi peapeal sadulas olles. Autojuhid on ka õnnelikumad kui rada saab kiiremini vabaks. Lisaks võiks ära kaduda nõue rattalt maha tulemise kohta - võiks ju piisata sadulas, üks jalg maas olemisest...
[absurd]
Tegelikult ju praeguse seaduse järgi on normaalne see, kui tädi maali või onu ants, kes juba veidi tudiseb või on muidu korpulentne ning pole enam osavaim ronib ülekäiguraja ääres rattalt maha. Kuni ta seal ootab ei ole KEEGI kohustatud teda üle laskma, alles siis kui ta jala paneb teele, siis tekib autojuhtidel see kohustus. Nii, paneb jala teele, autod võtavad kuidagi end pidama, siis tädi maali sätib oma seelikut ja värki ja särki, et kuidagi ikka sadulasse saada (seda kõike juba sõidutee peal, autode ees) ning siis hakkab vaikselt tuirat tuirat jalakäija kiirusel liikuma.. Puhas Õndsus.
[/absurd]
Kokkuvõte: taheti parimat, aga välja kukkus nagu alati ..
Re: Jalgrattateemad meedias
Ei ole ma korpulentne ega tudise, küll sõidan rattaga tööle-koju. Distants on Kalamaja-kesklinn (Tallinn), lühike aga sisaldab tipptunni ajal liikumist Põhja puiesteel, Mere puiesteel ja Ahtri tänaval. Ma tean, et ratturil pole rattal olles ülekäigurajal eelist ja võtan alati hoo maha ja olen valmis kõik autod läbi laskma. Auto lähenedes jään seisma, kuid ei pane alati jalga maha. Üle poole sellistest juhtudest annavad autod mulle teed, kuigi ma ei nõua ega eelda seda. Ehk siis - autojuht ei ole kohustatud teed andma, ratturil pole õigus teele tuisata, kuid auto võib omal soovil teed anda ja sel juhul on ratturil õigus see antud õigus ära kasutada.
Meediakajastustest veel. Erki Kukk rääkis ratturi elust ja ratta nähtavaks tegemisest Ringvaates.
Kokkuvõttes igasuguse seaduse täitmise ja korra tagamise eelduseid on vastastikune lugupidamine. Rattur teeb end nähtavaks, võtab enne ülekäigurajal teed ületades hoo maha ja vaatab vasakule, paremale ja vasakule, sõiduteel ristmikul ei tuiska punasega üle ning vastutasuks saab, et autod panevad teda tähele, ei põrka temaga ristmikul kokku ega taha järgmises kitsamas kohas äärekivi ja auto vahele peeneks pigistada. Siinkohal tervitan TAK bussijuhti, kes täna hommikul üritas mu sõidujoone äärekiviga lõikuma panna Mere puiesteel, Hei-hei!!
Meediakajastustest veel. Erki Kukk rääkis ratturi elust ja ratta nähtavaks tegemisest Ringvaates.
Kokkuvõttes igasuguse seaduse täitmise ja korra tagamise eelduseid on vastastikune lugupidamine. Rattur teeb end nähtavaks, võtab enne ülekäigurajal teed ületades hoo maha ja vaatab vasakule, paremale ja vasakule, sõiduteel ristmikul ei tuiska punasega üle ning vastutasuks saab, et autod panevad teda tähele, ei põrka temaga ristmikul kokku ega taha järgmises kitsamas kohas äärekivi ja auto vahele peeneks pigistada. Siinkohal tervitan TAK bussijuhti, kes täna hommikul üritas mu sõidujoone äärekiviga lõikuma panna Mere puiesteel, Hei-hei!!
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Jalgrattateemad meedias
Kuulge sõbrad, kui paljudel teist õnnestub sinna vöötrajale seaduslikult jõuda?
Ma saan aru, et enamik meist kasutab ürgset instinkti ellu jääda, vahendeid valimata (ise kaasaarvatud). See aga ei anna veel voli eesõigust taga ajada, eriti veel seda mida polegi.
Väljavõte kehtivast liiklusseadusest:
§ 32. Piirangud jalgratturi, tasakaaluliikuri juhi, pisimopeedi- ja mopeedijuhi liiklemisele
(1) Jalgrattur, tasakaaluliikuri juht, pisimopeedi- ja mopeedijuht ei tohi:
1) sõita kõnniteel, välja arvatud tasakaaluliikuri juht, alla 13-aastane jalgrattur ja tema kuni kaks saatjat ning väikelast rattatoolis sõidutav jalgrattur ja jalgrattur kui sõiduteel sõitmine tee seisukorra tõttu on oluliselt raskendatud;
Aga kust mujalt sinna ülekäigukohale saab kui mitte kõnniteelt?
Ja veel, see sama tore saade "Ringvaade", näitas katset kuidas autod ratturit üle tee lasevad:
http://etv.err.ee/index.php?05593527&video=1615
Minu arusaama järgi õhutatakse avalikult riigiTV-s eeskirjade eiramisele. Või olen ma millestki valesti aru saanud?
Sama saatelõik otsib kõikjalt eesõigust, aga milleks? Olgem lihtsalt sallivamad übritseva suhtes, andkem autole teed, rattale, jalakäijale, ükskõik millise liikumisvormiga te ka parasjagu pole. Ja pool võitu on elusalt kohale jõudmiseks tagatud.
Ma saan aru, et enamik meist kasutab ürgset instinkti ellu jääda, vahendeid valimata (ise kaasaarvatud). See aga ei anna veel voli eesõigust taga ajada, eriti veel seda mida polegi.
Väljavõte kehtivast liiklusseadusest:
§ 32. Piirangud jalgratturi, tasakaaluliikuri juhi, pisimopeedi- ja mopeedijuhi liiklemisele
(1) Jalgrattur, tasakaaluliikuri juht, pisimopeedi- ja mopeedijuht ei tohi:
1) sõita kõnniteel, välja arvatud tasakaaluliikuri juht, alla 13-aastane jalgrattur ja tema kuni kaks saatjat ning väikelast rattatoolis sõidutav jalgrattur ja jalgrattur kui sõiduteel sõitmine tee seisukorra tõttu on oluliselt raskendatud;
Aga kust mujalt sinna ülekäigukohale saab kui mitte kõnniteelt?
Ja veel, see sama tore saade "Ringvaade", näitas katset kuidas autod ratturit üle tee lasevad:
http://etv.err.ee/index.php?05593527&video=1615
Minu arusaama järgi õhutatakse avalikult riigiTV-s eeskirjade eiramisele. Või olen ma millestki valesti aru saanud?
Sama saatelõik otsib kõikjalt eesõigust, aga milleks? Olgem lihtsalt sallivamad übritseva suhtes, andkem autole teed, rattale, jalakäijale, ükskõik millise liikumisvormiga te ka parasjagu pole. Ja pool võitu on elusalt kohale jõudmiseks tagatud.
Re: Jalgrattateemad meedias
Kergliiklustee võib ka üle sõidutee minna ülekäigurajaga.Moiva kirjutas:Aga kust mujalt sinna ülekäigukohale saab kui mitte kõnniteelt?
If everything's under control, you're going too slow!