M975 ketaspidur paremini toimima
M975 ketaspidur paremini toimima
Kätte hakkab jälle jõudma see aeg kus ratast uuendada rahulikult saab ja seekord tahaks ära lahendada ratta pidurijamad. Nimelt vähimagi märja puhul keeldub pidur pidurdamast ja laseb selle asemel kõva vilet (vile suureneded pidurdusjõud väheneb).
Asjast pildi ette saamiseks panen siia pidurite konfiguratsiooni:
Ketas: Centerlock XT
Sadul: M975 XTR
Link: M966 XTR
Klots: Shimano metallic
Ja nüüd siis küsimused:
Mis võiks olla vile põhjuseks? Kas ketaste ja klotside vahetusega võiks saada asja paremaks? Kui eelmine jah siis milline ketas ja milline klots on kindel valik? Kas on veel ideid mis ette võtta?
Asjast pildi ette saamiseks panen siia pidurite konfiguratsiooni:
Ketas: Centerlock XT
Sadul: M975 XTR
Link: M966 XTR
Klots: Shimano metallic
Ja nüüd siis küsimused:
Mis võiks olla vile põhjuseks? Kas ketaste ja klotside vahetusega võiks saada asja paremaks? Kui eelmine jah siis milline ketas ja milline klots on kindel valik? Kas on veel ideid mis ette võtta?
Re: M975 ketaspidur paremini toimima
Esimene, ilmselt ka odavaim, võimalus on vahetada kotsid resin'i vastu.
Re: M975 ketaspidur paremini toimima
Algselt kasutasin resin klotse - need vilistasid samuti ja piduri tunnetus kuivaga oli ka kehvem. Minu arvates resinilt metallicu peale vahetades läks asi natuke paremaks.
- pärnu rattur
- Rattur
- Postitusi: 551
- Liitunud: 14. 08. 2009. 18:29
Re: M975 ketaspidur paremini toimima
Asi läks paremaks sellepärast, et uued klotsid olid puhtad. Igasugune vile ilmnemine viitab üldjuhul määrdunud klotsidele ja ketastele. Sel teemal on foorumis varemgi kõvasti arutatud.
Ärge näkku lööge! [/OT]
Re: M975 ketaspidur paremini toimima
Kui vanadel klotsidel veel pinda jagub, siis ei tasu neid päris ära veel visata...
Mõnest ehituspoest leiad hea hinnaga luisu ja selle peal saad lihtsa vaevaga klotsi pidurduspinda maha lihvida. Ühed tagavara klotsid võivad ju tööriistakastis olla !
Mõnest ehituspoest leiad hea hinnaga luisu ja selle peal saad lihtsa vaevaga klotsi pidurduspinda maha lihvida. Ühed tagavara klotsid võivad ju tööriistakastis olla !
Re: M975 ketaspidur paremini toimima
Sul on mingi jama seal.See kooslus ei saa sitasti pidurdada.Äkki laseb kuskilt õli läbi?
Re: M975 ketaspidur paremini toimima
Puhta klotsi ja kuiva ilmaga pidurdab see komplekt suurepäraselt. Probleemid algavad siis kui märja ilmaga välja minna - niipea kui pidurid vett saavad siis kaob ära pidurdusjõud (ja kaob ära isegi sinna maani, et lingist ei jõua tagumist blokki vajutada kruusal - NB blokeerimine ei ole eesmärk aga see näitab, et asi ei pidurda) ja tekib vile. Kui ratas puhtaks pesta ja lasta ära kuivada siis pidurdusjõud tagasi ei tule. Selleks, et pidurid jälle "korda" saada on vaja võtta klotsid välja, pesta piiritusega puhtaks, panna tagasi ja pidurdada uuesti sisse. Ma ei tahaks hästi uskuda, et selline pidurikomplekt nii kapriisne olema peaks ja seega loodan asja paremaks saada.
PS. Klotse on mul juba varuks jäänud ja eesotsas resin klotsi puhastamisega käial olen tegelenud.
PS PS. Üks idee mis mul tekkis on see, et sadul ja ketas ei ole päris paralleelsed (IS mount sadul ja "kahvlitega" reguleerimine ei anna täpsust?) - kas võib peituda asi siin?
PS. Klotse on mul juba varuks jäänud ja eesotsas resin klotsi puhastamisega käial olen tegelenud.
PS PS. Üks idee mis mul tekkis on see, et sadul ja ketas ei ole päris paralleelsed (IS mount sadul ja "kahvlitega" reguleerimine ei anna täpsust?) - kas võib peituda asi siin?
Re: M975 ketaspidur paremini toimima
Arvan et klotsid on rohkelt õli saanud ja sellisel juhul aitab ainult nende kuumutamine või uued klotsid.
-
- Rattur
- Postitusi: 251
- Liitunud: 09. 05. 2009. 06:41
Re: M975 ketaspidur paremini toimima
Mul on need Resin-id ja märjaga hakkavad veits vilistama, aga pidurdusjõud küll nii drastiliselt ära ei kao.
- pärnu rattur
- Rattur
- Postitusi: 551
- Liitunud: 14. 08. 2009. 18:29
Re: M975 ketaspidur paremini toimima
Tegelikult ei pea sa neid välja võtmagi. Olen ise seda meetodit väga edukalt kasutanud. Paned rattale aeglase käigu(n 2x2 vms), hoiad pidurit all(vastavalt, kas vaja parandada esimest või tagumist, korraga pole mõttekas) ja sõidad vähemalt 2min. Pidurit hoia all selle piirini, et veel vilisema väga ei hakka kui ei taha naabreid häirida . Kui veel päris korda ei saanud, siis uuele ringile.
Ärge näkku lööge! [/OT]
Re: M975 ketaspidur paremini toimima
Ma olen kasutanud break cleanerit ja olen alati vilest lahti saanud.
Re: M975 ketaspidur paremini toimima
Minu järgmine mõte oli ka kasutada spetsiaalset puhastusvahendit ja lisaks sellele ka pudelis olevat vile vastast vahendit - kunagi kevade poole annan märku kuidas asi toimis.
Re: M975 ketaspidur paremini toimima
Niiet, sul on selline kombinatsioon:teisik kirjutas:Puhta klotsi ja kuiva ilmaga pidurdab see komplekt suurepäraselt. Probleemid algavad siis kui märja ilmaga välja minna - niipea kui pidurid vett saavad siis kaob ära pidurdusjõud (ja kaob ära isegi sinna maani, et lingist ei jõua tagumist blokki vajutada kruusal
PS. Üks idee mis mul tekkis on see, et sadul ja ketas ei ole päris paralleelsed (IS mount sadul ja "kahvlitega" reguleerimine ei anna täpsust?) - kas võib peituda asi siin?
2003a link
ja 2007a sadul
Millega sa võrdled, kui ütled et kuivalt pidurdab suurepäraselt? Kui pidurilinki nimetissõrmega ca poole peale tõmbad, kas on pidur blokeerumise piiril? Kui ei, siis on miskit mäda - nt õhk on sees.
Ketta ja klotside pisike mitteparalleelsus on lühiajaline nähe, sest klotsid kuluvad suht nobedalt rootoritega paralleelseks.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: M975 ketaspidur paremini toimima
Jah minu ratta küljes on pildil nähtavad link ja sadul.
Võrdluse osa on natuke raskem. Ütleme nii, et märjalt (või poriselt) pidurdab sarnaselt Deore V-piduriga ja kuivalt oluliselt paremini
Nimetissõrmega vajutades plokeerimispiirile ei saa - vaja rohkem sõrmi appi võtta (ka kuivalt).
Siit võin siis teha järelduse, et mind kiusab sees olev õhk või mõni muu generaalsem jama. Tundub, et pean veel mõnda spetsialisti sellega tüütama. Kes ja kus on pädev aitama?
Võrdluse osa on natuke raskem. Ütleme nii, et märjalt (või poriselt) pidurdab sarnaselt Deore V-piduriga ja kuivalt oluliselt paremini
Nimetissõrmega vajutades plokeerimispiirile ei saa - vaja rohkem sõrmi appi võtta (ka kuivalt).
Siit võin siis teha järelduse, et mind kiusab sees olev õhk või mõni muu generaalsem jama. Tundub, et pean veel mõnda spetsialisti sellega tüütama. Kes ja kus on pädev aitama?
Re: M975 ketaspidur paremini toimima
Ja polegi veel spetsjalisti juures käinud?Ai ai ai. See link ongi pehme.Aeg ajat tasuks vana must õli välja lasta ja uus(ilma mullideta)sisse.See mineraal õli on lihtsalt selline kapriisne.Link läheb ehk konkreetsemaks aga vilistamise probleemi see ei lahenda.