Piduriketta poldi kättesaamine
Piduriketta poldi kättesaamine
Kaks piduriketta polti ei tule lahti. Suhteliselt korraliku Torxi keerasin juba kõveraks. Proovisin tagantpoolt WD-40 peale lasta - ei aidanud. Mida teha? Dremeliga sälk sisse ja suure lapikkruvikeerajaga proovida lahti keerata? Kuidagi lokaalselt polti kuumutada?
Arne
Arne
Re: Piduriketta poldi kättesaamine
WD40 ei ole sellisteks asjadeks eriti mõtekas.
Kinni jäänud liidete "lahtisulatamiseks" on enamus tootjatel olemas spetsiaalõlid, mis oskavad tunduvalt paremini igalepoole vahele pugeda ja vajadusel ka sinna tekkinud roostega tegeleda.
Samas, kui on mingi oht, et see polt on keermeliimiga paigaldatud, siis kas pika (ja jäiga) sabaga padruniga üks järsem "nõks" ja kui see ei aita siis tuleb liimi avamiseks fööniga kuuma anda.
Kinni jäänud liidete "lahtisulatamiseks" on enamus tootjatel olemas spetsiaalõlid, mis oskavad tunduvalt paremini igalepoole vahele pugeda ja vajadusel ka sinna tekkinud roostega tegeleda.
Samas, kui on mingi oht, et see polt on keermeliimiga paigaldatud, siis kas pika (ja jäiga) sabaga padruniga üks järsem "nõks" ja kui see ei aita siis tuleb liimi avamiseks fööniga kuuma anda.
vanarauahuvilised: forum.moped.ee • forum.jalgratas.ee
Re: Piduriketta poldi kättesaamine
Mul mitu korda olnud selline olukord ja olen alati saanud lahti kruvikeeraja ja haamri abil.
Paned lapiku kruvikeeraja otsa selle poldi külje vastu ja hakkad haamriga vaikselt toksima. Kui vertikaalne soon on poldi äärele juba tekkinud siis muudad kruvikeeraja otsa suunda vasakule ja haamri tugevamate löökide abil peaks see nüüd kindlasti lahti tulema.
Paned lapiku kruvikeeraja otsa selle poldi külje vastu ja hakkad haamriga vaikselt toksima. Kui vertikaalne soon on poldi äärele juba tekkinud siis muudad kruvikeeraja otsa suunda vasakule ja haamri tugevamate löökide abil peaks see nüüd kindlasti lahti tulema.
Re: Piduriketta poldi kättesaamine
See oligi põhjus, miks ma soovitasin klassikalise L võtme asemel padrunisaba külge käivat torx otsikut - L võti on piisavalt elastne ja sellega ei saa võtme enda läbipainde tõttu poldile liikuma saamiseks vajalikku järsku mõjutust tekitada. Teine võimalus on spetsiaalne löökkruvikeeraja, kuhu on paigaldatud antud situatsioonis siis sobiv torx - selle riista ots teeb pisikese järsu pöörde selle peale, kui talle peale lüüa.
Küljepealt poldipea meisli (või eelkirjutaja moodi kruvikeerajaga) mõjutamine on rohkem selline hädaabi ekstreemlahendus, kui miski muu enam ei aita ja sellega võib asja hava õnne puhul ka niimoodi psse keerata, et enam ei õnnestu seda polti pärast millegiga välja keerata ning tuleb seda välja puurma hakata.
Küljepealt poldipea meisli (või eelkirjutaja moodi kruvikeerajaga) mõjutamine on rohkem selline hädaabi ekstreemlahendus, kui miski muu enam ei aita ja sellega võib asja hava õnne puhul ka niimoodi psse keerata, et enam ei õnnestu seda polti pärast millegiga välja keerata ning tuleb seda välja puurma hakata.
vanarauahuvilised: forum.moped.ee • forum.jalgratas.ee
Re: Piduriketta poldi kättesaamine
Keermeliimiga kinnitatud polti tuleks enne avamist veidi soojendada. Sobivad need spiraaliga tulemasinad näiteks.
Re: Piduriketta poldi kättesaamine
Poldi pea maha saagida/viilida. Seejärel tuleb muu sisu juba iseenesest lahti... Testitud! Korduvalt! Toimib!
"...selleks on spets vaha mis lastakse raami sisse jägendab ja vähendab kaalu..." - And it really works...
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
Re: Piduriketta poldi kättesaamine
Poldipea külgedele pääsed ju ligi, kui pole tegu mingi kumer- või peitpeaga. Haara poldipea ümbert näpitsate/(toru)tangidega ja vääna. Miski annab järgi ja jääb loota, et see pole polt ise.
Tartu Eksperimentaalne Jalgrattatehas
http://www.facebook.com/rattatehas
http://www.facebook.com/rattatehas
Re: Piduriketta poldi kättesaamine
Ülejäänud kümme polti olid sinise keermeliimiga - see peaks kuumutamata lahti tulema. Sirvisin ka mtbr.com foorumeid, seal soovitati ka järskude liigutustega lahti keerata. Kiideti aku-lööktrelli. Homme saan proovida kuidas see toimib.
Arne
Arne
Re: Piduriketta poldi kättesaamine
Füüsikaseaduste koha pealt vaadatuna akulöökdrellid nüüd küll suurem asi äkilised väänajad pole, jõuõlg on neil ju väike ja jõudu on täpselt nii palju kui drelli ennast kinni jõuad hoida ehk siis täpselt sama palju kui tavavõtmega keerata jaksates (sama jõuõla korral muidugi).
Tartu Eksperimentaalne Jalgrattatehas
http://www.facebook.com/rattatehas
http://www.facebook.com/rattatehas
Re: Piduriketta poldi kättesaamine
Üks polt allus aku-lööktrellile, teine mitte. Üldiselt tundub, et see ettenähtust suurema jõu kasutamine mõjub Torx otsikutele alati halvasti. Odavam on polte lammutada, kui kõik komplektid TX25 otsikutest tühjaks teha. Teisele poldile tegin algul lapiku kruvikeeraja jaoks pilu, aga see ei toiminud. Lõpuks lammutasin poldipea Dremeli abil ja lõpu keerasin näpitsatega välja.
Arne
Arne
Re: Piduriketta poldi kättesaamine
Vaidleks vastu, igasugused löögil põhinevad tööriistad on siiski põhimõtteliselt äkilisemad väänajad. Puht füüsikaliselt on põhjendus järgmine. Tavalise võtmega võrreldes rakendab sama jõu ja jõuõla korral lööktööriist suurema jõu poldile kuna see jõud mõjub lühiajaliselt (löögi aeg). Füüsikaliselt võib jõudu F avaldada kui impulsi P muutust ajaühikus t ehk F=P/t (üldisemalt jõud on impulsi tuletis aja järgi; ja impulss ise oli p=mv ehk mass*kiirus). Valemist on näha, mida väiksem on aeg ehk mida lühem ja äkilisem on löök, seda suurem jõud rakendub (mida väiksema suurusega jagada, seda suurem on tulem). Point ongi löögi lühiajalisuses, siit tuleb suur jõud isegi tööriistade võmalike väikeste masside ja jõuõlgade korral. Sellel põhimõttel töötavad kõik näiteks suruõhul põhinevad lööktööriistad; see kõik kehtib ka kruvikeeraja ja haamriga tagumisel. Muidugi ei lahene probleem alati, kuna tihti ütlevad üles poltide ja/või tööriistade materjalid, purunevad lihtsalt või ei rakendata tagumisel jõudu õigesse kohta (lahtikeeramisel liiga tsentrisse).Etsike kirjutas:Füüsikaseaduste koha pealt vaadatuna akulöökdrellid nüüd küll suurem asi äkilised väänajad pole, jõuõlg on neil ju väike ja jõudu on täpselt nii palju kui drelli ennast kinni jõuad hoida ehk siis täpselt sama palju kui tavavõtmega keerata jaksates (sama jõuõla korral muidugi).
Vabandust ot pärast, aga füüsik minus surus ratturi hetkeks tagaplaanile.
- pärnu rattur
- Rattur
- Postitusi: 551
- Liitunud: 14. 08. 2009. 18:29
Re: Piduriketta poldi kättesaamine
Kas lööktrelli all peate silmas kivi, betooni jms puurimiseks mõeldud trelle või ikka löökmutrikeerajaid, mis väändesuunaliselt löövad(ehk impact wrenche)?
Minu mõistus ütleb, et teljesuunalisest tagumisest poldi lahtisaamisel küll abi pole. Pöördesuunalisest on aga palju abi.
Lööktrell
Löökmutrikeeraja
Minu mõistus ütleb, et teljesuunalisest tagumisest poldi lahtisaamisel küll abi pole. Pöördesuunalisest on aga palju abi.
Lööktrell
Löökmutrikeeraja
Ärge näkku lööge! [/OT]
Re: Piduriketta poldi kättesaamine
Lööktrellist (kivi puurimiseks mõeldud) ei ole kasu. Vaja on ikka pööramise suunas jõudu rakendada. Võibolla on abiks suhteliselt suure väändega akutrelli sidurist?
Suruõhu tööriistad on siinkohal abiks. Alles väga hiljuti kasutasin suruõhu mutrikeerajat keskjooksu eemaldamiseks, mis muidu kuidagi lahti tulla ei tahtnud.
Olemas on ka elektrilised mutrikeerajad ja akudega mutrikeerajad (sarnased suruõhu tööriistale nii välimuse kui omaduste poolest). Hinnad on muidugi suhteliselt kallid, kallimad kui odavamatel suruõhu riistadel. Esimene googlest leitud link hinnanäidetega.
Suruõhu tööriistadega tekib jälle teine probleem, odavad pisikesed kompressorid ei suuda neid ära toita. Seda mitte rõhu vaid õhukulu poolest.
Lisaks võib tekkida probleem, et näiteks piduriketta poltidele (mis on väga väiksed) selliste riistadega kallale minnes saab jõudu liiga palju ja enne annab järgi annab poldi pea, mis saab ümmarguseks lastud või lihtsalt ära murtud. Suruõhu riistadel on lahti keeramiseks enamasti maksimum jõud, mis pole reguleeritav. Kinni keeramise jõudu saab reguleerida.
Suruõhu tööriistad on siinkohal abiks. Alles väga hiljuti kasutasin suruõhu mutrikeerajat keskjooksu eemaldamiseks, mis muidu kuidagi lahti tulla ei tahtnud.
Olemas on ka elektrilised mutrikeerajad ja akudega mutrikeerajad (sarnased suruõhu tööriistale nii välimuse kui omaduste poolest). Hinnad on muidugi suhteliselt kallid, kallimad kui odavamatel suruõhu riistadel. Esimene googlest leitud link hinnanäidetega.
Suruõhu tööriistadega tekib jälle teine probleem, odavad pisikesed kompressorid ei suuda neid ära toita. Seda mitte rõhu vaid õhukulu poolest.
Lisaks võib tekkida probleem, et näiteks piduriketta poltidele (mis on väga väiksed) selliste riistadega kallale minnes saab jõudu liiga palju ja enne annab järgi annab poldi pea, mis saab ümmarguseks lastud või lihtsalt ära murtud. Suruõhu riistadel on lahti keeramiseks enamasti maksimum jõud, mis pole reguleeritav. Kinni keeramise jõudu saab reguleerida.
Re: Piduriketta poldi kättesaamine
Jah, mina kasutasin valet sorti riista. Kui veel sarnast probleemi koduste vahenditega lahendama peaks, siis lammutan Dremeliga poldipea ja siis keeran näpitsatega poldi välja.
Arne
Arne