Võta näpust
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Kes ikka kaasaegne mees tahab olla ja üksiti on ka asjaga süviti kursis, see mõtleb ikka ja jälle uue nalja välja. Mulle meeldib igaljuhul.
Põhimõtteliselt sama siin, aga ma ei ole isegi piilunud neid suurema jooksuga rattaidrai66 kirjutas:Tänan Tarmo![]()
Ma küll ei kavatsenud oma ratast ringi vahetada. Aga nüüd lähen ja teen oma rattale pai ja luban, et enam ei piilu sellise pilguga suurema jooksuga rattaid .
Väga tahaks teada, mis andmetega jooksudega mõlemal puhul sõidetitarmo kirjutas:Kuigi mitte ükski rattatootja ei soovi avaldada infot kas nad on teinud ka mõne testi 26 vs 29, ujub aeg-ajalt välja siiski tegijaid, kes asja ette on võtnud. Austraalia suurim MTB ajakiri Australian Mountain Bike Magazine tegi nädalase testi, kus kasutati 2 samat mudelit (Giant Anthem) 26 ja 29 versioonis. Kasutati erinevaid sõitjaid, et vältida nn. "ühe sõitja testi". Sõideti Adelaide piirkonnas erinevate raskusastmete ja tüüpidega radadel. Rattad oli varustatud kiiruse ja kadentsi anduritega, GPS-ga, SRM powermeteri ja ajavõtukiibiga. Peale nädalast testi oli 26" ratta keskmine võimsus 236W ja keskmine kiirus 13.9 kmh. 29" ratta vastavad näitajad 238W ja kiirus 12.9 kmh. See tähendab, et 26" ratta võimsus oli 1.7% väiksem, kuid sellega saavutati 7.7% suurem kiirus. Üks asi oli testi juures väga huvitav. Nimelt TUNDUS enne andmete avaldamist kõikidele sõitjatele, et nad olid 29-sel kiiremad. Hilisemad andmed näitasid siiski vastupidist tulemust. Samas tundus 29-ga sõitmine palju mugavam.
Lühikesel tehnilisel tõusul pikkusega 1 min 30 sek kulutas 26" ratas keskmiselt 260W kiirusega 11.8 kmh. 29" vastavad näitajad olid 386W ja 11.5 ehk siis 29-se üles ajamiseks mööda lühikest tehnilist tõusu pidi sõitja töötama oluliselt rohkem.
Siin http://forums.mtbr.com/9013001-post25.html öeldakse, et "equivalent wheelsets and tyre types".talukas kirjutas:Väga tahaks teada, mis andmetega jooksudega mõlemal puhul sõideti
Kõik need, kellele müüdi 29 tolli jutuga, et nüüd oled jube kiire ja 26 on saast (ja kes lisaks ka seda uskusid) need võibolla nõuavadki. Aga paraku on hilja.Rivo kirjutas:Ei noh...nüüd on ikka täitsa p....s ! Homme on kõik rattapoed tigedaid kliente täis, kes tühistavad tellimusi ja nõuavad tagasi ettemaksu !
Just nimelt, mis konkreetsete andmetega on need 26 ja 29? -> equivalent wheelsets and tyre types?-tere tore tehniline info, ega ei oska momendil selle protsendi ja watti jutuga midagi pääle hakataarnea kirjutas:Siin http://forums.mtbr.com/9013001-post25.html öeldakse, et "equivalent wheelsets and tyre types".talukas kirjutas:Väga tahaks teada, mis andmetega jooksudega mõlemal puhul sõideti
Arne
tegemist oli Giant Anthem X ratastega, üks 26", teine 29". jooksud olid mõlemal sama mudel, ainult erinevad mõõdud. vastavalt siis Giant P-XC2 ja Giant P-XC29. Kummid mõlemal samad, rehvirõhk ka sama.talukas kirjutas: Just nimelt, mis konkreetsete andmetega on need 26 ja 29? -> equivalent wheelsets and tyre types?-tere tore tehniline info, ega ei oska momendil selle protsendi ja watti jutuga midagi pääle hakata
Hea meel, et üks asjalikum lugu ka siin sektsioonis. See on väga positiivne, et keegi on võtnud ette ka sisuliselt asja uurida. Samas on minumeelest siinkohal äärmiselt oluline aru saada mida ikkagi testiti ja mitte lahmida siit edasi täpselt aru saamata milles on asi.tarmo kirjutas:Kuigi mitte ükski rattatootja ei soovi avaldada infot kas nad on teinud ka mõne testi 26 vs 29, ujub aeg-ajalt välja siiski tegijaid, kes asja ette on võtnud. Austraalia suurim MTB ajakiri Australian Mountain Bike Magazine tegi nädalase testi, kus kasutati 2 samat mudelit (Giant Anthem) 26 ja 29 versioonis. Kasutati erinevaid sõitjaid, et vältida nn. "ühe sõitja testi". Sõideti Adelaide piirkonnas erinevate raskusastmete ja tüüpidega radadel. Rattad oli varustatud kiiruse ja kadentsi anduritega, GPS-ga, SRM powermeteri ja ajavõtukiibiga. Peale nädalast testi oli 26" ratta keskmine võimsus 236W ja keskmine kiirus 13.9 kmh. 29" ratta vastavad näitajad 238W ja kiirus 12.9 kmh. See tähendab, et 26" ratta võimsus oli 1.7% väiksem, kuid sellega saavutati 7.7% suurem kiirus. Üks asi oli testi juures väga huvitav. Nimelt TUNDUS enne andmete avaldamist kõikidele sõitjatele, et nad olid 29-sel kiiremad. Hilisemad andmed näitasid siiski vastupidist tulemust. Samas tundus 29-ga sõitmine palju mugavam.
Lühikesel tehnilisel tõusul pikkusega 1 min 30 sek kulutas 26" ratas keskmiselt 260W kiirusega 11.8 kmh. 29" vastavad näitajad olid 386W ja 11.5 ehk siis 29-se üles ajamiseks mööda lühikest tehnilist tõusu pidi sõitja töötama oluliselt rohkem.
Jah - oligi objektiivne - ega ma seda ju ümber ei tahagi lükata. Selles mõttes oligi (ilma mingi irooniata) asjalik test. Aga minumeelest oli see ju nagu ette teada, mis sealt tuleb. Kui selliseid rattaid testida, siis ongi see tulemus minu jaoks loogiline.KaupoR kirjutas:Sulev, kas mitte pole nii, et kui võtame tipust esimese või teise riiuli toote, siis lähevad ju mõlemad kergemaks - nii 26 kui 29. Seega kas mitte suhteline paremus/erinevus ei peaks jääma laias laastus samaks? Või sa tahaks, et võrdleks terasraamiga 26" ja siis S-Works 29"? Ses mõttes oli ju test pädev, et võrreldi kahte võrreldavat. Ja tulemus on pigem objektiivne ja sellisena tulekski seda võtta.
Sisulist dialoogi ei tule, tuleb minu monoloog.KristjanS kirjutas:Kahju, et sisuline dialoog antud teema üle näib pigem erandi kui reeglina...
Kas S-Works 26" ja S-Works 29er't on ikka samadel alustel, erapooletute osikute poolt testitud? Üks asi on Sauser, kes pole niikuinii erapooletu ja kes suudab ilmselt ratta nõrkused (kiirendus, vms) tasandada ja tugevused paremini välja tuua. Teine asi on keskmine meie karvajalg.SL kirjutas:Jah - oligi objektiivne - ega ma seda ju ümber ei tahagi lükata. Selles mõttes oligi (ilma mingi irooniata) asjalik test. Aga minumeelest oli see ju nagu ette teada, mis sealt tuleb. Kui selliseid rattaid testida, siis ongi see tulemus minu jaoks loogiline.KaupoR kirjutas:Sulev, kas mitte pole nii, et kui võtame tipust esimese või teise riiuli toote, siis lähevad ju mõlemad kergemaks - nii 26 kui 29. Seega kas mitte suhteline paremus/erinevus ei peaks jääma laias laastus samaks? Või sa tahaks, et võrdleks terasraamiga 26" ja siis S-Works 29"? Ses mõttes oli ju test pädev, et võrreldi kahte võrreldavat. Ja tulemus on pigem objektiivne ja sellisena tulekski seda võtta.
Teatud momendil (kaalu / hinna / sõitja kaalu jne) komponentide muutumisel muutubki 26" just sellele konkreetsele sõitjale paremaks valikuks (võidu sõitmiseks).
Suhteline paremus / erinevus kindlasti ei jää samaks, kui liigume aste-astelt näiteks üles. Nii proportsionaalselt asjale siiski läheneda ei saa ja tulemus oleks väga "ümber nurga".
Selles mõttes võrreldi võrreldavaid asju, jah.
Aga aus oleks olnud selgitada pikemalt, et mida võrreldi - rahvas ei saa sellest muidu aru - juba tulidki vastavad kommentaarid. Terasraamiga 26" ja SW 29er't pole vaja võrrelda. Võiks võrrelda S-Works 26" ja S-Works 29er't. Ühesõnaga, aga neid on juba ka võrreldud ja nende vahel on juba valik tehtud...
Ehk kokkuvõttes on antud test täiesti loogiline - kuigi arusaamatuks jääb see, et 29er TUNDUB testijatele kiirem, kuigi siiamaani on just vastupidist kuulda olnud igalt poolt. 29er tundub aeglasem aga tegelikult on kiirem.SL kirjutas:[Üks asi oli testi juures väga huvitav. Nimelt TUNDUS enne andmete avaldamist kõikidele sõitjatele, et nad olid 29-sel kiiremad. Hilisemad andmed näitasid siiski vastupidist tulemust. Samas tundus 29-ga sõitmine palju mugavam.
Lühikesel tehnilisel tõusul pikkusega 1 min 30 sek kulutas 26" ratas keskmiselt 260W kiirusega 11.8 kmh. 29" vastavad näitajad olid 386W ja 11.5 ehk siis 29-se üles ajamiseks mööda lühikest tehnilist tõusu pidi sõitja töötama oluliselt rohkem.
tarmo kirjutas:Kuigi mitte ükski rattatootja ei soovi avaldada infot kas nad on teinud ka mõne testi 26 vs 29, ujub aeg-ajalt välja siiski tegijaid, kes asja ette on võtnud. Austraalia suurim MTB ajakiri Australian Mountain Bike Magazine tegi nädalase testi, kus kasutati 2 samat mudelit (Giant Anthem) 26 ja 29 versioonis. Kasutati erinevaid sõitjaid, et vältida nn. "ühe sõitja testi". Sõideti Adelaide piirkonnas erinevate raskusastmete ja tüüpidega radadel. Rattad oli varustatud kiiruse ja kadentsi anduritega, GPS-ga, SRM powermeteri ja ajavõtukiibiga. Peale nädalast testi oli 26" ratta keskmine võimsus 236W ja keskmine kiirus 13.9 kmh. 29" ratta vastavad näitajad 238W ja kiirus 12.9 kmh. See tähendab, et 26" ratta võimsus oli 1.7% väiksem, kuid sellega saavutati 7.7% suurem kiirus. Üks asi oli testi juures väga huvitav. Nimelt TUNDUS enne andmete avaldamist kõikidele sõitjatele, et nad olid 29-sel kiiremad. Hilisemad andmed näitasid siiski vastupidist tulemust. Samas tundus 29-ga sõitmine palju mugavam.
Lühikesel tehnilisel tõusul pikkusega 1 min 30 sek kulutas 26" ratas keskmiselt 260W kiirusega 11.8 kmh. 29" vastavad näitajad olid 386W ja 11.5 ehk siis 29-se üles ajamiseks mööda lühikest tehnilist tõusu pidi sõitja töötama oluliselt rohkem.
Peab ütlema, et ma ei saanud väga hästi esimesest küsimusest muidugi aru. Kuidas siis peaks see asi olema? Et kui seisavad kõrvuti kaks tippratast ning tippsõitja testib ühte ja siis testib teist ning teeb oma valiku - siis tavasõitja jaoks peaks mingil müstilisel põhjusel olema parem see ratas, mis on tippsõitja jaoks kehvem? Et miks küll nii peaks olema? Ma saaks veel aru, et kui anda mingi reaktiivmootoriga hävitaja harrastuslendurile, kes on seni vaid Cesnaga sõitnud, siis ta ehk ei saa sellega hakkama. Aga rataste puhul ka see näide ei sobi, sest elu läheb ka harrastajal just kergemaks, mitte keerulisemaks.MarttiM kirjutas:Kas S-Works 26" ja S-Works 29er't on ikka samadel alustel, erapooletute osikute poolt testitud? Üks asi on Sauser, kes pole niikuinii erapooletu ja kes suudab ilmselt ratta nõrkused (kiirendus, vms) tasandada ja tugevused paremini välja tuua. Teine asi on keskmine meie karvajalg.
Konservatiivses kōvakahvliriigis on selline 29" vaimustus muidugi üllatav. Kas 29" võidukäik tähendab, et kõvakahvel jääb normiks, sest idee poolest peaks kõvakahvel 29" rohkem sobima?
Teibaga, millega hüppas Sergei Bubka maailmarekordi, ei hüppaks Eesti meister ilmselt ka 4 meetrit; Veerpalu klassika suusk ei ole kindlasti sobilik sama kaalu ja pikkusega harrastajale. Rattasõitu paralleeli tõmmatest pidasin silmas just seda, et keskmine elioni karvajalg jääb hätta sagedaste kiirenduste, pidurduste ja pööretega rajal, kus on siiski keeruline veel massiliselt kasutusel olevatele 26" järgi saada (hüpotees). Võib lihtsalt juhtuda, et jalad ei pruugi taastuda või jõuda (hüpotees). Lisaks ei tule ju 29" head omadused grupisõidus välja, kui enamik sõidab seal 26"-ga (hüpotees). See kõik lähtus diletandi loogikast, sest rattasport kui tulemussporti/võistlussporti ei harrasta.SL kirjutas:Peab ütlema, et ma ei saanud väga hästi esimesest küsimusest muidugi aru. Kuidas siis peaks see asi olema? Et kui seisavad kõrvuti kaks tippratast ning tippsõitja testib ühte ja siis testib teist ning teeb oma valiku - siis tavasõitja jaoks peaks mingil müstilisel põhjusel olema parem see ratas, mis on tippsõitja jaoks kehvem? Et miks küll nii peaks olema? Ma saaks veel aru, et kui anda mingi reaktiivmootoriga hävitaja harrastuslendurile, kes on seni vaid Cesnaga sõitnud, siis ta ehk ei saa sellega hakkama. Aga rataste puhul ka see näide ei sobi, sest elu läheb ka harrastajal just kergemaks, mitte keerulisemaks.MarttiM kirjutas:Kas S-Works 26" ja S-Works 29er't on ikka samadel alustel, erapooletute osikute poolt testitud? Üks asi on Sauser, kes pole niikuinii erapooletu ja kes suudab ilmselt ratta nõrkused (kiirendus, vms) tasandada ja tugevused paremini välja tuua. Teine asi on keskmine meie karvajalg.
Konservatiivses kōvakahvliriigis on selline 29" vaimustus muidugi üllatav. Kas 29" võidukäik tähendab, et kõvakahvel jääb normiks, sest idee poolest peaks kõvakahvel 29" rohkem sobima?
Kõvast kahvlist on siin ka juba nii palju juttu olnud, et ei tea, kas tasub seda laegast avama hakata. Seega, kui väga lühidalt seda puudutada, siis kui rääkida idee poolest, siis just idee poolest sobib kõva kahvel ideaalselt asfaldile, mitte pole idee poolest lähtuv ratta läbimõõdust tollides.
rai66 kirjutas:Keegi pole veel maininud, et 29" jooksud pole nii kerged kui 26" jooksud. Ja kaalu pöörlev mass loeb ikka mitmekordslt. Lisaks sellele on suurem ratas ka natuke õrnem. Ja et veel sellest vähe ei oleks, siis on juba olemas ka 69er. Taga on 26" ja ees on 29"
KristjanS kirjutas:Ei ei, need ei ole üldse olulised asjad. Need on hoopis faktid, mis võivad saada potensiaalseteks müügimõrvariteks. Toodet/teenust müües peab rääkima vaid tema positiivsetest pooltest, järelmõjudest saab kasutaja hiljem ise aimu. Aga teeme nii, et mina siin neid sõnu öelnud ei ole ja keegi ei pane tähelegi.
KristjanS kirjutas:Kahju, et sisuline dialoog antud teema üle näib pigem erandi kui reeglina...
No aga mida ma siin üksi vastuvoolu lahmin? Tahan ikka ka seltskonnast osa saada ja nagu enamus, niisama segast peksta!SL kirjutas:KristjanS kirjutas:Ei ei, need ei ole üldse olulised asjad. Need on hoopis faktid, mis võivad saada potensiaalseteks müügimõrvariteks. Toodet/teenust müües peab rääkima vaid tema positiivsetest pooltest, järelmõjudest saab kasutaja hiljem ise aimu. Aga teeme nii, et mina siin neid sõnu öelnud ei ole ja keegi ei pane tähelegi.
KristjanS kirjutas:Kahju, et sisuline dialoog antud teema üle näib pigem erandi kui reeglina...
No mis seal ikka. Kujutame siis ette situatsiooni, kus hommikul astub uksest sisse marketingi juht või mõni muu karvaste jalgadega asjamees ja ütleb maailmameistrile, et nii - nüüd sõidad sellega ja ei mölise. Ja siis see vaene mees, kõrvad peadligi, läheb ja sõidabki.SHOXi kirjutas:Esiteks Sauseril ei ole suuremat valikut kui talle öeldakse, et täna sõidad sellega ja kõik.
Ma ei kahtlegi et specialized on väga hea ratas, mida ta selle raha eest peabki olema. Aga kõik need tiimide sõitjad ongi ju sisuliselt reklaam näod, et müüa toodet. Ega Sauser enda võitudega ju otseselt raha sisse ei too, toovad inimesed, kes ostavad specialized ratta, sellepärast et üks mees võidab selle rattaga või siis sponsorid, kes tahavad ka saada enda klepsu tema ratta peale.SL kirjutas:No mis seal ikka. Kujutame siis ette situatsiooni, kus hommikul astub uksest sisse marketingi juht või mõni muu karvaste jalgadega asjamees ja ütleb maailmameistrile, et nii - nüüd sõidad sellega ja ei mölise. Ja siis see vaene mees, kõrvad peadligi, läheb ja sõidabki.SHOXi kirjutas:Esiteks Sauseril ei ole suuremat valikut kui talle öeldakse, et täna sõidad sellega ja kõik.
piffik kirjutas:Natuke "lihtsa inimese" arusaamast. Autot ostes ju eeldatavalt enne kaalutakse, milleks seda kasutatakse (väikeauto vs mahtuniversaal vs maastur jne), palju sellega sõidetakse (diisel vs bensiin) ja sada muud valikukriteeriumi. Ratta osas peaks nagu sama asi olema - üks rattur 170cm ja napilt üle 60kg, teine 190cm ja üle 100kg, üks sõidab põhiliselt kolmapäevakuid ja EMSi (Jõelähtme, Saku 100 jne), teine Elioni ja TMi. Täiesti loogiline, et neile võib sobiv olla erinev ratas. Ma tean, kui pikk ma olen ja palju ma kaalun, kus sõita tahan ning teen selle järgi valiku - oma valiku. Võib kindel olla, et teistmõõtu ratast on stardirivis minust nii tagapool kui ka eespool - ja mis siis?
+1;piffik kirjutas: Täiesti loogiline, et neile võib sobiv olla erinev ratas. Ma tean, kui pikk ma olen ja palju ma kaalun, kus sõita tahan ning teen selle järgi valiku - oma valiku. Võib kindel olla, et teistmõõtu ratast on stardirivis minust nii tagapool kui ka eespool - ja mis siis?
igasugune diskussioon ongi tore, selleks see foorum ongi juv2lek kirjutas:+1;piffik kirjutas: Täiesti loogiline, et neile võib sobiv olla erinev ratas. Ma tean, kui pikk ma olen ja palju ma kaalun, kus sõita tahan ning teen selle järgi valiku - oma valiku. Võib kindel olla, et teistmõõtu ratast on stardirivis minust nii tagapool kui ka eespool - ja mis siis?
Aga millegipärast on hulk inimesi kes leiavad et just nende valik on ainuõige ja teiste oma vale - suisa rumal, ning vastupidi. Ja siis tunnevad osad end puudutatuna et teised nende valikut maha teevad... Ja nii see läheb. Vaadake positiivselt - vähemalt igav ei ole ja foorumis elu keeb
Tarmo siinne tekst on täna 1:1 feisbuukis Spordipartneri nime all avaldatud. ACTA-PIPA-SOPA jne... Päris nii ka nagu ei saaa mu meelest.tarmo kirjutas:Kuigi mitte ükski rattatootja ei soovi avaldada infot kas nad on teinud ka mõne testi 26 vs 29, ujub aeg-ajalt välja siiski tegijaid, kes asja ette on võtnud. Austraalia suurim MTB ajakiri Australian Mountain Bike Magazine tegi nädalase testi, kus kasutati 2 samat mudelit (Giant Anthem) 26 ja 29 versioonis. Kasutati erinevaid sõitjaid, et vältida nn. "ühe sõitja testi". Sõideti Adelaide piirkonnas erinevate raskusastmete ja tüüpidega radadel. Rattad oli varustatud kiiruse ja kadentsi anduritega, GPS-ga, SRM powermeteri ja ajavõtukiibiga. Peale nädalast testi oli 26" ratta keskmine võimsus 236W ja keskmine kiirus 13.9 kmh. 29" ratta vastavad näitajad 238W ja kiirus 12.9 kmh. See tähendab, et 26" ratta võimsus oli 1.7% väiksem, kuid sellega saavutati 7.7% suurem kiirus. Üks asi oli testi juures väga huvitav. Nimelt TUNDUS enne andmete avaldamist kõikidele sõitjatele, et nad olid 29-sel kiiremad. Hilisemad andmed näitasid siiski vastupidist tulemust. Samas tundus 29-ga sõitmine palju mugavam.
Lühikesel tehnilisel tõusul pikkusega 1 min 30 sek kulutas 26" ratas keskmiselt 260W kiirusega 11.8 kmh. 29" vastavad näitajad olid 386W ja 11.5 ehk siis 29-se üles ajamiseks mööda lühikest tehnilist tõusu pidi sõitja töötama oluliselt rohkem.
Minu meelest selgelt pada sõimab katelt keiss. Kui sa peeglisse vaatad, siis see jutt pädeb samuti. Ma arvan, et pole vaja muretseda selle pärast kuidas teised oma väiteid põhistavad.SL kirjutas:Viimastega samuti täitsa nõus.
Diskussioon ongi foorumi mõte. Selles teemas aga kiputakse väga tihti diskuteerima ka siis, kui pole ise ühtegi vändatäit vastava rattaga teinud. Avaldatakse arvamust, mis on 100% oletuslik ning esitatakse absoluutse tõe pähe. Ning lisaks segatakse sisulist diskussiooni oletuslike seisukohtadega marketingi ja kommertsvallast - a'la kõik on lõpuks kinni makstud. Sõitjad ja firmad ja nii edasi. Millel see arvamus põhineb? Sest ju see ikka nii on, sest mina nii arvan.
Ja ju on nii ka, et see 29ne ei sobi lühematele inimestele. Miks? Sest ma nii arvan, olemata kordagi ühtegi 17" või 15" 29er't ihusilmaga näinud ning veelgi enam näinud kedagi sõitmas sellega.
Ju on nii, et kolmapäevakule 29er ei sobi ja tartu rattamaratonile sobib. Taas, et miks, kui ise pole sõitnud? Ju lihtsalt nii on. Aga ei ole ju tegelikult.
Valiku kriteeriume on loomulikult palju (alates võistlemise näljast ja eelarvest) ning absoluutselt enneaegne on 26" ratta surma kuulutada. Aga oma kindla koha on suurem ratas sisse võtnud just maastikurataste võistlustele orienteeritud segmendis.
lihtsalt arvan, et seda foorumist loevad lapsed ka (ja foorumi värsked kasutajad) ja kui neile juba varajast noorusest tõepähe esitada fakte, mis on lihtsalt kellegi puht-suva isiklik arvamus, siis juhatatakse nad valele teele. Las nad ikka ise testivad ja otsustavad. Aga esitatud faktid võiksid ikka tõesed olla. Ja esitatud testid võiksid olla objektiivsed ning arusaadavad otsast lõpuni ka lihtsale inimesele, et mida siis testiti.
KristjanS kirjutas:
Mis 69erisse puutub, siis üks vahva sell Rakvere külje alt (siinkohal tervitused Tõnisele) ehitas sellise omale käepärastest vahenditest. Ja noh, kuna elukas oli algselt mõeldud siiski 26" rataste jaoks, siis juhitavus oli peaaegu et olematu...
Esiteks pean ennast stagnatsiooniaaja tarbetuks karvajalast jäänukiks!TONN kirjutas:P.S. Kristjani rõõmuks sündis selle romaani loomise ajal monstrummaantekas: 26 raam, 29 jooksud, sile kumm (35x700), jäik kahvel, kitsas lenks, ketaspidurid, ca 9kg. Ootan õudusega juhitavuse testi.
Unustasin ka mainida, et kõik, kes ei arva nagu mina, on stagnatsiooni jäänukid ehk tarbetud karvajalad.
Loo autor ei ole ühegi rattafirma palgal ja kritseldas antud kunstiteose hispaaniasaapavabalt.
Huumorit