Titaanisulamid
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
hehh....... loomulikult panin räigelt võssavaikija kirjutas:see vene tehas teeb üldiselt titaanist raame(ka Visti ratas on titaanraamiga)see on eraldi teema.
Kuhlapi corratec on kah titanium raamiga ja koos nad seda materjali kiitsid.
Kuid mis eristab siis kineesiumi ja titaani?
Aga moraal on see, et mis sinu elus ka ei juhtuks,
alati on seal ruumi veel ühe õlle jaoks!
alati on seal ruumi veel ühe õlle jaoks!
ära muretse, sinuga on kõik korras. tegu on ilmselt moodsa koolihariduse puudujääkidega ning internetis levivate väär- ja pseudoteaduste pealetungiga.tavaline jobu kirjutas:Võib-olla ma olen ignorantne ja vanamoeline inimene, nobodys perfect, aga seletage mulle nüüd ammendavalt ja kannatlikult ära, misasi on kineesium ja titaanium? Hästi, viited keemilise elemendi Ti ladinakeelsele nimele on asjakohased, aga raamimaterjaliks on ju ometi mingi sulam?
Kinesium on Kinesis Corporationi konkreetse alumiiniumsulami kommertsnimi. ligikaudne koostis näiteks siin. Kinesis on suur rattaraamide tootja väga paljud väiksemadja suuremad "brandid" lasevad oma raamid neil valmis teha.
tüüpiline rattaraamide puhul kasutatav titaanisulam Ti3-2.5 on koostisega 94,5%Ti, 3%Al, 2,5%V.
tegelikult on see teema üks adminni õudukas kuna siit saaks harutada kõva 3-4 eraldi teemat.
Viimati muutis erikr, 29. 10. 2003. 21:31, muudetud 1 kord.
Titanium on keemilise elemendi Ti (titaan) nii inglis- kui ka ladinakeelne nimetus. Legeerivaid elemente on tüüpilisse rattaraamide puhul kasutatavasse sulamisse lisatud 2, Al (alumiinium) ja V (vanaadium). ülejäänu on titaan.Ermo kirjutas: Titanium on alumiiniumi ja titaani sulam. Valemeid on palju N: TI6AL4V, TI3AL2,5V - mis minu arusaamist mööda teavitavad titaani ja alumiiniumi vahekorrast sulamis.
Ermo viidatud artikkel http://www2.sjsu.edu/orgs/asmtms/artcle/articl.htm on päris hea kirjatükk, sobib silmaringi laiendamiseks, maailmavaate korrigeerimiseks, keeleõppeks ja annab välja korraliku kursusetöö mõõdu.
Viimati muutis erikr, 29. 10. 2003. 22:18, muudetud 1 kord.
Üldiselt on nii et titaanraamid, olenemata valemist, on parim mida üldse hankida. Normaalse kasutamise korral eluaegne. Titaansulamid ja konstruktsioonid pole mingid uued asjad. St. üllatusi ei tohiks tulla.
Kineesiumraamid on ikkagi suht suure AL sisaldusega. Kindlasti ei kesta nii kaua kui TI-raamid ja ka halbu üllatusi võib esineda.
Mõeldakse välja ja katsetatakse igasugu uusi sulameid, aga kui pikk nende tulevik on näitab aeg. Ja paljukest seda "tarbiat" ikka teavitatakse.
Mõelge kasvõi kui palju klassikaline maanteeratas viimase viiekümne aastaga muutunud on. Steel is real. Mitte toru pole tugev, vaid konstruktsioon.
Kineesiumraamid on ikkagi suht suure AL sisaldusega. Kindlasti ei kesta nii kaua kui TI-raamid ja ka halbu üllatusi võib esineda.
Mõeldakse välja ja katsetatakse igasugu uusi sulameid, aga kui pikk nende tulevik on näitab aeg. Ja paljukest seda "tarbiat" ikka teavitatakse.
Mõelge kasvõi kui palju klassikaline maanteeratas viimase viiekümne aastaga muutunud on. Steel is real. Mitte toru pole tugev, vaid konstruktsioon.
550 euriga saab venemaa (mõnede väitel hoopis klaipeda) ti raami mtb-le.UrmasL kirjutas:Tundub, et vanadel tegijatel on sidemed sees selle "venemaa tehasega". Oskab keegi öelda, kas meiesugusel harrastajal oleks ka mingi võimalus sellist raami uuena hankida? Mis umbkaudne hinnaklass võiks olla?
kas mitte classic ei kasutanud kineesium raame? võib-olla eksin, aga classicu kallima otsa raamid küll vastupidavusega ei hiilga.
550 euri ja tehakse spetsiaalselt sinu mõõtmete järgi..................täitsa norm hind juUrmasL kirjutas:Tundub, et vanadel tegijatel on sidemed sees selle "venemaa tehasega". Oskab keegi öelda, kas meiesugusel harrastajal oleks ka mingi võimalus sellist raami uuena hankida? Mis umbkaudne hinnaklass võiks olla?
Aga moraal on see, et mis sinu elus ka ei juhtuks,
alati on seal ruumi veel ühe õlle jaoks!
alati on seal ruumi veel ühe õlle jaoks!
Suured mehed rääkisid ehk siis Kalev Vist.erikr kirjutas:kus on öeldud, et saab spetstellimusel tellija mõõtude järgi?Rom kirjutas:550 euri ja tehakse spetsiaalselt sinu mõõtmete järgi..................täitsa norm hind ju
Titaan raam ei olevat väga jäik ja "töötab hästi kaasa" mis pidigi olema tema hea omadus.
Aga moraal on see, et mis sinu elus ka ei juhtuks,
alati on seal ruumi veel ühe õlle jaoks!
alati on seal ruumi veel ühe õlle jaoks!
2003 Classiku kineesium raamil tehtud mõningad tugevduste uuendused, et paremini vastu peaks, aga eks ta ole nii,et kerguse arvelt tuleb lõivu maksta (garantii aitab hädast välja - üldjuhul)tarmo kirjutas:
550 euriga saab venemaa (mõnede väitel hoopis klaipeda) ti raami mtb-le.
kas mitte classic ei kasutanud kineesium raame? võib-olla eksin, aga classicu kallima otsa raamid küll vastupidavusega ei hiilga.
titaan, mitte titaaniumErmo kirjutas: Ja selle pärast mina isiklikult ei arva neist "ei tea kus" tehtud raamidest midagi. Kui osad tegelased suudavad alumiiniumraami keevituse puruks sõita, siis titaanium on jäigem ja oht, et just keevitus järgi annab, suurem.
minu ei-tea-kus tehtud mnt titaanraami keevitused on kui unelm, meie enamuse baigid on selle kõrval justkui kokku oksendatud.
oleksid võinud lühidalt kokku võtta selle teksti, sest kõik kes ei "viitsi" lugeda ei pruugi ka pärast lugemist loetu mõtteni jõuda........Ermo kirjutas:Tegin copy + paste lingilt, mille postitasin ( kuna paljud vist ei viitsi lugeda )Rom kirjutas:Titaan raam ei olevat väga jäik ja "töötab hästi kaasa" mis pidigi olema tema hea omadus.
The negative sides of titanium ........................
........................... strong frame design with adequate stiffness.
Ja selle pärast mina isiklikult ei arva neist "ei tea kus" tehtud raamidest midagi. Kui osad tegelased suudavad alumiiniumraami keevituse puruks sõita, siis titaanium on jäigem ja oht, et just keevitus järgi annab, suurem.
Aga moraal on see, et mis sinu elus ka ei juhtuks,
alati on seal ruumi veel ühe õlle jaoks!
alati on seal ruumi veel ühe õlle jaoks!
Nokkisin veidi Colna ja Eddy Merckxi mnt titaanraamide kaalusid ja hindasid, titaanraamid olid vaid veidi raskemad.
Kui titaani erikaal on 4,6 g/cm3 ja alumiinumil 2,6 g/cm3, siis peaks titaanraami toru seina paksus olema OLULISELT õhem kui Al-raamil, mis aga tänapäeval on niigi piltlikult öeldes õllepurgi kõlaga. Kust siis Ti-raamil see kaaluvõit saavutatakse?
Kui titaani erikaal on 4,6 g/cm3 ja alumiinumil 2,6 g/cm3, siis peaks titaanraami toru seina paksus olema OLULISELT õhem kui Al-raamil, mis aga tänapäeval on niigi piltlikult öeldes õllepurgi kõlaga. Kust siis Ti-raamil see kaaluvõit saavutatakse?
pole ju väidetud, et Ti raamid on oluliselt kergemad. Ermo toodud targas jutus on ka kirjas, et kogu keemia käibki läbimõõtude ja seinapaksustega mängides. kuna Ti on siiski 2 g/cm3 tihedam kui Al siis ei kosta toru nii õllepurgi kõlaga.tavaline jobu kirjutas:Nokkisin veidi Colna ja Eddy Merckxi mnt titaanraamide kaalusid ja hindasid, titaanraamid olid vaid veidi raskemad.
Kui titaani erikaal on 4,6 g/cm3 ja alumiinumil 2,6 g/cm3, siis peaks titaanraami toru seina paksus olema OLULISELT õhem kui Al-raamil, mis aga tänapäeval on niigi piltlikult öeldes õllepurgi kõlaga. Kust siis Ti-raamil see kaaluvõit saavutatakse?
Küsin nüüd täiesti tõsiselt, mitte suusoojaks:vaikija kirjutas:see vene tehas teeb üldiselt titaanist raame(ka Visti ratas on titaanraamiga)see on eraldi teema.
Kas ja kus mõni vene tehas teeb titaanraame (ka allhankena Nimega raamitootjale)? Piisaks linna ja tehase nimest. Soovitavalt mitu. Edaspidine on vopross tehniki. Udused vihjed pole abiks.
Möödunud aastal ajasin Tupolevi-nimeliste raamide jälgi, otsad jooksid vette...
Ehk kõlbaks ka magneesiumraam
Litech Magnesium
Litech Magnesium
Siin väike näide Ti-raami keevitamisest Seven Cycles tehase näitel (lugege teksti pildi all). Eks ta vist üks paras k... ole. Ehk siis raam "suletakse" keevitamisel hapniku eest ja täidetakse argoon gaasiga (sama gaas mis kaasaegsete akende klaaspakettide vahel vist).Ermo kirjutas:...The negative sides of titanium are several, ... Not only is the cost of energy used to extract the metal costly, but the processing requirements are cost intensive as well... titanium is hard to weld and machine. A more accurate statement is that it is different to weld or machine. ... you risk contaminated welds, which can result in catastrophic failure of the weld....
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
jah, setup on keerukam kui alumiiniumi või terase puhul, k... on see sellele kes ei viitsi või ei oska või ei taha. igal asjal on lihtsalt oma hind. ka minu kõrvateema puhul käis keevitamine by the book.Mati kirjutas: Eks ta vist üks paras k... ole. Ehk siis raam "suletakse" keevitamisel hapniku eest ja täidetakse argoon gaasiga (sama gaas mis kaasaegsete akende klaaspakettide vahel vist).