Täpseltrainerhq kirjutas:Kas ülekanne on 44/32/22 - 11-34?
Mis ratas kellelgi on?
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Re: Mis ratas kellelgi on?
Re: Mis ratas kellelgi on?
Vahepeal on veel kaks šossi valminud.
Originaalkorras 1990. Start šosse
Ja mitte nii originaalkorras 1980. Start šosse
Originaal vajab muidugi rohkem hooltisemist ja sättimist. Käiguvahetustel peab pisut ettevaatlikum olema ja kõiksugu auke peab vältima, sest vastasel juhul olen järjekordsest kodarast või tubularist ilma. Kusjuures isegi kummid on originaalid. Ees on 25mm ja taga 30mm. Kaua nad ei kesta, aga eks siis tuleb miskised samavärvi Schwalbe tubularid asemele osta. Näiteks Montellod. Jooksud on sossel ikka päris kerged ja hea veerevusega, aga vot vastupidavus jätab küll soovida.
Punane šosse sai maanteesõiduks ehitatud, seepärast ongi käiguvahetaja, vändad ja jooksud vahetatud.
Originaalkorras 1990. Start šosse
Ja mitte nii originaalkorras 1980. Start šosse
Originaal vajab muidugi rohkem hooltisemist ja sättimist. Käiguvahetustel peab pisut ettevaatlikum olema ja kõiksugu auke peab vältima, sest vastasel juhul olen järjekordsest kodarast või tubularist ilma. Kusjuures isegi kummid on originaalid. Ees on 25mm ja taga 30mm. Kaua nad ei kesta, aga eks siis tuleb miskised samavärvi Schwalbe tubularid asemele osta. Näiteks Montellod. Jooksud on sossel ikka päris kerged ja hea veerevusega, aga vot vastupidavus jätab küll soovida.
Punane šosse sai maanteesõiduks ehitatud, seepärast ongi käiguvahetaja, vändad ja jooksud vahetatud.
Re: Mis ratas kellelgi on?
Muidu retsept, et viitsid asjaga tegeleda. Jama seisneb aga selles, et need vanad vene õudukad ei näe pooltki nii head välja kui veel vanemad lääne "võidukad". Vbla pole ma nii vana, et nõukaajatehnikast midagi jagaks, aga tunne on, et USSR-is pole iial osatud jalgrattaid valmistada, disainist rääkimatta .
"...selleks on spets vaha mis lastakse raami sisse jägendab ja vähendab kaalu..." - And it really works...
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
Re: Mis ratas kellelgi on?
Mulle on alati Harkovi tehase rattad meeldinud, seda nii välimuselt kui ka sõidu poolest.KristjanS kirjutas:Muidu retsept, et viitsid asjaga tegeleda. Jama seisneb aga selles, et need vanad vene õudukad ei näe pooltki nii head välja kui veel vanemad lääne "võidukad". Vbla pole ma nii vana, et nõukaajatehnikast midagi jagaks, aga tunne on, et USSR-is pole iial osatud jalgrattaid valmistada, disainist rääkimatta .
Paar näidet ilusatest nõukaaja ratastest:
http://jalgratas.ee/foorumipildid/hvzpi ... 56-461.jpg
http://bikecult.com/works/archive/03bic ... 84aero.jpg
http://www.todayandtomorrow.net/wp-cont ... achyon.jpg
http://bikecult.com/works/archive/03bic ... TRbars.jpg
Aga eks ilu ole vaataja silmades...
Re: Mis ratas kellelgi on?
Asume kaevikutesse, rindejoone eri pooltele. Tulistama ei viitsi kohe hakata, aga tea, et olen teisel pool tulejuga olemasMulle on alati Harkovi tehase rattad meeldinud, seda nii välimuselt kui ka sõidu poolest.
Paar näidet ilusatest nõukaaja ratastest:
http://jalgratas.ee/foorumipildid/hvzpi ... 56-461.jpg
http://bikecult.com/works/archive/03bic ... 84aero.jpg
http://www.todayandtomorrow.net/wp-cont ... achyon.jpg
http://bikecult.com/works/archive/03bic ... TRbars.jpg
Aga eks ilu ole vaataja silmades...
Kristjaniga ses osas nõus, et ilumeelt ei olnud XB3 tehase kujundajale antud.
Sinu viidatud piltidest õhkub (ka minu jaoks) kunagist kättesaamatust. Ehk Tahion oli ka maailmatasemega võrreldav ratas, Sport aga mitte. Mitte midagi isiklikku, aga Sinu Start-Šosse on aga loodud jalgratturile nuhtluseks tema pattude eest. Ainuke hea omadus sel rattal oli - kuna ta ilma kohest täishooldust ja tuuningut läbimata sõidukõlbulikuks ei muutunud, siis neid rattaid ehitanud meestest sai esimese põlvkonna Eesti rattapoodide mehhaanikuid peotäie. Tänased mehed, ilmselt haletsusest hallpeade vastu, jätavad selle tehnika täna ikka vanadele meestele näppida.
Re: Mis ratas kellelgi on?
Annaks ka oma 5 senti lahingvarustuse ostmiseks...
Eks kõik ikkagi sõltub sellest, et millega võrrelda ja mida masinalt tahta.
80-90aastate Sossid/Spordid tõesti sama aja muu maailma tipptasemel võidusõiduratastega mittemingit joonelepanekut välja ei kannata... samas ei julgeks vanemate aastate nõukogude "treeningratastele" küll väga midagi ette heita. Ei ole need simplexi käiguvahetajad, mille pealt venelased enda oma kopeerisid, midagi jäigemad ega konkreetsemad ega ka muu maailma masstoodangu rataste raamid harkovi omadest märgatavalt kergemad ega jäigemad.
Turist ja Sputnik on samas kõige klassikalisemad ja kõige klassikalisemas olematus kvaliteediklassis bikebuumi aja maailma keskmisel tasemel rattad... välja arvatud pöidade kasutatava materjali ja pöia valmistamise täpsusklassi tase.
Kui jõuda erinevate nõukogude suurterattaliste linnaratasteni, siis peale sõja lõppu kuni 80ndate teise pooleni toodetud eksemplarid on kõik täiesti keskmised tolleaegsed rattad igas mõistes. Paljud neist, mis ei olnud sündinud juba surnult ja mis enne kasutuselevõttu enamvähem ära reguleeriti ning on paar kordagi sellele järgneva 50 aasta jooksul mutrivõtit ja määret näinud, on tavatarbijatel siiani 50+ tkm olnud igapäevases kasutuses ja tõenäoliselt on need natukenegi vahetevahel hooldades teist samapalju veel liikumisvõimelised.
Näidake mulle palun kümne aasta pärast mõni siis veel elus olev ja tarbeesemena kasutuses olev selle sajandi esimese kümnendil toodetud praegu poes müüdav tavaratas.
P.S. Tunnistan ausalt, et mingeid eelkõnelajaga kuskiltki otsast natukene võrreldavat kogemusi ei nõukogude ega muu mailma päris võislusratastega ma ei oma, aga ka meie vaatenurk ja suhtumine jalgratta funktsiooni ning nõudmised sellele on ka erinevad. Samas on enamus nõukogude liidus toodetud jalgrattamudelid mul käest läbi käinud või endal olemas. Ütlen lihtsalt välja oma tähelepanekud, mis tuginevad sellel, et igapäevaselt tegelen erinevate riikide ja erinevate ajastute rattatoodangu lahkamisega - oma vorsti teenin leiva peale igasuguste eelmisel sajandil toodetud linna ja turismirataste reanimeerimise või elus hoidmisega, olenemata nende päritolust.
Eks kõik ikkagi sõltub sellest, et millega võrrelda ja mida masinalt tahta.
80-90aastate Sossid/Spordid tõesti sama aja muu maailma tipptasemel võidusõiduratastega mittemingit joonelepanekut välja ei kannata... samas ei julgeks vanemate aastate nõukogude "treeningratastele" küll väga midagi ette heita. Ei ole need simplexi käiguvahetajad, mille pealt venelased enda oma kopeerisid, midagi jäigemad ega konkreetsemad ega ka muu maailma masstoodangu rataste raamid harkovi omadest märgatavalt kergemad ega jäigemad.
Turist ja Sputnik on samas kõige klassikalisemad ja kõige klassikalisemas olematus kvaliteediklassis bikebuumi aja maailma keskmisel tasemel rattad... välja arvatud pöidade kasutatava materjali ja pöia valmistamise täpsusklassi tase.
Kui jõuda erinevate nõukogude suurterattaliste linnaratasteni, siis peale sõja lõppu kuni 80ndate teise pooleni toodetud eksemplarid on kõik täiesti keskmised tolleaegsed rattad igas mõistes. Paljud neist, mis ei olnud sündinud juba surnult ja mis enne kasutuselevõttu enamvähem ära reguleeriti ning on paar kordagi sellele järgneva 50 aasta jooksul mutrivõtit ja määret näinud, on tavatarbijatel siiani 50+ tkm olnud igapäevases kasutuses ja tõenäoliselt on need natukenegi vahetevahel hooldades teist samapalju veel liikumisvõimelised.
Näidake mulle palun kümne aasta pärast mõni siis veel elus olev ja tarbeesemena kasutuses olev selle sajandi esimese kümnendil toodetud praegu poes müüdav tavaratas.
P.S. Tunnistan ausalt, et mingeid eelkõnelajaga kuskiltki otsast natukene võrreldavat kogemusi ei nõukogude ega muu mailma päris võislusratastega ma ei oma, aga ka meie vaatenurk ja suhtumine jalgratta funktsiooni ning nõudmised sellele on ka erinevad. Samas on enamus nõukogude liidus toodetud jalgrattamudelid mul käest läbi käinud või endal olemas. Ütlen lihtsalt välja oma tähelepanekud, mis tuginevad sellel, et igapäevaselt tegelen erinevate riikide ja erinevate ajastute rattatoodangu lahkamisega - oma vorsti teenin leiva peale igasuguste eelmisel sajandil toodetud linna ja turismirataste reanimeerimise või elus hoidmisega, olenemata nende päritolust.
vanarauahuvilised: forum.moped.ee • forum.jalgratas.ee
Re: Mis ratas kellelgi on?
Kes mida otsib... Mulle meeldib jalgrataste korrastamine ja parandamine pea sama palju kui nendega sõitmine, niisiis on ilmselge, et uut ja korraliku ma ei soovi. Mingisugust poolte valimist ja muud offtopicut ei plaaninud tekitada. Saan oma igapäevased vajalikud sõidud Turistiga alati tehtud ja kui on soovi maanteele minna - lähen ja võtan sosse. Väga odav ja harrastajale ideaalne valik.
...Lihtsalt üks entusiast, kel teist sõitvat Turisti või Starti nähes meel rõõmsaks läheb
...Lihtsalt üks entusiast, kel teist sõitvat Turisti või Starti nähes meel rõõmsaks läheb
Re: Mis ratas kellelgi on?
Oppa, üks stiisemaid linnarattaid, mida näinud olen (kui igast käsitöörattad välja jätta).Jack kirjutas:Sellega käisin kogu suve tööl:
Siiski ka selle pilli hind minu jaoks liiga kallis, et toidupoe ukse taha lukku jätta...
Re: Mis ratas kellelgi on?
Talveks: 2012 Scott Aspect Trail
Re: Mis ratas kellelgi on?
2012 Scott Scale 29 Comp
Viimati muutis Kert1800, 09. 04. 2012. 14:58, kokku muudetud 2 korda .
Re: Mis ratas kellelgi on?
Kõik vägev aga sadulaposti klambri hoob on mingis naljakas asendis.
"Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride"
Re: Mis ratas kellelgi on?
Kaal: 11,2kg
- pärnu rattur
- Rattur
- Postitusi: 551
- Liitunud: 14. 08. 2009. 18:29
Re: Mis ratas kellelgi on?
Sellise ilusa ratsuga sõita ei täidukski, paneks hoopis seinale vaatamiseks ja nautimiseks.
Ärge näkku lööge! [/OT]
Re: Mis ratas kellelgi on?
Minu tagasihoidlik säästu-fixi. Kõik mnt ratta jupid mis sai, jäid külge, kõik uued jupid on odavama otsa omad, null kirevat neoonvärvides jubinat. Ise olen rahul ja õnnelik!
Re: Mis ratas kellelgi on?
Üks crappy pilt linnavelo suht lõplikust ehitusest (pidev ehitus alates ostust, tehasekolast alles raam ja sadulaklambri polt, läbinud fixedina 4100km see hooaeg alates mai lõpust), hetkeks pudelikorv ja esipidur ka installitud ja ootab kevadet. Kuigi äkki saab isegi see aasta veel välja, alles eilegi sai 2,5h tiir tehtud:-)
Huvilistele Spec siin
Huvilistele Spec siin
Re: Mis ratas kellelgi on?
Paar uuemat pilti kah http://kiilas.blogspot.com/
Re: Mis ratas kellelgi on?
See on juba sigaedev.
Kas ilma korvita pedaaliga ohtlik pole?
Kas ilma korvita pedaaliga ohtlik pole?
Re: Mis ratas kellelgi on?
Näitan siis ka enda uuemat ja edevamat varianti.
Re: Mis ratas kellelgi on?
Kena töö
Re: Mis ratas kellelgi on?
väga vinged pillid. kodanik kiilas ja MK777 võiks siiski kaaluda pedaalide vahetust.
kas seda ketti peab õlitamise asemel värvima? Roheline võiks olla fosfori omadustega.
kas seda ketti peab õlitamise asemel värvima? Roheline võiks olla fosfori omadustega.
Re: Mis ratas kellelgi on?
Rihmadega pedaalid on küll ära proovitud, pole lihtsalt minu jaoks.MarttiM kirjutas:väga vinged pillid. kodanik kiilas ja MK777 võiks siiski kaaluda pedaalide vahetust.
Kasutan linnarattal ikka platvormi ja MTB-l klippe.
Re: Mis ratas kellelgi on?
Sõitsin ka pool suve linna fixiega clip pedaalidega kuni sai siiber, igakord sihi varvast korvi sisse jne. Otsustasin odava MTB cliplessi ja matkasussi välimusega shimano kinga kasuks, näeb veel piisavalt hipster välja, klots on suht sügaval, et ei kolise vastu maad niisama käies ja jalga saab kiirelt ja mugavalt kinni lahti.
Re: Mis ratas kellelgi on?
Kummid tuleks ka peale sõitu ju üle värvida Tegelikult, trend 2012 on selline: kodanik läheb rattapoodi õli ostma, müüja küsib millist vaja? Kas dry või wet tüüpi? Kodanik: ei, rohelist paluks.MarttiM kirjutas:
kas seda ketti peab õlitamise asemel värvima?
Re: Mis ratas kellelgi on?
Minu velo siis xP puudu on hetkel õiged pedaalid küljest :S
Pole kõige paremini õnnestunud pilt aga eks ma teen varsti uue ja parema.
L (21”)
Raam Fuji SLM 2.0 Carbon
Kahvel Carbon (amordi kujuline)
Vändad :
Shimano M552 w/ Integrated spindle, 24/32/42T
keskjooks :
Shimano Exterior Bearing System
esimene käiguvaheti :
Shimano SLX, 34.9mm
taga käiguvaheti :
Shimano SLX SGS Shadow Top normal 10sp
Shifters :
Shimano SLX Rapid Fire, 30-speed
kasett :
Shimano SLX, 11-36T 10sp
kett :
Shimano HG-74
rattad :
Shimano M435 Centerlock 32H hubs with WTB Speed Disc Double Wall rims
kummid:
Schwalbe Rocket Ron tubeless
pidurid:
Shimano BL-M445 hydraulic caliper 180/160mm Centerlock rotor
Brake levers :
Shimano BL-M505 Hydraulic Forged Alloy Brake Lever
Headset :
Fuji 1 1/8” Press Fit Integrated, sealed bearing, 30mm spacers
Handlebar :
Oval M-600 Double Butted 7050 Al Flat Bar, 31.8mm
Stem :
Oval M-600 RBT 2014 Al Stem 31.8mm
sadul :
Oval M-200 w/ CrMo rails
sadula post:
Oval M-600 31.6x400mm
Pole kõige paremini õnnestunud pilt aga eks ma teen varsti uue ja parema.
L (21”)
Raam Fuji SLM 2.0 Carbon
Kahvel Carbon (amordi kujuline)
Vändad :
Shimano M552 w/ Integrated spindle, 24/32/42T
keskjooks :
Shimano Exterior Bearing System
esimene käiguvaheti :
Shimano SLX, 34.9mm
taga käiguvaheti :
Shimano SLX SGS Shadow Top normal 10sp
Shifters :
Shimano SLX Rapid Fire, 30-speed
kasett :
Shimano SLX, 11-36T 10sp
kett :
Shimano HG-74
rattad :
Shimano M435 Centerlock 32H hubs with WTB Speed Disc Double Wall rims
kummid:
Schwalbe Rocket Ron tubeless
pidurid:
Shimano BL-M445 hydraulic caliper 180/160mm Centerlock rotor
Brake levers :
Shimano BL-M505 Hydraulic Forged Alloy Brake Lever
Headset :
Fuji 1 1/8” Press Fit Integrated, sealed bearing, 30mm spacers
Handlebar :
Oval M-600 Double Butted 7050 Al Flat Bar, 31.8mm
Stem :
Oval M-600 RBT 2014 Al Stem 31.8mm
sadul :
Oval M-200 w/ CrMo rails
sadula post:
Oval M-600 31.6x400mm
Re: Mis ratas kellelgi on?
Ma pole ainuke, kes sattus sellel aastal 29" ohvriks.
Õnneks on mul ainulaadne liikur.
Õnneks on mul ainulaadne liikur.
Re: Mis ratas kellelgi on?
Paneme siis ka ühe
Re: Mis ratas kellelgi on?
Ilus ratas . Raam on pea sama, ainult seat stay on teise ehitusega vist.
Re: Mis ratas kellelgi on?
Pildil 7.29kg, jooksud rasked.
Re: Mis ratas kellelgi on?
Ka kaela-stemi lahenduses on 100 g liigset metalli
Re: Mis ratas kellelgi on?
Mis põnev asi see ratast seinal hoiab? Linki või toote nime või ...?
Rennes
Re: Mis ratas kellelgi on?
http://images.google.com/search?tbm=isc ... 5l0.frgbld.Rennes kirjutas:Mis põnev asi see ratast seinal hoiab? Linki või toote nime või ...?
Re: Mis ratas kellelgi on?
.....
.....
.....
.....
.....
Viimati muutis MaT, 24. 04. 2012. 10:00, muudetud 1 kord.
Re: Mis ratas kellelgi on?
Väga ilus kuldne teema, Exu titaan pedaal, aga mis ketiga on tegu?
Rennes
Re: Mis ratas kellelgi on?
ilmselt kmc x9Rennes kirjutas:Väga ilus kuldne teema, Exu titaan pedaal, aga mis ketiga on tegu?
Re: Mis ratas kellelgi on?
Minu maitsekalt rõvedalt ülepakutud igapäevane beater. Kuna pisik jäi aastate pikkusest trikiratastega sõitmisest külge, siis päris nö normaalseid juppe ei julge külge keerata. Alu oinasarved läksid kuuga pooleks eelmisel hooajal.
Muide. Kellegil bmx tüüpi pedaalidele mingit normaalset korvi-/rihmalahendust pole pakkuda?
Re: Mis ratas kellelgi on?
kas raam on airbrushiga värvitud või hoopis üle kiletatud?melter kirjutas:
Re: Mis ratas kellelgi on?
Tegelikult on hoopis kleepsud. Tegemist terasraamiga ja kaalu grammide näol taga ei aja.
Re: Mis ratas kellelgi on?
Viimati muutis fo1l, 25. 04. 2012. 13:35, muudetud 1 kord.
Specialized Stumpjumper Expert Carbon 29
Eile sain uue ratta kätte, millega plaanin taas sõita 5-6 a. 29er alla 10 kilo.
- FRAME FACT 8m carbon, 29" geometry, FACT IS construction, tapered HT, carbon PF30 BB, hollow carbon dropouts, replaceable alloy derailleur hanger
FORK Custom RockShox SID 29 Brain, inertia valve damper, air spring, tapered alloy steerer, Brain Fade and rebound adj., QR, 15.5": 80mm, Others: 90mm travel
HEADSET 1-1/8 and 1-1/2" Threadless, Campy style upper with 1-1/2" lower bearing for tapered integrated HT, cartridge bearings
STEM Specialized XC, 3D forged alloy, 4-bolt, 31.8mm clamp, adjustable rise, S: 75mm, M: 90mm, L: 105mm, XL: 105mm
HANDLEBARS Specialized XC flat, 2014 butted alloy, 680mm wide, 8º back sweep, 31.8mm
BRAKES Custom Formula R1 S hydraulic, 160mm rotor
BRAKE LEVERS Custom Formula R1 S hydraulic, FCS and tool-less reach adj., w/MiXmaster clamps
FRONT DERAILLEUR SRAM X7, 10-speed, 34.9 clamp mount, high clamp
REAR DERAILLEUR SRAM X0, 10-speed, mid cage
SHIFT LEVERS SRAM X9, 10-speed, trigger, w/MiXmaster clamps
CASSETTE SRAM PG-1050, 10-speed, 11-36t
CHAIN KMC X-10, 10-speed, w/ reusable Missing Link, nickel plates
CRANKSET Custom SRAM carbon S-2200, 10-speed XC double, PF30 spindle, removable spider, 15.5": 170mm, Others: 175mm
CHAINRINGS 38/24
BOTTOM BRACKET SRAM PF30, OS press-in bearing, sealed cartridge
RIMS Roval Control 29, alloy disc, 24mm, 32h
FRONT HUB Roval Control 29, alloy disc, OS 28mm end caps, QR, 32h
REAR HUB Roval Control 29, DT Swiss alloy cassette body, QR, 32h
SPOKES DT Swiss Super Comp, 2.0/1.65/1.8 stainless
FRONT TIRE S-Tubeless Works Renegade, 120 TPI, 2Bliss ready aramid bead, dual-compound, 29x1.95"
REAR TIRE Tubeless Specialized Renegade Control, 60 TPI, 2Bliss ready aramid bead, dual-compound, 29x1.95"
SADDLE Specialized Body Geometry Phenom Comp, hollow Cr-Mo rails, 143mm width
Re: Mis ratas kellelgi on?
Pange ikka enda rataste pilte. Neid reklaamfotosid võib ka tootjate kodulehtedelt vaadata.
Re: Mis ratas kellelgi on?
Ja jutt pange ka vähe reaalsem juurde
Näiteks Jack kirjutas et tal rattal on:STEM Specialized XC, 3D forged alloy, 4-bolt, 31.8mm clamp, adjustable rise, S: 75mm, M: 90mm, L: 105mm, XL: 105mm
Ma saan siit aru et neli leistapikendust on rattal.
Näiteks Jack kirjutas et tal rattal on:STEM Specialized XC, 3D forged alloy, 4-bolt, 31.8mm clamp, adjustable rise, S: 75mm, M: 90mm, L: 105mm, XL: 105mm
Ma saan siit aru et neli leistapikendust on rattal.
Re: Mis ratas kellelgi on?
Siiski üks, millel otsaklamber 4 poldiga.metslane kirjutas:Ja jutt pange ka vähe reaalsem juurde
Näiteks Jack kirjutas et tal rattal on:STEM Specialized XC, 3D forged alloy, 4-bolt, 31.8mm clamp, adjustable rise, S: 75mm, M: 90mm, L: 105mm, XL: 105mm
Ma saan siit aru et neli leistapikendust on rattal.
Re: Mis ratas kellelgi on?
Ei noh see on selge et 4 poldiga aga kui pikk?Vat selles on küsimus
Re: Mis ratas kellelgi on?
Boardman Team Carbon
Carbonraam, ja -kahvel, Shimano 105 grupp, Mavic Aksium jooksud, tapered steerer, BB30. Koos transpordiga (wigglest) läks maksma ca 1100€, üsna hea diil...
Carbonraam, ja -kahvel, Shimano 105 grupp, Mavic Aksium jooksud, tapered steerer, BB30. Koos transpordiga (wigglest) läks maksma ca 1100€, üsna hea diil...
Re: Mis ratas kellelgi on?
Pedaalid on omaette vaatamist väärt...