Jalgratta keti/esihammasratta valimine
Jalgratta keti/esihammasratta valimine
Tere! On plaan teha korda jalgratas, mille esihammasratas ja kett oleks vaja välja vahetada. Kas on võimalik ise vastavad osad osta ja lasta mõnel tuttaval külge panna või peaksin kindlasti kuskile rattatöökotta pöörduma? Mille järgi näiteks ketti valitakse? Kas hammasrattad valitakse lihtsalt hammaste arvu järgi? Veel üks üsna rumal küsimus - kuidas mõõdetakse velje suurust, kummi välimise ääre või jooksu suuruse järgi?
Rattal on 21 käiku, 3 esihammasratast ja 7 tagumist, kõik jupid Shimano omad. Ratast kasutaksin nö pühapäevasõiduks. Vabandan võhiklikkuse pärast.
Rattal on 21 käiku, 3 esihammasratast ja 7 tagumist, kõik jupid Shimano omad. Ratast kasutaksin nö pühapäevasõiduks. Vabandan võhiklikkuse pärast.
Re: Jalgratta keti/esihammasratta valimine
http://www.rattad.com/3/shimano-shimano ... e//brand//
Kas selline variant oleks mõeldav? Hammasrattaid on 48-38-28
Kas selline variant oleks mõeldav? Hammasrattaid on 48-38-28
Re: Jalgratta keti/esihammasratta valimine
Velje suuruse saad kõige lihtsamalt teada lugedes vana kummi pealt mõõdu. Näiteks 26x2.0, 28x1.5, 700x23. Esimene number nendest ongi velje mõõt.
Väntade vahetus ei pruugi lõppeda ainult väntade vahetusega vaid ka keskjooksu vahetusega. Miks? Nimelt on keskjookse erinevat tüüpi. Lisaks sellele on sama tüüpi keskjookse veel erineva võlli pikkusega. Tüüp ja pikkus peab konkreetsele vändale sobima. Teadmata midagi vana vända kohta ei oska keegi meist ennustada, kas viidatud vänt sobib sinu vana keskjooksuga või mitte.
Kindlam oleks kohe ka keskjooks välja vahetada. Kui juba vänt vajab vahetust, siis tõenäoliselt vajab keskjooks ka vahetust.
Kui keskjooks ja kett on kulunud, siis väga suure tõenäosusega on ka tagumine kassett kulunud ja ka see tuleks teiste osadega korraga välja vahetada. Vastasel juhul hakkab kett ikka üle viskama ja ega see keti elueale ka hästi ei mõju.
Keti valik käib ainult tagumiste käikude arvu järgi. Sinu puhul 7. Sobivad kõik 6/7/8 käigulised ketid.
Lisaks vajad tööriistu.
Väntade kättesaamiseks on vaja spetsiaalset tööriista. Samuti on ka keskjooksu jaoks vaja spetsiaalset tööriista.
Ka keti lühemaks tegemiseks on vaja spetsiaalset tööriista. Uued ketid on kõik varuga ja need tuleb lühemaks teha.
Kui hakkad tagumist kassetti vahetama, siis selle vahetamiseks on samuti vaja spetsiaalset tööriista.
Ehk siis 18 eurose vända ja odava ketiga sa ei pääse. Eelarve tuleb korrutada vähemalt kahega, pigem kolmega.
Kui taha uut kassetti läheb vaja, siis mul jäi just üks 7 käiguline üle. Sõitnud on see kõigest paarsada kilomeetrit, saaksid poole odavamalt kui poest.
Uue keti saaks ka soodsalt pakkuda kui tahad. Aga sellest räägime PM vahendusel kui huvi on.
Väntade vahetus ei pruugi lõppeda ainult väntade vahetusega vaid ka keskjooksu vahetusega. Miks? Nimelt on keskjookse erinevat tüüpi. Lisaks sellele on sama tüüpi keskjookse veel erineva võlli pikkusega. Tüüp ja pikkus peab konkreetsele vändale sobima. Teadmata midagi vana vända kohta ei oska keegi meist ennustada, kas viidatud vänt sobib sinu vana keskjooksuga või mitte.
Kindlam oleks kohe ka keskjooks välja vahetada. Kui juba vänt vajab vahetust, siis tõenäoliselt vajab keskjooks ka vahetust.
Kui keskjooks ja kett on kulunud, siis väga suure tõenäosusega on ka tagumine kassett kulunud ja ka see tuleks teiste osadega korraga välja vahetada. Vastasel juhul hakkab kett ikka üle viskama ja ega see keti elueale ka hästi ei mõju.
Keti valik käib ainult tagumiste käikude arvu järgi. Sinu puhul 7. Sobivad kõik 6/7/8 käigulised ketid.
Lisaks vajad tööriistu.
Väntade kättesaamiseks on vaja spetsiaalset tööriista. Samuti on ka keskjooksu jaoks vaja spetsiaalset tööriista.
Ka keti lühemaks tegemiseks on vaja spetsiaalset tööriista. Uued ketid on kõik varuga ja need tuleb lühemaks teha.
Kui hakkad tagumist kassetti vahetama, siis selle vahetamiseks on samuti vaja spetsiaalset tööriista.
Ehk siis 18 eurose vända ja odava ketiga sa ei pääse. Eelarve tuleb korrutada vähemalt kahega, pigem kolmega.
Kui taha uut kassetti läheb vaja, siis mul jäi just üks 7 käiguline üle. Sõitnud on see kõigest paarsada kilomeetrit, saaksid poole odavamalt kui poest.
Uue keti saaks ka soodsalt pakkuda kui tahad. Aga sellest räägime PM vahendusel kui huvi on.
Re: Jalgratta keti/esihammasratta valimine
rattaga on tegelikult vähe sõidetud - alla 500 km, ratas on lihtsalt paar aastat rõdul seisnud, tagumine kassett näeb üsnagi korralik välja silma järgi, aga esimeses on osad hambad natuke kõverad ja natuke tundub roostet olevat.
Re: Jalgratta keti/esihammasratta valimine
Oled kindel, et hambad on kõverad?
Kui nad vähe imelikud tunduvad, võib see täiesti normaalne olla. Hammaste küljed on kohati kummalise profiiliga täiesti põhjusega - et kett paremini peale ja maha liiguks.
Kui ta paar aastat rõdul on seisnud, siis keti vahetamine tundub küll hea mõte. Aga esimese(esimeste) hammasrataste osas on mul kahtlusi. Kui see tõesti kõver on, siis peab ta olema kuidagi hammaste peale kukkunud ilmselt.
Kui nad vähe imelikud tunduvad, võib see täiesti normaalne olla. Hammaste küljed on kohati kummalise profiiliga täiesti põhjusega - et kett paremini peale ja maha liiguks.
Kui ta paar aastat rõdul on seisnud, siis keti vahetamine tundub küll hea mõte. Aga esimese(esimeste) hammasrataste osas on mul kahtlusi. Kui see tõesti kõver on, siis peab ta olema kuidagi hammaste peale kukkunud ilmselt.
Re: Jalgratta keti/esihammasratta valimine
Lase oma ratas mõnel pädevamal tuttaval üle vaadata, äkki pead lihtsalt roostest puhastama ratta. Kui puhastamisest ei aita, vii parandusse. Võin oma kogemuse põhjal soovitada, tuleb oluliselt odavam!
Re: Jalgratta keti/esihammasratta valimine
Poodi hooldusesse ei ole tänasel päeval mõtet sul minna, sest nad parema meelega müüksid uusi rattaid.
Aga ma olen see kevad juba kaks sellist rõdul puhkajat ellupuhunud. Alusutuseks võid kogu keti ja hammasrattad tugeva õli alla panna.
Ja siis võid kaltsuga rooste maha hõõruda (kalts on aeglane kuid kulutab metalli) karukeel võtab roostet paremini maha.
Kui just mingi saavutus sportlane ei ole siis peaks pool suve vähemalt hakkama saama, sest käppade vahetuse hädad on allpool loetletud.
Aga kuna asukoht on täpsustamata siis saaksin suunata Tallinnas ühe inimese juurde. PM
Aga ma olen see kevad juba kaks sellist rõdul puhkajat ellupuhunud. Alusutuseks võid kogu keti ja hammasrattad tugeva õli alla panna.
Ja siis võid kaltsuga rooste maha hõõruda (kalts on aeglane kuid kulutab metalli) karukeel võtab roostet paremini maha.
Kui just mingi saavutus sportlane ei ole siis peaks pool suve vähemalt hakkama saama, sest käppade vahetuse hädad on allpool loetletud.
Aga kuna asukoht on täpsustamata siis saaksin suunata Tallinnas ühe inimese juurde. PM