Kergem oleks ratast valida mehanniga?! Aidake valida MTB
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kergem oleks ratast valida mehanniga?! Aidake valida MTB
Tuleb pikk ja segane tekst aga palun kannatage ära.
Uurin siin juba pea nädal aega Rattaid. Vaatasin kõigepealt netis ringi ja siis kõik Pärnu poed läbi aga vajan ikkagi foorumlaste abi.
Otsin omale head maastikuratast, millega igapäevaselt sõita- tööle, linna, maale, kalale läbi metsa ja kruusa. Tihti metsarajale päris ronima ei hakka kuid hea ratta puhul miks ka mitte. Võistlustel osalema ei hakka ja hübriidi ka kindlalt ei taha.
Hind kuni 1000€ ülimalt hea põhjenduse puhul ainult! Reaalselt kahtlen juba 800€ juures! Pikkus 183cm ehk 18"-20". Kuigi ideaalis peaks 20" paras olema siis praktikas tundus ebamugav kui jalad maha panin.
Jõuame imeliku pealkirjani. Miks just mehanniga, mitte müüjaga?! Võtsin luubi alla mõned konkreetsed rattad ning nende detaile uurides hakkasid välja tulema nn tüüpvead, millest ükski täie mõistuse juures müüja ei hakka kliendile rääkima. Lisaks need eksitavad müügitrikid/reklaamid. Näiteks sai hiljuti pesumasin ostetud 5kg aga kodus õpetust uurides tuli välja, et 5kg võib panna ainult ühe või kahe programmiga. Noh saite aru küll mu mõttest. Üldiselt on kogu tehnikaga sellised viperused. Lisaks ei hakka müüja seletama kliendile varujuppidest ja nende saadavusest. Seletan lahti järgnevas näites:
http://www.veloplus.ee/toode/Ratas-Meri ... nine-21753
Hinnaklassis esimene ratas, millel on juba "korralik" õhk õli amort. Konks ratta juures on aga pidurid. Tundub, et teiste klotside kasutamiseks tuleb ka kettad ringi vahetada:
http://forums.mtbr.com/brake-time/shima ... 03433.html
Vaevalt ma müüjalt selle kohta midagi teada oleks saanud. Mehaanik on aga neid juba ilmselt tuhandeid vahetanud ja teab rohkem varujuppide kohta rääkida.
Alustasin sellest rattast:
http://www.veloplus.ee/toode/Ratas-Meri ... line-23368
Mis asi on "DERA-F"? Kui ma ei eksi siis Shimano M390-9 peaks Acera seeriast olema?! Lisaks mingi totakas Suntouri esiamort, mida topitakse absoluutselt kõikidele odavama--keskklassi ratastele. Ma olen seda ratast väga tõsiselt igatpidi kaalunud ning kõik on OK peale hargi. Need odavama otsa Dracod ilmselt sobiksid ka, mis ülevaateid lugedes peaksid päris korralikud olema.
Kasutatud ratastest siis see ainult silma jäänud:
viewtopic.php?f=143&t=37413
Enamvähem korralik Rock Shoxi hark (olen alati nende fän olnud). Darti tootmine lõpetati aga nüüd ära. Kasutatud ratta ostmine on muidugi väga raske. Kui ma õigesti aru sain siis on sellel isendil juba teine omanik. Kui mõni kasutaja oleks äkki nõus minema testima seda ratast?
Üldiselt, mida ma rattalt nõuan on hea esiamort ja kergelt hooldatavad detailid, millele saab ilusasti varujuppe kohapealt. Ratas peaks olema piisavalt kvaliteetne, et ma saaks sellega ikka mõned aastad julgelt ära sõita, ilma, et peaksin mingeid juppe upgrade'ima hakkama. Võibolla see Suntouri nüss polegi nii hull ja minu sõidustiili puhul täitsa piisav aga nagu juba mainisin siis ei tahaks lihtsalt uuel rattal kohe juppe välja vahetama hakata. Pärnus jäi ka üks eelmise aasta Fuji silma, Rock Shox Recon amordiga. Vana hind 1700€ ja kätte saaks tonniga aga esialgu nii kallist ei tahaks. See ju juba täis võistlusratas.
Uurin siin juba pea nädal aega Rattaid. Vaatasin kõigepealt netis ringi ja siis kõik Pärnu poed läbi aga vajan ikkagi foorumlaste abi.
Otsin omale head maastikuratast, millega igapäevaselt sõita- tööle, linna, maale, kalale läbi metsa ja kruusa. Tihti metsarajale päris ronima ei hakka kuid hea ratta puhul miks ka mitte. Võistlustel osalema ei hakka ja hübriidi ka kindlalt ei taha.
Hind kuni 1000€ ülimalt hea põhjenduse puhul ainult! Reaalselt kahtlen juba 800€ juures! Pikkus 183cm ehk 18"-20". Kuigi ideaalis peaks 20" paras olema siis praktikas tundus ebamugav kui jalad maha panin.
Jõuame imeliku pealkirjani. Miks just mehanniga, mitte müüjaga?! Võtsin luubi alla mõned konkreetsed rattad ning nende detaile uurides hakkasid välja tulema nn tüüpvead, millest ükski täie mõistuse juures müüja ei hakka kliendile rääkima. Lisaks need eksitavad müügitrikid/reklaamid. Näiteks sai hiljuti pesumasin ostetud 5kg aga kodus õpetust uurides tuli välja, et 5kg võib panna ainult ühe või kahe programmiga. Noh saite aru küll mu mõttest. Üldiselt on kogu tehnikaga sellised viperused. Lisaks ei hakka müüja seletama kliendile varujuppidest ja nende saadavusest. Seletan lahti järgnevas näites:
http://www.veloplus.ee/toode/Ratas-Meri ... nine-21753
Hinnaklassis esimene ratas, millel on juba "korralik" õhk õli amort. Konks ratta juures on aga pidurid. Tundub, et teiste klotside kasutamiseks tuleb ka kettad ringi vahetada:
http://forums.mtbr.com/brake-time/shima ... 03433.html
Vaevalt ma müüjalt selle kohta midagi teada oleks saanud. Mehaanik on aga neid juba ilmselt tuhandeid vahetanud ja teab rohkem varujuppide kohta rääkida.
Alustasin sellest rattast:
http://www.veloplus.ee/toode/Ratas-Meri ... line-23368
Mis asi on "DERA-F"? Kui ma ei eksi siis Shimano M390-9 peaks Acera seeriast olema?! Lisaks mingi totakas Suntouri esiamort, mida topitakse absoluutselt kõikidele odavama--keskklassi ratastele. Ma olen seda ratast väga tõsiselt igatpidi kaalunud ning kõik on OK peale hargi. Need odavama otsa Dracod ilmselt sobiksid ka, mis ülevaateid lugedes peaksid päris korralikud olema.
Kasutatud ratastest siis see ainult silma jäänud:
viewtopic.php?f=143&t=37413
Enamvähem korralik Rock Shoxi hark (olen alati nende fän olnud). Darti tootmine lõpetati aga nüüd ära. Kasutatud ratta ostmine on muidugi väga raske. Kui ma õigesti aru sain siis on sellel isendil juba teine omanik. Kui mõni kasutaja oleks äkki nõus minema testima seda ratast?
Üldiselt, mida ma rattalt nõuan on hea esiamort ja kergelt hooldatavad detailid, millele saab ilusasti varujuppe kohapealt. Ratas peaks olema piisavalt kvaliteetne, et ma saaks sellega ikka mõned aastad julgelt ära sõita, ilma, et peaksin mingeid juppe upgrade'ima hakkama. Võibolla see Suntouri nüss polegi nii hull ja minu sõidustiili puhul täitsa piisav aga nagu juba mainisin siis ei tahaks lihtsalt uuel rattal kohe juppe välja vahetama hakata. Pärnus jäi ka üks eelmise aasta Fuji silma, Rock Shox Recon amordiga. Vana hind 1700€ ja kätte saaks tonniga aga esialgu nii kallist ei tahaks. See ju juba täis võistlusratas.
- pärnu rattur
- Rattur
- Postitusi: 551
- Liitunud: 14. 08. 2009. 18:29
Re: Kergem oleks ratast valida mehanniga?! Aidake valida MTB
Su tekstis on tugev vasturääkivus. Kõigepealt ütled, et tahad linnas sõita ja mõnikord läbi metsa kalale minna(õngede ja muu mandiga sa metsas kihutama nagunii ei hakka!), siis hakkad rääkima midagi kallitest õhkamortidest ja varuosade saadavusest. Piduriklotside pärast ei soovita ka muretseda. Kui just kogu aeg näpp piduril ei sõida, siis linnas kestavad nad sul paar aastat. Sama on teiste juppidega. Esimene asi, mida vahetama pead hakkama on kett ja sedagi alles 1500+ km pärast(no kummid võivad ka katki minna, aga see selleks).
Kuna maastikul tahad sõita ainult praktilistel põhjustel ja mitte võidu, siis soovitan siiski hübriidi kaaluda. Parem veeremine ja mugavam sõiduasend on palju tähtsamad plussid kui võistlusklassi esiamort. Samuti on paljudel hübriididel olemas pakiraam, kuhu saad õnged jms panna.
Et sa endale amortide koha pealt suurt pettumust ei saaks, siis julgen väita, et peegelsiledat sõitu ei saa sa ka maailma kõige kallima amordiga. Asi on elementaarsetes füüsikaseadustes: amordi elastne osa surutakse kokku vastu sõitja keharaskust(inertsi) ja kui su mass pole just 300+ kg kandis, siis raputab sõitmine ikka.
Kuna maastikul tahad sõita ainult praktilistel põhjustel ja mitte võidu, siis soovitan siiski hübriidi kaaluda. Parem veeremine ja mugavam sõiduasend on palju tähtsamad plussid kui võistlusklassi esiamort. Samuti on paljudel hübriididel olemas pakiraam, kuhu saad õnged jms panna.
Et sa endale amortide koha pealt suurt pettumust ei saaks, siis julgen väita, et peegelsiledat sõitu ei saa sa ka maailma kõige kallima amordiga. Asi on elementaarsetes füüsikaseadustes: amordi elastne osa surutakse kokku vastu sõitja keharaskust(inertsi) ja kui su mass pole just 300+ kg kandis, siis raputab sõitmine ikka.
Ärge näkku lööge! [/OT]
Re: Kergem oleks ratast valida mehanniga?! Aidake valida MTB
Vasturääkivus tuleb ilmselt sellest, et ei tea isegi päris täpselt mida tahan aga see on minusugusele algajale loodetavasti andeks antav.
Õnged on seljakotis ja ma pigem teeks sinna sõites korralikku sõitu kui niisama igavalt vändata. Lisaks mul puhas linnakas olemas. Hübriidi ei taha kindlalt. Laiad kummid peavad nagunii olema, et liivas või mudas kohe kinni ei jääks. Mis amorti puudutab siis ma kavatsen selle ratta suht väga pikaks ajaks osta, seega panengi parem mõned € juurde ja ostan juba "korraliku". Üldiselt ma lootsin, et kellegil on ehk kogemusi nende suntouridega ja kas nad on normaalsed või tasub see ekstra investeering ikkagi ära.
Õnged on seljakotis ja ma pigem teeks sinna sõites korralikku sõitu kui niisama igavalt vändata. Lisaks mul puhas linnakas olemas. Hübriidi ei taha kindlalt. Laiad kummid peavad nagunii olema, et liivas või mudas kohe kinni ei jääks. Mis amorti puudutab siis ma kavatsen selle ratta suht väga pikaks ajaks osta, seega panengi parem mõned € juurde ja ostan juba "korraliku". Üldiselt ma lootsin, et kellegil on ehk kogemusi nende suntouridega ja kas nad on normaalsed või tasub see ekstra investeering ikkagi ära.
Re: Kergem oleks ratast valida mehanniga?! Aidake valida MTB
Mina valiks sellisteks sõitudeks võistlusklassi amordi asemel hoopis korraliku jäiga kahvli.
seen
Re: Kergem oleks ratast valida mehanniga?! Aidake valida MTB
Ka see idee on tglt asjalik ja ka minu peast läbi käinud aga otsi sa tänapäeval poest ratast ilma esiamordita. Mul on olnud ja kruusal täristada kannatas küll. Käed korralikult nurga alla ja läks. Paraku uut ratast eelistan ikkagi amordiga. Linnas saab teise ju lihtsalt lukku panna kui peakski häirima hakkama ja endiselt linna jaoks on teine ratas olemas.
Re: Kergem oleks ratast valida mehanniga?! Aidake valida MTB
Veel üht asja tasuks silmas pidada - enamus ratta juppidele hinnangu andjaid on sportlased, võistlejad. Nemad lendavad igale takistusele täiega peale, seetõttu ka nõuded juppidele kõrged. Kalale sõites ei saa su rattas kaugeltki sellist mahvi. Kõrgema taseme jupid pole sugugi alati vastupidavamad, pigem kergemad. Ülemise otsa amortide eelised tulevad esile alles raskemates oludes.
seen
Re: Kergem oleks ratast valida mehanniga?! Aidake valida MTB
Need odavad Suntouri amordid või vedrupulgad sobivad jälle hästi selle nõudega, et oleks lihtne ja odav hooldada.
M4xx piduritel pole ka häda midagi. Kui sa just võistlustel esimese poole sisse ei sõida, siis ei näe ma küll erilist vajadust parema piduri järele. Saad ennast asdaldil üle nipli keerata küll nendega kui tahad. B01S klotsid on ka vist ühed odavaimad. Pole suurt probleemi, kui ka pead neid paar korda aastas vahetama. Aga kui tahad võid ju osta mingi aftermarket ketta ja sintered klotsi, väga palju ei maksa - kuigi mina sellel mingil olulist eelist ei näe, kui eesmärk on jutu järgi põhiliselt vaiksemalt kulgemine.
M4xx piduritel pole ka häda midagi. Kui sa just võistlustel esimese poole sisse ei sõida, siis ei näe ma küll erilist vajadust parema piduri järele. Saad ennast asdaldil üle nipli keerata küll nendega kui tahad. B01S klotsid on ka vist ühed odavaimad. Pole suurt probleemi, kui ka pead neid paar korda aastas vahetama. Aga kui tahad võid ju osta mingi aftermarket ketta ja sintered klotsi, väga palju ei maksa - kuigi mina sellel mingil olulist eelist ei näe, kui eesmärk on jutu järgi põhiliselt vaiksemalt kulgemine.
Re: Kergem oleks ratast valida mehanniga?! Aidake valida MTB
Ei ole mõtet hulluks mõelda enne ostu. Minu kogemus selline: 2004 varakevadel läksin ja ostsin pmst suvalise Acera juppidega odava MTB voki, V piduritega, amorditaolisest esikahvlist mööda laveerida ei olnud ka siis võimalik. Hind sel ajal 4300kr (275€). Tänaseks olen sellega pealt 20000km sõitnud ja sõidan edasi. Keskjooks kestis 13000 km, jooksud vahetasin 19000 km peal sest pidurduspinnad kulusid läbi, amorti vahetasin 1 kord ja siis läks kõvakahvel alla. Ka esivahetaja suri 19000km peal. Tagumine vahetaja kestab siiamaani. Kette ja kassette tuleb ikka vahetada siis kui tuleb, siin pole hinnaklassis vahet. Ehk siis, kindlasti saad 1000€ eest hea ratta aga kalal käimiseks on se raha raiskamine
"Ostke endale jalgratas. Kui te ellu jääte, siis te kindlasti ei kahetse." (Mark Twain)
Re: Kergem oleks ratast valida mehanniga?! Aidake valida MTB
GT 11 Avalanche 1.0 Disc
http://www.extreme.ee/index.php?lang=es ... 7&p_id=768
vs
Merida Matts TFS 500-D
http://www.veloplus.ee/toode/Ratas-Meri ... nine-21753
KUMB? Hinda mitte arvestades või pakkuge midagi muud alternatiivi palun.
http://www.extreme.ee/index.php?lang=es ... 7&p_id=768
vs
Merida Matts TFS 500-D
http://www.veloplus.ee/toode/Ratas-Meri ... nine-21753
KUMB? Hinda mitte arvestades või pakkuge midagi muud alternatiivi palun.
Re: Kergem oleks ratast valida mehanniga?! Aidake valida MTB
aivar, kahjuks mina ei oska sind aidata, kuna isegi võhik antud teemal, aga kuna plaanis ratas osta ja samas hinnaklassis, siis mõtlesin et küsiks ka siin teemas abi.
Mida arvavad targemad sellisest rattast: http://www.extreme.ee/index.php?lang=es ... &p_id=1191 käisin ka seda poes vaatamas ja tegin väikse tiirugi, kõik tundus OK, aga vaevalt et põgusast kokkupuutest võiks teha mingeid paikapidavad järeldusi.
minul sama sõiduplaan enam-vähem nagu teema algatajalgi...võistlusi ei plaani, lihtsalt enda lõbuks, nn pühapäeva spordiks. Ratas oleks kindlasti min. 5a., pigem ma pakun et isegi 10a. pärst sõidan veel sellega, kui maailmas tõesti midagi revolutsioonilist ei juhtu.
aga jah, palun andke nõu kas antud ratas on oma hinda väärt? juhtusin lugema ka ühte artiklit, http://www.besportier.com/joshherder/20 ... -bike.html, ei oska öelda kui tõsiselt võetav see on, aga selle järgi tundub küll, et suht OK aparaat.
igaks juhuks mainin, et enda pikkus 176cm
Mida arvavad targemad sellisest rattast: http://www.extreme.ee/index.php?lang=es ... &p_id=1191 käisin ka seda poes vaatamas ja tegin väikse tiirugi, kõik tundus OK, aga vaevalt et põgusast kokkupuutest võiks teha mingeid paikapidavad järeldusi.
minul sama sõiduplaan enam-vähem nagu teema algatajalgi...võistlusi ei plaani, lihtsalt enda lõbuks, nn pühapäeva spordiks. Ratas oleks kindlasti min. 5a., pigem ma pakun et isegi 10a. pärst sõidan veel sellega, kui maailmas tõesti midagi revolutsioonilist ei juhtu.
aga jah, palun andke nõu kas antud ratas on oma hinda väärt? juhtusin lugema ka ühte artiklit, http://www.besportier.com/joshherder/20 ... -bike.html, ei oska öelda kui tõsiselt võetav see on, aga selle järgi tundub küll, et suht OK aparaat.
igaks juhuks mainin, et enda pikkus 176cm
Re: Kergem oleks ratast valida mehanniga?! Aidake valida MTB
Nõuanded algajale rattaostjale....
1: Kasutatud jalgratstel on tavaliselt mehhaanilised osad kulunud ja raamis nähtamatud praod, ole valmis suurteks remondikuludeks. Kui sa peaksis sellise hankima siis ära maksa selle eest midagi.
2: Osta kõige kallim saadaolev mudel mille jaoks sul õnnestub raha kokku saada. Saad parima ratta. Kui raha on probleemiks siis tasub koguda ja osta hiljem. Head rattad on näiteks Cannondale, Cervélo, Specialized S-Works, Focus-e mõned mudelid.
3: Valik tuleb teha ka raami materjali vahel. Alumiinium unusta ära, kõik profid sõidavad ammu süsinikust raamiga. Alumiinium sobib ainult hädapärasesks pühapäevaseks veeremiseks kui sõidumõnu taga ei aja ja raskused meeldivad.
Keegi viitsib.. võib veel kasulikke punkte lisada
1: Kasutatud jalgratstel on tavaliselt mehhaanilised osad kulunud ja raamis nähtamatud praod, ole valmis suurteks remondikuludeks. Kui sa peaksis sellise hankima siis ära maksa selle eest midagi.
2: Osta kõige kallim saadaolev mudel mille jaoks sul õnnestub raha kokku saada. Saad parima ratta. Kui raha on probleemiks siis tasub koguda ja osta hiljem. Head rattad on näiteks Cannondale, Cervélo, Specialized S-Works, Focus-e mõned mudelid.
3: Valik tuleb teha ka raami materjali vahel. Alumiinium unusta ära, kõik profid sõidavad ammu süsinikust raamiga. Alumiinium sobib ainult hädapärasesks pühapäevaseks veeremiseks kui sõidumõnu taga ei aja ja raskused meeldivad.
Keegi viitsib.. võib veel kasulikke punkte lisada
"Ostke endale jalgratas. Kui te ellu jääte, siis te kindlasti ei kahetse." (Mark Twain)
Re: Kergem oleks ratast valida mehanniga?! Aidake valida MTB
Kolmas punkt on pühapäevasöitjale küll pisut kange soovitus. Pole heal aluraamil häda midagi, parem kui odav süsinik, ma pakun.
Rennes
Re: Kergem oleks ratast valida mehanniga?! Aidake valida MTB
No ei saa vaiki olla.KaRahh kirjutas:Nõuanded algajale rattaostjale....
1: Kasutatud jalgratstel on tavaliselt mehhaanilised osad kulunud ja raamis nähtamatud praod, ole valmis suurteks remondikuludeks. Kui sa peaksis sellise hankima siis ära maksa selle eest midagi.
2: Osta kõige kallim saadaolev mudel mille jaoks sul õnnestub raha kokku saada. Saad parima ratta. Kui raha on probleemiks siis tasub koguda ja osta hiljem. Head rattad on näiteks Cannondale, Cervélo, Specialized S-Works, Focus-e mõned mudelid.
3: Valik tuleb teha ka raami materjali vahel. Alumiinium unusta ära, kõik profid sõidavad ammu süsinikust raamiga. Alumiinium sobib ainult hädapärasesks pühapäevaseks veeremiseks kui sõidumõnu taga ei aja ja raskused meeldivad.
Keegi viitsib.. võib veel kasulikke punkte lisada
1. Ära allu provokatsioonidele, varastamine on kurjast. Tegelikult on kasutatud ratas tihti mõistlik lahendus probleemile, kus uus ratas oleks emotsionaalne otsus. Esimene asi, mis rattal ära kulub, on hinnanumber. Alles siis kett, kassett, piduriklotsid jne, mida saab (ja tuleb) ise niikuinii millalgi vahetada. Igatahes soovitan soojalt uurida ka vähekasutatud korralikke rattaid. Mõni nt ostab endale 1000€ maksva võistlusratta kalal käimiseks, aga juba kuu aja pärast müüb selle 500ga maha, sest sigaebamugav on ja pakiraami pole kuhugi panna.
2. Eeldatud on, et eksisteerib selline asi nagu parim ratas. Ja seostatud seda kaubamärkidega. Ei kommentaari. Mõnikord tähendab kallim seda, et mingeid torusid on tuuletunnelis sätitud või seda, et tugevuse arvelt on suure inseneritöö tulemusena mõnikümmend grammi kuskilt maha viilitud/torud õhemad jne. (Ilmselt toimiks ka variant, kus kallim mudel erineḱs ainult hinna poolest, et sihtgrupile pihta saada.)
3. Raami materjal tuleb valida küll ja minu arvates on see ennekõike maitse-eelistus. Enda igapäeva- ja matkarattal on aluraam, sest sellega on kuidagi muretum manöövreid teha. Karbonraamiga on mul siiani mingi alalhoiurežiim peal, a la et parem pidurdan vähe rohkem enne kurvi, muidu läheb äkki käest ära ja miski murdub katki.
Kui ma endale õigesti ette kujutan, siis sa kasutaks ratast minuga suht sarnaselt. Minul on sellisteks sõitudeks midagi porilaudade ja pakiraamiga tsüklokrossi taolist. Aga see on kõigest minu arvates parim lahendus
Re: Kergem oleks ratast valida mehanniga?! Aidake valida MTB
"Osta kõige kallim saadaolev mudel mille jaoks sul õnnestub raha kokku saada." Nojah siis on vähemalt südamerahu, et poleks nagunii kallimat enam saanud lubada Kasutatud rattaga on aga sama keiss mis kasutatud autogagi. Tuleb korralik tehniline inspektsioon teha.
Aga nüüd tõsisemalt
GT 11 Avalanche 1.0 Disc
http://www.extreme.ee/index.php?lang=es ... 7&p_id=768
vs
Merida Matts TFS 500-D
http://www.veloplus.ee/toode/Ratas-Meri ... nine-21753
E:Lingid läksid veits metsa
Aga nüüd tõsisemalt
GT 11 Avalanche 1.0 Disc
http://www.extreme.ee/index.php?lang=es ... 7&p_id=768
vs
Merida Matts TFS 500-D
http://www.veloplus.ee/toode/Ratas-Meri ... nine-21753
E:Lingid läksid veits metsa
Viimati muutis aivar1988, 07. 05. 2012. 20:53, kokku muudetud 2 korda .
Re: Kergem oleks ratast valida mehanniga?! Aidake valida MTB
kas ikka algajal on kohe vaja osta carbon raamiga, maksavad teised suht palju ja milleks sellist vaja kui võistlemas ei käi?KaRahh kirjutas:Nõuanded algajale rattaostjale....
1: Kasutatud jalgratstel on tavaliselt mehhaanilised osad kulunud ja raamis nähtamatud praod, ole valmis suurteks remondikuludeks. Kui sa peaksis sellise hankima siis ära maksa selle eest midagi.
2: Osta kõige kallim saadaolev mudel mille jaoks sul õnnestub raha kokku saada. Saad parima ratta. Kui raha on probleemiks siis tasub koguda ja osta hiljem. Head rattad on näiteks Cannondale, Cervélo, Specialized S-Works, Focus-e mõned mudelid.
3: Valik tuleb teha ka raami materjali vahel. Alumiinium unusta ära, kõik profid sõidavad ammu süsinikust raamiga. Alumiinium sobib ainult hädapärasesks pühapäevaseks veeremiseks kui sõidumõnu taga ei aja ja raskused meeldivad.
Keegi viitsib.. võib veel kasulikke punkte lisada
Re: Kergem oleks ratast valida mehanniga?! Aidake valida MTB
Minumeelest on alumiinium vaat et vastupidavamgi. Näen ainust eelist sellel, et vb on kergem seda kuhugi üles vedada (eeldades, et elad kõrgemal kui esimesel korrusel). Endale ei ole soetanud karbonit sellepärast, et odavam on kaotada 5 kilo endalt (100kg kaalu juures), kui maksta 1000€, et saada rattalt paar kilokest alla. Sellest valikust merida. Cannondale'il on selle hinna juures kehvad jupid. Alivio ning Deore. Meridal üks tähtsamaid juppe sujuvaks käiguvahetajaks XT tagavahetaja. Pealegi on geomeetria mõnusam tsillimiseks (püstisem asend). Avalanche'il ei meeldi geomeetria (välimuslikult).
Pidurina eelistaks isegi tavalist V-pidurit, kuigi mõlemal pakututest on kettad. Lihtsam hooldada ning ka ise timmida kui peaks midagi paigast ära minema.
Pidurina eelistaks isegi tavalist V-pidurit, kuigi mõlemal pakututest on kettad. Lihtsam hooldada ning ka ise timmida kui peaks midagi paigast ära minema.
Re: Kergem oleks ratast valida mehanniga?! Aidake valida MTB
Hästi regureelitud V-pidur on tõesti hea aga kui klotsid vett või pori said siis oli juba paras piin nendega pidurdada. Carbon raami ei hakka muidugi vaatama. Need soovitused käivad pigem võistlusratta valimise kohta.
Re: Kergem oleks ratast valida mehanniga?! Aidake valida MTB
Need vahepealsed soovitused on no offence, kuid ikka väga üle võlli.
Kasutatud ratast võib vabalt osta, eriti, kui tead kellelt ostad ja ajalugu on teada, mõistlik on ka lasta hoolduses enne üle vaadata, eriti, kui tegu on rattaga, mis maksab 600 EUR ja üle.
Siit teemast läbi käinud kasutatud Cube on väga mõistlik pill, märksa paremate juppide ja hinnatasemega, kui mõnedki siin kõne all olnud uued rattad. Ostsin ise kasutatud ratta ja sain sama raha eest tunduvalt rohkem ratast ja olen väga rahul, uuena ostes oleks sama eelarve eest märksa tagasihoidlikuma valikuga pidanud leppima.
Soovitus süsinikraami kohta on ka selgelt ülehinnatud, kõlbab alumiinium vabalt ka võistlemiseks, kui just esisaja kohti taga ei aeta ja sõidab ikkagi mees, mitte ratas ja mis kasu on süsinikraamist, kui seal peal on kehvad jooksud, raamil vilets geomeetria ja odavad no name rehvid ja sadul, juhul, kui valitakse kõige odavamate karbonraamidega rataste vahel, mis lähevad nii ehk naa üle eelpool mainitud eelarve ja selgelt ka vajaduste piirist välja, metsas kalalkäiguks ja niisama oma lõbuks kulgemiseks ei ole küll vaja karbonraami. Niigi valivad teema algatajad minu arvates oma nõudmistega võrreldes vähemalt poole kallimaid rattad, mis iseenesest ei olegi paha, kui hiljem tekib tahtmine millekski enamaks, siis pole uut ratast enam vaja vaid vastav juba olemas.
Vastav Cannondale, mis siia postitatud on suht keskpärane harrastaja ratas, iseenesest sobib nendeks vajadusteks, kuid selgelt ülehinnatud, pool hinnast maksad puhtalt selle eest, et saad omale kännari, kõik muud siit teemast läbi käinud rattad on odavamad, kuid paremate juppidega.
See parimad rattad on need ja need on ka väga suhteline jutt, samamoodi võin väita, et parimad rattad on Trek, Bianchi, Scott ja Fuji, samapalju tõde on ka selles, kui eelpool mainitud brändide osas.
Üks asi on küll, ratas tuleb osta rattapoest, mitte supermarketist leiva ja piima vahelt, siis on juba peaaegu kindel, et oled teinud hea valiku ja kasutatud ratast ei maksa peljata, siinsamas foorumis on mitmeid sobivaid valikuid ja siit ostes on enamasti tegu usaldusväärsete müüjatega ka, vaata ka kasutaja ajalugu.
Kasutatud ratast võib vabalt osta, eriti, kui tead kellelt ostad ja ajalugu on teada, mõistlik on ka lasta hoolduses enne üle vaadata, eriti, kui tegu on rattaga, mis maksab 600 EUR ja üle.
Siit teemast läbi käinud kasutatud Cube on väga mõistlik pill, märksa paremate juppide ja hinnatasemega, kui mõnedki siin kõne all olnud uued rattad. Ostsin ise kasutatud ratta ja sain sama raha eest tunduvalt rohkem ratast ja olen väga rahul, uuena ostes oleks sama eelarve eest märksa tagasihoidlikuma valikuga pidanud leppima.
Soovitus süsinikraami kohta on ka selgelt ülehinnatud, kõlbab alumiinium vabalt ka võistlemiseks, kui just esisaja kohti taga ei aeta ja sõidab ikkagi mees, mitte ratas ja mis kasu on süsinikraamist, kui seal peal on kehvad jooksud, raamil vilets geomeetria ja odavad no name rehvid ja sadul, juhul, kui valitakse kõige odavamate karbonraamidega rataste vahel, mis lähevad nii ehk naa üle eelpool mainitud eelarve ja selgelt ka vajaduste piirist välja, metsas kalalkäiguks ja niisama oma lõbuks kulgemiseks ei ole küll vaja karbonraami. Niigi valivad teema algatajad minu arvates oma nõudmistega võrreldes vähemalt poole kallimaid rattad, mis iseenesest ei olegi paha, kui hiljem tekib tahtmine millekski enamaks, siis pole uut ratast enam vaja vaid vastav juba olemas.
Vastav Cannondale, mis siia postitatud on suht keskpärane harrastaja ratas, iseenesest sobib nendeks vajadusteks, kuid selgelt ülehinnatud, pool hinnast maksad puhtalt selle eest, et saad omale kännari, kõik muud siit teemast läbi käinud rattad on odavamad, kuid paremate juppidega.
See parimad rattad on need ja need on ka väga suhteline jutt, samamoodi võin väita, et parimad rattad on Trek, Bianchi, Scott ja Fuji, samapalju tõde on ka selles, kui eelpool mainitud brändide osas.
Üks asi on küll, ratas tuleb osta rattapoest, mitte supermarketist leiva ja piima vahelt, siis on juba peaaegu kindel, et oled teinud hea valiku ja kasutatud ratast ei maksa peljata, siinsamas foorumis on mitmeid sobivaid valikuid ja siit ostes on enamasti tegu usaldusväärsete müüjatega ka, vaata ka kasutaja ajalugu.
Re: Kergem oleks ratast valida mehanniga?! Aidake valida MTB
Valiks ka sellest valikust Merida, kuid siinkohal soovitus, käi kohapeal ära, räägi oma vajadustest ja tee ka proovitiir. Siin võib see lugu olla, et need mõlemad rattad on ikkagi geomeetria poolest sobivamad treeninguks/ võistlemiseks, niisama tsillimiseks on püstisem sõiduasend vähe mugavam. Nende rataste vahel valiks siis, kui sinu eesmärk on ikkagi kalal käimise kõrval ka vähemalt 1000-1500 kilti suve jooksul ka treeningu mõttes sõita. Proovi ära, hakkab meeldima ja sel juhul oled teinud ka väga õige valiku ratta osas.aivar1988 kirjutas:"Osta kõige kallim saadaolev mudel mille jaoks sul õnnestub raha kokku saada." Nojah siis on vähemalt südamerahu, et poleks nagunii kallimat enam saanud lubada Kasutatud rattaga on aga sama keiss mis kasutatud autogagi. Tuleb korralik tehniline inspektsioon teha.
Aga nüüd tõsisemalt
GT 11 Avalanche 1.0 Disc
http://www.extreme.ee/index.php?lang=es ... 7&p_id=768
vs
Merida Matts TFS 500-D
http://www.veloplus.ee/toode/Ratas-Meri ... nine-21753
E:Lingid läksid veits metsa
Re: Kergem oleks ratast valida mehanniga?! Aidake valida MTB
Tänud, chad! Esimene kes nägi puude taga metsa. Ma ei saa aru miks kõik kohe selle kalalkäigu külge end klammerdasid.. kohe pandi mu rattale pakikas jne? See oli ju aint näite toomiseks, et ei sõida ainult asfaldil Ütlesin ju ka, et hea ratta korral hakkan ka metsa tihedamini külastama ning trenni pean nii või naa tegema hakkama aga ilmselt mitte nii intensiivselt kui enamik siinseid foorumlasi. Ärge südamesse võtke, ikka naljaga pooleks
Re: Kergem oleks ratast valida mehanniga?! Aidake valida MTB
aivar1988 kirjutas:T
Otsin omale head maastikuratast, millega igapäevaselt sõita- tööle, linna, maale, kalale läbi metsa ja kruusa. Tihti metsarajale päris ronima ei hakka kuid hea ratta puhul miks ka mitte. Võistlustel osalema ei hakka ja hübriidi ka kindlalt ei taha.
Hind kuni 1000€ ülimalt hea põhjenduse puhul ainult! Reaalselt kahtlen juba 800€ juures! P
Lugesin ka hoolega su esimese posti uuesti läbi:)
Selle jutu järgi on sinu valikud igati head ja õiged ja võib julgelt soovitada, saad omale hea ratta. Hiljem, kui vajadused peaksid suurenema, näit. tahad ka võistelda, siis kannatab selle rattaga julgelt ka seda teha ja lisaks saab ju alati mõned jupid kergemate/edevamate vastu välja vahetada.
Re: Kergem oleks ratast valida mehanniga?! Aidake valida MTB
ära rohkem küll SOOVITUSI anna.. täiesti l*ll jutt..KaRahh kirjutas:Nõuanded algajale rattaostjale....
1: Kasutatud jalgratstel on tavaliselt mehhaanilised osad kulunud ja raamis nähtamatud praod, ole valmis suurteks remondikuludeks. Kui sa peaksis sellise hankima siis ära maksa selle eest midagi.
2: Osta kõige kallim saadaolev mudel mille jaoks sul õnnestub raha kokku saada. Saad parima ratta. Kui raha on probleemiks siis tasub koguda ja osta hiljem. Head rattad on näiteks Cannondale, Cervélo, Specialized S-Works, Focus-e mõned mudelid.
3: Valik tuleb teha ka raami materjali vahel. Alumiinium unusta ära, kõik profid sõidavad ammu süsinikust raamiga. Alumiinium sobib ainult hädapärasesks pühapäevaseks veeremiseks kui sõidumõnu taga ei aja ja raskused meeldivad.
Keegi viitsib.. võib veel kasulikke punkte lisada
Re: Kergem oleks ratast valida mehanniga?! Aidake valida MTB
Vaatasin veel uuesti neid sinu viimati mainitud GT ja Merida rattaid uuesti. GT-l on Merida ees ka üks pluss, Rock Shox amort tundub parem olema, kui Merida küljes olev RST.
RST osas puuduvad küll selle mudeli kogemused, mu esimesel MTB-l, sellise keskmise hinnaklassi rattal oli mingi odav vedrupulk nimega RST küll peal, kuid see oli suht mõtetu ballast, samas on Meridal Air version, mis peaks ikkagi korralik olema. Rock Shoxi sama seeria amort on praegusel rattal peal ja see toimib küll kenasti. Eks ikkagi proovi ja testi järele ja siinkohal ka välimus mängib rolli, kumb rohkem meeldib, üsna võrdsed rattad ikkagi. Samuti oluline, et kumb pood rohkem allahindlust lubab, letikas mõlemal võrdne, alet tasub küsida küll, seda annavad paljud rattapoed üsna kenasti.
RST osas puuduvad küll selle mudeli kogemused, mu esimesel MTB-l, sellise keskmise hinnaklassi rattal oli mingi odav vedrupulk nimega RST küll peal, kuid see oli suht mõtetu ballast, samas on Meridal Air version, mis peaks ikkagi korralik olema. Rock Shoxi sama seeria amort on praegusel rattal peal ja see toimib küll kenasti. Eks ikkagi proovi ja testi järele ja siinkohal ka välimus mängib rolli, kumb rohkem meeldib, üsna võrdsed rattad ikkagi. Samuti oluline, et kumb pood rohkem allahindlust lubab, letikas mõlemal võrdne, alet tasub küsida küll, seda annavad paljud rattapoed üsna kenasti.
Re: Kergem oleks ratast valida mehanniga?! Aidake valida MTB
+1, lihtsalt ütleks pisut leebemas toonis.kevin kirjutas:ära rohkem küll SOOVITUSI anna.. täiesti l*ll jutt..KaRahh kirjutas:Nõuanded algajale rattaostjale....
1: Kasutatud jalgratstel on tavaliselt mehhaanilised osad kulunud ja raamis nähtamatud praod, ole valmis suurteks remondikuludeks. Kui sa peaksis sellise hankima siis ära maksa selle eest midagi.
2: Osta kõige kallim saadaolev mudel mille jaoks sul õnnestub raha kokku saada. Saad parima ratta. Kui raha on probleemiks siis tasub koguda ja osta hiljem. Head rattad on näiteks Cannondale, Cervélo, Specialized S-Works, Focus-e mõned mudelid.
3: Valik tuleb teha ka raami materjali vahel. Alumiinium unusta ära, kõik profid sõidavad ammu süsinikust raamiga. Alumiinium sobib ainult hädapärasesks pühapäevaseks veeremiseks kui sõidumõnu taga ei aja ja raskused meeldivad.
Keegi viitsib.. võib veel kasulikke punkte lisada
See jutt käib ikkagi suures osas selle kohta, kui valida ratast võistlemiseks ja isegi sel juhul saab tunduvalt lahjemate nõudmistega hakkama.
OT, aga Kevini käest ostsingi oma praeguse ratta vähekasutatud kujul, peaks olema sama pill, mis ta avatarilgi väikses mõõdus näha ja pole küll ühtegi põhjust, miks seda valikut kahetseda, pigem just vastupidi:)
Re: Kergem oleks ratast valida mehanniga?! Aidake valida MTB
Kui sa nüüd natukene süvened ning loed ka kasutaja KaRahh eelmise postituse läbi siis saaksid aru, et tegu oli iroonilise postitusega!kevin kirjutas:ära rohkem küll SOOVITUSI anna.. täiesti l*ll jutt..KaRahh kirjutas:Nõuanded algajale rattaostjale....
1: Kasutatud jalgratstel on tavaliselt mehhaanilised osad kulunud ja raamis nähtamatud praod, ole valmis suurteks remondikuludeks. Kui sa peaksis sellise hankima siis ära maksa selle eest midagi.
2: Osta kõige kallim saadaolev mudel mille jaoks sul õnnestub raha kokku saada. Saad parima ratta. Kui raha on probleemiks siis tasub koguda ja osta hiljem. Head rattad on näiteks Cannondale, Cervélo, Specialized S-Works, Focus-e mõned mudelid.
3: Valik tuleb teha ka raami materjali vahel. Alumiinium unusta ära, kõik profid sõidavad ammu süsinikust raamiga. Alumiinium sobib ainult hädapärasesks pühapäevaseks veeremiseks kui sõidumõnu taga ei aja ja raskused meeldivad.
Keegi viitsib.. võib veel kasulikke punkte lisada
Re: Kergem oleks ratast valida mehanniga?! Aidake valida MTB
Tõepoolest, Karahhi eelmise postituse järgi on tegu päris kena irooniaga:)
Tundub, et kõik loeme ikkagi pealiskaudselt, ei osanud keegi sealt irooniat välja noppida vaid hakatigi tõsimeeli maha tegema , sama käib ka enda kohta, lugesin küll ka mainitud kasutaja eelmist postitust, kuid kahte posti omavahel enam seostada ei osanud:)
Tundub, et kõik loeme ikkagi pealiskaudselt, ei osanud keegi sealt irooniat välja noppida vaid hakatigi tõsimeeli maha tegema , sama käib ka enda kohta, lugesin küll ka mainitud kasutaja eelmist postitust, kuid kahte posti omavahel enam seostada ei osanud:)
Re: Kergem oleks ratast valida mehanniga?! Aidake valida MTB
Käisin just Meridat proovimas. Nüüd selline probleem. Kas 19" 800€ või 20" 700€. 19" on minu pikkusele (183) õigem aga "saan hakkama" ka 20". 20" raamiga ei ole väga ruumi jalgu konksu lasta kui jalad poes maha panen. Rääkimata kui metsas peaks ratas künka otsa seisma jääma ja jalg kuskile lohku satub. Siis peab küll munakaitse vist peal olema 100€ on muidugi korralik summa.
GT-l on jah Rock Shoxi hark aga RST on siiski õhk õli. GT soodushind on 599€
GT-l on jah Rock Shoxi hark aga RST on siiski õhk õli. GT soodushind on 599€
Re: Kergem oleks ratast valida mehanniga?! Aidake valida MTB
Ära seda viga tee, et hinna pärast vale mõõtu ratta ostad.
Re: Kergem oleks ratast valida mehanniga?! Aidake valida MTB
Käisin veel korra kõik rattapoed läbi ja tundub, et saan ikka 20" hakkama. Sest tabelite järgi peakski 20" ju minu pikkusega sobima.
Re: Kergem oleks ratast valida mehanniga?! Aidake valida MTB
Tabelite järgi on porgand teatud kontekstis ka puuvili, et vaata ette!
Enda tagumik ja sisetunne on need mida usaldada.
Enda tagumik ja sisetunne on need mida usaldada.
velo.clubbers.ee
Ritchey WCS QRS vektor
Ritchey WCS QRS vektor
Re: Kergem oleks ratast valida mehanniga?! Aidake valida MTB
lõpuks saan ka ühe soovituse anda ...kui vähegi aega on ja satud Tln-sse siis mine kindlasti Specialized poodi (vabaõhumuuseumi teel). Sai seal ise käidud ja minu meelest on teenindus seal parim hetkel, mis ma olen rattapoodides kohanud ja pood ise ka väga OK.aivar1988 kirjutas:Käisin veel korra kõik rattapoed läbi ja tundub, et saan ikka 20" hakkama. Sest tabelite järgi peakski 20" ju minu pikkusega sobima.
Tegelikult leidsin sealt ka ühe ratta, kuid pean veel pisut mõtlema...
PS! Et ei kõlaks reklaamina, siis mainin kohe, et ei tunne sealt poest mitte kedagi ja ei ole kuidagi selle poega seotud.
Re: Kergem oleks ratast valida mehanniga?! Aidake valida MTB
Vara veel hõisata aga nädalavahetuseks peaksin rattad alla saama juba kui kõik plaanipäraselt läheb. Valisin siis ikkagi Merida. Veloplus tegi pakkumise, millest oli võimatu keelduda ning raami osas saime ka kokkuleppele. Nii muu seas küsiks ka, et mis seis on Pärnus kõrgsurve pumpadega õhk amortide jaoks. Kõigil vist ilmselt olemas? Sessuhtes, et sai ka üks odavam isend ostukorvi lisatud, et kui kellegil vaja peaks minema siis andke teada. Ega teda väga vaja vist ei lähegi rohkem kui alguses ainult see õige surve leida ja hooldust tehes?
Re: Kergem oleks ratast valida mehanniga?! Aidake valida MTB
mis sellise ratta kohta oskate öelda: http://www.xb3.ee/index.php?page=248
pean ausalt tunnistama, et pole sellisest firmast midagi kuulnud...veidi guugeldades leidsin, et just mitte väga vana Belgia ratta tootja!
pean ausalt tunnistama, et pole sellisest firmast midagi kuulnud...veidi guugeldades leidsin, et just mitte väga vana Belgia ratta tootja!
Re: Kergem oleks ratast valida mehanniga?! Aidake valida MTB
Raam on kerge ja head käiguvahetajad. Ülejäänud suht odava otsa oma ja kirjade järgi on sellel ketaspidurid. Pildil V-pidurid. Eks hinnast ka kajastub raami hinnasuhe ülejäänud rattast.