XC trail/AM rattad
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
XC trail/AM rattad
Sellist arutluse teemat, ei märganud ning pean vajalikuks. Üldiselt võiks siin arutada siis keskmiseid ja tiba väiksemaid fullereid. Palju Eestis üldse selliseid rattaid ja rattureid on? Äkki keegi oskab enda rattast midagi rääkida 26" või 29", mis kaal jne.
Team Vänt
Re: XC trail/AM rattad
Täpsusta, mida pead keskmiseks ja tiba väiksemaks fulleriks - amordikäik 100mm, 120mm, 140mm, 160mm?Ailar kirjutas:Sellist arutluse teemat, ei märganud ning pean vajalikuks. Üldiselt võiks siin arutada siis keskmiseid ja tiba väiksemaid fullereid. Palju Eestis üldse selliseid rattaid ja rattureid on? Äkki keegi oskab enda rattast midagi rääkida 26" või 29", mis kaal jne.
Ja pead silmas rattaid, kus lenks on kõrgemal kui sadul? Ja millega pikalt ja kaugele ei sõideta?
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: XC trail/AM rattad
Kui ma rikkamaks saan, siis on kindlasti plaan osta veel üks ratas, millega saaks palgist üle või selliseid väiksemaid meetrikõrguseid hüppeid julgelt teha.
Eesti mõistes downhill, aga maailmamastaabis oleks see kindlasti tavaline 120mm amordiga FS maastikuratas.
Eesti mõistes downhill, aga maailmamastaabis oleks see kindlasti tavaline 120mm amordiga FS maastikuratas.
Re: XC trail/AM rattad
no trail/am rattad on üldiselt üle saja kuni 150ni. Lenks kõrgemal kui sadul? Tänapäeval ei ole ühelgi rattal enam lenks kõrgemal kui sadul. Nende ratastega sõidetakse välismaal väga pikalt, mööda mägedes asuvaid singleid üles alla. Lenksu laius on tavaliselt üle 700mmmart kirjutas:Täpsusta, mida pead keskmiseks ja tiba väiksemaks fulleriks - amordikäik 100mm, 120mm, 140mm, 160mm?Ailar kirjutas:Sellist arutluse teemat, ei märganud ning pean vajalikuks. Üldiselt võiks siin arutada siis keskmiseid ja tiba väiksemaid fullereid. Palju Eestis üldse selliseid rattaid ja rattureid on? Äkki keegi oskab enda rattast midagi rääkida 26" või 29", mis kaal jne.
Ja pead silmas rattaid, kus lenks on kõrgemal kui sadul? Ja millega pikalt ja kaugele ei sõideta?
Väike illustratsioon, kes ei tea mis asi see on. http://www.pinkbike.com/video/247764/
Team Vänt
Re: XC trail/AM rattad
Vaatasin seda linki! ja seal on productide all need XC AM rattad ja täitsa tavalised maastikurattad on! on nii HT kui ka FS rattaid! ja see video on ka tavaline maastikusõit ju!
Re: XC trail/AM rattad
"Tavaline maastikusõit" ongi üldiselt enduro/All-mountain, eestis mõeldakse maastikusõidu all kohati ka kruusateid... selgituseks Wikipediast, mis on AM ratas:
Enduro/all-mountain (AM) bikes bridge the gap between cross-country and freeride bikes, such as the Trek Remedy series, Specialized enduro, typically weighing between 13 to 16 kilograms (29 to 35 lb). These bikes tend to feature greater suspension travel, frequently as much as 6 inches (150 mm) or 7" of front and rear travel, often adjustable on newer mid- and high-end bikes. They are designed to be able to climb and descend well, these bikes are intended to be ridden on all-day rides involving steep climbs and steep descents, hence the term 'all-mountain'.
Ma ise sõidaks ka hea meelega sellise asjandusega, aga suur enamus Eesti võistlusradadest nii karmi varustust lihtsalt ei nõua ja raha ka just ülearu pole
Enduro/all-mountain (AM) bikes bridge the gap between cross-country and freeride bikes, such as the Trek Remedy series, Specialized enduro, typically weighing between 13 to 16 kilograms (29 to 35 lb). These bikes tend to feature greater suspension travel, frequently as much as 6 inches (150 mm) or 7" of front and rear travel, often adjustable on newer mid- and high-end bikes. They are designed to be able to climb and descend well, these bikes are intended to be ridden on all-day rides involving steep climbs and steep descents, hence the term 'all-mountain'.
Ma ise sõidaks ka hea meelega sellise asjandusega, aga suur enamus Eesti võistlusradadest nii karmi varustust lihtsalt ei nõua ja raha ka just ülearu pole
Zero the Hero
Re: XC trail/AM rattad
Urmo ütles ära millega on tegu. Ega jah, paljud inimesed ei oska hinnata seda asja. Aga see kaalu värk on praeguseks hetkeks veidi mööda. Nt L suuruses Specialized SJ FSR on koos command postiga 11.68. Viimaste aastate jooksul on see rattaklass teinud meeletu hüppe ning lääne euroopas ja ameerikas on trail rattad ühed müüduimad. Aga Tallinnas sõidaks Camberiga.
Team Vänt
Re: XC trail/AM rattad
Mul on täpselt eelmainitud kategooriasse kuuluv ratas, millel taga 150mm käiku, ees soovituslikult 140-150mm amort. Siiamaani sõitsin olude sunnil küll 100mm esiamordiga, kohe-kohe peaks aga korraliku 150mm amordi alla saama.
Minu kogemus on igal juhul väga positiivne. Kuigi tegu ei ole teab mis tipprattaga ja tagumine amort on ilma lukustamisvõimaluseta, siis sõidumõnu on on metsas garanteeritud. Ratta kaalu olen saanud 12.6 kg peale (koos pedaalidega) ja kuna jooksud on kerged, siis minek on väga hea. Võrreldes eelmise rattaga (natuke kergem hardtail, jupid oli suures osas samad) näiteks Elioni sarjas tulemused kehvemaks ei läinud, pigem paranesid veidi.
Loomulikult ei ole seda tüüpi ratas mõistlik Eestis neile, kes Samsungi sarjas tulemust taga ajavad. Kui aga oled Elioni/Samsungi radadest tüdinud ja eelistad näiteks Haanja 100, Rõuge tuur, Saku 100 sarnaseid nõudlikuma rajaga üritusi ja tahad seal sõitmist maksimaalselt nautida, siis minu arvates on 120 ja enama käiguga fullsusser parim valik. Mõned põhjused:
1) Ratas on palju andestavam - võid endale lubada eksimusi, kus hardataili (või veel hullem, jäiga kahvli) korral lendaksid võssa, aga FS "parandab" eksimusi ja jääd sadulasse
2) Trajektoori valikul ei pea nii hoolas olema. Korduvalt olen kogenud seda, et hardtaili mehed laskuvad mööda põhirada, mina võtan kõrvale, annan paar vändapööret hoogu ja laskun rahulikult neist mööda, olles ise "kehvemal" trajektooril.
3) Keha saab vähem vatti. Hardtaili peal lõpetasin mõnigi kord sõidu seljavaludega, FS rattaga probleem puudub.
4) Tõusudega on nii ja naa: sileda maa peal on hardtailid selgelt kiiremad, metsas juurikalisel tõusul olen fullsusseriga vähemalt sama kiire, kohati kiiremgi kuna ratas ei põrka ebatasasuste pealt ära ja koguaeg on ühtlane kontakt maaga, seega saan sujuvalt üles vändata.
5) Igasugused mõrvarid ja massimõrvarid muutuvad vabalt sõidetavaks. Loomulikult suunal ülevalt alla
6) AM rattaga võib vabalt minna sõitma ka radu, mida muidu ainult salaja eemalt piidlesid (näiteks Pirital ja Vooremäel DH meeste rajad).
7) Nareatus on näol palju sagedamini (võrreldes hardtailiga).
Ehk siis: kui sul on väga hea maastikusõidutehnika ja/või võistled kohtade peale, siis pole (Eestis) eelkirjeldatud rattal erilist mõtet. Kui aga sõidad pigem naudingu pärast ja leiad end sagedamini metsaradadelt kui kruusateelt, siis ei kahetse sa kindlasti FS ratta ostu. Nagu ka Ailar mainis, on kaasaegsed pikema käiguga FS rattad juba väga mõistliku kaaluga ning vedrustus enda soovi järgi reguleeritav ja ka lukustatav.
Minu järgmine MTB saab ka kindlasti olema fullsusser ja vähemalt 120mm käiguga mõlemas otsas. Kui palju raha oleks, võiks ju lisaks olla veel ka täisjäik 29er või lausa cyclocrossi ratas TRM ja elva RM sarnaste kruusarallide jaoks, aga muudel radadel eelistaksin kindlasti FS ratast.
Minu kogemus on igal juhul väga positiivne. Kuigi tegu ei ole teab mis tipprattaga ja tagumine amort on ilma lukustamisvõimaluseta, siis sõidumõnu on on metsas garanteeritud. Ratta kaalu olen saanud 12.6 kg peale (koos pedaalidega) ja kuna jooksud on kerged, siis minek on väga hea. Võrreldes eelmise rattaga (natuke kergem hardtail, jupid oli suures osas samad) näiteks Elioni sarjas tulemused kehvemaks ei läinud, pigem paranesid veidi.
Loomulikult ei ole seda tüüpi ratas mõistlik Eestis neile, kes Samsungi sarjas tulemust taga ajavad. Kui aga oled Elioni/Samsungi radadest tüdinud ja eelistad näiteks Haanja 100, Rõuge tuur, Saku 100 sarnaseid nõudlikuma rajaga üritusi ja tahad seal sõitmist maksimaalselt nautida, siis minu arvates on 120 ja enama käiguga fullsusser parim valik. Mõned põhjused:
1) Ratas on palju andestavam - võid endale lubada eksimusi, kus hardataili (või veel hullem, jäiga kahvli) korral lendaksid võssa, aga FS "parandab" eksimusi ja jääd sadulasse
2) Trajektoori valikul ei pea nii hoolas olema. Korduvalt olen kogenud seda, et hardtaili mehed laskuvad mööda põhirada, mina võtan kõrvale, annan paar vändapööret hoogu ja laskun rahulikult neist mööda, olles ise "kehvemal" trajektooril.
3) Keha saab vähem vatti. Hardtaili peal lõpetasin mõnigi kord sõidu seljavaludega, FS rattaga probleem puudub.
4) Tõusudega on nii ja naa: sileda maa peal on hardtailid selgelt kiiremad, metsas juurikalisel tõusul olen fullsusseriga vähemalt sama kiire, kohati kiiremgi kuna ratas ei põrka ebatasasuste pealt ära ja koguaeg on ühtlane kontakt maaga, seega saan sujuvalt üles vändata.
5) Igasugused mõrvarid ja massimõrvarid muutuvad vabalt sõidetavaks. Loomulikult suunal ülevalt alla
6) AM rattaga võib vabalt minna sõitma ka radu, mida muidu ainult salaja eemalt piidlesid (näiteks Pirital ja Vooremäel DH meeste rajad).
7) Nareatus on näol palju sagedamini (võrreldes hardtailiga).
Ehk siis: kui sul on väga hea maastikusõidutehnika ja/või võistled kohtade peale, siis pole (Eestis) eelkirjeldatud rattal erilist mõtet. Kui aga sõidad pigem naudingu pärast ja leiad end sagedamini metsaradadelt kui kruusateelt, siis ei kahetse sa kindlasti FS ratta ostu. Nagu ka Ailar mainis, on kaasaegsed pikema käiguga FS rattad juba väga mõistliku kaaluga ning vedrustus enda soovi järgi reguleeritav ja ka lukustatav.
Minu järgmine MTB saab ka kindlasti olema fullsusser ja vähemalt 120mm käiguga mõlemas otsas. Kui palju raha oleks, võiks ju lisaks olla veel ka täisjäik 29er või lausa cyclocrossi ratas TRM ja elva RM sarnaste kruusarallide jaoks, aga muudel radadel eelistaksin kindlasti FS ratast.
Re: XC trail/AM rattad
Aru ma ei saa, kas peale spessu polegi 29" rattaid, mida arutada.
Misiganes 29" teema algatub/tekib, siis kohe ronib keegi spessu omanik või nillija toda marki propageerima.
Too Camber kaalub olenevalt mudelist 12 kg ja on olenemata mudelist oma 120mm käigu kohta suht/liigmadala BBga ning maksab ca 2000€. Ja sarnaseid rattaid on ka teistel firmadel.
Misiganes 29" teema algatub/tekib, siis kohe ronib keegi spessu omanik või nillija toda marki propageerima.
Too Camber kaalub olenevalt mudelist 12 kg ja on olenemata mudelist oma 120mm käigu kohta suht/liigmadala BBga ning maksab ca 2000€. Ja sarnaseid rattaid on ka teistel firmadel.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: XC trail/AM rattad
Liiga madal BB? Mida madalam, seda stabiilsem. Tõsi, on sarnaseid aga nagu öeldakse on ilu vaataja silmades.mart kirjutas:Aru ma ei saa, kas peale spessu polegi 29" rattaid, mida arutada.
Misiganes 29" teema algatub/tekib, siis kohe ronib keegi spessu omanik või nillija toda marki propageerima.
Too Camber kaalub olenevalt mudelist 12 kg ja on olenemata mudelist oma 120mm käigu kohta suht/liigmadala BBga ning maksab ca 2000€. Ja sarnaseid rattaid on ka teistel firmadel.
Team Vänt
Re: XC trail/AM rattad
Loe mu lauset nr 2. st alustasid teemat üldistavalt, aga nüüd taod vaid ühte väravasse.Ailar kirjutas:Liiga madal BB? Mida madalam, seda stabiilsem. Tõsi, on sarnaseid aga nagu öeldakse on ilu vaataja silmades.mart kirjutas:Aru ma ei saa, kas peale spessu polegi 29" rattaid, mida arutada.
Misiganes 29" teema algatub/tekib, siis kohe ronib keegi spessu omanik või nillija toda marki propageerima.
Too Camber kaalub olenevalt mudelist 12 kg ja on olenemata mudelist oma 120mm käigu kohta suht/liigmadala BBga ning maksab ca 2000€. Ja sarnaseid rattaid on ka teistel firmadel.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: XC trail/AM rattad
..aga keegi pole ju keelanud oma eelistustest rääkida?mart kirjutas:Loe mu lauset nr 2. st alustasid teemat üldistavalt, aga nüüd taod vaid ühte väravasse.Ailar kirjutas:Liiga madal BB? Mida madalam, seda stabiilsem. Tõsi, on sarnaseid aga nagu öeldakse on ilu vaataja silmades.mart kirjutas:Aru ma ei saa, kas peale spessu polegi 29" rattaid, mida arutada.
Misiganes 29" teema algatub/tekib, siis kohe ronib keegi spessu omanik või nillija toda marki propageerima.
Too Camber kaalub olenevalt mudelist 12 kg ja on olenemata mudelist oma 120mm käigu kohta suht/liigmadala BBga ning maksab ca 2000€. Ja sarnaseid rattaid on ka teistel firmadel.
Team Vänt
Re: XC trail/AM rattad
mart kirjutas:Aru ma ei saa, kas peale spessu polegi 29" rattaid, mida arutada.
Misiganes 29" teema algatub/tekib, siis kohe ronib keegi spessu omanik või nillija toda marki propageerima.
Mina eelistaks seda isendit. Nimi,välimus, kaal ja hind - kõik sobivad, ainult pudelikorviga on jama:Ailar kirjutas:..aga keegi pole ju keelanud oma eelistustest rääkida?
http://singletrackworld.com/2012/05/yet ... ck-towers/
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: XC trail/AM rattad
Proovime sellest mitte järjekordset 29er teemat teha. Ise olen vaadanud igatseva pilguga näiteks seda Transitionit:
No ja Ibisest ka ära ei ütleks:
Trek Fuel EX 7
No ja Ibisest ka ära ei ütleks:
Trek Fuel EX 7