Mina loen selliseks seisukorraks ka ohtlikult tiheda liikluse.Moiva kirjutas:ja jalgrattur kui sõiduteel sõitmine tee seisukorra tõttu on oluliselt raskendatud;
Jalgrattateemad meedias
Re: Jalgrattateemad meedias
Re: Jalgrattateemad meedias
Minu igapäevane tee kulgeb pool sõiduteel ja teine pool kõnniteel. Lihtsalt on teatud tänavad, kus ma mitte mingil juhul ei taha autoteel tipptunni ajal sõita. Kõnniteel ei ole ma kunagi jalakäijatega ühes tempos sõitnud, tavaliselt ikka püsivalt üle 20km/h ja siiani pole probleeme tekkinud. Halvasti on öelnud vaid Annelinna mutikesed, igalpool mujal jalakäijad pigem vabandavad ise, kui on mõni kokkupõrke oht olnud. Olen otsa sõitnud vaid ühele inimesele, aga see inimene ronis nimelt rattateele ja pikali ta lendaski. Kui autosid läheduses pole, sõidan üle. Kui on tipptund või lihtsalt autosid palju, siis ma ei hakka jamama ja tulen alati maha. Niisiis leian ma, et nuriseda jalgratturite üle, kes kõnniteel sõidavad on küll tarbetu. Nad sõitsid seal juba ammu enne uut seadust. Nende üle võib muidugi alati nuriseda, kes üle vöötraja kihutavad ja jalakäijatele otsa sõidavad. Tuleb olla ettenägelik ja kui tee ning võimalikud ohud sulle teada ei ole, siis ei maksa kimada.
Nad on seal ringvaates päris palju jalgratastest rääkinud. Võiksid siis jalgrattateid ka katsetada. Mina soovitaksin minna Tartus Võru tänava rattateele, kus võib peaaegu iga paarisaja meetri tagant mõne kodara murda või jooksu kõveraks saada. Mina seal šossega enam kunagi ei sõida. Liigu kasvõi 10km/h, aga äärekivi on ikka liialt kõrge. Võru tänavale satun tavaliselt tipptunni ajal, niisiis ei saa autoteel ka sõita. Jalgrattateel ei tohi olla äärekive! Miks küll sellest kusagil meedias ei räägita... Ikka ainult kirutakse ratturite tegemisi, aga meie sõidutingimuste parandamiseks ei tehta midagi.
Kõik eelnev võib tunduda pisut isekas ja ühepoolne, sest autojuht ma pole ja jalakäijat mängin harva.
Nad on seal ringvaates päris palju jalgratastest rääkinud. Võiksid siis jalgrattateid ka katsetada. Mina soovitaksin minna Tartus Võru tänava rattateele, kus võib peaaegu iga paarisaja meetri tagant mõne kodara murda või jooksu kõveraks saada. Mina seal šossega enam kunagi ei sõida. Liigu kasvõi 10km/h, aga äärekivi on ikka liialt kõrge. Võru tänavale satun tavaliselt tipptunni ajal, niisiis ei saa autoteel ka sõita. Jalgrattateel ei tohi olla äärekive! Miks küll sellest kusagil meedias ei räägita... Ikka ainult kirutakse ratturite tegemisi, aga meie sõidutingimuste parandamiseks ei tehta midagi.
Kõik eelnev võib tunduda pisut isekas ja ühepoolne, sest autojuht ma pole ja jalakäijat mängin harva.
- pärnu rattur
- Rattur
- Postitusi: 551
- Liitunud: 14. 08. 2009. 18:29
Re: Jalgrattateemad meedias
Mind väga huvitab, kas "tee seisukord" on ainult teekatte kvaliteet või saab hea advokaat selle alla ka tiheda liikluse ja tee ääres parkivad autod väänata. Kas LEs on üheselt(kui palju on üldse seadusi, mis on ainult üheselt mõistetavad) kirjas, mida tähendab "tee seisukord". Kui oleks "teekatte kvaliteet", siis oleks selge pilt mida mõeldakse, aga praegu on vabalt väänatav.Moiva kirjutas: ... jalgrattur kui sõiduteel sõitmine tee seisukorra tõttu on oluliselt raskendatud
Ärge näkku lööge! [/OT]
Re: Jalgrattateemad meedias
nonii, lõpuks võttis keegi Eestis ka asja tõsisemalt käsile :
http://sport.postimees.ee/616266/sigvar ... ossi-mmil/
http://sport.postimees.ee/616266/sigvar ... ossi-mmil/
Re: Jalgrattateemad meedias
Milles seisneb tõsidus? Kus on võistlused, rajad ja muu? See et 40-aastased millegagi tegelevad, no ma ei tea... Ma mängin oma lõbuks kammipilli näiteks.Märt K kirjutas:nonii, lõpuks võttis keegi Eestis ka asja tõsisemalt käsile :
http://sport.postimees.ee/616266/sigvar ... ossi-mmil/
Re: Jalgrattateemad meedias
Milleks selline iroonia. Tee järgi parem ja kammipilli foorum on mujal.andresle kirjutas:Milles seisneb tõsidus? Kus on võistlused, rajad ja muu? See et 40-aastased millegagi tegelevad, no ma ei tea... Ma mängin oma lõbuks kammipilli näiteks.Märt K kirjutas:nonii, lõpuks võttis keegi Eestis ka asja tõsisemalt käsile :
http://sport.postimees.ee/616266/sigvar ... ossi-mmil/
Re: Jalgrattateemad meedias
Iroonia oligi selles, et Märt kirjutas, et nüüd teeb keegi tõsiselt. Niisama tõsiselt on Kana ise ka juba 20 aasta eest teinud. Sellepärast oligi iroonia sõnal TÕSISELT. Ja miks mina, andetuna sel alal, peaksin järgi tegema? Enamik meist ju Gagarinit ka ei tee.
Re: Jalgrattateemad meedias
noh, tõsiselt või mitte, aga tähelepanu tõmbab Kana oma tegevusega kindlasti. Eriti veel teemale mis Eestis täiesti välja surnud, kuid sobiks ideaalselt. Jutt siis UCI formaadis cc võistlustest !
Re: Jalgrattateemad meedias
http://sport.postimees.ee/622754/etv-ot ... kanneteks/
Väga rõõmustav, kui see uudis reaalselt teoks saab.
Väga rõõmustav, kui see uudis reaalselt teoks saab.
-
- Rattur
- Postitusi: 233
- Liitunud: 14. 12. 2010. 10:00
Re: Jalgrattateemad meedias
Tartus hakatakse lastele rataste putitamist õpetama - Tartu Postimees: Vokiputitajad hakkavad lapsi harima
- pärnu rattur
- Rattur
- Postitusi: 551
- Liitunud: 14. 08. 2009. 18:29
Re: Jalgrattateemad meedias
Ringvaates oli üks lugu elektrijalgrattat ja selle ehitanud härrast.
http://etv.err.ee/index.php?05593527&video=1946
http://etv.err.ee/index.php?05593527&video=1946
Ärge näkku lööge! [/OT]
Re: Jalgrattateemad meedias
Rakvere teeb õigeid samme ja seab teistele Eesti linnadele eeskuju
Rakvere liigub velocity projektiga mugava jalgratta mudeli suunas
http://www.virol.ee/uudised/aid-6487/Ra ... eli-suunas
Rakvere liigub velocity projektiga mugava jalgratta mudeli suunas
http://www.virol.ee/uudised/aid-6487/Ra ... eli-suunas
Re: Jalgrattateemad meedias
Meie Leedu rattasõbrad "tunnevad rõõmu" rattasõidust Vilniuses
http://www.youtube.com/watch?v=D9KGmAXH ... ture=share
http://www.youtube.com/watch?v=D9KGmAXH ... ture=share
-
- Rattur
- Postitusi: 233
- Liitunud: 14. 12. 2010. 10:00
Re: Jalgrattateemad meedias
Ettevaatust, väljas on libe! Jõgevamaal sõitis mees jalgrattaga jõkke
-
- Rattur
- Postitusi: 233
- Liitunud: 14. 12. 2010. 10:00
Re: Jalgrattateemad meedias
Eelmise lõbusama loo kõrvale üks kurvem: Tartus hukkus liiklusõnnetuses rattur. Sellest õnnetusest annab üht-teist kõrva taha panna. Tore oleks muidugi, kui rekkamehed ka seda teeks...
Re: Jalgrattateemad meedias
Sellel mehel vedas:
Re: Jalgrattateemad meedias
talvisest rattasõidust Õhtulehe vahendusel
http://www.ohtuleht.ee/455920
ja tasuta veel ka näpunäited
http://www.ohtuleht.ee/455919
http://www.ohtuleht.ee/455920
ja tasuta veel ka näpunäited
http://www.ohtuleht.ee/455919
Re: Jalgrattateemad meedias
Päris nii see nüüd ka ei ole, et neljarealiste naeltega sõidad kui suvel. Eelmisel talvel oli mul ees neli rida naelu ja taga tavaline kumm. Muidu oli igati julge ja tõepoolest nagu suvel, aga kui üks hommik oli terve Tartu kiilasjääga kaetud, siis kiirus üle 15km/h ei läinud kordagi. Kui suurem osa linnast on kiilasjääga kaetud, siis ratturil autoteele ei tohiks küll mingit asja olla. Seal võib küll parem pidavus olla, aga sellises olukorras on kõnniteel mõistlikum liigelda. Talviseks sõiduks oleks hea võtta oinasarvedega ratas, siis on parem nö hädapidurdamist teha ja kindlasti oleks vaja jalgpidurit, sest ketas- ja V-pidur ei ole nii efektiivsed. Vana hea Torpedo rumm koos jalgpiduriga on talvel ikka kõige parem. Paksus lumes või vesises lörtsis seigeldes on muidugi parem tavalise ja laia lenksuga sõita, seepärast ongi mul talvel kaks ratast kasutuses.
Re: Jalgrattateemad meedias
On küll. No peaaegu... Olen aastast 2002 sõitnud talviti Nokiani WXC300 kummidega.Monty kirjutas:Päris nii see nüüd ka ei ole, et neljarealiste naeltega sõidad kui suvel.
Kiilasjääl pole mingi probleem saavutada suvine kiirus 30-35 km/h. Kruiisisin eelmisel kevadel Saue ja Keila valla jäätunud kruusateedel, täielik kaif.
Samuti olen proovinud jäätunud veekogudel puhtal jääl. Loomulikult ei maksa liiga uljaks minna, aga need kummid on super variant talveks kinnisõidetud lumel ja jääl.
Ketaspidur pole talvel efektiivseim... gimme a break...
Re: Jalgrattateemad meedias
100% Erikuga nõus
Re: Jalgrattateemad meedias
Need Nokiani kummid võivad tõesti päris hästi pidada. Minul on neljarealine Schwalbe Marathon Winter. Laiem ja suurema mustriga ei mahuks kahvli vahele ära.
Ketaspiduril saavad kettad lume ja lörtsiga kokku. Võivad vilistama hakata ja nii hästi nad kinni ei pea kui jalgpidur. Aga eks ma saan aru muidugi, et enamik rattasportlasi ei taha jalgpidurist kuuldagi ja neile sobivad ainult hirmkallid ketaspidurid.
Unustasin veel mainida, et talviseks sõiduks on parim vedrusadul. Paar talve sõitsin tavalisega sadulaga, aga kui selle vedrusadula vastu välja vahetasin oli vahe märgatav. Kõvadel, lumikattega kaetud teedel on vedrusadul asendamatu. Muidugi nüüd on osadel ratastel veel mingid amordiga sadulatorud. Olen ühe sellisega sõitnud, aga nii pehme siiski sõita ei olnud kui mu talveratta vedrusadulaga.
Ketaspiduril saavad kettad lume ja lörtsiga kokku. Võivad vilistama hakata ja nii hästi nad kinni ei pea kui jalgpidur. Aga eks ma saan aru muidugi, et enamik rattasportlasi ei taha jalgpidurist kuuldagi ja neile sobivad ainult hirmkallid ketaspidurid.
Unustasin veel mainida, et talviseks sõiduks on parim vedrusadul. Paar talve sõitsin tavalisega sadulaga, aga kui selle vedrusadula vastu välja vahetasin oli vahe märgatav. Kõvadel, lumikattega kaetud teedel on vedrusadul asendamatu. Muidugi nüüd on osadel ratastel veel mingid amordiga sadulatorud. Olen ühe sellisega sõitnud, aga nii pehme siiski sõita ei olnud kui mu talveratta vedrusadulaga.
Re: Jalgrattateemad meedias
Vilistamine ja pidurdusvõime kadumine on kaks erinevat asja.Monty kirjutas: Ketaspiduril saavad kettad lume ja lörtsiga kokku. Võivad vilistama hakata ja nii hästi nad kinni ei pea kui jalgpidur. Aga eks ma saan aru muidugi, et enamik rattasportlasi ei taha jalgpidurist kuuldagi ja neile sobivad ainult hirmkallid ketaspidurid.
- vigurivänt
- Rattur
- Postitusi: 798
- Liitunud: 27. 09. 2004. 07:49
Re: Jalgrattateemad meedias
Erik
Omal kogemus Schwalbe Ice Spiker Pro-ga. Võib julgelt sõita autode poolt sisse sõidetud jälgede servadel kallaku peal.
Mis asi see jalgpidur on? Kuidas ta siis peab, kui kett maha läheb? Pöiapidurist ma ei räägi üldse. Eriline nauding oli pärast lumes käimist laskumisel avastada, et aitab vaid külili viskamine, sest pidurduspinnal oli jää.
Aga üldiselt hakkab vist teemast kõrvale kalduma, kisub kummide teemasse.
Omal kogemus Schwalbe Ice Spiker Pro-ga. Võib julgelt sõita autode poolt sisse sõidetud jälgede servadel kallaku peal.
Mis asi see jalgpidur on? Kuidas ta siis peab, kui kett maha läheb? Pöiapidurist ma ei räägi üldse. Eriline nauding oli pärast lumes käimist laskumisel avastada, et aitab vaid külili viskamine, sest pidurduspinnal oli jää.
Aga üldiselt hakkab vist teemast kõrvale kalduma, kisub kummide teemasse.
Tark ei torma!
Re: Jalgrattateemad meedias
Hõbemägi vaenu õhutamas - http://www.delfi.ee/news/paevauudised/a ... d=64160311
Re: Jalgrattateemad meedias
Lugesin ka - minu arvates mõistlik jutt. Olen ise ka näinud jalgrattureid, kes must kergteel mööda sõidavad, märkamata, et ees on reaalne ohuolukord. Tuleb olla mõistlik ning mitte oma sporditegemisega muu maailmaga konflikti minna. See ujula näide on seal mulle eriti mõistetav. Jalgrattaga ma tavaliselt kellelegi jalgu ei jää, kuid ujulas küll. Ja siis tekib tihti tõesti tunne, et mine kurat uju mingis proffide reas, mitte ära tule segama nn tavaujujaid. Jalgratturid samamoodi. Kes ikka tahab trenni teha, mingu sõitku linnalähiteedel rahulikult, kus pole jalakäiaid ning autosid on ka vähe. Aga kui satutakse kergteele, siis tuleb hoog maha võtta ning ülejäänud "inimkonnaga" sama tempoga liikuda.Lapeteus kirjutas:Hõbemägi vaenu õhutamas - http://www.delfi.ee/news/paevauudised/a ... d=64160311
Re: Jalgrattateemad meedias
Ilus (vaenu õhutav) jutt jah.
Ei saa paraku temaga nõus olla. Eriti ainult nii et jalgratturid on sead ja rulluisutajad on sead. Sealt justkui tuleb välja, et tegu oleks teise rassi esindajatega. Ei ole. Kõik nad on inimesed. Ja kõigil inimestel võiks olla vastastikune viisakus ja respekt. Vahet ei ole kus. Kas teel või kergliiklusteel või kõnniteel või metsateel. Arvesta teistega ja teised arvestavad ka sinuga. Kui tihti on kogu rada ära hõivatud kõrvuti liikuvate jalakäijate poolt, kes ei kuule ööd ega mütsi? Kui tihti sõidavad ratturid sõiduteel grupis vihastades autojuhte? Kui tihti lastakse lapsed käe otsast jooksma ja leitakse et nende lastel on õigus kõikjal olla ja teha. Paraku liigagi tihti.
Ka antud sõnavõtus kõigepealt hurjutatakse jalgrattureid, et nemad on suurema ohu allikad ja seega peaks nad hoo maha võtma. Oleks viisakas jah. Ja siis tõmbab ta oma jutule vee peale, et ratturid tuhisevad üle vöötraja ja tema autojuhina ei jõua nii palju vasakule paremale ette ja taha vaadata. Kes nüüd on raskema ja kiirema sõidukijuht, suurenenud ohu allikas, kes hoo peaks maha võtma. Autod? Ei ole. Ikka ratturid tema meelest ... Ehk et temal on igalpool õigus ja teistel ei ole.
Põhimõtteliselt ei too see Hõbemägi kirjutis mingit ilusat mõistmist ega rahu maapeale vaid ainult külvab konflikti.
Millegipärast kõik arvavad, et NEIL on õigus. Igal hetkel ja igalpool. Meie praegune ühiskond on sügavalt haige selles osas, aga see on juba pikem jutt ja läheb teemast väga välja.
Ei saa paraku temaga nõus olla. Eriti ainult nii et jalgratturid on sead ja rulluisutajad on sead. Sealt justkui tuleb välja, et tegu oleks teise rassi esindajatega. Ei ole. Kõik nad on inimesed. Ja kõigil inimestel võiks olla vastastikune viisakus ja respekt. Vahet ei ole kus. Kas teel või kergliiklusteel või kõnniteel või metsateel. Arvesta teistega ja teised arvestavad ka sinuga. Kui tihti on kogu rada ära hõivatud kõrvuti liikuvate jalakäijate poolt, kes ei kuule ööd ega mütsi? Kui tihti sõidavad ratturid sõiduteel grupis vihastades autojuhte? Kui tihti lastakse lapsed käe otsast jooksma ja leitakse et nende lastel on õigus kõikjal olla ja teha. Paraku liigagi tihti.
Ka antud sõnavõtus kõigepealt hurjutatakse jalgrattureid, et nemad on suurema ohu allikad ja seega peaks nad hoo maha võtma. Oleks viisakas jah. Ja siis tõmbab ta oma jutule vee peale, et ratturid tuhisevad üle vöötraja ja tema autojuhina ei jõua nii palju vasakule paremale ette ja taha vaadata. Kes nüüd on raskema ja kiirema sõidukijuht, suurenenud ohu allikas, kes hoo peaks maha võtma. Autod? Ei ole. Ikka ratturid tema meelest ... Ehk et temal on igalpool õigus ja teistel ei ole.
Põhimõtteliselt ei too see Hõbemägi kirjutis mingit ilusat mõistmist ega rahu maapeale vaid ainult külvab konflikti.
Millegipärast kõik arvavad, et NEIL on õigus. Igal hetkel ja igalpool. Meie praegune ühiskond on sügavalt haige selles osas, aga see on juba pikem jutt ja läheb teemast väga välja.
Re: Jalgrattateemad meedias
Mõte ja sisu on täiesti õiged. Ainus, millega on seal artiklis suurem möödapanek tehtud, on kiirus
See, kas samas peaks titejalutajad oma lapsi ka lühema rihma otsas hoidma või võivad need vabapidamisel olla, on iseküsimus ja selles ei ole küll kuidagi jalgratturid süüdi.
~20-25kmh on selline tavalise korv ees linnarattaga poodi kulgeja kiirus, mille ümber on valdavalt maailmas just see, mis on kergliiklusteedel jalgratturitele soovitatavaks piirkiiruseks.Silma järgi on jalgratturi kiirust raske hinnata, aga alla 20 km/h nad ei sõida, pigem vast 25 km/h.
See, kas samas peaks titejalutajad oma lapsi ka lühema rihma otsas hoidma või võivad need vabapidamisel olla, on iseküsimus ja selles ei ole küll kuidagi jalgratturid süüdi.
näitab jälle seda, et liikluseeskirjast tunneb inimene vaid ühte osa, jättes tähelepanuta selle, et kuna sõiduk pöörab, siis on tal täielik teeandmise kohustus kõigile otseliikujatele, olenemata kas seal on ülekäigurada või mitte ja pidurdama peab mitte jalgrattur vaid autojuht.Autoga peateelt üle kergtee vöötraja sisekvartalisse keerates peab ajama silmad punni nagu kevadine konn, sest mõlemalt poolt võib tuulekiirul läheneda jalgrattureid, kes ei kavatsegi pidurdada.
vanarauahuvilised: forum.moped.ee • forum.jalgratas.ee
Re: Jalgrattateemad meedias
Mind pani kõigepealt mõtlema see, et kui kergliiklusteel peaks olema kiirusepiirang, siis kuidas rulluisutajad saavad normaalselt trenni teha? Ei ole Eestis just palju spetsiaalseid radasid rulluisutajatele ja rullsuusatajatele. Kas tõsiselt treenivad uisutajad peaksid ka maantee servas sõitma hakkama.
Kuna ma ise liigun ka vahest kergliiklusteel kiiresti jalgrattaga sõites, loodan, et kiirusepiiranguid siiski ei kehtestata. Ei tea, kas keegi üldse hakkaks kiirust ka mõõtma?
Kuna ma ise liigun ka vahest kergliiklusteel kiiresti jalgrattaga sõites, loodan, et kiirusepiiranguid siiski ei kehtestata. Ei tea, kas keegi üldse hakkaks kiirust ka mõõtma?
Re: Jalgrattateemad meedias
Kiirusepiirangu kehtestamine tähendaks automaalselt ka muudatust liiklusseadusesse, mis teeks kohustuslikuks spidomeetri ratta küljes. Vastasel juhul ei saa nõuda kiirusest kinni pidamist.
Aga üldiselt on see absurdne artikkel.
Rohkem sallivust ja tähelepanu teiste suhtes ja pole mingit probleemi.
Aga üldiselt on see absurdne artikkel.
Rohkem sallivust ja tähelepanu teiste suhtes ja pole mingit probleemi.
Re: Jalgrattateemad meedias
Magistritöö väljavõte autokasutuse mõjust Tallinnas.
http://www.pealinn.ee/index.php?pid=120&lang=5&nid=9721
http://www.pealinn.ee/index.php?pid=120&lang=5&nid=9721
Re: Jalgrattateemad meedias
Nonii, aeg kergliiklusteid projekteerima hakata - http://www.tallinnapostimees.ee/811658/ ... oistlusel/
Re: Jalgrattateemad meedias
See postimehe artikkel on ju üdini positiivne ja vaja võimalikult palju levitada. Ehk siis endomondo igal rattasõidul käima, olgu selleks sport või linnasõit.
Re: Jalgrattateemad meedias
Ja kui on kange soov kuhugi rattateed saada, siis tuleb teha massiline ühissõit, kõigil Endomondod tööle ja sõita trassi edasi-tagasi paar korda. Maha jääb rasvane jutt ja linnaisadel mõtlemisainet rohkem.
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Jalgrattateemad meedias
Et siis terve kesklinn risti-rästi läbiKaupoR kirjutas:Ja kui on kange soov kuhugi rattateed saada, siis tuleb teha massiline ühissõit, kõigil Endomondod tööle ja sõita trassi edasi-tagasi paar korda. Maha jääb rasvane jutt ja linnaisadel mõtlemisainet rohkem.
- peeterplaaster
- Rattur
- Postitusi: 113
- Liitunud: 30. 04. 2009. 14:56
Re: Jalgrattateemad meedias
hahaa, täpselt täpselt, kesklinn tuleb süsimustaks sõita. Aga loodetavasti on siis pärastine analüüs ka kuidagi pädev. Sest tänased sõidud on ju ikkagi tänaste sõiduvõimaluste raames. Väga mitmed kohad on ideaalist kaugel, ja lootus on, et keegi ka selle n.ö. ideaalpildi lõpuks kokku suudab panna.
Re: Jalgrattateemad meedias
Niipalju kui mina aru sain langes too analüüsi võimalus linnavalitsusele sõna otsese mõttes "sülle" ning esmapilgul ei nähtud selle vajalikust. Vaadates nende tänast juhtimispoliitikat arvan ma, et lähima 3 aasta jooksul ei juhtu küll midagi kui välja arvata ülemiste liiklussõlme kergliiklusteed mis minu elu oluliset kergemaks muudavad.
- peeterplaaster
- Rattur
- Postitusi: 113
- Liitunud: 30. 04. 2009. 14:56
Re: Jalgrattateemad meedias
mhm, eks arvata on, kahju et selle stiimuliga on valitsejatel ikka üsna leige seis.
Re: Jalgrattateemad meedias
eks valitsejad on just nii mugavad ja laisad kui neile peale käiakse ja lobbi tehakse.
Tuleb aga ise rohkem sõna võtta, kirjutada lugusid, artikleid, osaleda ühistes sõitudes, kui vaja ka meelt avaldada.
Tallinna Kommunaalamet teeb ka natuke tööd aga kindlasti võiksid nad rohkem ära teha.
Samas hr. peaminister (ka rattasõitja) võiks omalt poolt initsiatiivi näidata, näiteks riigikogu ees reserveerida iga aasta ühe auto koha jalgratastele ja tekiks ehk nö. võistlusmoment linnaga, et kes teeb jalgratturite jaoks rohkem, järgmised valimised pole kaugel.
Tuleb aga ise rohkem sõna võtta, kirjutada lugusid, artikleid, osaleda ühistes sõitudes, kui vaja ka meelt avaldada.
Tallinna Kommunaalamet teeb ka natuke tööd aga kindlasti võiksid nad rohkem ära teha.
Samas hr. peaminister (ka rattasõitja) võiks omalt poolt initsiatiivi näidata, näiteks riigikogu ees reserveerida iga aasta ühe auto koha jalgratastele ja tekiks ehk nö. võistlusmoment linnaga, et kes teeb jalgratturite jaoks rohkem, järgmised valimised pole kaugel.
Re: Jalgrattateemad meedias
Believe it or not, non-cyclists sometimes think they have something interesting to say, have an interesting hobby, or an interesting experience to relate. Still, for the sake of propriety, you must act as if you care. Feel free, as they talk, to pleasantly daydream about biking. Just smile and say, "Absolutely," from time to time.
Re: Jalgrattateemad meedias
http://rattarikkaks.ee/osale-ule-euroop ... aga-2.html
Osale üle-Euroopalisel kaardistamise võistlusel - rattaga!- asi siis avalikuks tehtud ja töenäoliselt ka kohalik meedia ehk korjab midagi sellest ülesse.
Osale üle-Euroopalisel kaardistamise võistlusel - rattaga!- asi siis avalikuks tehtud ja töenäoliselt ka kohalik meedia ehk korjab midagi sellest ülesse.
Re: Jalgrattateemad meedias
Täna Pealtnägijast selline lugu: http://sport.err.ee/jalgrattasport/3957 ... b63d866a86
Re: Jalgrattateemad meedias
Autor nägi linnas rattaga hipsterit ja tal tekkis igatsugu mõtteid
Lõpp meeldib mulle eriti:
Ma tean, et kõik noored ei ole nii väetid. Tahangi meelega ebaobjektiivne olla. Ma muretsen tuleviku pärast. Kui mina kunagi poja saan, siis ma ei taha, et tast tuleks vedel süldinägu. Ma tahan, et ta teeks koerustükke (ei, mitte internetis), tegeleks spordiga (ei, mitte elukutseliselt), haiseks vahel (ei, mitte nagu siga). Ma tahan, et ta mõnikord kakleks, vahel võidaks, vahel mitte. Tahan, et ta mängiks kauboisid ja indiaanlasi ja meisterdaks ragulka. Aga ennekõike tahan, et temas oleks olemas see elujanu, mis ajab poisse (ja vahel ka tüdrukuid) kõiki neid lollusi tegema. Tahan, et ta kibeleks õue, elama, mitte ei devolve’iks nelja seina vahel füüsiliselt hapraks tehnoloogia ja ühiskondliku mugavuse vangiks.
http://www.epl.ee/news/arvamus/argo-tuu ... d=64378466
Lõpp meeldib mulle eriti:
Ma tean, et kõik noored ei ole nii väetid. Tahangi meelega ebaobjektiivne olla. Ma muretsen tuleviku pärast. Kui mina kunagi poja saan, siis ma ei taha, et tast tuleks vedel süldinägu. Ma tahan, et ta teeks koerustükke (ei, mitte internetis), tegeleks spordiga (ei, mitte elukutseliselt), haiseks vahel (ei, mitte nagu siga). Ma tahan, et ta mõnikord kakleks, vahel võidaks, vahel mitte. Tahan, et ta mängiks kauboisid ja indiaanlasi ja meisterdaks ragulka. Aga ennekõike tahan, et temas oleks olemas see elujanu, mis ajab poisse (ja vahel ka tüdrukuid) kõiki neid lollusi tegema. Tahan, et ta kibeleks õue, elama, mitte ei devolve’iks nelja seina vahel füüsiliselt hapraks tehnoloogia ja ühiskondliku mugavuse vangiks.
http://www.epl.ee/news/arvamus/argo-tuu ... d=64378466
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: Jalgrattateemad meedias
kui autor poleks vaadanud vanalinnas cruisivat hipsterit, vaid oleks võtnud vaevaks ja teinud üks kerge rattasõit linna äärde jalgrattateedele, kus ta suurte harrastussportlaste hulga tõttu oleks pidanud endale kahe käega ees teed tegema, et ahtaksel rattateel enesele ühte kohta päikese all nõutada, siis oleks ka artikkel hoopis teistsugune saanud. ja väärtushinnangud oleksid ka ehk paika loksunud.mart kirjutas:Autor nägi linnas rattaga hipsterit ja tal tekkis igatsugu mõtteid
Lõpp meeldib mulle eriti:
Ma tean, et kõik noored ei ole nii väetid. Tahangi meelega ebaobjektiivne olla. Ma muretsen tuleviku pärast. Kui mina kunagi poja saan, siis ma ei taha, et tast tuleks vedel süldinägu. Ma tahan, et ta teeks koerustükke (ei, mitte internetis), tegeleks spordiga (ei, mitte elukutseliselt), haiseks vahel (ei, mitte nagu siga). Ma tahan, et ta mõnikord kakleks, vahel võidaks, vahel mitte. Tahan, et ta mängiks kauboisid ja indiaanlasi ja meisterdaks ragulka. Aga ennekõike tahan, et temas oleks olemas see elujanu, mis ajab poisse (ja vahel ka tüdrukuid) kõiki neid lollusi tegema. Tahan, et ta kibeleks õue, elama, mitte ei devolve’iks nelja seina vahel füüsiliselt hapraks tehnoloogia ja ühiskondliku mugavuse vangiks.
http://www.epl.ee/news/arvamus/argo-tuu ... d=64378466
Mida valjomine sa sõuad, seda kovam jalg om.
Re: Jalgrattateemad meedias
Kuidas on rattasõit parem kui seks?: http://sport.delfi.ee/news/jalgrattaspo ... d=64399914. Delfi.
Re: Jalgrattateemad meedias
http://www.tartupostimees.ee/846280/jul ... ooremaele/
Valel võistlusel käisin eile. Õiged (julged) ratturid käivad voorekal.
Aga fullface kiivrit ei ole ja sisse magasin kah...
Valel võistlusel käisin eile. Õiged (julged) ratturid käivad voorekal.
Aga fullface kiivrit ei ole ja sisse magasin kah...
Re: Jalgrattateemad meedias
Ma nühkisin 3 korda silmi ega uskunud siiski: ETV spordiuudistes oli PILDIGA uudislõik XCO maailmakarikaetapist. Võrdluseks: Meistrite liiga finaalist oli vaid slaidshow.
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Jalgrattateemad meedias
http://www.tallinnapostimees.ee/853004/ ... iiklustee/ - Tallinna teed varsti jälle pikemad