Ratturilt ratturile, tervitustega!
Ratturilt ratturile, tervitustega!
Edastaksin oma tervitused WTF Racing riietes ratturile, kes eile õhtul (15. mai) Pirita-Kose-Kloostrimetsa ringi sõitis.
Ringi päripäeva läbides on seal ainult 1 valgusfoor - Vabaajakeskuse ees. Selle punane tuli kehtib ka jalgratturile. Kui sa juba sõiduteele ronisid siis järgi ka reegleid.
Sinu enda jaoks pole keeruline mõni sekund rohelist oodata, küll aga on keeruline terve ratturite kogukonna jaoks sinusuguste poolt toodetud negatiivset karmat siluda.
Sooviloo võid ise valida.
Ringi päripäeva läbides on seal ainult 1 valgusfoor - Vabaajakeskuse ees. Selle punane tuli kehtib ka jalgratturile. Kui sa juba sõiduteele ronisid siis järgi ka reegleid.
Sinu enda jaoks pole keeruline mõni sekund rohelist oodata, küll aga on keeruline terve ratturite kogukonna jaoks sinusuguste poolt toodetud negatiivset karmat siluda.
Sooviloo võid ise valida.
velo.clubbers.ee
Ritchey WCS QRS vektor
Ritchey WCS QRS vektor
Re: Ratturilt ratturile, tervitustega!
härrased, sõitkem rahus. kui midagi häirib siis sõida kõrvale ja ütle. ei ole vaja siin teami nimel pasundada. ja vaevalt et isegi igal parempöördel suunda näitad.
Re: Ratturilt ratturile, tervitustega!
Julgelt lahmid.mmarko kirjutas: ja vaevalt et isegi igal parempöördel suunda näitad.
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Ratturilt ratturile, tervitustega!
Kui rattur kannab mõne eesti meeskonna särki, tõmbab sigatsemine paratamatult kogu pundile vett peale.
Re: Ratturilt ratturile, tervitustega!
Selle ratturi kaitseks ehk ütlen niipalju, et olen seal ringil teinud ise trenne juba 15 aasta vältel, ja seejuures on grupisõitudes osalenud ratturite nimekiri aukartust äratav ja ALATI on seda valgusfoori eiratud, olgu meid 2 või 20.
Hiljuti on ka R.mandri välja öelnud, et enamus proffe ei tunnista valgusfoore. Load ja auto saab endale sõna otseses mõttes iga tropp, rattaga liikluses saab hakkama vaid nahaalne tropp. Olge kõik tervitatud!
Hiljuti on ka R.mandri välja öelnud, et enamus proffe ei tunnista valgusfoore. Load ja auto saab endale sõna otseses mõttes iga tropp, rattaga liikluses saab hakkama vaid nahaalne tropp. Olge kõik tervitatud!
Believe it or not, non-cyclists sometimes think they have something interesting to say, have an interesting hobby, or an interesting experience to relate. Still, for the sake of propriety, you must act as if you care. Feel free, as they talk, to pleasantly daydream about biking. Just smile and say, "Absolutely," from time to time.
Re: Ratturilt ratturile, tervitustega!
Kas kõik need 2 või 20 eiravad ka autoroolis olles seda foori?
Re: Ratturilt ratturile, tervitustega!
On ka neid, kes saavad hakkama ilma tropiks olemata või nahaalitsemata. Seega palun tiitleid meelevaldselt teistele mitte jagada.wylde kirjutas:... Load ja auto saab endale sõna otseses mõttes iga tropp, rattaga liikluses saab hakkama vaid nahaalne tropp. Olge kõik tervitatud!
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Ratturilt ratturile, tervitustega!
täna hommikul tööle sõites tulin Majakast Peterburi tee poole ca 55km/h autoga, vasakult lähenes maastur seal 70-80nega, kuna tahtsin vasakule reastada, siis panin hambad risti, suund sisse ja reastusin ära. Hull autoroolis sai kuidagi pidama kuigi mul olnuks kama ja tuli siis paremale ja sealt sirutas noor mimm oma keskmise sõrme vastu klaasi, järgmise foori alt lasi hooga punasega üle.Kui mul tööpäev ka läbi täna saab ja ma trenni suundun, siis see insident on mul ikkagi meeles, häirib ja mõjutab üldiset suhtumist kõikide autojuhtide vasti, kuigi olen ka ise 1. seega keda või mida me siin noomime? näen koguaeg kuidas tehakse kõike valesti ja veel hullemini. Nahaalse tropina näen ennast (vabandan üldistuse eest), sest arg jänes olles on rattasõit võimatu.
Believe it or not, non-cyclists sometimes think they have something interesting to say, have an interesting hobby, or an interesting experience to relate. Still, for the sake of propriety, you must act as if you care. Feel free, as they talk, to pleasantly daydream about biking. Just smile and say, "Absolutely," from time to time.
Re: Ratturilt ratturile, tervitustega!
Kas see, et "teised teevad ka" on õigustus tropiks olemisele? Ja kas see, kes ratta seljas punasega üle ristmiku ei sõida, on "arg jänes"? Huvitav arusaamine asjadest. Ma ise mõtlen nii, et kui ma punase tule taga seisma jään, siis ma olen viisakas ja austav teiste liikluses osalejate vastu. Olgu nad siis tropid või mitte, sest ise reegleid eirates ei ole mul mitte midagi võita.wylde kirjutas:näen koguaeg kuidas tehakse kõike valesti ja veel hullemini. Nahaalse tropina näen ennast (vabandan üldistuse eest), sest arg jänes olles on rattasõit võimatu.
Re: Ratturilt ratturile, tervitustega!
Ma olen kogu aeg arvanud, et foorid on rohkem nagu selline soovituslik värk.
Re: Ratturilt ratturile, tervitustega!
eks paljudele meeldib politseid mängida.
Soovitaks neil minna abipolitseinikuks ja siis saab seda ka teha.
Ise sõidan iga päev rattaga, aastaringi. Igatsugu asju on juhtunud.
On kord mulle üks jõmm isegi rattateele bemariga järgi sõitnud, kriipisin natuke tema esiust, pidasime " viisaka" vestluse, põhjuseks oli see, et ma ei lükanud ratast üle jalakäijate sebra vaid sõitsin üle, ju see teda metsikult häiris.
Täna lähtun mõnest alljärgnevast põhimõttest.
- Parempööre ja punane - ohtu pole sõidan, vahet pole kas pooleli trenn või tavasõit. Seda püüan vältida, kui olukord sda ei võimalda või tundub ohtlik olevat või tee ääres on lapsed ja ootavad tuld, siis ei taha seda teha.
- restumine üle mitme rea - õigus oleks seda teha küll sõiduteel aga tavaliselt katsun selleks kasutada foore, a la Liivalaiast tulek ja rahandusminni eest vasakule Pärnu mnt.le pööramine.
- üldiselt katsun sujuvat liiklust tagada ehk siis kui auto annab märku, et ta jääb pidama ülekäigurajal, siis annan rattapedaalidele valu, et ruttu üle saada ja auto ei pea ka täitsa seisma jääma ja võimalusel tõstan tänuks ka käe ülesse ja vaatan auto poole
- pikka viha autojuhtide ja ühistranspordi vastu ei pea, olgu sigadus kuisuur tahes, igaks juhuks kannan kiivrit ja kui telefon heliseb katsun vastu võtta tasasel hool ja tihti ka peatun või kannan ühes kõrvas handsfreed.
- jalgrattal on tore vidin jalgrattakell ja viimasel ajal olen kasutanud ka tänaval liiklemiseks sellist kõva alarmi (AIRZOUND jalgrattapasun), lasen seda kaugelt ja autodele või kui mõni tõesti tagurdab ja ei näe või hoiab autoost lahti ja ei tee märkamagi ,et jalgrattur tuleb. Muidu on ka tavakell peal ja seda kasutan ohhtralt ja kaugelt, et teaks jalakäijad valmis olla ja kaasratturid samuti.
Vahelduseks soovitaks minna sõitma teistesse linnadesse - Riiga (täitsa OK), Vilnius (jube), Peterburg (veel jubedam) Helsingi (parem kui meil), London (samaväärne kui tln)...
Soovitaks neil minna abipolitseinikuks ja siis saab seda ka teha.
Ise sõidan iga päev rattaga, aastaringi. Igatsugu asju on juhtunud.
On kord mulle üks jõmm isegi rattateele bemariga järgi sõitnud, kriipisin natuke tema esiust, pidasime " viisaka" vestluse, põhjuseks oli see, et ma ei lükanud ratast üle jalakäijate sebra vaid sõitsin üle, ju see teda metsikult häiris.
Täna lähtun mõnest alljärgnevast põhimõttest.
- Parempööre ja punane - ohtu pole sõidan, vahet pole kas pooleli trenn või tavasõit. Seda püüan vältida, kui olukord sda ei võimalda või tundub ohtlik olevat või tee ääres on lapsed ja ootavad tuld, siis ei taha seda teha.
- restumine üle mitme rea - õigus oleks seda teha küll sõiduteel aga tavaliselt katsun selleks kasutada foore, a la Liivalaiast tulek ja rahandusminni eest vasakule Pärnu mnt.le pööramine.
- üldiselt katsun sujuvat liiklust tagada ehk siis kui auto annab märku, et ta jääb pidama ülekäigurajal, siis annan rattapedaalidele valu, et ruttu üle saada ja auto ei pea ka täitsa seisma jääma ja võimalusel tõstan tänuks ka käe ülesse ja vaatan auto poole
- pikka viha autojuhtide ja ühistranspordi vastu ei pea, olgu sigadus kuisuur tahes, igaks juhuks kannan kiivrit ja kui telefon heliseb katsun vastu võtta tasasel hool ja tihti ka peatun või kannan ühes kõrvas handsfreed.
- jalgrattal on tore vidin jalgrattakell ja viimasel ajal olen kasutanud ka tänaval liiklemiseks sellist kõva alarmi (AIRZOUND jalgrattapasun), lasen seda kaugelt ja autodele või kui mõni tõesti tagurdab ja ei näe või hoiab autoost lahti ja ei tee märkamagi ,et jalgrattur tuleb. Muidu on ka tavakell peal ja seda kasutan ohhtralt ja kaugelt, et teaks jalakäijad valmis olla ja kaasratturid samuti.
Vahelduseks soovitaks minna sõitma teistesse linnadesse - Riiga (täitsa OK), Vilnius (jube), Peterburg (veel jubedam) Helsingi (parem kui meil), London (samaväärne kui tln)...
Re: Ratturilt ratturile, tervitustega!
Süüdlane leitud ja karistatud (nädal aega ilma sadulata).
Niiet tänud tähelepanu juhtimise eest, võtame teadmiseks.
Kaarel / WTF Racing
Niiet tänud tähelepanu juhtimise eest, võtame teadmiseks.
Kaarel / WTF Racing
Re: Ratturilt ratturile, tervitustega!
aga oleks mingi vana kärnas katkiste hammastega aukuvajunud silmakoobastega poolkiilakas viltuse ninaga mimm olnud, kes oma igivana kortsulist ja kõverdunud näppu meeleheitlikult sirgeks oleks püüdnud sirutada, siis oleksid vist õhtuni shokis olnud ning tööd poleks üldse teha saanud. Kogu aeg see kõver kortsus sõrm silme ees kurat, kes sellistele üldse load annab. ja siis veel need foorid raisk. Vanasti oli ikka hea elu kui Rakveres oli vaid üks foor. Õhtuti kogunesime selle alla ja kogu aeg ikka punasega üle ja üle. olid ajad...wylde kirjutas: a ja tuli siis paremale ja sealt sirutas noor mimm oma keskmise sõrme vastu klaasi, järgmise foori alt lasi hooga punasega üle.Kui mul tööpäev ka läbi täna saab ja ma trenni suundun, siis see insident on mul ikkagi meeles, häirib ja mõjutab üldiset suhtumist kõikide autojuhtide vasti.
Viimati muutis suuroja, 18. 05. 2012. 10:59, muudetud 1 kord.
Mida valjomine sa sõuad, seda kovam jalg om.
Re: Ratturilt ratturile, tervitustega!
väga hea minu silmis sel noorel mimmil olid kõik nimetatud omadused - jube kõõm, eks seepärast autoroolist rahuldust ostibki..aga oleks mingi vana kärnas katkiste hammastega aukuvajunud silmakoobastega poolkiilakas viltuse ninaga mimm olnud, kes on igivana kortsulist ja kõverdunud näppu meeleheitlikult sirgeks oleks püüdnud sirutada,
Believe it or not, non-cyclists sometimes think they have something interesting to say, have an interesting hobby, or an interesting experience to relate. Still, for the sake of propriety, you must act as if you care. Feel free, as they talk, to pleasantly daydream about biking. Just smile and say, "Absolutely," from time to time.
Re: Ratturilt ratturile, tervitustega!
Citybike kommentaar on kõige elulähedasem. Kellele meeldib võib punase tule taga igas situatsioonis rohelist oodata. Kes ei viitsi liigelgu nii, et teisi füüsiliselt ei sega. Simpel
Kaarel, monteeri tool tagasi.
Kaarel, monteeri tool tagasi.
Re: Ratturilt ratturile, tervitustega!
Pikk vaikus ja nüüd siis selline laviin. Tähendab, et mingi puutepunkt on olemas?
Ma ei näe öösel märgi unenägusid helkurvestidest ega sauaga vehkimisest, ammugi ei taha ma politseid mängida.
Kultuur, või kultuuritus algab meist endist - nii ka liikluses. Ilmselt oskavad kõik näpuga näidata "aga tema ju teeb nii!" ja seda kilbina kasutades kõikvõimalike lollustega hakkama saada.
Kutsun üles sellest väiklasest teiste selja taha peitu pugemisest üle olema ja nagu siim_s eespool ütles, kaasliiklejate suhtes viisakas ja aus olema.
Eestlased on kord juba omajagu väiklased ja kipuvad rusikas taskus ringi käima. Mõelge sedasi, et iga kord kui te sadulas mõne lolluse tegemata jätate, jääb üks rusikas taskusse surumata.
Muutus algab meist endist, mitte "kusagil mujal".
Ma ei näe öösel märgi unenägusid helkurvestidest ega sauaga vehkimisest, ammugi ei taha ma politseid mängida.
Kultuur, või kultuuritus algab meist endist - nii ka liikluses. Ilmselt oskavad kõik näpuga näidata "aga tema ju teeb nii!" ja seda kilbina kasutades kõikvõimalike lollustega hakkama saada.
Kutsun üles sellest väiklasest teiste selja taha peitu pugemisest üle olema ja nagu siim_s eespool ütles, kaasliiklejate suhtes viisakas ja aus olema.
Eestlased on kord juba omajagu väiklased ja kipuvad rusikas taskus ringi käima. Mõelge sedasi, et iga kord kui te sadulas mõne lolluse tegemata jätate, jääb üks rusikas taskusse surumata.
Muutus algab meist endist, mitte "kusagil mujal".
velo.clubbers.ee
Ritchey WCS QRS vektor
Ritchey WCS QRS vektor
Re: Ratturilt ratturile, tervitustega!
Citybike'le (like).
Tõesti, sõida nii, et teistel poleks sinu pärast ebamugav, ja ongi kõik.
Fooridega on veel see, et kui on tihedalt foore täis tänavad (Liivalaia), millel autode jaoks roheline laine, siis rataste jaoks on puhtalt punane. Ja kui siis on rahvavaene aeg, siis on vaja ikka väga tugevat distsipliini, et jalakäijate fooridest mitte puhtalt läbi sõita. Korra on tsiviil-vormis politsei oma auto kinni pidanud ja mulle sellise käitumise eest märkuse teinud. Sõpaka lõpuosas, keset ööd...
Mul tekkis eile olukord ühe autoga, mis must aeglaselt mööda sõitis ja siis paremale ette keerates mulle ette sõitis. Ta ei teinud pööret, lihtsalt võttis end sõidutee paremasse äärde ja pidurdas. Lai tühi tee, ruumi oleks olnud seal kellele iganes... Õnneks olid me mõlema kiirused nii väikesed, et sain kenasti pidama. Piilusin autosse - juht oli halli peaga ätike ja ilmselt ei olnud tegu ülbusega, vaid lihtsalt ebakindla juhiga, kes valmistus parempöördeks.
Tõesti, sõida nii, et teistel poleks sinu pärast ebamugav, ja ongi kõik.
Fooridega on veel see, et kui on tihedalt foore täis tänavad (Liivalaia), millel autode jaoks roheline laine, siis rataste jaoks on puhtalt punane. Ja kui siis on rahvavaene aeg, siis on vaja ikka väga tugevat distsipliini, et jalakäijate fooridest mitte puhtalt läbi sõita. Korra on tsiviil-vormis politsei oma auto kinni pidanud ja mulle sellise käitumise eest märkuse teinud. Sõpaka lõpuosas, keset ööd...
Mul tekkis eile olukord ühe autoga, mis must aeglaselt mööda sõitis ja siis paremale ette keerates mulle ette sõitis. Ta ei teinud pööret, lihtsalt võttis end sõidutee paremasse äärde ja pidurdas. Lai tühi tee, ruumi oleks olnud seal kellele iganes... Õnneks olid me mõlema kiirused nii väikesed, et sain kenasti pidama. Piilusin autosse - juht oli halli peaga ätike ja ilmselt ei olnud tegu ülbusega, vaid lihtsalt ebakindla juhiga, kes valmistus parempöördeks.
Re: Ratturilt ratturile, tervitustega!
Reeglite pime järgimine pole mingit pidi kultuur.Antti kirjutas:Kultuur, või kultuuritus algab meist endist - nii ka liikluses.
http://eestielu.delfi.ee/eesti/tartumaa ... d=64410836
http://www.tartuekspress.eu/?page=1&id=996
Sul ikka signaalkell on, mh???
BMX-iga skatepargis käies tood ratta pärast õla peal koju, mitte ei sõida?
Re: Ratturilt ratturile, tervitustega!
Tuttav prantslane pidas mulle kunagi pika loengu sellest, kuidas nemad, prantslased, suhtuvad reeglitesse.
Põhimõtteliselt võetakse neid kui väljakutseid, millest tuleb kuidagi ümber hiilida või neid naeruvääristada.
Ja illustreeris seda just ristmiku punase tule ülesandega. Pärast kirjeldust ohtudest, mis ristmikku ületades sind ootavad, lõpetas ta jutu "... sisuliselt on see riskide hindamise ülesanne ja üsna keeruline. Kuidas saab keegi üldse mõelda, et tavaline elektripirn teeb seda tööd paremini kui mina, inimene???"
Põhimõtteliselt võetakse neid kui väljakutseid, millest tuleb kuidagi ümber hiilida või neid naeruvääristada.
Ja illustreeris seda just ristmiku punase tule ülesandega. Pärast kirjeldust ohtudest, mis ristmikku ületades sind ootavad, lõpetas ta jutu "... sisuliselt on see riskide hindamise ülesanne ja üsna keeruline. Kuidas saab keegi üldse mõelda, et tavaline elektripirn teeb seda tööd paremini kui mina, inimene???"
Re: Ratturilt ratturile, tervitustega!
Jube tore on tulla ja teemat trollida õhust asju lisades.
Ma ei räägi reeglite pimedast järgimisest ega inimtühjal ristmikul fooritule ootamisest. Konkreetne ristmik on trenni tegevate ratturite liiklemise ajal suht tihedas kasutuses ja puutepunkt teiste liikluses osalejatega seeläbi tihedam, kui kusagil öösel Õismäel.
Hetkel teemat lugedes olen ma sügavas hämmingus. Kui ma seni arvasin, et keskmine harrastussportlane on liikluses viisakam ja vähem "lõikab nurki" siis praegu pean ma oma seisukohti muutma. Enamuse meelst on suht ok LE/LS peale sülitada ja käituda "nii nagu mina tahan".
Öelge mulle head kaasratturid, miks peakski autojuhid sellist Browni liikumises olevat objekti kuidagi respekteerima? Miks peaks rattur olema see püha loom, kellele reeglid ei kehti? Miks on ratturil teie meelest ainult õigused aga kohustusi pole?
Ma ei räägi reeglite pimedast järgimisest ega inimtühjal ristmikul fooritule ootamisest. Konkreetne ristmik on trenni tegevate ratturite liiklemise ajal suht tihedas kasutuses ja puutepunkt teiste liikluses osalejatega seeläbi tihedam, kui kusagil öösel Õismäel.
Hetkel teemat lugedes olen ma sügavas hämmingus. Kui ma seni arvasin, et keskmine harrastussportlane on liikluses viisakam ja vähem "lõikab nurki" siis praegu pean ma oma seisukohti muutma. Enamuse meelst on suht ok LE/LS peale sülitada ja käituda "nii nagu mina tahan".
Öelge mulle head kaasratturid, miks peakski autojuhid sellist Browni liikumises olevat objekti kuidagi respekteerima? Miks peaks rattur olema see püha loom, kellele reeglid ei kehti? Miks on ratturil teie meelest ainult õigused aga kohustusi pole?
velo.clubbers.ee
Ritchey WCS QRS vektor
Ritchey WCS QRS vektor
Re: Ratturilt ratturile, tervitustega!
Seal ristmikul tuleks parempööre kogu aeg lubada, nagu paljudel ristmikel on tehtud. Sõdan ka ise tihti sealt ja rohelise tulega, aga pean tunnistama, et punasega on parempööre ohutum. Miks? Kui mul tuleb roheline, siis tuleb ka jalakäijatel.Kui mul on punane, on parempööre vaba. See pole probleem, aga mõttetu. Aga Viimsi poolt tulijad tahavad vahest kui roheline süttib, kiirelt enne teisi vasakpööre ära teha ja nii olengi põhimõtteliselt ninapidi koos olnud ja ise kohe peale lubavat foori parempöördel peale kiirendust pidurid plokki pannud.
Sama lugu on, kui on 2 rida otse ja tuleb vasakpöördeks kolmas rida, kuhu on mul vaja minna. Kui on vähe autosid, pole probleem, aga tiheda liiklusega on mulle turvalisem ja autojuhtidele lihtsam, kui varastan punast tuld, et reastuda vasakule ära. Teisiti on see minule ohtlik ja autojuhte närviliseks tegev. Aga need on minu jaoks erandid, üldjuhul panen ikka rohelisega.
Sama lugu on, kui on 2 rida otse ja tuleb vasakpöördeks kolmas rida, kuhu on mul vaja minna. Kui on vähe autosid, pole probleem, aga tiheda liiklusega on mulle turvalisem ja autojuhtidele lihtsam, kui varastan punast tuld, et reastuda vasakule ära. Teisiti on see minule ohtlik ja autojuhte närviliseks tegev. Aga need on minu jaoks erandid, üldjuhul panen ikka rohelisega.
Re: Ratturilt ratturile, tervitustega!
Ma usun, et Kaarel tegi kõik õigesti: veendus, et ta ennast ega kedagi teist ei ohusta ja et politseid ei ole. Ja edasi oleks täiesti tobe olnud seal trackstandi harjutada.
Mis taskusolevatesse rusikatesse puutub, siis lollide järgi enda elu ümber tegema hakata - nomaeitea.
Mis taskusolevatesse rusikatesse puutub, siis lollide järgi enda elu ümber tegema hakata - nomaeitea.
Re: Ratturilt ratturile, tervitustega!
tripp'i suhtumine võtab natuke sõnatuks.
Minu arust on punase fooritulega peatumine ja muidu reeglitest kinnipidamine elementaarne. Mul ei tuleks pähegi teisiti sõita. Ma olen noorest peale autorooli ka keeranud, et liikluses ma lähen automaatselt autojuhi rolli. Sõidan sõiduteel ja näitan suunda jms.
Tartus on liiklus muidugi palju rahulikum ka, 80-sega kihutavaid jeepudega mimme näeb väga harva. Pigem on probleem et vanatädi värskast jääb ratturitel ette oma 30-se kiirusega.
Minu arust on punase fooritulega peatumine ja muidu reeglitest kinnipidamine elementaarne. Mul ei tuleks pähegi teisiti sõita. Ma olen noorest peale autorooli ka keeranud, et liikluses ma lähen automaatselt autojuhi rolli. Sõidan sõiduteel ja näitan suunda jms.
Tartus on liiklus muidugi palju rahulikum ka, 80-sega kihutavaid jeepudega mimme näeb väga harva. Pigem on probleem et vanatädi värskast jääb ratturitel ette oma 30-se kiirusega.
Re: Ratturilt ratturile, tervitustega!
Ja maakohas on ka omaette sündmus üldse foori näha.Kirsa kirjutas:Tartus on liiklus muidugi palju rahulikum ka, 80-sega kihutavaid jeepudega mimme näeb väga harva. Pigem on probleem et vanatädi värskast jääb ratturitel ette oma 30-se kiirusega.
Re: Ratturilt ratturile, tervitustega!
Andres ja Pearu olid naabrid. “Litsid mehed need Vargamäe omad,” ütles kõrtsmik ja sülitas lirtsti põrandale. Nad ei saanud õhtul magama minna kui polnud üksteisele keeranud. Algul ei teinud Andres Pearust välja. Pearu lõhkus aia sisse augu, Andres ei läinud mölisema, vaid parandas ise ära. Andres ei andnud kätte,aga Pearu ikka sõitis tagant sisse. Matu armastas Pearut…kividega loopida. Käisid kogu aeg kohtus, Andres ajas (õigust) taga, kuid tavaliselt pani Pearu Andresele kohtupingis ära. Pearu tahtis rallit, aga Andresele meeldis ratsutada. Andres oli Pearu jaoks liiga tuim, Pearu oleks rohkem särtsu tahtnud. Kui Pearu omandas Andrese võtted, läksid püksid vastu Pearu tahtmist Andrese jalga. Tegelikult ei olnud Pearu paha, aga talle lihtsalt meeldis teistele keerata. Andrese ja Pearu vahel seisis tüli. Jäi mulje, et hobune viis purjus peaga Pearu rukkisse, kuigi tegelikult tahtis Andres Pearule lihtsalt keerata, sest mätas oli juba kuiv.Villem T kirjutas: Mis taskusolevatesse rusikatesse puutub, siis lollide järgi enda elu ümber tegema hakata - nomaeitea.
Viimati muutis suuroja, 18. 05. 2012. 13:31, muudetud 1 kord.
Mida valjomine sa sõuad, seda kovam jalg om.
Re: Ratturilt ratturile, tervitustega!
Hea, et prantslased näiteks Singapuri või Hong Kongi elu-olu ning reeglite üle ei otsustatripp kirjutas:Tuttav prantslane pidas mulle kunagi pika loengu sellest, kuidas nemad, prantslased, suhtuvad reeglitesse.
Põhimõtteliselt võetakse neid kui väljakutseid, millest tuleb kuidagi ümber hiilida või neid naeruvääristada.
Ja illustreeris seda just ristmiku punase tule ülesandega. Pärast kirjeldust ohtudest, mis ristmikku ületades sind ootavad, lõpetas ta jutu "... sisuliselt on see riskide hindamise ülesanne ja üsna keeruline. Kuidas saab keegi üldse mõelda, et tavaline elektripirn teeb seda tööd paremini kui mina, inimene???"
Segasaun on siis, kui on puu- ja elektriküte.
Re: Ratturilt ratturile, tervitustega!
Antti naljatilk, sa teed teema reeglite järgimisest ja kui ma siis samal teemal kirjutan, nimetad seda trollimiseks. Ise oled / alustasid!!!
Ma arvan, et nii LE / LS kui kõik muud seadused on täis sätteid, mida KÕIK RIKUVAD. KOGU AEG. Tihti teadmatusest, tihti aga sellest, et seadused on kirjutatud kas ideaalset maailma silmas pidades või siis mingi konkreetse olukorra jaoks ja neid tavaelus täita ei olegi hästi võimalik. Mul näiteks niidab maal naabripoiss muru, paar korda suve jooksul, teoorias peaks mina selle pealt maksma sots- ja tema tulumaksu ja lisanduv paberi-asjandus võtab rohkem aega kui muruniit minu jaoks võidab.
Samuti liiklusseadus ja liiklusmärgid. 90 km/h piir on näiteks mingi üldine keskmine. Mingite liiklus-, tee- ja nähtavus-olude juures on see asulavälisel teel enam-vähem riskivaba kiirus. Tegelikult peaks see piir olema dünaamiline, aga keegi ei saa panna üles liiklusmärki tekstiga "IF lumetorm AND jäide THEN 30 ELSE IF jne". Seega pannakse 90, enamasti ongi see mõistlik, aga mõnikord mitte ja siis kogu liiklusvoog sõidab 95 või 100 või ka 60 või 30.
Ja siis on isehakand politseid, kellele ÜHE KONKREETSE REEGLI - näiteks selle 90 - rikkumine ei meeldi. Ja kes siis trollivad maanteel. Ja sõimavad foorumites. Mis sest, et naabripoisi eest nad sotsmaksu ei maksa ja lapse kirjutavad koolipanekuks Tallinna kesklinna kauge sugulase juurde sisse või pargivad kõnniteele jne jne.
Me KÕIK rikume seadusi, mõnikord või kogu aeg, ja oleme "hallis alas". Aga kui leiame kellegi, kes on hallis alas veidi teise koha peal, siis tõstame kisa.
Ma arvan, et nii LE / LS kui kõik muud seadused on täis sätteid, mida KÕIK RIKUVAD. KOGU AEG. Tihti teadmatusest, tihti aga sellest, et seadused on kirjutatud kas ideaalset maailma silmas pidades või siis mingi konkreetse olukorra jaoks ja neid tavaelus täita ei olegi hästi võimalik. Mul näiteks niidab maal naabripoiss muru, paar korda suve jooksul, teoorias peaks mina selle pealt maksma sots- ja tema tulumaksu ja lisanduv paberi-asjandus võtab rohkem aega kui muruniit minu jaoks võidab.
Samuti liiklusseadus ja liiklusmärgid. 90 km/h piir on näiteks mingi üldine keskmine. Mingite liiklus-, tee- ja nähtavus-olude juures on see asulavälisel teel enam-vähem riskivaba kiirus. Tegelikult peaks see piir olema dünaamiline, aga keegi ei saa panna üles liiklusmärki tekstiga "IF lumetorm AND jäide THEN 30 ELSE IF jne". Seega pannakse 90, enamasti ongi see mõistlik, aga mõnikord mitte ja siis kogu liiklusvoog sõidab 95 või 100 või ka 60 või 30.
Ja siis on isehakand politseid, kellele ÜHE KONKREETSE REEGLI - näiteks selle 90 - rikkumine ei meeldi. Ja kes siis trollivad maanteel. Ja sõimavad foorumites. Mis sest, et naabripoisi eest nad sotsmaksu ei maksa ja lapse kirjutavad koolipanekuks Tallinna kesklinna kauge sugulase juurde sisse või pargivad kõnniteele jne jne.
Me KÕIK rikume seadusi, mõnikord või kogu aeg, ja oleme "hallis alas". Aga kui leiame kellegi, kes on hallis alas veidi teise koha peal, siis tõstame kisa.
Re: Ratturilt ratturile, tervitustega!
Olgu, ma saan aru, et keegi ei saa aru aga sõna tahaks ikka võtta
Vaadake korraks kõrgemale oma "tee aga ära vahele jää" ja "teised teevad nii, ma teen ka!" tasandilt. Kui ei suuda oma kastist välja rebida siis olgu, voolaku need sõnad siis kurtidele kõrvadele.
Võite öelda, et ma olen idealist ja sinisilm, kuid ma tahaks näha, et rattur on kunagi Eesti liikluse täieõiguslik osa, mitte ei pea dzhungliseaduste alusel endale kohta välja võitlema. See nõuab muutust mitte ainult kõigi teiste mõtlemises, vaid ka ratturite endi.
Vanasõna ütleb "loll on see, kes vabandust ei leia" ja nii on ka liikluses. Autojuhi mõte lõppeb rooliga ja kui see punasega ülesõit (loe: mistahes LS rikkumine) oli tehtud ka ratturi enda ohutust silmas pidades siis autojuhi jaoks on see ikkagi rullnoklus, ülbus ja kõik muud negatiivsed mõtted sinna otsa.
Tahtmatult see negatiivsus kandub üle kõigile ratturitele ja nii saabki järgmise jalgrattateemalise artikli kommentaaridest lugeda mõttevahetusi teemal "jalgratturid tuleks kõik maha lasta".
Ma ei propageeri pimedat reeglite järgimist. See punase tule keiss oli lihtsalt katalüsaator teemale. Kogu selle teemakäsitluse minupoolne sõnum oli (ja on praegugi) väike palve ratturitele (ja kõigile teistele, ka väljaspool liiklust), näha oma tegusid suuremas plaanis kui "siin ja praegu".
Vaadake korraks kõrgemale oma "tee aga ära vahele jää" ja "teised teevad nii, ma teen ka!" tasandilt. Kui ei suuda oma kastist välja rebida siis olgu, voolaku need sõnad siis kurtidele kõrvadele.
Võite öelda, et ma olen idealist ja sinisilm, kuid ma tahaks näha, et rattur on kunagi Eesti liikluse täieõiguslik osa, mitte ei pea dzhungliseaduste alusel endale kohta välja võitlema. See nõuab muutust mitte ainult kõigi teiste mõtlemises, vaid ka ratturite endi.
Vanasõna ütleb "loll on see, kes vabandust ei leia" ja nii on ka liikluses. Autojuhi mõte lõppeb rooliga ja kui see punasega ülesõit (loe: mistahes LS rikkumine) oli tehtud ka ratturi enda ohutust silmas pidades siis autojuhi jaoks on see ikkagi rullnoklus, ülbus ja kõik muud negatiivsed mõtted sinna otsa.
Tahtmatult see negatiivsus kandub üle kõigile ratturitele ja nii saabki järgmise jalgrattateemalise artikli kommentaaridest lugeda mõttevahetusi teemal "jalgratturid tuleks kõik maha lasta".
Ma ei propageeri pimedat reeglite järgimist. See punase tule keiss oli lihtsalt katalüsaator teemale. Kogu selle teemakäsitluse minupoolne sõnum oli (ja on praegugi) väike palve ratturitele (ja kõigile teistele, ka väljaspool liiklust), näha oma tegusid suuremas plaanis kui "siin ja praegu".
velo.clubbers.ee
Ritchey WCS QRS vektor
Ritchey WCS QRS vektor
Re: Ratturilt ratturile, tervitustega!
Mis vabandus või ettekääne see on? See peaks olema põhjus häbi tunda. Ma rikun ka vahel aga ma ei hakka selle pärast siin trummi taguma, et see on õige ja seadused ongi selleks, et leida nutikaid või labaseid lahendusi nende rikkumiseks. Liikluses piirduvad minu rikkumised enamasti sellega, et liiklustühjal tänaval lipsan vahest rattaga punase alt läbi. Liiklusega tänaval olen teiste liiklejatega alati võrdne ja ootan rohelist. Autoga ootan alati rohelist, isegi jala ei pea ma paljuks tühja tänava ääres seista ja oodata.tripp kirjutas:... LE / LS kui kõik muud seadused on täis sätteid, mida KÕIK RIKUVAD. KOGU AEG. /---/ Me KÕIK rikume seadusi,
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Ratturilt ratturile, tervitustega!
Villem, kas sa autoroolis käituks samamoodi? Lihtsalt huvitav.Villem T kirjutas:Ma usun, et Kaarel tegi kõik õigesti: veendus, et ta ennast ega kedagi teist ei ohusta ja et politseid ei ole. Ja edasi oleks täiesti tobe olnud seal trackstandi harjutada...
Kokkuvõttes see "diskussioon" midagi ei muuda. IMHO taandub asi sellele mida olen ka varem antud temaatikas välja öelnud
Mati kirjutas:Kokkuvõttes taandub kõik indiviidi loomulikule intelligentsusele. Seda kas on või ei ole. Nii nagu lukk on looma jaoks on ka seadus ...
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: Ratturilt ratturile, tervitustega!
Rusikas taskus, ärapanemine, tolerantsus, mõistlikkus, kannatlikkus, teistega arvestamine, püüd näha asju teise inimese silmade läbi, hetkeemotsioonid jpm. 40-selt asetada end 17-ne aastase rolli hästi ei õnnestu, vähemalt mitte alati. Nad on ikka täisti arusaamatud vennad, vähemalt mõnikord.
Re: Ratturilt ratturile, tervitustega!
1) Tripil soovitaks kõigepealt liikuda väljaspool Eestit - paljudes riikides on erinevaid märke, mis reguleerivad kiirust kui ilmaolud muutuvad. Näiteks tema sõber prantslane võiks pikalt rääkida, kuidas teedel on mitu lubatud kiiruse märki, millest aeglasem on tavaliselt varustatud vihmapilve kujuga (ei tea miks?).tripp kirjutas:...Samuti liiklusseadus ja liiklusmärgid. 90 km/h piir on näiteks mingi üldine keskmine. Mingite liiklus-, tee- ja nähtavus-olude juures on see asulavälisel teel enam-vähem riskivaba kiirus. Tegelikult peaks see piir olema dünaamiline, aga keegi ei saa panna üles liiklusmärki tekstiga "IF lumetorm AND jäide THEN 30 ELSE IF jne". Seega pannakse 90, enamasti ongi see mõistlik, aga mõnikord mitte ja siis kogu liiklusvoog sõidab 95 või 100 või ka 60 või 30....
Me KÕIK rikume seadusi, mõnikord või kogu aeg, ja oleme "hallis alas". Aga kui leiame kellegi, kes on hallis alas veidi teise koha peal, siis tõstame kisa...
2) Me KÕIK ei riku seadusi - lihtsalt MÕNED otsivad anonüümset vabandust a'la teised ka...
3) toetan Antit - kui ratturid ei pea kinni reeglitest, siis ei ole õigust nõuda seda ka teistelt. Ärge urisege enam emmede kallal kes oma lapsi rattateel jalutavad või inimestega, kelle koerad ilma suukorvita vabalt ringi jooksevad - pole teil vaja seadust järgida, miks peaks nemad? Vabandus, et MINA teisi ei ohusta, pole piisav, sest koer ka ei ohusta omanikku ja üleüldse rattur oma kiire liikumisega provatseerib süütut koera ...
tuksub-sõidan, tuksub-sõidan, tuksubtuksubtuksub - pean pausi...
Re: Ratturilt ratturile, tervitustega!
Uhh!! Olen kogemata võtnud endale über-rullnoka rolli.
Tegelikult olen üle 40 ja omast arust suht rahulik liikleja nii roolis kui lenksul.
Ja ei taha kutsuda kedagi midagi rikkuma.
Ma lihtsalt arvan, et teisele inimesele näpuga näitamine on enamasti "pada vs katel" sorti tegevus.
Tegelikult olen üle 40 ja omast arust suht rahulik liikleja nii roolis kui lenksul.
Ja ei taha kutsuda kedagi midagi rikkuma.
Ma lihtsalt arvan, et teisele inimesele näpuga näitamine on enamasti "pada vs katel" sorti tegevus.
Re: Ratturilt ratturile, tervitustega!
Assumption is the mother of all fuckups.tripp kirjutas:Ma lihtsalt arvan, et ...
If everything's under control, you're going too slow!
Re: Ratturilt ratturile, tervitustega!
Ei, autoga olen korralik. Isegi nii korralik, et nt Itaalias on mulle signaali antud kui öösel punase tule taha seisma jäin. Autol on numbrid, ilmselt see anonüümsus rattaga tundub rohkem tõlgendamisvabadust andvat. Rattaga ma ei sõida sugugi alati punase tulega joonelt üle, aga sageli vaikselt veeren, kui tunnen et see minu kohapeal passimine kuidagi SKP-d ei suurenda. Või on see just niipidi, et autos olen anonüümsem ja kui ma midagi ebamäärast teeks, siis ei paistaks mu alandlik kehakeel välja ja tegevus tunduks ülbe.Mati kirjutas:Villem, kas sa autoroolis käituks samamoodi? Lihtsalt huvitav.Villem T kirjutas:Ma usun, et Kaarel tegi kõik õigesti: veendus, et ta ennast ega kedagi teist ei ohusta ja et politseid ei ole. Ja edasi oleks täiesti tobe olnud seal trackstandi harjutada...
Ma hindan korralikult reeglite järgmisest oluliselt kõrgemalt üldist teistega arvestamist jms. Sest olgem ausad, öösel üksi foori taga passimine (kui olukord on adekvaatselt hinnatud jne) ei tee maailma kuidagi paremaks, oled sa autoga või rattaga või ilma. Aga autoga ikka passin ja muidu pigem mitte.
Minus ei tekita see ka mingeid emotsioone, kui keegi maanteel kiirust ületab. Seni kui ta seda kuidagi lollilt ei tee, muid liiklejaid ohustades. Mis politsei kihutamisest arvab, on tema ja politsei vaheline asi.
Re: Ratturilt ratturile, tervitustega!
Miks laskutakse äärmustesse ja räägitakse "öösel inimtühjas linnas" punase tulega üle sõitmisest? Selgelt on ju rattureid, kes teevad seda ka päise päeva ajal, kui liiklus aktiivne on.
Või on ehk nightride vahepeal väga popiks muutunud ja põhiline trenn/sõit käib nüüd öösel?
Või on ehk nightride vahepeal väga popiks muutunud ja põhiline trenn/sõit käib nüüd öösel?
- pärnu rattur
- Rattur
- Postitusi: 551
- Liitunud: 14. 08. 2009. 18:29
Re: Ratturilt ratturile, tervitustega!
See, et miljon kärbest sitta söövad, ei tähenda, et see veel hästi maitseks.
Ärge näkku lööge! [/OT]
Re: Ratturilt ratturile, tervitustega!
Ei jõua tervet teemat läbi lugeda, aga ma olen ilmselt samuti üks neist rattahuligaanidest, keda Antti tervitab. Tervitan vastu!
Ise lähtun rattaga liigeldes kolmest asjast ja kusjuures järgmises järjekorras:
1) Enda ohutus
2) Teiste liiklejate võimalikut vähene häirimine
3) Liikluseeskiri
Täpselt selline nägemus on mul umbes 10-aastase tänavarattaurikarjääri jooksul paika loksunud. Jah, see tähendab tihti punaste tulede eiramist, juhul kui ma olen veendunud manöövri ohutuses ja väldin sellega oma liikluses jalus töllerdamist. Nt linnaliikluses rattaga startimine võtab tahes-tahtmata aega ja autojuhtide jaoks on sinuga samast reat möödumine ikkagi tülikas. Hea näide on nt. Liivalaia tn, mida ma sõidan iga õhtu nii, et ületan jalakäijate foorid paar sekundit enne roheliseks minemist - nii ei jää ma terve tänavapikkuse jooksul ühelegi autole jalgu, eriti veel paremale Tartu maanteele keerajatele. Ja suurendan sellega enda turvalisust ilmselt ca 10x kuna saan paari sekundilise "varastamise" tulemusena tühja tänava. Käsi südamel - ma ei ole iialgi selle manöövriga ühtegi jalakäijat häirinud, kuna nende rohelise tsükli lõpuks on tee 99,9% juhtudest juba ammu tühi. Ja nendel ülejäänud 0,1% juhtudest jään ma loomulikult seisma
Sama kehtib paljude parempöörete puhul - milleks takistada ilmaasjata (de facto mitte de jure ) niigi aeglast linnaliiklust?
Ise lähtun rattaga liigeldes kolmest asjast ja kusjuures järgmises järjekorras:
1) Enda ohutus
2) Teiste liiklejate võimalikut vähene häirimine
3) Liikluseeskiri
Täpselt selline nägemus on mul umbes 10-aastase tänavarattaurikarjääri jooksul paika loksunud. Jah, see tähendab tihti punaste tulede eiramist, juhul kui ma olen veendunud manöövri ohutuses ja väldin sellega oma liikluses jalus töllerdamist. Nt linnaliikluses rattaga startimine võtab tahes-tahtmata aega ja autojuhtide jaoks on sinuga samast reat möödumine ikkagi tülikas. Hea näide on nt. Liivalaia tn, mida ma sõidan iga õhtu nii, et ületan jalakäijate foorid paar sekundit enne roheliseks minemist - nii ei jää ma terve tänavapikkuse jooksul ühelegi autole jalgu, eriti veel paremale Tartu maanteele keerajatele. Ja suurendan sellega enda turvalisust ilmselt ca 10x kuna saan paari sekundilise "varastamise" tulemusena tühja tänava. Käsi südamel - ma ei ole iialgi selle manöövriga ühtegi jalakäijat häirinud, kuna nende rohelise tsükli lõpuks on tee 99,9% juhtudest juba ammu tühi. Ja nendel ülejäänud 0,1% juhtudest jään ma loomulikult seisma
Sama kehtib paljude parempöörete puhul - milleks takistada ilmaasjata (de facto mitte de jure ) niigi aeglast linnaliiklust?
Viimati muutis clx, 18. 05. 2012. 19:42, muudetud 1 kord.
Re: Ratturilt ratturile, tervitustega!
aga tahate demagoogiat kahh natuke
Vaatasin eile hoki veerandfinaale ja kõikides mängudes lasid kohtunikud üldtunnustatud reegleid päris karmilt rikkuda. Miks? Sest nendel mängudel oli tavapärasest erinev iseloom ja 100% reegleid järgiv vile oleks need mängud tuksi keeranud.
Siin käib praegu illge kohtumõistmine situatsioonide üle, mida keegi kohapeal pole näinud, ega hinnanud kõiki lisanüansse.
Seda Pirita ristmikku olen 10 aasta jooksul suviti nädalas vähemalt 2-3 korda ületanud. Olen punasega paremale pööranud, täie pasaga. Olen seisma jäänud ja rohelist oodanud. Olen maha tulnud ja üle sebra läinud. Olen punasega otse "läbi-imbunud".
Kõik erinevad olukorrad vastavalt hetke situatsioonile, nagu eeldatavalt ka teema "peasüüdlane" seekord otsustas...siis sedamoodi
Vaatasin eile hoki veerandfinaale ja kõikides mängudes lasid kohtunikud üldtunnustatud reegleid päris karmilt rikkuda. Miks? Sest nendel mängudel oli tavapärasest erinev iseloom ja 100% reegleid järgiv vile oleks need mängud tuksi keeranud.
Siin käib praegu illge kohtumõistmine situatsioonide üle, mida keegi kohapeal pole näinud, ega hinnanud kõiki lisanüansse.
Seda Pirita ristmikku olen 10 aasta jooksul suviti nädalas vähemalt 2-3 korda ületanud. Olen punasega paremale pööranud, täie pasaga. Olen seisma jäänud ja rohelist oodanud. Olen maha tulnud ja üle sebra läinud. Olen punasega otse "läbi-imbunud".
Kõik erinevad olukorrad vastavalt hetke situatsioonile, nagu eeldatavalt ka teema "peasüüdlane" seekord otsustas...siis sedamoodi
Re: Ratturilt ratturile, tervitustega!
Tunnistan üles - ma pole seal ilma mõjuva põhjuseta (loe ei mahu mööda) kunagi seisma jäänud.
Kui "Kuuesel" ringil (nagu seda nimetatatakse) põleb päripäeva sõittes Pirita LOV juures punane, sõidavad kloostrimetsa teelt ära keeravad autod linna ja Viimsi poole. Jalakäijatel on minu trajektoorile jääval paremal pöördel asuval sebral keelav tuli.
OK, jalakäijad kes ületavad Pirita teed - nendel põleb samuti roheline. Võtad veidi hoo maha veendud, et teeületajaid pole ja lähed...teisisõnu - ma ei sega mitte kedagi ja mitte keegi ei sega mind.
Ma saan aru, et punasega ei tohi, aga cammoon mehed...
Nüüd saan kohe rõvedalt näkku, aga ma kannatan ära.
Kui "Kuuesel" ringil (nagu seda nimetatatakse) põleb päripäeva sõittes Pirita LOV juures punane, sõidavad kloostrimetsa teelt ära keeravad autod linna ja Viimsi poole. Jalakäijatel on minu trajektoorile jääval paremal pöördel asuval sebral keelav tuli.
OK, jalakäijad kes ületavad Pirita teed - nendel põleb samuti roheline. Võtad veidi hoo maha veendud, et teeületajaid pole ja lähed...teisisõnu - ma ei sega mitte kedagi ja mitte keegi ei sega mind.
Ma saan aru, et punasega ei tohi, aga cammoon mehed...
Nüüd saan kohe rõvedalt näkku, aga ma kannatan ära.
Re: Ratturilt ratturile, tervitustega!
Panen ka oma tagasihoidliku arvamuse. Tegin esimese kuuese 30 aasta eest. Trennis seda valgusfoori eirasime sajaga, kuni selleni, et sajaga kurvi minemast segavaid autosid eirasime ka tee keskelt
Hiljem, treenerina, nägin kuidas loll rattur ei suuda ohtu ohust eristada. Näiteks oli mu pundist paar meest suutelised rallima tee keskelt (nagu meie muiste) kurvi ning siis sõitma sisse üle tee minevasse laste punti ning neid sõimama. Mul ei jäänud muud üle kui punt kinni pidada ja sõidukingades 50 kükisthüpet samas kohas teha lasta. Peale seda sellist pulli ka ei kordunud (eks ma tegelt eelistasin seda ringi ka vältida).
Täna üritan vana peeruna siiski punase tule all seisma jääda. (Eks siin on ka põhjus selles, et olen noorestpeast harjutanud rattal seismist ning täna tahaks vilumust mitte kaotada. Jalg maas seista oleks küll tüütu).
Aga nõustun kõigiga, kes arvavad, et reegel on täitmiseks seni kuni teda pole muudetud. Eks eksimisi tuleb loomulikult kõigil ette
Hiljem, treenerina, nägin kuidas loll rattur ei suuda ohtu ohust eristada. Näiteks oli mu pundist paar meest suutelised rallima tee keskelt (nagu meie muiste) kurvi ning siis sõitma sisse üle tee minevasse laste punti ning neid sõimama. Mul ei jäänud muud üle kui punt kinni pidada ja sõidukingades 50 kükisthüpet samas kohas teha lasta. Peale seda sellist pulli ka ei kordunud (eks ma tegelt eelistasin seda ringi ka vältida).
Täna üritan vana peeruna siiski punase tule all seisma jääda. (Eks siin on ka põhjus selles, et olen noorestpeast harjutanud rattal seismist ning täna tahaks vilumust mitte kaotada. Jalg maas seista oleks küll tüütu).
Aga nõustun kõigiga, kes arvavad, et reegel on täitmiseks seni kuni teda pole muudetud. Eks eksimisi tuleb loomulikult kõigil ette
Re: Ratturilt ratturile, tervitustega!
Statistika mõttes ütlen siis ka oma suhtumise fooridesse. Autoga miskipärast pean alati kinni, aga rattaga võtan hoo maha ja kui kedagi ei sega, siis veeren vaikse hooga läbi, päris hullu ei pane, jalgsi umbes sama. Kui liikluseeskirjast ja -suhtumisest kaasliiklejatesse veel rääkida, siis ülekäigurajale lähenedes näiteks näitan üksikule autole tavaliselt käega, et sõida läbi ja ka ise jätan samas olukorras vahest jalakäijale teed ei anna, samas ratturitele annan alati teed. Pedaale ju raskem vajutada kui gaasi- või piduripedaali . Üldiselt lähtungi sellest, et vahest tuleb liikluseeskirjale läheneda loominguliselt, aga nii et see lähenemine kaasliiklejaid võimalikult vähe häiriks.
Re: Ratturilt ratturile, tervitustega!
Pirita "kuuesel" olen timetrialit tehes kah kunagi punasega pattu teinud, kuid nõustun 100% teema algatajaga ja viimased aastad olen punast nähes lõiganud postkontori tagant parklast paremale, et saavutada "hundid söönud, lambad terved" olukorda. Ajaloost tuleb meelde, et esimene kord kui sõber pro'de kombel sealt suisa otse punasega pani, siis esinesin talle tunduvalt karmima kõnega kui Antti siin. No aga kuna ratturitel on suisa tava seal väripimedusega hiilata, siis on ka endal tulnud ette piinlikust mahasurudes, massipsühhoosiga kaasaminekut.
Re: Ratturilt ratturile, tervitustega!
Kui seadusandja oskab ette kujutada helkurvestides treenivaid rattureid, siis sellise jutu peale sattudes võib tekkida mõte, et ratastel peaks ka registreerimisnumbrid olema.marguss7 kirjutas:Autoga miskipärast pean alati kinni, aga rattaga võtan hoo maha ja kui kedagi ei sega, siis veeren vaikse hooga läbi..
Re: Ratturilt ratturile, tervitustega!
Selleks ei pea kuigi elav kujutlusvõime olema: http://www.mavic.com/en/product/apparel ... ision-VestMeipMeip kirjutas:Kui seadusandja oskab ette kujutada helkurvestides treenivaid rattureid,
Ma oleks nagu pikkade varrukatega versiooni isegi veeremas näinud.
Re: Ratturilt ratturile, tervitustega!
Eksid kahjuks praegu! See eksimus võib maksta ratturile elu! Näiteks samal ajal kui põleb seal fooris punane siis võib sooritadaAndreK kirjutas: Kui "Kuuesel" ringil (nagu seda nimetatatakse) põleb päripäeva sõittes Pirita LOV juures punane, sõidavad kloostrimetsa teelt ära keeravad autod linna ja Viimsi poole. Jalakäijatel on minu trajektoorile jääval paremal pöördel asuval sebral keelav tuli.
OK, jalakäijad kes ületavad Pirita teed - nendel põleb samuti roheline. Võtad veidi hoo maha veendud, et teeületajaid pole ja lähed...teisisõnu - ma ei sega mitte kedagi ja mitte keegi ei sega mind.
linnapoole suunduvalt suunalt vasak pöörde! Ehk auto juht tuleb näiteks Meriväljalt tahab keerata vasakule, et minna Teletorni juurde vaatab ahah näe autosid vasakult ei tule otse suunal fooris punane seega otse liikujatest ohtu ei ole ja teeb pöörde ära ja siis tuleb rattur lihtsalt tuimalt punasega üle ja kabeli mats ongi käes.
Antud juhul toodi näiteks ainult üks ristmik kus nähti ratturit tuld eiramas! Samuti nägin ise ligi kuu tagasi teist pidi ja otse liikuvat ratturit. Näiteks on minust endast sõidetud mööda minu ja auto vahelt kui mina ootan fooris rohelist ja seda siis Tuukri statoili juures. Kindlasti saaks paljud tuua analoogseid näiteid. Aga LE/LS on täitmiseks kõikidele osapooltele, et liiklus sujuks ilma suuremate õnnetusteta. Kui iga tark hakkab oma tõde leiutama kuidas temal on ohutum siis tulem on suurel määral kaos kus keegi ei suuda üksteist aimata.
Seega kui treenides foorid ei meeldi siis treeni seal kus foore ei ole! Ratturite meine on muu elanikkonna seas niigi kehva.
Ja õmblejate ameti tarkus ütleb, et lapp peab olema suurem kui auk. Seega maine aukude lappimine hiljem on palju pikem ja vaevalisem.
Re: Ratturilt ratturile, tervitustega!
Punase tulega ristmike ületajad võiks tõesti kollaseid veste kanda - siis vähemalt kaugelt näha ja autojuhtidele kah selge, mis sellise ratturi kupli all toimuda võib !
Re: Ratturilt ratturile, tervitustega!
Rivo kirjutas:Punase tulega ristmike ületajad võiks tõesti kollaseid veste kanda - siis vähemalt kaugelt näha ja autojuhtidele kah selge, mis sellise ratturi kupli all toimuda võib !
Siinkohal tervitan kahte punases riietuses ketsidega naisratturit, kes laupäeval 19. 05. kl 19.11 Sauel ringtee foori taga Paldiski suunal kannatlikult rohelist tuld ootasid.
Ise olen ka see loll, kes paneb pigem jala maha, kui punasega üle veereb.
Re: Ratturilt ratturile, tervitustega!
Ootan mina autoga eelmisel nädalal Pärnu mnt - Liivalaia ristis, suunaga linnast välja. Punane on just süttinud ning Liivalaia - Suur-Ameerika voog alustab liikumist. Nagu siil udust sööstab üle ristmiku Pärnu maanteelt Väike-Ameerikasse üksik meheeas džigitt. Juhid tallavad pidureid, signaalid üürgavad. Millimeetrite mäng. Unustasin pärast vaadata, aga kardan, et roolirattas olid suurest pigistamisest sõrmesooned sees.
Re: Ratturilt ratturile, tervitustega!
sõidan mina täna rattaga vanalinnas, raekoja platsist üle, kell üheteist aegu. Sõidan apteegi tänavast Vene tänava poole, parajalt allamäge. Tee on ühesuunaline ja Vene tänava poolt ei tohiks keegi autoga vastu tulla.
Aga autojuhtidel on kombeks sõita ühesuunalistel tänavatel taguripidi, siis vist ei pane keegi tähele ja nende arust ei riku siis nad ka reegleid. Ja oli millimeetrite mäng, et ta poleks must üle sõitnud, ma ei jõudnud kellagi lasta, vaid hüppasin auto ja maja vahele.
Hoog oli mehel kõva.
Oleks seal olnud mõni lapsetooliga rahulik kulgeja oleks õnnetus olnud päris kindlasti...
Aga selline see elu kord on.
Pada sõimab katelt,...
Aga mis me teha saame. Kui seisame foori taga ja näeme kedagi punasega üle tormamas on hea öelda, näe rumal läheb üle tee ja aju asemel tal küpsised. Teen iga kord nii ja nüüd ütlevad seda lapsed iga tädi-onu kohta kes punasega üle läheb. Ja see mõjub, vahest. Vähemalt on tore kuulda seda lapse suust, see ei pidavat ju valetama.
Soovitan endiselt teha rikkujatest pilte, videosid, riputada neid veebi, kel soovi saata korrakaitseorganistesse jne. Kel soovi mingi abipolitseinikuks või muposse ja võtku omale südemeasjaks seada kord majja.
Ja loomulikult on siin foorumis hea auru välja lasta
elagu demokraatia
Aga autojuhtidel on kombeks sõita ühesuunalistel tänavatel taguripidi, siis vist ei pane keegi tähele ja nende arust ei riku siis nad ka reegleid. Ja oli millimeetrite mäng, et ta poleks must üle sõitnud, ma ei jõudnud kellagi lasta, vaid hüppasin auto ja maja vahele.
Hoog oli mehel kõva.
Oleks seal olnud mõni lapsetooliga rahulik kulgeja oleks õnnetus olnud päris kindlasti...
Aga selline see elu kord on.
Pada sõimab katelt,...
Aga mis me teha saame. Kui seisame foori taga ja näeme kedagi punasega üle tormamas on hea öelda, näe rumal läheb üle tee ja aju asemel tal küpsised. Teen iga kord nii ja nüüd ütlevad seda lapsed iga tädi-onu kohta kes punasega üle läheb. Ja see mõjub, vahest. Vähemalt on tore kuulda seda lapse suust, see ei pidavat ju valetama.
Soovitan endiselt teha rikkujatest pilte, videosid, riputada neid veebi, kel soovi saata korrakaitseorganistesse jne. Kel soovi mingi abipolitseinikuks või muposse ja võtku omale südemeasjaks seada kord majja.
Ja loomulikult on siin foorumis hea auru välja lasta
elagu demokraatia