SEB Tartu Rattaralli 2012 27.05.2012
Foorumi reeglid
Võistluste osaluste müügifoorum asub: viewforum.php?f=152
Võistluste osaluste müügifoorum asub: viewforum.php?f=152
Re: SEB Tartu Rattaralli 2012 27.05.2012
3:20 pundis kukuti nii, et vähe polnud. Üks esimesi oli Elvasse sisenemisel sirgel teel. Siis kukuti enne esimest korda Otepääle jõudmist, jälle sirgel teel. Siis Tristari ringil Otepääle tagasitulles (jälle sirgel) nii, et kukkumisest pidi mööda teeperve mööda kõndima. Ühel kukkumisel oli üks kukkuja näost ikka nii verine, et kõhe hakkas. Ja siis osati kukkuda veel ka viimastel kilomeetritel. Endalgi oli napikas pärast diagonaalis raudtee ületust, kus järsku vasakul teepiirded välja ilmusid. Kusagil pärast Kambjat oli ka ärev hetk, kui keset asfaldit oli just kurviga laskumisel mingi klibu. Enne Otepääd kuni Tartuni oli 3:20 grupiga väga meeldiv sõita, ilmselt oldi enamuses maha rahunetud. Samuti tulid grupil väga hästi välja kõik ohtlikuks peetud pöörded
Re: SEB Tartu Rattaralli 2012 27.05.2012
See aasta oli mul neljas kord maanteerattaga ja esimene kord kui ilma vahejuhtumiteta lõpetasin (eelmine aasta 3 tagakummi purunemist, üleelmine aasta paar km peale starti näoli asfaldile, aasta varem 3 esikummi purunemist).
Viimased aastad olen loobunud tulemuse tegemisest ja eesmärk on eluga lõpetada, seega väldin suuri gruppe ja lasen need heaga mööda. Enamuse ajast sõidan päris üksi ja seekord oli Otepäält Tartu poole minnes päris korralik vastutuul ning andis ikka pressida. 12km enne lõppu oli tulemus käes - äkiline nälg sest ega ma peale geelide midagi polnud söönud seekord, seega tempo langes veelgi. sellest hoolimta olen rahul alla 5h ajaga ja terveks jäänud kontidega
Mainida tahaks üht väga ebameeldivat seika enne starti kus üks võistkond kihutas suurel kiirusel ratastega Riia mäest alla ja punase tulega üle kaubamaja ülekäiguraja kus oli mitukümmend inimest teed ületamas. Ratturid tõid viimasel hetkel kuuldavale paraja sõjakisa mille tulemusel inimesed ehmunult igas suunas eest hüppasid, see oli ikka päris ime, et keegi pihta ei saanud. Stardini oli aega vähemalt pool tundi seega kiiret polnud neil kuhugi ja selline käitumine pole minuarust mitte mingit moodi aktsepteeritav. Tegemist oli selle võistkonnaga http://www.cyclingfever.com/team.html?team_idd=ODYxNg==
Viimased aastad olen loobunud tulemuse tegemisest ja eesmärk on eluga lõpetada, seega väldin suuri gruppe ja lasen need heaga mööda. Enamuse ajast sõidan päris üksi ja seekord oli Otepäält Tartu poole minnes päris korralik vastutuul ning andis ikka pressida. 12km enne lõppu oli tulemus käes - äkiline nälg sest ega ma peale geelide midagi polnud söönud seekord, seega tempo langes veelgi. sellest hoolimta olen rahul alla 5h ajaga ja terveks jäänud kontidega
Mainida tahaks üht väga ebameeldivat seika enne starti kus üks võistkond kihutas suurel kiirusel ratastega Riia mäest alla ja punase tulega üle kaubamaja ülekäiguraja kus oli mitukümmend inimest teed ületamas. Ratturid tõid viimasel hetkel kuuldavale paraja sõjakisa mille tulemusel inimesed ehmunult igas suunas eest hüppasid, see oli ikka päris ime, et keegi pihta ei saanud. Stardini oli aega vähemalt pool tundi seega kiiret polnud neil kuhugi ja selline käitumine pole minuarust mitte mingit moodi aktsepteeritav. Tegemist oli selle võistkonnaga http://www.cyclingfever.com/team.html?team_idd=ODYxNg==
Re: SEB Tartu Rattaralli 2012 27.05.2012
Ise ka 4h ja mõned minutid peale pundis. Minuarust oli ka niikaua asi kontrolli all kui pikem distants koos oli..Nii kui peale pangodi lühike distants sisse tuli,läks väga pornoks ära aga kokkuvõttes oma esimese maantee võistlusega ja seda veel baigi seljas,jäin rahule.
Re: SEB Tartu Rattaralli 2012 27.05.2012
Jah, just kõige eelpoolkirjetet sündmuste tõttu olen ma loobunud selles "pesumasinas"andre170 kirjutas:3:20 pundis kukuti nii, et vähe polnud. Üks esimesi oli Elvasse sisenemisel sirgel teel. Siis kukuti enne esimest korda Otepääle jõudmist, jälle sirgel teel. Siis Tristari ringil Otepääle tagasitulles (jälle sirgel) nii, et kukkumisest pidi mööda teeperve mööda kõndima. Ühel kukkumisel oli üks kukkuja näost ikka nii verine, et kõhe hakkas. Ja siis osati kukkuda veel ka viimastel kilomeetritel. Endalgi oli napikas pärast diagonaalis raudtee ületust, kus järsku vasakul teepiirded välja ilmusid. Kusagil pärast Kambjat oli ka ärev hetk, kui keset asfaldit oli just kurviga laskumisel mingi klibu. Enne Otepääd kuni Tartuni oli 3:20 grupiga väga meeldiv sõita, ilmselt oldi enamuses maha rahunetud. Samuti tulid grupil väga hästi välja kõik ohtlikuks peetud pöörded
osalemast. Rattaralli ise on vinge ja kiirus üleval, aga sa kunagi ei tea, kuna mõni tšainik sinu ees niisama maoli viskab....... Loodan, et sel aastal läks vähem luid ja nahka...
Re: SEB Tartu Rattaralli 2012 27.05.2012
ja ega tsainik ise ka tea,,holden kirjutas: aga sa kunagi ei tea, kuna mõni tšainik sinu ees niisama maoli viskab.......
Minu poolt kirikusse 3 suuremat lühtrit seekord.
1. Elvas, kui ohutus-saarel seisnud turvaja kollane lipp rippus allpool mune ja need kes ei osanud seda saart aimata, trügisid nii, et kodarajuppe lendas vastu piipe ja prille.
2. 10 km enne lõppu 3.30 pundi sabas rahulikult tiksudes, kui nuuskamise ajal suht siledal siledal teel mingi muhk käed üle lenksu lahti lõi ja jalad klippidest lahti ja siis see tsainik seal pundi taga kõhuli lenksul neid S-poognaid joonistas, kuni lenksu pihku ja jalad maad mööda lohisema sai. Ja käindki maoli. Tänud tüübile, kes siis korraks käe seljale pani ja miski kiitva "killu" pani. Süda oli kurgus ( pulsikas lõpetas "triki" alguse hetkel õnneks salvestamise. Kõik toimus kiirusel 40-20.
3. 500m enne joont. Aga seda oli oodata, sest koos oli liiga palju rahvast ja "spurtijad" vajusid järjest tagurpidi läbi.
Tegelikult oli see 3.30 punt väägagi arvestava ja rahuliku sõiduga. Seekord.
Re: SEB Tartu Rattaralli 2012 27.05.2012
Miks ainult tšainik, Taaramäe kukkumise põhjustasid Karla ja Rannamaa (vt tänane Postimees). Pole ju väga tsainikud.holden kirjutas:Rattaralli ise on vinge ja kiirus üleval, aga sa kunagi ei tea, kuna mõni tšainik sinu ees niisama maoli viskab....... Loodan, et sel aastal läks vähem luid ja nahka...
Ja kui vaadata profide sõite siis pole seal küll vähem kukkumisi kui Rattarallil.
Re: SEB Tartu Rattaralli 2012 27.05.2012
Viies kord läbitud. Jäin ise terveks ja ratas ka. Aeg normaalne, hing rahul ja tagurpidi rada meeldis ka rohkem.
Kas kuskil pilte ka on juba?
Kas kuskil pilte ka on juba?
Re: SEB Tartu Rattaralli 2012 27.05.2012
Ise käisin sedakorda karvajalgade rahvasõidul
Kuid sellegi poolest annab soovida mõnede võistlejate mõtlematus.
Kambja TP-s otsustasid 2 oranzides kostüümides härrat keset teed manustada igasugust head ja paremat.
Lepime ikkagi kokku, et igasugune joomine ja söömine käib raja kõrval mitte keset teed.
tänan tähelepanu eest!
Kuid sellegi poolest annab soovida mõnede võistlejate mõtlematus.
Kambja TP-s otsustasid 2 oranzides kostüümides härrat keset teed manustada igasugust head ja paremat.
Lepime ikkagi kokku, et igasugune joomine ja söömine käib raja kõrval mitte keset teed.
tänan tähelepanu eest!
Re: SEB Tartu Rattaralli 2012 27.05.2012
Hei,
Teab keegi, kas miski erisaade kogu weekendist või siis ainult trrist ka on tulemas?
Teab keegi, kas miski erisaade kogu weekendist või siis ainult trrist ka on tulemas?
Trennis tuleb sõita sama kiirest, kui võistlusel. Või isegi natuke kiiremini!
Re: SEB Tartu Rattaralli 2012 27.05.2012
Neljapäeval kell 21.00 Kanal12
If everything's under control, you're going too slow!
Re: SEB Tartu Rattaralli 2012 27.05.2012
See kord siis 13. kord Rattaralli läbitud. Aeg 3:54. Oma silmaga nägin vähemalt 4 kukkumist, millest üks enne Sihvat suht suurel kiirusel nii 50 km/h oli eriti valus näha ja kuulda. Samas enne lõppu 2-3 km korraldati neid lausa jadamisi, neid ei võtnud arvesse:) 10 km enne lõppu oli meie pundiga ühinenud lühikese raja esimene ots, ju nad hakkasid seal kohti jagama. Kui ikka ühes pundis pikemat aega sõidad, siis jäävad teatud tegelased meelde, kelle läheduses tuleb olla eriti ettevaatlik:) Siiani on õnnestunud kõik rallid läbida kukkumata, kuigi olukordi on olnud.Väga hea mulje jättis üks soomlaste seltskond, ilmselt mingi rattaklubi naised ja mehed, kõik ühtses sinises vormis, sõitsid väga organiseeritult ja korrektselt. Nende taga oli julgem tunne sõita:)
Re: SEB Tartu Rattaralli 2012 27.05.2012
Lõpetasin 4h+ pundis, koos lühikese maa meestega. Ca 35-40km oli ränk kukkumine minu ees, kui üks seltsimees teisele tagarattasse sõitis ja seepeale kukkus nii, et kiiver ragises ja tükke lendas. Ise muidugi pidurdada ei jõudnud, aga jõudsin lenksu pöörata ja see päästis otsasõidust. Ülim joppamine võiks öelda. Sain ainult väga kergelt riivata.
Napikaid nägin veel, kus kukkumine oli inimestel väga lähedal.
Enne lõppu oli üks kukkumine, kus mees pikali lamas asfaldil ja kiirabi oodati.
Sõiduga rahul ja emotsioon hea, kuna sõitsin esimest korda pikka ja maanterattaga pole varem võistelnud. Selg pidas ka õnneks vastu lõpuni
Napikaid nägin veel, kus kukkumine oli inimestel väga lähedal.
Enne lõppu oli üks kukkumine, kus mees pikali lamas asfaldil ja kiirabi oodati.
Sõiduga rahul ja emotsioon hea, kuna sõitsin esimest korda pikka ja maanterattaga pole varem võistelnud. Selg pidas ka õnneks vastu lõpuni
Hobiratturi blogi: https://hobirattur.weebly.com/
Re: SEB Tartu Rattaralli 2012 27.05.2012
Jaa, elu on seiklus. Aga sellest seiklusest olen ma loobunud. Juba neljas aasta and counting...andre170 kirjutas:3:20 pundis kukuti nii, et vähe polnud. Üks esimesi oli Elvasse sisenemisel sirgel teel. Siis kukuti enne esimest korda Otepääle jõudmist, jälle sirgel teel. Siis Tristari ringil Otepääle tagasitulles (jälle sirgel) nii, et kukkumisest pidi mööda teeperve mööda kõndima. Ühel kukkumisel oli üks kukkuja näost ikka nii verine, et kõhe hakkas. Ja siis osati kukkuda veel ka viimastel kilomeetritel. Endalgi oli napikas pärast diagonaalis raudtee ületust, kus järsku vasakul teepiirded välja ilmusid. Kusagil pärast Kambjat oli ka ärev hetk, kui keset asfaldit oli just kurviga laskumisel mingi klibu. Enne Otepääd kuni Tartuni oli 3:20 grupiga väga meeldiv sõita, ilmselt oldi enamuses maha rahunetud. Samuti tulid grupil väga hästi välja kõik ohtlikuks peetud pöörded
Re: SEB Tartu Rattaralli 2012 27.05.2012
Tõsi, mulle imponeerisid ka paar soomlast, arvestasid hästi kaassõitjatega.
Kuid ühele Focus-ratta omanikule pidin tegama suulise noomituse, kuna ta pahatihti vaatas oma lenksu peal olevat Garmini (või siis imetles oma jalgade tööd..) .. igatahes kohati ikaldus ohtlikult paremale-vasakule
Kuid ühele Focus-ratta omanikule pidin tegama suulise noomituse, kuna ta pahatihti vaatas oma lenksu peal olevat Garmini (või siis imetles oma jalgade tööd..) .. igatahes kohati ikaldus ohtlikult paremale-vasakule
Re: SEB Tartu Rattaralli 2012 27.05.2012
Tihtipeale ei piisa sellest ka kui kõik õigesti teed. Ühel hetkel läks ühel selle soome pundi naisel ka pahasti ja mingil moel pandi ta ca 15 kilomeetrit enne lõppu pea ja õlg ees asfalti kündma. Selle peale tõmbas muidugi kogu see rühm siniseid särke tee äärde ära, et kaaslast mitte üksi jätta. Aga et see kõik juhtus jällegi parajasti just siis kui üks suurem rühm lühikese maa tõmblejaid järele jõudis - see ei pane vist kedagi enam üllatuma.AndrusM kirjutas:See kord siis 13. kord Rattaralli läbitud. Aeg 3:54. Oma silmaga nägin vähemalt 4 kukkumist, millest üks enne Sihvat suht suurel kiirusel nii 50 km/h oli eriti valus näha ja kuulda. Samas enne lõppu 2-3 km korraldati neid lausa jadamisi, neid ei võtnud arvesse:) 10 km enne lõppu oli meie pundiga ühinenud lühikese raja esimene ots, ju nad hakkasid seal kohti jagama. Kui ikka ühes pundis pikemat aega sõidad, siis jäävad teatud tegelased meelde, kelle läheduses tuleb olla eriti ettevaatlik:) Siiani on õnnestunud kõik rallid läbida kukkumata, kuigi olukordi on olnud.Väga hea mulje jättis üks soomlaste seltskond, ilmselt mingi rattaklubi naised ja mehed, kõik ühtses sinises vormis, sõitsid väga organiseeritult ja korrektselt. Nende taga oli julgem tunne sõita:)
Re: SEB Tartu Rattaralli 2012 27.05.2012
Esimene rattaralli seljataga ja sealkandis kus sõitsin (enamasti ca 3.45-3.47 meeste kandis), midagi lausa silma riivavat tegevust ei toimunud. Kukkumisi küll 4-5 nägin, aga need olid juba juhtunud värgid (enamasti hoidsin puntide etteotsa, võib-olla tagumised ragistasid rohkem). Kõige ohtlikumaks osutusid mulle hoopis ootamatult kaks joogipudelit: üks lendas minust paar rattapikkust eespool olnud sõitja rattalt koos lagunenud pudelihoidjaga teele ja veeres otse minu poole, teine vedeles lihtsalt keset teed (mõlemal korral olin üsna grupis sees, nii et palju reageerimisaega ei jäänud). Õnneks jäi mõlemal juhul paar cm puudu, vastasel korral oleks ka ilmselt asfaldiga sõbraks saanud (hoog mõlemal juhul 50 ligi). Nii et tee peal olevad joogipudelid on üks võimalus sirgel asfalti künda.
Mis ehk pisut häiris oli see, et tööd eriti ei viitsitud teha ja enamasti oli grupi eesotsas paar meest, kes rügama pidid, teised lebotasid taga.
Aga lugedes siin teiste arvamusi, siis tundub, et kukkumiste osas lihtsalt vedas, et natuke väiksemates gruppides viibisin ja finišikoridoris oli ka sel ajal ruumi maa ja ilm, ei mingit trügimist.
Mis ehk pisut häiris oli see, et tööd eriti ei viitsitud teha ja enamasti oli grupi eesotsas paar meest, kes rügama pidid, teised lebotasid taga.
Aga lugedes siin teiste arvamusi, siis tundub, et kukkumiste osas lihtsalt vedas, et natuke väiksemates gruppides viibisin ja finišikoridoris oli ka sel ajal ruumi maa ja ilm, ei mingit trügimist.
Re: SEB Tartu Rattaralli 2012 27.05.2012
Siin mõned pildid. Tehtud on nad Ilmjärve toidupunktis. https://picasaweb.google.com/1139414378 ... directlink
Re: SEB Tartu Rattaralli 2012 27.05.2012
Tundub, et enamus postitusi on siin teemas kukkumistest. Jagaks oma tagasihidlikke kogemusi mis saadud 9 TRR läbimisel. Siiani terve nahaga. 100% kukkumisi vältida pole võimalik. Küll on aga võimalik vähendada selle tõenäosust.
- Sõida ise korrektselt. Hoia sirget sõidujoont. Asjatult ära tee järske suuna ega tempomuutusi. Võimalusel osale eelnevalt mnt grupi treeningutes, mis annab "kaaslasetunnetust".
- Võidusõidul on ohtum paikneda grupi esimese kolmandiku peal. Tervelt 2/3 juhul on võimalik kukkumine sinu selja taga!
- Hoia ennast grupi ääres. Saad vajadusel kõrvale/teepeenrale tõmmata. See eeldab aga samas ka kohati rohkem tuule käes sõitu.
- Soovitavalt sõida "alt" hoides. Mnt ratas on sedasi palju paremini juhitav. Eriti kehtib kurvides ja laskumistel.
- Grupis sõites hoia pilk endast 2-3 kohta eespool oleva sõitja turjal. Nii ennetad eespool juhtuvaid situatsioone.
- Võimalusel sõida suurema kogemusega ratturite tuules/kõrval.
- Viimastel kilomeetritel ole ekstra tähelepanelik. Eelkõige hoia sirget joont. Teel olevatest luukidest/pragudest/aukudest sõida otse ilma tempot muutmata üle. Ära karda teha kõva häält ja teisi korrale kutsuda.
Oma sõiduga jäin rahule. 3:34 grupp sõitis üsna viisakalt. Tõusudel oli raske aga siledal ja laskumistel võtsin jälle tagasi. Siin on nipp enne tõusu ennast gruppi ette sättida. Kui vajudki grupist läbi, siis tõusu lõpus pole veel lootusetult maha jäänud. Teine nipp on pidurdamise vältimine, kui laskumisele järgneb kohe tõus (nn "oru" läbimine). Kui oled grupi sabas siis paratamatult vastastõusul pundi hoog raugeb ja võib juhtuda, et oru põhjas tuleb kogu laskumisest saadud hoog maha pidurdada. Vali omale selline sõidujoon, et laskumiselt tulles saad kogu oma hoo kasutada järgneva tõusu võtmiseks.
- Sõida ise korrektselt. Hoia sirget sõidujoont. Asjatult ära tee järske suuna ega tempomuutusi. Võimalusel osale eelnevalt mnt grupi treeningutes, mis annab "kaaslasetunnetust".
- Võidusõidul on ohtum paikneda grupi esimese kolmandiku peal. Tervelt 2/3 juhul on võimalik kukkumine sinu selja taga!
- Hoia ennast grupi ääres. Saad vajadusel kõrvale/teepeenrale tõmmata. See eeldab aga samas ka kohati rohkem tuule käes sõitu.
- Soovitavalt sõida "alt" hoides. Mnt ratas on sedasi palju paremini juhitav. Eriti kehtib kurvides ja laskumistel.
- Grupis sõites hoia pilk endast 2-3 kohta eespool oleva sõitja turjal. Nii ennetad eespool juhtuvaid situatsioone.
- Võimalusel sõida suurema kogemusega ratturite tuules/kõrval.
- Viimastel kilomeetritel ole ekstra tähelepanelik. Eelkõige hoia sirget joont. Teel olevatest luukidest/pragudest/aukudest sõida otse ilma tempot muutmata üle. Ära karda teha kõva häält ja teisi korrale kutsuda.
Oma sõiduga jäin rahule. 3:34 grupp sõitis üsna viisakalt. Tõusudel oli raske aga siledal ja laskumistel võtsin jälle tagasi. Siin on nipp enne tõusu ennast gruppi ette sättida. Kui vajudki grupist läbi, siis tõusu lõpus pole veel lootusetult maha jäänud. Teine nipp on pidurdamise vältimine, kui laskumisele järgneb kohe tõus (nn "oru" läbimine). Kui oled grupi sabas siis paratamatult vastastõusul pundi hoog raugeb ja võib juhtuda, et oru põhjas tuleb kogu laskumisest saadud hoog maha pidurdada. Vali omale selline sõidujoon, et laskumiselt tulles saad kogu oma hoo kasutada järgneva tõusu võtmiseks.
Re: SEB Tartu Rattaralli 2012 27.05.2012
Sai ka 9 kord läbitud ja olin 3.35 seltskonnas ja polnud hullu. Matse sai nähtud aga enamus olid küll puhtalt hooletusest. Ise proovisin kus vähegi võimalik ääres sõita ja mitte ronida grupi keskele. Tartust Elva poole sõites vedas mingi meeskonna auto oma ratturit(punases tüüp oli, kahjuks numbrit ei mäleta) tuules ja oleks korraldajate autoga peaaegu avarii teinud. Sellist meekonda ei oleks mõtet enam kutsuda siia sõitma, kes tekitab teistele ratturitele ohtlike olukordi.
Eelmine aasta oli igatahes närvilisem sõit kuigi aeglasem. Millegipärast laskumistel pidurdatakse kuigi hooga saaks juu tõusu kergemini võtta.
Järgmine aasta jälle.
Eelmine aasta oli igatahes närvilisem sõit kuigi aeglasem. Millegipärast laskumistel pidurdatakse kuigi hooga saaks juu tõusu kergemini võtta.
Järgmine aasta jälle.
Re: SEB Tartu Rattaralli 2012 27.05.2012
Aitäh nõuandeid jagamast, ma küsiksin selle alt hoidmise kohta kuna jutuks tuli.
Mulle algaja maanteeratturina tundus alt hoides nähtavus grupis kõvasti vähenevat. Kas grupis kah või pigem mitte?UrmasL kirjutas: - Soovitavalt sõida "alt" hoides. Mnt ratas on sedasi palju paremini juhitav. Eriti kehtib kurvides ja laskumistel.
Re: SEB Tartu Rattaralli 2012 27.05.2012
Ilmselt harjutamise ja lenksu asendi teema. Mul on lenks suht väikese "dropiga", niiet alt hoides kannatab ikka ette ka vaadata. Enamuse sõidust sõitsin alt hoides.Erx27 kirjutas: Mulle algaja maanteeratturina tundus alt hoides nähtavus grupis kõvasti vähenevat. Kas grupis kah või pigem mitte?
Re: SEB Tartu Rattaralli 2012 27.05.2012
pundi pea ei pidurda kunagi laskumisel. sõida rohkem ees ja saad tõuse eelmiselt laskumiselt saadud hooga võtta. kui sa pundi ees sõites tõusu veel eriti raevukalt võtad, siis ei pea ehk tagapool tirri laskjad ka pidurdama. Seega mina süüdistaksin selles jamas pundi esimesi, kes liiga vähe ennast tõusudel ohverdavad.karupoisu kirjutas: Millegipärast laskumistel pidurdatakse kuigi hooga saaks juu tõusu kergemini võtta.
Järgmine aasta jälle.
meenub üks lugu mida klubikaaslaselt kuulsin. sõitis mõni aastad tagasi tartu rattarallit, suht alguses läks kumm katki ja siis hakkas vaikselt ettepoole sõitma. mingi hetk keegi tagantpoolt hüüdis, et ära vea nii kiiresti, ma ei jõua
Re: SEB Tartu Rattaralli 2012 27.05.2012
See tunne, et laskumisel ees pidurdatakse, tuleb seetõttu, et nemad on tuulele avatud, aga sina taga tuules, mistõttu veered kiiremini. Lihtne.
Muidu oli tore sõit, haamrit ei saanud, kukkumisi ei näinud ega kuulnud (ainult tagajärgi tee ääres). Järgmisel aastal siis uuesti.
Muidu oli tore sõit, haamrit ei saanud, kukkumisi ei näinud ega kuulnud (ainult tagajärgi tee ääres). Järgmisel aastal siis uuesti.
Re: SEB Tartu Rattaralli 2012 27.05.2012
Ma kasutasin igal võimalusel seda võimalust, et kergemini mäkke saada aga oli olukordi kus jäin kellegi taha troppi ja siis tuli hoog täitsa maha pidurdada.
Re: SEB Tartu Rattaralli 2012 27.05.2012
Legendaarne.Lapeteus kirjutas:meenub üks lugu mida klubikaaslaselt kuulsin. sõitis mõni aastad tagasi tartu rattarallit, suht alguses läks kumm katki ja siis hakkas vaikselt ettepoole sõitma. mingi hetk keegi tagantpoolt hüüdis, et ära vea nii kiiresti, ma ei jõuakarupoisu kirjutas: Millegipärast laskumistel pidurdatakse kuigi hooga saaks juu tõusu kergemini võtta.
Järgmine aasta jälle.
Ise sel aastal ei sõtnud. Vaatasin mittekibestunud olekuga pealt.
Mis siis meelde jäi.
Ootasin Otepääl küllaltki tagumist rahvast ka ära. Esiteks seal taga on Ereljukased, MTB-d ja Pinarellod segamini nagu pudru ja kapsad. Midagi vahepealset silma ei jäänud.
Otepäält Tartusse läksin üle Elva. Kell võis olla ca 12:45 13:00 kanti. Enne Palut tuli üks tüüp saksa kiivriga, peale seda veel natuke peen vuntsidega 45 aastane poiss, ilmselt mingi Eurovisiooni heide.
Ongi kõik.
There are no races, only countries of people Chuck Norris has beaten different shades of black and blue.
Re: SEB Tartu Rattaralli 2012 27.05.2012
Elu kiireim TRR, kõigest 8:30 ja oligi kõik. Liidergrupi esimene massiline kukkumine vasakus teeservas millest pääsesin, sest sõitsin paremal pool teeservas. Kuid siis otsustas keegi kodanik, et edaspidi käib võidusõit diagonaalis üle maantee ja niitis mind kiirusel ca 50km/h maha. Rangluumurd, ratas ja kiiver juppideks ja hooaeg 2012 lõppenud. Edaspidi elasin võistlejatele kaasa Maarjamõisa traumatoloogias ja operatsioonilaual.
Maksimumkiirus 59 km/h rattal ja üle 70km/h kiirabi autos.
Järgmine aasta arvatavasti enam starti ei tule.
Maksimumkiirus 59 km/h rattal ja üle 70km/h kiirabi autos.
Järgmine aasta arvatavasti enam starti ei tule.
Re: SEB Tartu Rattaralli 2012 27.05.2012
olin ka 3.20 grupis. räige ellujäämiskursus. 250 sõitajat pundis, esmakordne kogemus, isegi tuurdefraansil on vähem mehi pundis aga mida tahtsin öelda on see, et rahvas on kohati ikka rohkem kui tšainikud. mingi viko klubi särgis vend hakkas minu ees otepäält laskudes taskust midagi koukima. kaevas sealt batooni välja, ja hakkas pakendit hammastega lahti rebima, lenksust hoidis muidugi 1 käega kinni... vaatasin spidiokat, 53 km/h.... ütlesin siis suhtkoht viisakalt, et äkki leiab muu koha söömiseks kui sellise kiirusega laskumine, sain vastuseks mingi ülbe kobina, õnneks ei kuulnud, sest sõitsin kiiruga hullukesest mööda. üldse tundus grupi keskel laskumistel joomine väga popp olevat, söömisel mingite kummaliste trajektooride tegemine jne, tundub, et teooriat oleks rohkem vaja, ajukääblikust oli ikka väga palju. samas, oli ka väga viisakaid vendi, käemärgid alati, söömine-joomine teeservas jne. lõpujoont ületades oli tunne, et tuleb minna kirikusse ja küünal panna, mõttes igatahes seda tegin...
järgmisel võistlusel lasen looma lahti...
Re: SEB Tartu Rattaralli 2012 27.05.2012
Ma siin pisteliselt loen seda hala ja teen ettepaneku järgmine aasta 2 starti teha.1 Ajukääbikud.2 Need kes sõita oskavad.
Re: SEB Tartu Rattaralli 2012 27.05.2012
Ma usun, et ajukääbikute vs. normaalsete sõitjate suhe on ikka suht sama kui muudel sõitudel, eriti eespool. Lihtsalt antud üritusel on osalejaid umbes 10x rohkem, seega on pundid kuni 10x suuremad ja probleemseid rattureid pundis ka selle võrra rohkem.
Ja ega tegelikult ju polegi vaja rohkem kui ühte kahtlast tüüpi 250 pealises pundis, et korraldada üks eeskujulik massiline maokas.
Kui hunti kardad, pole mõtet metsa minna. Seega kellele sobib ja kellele mitte. Ma ei usu, et see kellelegi väga üllatusena tuli, et nii suure osalejate arvuga ürituse puhul olukord vähe teravam on?
Mina igaljuhul olen sõiduga üldiselt rahul ja sain sealt siiski positiivse emotsiooni. Järgmisel aastal suure tõenäosusega uuesti.
Ja ega tegelikult ju polegi vaja rohkem kui ühte kahtlast tüüpi 250 pealises pundis, et korraldada üks eeskujulik massiline maokas.
Kui hunti kardad, pole mõtet metsa minna. Seega kellele sobib ja kellele mitte. Ma ei usu, et see kellelegi väga üllatusena tuli, et nii suure osalejate arvuga ürituse puhul olukord vähe teravam on?
Mina igaljuhul olen sõiduga üldiselt rahul ja sain sealt siiski positiivse emotsiooni. Järgmisel aastal suure tõenäosusega uuesti.
Re: SEB Tartu Rattaralli 2012 27.05.2012
Tegelikkuses on veel võimalusi üritust suhteliselt madala riskiga läbida. Lased stardis koridori tühjaks ja hakkad lõpust üksi sõitma. Gruppides ei sõida ja teed terve sõidu üksi tööd. Olen seda taktikat juba neli-viis aastat kasutanud ja täitsa toimib. Aega ja kohta muidugi sedasi ei saa aga pika rahuliku trennina läheb asi üsna kenasti kirja.
Re: SEB Tartu Rattaralli 2012 27.05.2012
Tere!
Pajataks ka veits selle uhke ürituse kohta. Ise sai oldud seekord valdavalt hiigelpundi 3:20:... veduri rollis ning umb 20 km enne lõppu sai sealt viisakalt koos nelja kaasvõistlejaga nö varvast lastud. Eesmärgiks on alati olnud see rattaralli ilma kukkumisteta lõpetada ning siiani on see taeva abiga õnnestunud. Sellel korral paraku juba Riia tn tõusul hakkas tutuus kassett osedel käikudel kõvasti üle viskama, mistõttu liiderpundiga koos eest ära spurtimine võimatuks osutus. Seega peale ratta olukorraga tutvumist tuli leppida järgmises hiigelgrupis olemisega. Eraldistardiratturina olin nõus kasvõi üksi terve tee tööd tegema ning vedadama, aga eesmärgiks võtsin tervelt finišisse jõuda.
Minu poolt siis ka mõned soovitused kukkumiste vältimiseks kuigi 100% pole see võimalik...kusjuures isegi mitte enda poolt tehtud vigu - kõik on siiski inimesed.
1. Sõidad kas grupi kõige taga (tulemus kannatab kõvasti, kuid samas hea ülevaade toimuvast) või pundi vedurina ees (kohutav energia ja jõu kulu - ca 50% rohkem kui suure grupi sees sõites, eriti veel vastutuules. Samas asfaldi kündmise võimalus minimaalne)
2. Grupis sõites sõita võimalikult pundi servades...ohtliku olukorra puhul siis võimalus vähemalt teelt välja keerata vältides suuremaid kahjusid. Energiakulu on küll veits suurem, aga oht sellevõrra väiksem.
3. Vältida ohtlike ja järske manöövreid, mõttetuid spurte läbi grupi, jälgida pidevalt toimuvat enda ümber, kutsuda vajadusel korrale kaasvõistlejaid. Tagasi vaatamist ei ole...kui siis vedamisel vaadatakse ainult nö jalgevahelt kuhu poole vahetada.
4. Ärge lobisege pundis oma kaasvõistlejaga asjatult...see hajutab tohutult tähelepanu!
5. Joogipunktid - ei ole veel kordagi MNT sõidul kasutanud väldib palju jamasid.
Manitsused, mida enda grupis tähele panin:
1. Kui ronid pundi ette, siis ole valmis ka tööd tegema!!! Mõni sell arvab, et kui gravitatsiooni jõi mõjul grupi vedajast laskumisel mööda spurdib (tekitades sellega pundis enne hulga ohtlike olukordi), siis on tugev ja kõva vend. Palusin siis tõus ka juba üles vedada kui laskumisel selline kiirus oli...seda palvet ta muidugi täita ei suutnud ning rohkem seda venda enam pundi ees ei näinud:D...Hinnake oma jõuvarusid ja vastavalt sellele valige ka pos grupis.
2. Vedamisel hoida ühtlast kiirust kui nt veetakse 45 km/h, siis järgmine vadaja a) kas jätab vahetuse vahele, b) veab kasvõi 100m hoides sama kiirust (õigem oleks öelda rakendades sama jõudu, sest kiirus sõltub paljuski reljeefist). Totaalselt vale on aga hakkata kangelast mängima üritades pikka maad vedada lastes kiirus alla nt 30 km/h peale. Pagana raske on järgmisel taas sama kiirust taastada hakata. Seega pigem lühemad vahetused ja ühtlane tempo.
3. Kui tahad pundil eest ära minna või ette tööd tegema minna, siis kõige ohutum on seda teha ikka tõusudel, mitte kiiretel laskumistel ja kitsastes kurvides. Tõusudel kiirused väiksemad, möödumine piisava jõu korral kiirem ja ohutum.
4. Grupi eest ära sõitmine. Antud sõidul ütlesin, et mul plaan 20 km enne lõpu grupist lahkuda ja kes tempot kannatab võib kaasa tulla - nii saigi tehtud. Samas oli neid, kes juba otepääl üritasid eos nurjumisele määratud eest ära sõitu teha. Arvestage palun sellega, et kui tahad ikka üksi 70 km enne lõppu pundi eest ära minna (järgmine nö liidergrupp oli püüdamatus kauguses), siis peab sul olema looma jõud taga. Minule tehti ettepanek minna kusagil otepää kandis minema...nu ja siis see kes spurtis oli 100% kutu kui ma talle üksi järele kimasin, et siis koos tööd tegema hakata. Sellistel spurtidel pole mingit mõtet...kui ikka nt 45km/h kiirusega vedada ei jõua, siis on see ettevõtmine lauslollus.
Omaltpoolt tänud Krister Raudseppale, Gert Kivistikule ning Aleksandras Malakauskasele (vaevalt ta seda foorumit loeb:D), kellega viimased 20km sai korraliku meeskonna tööd nauditud ning ohutult finišisse naasetud:)
Loodan, et antud soovitused (kuigi eks neid ka juba igal pool räägitud) aitavad mõnelgi tulevikus kindlamini sadulas püsida ja tervelt võistlustelt koju naasta:)
Kohtumiseni järgmistel sõitudel
Pajataks ka veits selle uhke ürituse kohta. Ise sai oldud seekord valdavalt hiigelpundi 3:20:... veduri rollis ning umb 20 km enne lõppu sai sealt viisakalt koos nelja kaasvõistlejaga nö varvast lastud. Eesmärgiks on alati olnud see rattaralli ilma kukkumisteta lõpetada ning siiani on see taeva abiga õnnestunud. Sellel korral paraku juba Riia tn tõusul hakkas tutuus kassett osedel käikudel kõvasti üle viskama, mistõttu liiderpundiga koos eest ära spurtimine võimatuks osutus. Seega peale ratta olukorraga tutvumist tuli leppida järgmises hiigelgrupis olemisega. Eraldistardiratturina olin nõus kasvõi üksi terve tee tööd tegema ning vedadama, aga eesmärgiks võtsin tervelt finišisse jõuda.
Minu poolt siis ka mõned soovitused kukkumiste vältimiseks kuigi 100% pole see võimalik...kusjuures isegi mitte enda poolt tehtud vigu - kõik on siiski inimesed.
1. Sõidad kas grupi kõige taga (tulemus kannatab kõvasti, kuid samas hea ülevaade toimuvast) või pundi vedurina ees (kohutav energia ja jõu kulu - ca 50% rohkem kui suure grupi sees sõites, eriti veel vastutuules. Samas asfaldi kündmise võimalus minimaalne)
2. Grupis sõites sõita võimalikult pundi servades...ohtliku olukorra puhul siis võimalus vähemalt teelt välja keerata vältides suuremaid kahjusid. Energiakulu on küll veits suurem, aga oht sellevõrra väiksem.
3. Vältida ohtlike ja järske manöövreid, mõttetuid spurte läbi grupi, jälgida pidevalt toimuvat enda ümber, kutsuda vajadusel korrale kaasvõistlejaid. Tagasi vaatamist ei ole...kui siis vedamisel vaadatakse ainult nö jalgevahelt kuhu poole vahetada.
4. Ärge lobisege pundis oma kaasvõistlejaga asjatult...see hajutab tohutult tähelepanu!
5. Joogipunktid - ei ole veel kordagi MNT sõidul kasutanud väldib palju jamasid.
Manitsused, mida enda grupis tähele panin:
1. Kui ronid pundi ette, siis ole valmis ka tööd tegema!!! Mõni sell arvab, et kui gravitatsiooni jõi mõjul grupi vedajast laskumisel mööda spurdib (tekitades sellega pundis enne hulga ohtlike olukordi), siis on tugev ja kõva vend. Palusin siis tõus ka juba üles vedada kui laskumisel selline kiirus oli...seda palvet ta muidugi täita ei suutnud ning rohkem seda venda enam pundi ees ei näinud:D...Hinnake oma jõuvarusid ja vastavalt sellele valige ka pos grupis.
2. Vedamisel hoida ühtlast kiirust kui nt veetakse 45 km/h, siis järgmine vadaja a) kas jätab vahetuse vahele, b) veab kasvõi 100m hoides sama kiirust (õigem oleks öelda rakendades sama jõudu, sest kiirus sõltub paljuski reljeefist). Totaalselt vale on aga hakkata kangelast mängima üritades pikka maad vedada lastes kiirus alla nt 30 km/h peale. Pagana raske on järgmisel taas sama kiirust taastada hakata. Seega pigem lühemad vahetused ja ühtlane tempo.
3. Kui tahad pundil eest ära minna või ette tööd tegema minna, siis kõige ohutum on seda teha ikka tõusudel, mitte kiiretel laskumistel ja kitsastes kurvides. Tõusudel kiirused väiksemad, möödumine piisava jõu korral kiirem ja ohutum.
4. Grupi eest ära sõitmine. Antud sõidul ütlesin, et mul plaan 20 km enne lõpu grupist lahkuda ja kes tempot kannatab võib kaasa tulla - nii saigi tehtud. Samas oli neid, kes juba otepääl üritasid eos nurjumisele määratud eest ära sõitu teha. Arvestage palun sellega, et kui tahad ikka üksi 70 km enne lõppu pundi eest ära minna (järgmine nö liidergrupp oli püüdamatus kauguses), siis peab sul olema looma jõud taga. Minule tehti ettepanek minna kusagil otepää kandis minema...nu ja siis see kes spurtis oli 100% kutu kui ma talle üksi järele kimasin, et siis koos tööd tegema hakata. Sellistel spurtidel pole mingit mõtet...kui ikka nt 45km/h kiirusega vedada ei jõua, siis on see ettevõtmine lauslollus.
Omaltpoolt tänud Krister Raudseppale, Gert Kivistikule ning Aleksandras Malakauskasele (vaevalt ta seda foorumit loeb:D), kellega viimased 20km sai korraliku meeskonna tööd nauditud ning ohutult finišisse naasetud:)
Loodan, et antud soovitused (kuigi eks neid ka juba igal pool räägitud) aitavad mõnelgi tulevikus kindlamini sadulas püsida ja tervelt võistlustelt koju naasta:)
Kohtumiseni järgmistel sõitudel
Re: SEB Tartu Rattaralli 2012 27.05.2012
Tonis_T, mis mõte siis üldse võistlusel osaleda on? Endal viies kord (sain hõbemärgi ka rinda, jee!), läks taaskord õnneks. Või noh, paar aastat tagasi olin sunnitud pundi lõpus kahele kaassõitjale peale sõitma, kes otsustasid otse minu ees maoli panna mulle reageerimisvõimalust jätmata. Aga sel aastal pean vist isegi kirikusse küünla viima, kuna 3:40 lõpetanud pundis, millest ise Kambjas ka just peale eessõitja(te) käntsa maha jäin, oli minu ümber nii mõnigi kukkumine. Totraid olukordi jagus muidugi veel, näiteks kui karjumisest hoolimata ei tahetud kuidagi kiirabiautole teed anda või peale kukkumist hakkasid osad keenjused üle õla vahtida, nähtavasti sooviga järgmist raginat korraldada. Aga muidu oli tore sõit, enda konkurentsitult parim tulemus. Lisaks veel tundus kõigist jamadest hoolimata viisakam ja vähem närviline sõit kui eelmistel aastatel. Võib-olla lihtsalt natu eespool sõitjad viisakamad, võib-olla see ka kogemustest tingitud, kuid enam ei olnud algusest lõpuni sellist surmahirmu nagu varasematel aastatel. Järgmisel aastal ilmselt jälle.
Re: SEB Tartu Rattaralli 2012 27.05.2012
Ma lisaks siia veel, et ei ole vaja fotograafile lehvitada.MNTrattur kirjutas: 4. Ärge lobisege pundis oma kaasvõistlejaga asjatult...see hajutab tohutult tähelepanu!
Aga selle grupi peas sõitmise kohta nii palju, et see ei taga mitte midagi - loe Vaderi seiklusi
If everything's under control, you're going too slow!
Re: SEB Tartu Rattaralli 2012 27.05.2012
Ratta seljast mitte kukkumise tagab sinna mitte ronimine. Grupi esimeses osas sõitmine vähendab kukkumise tõenäosust. Paljumainitud 3:20 pundi esimeses osas sõites oli ärevaid momente minimaalselt.KaupoR kirjutas:Ma lisaks siia veel, et ei ole vaja fotograafile lehvitada.MNTrattur kirjutas: 4. Ärge lobisege pundis oma kaasvõistlejaga asjatult...see hajutab tohutult tähelepanu!
Aga selle grupi peas sõitmise kohta nii palju, et see ei taga mitte midagi - loe Vaderi seiklusi
Re: SEB Tartu Rattaralli 2012 27.05.2012
Sõltub mis eesmärgiks on. Minul on eesmärgid mujal ja hooaja alguses endast asfaldil pinnalaotust maalida ei kuulu minu soovide hulka. Trenni mõttes on selline sõit väga hea.Raix kirjutas:Tonis_T, mis mõte siis üldse võistlusel osaleda on?
Re: SEB Tartu Rattaralli 2012 27.05.2012
Kui mõtled Vaderi seikluseid Rattarallil, siis tunnen sellel seikluses osalejaid ning sai ka hommikul Vaderiga räägitud - tegemist oli õnnetu juhuste kokku langemisega ja seda tõesti raske vältidaKaupoR kirjutas:Ma lisaks siia veel, et ei ole vaja fotograafile lehvitada.MNTrattur kirjutas: 4. Ärge lobisege pundis oma kaasvõistlejaga asjatult...see hajutab tohutult tähelepanu!
Aga selle grupi peas sõitmise kohta nii palju, et see ei taga mitte midagi - loe Vaderi seiklusi
Re: SEB Tartu Rattaralli 2012 27.05.2012
Minu jaoks teine RR. Kõik kena, aeg ja koht parem ning kukkumistest suutsin eemal olla.
Pangodi kandis sai ratas matsu teel olnud august (või oli midagi rauast maas, ei saanud aru) ja kumm läks. Ka grupp läks Asusin vahetama ning pärast järgmist suurt gruppi (vist 3:34) tulnud kahesest tiimist 695 (kui õigesti silmasin) viskas pumba. Tänan väga ja tahan tagastada vara. Olin TYSK riietes 808. Valdek 5122698
Pangodi kandis sai ratas matsu teel olnud august (või oli midagi rauast maas, ei saanud aru) ja kumm läks. Ka grupp läks Asusin vahetama ning pärast järgmist suurt gruppi (vist 3:34) tulnud kahesest tiimist 695 (kui õigesti silmasin) viskas pumba. Tänan väga ja tahan tagastada vara. Olin TYSK riietes 808. Valdek 5122698
Re: SEB Tartu Rattaralli 2012 27.05.2012
Siit leiab mõned pildid
https://picasaweb.google.com/1098590577 ... Rattaralli
https://picasaweb.google.com/1098590577 ... Rattaralli
Re: SEB Tartu Rattaralli 2012 27.05.2012
Väga õige. Ega keegi ei lähegi rattarallile kukkuma. Veel rohkem tundub kummaline see hala kukkumiste ümber. See on rattarallide lahutamatu osa. Maastiku peal kukutakse samamoodi. Samuti on kummaline tsainike ja ässade võrdlemine.MNTrattur kirjutas:Kui mõtled Vaderi seikluseid Rattarallil, siis tunnen sellel seikluses osalejaid ning sai ka hommikul Vaderiga räägitud - tegemist oli õnnetu juhuste kokku langemisega ja seda tõesti raske vältidaKaupoR kirjutas:Ma lisaks siia veel, et ei ole vaja fotograafile lehvitada.MNTrattur kirjutas: 4. Ärge lobisege pundis oma kaasvõistlejaga asjatult...see hajutab tohutult tähelepanu!
Aga selle grupi peas sõitmise kohta nii palju, et see ei taga mitte midagi - loe Vaderi seiklusi
Ja need kes rattarallile tulla ei julge, tehke oma punt ja stardite kõige lõpust. Kui maoka panete, siis süüdistage iseennast.
see rattasõit on viinud kõik mu finantsid ja .....
Re: SEB Tartu Rattaralli 2012 27.05.2012
Kukkumistest on tõesti palju juttu. Olin kahjuks ka ise ühes kannataja: nägin kuidas ees langetakse aga ei suutnud enam piisavalt hoogu maha pidurdada ega ka ümber põigata. Tahtsin vaid öelda, et kukkumise riske saab vähendada aga mitte kõrvaldada. Kukkuda võid ka üksi sõites, näiteks jookseb koer või põder teele (üsna reaalne võimalus oli mul põdraga kohtuda eelmisel nädalal trennis kui alla 100m minu ees 2 põtra üle tee jooksid ja seda kaks korda ehk edasi ja tagasi). Kogu jutu moraal on minu jaoks, et õnnetuid juhuseid ei saa vältida (st saab starti tulemata jätmisega aga siis võid viga saada näiteks viienda korruse rõdult alla visatud pudeli või klaveriga - on see siis parem?).
If everything's under control, you're going too slow!
Re: SEB Tartu Rattaralli 2012 27.05.2012
Kui ma sõidan autoga reede õhtul Tallinnast Tartusse, siis ma ju tean, et ma võin vigastada või isegi surma saada, vaatamata sellele sõidan ikka, sest vaja on ju saada punktist A punkti B.Olts kirjutas:Väga õige. Ega keegi ei lähegi rattarallile kukkuma. Veel rohkem tundub kummaline see hala kukkumiste ümber. See on rattarallide lahutamatu osa. Maastiku peal kukutakse samamoodi. Samuti on kummaline tsainike ja ässade võrdlemine.
Ja need kes rattarallile tulla ei julge, tehke oma punt ja stardite kõige lõpust. Kui maoka panete, siis süüdistage iseennast.
Aga miks peab minema rattarallile, kus vigastada saamise tõenäosus on kordades suurem kui reede õhtul Tallinnast Tartusse sõites (sel aastal TRR-il 19 tõsist vigastust) ning mille eesmärgiks on jõuda punktist A punkti A?
Mina ei näe enam pointi....kahjuks!
Re: SEB Tartu Rattaralli 2012 27.05.2012
Lugesin sõitjate meenutusi ja otsustasin ka mõne mõtte lisada. Sõitsin Ilmjärveni 3:20 pundi tagaotsas, kuid siis loobusin kahel põhjusel - a) hakkas hirm (pole 12 lõpetamisega kordagi kukkunud!), ja b) arvasin, et ei suuda lõpuni samas tempos vastupidada ning leidsin, et ei ole teiste suhtes aus tagaotsas vingerdades ise ohtlikuks muutuda. Tartus pundiga 3:50- 3:55.
Arvan, et RR muudab ohtlikuks kaks asjaolu -
- massistardiga võistlus kui selline - kas ei saaks kasutada stardigruppide vahel 3-5 minutilisel pause? Aeg läheb käima stardijoone ületamisel. Kõvad mehed jõuavad lõpuks ikka eesmistele järele ja saavad järgmisel aastal parema stardigrupi. kes aga kogu tee silmamunade peal veereb ja poolkoomas teel tuigerdab, jääb varem maha ja kulgeb lõpuni oma tegelike võimete piiril.
- nelikürituse arvestus - kuna valemis arvutatakse nii kohta kui aega, siis see tekitab palju paugutamist just lõpumeetritel. Võtaks valemist välja koha ja kirja läheb grupiaeg (näiteks grupis kahe ratturi vahe peab olema alla 10 sek). Teistel nelikürituste aladel ei ole nii suuri gruppe ja seal aeg nagunii on selgelt seotud kohaga.
Head paranemist kukkunutele ja järgmisel sõidul kainet mõistust meile kõigile!
Arvan, et RR muudab ohtlikuks kaks asjaolu -
- massistardiga võistlus kui selline - kas ei saaks kasutada stardigruppide vahel 3-5 minutilisel pause? Aeg läheb käima stardijoone ületamisel. Kõvad mehed jõuavad lõpuks ikka eesmistele järele ja saavad järgmisel aastal parema stardigrupi. kes aga kogu tee silmamunade peal veereb ja poolkoomas teel tuigerdab, jääb varem maha ja kulgeb lõpuni oma tegelike võimete piiril.
- nelikürituse arvestus - kuna valemis arvutatakse nii kohta kui aega, siis see tekitab palju paugutamist just lõpumeetritel. Võtaks valemist välja koha ja kirja läheb grupiaeg (näiteks grupis kahe ratturi vahe peab olema alla 10 sek). Teistel nelikürituste aladel ei ole nii suuri gruppe ja seal aeg nagunii on selgelt seotud kohaga.
Head paranemist kukkunutele ja järgmisel sõidul kainet mõistust meile kõigile!
tuksub-sõidan, tuksub-sõidan, tuksubtuksubtuksub - pean pausi...
Re: SEB Tartu Rattaralli 2012 27.05.2012
Ega mina eriti ei hala kukkumise pärast. Olen aastaid vaeva näinud, et saada etteotsa ja startida eliidi selja tagant, kus on ohutum sõita ja arvestatakse üksteisega, kuid mõnikord asjad juhtuvad. Lihtsalt küsimus on prioriteetides- TRR on minu jaoks üks kontrollvõistlus, mitte aasta tähtsündmus. Selle kontrollvõistluse pärast jäävad ära minu tähtsündmused- lugematu hulk triatloni karikavõistluse etappe, Filter eraldistardisari, klubi võistlused, jooksuvõistlused, täispikk triatlon augustis jne. Oleks ma augustis täispikal selle paugu pannud, siis ma ikkagi tahaks järgmine aasta täispika starti ronida-sest see on minu tähtsündmus. Sellest ka minu arvamus, et tõenäoliselt järgmine aasta mina TRR starti ei tule.
Teine asi on vanus. 37-aastaselt luud enam nii kiiresti ei kasva ja taastumine võtab kaua aega. Ja sportlik vorm enam väga ei parane.
Kolmas asi on rahaline külg. Pere kõrvalt aasta jooksul teist korda uus ratas osta on kulukas. Selle matsu rahaline külg on veel täpselt kokkulöömata, eks nädalavahetusel spetsialistid hindavad, mis on taastatav, mis terve ja mis prügimäele. Kiivri juba viskasin minema. Ta täitis vapralt oma ülesande lõpuni- pea ja kael on terved. Uus võistkonna riietus tuleb osta jne.
Ja neljandaks, miks kukkumistest nii palju räägitakse on see, et see on ikkagi erakordne sündmus- see on hirmutav, samas on ta jällegi ka põnev- huhh, mina pääsesin napilt. Vähemasti nii mõtlesin ma mõni hetk enne õhulendu ja kohtumist asfaldiga.
Teine asi on vanus. 37-aastaselt luud enam nii kiiresti ei kasva ja taastumine võtab kaua aega. Ja sportlik vorm enam väga ei parane.
Kolmas asi on rahaline külg. Pere kõrvalt aasta jooksul teist korda uus ratas osta on kulukas. Selle matsu rahaline külg on veel täpselt kokkulöömata, eks nädalavahetusel spetsialistid hindavad, mis on taastatav, mis terve ja mis prügimäele. Kiivri juba viskasin minema. Ta täitis vapralt oma ülesande lõpuni- pea ja kael on terved. Uus võistkonna riietus tuleb osta jne.
Ja neljandaks, miks kukkumistest nii palju räägitakse on see, et see on ikkagi erakordne sündmus- see on hirmutav, samas on ta jällegi ka põnev- huhh, mina pääsesin napilt. Vähemasti nii mõtlesin ma mõni hetk enne õhulendu ja kohtumist asfaldiga.
Re: SEB Tartu Rattaralli 2012 27.05.2012
Vähemalt 3/4 kukkumisi on põhjustatud põmmpeade poolt. Kui sa ikka grupis sõita ei oska, siis pole see ka ime. On selliseid, kes treenivad üksi ja võistlevad ainult Tartu rattarallil ja -maratonil. Pole teooriat ja praktikast ei räägigi. See on sama, kui teha õppesõitu maal põllu peal ja siis minna autoga Pariisi kesklinna. Ma tahaks sellist meest metsast näha, kes sellega hakkama saaks. See on lihtsalt vastutustundetu teiste suhtes. No tutvu kõigepealt grupisõidu olemusega ja osale mõnes sõidus ja ära mine lõpus lolliks. 99% ajast sõidab tuules ja siis mõtleb spurtida. Aga jalga on ainult 30ks meetriks. Kui liiklusse lastakse peale eksami edukat läbimist, siis rattaralli starti saavad kõik.Olts kirjutas: Väga õige. Ega keegi ei lähegi rattarallile kukkuma. Veel rohkem tundub kummaline see hala kukkumiste ümber. See on rattarallide lahutamatu osa. Maastiku peal kukutakse samamoodi. Samuti on kummaline tsainike ja ässade võrdlemine.
Ja need kes rattarallile tulla ei julge, tehke oma punt ja stardite kõige lõpust. Kui maoka panete, siis süüdistage iseennast.
Re: SEB Tartu Rattaralli 2012 27.05.2012
Olin ka 3.20 pundis ja nagu alati panin tähele ka sel korral, et mõned meeskodanikud peavad vajalikuks grupis sõites ja omavahel juttu ajades ka teineteisele otsa vaadata. Nägin mitut olukorda kus vahiti kõrvalsõitjale silma sisse ja samal ajal toimus ees pidurdamine. Õnneks midagi hullu ei juhtunud kuna mina märkasin eesolevat olukorda varem ja pidurdasin ennem ja sujuvalt, samal ajal kui omavahel jutuhoos olnud tüübid üle reageerisid.
Palun selgitage mulle keegi miks peab omavahel jutustades ka teineteise poole vahtima. Sõit toimub ju otse ees mitte küljepeal.
Palun selgitage mulle keegi miks peab omavahel jutustades ka teineteise poole vahtima. Sõit toimub ju otse ees mitte küljepeal.
Re: SEB Tartu Rattaralli 2012 27.05.2012
Jah täitsa õigus.rai66 kirjutas:Vähemalt 3/4 kukkumisi on põhjustatud põmmpeade poolt. Kui sa ikka grupis sõita ei oska, siis pole see ka ime. On selliseid, kes treenivad üksi ja võistlevad ainult Tartu rattarallil ja -maratonil. Pole teooriat ja praktikast ei räägigi. See on sama, kui teha õppesõitu maal põllu peal ja siis minna autoga Pariisi kesklinna. Ma tahaks sellist meest metsast näha, kes sellega hakkama saaks. See on lihtsalt vastutustundetu teiste suhtes. No tutvu kõigepealt grupisõidu olemusega ja osale mõnes sõidus ja ära mine lõpus lolliks. 99% ajast sõidab tuules ja siis mõtleb spurtida. Aga jalga on ainult 30ks meetriks. Kui liiklusse lastakse peale eksami edukat läbimist, siis rattaralli starti saavad kõik.Olts kirjutas: Väga õige. Ega keegi ei lähegi rattarallile kukkuma. Veel rohkem tundub kummaline see hala kukkumiste ümber. See on rattarallide lahutamatu osa. Maastiku peal kukutakse samamoodi. Samuti on kummaline tsainike ja ässade võrdlemine.
Ja need kes rattarallile tulla ei julge, tehke oma punt ja stardite kõige lõpust. Kui maoka panete, siis süüdistage iseennast.
Eestis on juba päris palju MNT võistlusi ja kui nendest osa võtta, siis tulevad ka grupisõidu kogemused.
Sealt edasi tuleb see sõidu sujuvus, kuidas grupis tegutseda kui esimesed pidurdavad jne.
see rattasõit on viinud kõik mu finantsid ja .....
Re: SEB Tartu Rattaralli 2012 27.05.2012
Häbi-häbi ... räägin ka ise vahel grupis ...BACARDI kirjutas:... Palun selgitage mulle keegi miks peab omavahel jutustades ka teineteise poole vahtima. Sõit toimub ju otse ees mitte küljepeal.
Ka autojuhid räägivad ja vaatavad kõrvale, nii ka jalakäijad ... Aeg läheb kiiremini ja vasimust lihtsam ära petta.
Küsimus pole niivõrd rääkimises kui sellises, vaid õige aja ja koha valimises. Samas eessõitjaga piisav varu ja oskus+kogemus oma ratast valitseda, siis on kõik OK. Kui vaadata mis imevigureid proffid sõites rattal teevad - veelaskmisest riietumise ja reie nelipealihase venitamiseni - siis pole midagi võimatut. Peamine mure on kogemuslikul äratundmisel mida ja millal teha.
Aga no apsakaid juhtub kahjuks igal pool - ega pühapäeval eesotsas sõitjad ka ei osanud arvata, et mingi tiimiauto rattureid julmalt rajal väljasõitmas hakkab.
tuksub-sõidan, tuksub-sõidan, tuksubtuksubtuksub - pean pausi...
Re: SEB Tartu Rattaralli 2012 27.05.2012
Kui keegi on juhuslikult antud üritusel leidnud spidoka VDO X2DW pea siis heameelega ootaks seda tagasi.
Väike vaevatasu garanteeritud.
Väike vaevatasu garanteeritud.
Re: SEB Tartu Rattaralli 2012 27.05.2012
mart2 kirjutas:- nelikürituse arvestus - kuna valemis arvutatakse nii kohta kui aega, siis see tekitab palju paugutamist just lõpumeetritel. Võtaks valemist välja koha ja kirja läheb grupiaeg (näiteks grupis kahe ratturi vahe peab olema alla 10 sek). Teistel nelikürituste aladel ei ole nii suuri gruppe ja seal aeg nagunii on selgelt seotud kohaga.
Head paranemist kukkunutele ja järgmisel sõidul kainet mõistust meile kõigile!
mina tulin finishisse 4:04 grupis, sõitsin juba Ülenurme poolt tulles esimeste seas ja käisin vahepeal vedamas, Tartus enne vanglat laskumisel hoidsin end esimeste sekka, et mitte lolli kukkumist üle elada seal laskumisel massi seas, vangla juurest kuni Sõpruse sillani sõitsin grupi ees ja vedasin rahulikus tempos, aga keegi mööda ei tikkunud aeglase tempo tõttu, peale Sõpruse silda hakkas paugutamine ja lõpuks olin 21. kohta tagapoolrai66 kirjutas:No tutvu kõigepealt grupisõidu olemusega ja osale mõnes sõidus ja ära mine lõpus lolliks. 99% ajast sõidab tuules ja siis mõtleb spurtida. Aga jalga on ainult 30ks meetriks. Kui liiklusse lastakse peale eksami edukat läbimist, siis rattaralli starti saavad kõik.
oli minu teadlik valik mitte spurtida ja rahulikult üle joone sõita püsti jäädes, kohtadele 1000+ sõites ei huvita mind kas koht lõpuprotokollis on 20 kohta eespool või tagapool, aga seda lõpuactionit oli päris naljakas vaadata
vahepeal kahes reas vedades üks mõistlik härra sõitis sama rahulikult mu kõrval ja tegi isegi märkuse mingile varasele baigimehest spurtijale, kes seal kuidagi vänderdades üritas mööda pressida, üldiselt nii oligi, et tuulest välja tulles oli neil spurtijatel kõvasti vänderdava stiili juures vastutuult jalga umbes 30 meetriks, suur osa oli veel lühikese otsa mehi, mis teatavasti ei ole võistlusdistants, harali sarvedega baigi ja linnarattamehi mõlemalt distantsilt
Jalgratturid omavahel: kuidas Cube käratab?
Re: SEB Tartu Rattaralli 2012 27.05.2012
btw, lühikese distantsi kiiremad läksid minust mööda Pangodi ja Kambja vahel, kiirem grupp läks mööda teises teeservas ja ees sõitis korraldajate auto ning käskis meil paremale servale hoida, spurtisime sealt neile sappa, kes jaksas
ja mul ei ole midagi halba öelda M17 klassi rattapoiste kohta, kes seal lühikese raja liidrite seas tempot tegid, küll aga veidi vanemate härrade osas, kes korralike maanteeratastega ja kallid klubiriided seljas nende taga kimasid ning kohe hakkasid grupi sabas actionit korraldama oma ettearvamatute manöövritega
laias laastus tundus sõit siiski turvalisemalt mööduvat kui varasematel aastatel, grupis oli rohkem distsiplineeritud sõitjaid enamjaolt
ei ole kindel, aga kas see aasta oli jootmine paremini organiseeritud? eelmisest korrast nagu käest jootjate pikka rivi toitlustuspunktides ei mäleta ... seekord sai pudeli kätte ilma laua juurde trügimata
ja mul ei ole midagi halba öelda M17 klassi rattapoiste kohta, kes seal lühikese raja liidrite seas tempot tegid, küll aga veidi vanemate härrade osas, kes korralike maanteeratastega ja kallid klubiriided seljas nende taga kimasid ning kohe hakkasid grupi sabas actionit korraldama oma ettearvamatute manöövritega
laias laastus tundus sõit siiski turvalisemalt mööduvat kui varasematel aastatel, grupis oli rohkem distsiplineeritud sõitjaid enamjaolt
ei ole kindel, aga kas see aasta oli jootmine paremini organiseeritud? eelmisest korrast nagu käest jootjate pikka rivi toitlustuspunktides ei mäleta ... seekord sai pudeli kätte ilma laua juurde trügimata
Jalgratturid omavahel: kuidas Cube käratab?