kumb ratas oleks eraldistardis kiirem?
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
kumb ratas oleks eraldistardis kiirem?
.
Viimati muutis r3o, 22. 03. 2012. 15:05, kokku muudetud 2 korda .
Re: kumb ratas oleks eraldistardis kiirem?
canyon
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: kumb ratas oleks eraldistardis kiirem?
Ja sellepärast olekski see mõistlikum valik, kui soov just eraldistardi tarbeks ratas muretseda.r3o kirjutas:Esimene on spets eraldistardi ratas, aga alumiiniumist.
Millest üldse selline valik, kui soov eraldistardiks ratas kokku panna ? Scott puhul oleks sel juhul valikutes nt. SEEr3o kirjutas:Teine on aero frame ja süsinik (ebamugavam oleks ka käiguvahetus).
Re: kumb ratas oleks eraldistardis kiirem?
.
Viimati muutis r3o, 22. 03. 2012. 15:56, muudetud 1 kord.
Re: kumb ratas oleks eraldistardis kiirem?
No sellisel juhul juba jah, pigem MNT ratas ja vali sinna lihtsalt ja kiirelt peale/maha käivad eraldistardilenks.
Re: kumb ratas oleks eraldistardis kiirem?
Eks kõik hakkab pihta enese võimekusest ja eesmärkidest ja võimalustest. On palju kordi tõestatud, et temporaam avaldab kiirusele kõige vähem mõju. See mõju on seda väiksem, mida tagasihoidlikum on sõitja. Kuna Cannyoni puhul on tegemist aluraamiga siis ei kõhkleks hetkegi rattavalikul. Karbonraamiga isendile ehitad/ostad juurde eraldi tempolenksu, mille vahetamine ei võta väga palju aega ja annab sulle peaaegu kõik temporatta eelised. Ise sõidan temposõite tavalise mnt raamiga, millele olen siis ehitanud sellise lenksu, mis annab mulle vajaiku temposõidu asendi ja mille vahetus võtab aega ~5min. Sõidan tempot küll tagumises otsas, ent nauditav on siiski. Usun, et spets temporaam hakkab eelist andma alates kiirustel ~45. Mnt ratas on praktilisem ja annab lihtsate vahenditega temporattaks ümber ehitada. Ehk siis minu hääl karbonraamiga isendile.
"...selleks on spets vaha mis lastakse raami sisse jägendab ja vähendab kaalu..." - And it really works...
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
Re: kumb ratas oleks eraldistardis kiirem?
Sa võiks kõigepealt mainida, kas sul mingi maanteeratas juba olemas on või ostad oma esimest asfaldiratast läbi nende valikute?r3o kirjutas:Mis targemad arvavad... kumb ratas võiks eraldistardis kiirem olla (või oleks nad enam-vähem võrdsed)?
Re: kumb ratas oleks eraldistardis kiirem?
.
Viimati muutis r3o, 22. 03. 2012. 15:56, muudetud 1 kord.
Re: kumb ratas oleks eraldistardis kiirem?
Tugeva eraldistardi ja triatloni huvilisena julgen sarnase huvi korral soovitada panustust spetsrattasse, kuna juba tava maantekas on olemas. Tavamaatekat võid "tuunida", aga spets TT rattaga võrväärseks (asendi ja geomeetria võtmes) sa seda ei saa! Olen ise sama valiku ees ja ei mõtle uue maanteka, vaid ikka spetsratta peale.r3o kirjutas:See ei mõjuta kuidagi seda, kumb kiirem oleks eraldistardi jaoks Aga on maanteeratas olemas nagu ka ühes eelmises postis kirjutasin.SK kirjutas:Sa võiks kõigepealt mainida, kas sul mingi maanteeratas juba olemas on või ostad oma esimest asfaldiratast läbi nende valikute?r3o kirjutas:Mis targemad arvavad... kumb ratas võiks eraldistardis kiirem olla (või oleks nad enam-vähem võrdsed)?
PS! Eelpool sõna võtnud KristjanS unustas tagasihoidlikkusest mainimata oma saavutatud medalid eraldistradis ning samuti tõiga, et tegu ka mehaanikuna leiba teeninud isikuga, mistõttu tema "5 minuti hullamine" lenks-maha-lenks-peale teemal on tavainimese jaoks kordades pikem ja n..im. Mind ta nt ära ei rääkinud ses osas . Ja on härra isegi tõsiselt kiiganud TT raamide poole.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: kumb ratas oleks eraldistardis kiirem?
Seda enam - miks sa siis ühele maanteekale üldse teise kõrval ostmist kaalud?? See, et grupisõidu-raamile on lisatud tähis "aero", ei tee temast veel temporaami, vaid tegu on sileda maa grupisõitudele ja laugematele klassikutele mõeldud raamiga, mis on reeglina jäigem ja aerodünaamilisemate torudega kui mägironijate "kaalujälgija". Enamikel tootjatel figureerivad tippmudelitel kaks raamitüüpi, mis kumbi pole temporatas. Sinu Scott Foil 20le assisteerib Scott Plasma 20, mis vähemalt Hawaii veebis oleva hinnakirja järgi on sisuliselt samas hinnas kui Foil 20. Ainult jooksud on tal nutused, muu kõik väärt kraam.r3o kirjutas:See ei mõjuta kuidagi seda, kumb kiirem oleks eraldistardi jaoksSK kirjutas:Sa võiks kõigepealt mainida, kas sul mingi maanteeratas juba olemas on või ostad oma esimest asfaldiratast läbi nende valikute?r3o kirjutas:Mis targemad arvavad... kumb ratas võiks eraldistardis kiirem olla (või oleks nad enam-vähem võrdsed)?
Aga on maanteeratas olemas nagu ka ühes eelmises postis kirjutasin.
Kusjuures olemata tipprattur ei aja ma siiski päris puhast teooriat, sest olen need valikuetapid ise läbi teinud ja mul on maanteeratas ja temporatas eraldi. Grupisõidu rattale tempoasendi peale saamine oli vähemalt minu ja Trek Madone suhetes tõeline katsumus, mis lõppes alati Madone võiduga kuni päädis temporatta ostuga Vaatmata oma hetke füüsilisele vormile ei tahaks ma enam ühtegi tempot grupisõidu-raamiga sõita, kui oluliselt parema geomeetriaga on olemas.
Re: kumb ratas oleks eraldistardis kiirem?
Osta olemasolevale mntrattale clip-on lenks ja aero jooksud või ketas + esijooks (ma juba väga vabandan ette, ma ei ole siin müümas, vaid kogemusi jagamas).
Kui aga hirmus soov eraldistardi ratast ehitatda, siis kindlasti Canyon. Aga nagu KristajS siin juba enne mainis, siis aero raam on see mis annab sulle euro kohta kõige vähem võittu .
Minu arvates on hierarhia järgmine:
Lenks
Jooksud
Kiiver
Raam
Siit saad veidi rohkem lugeda
Kui aga hirmus soov eraldistardi ratast ehitatda, siis kindlasti Canyon. Aga nagu KristajS siin juba enne mainis, siis aero raam on see mis annab sulle euro kohta kõige vähem võittu .
Minu arvates on hierarhia järgmine:
Lenks
Jooksud
Kiiver
Raam
Siit saad veidi rohkem lugeda
Re: kumb ratas oleks eraldistardis kiirem?
.
Viimati muutis r3o, 22. 03. 2012. 15:55, kokku muudetud 2 korda .
Re: kumb ratas oleks eraldistardis kiirem?
mingitel võistlustel möödunud aastal olid mõõdulindid päris ägedalt välkunud.
Re: kumb ratas oleks eraldistardis kiirem?
Aerobikel ja seeniorite EMV-l ei ole kohanud sellist uurimist kas vastab või ei. Triatloni raamide juures tihti märge juhul kui ei vasta UCI reeglitele, üks probleem vist et liiga voolujoonilised (raami paksuse ja laiuse suhe). Ise ka alguses tõstsin ketast ja aerolenksu MNT-le peale ja maha aga see ikka oli tüütu ja päris ideaalset positsiooni ei saanud, lisaks ka käiguvahetus jäi MNT oma, seega ehitasin 2 a tagasi TT ratta. On teine tunne ja emotsioon.r3o kirjutas:SK kirjutas:r3o kirjutas:
Ma saan aru et UCI-l on mingid karmid reeglid ratastele. Ja mitte kõik triatloni rattad ei ole nendega vastavuses. Kas eestis kuskil aerobike võistlusel keegi uurib ja mõõdab ka rattaid?
Iseenesest on ka canyoni karbon raamiga eraldistardi ratas suhtelist soodne/hea varustusega võrreldes paljude teistega, aga kas ta vastab ka UCI reeglitele http://www.canyon.com/_en/triathlonbike ... tml?b=2525 ? Pildi pealt tundub (mis ei ole küll mõistlik argument, aga siiski) et see 3:1 reegel ei pruugi täidetud olla igal pool.
Mati kui sa ise ka uut ratast vaatad siis mis sinu valikutes sõelale on jäänud?
Re: kumb ratas oleks eraldistardis kiirem?
UCI pärast ära küll väga muretse. Tuntumatest mitte-UCI-kõlbulikest raamidest tuleb mul hetkel meelde ainult Spessu eelmise põlvkonna Shiv, millel oli suur aerodünaamiline kopsik esipiduri peale monteeritud, aga seda käsitleti raami kunstliku laiendina. Kõik brändid, kes ProTouril või kontinentaali tasemel näha on, on ka UCI-kõlbulike raamidega esindatud. See, mida mõõdulindiga mõõdetakse, on eelkõige sadula otsa kaugus keskjooksust ja lenksu kaugus esirummust, aga õige raami suurusega ratta puhul on need ainult seadistuste taga. UCI-le ei meeldi, kui ratta peal kõhuli lesitakse, tuleb ikka istuda:-)r3o kirjutas:Ma saan aru et UCI-l on mingid karmid reeglid ratastele. Ja mitte kõik triatloni rattad ei ole nendega vastavuses. Kas eestis kuskil aerobike võistlusel keegi uurib ja mõõdab ka rattaid?
Iseenesest on ka canyoni karbon raamiga eraldistardi ratas suhtelist soodne/hea varustusega võrreldes paljude teistega, aga kas ta vastab ka UCI reeglitele http://www.canyon.com/_en/triathlonbike ... tml?b=2525 ? Pildi pealt tundub (mis ei ole küll mõistlik argument, aga siiski) et see 3:1 reegel ei pruugi täidetud olla igal pool.
Aga...kui kahe ratta jaoks varandust pole, siis tuleb ikka ühega leppida ja see võiks ikka tavaline maanteeratas(+lamamispulgad ja paremad jooksud) olla, pead ebamugavused üle elama. Ainult temporatta omamine ei võimalda juba kvaliteetselt kilomeetreid koguda, grupisõidul osalemisest rääkimata. Hübriidsed raamid on omaette teema, neid toodavad põhiliselt no-name firmad ja argumendid on teleturulikud. Kõige hübriidsem normaalne raam, mida eestis näinud olen, on Kestrel Talon (Fuji üks kaubamärk), Viljandi rattaklubis on neid paar tükki, mis on ilmselt Fixuse kaudu soetatud. Lenksu vahetamisest sa ikka ei pääse, pikkade otste sõitmisel on hübriidne raam ilmselt ka liiga jäik.
Re: kumb ratas oleks eraldistardis kiirem?
MNT rattast TT ratas saada sõltub jah paljuski raami geomeetriast. Ise sain endale sobiva asendi nii ühe kui teise mnt raamiga. Ei ole asi võimatu, kui natuke loominguline olla. Enamus Aerobike ja eesti rahvatriatlonite sõitjaid sõidab mnt rattaga mis mugandatud tempo/triatlonisõiduks. Aga nagu alati, kui raha on, siis võib igasuguste asjadega tegeleda!
"...selleks on spets vaha mis lastakse raami sisse jägendab ja vähendab kaalu..." - And it really works...
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
"Studies have shown that riding a bicycle everyday makes you more awesome than the general population!" - And it really works...
Velo Clubbers
Rattastuudio Jooks - muhedaim rattapood
Re: kumb ratas oleks eraldistardis kiirem?
Mida selle all mõeldud on?SK kirjutas: ..
Ainult temporatta omamine ei võimalda juba kvaliteetselt kilomeetreid koguda, ..
Re: kumb ratas oleks eraldistardis kiirem?
Seda seisukohta peab praeguseks juba revideerima - Girol sõitis Farnese Vini sama raamiga nii eraldit kui gruppi!SK kirjutas:Hübriidsed raamid on omaette teema, neid toodavad põhiliselt no-name firmad ja argumendid on teleturulikud.
Re: kumb ratas oleks eraldistardis kiirem?
Vaesus ei ole alati voorus See erand veel reegleid ei kummuta.clx kirjutas:Seda seisukohta peab praeguseks juba revideerima - Girol sõitis Farnese Vini sama raamiga nii eraldit kui gruppi!SK kirjutas:Hübriidsed raamid on omaette teema, neid toodavad põhiliselt no-name firmad ja argumendid on teleturulikud.
MCipollini valikus lihtsalt pole tempo-raami nagu ka Farnese Vini valikus pole ühtegi korralikku suurtuuri üldarvestuse peale sõitjat, et see määrav probleem oleks. RB1000 on selgelt sileda maa grupisõidu raam - jäik ja aerodünaamiline, aga head temporaami ei saa temast juba ainuüksi sadulatoru väikese nurga tõttu. Proloogid saab temaga hästi sõidetud, aga pikematel tempodel saab moodsate spetsraamide käest haledalt tuupi.
Cipol on mägedes turnimiseks ka eraldi raam olemas, kui klubi ambitsioonid tõusevad, teevad kindlasti temporaami ka valmis.
Re: kumb ratas oleks eraldistardis kiirem?
Ma arvan, et Farnese Vini rahakott ja ambitsioonid on siiski isegi temposõidus suuremad kui selle teema kontekst siin ja minu point oli, et päris nii dramaatiline asi ei ole, et 'hübriid raam=teletug'. Ma usun et tugev harrastaja võiks nt Cervelo S5'ga päris okeid tulemust välja sõita TT setup'is ja ilmselt võrreldes suvalise toruraamiga on ikkagi väike aerodünaamiline eelis olemas. Ideaalses maailmas muidugi on asjad must-valged, ei vaidle vastu!SK kirjutas: Vaesus ei ole alati voorus See erand veel reegleid ei kummuta.
Cipol on mägedes turnimiseks ka eraldi raam olemas, kui klubi ambitsioonid tõusevad, teevad kindlasti temporaami ka valmis.
Eelmise aasta eestikatel mõõdeti rattad üle küll. Ja mitte ainult rattaid, vaid muuhulgas ka nt pilootide põlvikupikkused!raulk kirjutas: EMV-l ei ole kohanud sellist uurimist kas vastab või ei.
Re: kumb ratas oleks eraldistardis kiirem?
Nii, nüüd paluks analüüsi juba järgmisele kaasusele. Wiggo, potentsiaalne olümpiakuld ja "hübriidraam":SK kirjutas:Vaesus ei ole alati voorus See erand veel reegleid ei kummuta.clx kirjutas:Seda seisukohta peab praeguseks juba revideerima - Girol sõitis Farnese Vini sama raamiga nii eraldit kui gruppi!SK kirjutas:Hübriidsed raamid on omaette teema, neid toodavad põhiliselt no-name firmad ja argumendid on teleturulikud.
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 7320_o.jpg