Pea asend sõidu ajal
Pea asend sõidu ajal
Kui ma intensiivset trenni teen, siis ma olen tähele pannud, et kui ma hoian pead all, siis tõuseb ka kiirus kohe natuke. Kas tegu on kiivri efektiga või on asi psühholoogias (tuul ei puhu näkku, tekib tunne, et tuult polegi ja on kergem)?
Re: Pea asend sõidu ajal
aerodünaamika
- pärnu rattur
- Rattur
- Postitusi: 551
- Liitunud: 14. 08. 2009. 18:29
Re: Pea asend sõidu ajal
Ära väga pikalt siiski harrasta, võid vastu puud sõita
Ärge näkku lööge! [/OT]
Re: Pea asend sõidu ajal
Jah, leidsin ka netist huvitavat informatsiooni selle kohta. Tony Martin pidavat nii sõitma, et vaatab teatud aja maha, siis korra kontrollib teed ja laseb peale seda uuesti pea alla.
Re: Pea asend sõidu ajal
Eks keha võtab rattal selle asendi milles tal kõige mugavam on. Mulle endale sobib samuti selline sõiduasend ja üksi maanteel kerides tihti pea maas. Vaatan ka iga teatud aja tagant ette, et kontrollida suunda ja olukorda, kuid ikkagi nii mõnigi kivi ja auk ka tänu sellele on kindlalt võetud. Kõige ohutum see sõiduviis ei ole.stw kirjutas:Jah, leidsin ka netist huvitavat informatsiooni selle kohta. Tony Martin pidavat nii sõitma, et vaatab teatud aja maha, siis korra kontrollib teed ja laseb peale seda uuesti pea alla.
Re: Pea asend sõidu ajal
see maha vaatamine nõuab harjumist, kui vaadata maha, siis asfalt tuiskab nii kiiresti mööda, et tekib ebakindel tunne ... või on see ainult minul nii?
Jalgratturid omavahel: kuidas Cube käratab?
Re: Pea asend sõidu ajal
Mul küll sellist tunnet ei teki. Aga samas, ma ei vaata kunagi asfalti, vaid spidokat või pulsikat.
Re: Pea asend sõidu ajal
Teed peab vaatama, mehed. Liikluses ja enda ümber toimuvat.
Vähemalt nii kaugele ette, et jõuad igale olukorrale reageerida.
Vähemalt nii kaugele ette, et jõuad igale olukorrale reageerida.
Re: Pea asend sõidu ajal
mina räägin tegelikult pea asendist eraldistardis, trenni ajal ja liikluses loomulikult vaatan ette ning sõidan ka kõrgemas asendis suure osa ajasterikr kirjutas:Teed peab vaatama, mehed. Liikluses ja enda ümber toimuvat.
Vähemalt nii kaugele ette, et jõuad igale olukorrale reageerida.
intensiivset trenni eraldistardiks teen olematul liiklusega sirgetel teelõikudel ja siis ka kergitan pead iga natukese aja tagant
grupisõidus ju ei saa maha vaadata, vähemalt ühistrennis soovitati vaadata isegi mitte eessõitja tagaratast või tagumikku, vaid õlgade kõrgusele, sest nii on ka paar rida eespool toimuv näha ja jõuab reageerida äkkpidurdustele ja kukkumistele seal, kui ainult enda ees sõitjat jälgida, siis on tavaliselt juba hilja
aga võib-olla on see vale ja kellegil on parem nõuanne?
Jalgratturid omavahel: kuidas Cube käratab?
Re: Pea asend sõidu ajal
Pole probleemi sellega. Seda nägumaas sõidustiili kasutan ainult tugeva tuulega ja siis ka kontrollin pidevalt, et ega mõnel ristuval teel autot ees pole.erikr kirjutas:Teed peab vaatama, mehed. Liikluses ja enda ümber toimuvat.
Vähemalt nii kaugele ette, et jõuad igale olukorrale reageerida.
Re: Pea asend sõidu ajal
Minu maha vaatamise stiilinäide feissbooki klientidele http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... =1&theater ja tundub kiirema tempo arendamiseks töötavat
Aga grupis sõites pigem vaata mitte enda ees olevat meest vaid tema ees olevat, muidugi eeldusel, et suudad ilma tagaratast vaatamata püsivalt õiget vahet hoida.
Aga grupis sõites pigem vaata mitte enda ees olevat meest vaid tema ees olevat, muidugi eeldusel, et suudad ilma tagaratast vaatamata püsivalt õiget vahet hoida.
Gravitatsioon teeb oma töö kiirelt ja korralikult!
Re: Pea asend sõidu ajal
Ma ka märkasin seda miski päev, kuigi rattal oli peal üsnagi raske koorem siis pea alla laskmine andis üsnagi määratava kiirusekasvu.
Huvitav kas kellelegi ei ole pähe tulnud mõtet lenksule peegel panna, et nii pikemalt sõita
Huvitav kas kellelegi ei ole pähe tulnud mõtet lenksule peegel panna, et nii pikemalt sõita
Re: Pea asend sõidu ajal
Sa ei ole esimene inimene, kes selle peale mõtleb . Kuna teema hakkas huvitama, siis lugesin päris palju selle kohta ja leidsin ka pilte, kus mõned olid enda lenksu külge väikese peegli pannud. Täna lähen katsetan igast oludes palju kiiruse vahet tuleb ja siis leian keskmise.Cly/Suva kirjutas:Ma ka märkasin seda miski päev, kuigi rattal oli peal üsnagi raske koorem siis pea alla laskmine andis üsnagi määratava kiirusekasvu.
Huvitav kas kellelegi ei ole pähe tulnud mõtet lenksule peegel panna, et nii pikemalt sõita
- pärnu rattur
- Rattur
- Postitusi: 551
- Liitunud: 14. 08. 2009. 18:29
Re: Pea asend sõidu ajal
Kui te pikali juba heitma hakkate rattale, siis proovige midagi sellist http://www.youtube.com/watch?v=d-akkbNyiXE. Sellel härral on peegliga prillid ees, et näha teed
Ärge näkku lööge! [/OT]
Re: Pea asend sõidu ajal
Nonii, sain katsega ühele poole. Katsed tegin kõik maastikurattaga ja siledal teel. Kõigepealt kaks järeldust, mis võib-olla paljudele enesest mõistetavad tunduvad:
1) Mida väiksem kiirus/vaiksem tuul, seda vähem on nägu maas asendist kasu.
2) Mida suurem on kiirus/tugevam tuul, seda rohkem on sellest pea positsioonist kasu.
Tegin ka 20 katset, kus fikseerisin kiiruste vahed sellise asendiga. 10 neist tegin vastutuulega ja teise poole taganttuulega. Kiirus oli 30+-1km/h. Tuul oli täna suhteliselt nõrk, ilmateate järgi 19km/h. Vastutuult sõites suurenes kiirus 0,6km/h ja taganttuulega 0,4km/h.
1) Mida väiksem kiirus/vaiksem tuul, seda vähem on nägu maas asendist kasu.
2) Mida suurem on kiirus/tugevam tuul, seda rohkem on sellest pea positsioonist kasu.
Tegin ka 20 katset, kus fikseerisin kiiruste vahed sellise asendiga. 10 neist tegin vastutuulega ja teise poole taganttuulega. Kiirus oli 30+-1km/h. Tuul oli täna suhteliselt nõrk, ilmateate järgi 19km/h. Vastutuult sõites suurenes kiirus 0,6km/h ja taganttuulega 0,4km/h.
-
- Rattur
- Postitusi: 8
- Liitunud: 31. 05. 2012. 17:01
Re: Pea asend sõidu ajal
Ja minu sirgete kätega pea-püsti grupisõidunäide. Kolmas rivis siisalkonoom kirjutas:Minu maha vaatamise stiilinäide feissbooki klientidele