tsainik kirjutas:Hehh,
ma tööasjus olen selle teemaga sutsu tegelenud ja julgen arvata, et SEADUSE silmis need kleepsud ei ole mitte pädevad...
Maanteeamet ütleb nii Helkuri kohta: Nõuetekohasel helkuril või selle pakendil peab olema tähistus CE EN13356 (LS § 11 lg 4). Korralik helkur on hästi märgatav lähitulede valgusvihus vähemalt 150m ja kaugtulede valgusvihus vähemalt 300m kauguselt... EN13356:2001 sertifikaadiKui helkurtoote hekivusareaal on eelnimetatust väiksem või suurem, pole kindlasti enam tegemist EN13356:2001 sertifikaadile vastava tootega.
Lihtsalt infoks, et kui juhtub TARK politseinik olema siis kleepsud ei aita.
Kogu see kena jutt käib siiski JALAKÄIJA helkurite kohta.
Euroopa Komisjoni otsus 29. november 2011, ohutusnõuete kohta, millele peavad Euroopa Parlamendi ja nõukogu direktiivi 2001/95/EÜ kohaselt vastama jalgrattaid, väikelaste jalgrattaid ja jalgrataste pakiraame käsitlevad Euroopa standardid (
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 111:ET:PDF) punkt 6
Komisjon avaldas otsusega 2006/514/EÜ (2) Euroopa Liidu Teatajas Euroopa standardite EN 14764:2005 (linna- ja retkejalgrattad), EN 14766:2005 (mägijalgrattad), EN 14781:2005 (võidusõidurattad) ja EN 14872:2006 (jalg rataste pakiraamid) viited. Euroopa Standardikomitee on teatanud, et Euroopa standardid EN 14764:2005, EN 14766:2005, EN 14781:2005 ja EN 14872:2006 vaadatakse uuesti läbi. Kõnealuste standardite läbivaatusjärgsete uute versioonide viiteid ei saa Euroopa Liidu Teatajas avaldada ilma komis joni volituseta, millega kehtestatakse ohutuse erinõuded.
(9) Seepärast peaks komisjon sätestama jalgrataste ja pakiraa mide ohutuse erinõuded, et volitada Euroopa standardi asutusi koostama Euroopa standardeid kõnealuste nõuete alusel.
c) „Linna- ja retkejalgratas” – jalgratas, mille sadula maksimum kõrgus on 635 mm või rohkem ja mis on ette nähtud sõit miseks avalikult kasutatavatel teedel, sealhulgas katteta teedel.
d) „Mägijalgratas” – jalgratas, mille sadula maksimumkõrgus on 635 mm või rohkem, mis on ette nähtud sõitmiseks maas tikul, avalikult kasutatavatel teedel ja kergliiklusteedel, millel on asjakohaselt tugevdatud raam ja muud komponendid ning millel on tavaliselt laiad suure turvisemustriga rehvid ja arvukalt käike.
e) „Võidusõiduratas” – jalgratas, mille sadula maksimumkõrgus on 635 mm või rohkem ja mis on ette nähtud suure kiiru sega sõitmiseks avalikult kasutatavatel teedel. Kõnealused jalgrattad on üldiselt ette nähtud kattega teel sõitmiseks.
f) „Jalgratta pakiraam” – vahend või mahuti, välja arvatud haagis, mis asetatakse kohale ja kinnitatakse püsivalt jalgratta tagumise (tagapakiraam) või eesmise (esipakiraam) ratta kohale ja/või kõrvale ja mis on ette nähtud üksnes pakiveoks või lasteistmel istuvate laste veoks.
Jalgrataste ohutuse erinõuded, 1. JAGU Kõikide jalgrattatüüpide suhtes kohaldatavad ohutusnõuded 1. Üldnõuded[.
Jalgratastel peavad ees, taga ja külgedel olema valgustusseadmed ja helkurid, et tagada jalgratta ja ratturi hea nähtavus. Kõnealused vahendid peavad vastama selles riigis kehtivatele õigusnormidele, kus toodet turustatakse./quote]
2. JAGU Teatavate jalgrataste suhtes kohaldatavad lisaohutusnõuded. 3. Võidusõidurattad
Võidusõidurataste kõik ohutuselemendid peavad olema konstrueeritud selliselt, et nad peaksid vastu jõududele, mis on suuremad kui tavapärase kasutuse korral muudele jalgrattatüüpidele kohalduvad jõud (nt suurem kiirus, jõuülekandele, juhtimisseadistele ja piduritele kohalduv suurem jõud).
Seega mehed, lood on nii, et võidukale ei piisa tavalistest helkuritest, vaid peavad olema ERILISED helkurid. Seega, kui juhtub TARK politseinik (kui keegi sellist imeelukat kunagi üldse näinud on) olema siis ei aita ka tavalised rattahelkurid
. Arvestades, et see Komisjoni otsus ja mainitud standardid sisaldavad ka terve
karupeetäie muid nõudeid saab IGAÜKS trahvi niikunii, kui juhtub TARK JURISTIST politseinik olema (
hüsteeriline naer saalis), kes on viitsind selle saasta läbi lugeda. Küllap maanteameti pihkurahvidest liiklusohutuskorüfeed ka need nõuded lähiajal meie seadustesse vastu võtavad. Seega viimane aeg veel rattasõitu harrastada, enne, kui tuleb asi ära lõpetada või pakiraamil kokkuvolditavat kääbusest advokaati kaasas kandma hakata.