EMV XCO 20-21 juuli 2012
Foorumi reeglid
Võistluste osaluste müügifoorum asub: viewforum.php?f=152
Võistluste osaluste müügifoorum asub: viewforum.php?f=152
Re: EMV XCO 20-21 juuli 2012
Mõned pildid reedeselt võistluselt: https://picasaweb.google.com/1119014092 ... O20072012#
ja laupäevaselt võistluselt: https://picasaweb.google.com/1119014092 ... O21072012#
ja laupäevaselt võistluselt: https://picasaweb.google.com/1119014092 ... O21072012#
Viimati muutis meelisl, 23. 07. 2012. 18:54, muudetud 1 kord.
Re: EMV XCO 20-21 juuli 2012
Just seda ma silmas pidasin:KaupoR kirjutas:... (mõtlen ohutust-ohtlikkust: üks vale liigutus ja 20meetrit kuristikku või kümmekond teravat kivi ootavad).
If everything's under control, you're going too slow!
Re: EMV XCO 20-21 juuli 2012
Korraldajad on korralikku tööd teinud , rada oli super, pole midagi halba öelda. See on korralik xc, polnud mingit sileda nühkimist nagu teamidel.
Re: EMV XCO 20-21 juuli 2012
Jack kirjutas:Eliidi sõit 21.07 kõik minu pildid: https://picasaweb.google.com/1150263684 ... MVXCO2012#
Kood: Vali kõik
Sorry, that page was not found.
If everything's under control, you're going too slow!
Re: EMV XCO 20-21 juuli 2012
See vist Eesti rahvuslik eripära, et XCO-sõidul isegi arvestataval hulgal lastel kõvakahvel all, samas tihti mäest üles sõita nagunii ei jõuta. Mõtlen ja mõtlen, aga aru ei saa...
Re: EMV XCO 20-21 juuli 2012
Kas keegi tänased tulemused paneks üles siia......
Re: EMV XCO 20-21 juuli 2012
tulemused EJL lehel olemas http://www.ejl.ee/index.php?page=149
p.s. mati pandud linki pidi saab kiiremini
p.s. mati pandud linki pidi saab kiiremini
Viimati muutis Lapeteus, 21. 07. 2012. 17:56, kokku muudetud 2 korda .
Re: EMV XCO 20-21 juuli 2012
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: EMV XCO 20-21 juuli 2012
My bad, unustasin teha albumi avalikuks. Proovige nüüd.KaupoR kirjutas:Jack kirjutas:Eliidi sõit 21.07 kõik minu pildid: https://picasaweb.google.com/1150263684 ... MVXCO2012#Kood: Vali kõik
Sorry, that page was not found.
https://picasaweb.google.com/1150263684 ... EMVXCO2012
Re: EMV XCO 20-21 juuli 2012
Mul tekkis sarnane mõte pilte vaadates. Miks jäetakse lastele/noortele sellisele rajale (väidetavalt väga tehniline) kõvakahvel alla? Võiks veidi halastada ja päris MTB rajal ikka päris MTB ratast kasutada.piffik kirjutas:See vist Eesti rahvuslik eripära, et XCO-sõidul isegi arvestataval hulgal lastel kõvakahvel all, samas tihti mäest üles sõita nagunii ei jõuta. Mõtlen ja mõtlen, aga aru ei saa...
Re: EMV XCO 20-21 juuli 2012
Küsi treeneritelt! Vastus on tõenäoliselt see, et XC pole perspektiivikas, pigem ajutine lõbus vaheldus maantee treeningutele. Eesti "nokia"!siim_s kirjutas:Mul tekkis sarnane mõte pilte vaadates. Miks jäetakse lastele/noortele sellisele rajale (väidetavalt väga tehniline) kõvakahvel alla? Võiks veidi halastada ja päris MTB rajal ikka päris MTB ratast kasutada.piffik kirjutas:See vist Eesti rahvuslik eripära, et XCO-sõidul isegi arvestataval hulgal lastel kõvakahvel all, samas tihti mäest üles sõita nagunii ei jõuta. Mõtlen ja mõtlen, aga aru ei saa...
Re: EMV XCO 20-21 juuli 2012
Äkki on põhjus proosaline - klubid on kõik oma amordid rahaks teinud ja neil lihtsalt pole midagi millegi vastu vahetada
If everything's under control, you're going too slow!
Re: EMV XCO 20-21 juuli 2012
Vaatasin ja imestasin. See on minuarust vastutustundetu nii lapsevanemal kui treeneril saata noori XCO rajale ilma amordita. Minge palun sõitke seal ise kõva kahvliga ja ärge rääkige "kui mina noor olin" juttu.
Re: EMV XCO 20-21 juuli 2012
Kõvakahvli teemadel - minu laps oli üks neist, kes sõitis XCO-d kõvakahvliga. Põhjuseks oli see, et tema ratas on odavama klassi ratas, mille amort ei olegi loodud rohkem vastu pidama, kui ühe aasta (kui sedagi). Paar päeva enne XCO-d lõpetas amort täielikult oma tööpäevad. Uus amort oleks maksnud ca 2/3 ratta hinnast. Kuna ratas on plaanis järgmine aasta välja vahetada, siis ei näinud põhjust sellist raha ühe võistluse pärast välja käia. Nii et alati ei ole põhjus kellegi piinamises Mis puutub mäest üles sõita jõudmise kommentaari, siis käisin laupäeval vaatamas ka eliidi võistlust ja N eliidis oli samuti pildistatud tõusul jalastumisi (amordiga!), nii et kui just isiklikku viha kõvakahvli vastu ei tunne, siis ei peaks nende kahe vahele mingit kunstlikku seost tekitama.
Re: EMV XCO 20-21 juuli 2012
Polnud häda midagi Ja mul pole ka kõige odavam rattas kus oli stokis halb amort, lihtsalt meeldib kõvakahvelsiim_s kirjutas:Mul tekkis sarnane mõte pilte vaadates. Miks jäetakse lastele/noortele sellisele rajale (väidetavalt väga tehniline) kõvakahvel alla? Võiks veidi halastada ja päris MTB rajal ikka päris MTB ratast kasutada.piffik kirjutas:See vist Eesti rahvuslik eripära, et XCO-sõidul isegi arvestataval hulgal lastel kõvakahvel all, samas tihti mäest üles sõita nagunii ei jõuta. Mõtlen ja mõtlen, aga aru ei saa...
Ütleb seda siis M14 kuues jalg
Re: EMV XCO 20-21 juuli 2012
Kopeerin siia kirja, mis täna sai saadetud rattaliitu, klubidele ja EJL'i juhatusele:
Lugupeetud treenerid / klubide juhid, EJL, EJL'i juhatus
Korraldustiimi nimel tänan kõiki tulemast ning osalemast 2012 aasta Eesti Meistrivõistlustel maastikurattasõidus.
Hoolimata suhteliselt viimasel hetkel pealesunnitud muudatustest kolida võistlused Nõmmelt Ülgasele, tundub, et suutsime kokkuvõttes rahuldaval tasemel võistlused läbi viia. Lõpliku hinnangu siiski annate Teie ning hea oleks kuulda tagasisidet (sulev@vo2.ee).
Samas tagasiside küsimine pole ainumas põhjus, mis seda kirja Teile kõigile kirjutama paneb.
Põhiline põhjus on sisuline ning kutsun üles sisulisele diskussioonile, et järgmisel aastal "sama jama" ei korduks.
Esiteks rada.
Hoolimata sellest, et Eestis on sisuliselt vaid paar ratturit, kellel on nn õigete xco radade sõitmise oskus ja kogemus, ei ole põhjendatud Eestis nn kergete radade tegemine XCO võidusõitudele - eriti Eesti Meistrivõistlustele. Oleme seisukohal, et põhirada peab vastama maailma standardile oma raskusastmelt põhiliselt kolmes osas: tõusumeetrite osas, tehniliste laskumiste osas ning üld-tehnilises osas. Õige rada on selline, mida isegi kogenud rattur "mütsiga lööma minna" ei saa ning tuleb end tõsiselt proovile panna, et ring ära sõita. Vastasel juhul ei saa meie riigi XCO tase areneda. EMV XCO rada peaks olema selles osas teenäitaja rollis.
Vastuväide, mida oleme palju kordi kuulnud - meil pole ju sõitjaid ning enamus ei suuda rada läbida - see ei saa olla vabanduseks. See oleks sama, kui teha maanteel grupisõidu EMV näiteks 100km pikkune, kuna "meil pole taset". Tõeline tase on ka maanteel vähestel, kuid see ei tohi olla põhjuseks latt madalale lasta.
Praegune olukord on muret-tekitav. Radade "tase" Eestis on niivõrd langenud, et ise-enesest mõistetavaks peetakse kõva-kahvliga rattaga EMV-le peale tulemist. See, et Caspar Austa tuleb - see on vana-meistri oma asi ning keegi ei kahtle tema võimetes. See aga, et lapsed-noored ja juuniorid tulevad (lastakse peale) jäiga rattaga EMV-le on neile selgelt ohtlik. On väga suur oht nö "lenks käest lüüa" ning siis kividel või juurikatel kukkumine väga valus. Rahaline argument pole siinkohal argument, kuna enamus rattaid, millega noored / juuniorid sõitsid on korralikud, mis tähendab, et neil on olnud poest ostes korralik amort all.
Täna peaks valmis olema 2013 aasta raja põhiskeem ning juba sel hooajal peaks vastavad asjatundajd EJL'i volitustel raja üle vaatama ning andma hinnangu. See oleks igati normaalne ajaline planeerimine.
Teiseks - kes sõidab kus rajal.
Korraldaja ülesanne on valmistada ette kaks rada. Lihtne ja raske. Need olid korraldajal ette valmistatud.
See on poliitiline ja üldise taseme küsimus - millisest vanuseklassist alates lasta võistlejad peale raskele rajale - kas see on juuniorite klass, või 16-aastastest.
Seega - palun otsustage see EJL-i tasemel ära.
Siis on korraldajal konkreetne info ning ei teki juhendiga segadust. Pole vaja teha kolme rada jne.
Jutt, et rada pole piisavalt turvatud, ei saa olla tõsiseltvõetav jutt. Tihtipeale kasutatakse Euroopas toimuvatel XCO võistlustel meetri kuni pooleteise kõrguseid "droppe" ehk vabalangust ning kui neid sõita ei oska / julge (piisavalt kiirelt näiteks), siis ei aitaks ükski võrk ega pehmendus.
Praegune segadus kukkus tõepoolest kehvasti välja ning "helistajaid" jätkus EJL'i nii, et EJL'i telefon oli punane. Need asjad tuleb talvel ära otsustada, mitte päev enne võistlust.
Kolmandaks. Oleks ülimalt tore ja vajalik, kuid EJL'i juhatusest kasvõi üks esindaja Eesti Meistrivõistlustel kohal oleks. Kui on tõesti väga kiire ning muude kohustuste kõrvalt kaheks päevaks tulla ei saa, siis vähemalt põhisõitude autasustamisel oleks soliidne kohal olla. Vastasel juhul tekib paratamatult tunne, et maastikurattasõit on ükskute "friikide" eralõbu, mida EJL oma kõrgeimal tasemel arendamise ja austamise vääriliseks ei pea.
EDIT: Viimane lõik polnud päris korrektne - Jaan Kirsipuu EJL'i juhatusest oli kohal.
Parimate soovidega
Sulev Lipp
2012 a EMV XCO korraldustiimi juht
Lugupeetud treenerid / klubide juhid, EJL, EJL'i juhatus
Korraldustiimi nimel tänan kõiki tulemast ning osalemast 2012 aasta Eesti Meistrivõistlustel maastikurattasõidus.
Hoolimata suhteliselt viimasel hetkel pealesunnitud muudatustest kolida võistlused Nõmmelt Ülgasele, tundub, et suutsime kokkuvõttes rahuldaval tasemel võistlused läbi viia. Lõpliku hinnangu siiski annate Teie ning hea oleks kuulda tagasisidet (sulev@vo2.ee).
Samas tagasiside küsimine pole ainumas põhjus, mis seda kirja Teile kõigile kirjutama paneb.
Põhiline põhjus on sisuline ning kutsun üles sisulisele diskussioonile, et järgmisel aastal "sama jama" ei korduks.
Esiteks rada.
Hoolimata sellest, et Eestis on sisuliselt vaid paar ratturit, kellel on nn õigete xco radade sõitmise oskus ja kogemus, ei ole põhjendatud Eestis nn kergete radade tegemine XCO võidusõitudele - eriti Eesti Meistrivõistlustele. Oleme seisukohal, et põhirada peab vastama maailma standardile oma raskusastmelt põhiliselt kolmes osas: tõusumeetrite osas, tehniliste laskumiste osas ning üld-tehnilises osas. Õige rada on selline, mida isegi kogenud rattur "mütsiga lööma minna" ei saa ning tuleb end tõsiselt proovile panna, et ring ära sõita. Vastasel juhul ei saa meie riigi XCO tase areneda. EMV XCO rada peaks olema selles osas teenäitaja rollis.
Vastuväide, mida oleme palju kordi kuulnud - meil pole ju sõitjaid ning enamus ei suuda rada läbida - see ei saa olla vabanduseks. See oleks sama, kui teha maanteel grupisõidu EMV näiteks 100km pikkune, kuna "meil pole taset". Tõeline tase on ka maanteel vähestel, kuid see ei tohi olla põhjuseks latt madalale lasta.
Praegune olukord on muret-tekitav. Radade "tase" Eestis on niivõrd langenud, et ise-enesest mõistetavaks peetakse kõva-kahvliga rattaga EMV-le peale tulemist. See, et Caspar Austa tuleb - see on vana-meistri oma asi ning keegi ei kahtle tema võimetes. See aga, et lapsed-noored ja juuniorid tulevad (lastakse peale) jäiga rattaga EMV-le on neile selgelt ohtlik. On väga suur oht nö "lenks käest lüüa" ning siis kividel või juurikatel kukkumine väga valus. Rahaline argument pole siinkohal argument, kuna enamus rattaid, millega noored / juuniorid sõitsid on korralikud, mis tähendab, et neil on olnud poest ostes korralik amort all.
Täna peaks valmis olema 2013 aasta raja põhiskeem ning juba sel hooajal peaks vastavad asjatundajd EJL'i volitustel raja üle vaatama ning andma hinnangu. See oleks igati normaalne ajaline planeerimine.
Teiseks - kes sõidab kus rajal.
Korraldaja ülesanne on valmistada ette kaks rada. Lihtne ja raske. Need olid korraldajal ette valmistatud.
See on poliitiline ja üldise taseme küsimus - millisest vanuseklassist alates lasta võistlejad peale raskele rajale - kas see on juuniorite klass, või 16-aastastest.
Seega - palun otsustage see EJL-i tasemel ära.
Siis on korraldajal konkreetne info ning ei teki juhendiga segadust. Pole vaja teha kolme rada jne.
Jutt, et rada pole piisavalt turvatud, ei saa olla tõsiseltvõetav jutt. Tihtipeale kasutatakse Euroopas toimuvatel XCO võistlustel meetri kuni pooleteise kõrguseid "droppe" ehk vabalangust ning kui neid sõita ei oska / julge (piisavalt kiirelt näiteks), siis ei aitaks ükski võrk ega pehmendus.
Praegune segadus kukkus tõepoolest kehvasti välja ning "helistajaid" jätkus EJL'i nii, et EJL'i telefon oli punane. Need asjad tuleb talvel ära otsustada, mitte päev enne võistlust.
Kolmandaks. Oleks ülimalt tore ja vajalik, kuid EJL'i juhatusest kasvõi üks esindaja Eesti Meistrivõistlustel kohal oleks. Kui on tõesti väga kiire ning muude kohustuste kõrvalt kaheks päevaks tulla ei saa, siis vähemalt põhisõitude autasustamisel oleks soliidne kohal olla. Vastasel juhul tekib paratamatult tunne, et maastikurattasõit on ükskute "friikide" eralõbu, mida EJL oma kõrgeimal tasemel arendamise ja austamise vääriliseks ei pea.
EDIT: Viimane lõik polnud päris korrektne - Jaan Kirsipuu EJL'i juhatusest oli kohal.
Parimate soovidega
Sulev Lipp
2012 a EMV XCO korraldustiimi juht
Viimati muutis SL, 24. 07. 2012. 15:00, muudetud 1 kord.
Re: EMV XCO 20-21 juuli 2012
Väga hea, SL!
Loodetavasti jõuab kõrgematesse sfääridesse arusaam, et aastaks 2012 on rahvusvaheliselt tunnustatud XCO rajaformaat arenenud selliseks, et pelgalt "vanakooli" mentaliteediga neid radu sõita ei saa.
Ma tooks siin ühe võrdleva näite kergejõustikust. 5000 meetri jooksu suudavad läbida kõik kergejõustiklased. Sprinteritel ja vasaraheitjatel kulub selleks küll palju aega aga siiski suudavad nad selle läbida. Samas 110 meetri tõkkejooks (tõkete kõrgus on 106,7cm!) on distants, mida suudavad määrustepäraselt läbida vaid tõkkejooksjad. Noh, suudavad tegelikult ka teiste alade harrastajad aga ilmselt vaid tõkkeid enda ees maha lükates. (Paralleel XC-st = tehnilised tõusud ja laskumised tuleb ratas käekõrval liikuda)
Küsimus ongi selles, kas Eesti XCO-s otsustatakse sõitma hakata rahvusvaheliste tavade järgse "tõkete kõrgusega" - 106,7cm või kehtestatakse oma, rahvuslik maastikukrossi rajastandart ehk "tõkete kõrgus" - 50cm
Loodetavasti jõuab kõrgematesse sfääridesse arusaam, et aastaks 2012 on rahvusvaheliselt tunnustatud XCO rajaformaat arenenud selliseks, et pelgalt "vanakooli" mentaliteediga neid radu sõita ei saa.
Ma tooks siin ühe võrdleva näite kergejõustikust. 5000 meetri jooksu suudavad läbida kõik kergejõustiklased. Sprinteritel ja vasaraheitjatel kulub selleks küll palju aega aga siiski suudavad nad selle läbida. Samas 110 meetri tõkkejooks (tõkete kõrgus on 106,7cm!) on distants, mida suudavad määrustepäraselt läbida vaid tõkkejooksjad. Noh, suudavad tegelikult ka teiste alade harrastajad aga ilmselt vaid tõkkeid enda ees maha lükates. (Paralleel XC-st = tehnilised tõusud ja laskumised tuleb ratas käekõrval liikuda)
Küsimus ongi selles, kas Eesti XCO-s otsustatakse sõitma hakata rahvusvaheliste tavade järgse "tõkete kõrgusega" - 106,7cm või kehtestatakse oma, rahvuslik maastikukrossi rajastandart ehk "tõkete kõrgus" - 50cm
Re: EMV XCO 20-21 juuli 2012
EMV kui võistluse kõrgete nõudmistega eliidile olen igati nõus, kuid see ei ole kahjuks sisuline lahendus kogu meie XCO teemale. Küsimus on pigem selles kus trenni teha ja tehakse, kus noori peale kasvatada? Vaatame protokolli meeste ja naiste eliidis ja saame aru, kus kohast tulevad need multiminutilised vahed. Ehk siis teema on laiem ja sügavam kui üks EMV rada. Lambikaks võrdluseks, siis Šveitsi XCO meistrikatel mahtus meeste TOP10 ca 4 minuti sisse ja TOP5 2 mintsa sisse ...
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: EMV XCO 20-21 juuli 2012
Mati, käisin nädal enne eestikaid "Prükkel kapil" Kuna toimumiskoht oli Kolgaküla, uskusin, et saab ühe korraliku XCO stardi. See, mida aga tegelikult kogesin ei kannata MITTE MINGISUGUST kriitikat! Ütlen otse ja ausalt, et peale soojendusringi mul s..t kees ja palju ei puudunud, kui ma Tarbijakaitsega ähvardades oleksin stardimaksu ja kütusekulu hakanud tagasi nõudma. Siiski startisin - 1,5h amort lukus ja kett eest suurel hammakal!
Selliste radadega me siis kasvatamegi hordide kaupa pseudo-maastikurattureid!
Samas - eestikate "Mõrvar" ja suur osa ülejäänud rajast oli teada-tuntud Kolmapäevakulistele. Irooniline ongi see, et Kolmapäevakute radadel näeb rohkem iks-ood, kui EJL kalendrivõistlustel
Kahtlemata ei ole Eesti MV raja taseme paikkapanemine ainuke "relv" aga kusagilt võiks ju alustada?
Vabandust, et läheb OT-ks!
Selliste radadega me siis kasvatamegi hordide kaupa pseudo-maastikurattureid!
Samas - eestikate "Mõrvar" ja suur osa ülejäänud rajast oli teada-tuntud Kolmapäevakulistele. Irooniline ongi see, et Kolmapäevakute radadel näeb rohkem iks-ood, kui EJL kalendrivõistlustel
Kahtlemata ei ole Eesti MV raja taseme paikkapanemine ainuke "relv" aga kusagilt võiks ju alustada?
Vabandust, et läheb OT-ks!
Re: EMV XCO 20-21 juuli 2012
Olen sõitnud Eestikaid Valgehobusemäel, Mammastes ja mullu Rakkes. Tõusumeetrite vähesuse üle ma küll ei kurdaks, hoopis vastupidi - Ülgase oli nendest neljast kõige väiksema tõusumeetrite summaga (jutt käib harrastajate sõitudest):
Valgehobusemäe 640m
Mammaste 875m
Rakke 765m
Ülgase 505m
(andmed ei pretendeeri absoluutsele tõele, võetud minu Polari päevikust).
TRC sarja ei maksa siia siss üldse tuua, seal sõitmisest olengi suuresti selle pärast loobunud, et SEN klassidele sülitati seal radadega näkku. Mäletan mõne aasta tagust sõitu Pannjärvel, kus harrastajate rada koosnes sisuliselt kolmest lamedast sirgest.
Aga tulles tagasi laupäeva juurde, siis eliidis on põlvkondade vahetus vist lõpule jõudnud: stardis polnud ei Kukke, Kodarat ega Massat.
Valgehobusemäe 640m
Mammaste 875m
Rakke 765m
Ülgase 505m
(andmed ei pretendeeri absoluutsele tõele, võetud minu Polari päevikust).
TRC sarja ei maksa siia siss üldse tuua, seal sõitmisest olengi suuresti selle pärast loobunud, et SEN klassidele sülitati seal radadega näkku. Mäletan mõne aasta tagust sõitu Pannjärvel, kus harrastajate rada koosnes sisuliselt kolmest lamedast sirgest.
Aga tulles tagasi laupäeva juurde, siis eliidis on põlvkondade vahetus vist lõpule jõudnud: stardis polnud ei Kukke, Kodarat ega Massat.
If everything's under control, you're going too slow!
Re: EMV XCO 20-21 juuli 2012
Kiidan tegijaid ning head ideed ja õigustatud küsimused on jutuks! Oma arvamus. Praegune EMV rada oli ülihuvitav, tehniliselt väljakutsuv. Harrastajana põikasin sealt ka trennis läbi ja pea kogu ring oli sõidetav. Ühte laskumist ei tihanud ära teha ratta olukorra tõttu ja enda ohutuse mõttes Sealt ka erinevus mullusega. Mullusel Nõmme rajal ei suutnud ma teha läbi enamusi laskumisi ja osasid tõuse. Tasemevahe kokkuvõttes ikkagi nagu öö ja päev. Samas on neid Nõmme radasid ja samaväärseid lõike tonnide viisi Harku metsas jätkuvalt alles, kus kõik soovijad trenni teha saavad. Isegi kui tulevikus peab selleks üle piirete ronima nagu ähvardatakse. Amort kulus nüüdki ära, aga las see jääda sõitja otsustada, kas amordiga või ei. Algpõhjuseks on ka selle allteema suures see, et XCO EMV jaoks oli tänavune rada ikkagi kerge. Õigustatud on küsimuse suunamine EJL poole, kes peaks ka seda ala edendama. Lõpetuseks ka üks idee. Nimelt ei pea XCO rada olema 100% looduslik. Võibolla leidub mõni ehitusmaterjalide või -prügi firma, kes laob kokku ka rohkem tehnilisi droppe, poome ja muid rajalõike, näiteks suurematest (praak) ehitusplokkidest? Siin oleks siis EJLil võimalik valida välja mingi ala või mitu konkreetset kohta, kuhu saaks aasta aastalt selliseid rajaelemente juurde rajada ja ala pikema perspektiiviga arendada.
Re: EMV XCO 20-21 juuli 2012
Itaalia meistrikad, tehislik takistus
https://www.facebook.com/photo.php?v=4239895362338
Ma ei anna hinnangut, on see õige või vale. Aga selline takistus seal oli.
https://www.facebook.com/photo.php?v=4239895362338
Ma ei anna hinnangut, on see õige või vale. Aga selline takistus seal oli.
Re: EMV XCO 20-21 juuli 2012
Tehislikud elemendid on IMHO täiesti ok. See võib ka olla üks lamemaade lahendus.
11/12.08 näeme me võistlust, mille raja tehnilised kohad on 100% tehislikud. Printsipiaalsed pinnavormid olid olemas, kõik muu tekitati. Näiliselt eeeeeasy raja kõrguste vahe on 70m (a la Vällamäe tõus).
Enjoy - http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 3yMq7AYP3U
11/12.08 näeme me võistlust, mille raja tehnilised kohad on 100% tehislikud. Printsipiaalsed pinnavormid olid olemas, kõik muu tekitati. Näiliselt eeeeeasy raja kõrguste vahe on 70m (a la Vällamäe tõus).
Enjoy - http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 3yMq7AYP3U
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: EMV XCO 20-21 juuli 2012
Paar aastat tagasi oli Prükkel kapi Pirita etapil tehtud jämedast puujurakast takistus. Seal sai ka palju nalja...Jack kirjutas:Itaalia meistrikad, tehislik takistus
https://www.facebook.com/photo.php?v=4239895362338
Ma ei anna hinnangut, on see õige või vale. Aga selline takistus seal oli.
Re: EMV XCO 20-21 juuli 2012
Seda Olümpia rada vaadates, siis no me ei pea millegi pärast muretsema, et radade tase peab olema vastav mingisugusele hard core standardile. Vabalt oleks võinud eestikad olla kadrioru pargis ja noh, vb lisana siis see Kumu juurest tulev munakivi takistus, ohtlikust lisavad nõgesed
Believe it or not, non-cyclists sometimes think they have something interesting to say, have an interesting hobby, or an interesting experience to relate. Still, for the sake of propriety, you must act as if you care. Feel free, as they talk, to pleasantly daydream about biking. Just smile and say, "Absolutely," from time to time.
Re: EMV XCO 20-21 juuli 2012
See pilt seal on üsna petlik - ma olen reaalselt sealsamas kandis käinud ja see maa ei ole seal sugugi sile nagu videolt tundub. Tehnilised elemendid on jah kõik kunstlikud (Neid ma näinud ei ole). Ma ei tea, et meil Kadrioru pargis 70m kõrguste vahet välja annaks. See kaamera on seal keskmisest osavama mehe peaswylde kirjutas:Seda Olümpia rada vaadates, siis no me ei pea millegi pärast muretsema, et radade tase peab olema vastav mingisugusele hard core standardile. Vabalt oleks võinud eestikad olla kadrioru pargis ja noh, vb lisana siis see Kumu juurest tulev munakivi takistus, ohtlikust lisavad nõgesed
Vaata ka pilte rajast ja testimisest:
http://www.bikeradar.com/gallery/articl ... s-29660/14
Re: EMV XCO 20-21 juuli 2012
Jah, see testimise galerii andis parema pildi.gandalf kirjutas:wylde kirjutas:
Vaata ka pilte rajast ja testimisest:
http://www.bikeradar.com/gallery/articl ... s-29660/14
Re: EMV XCO 20-21 juuli 2012
Testimise galeriis on ka näha, et kivid laotud kenasti allamäge ja isegi mitte treppi, vahed täidetud ja kivid paigas, nurgad ümarad – pole hullem kui tavaline munakivi tee, vasakul paremal on lihtsalt maastikukujunduse elemendid, millest rattur üle sõitma ei pea - http://www.bikeradar.com/gallery/articl ... ns-29660/1 . Vot oleks see sama lõik ülesse ja alla keerutav Ülgase kukeharjal, siis oleks iseasi
Ja sel ühel karmimal laskumisel on kolm varianti, millest 2 isegi kahvliga sõidetavad - http://www.bikeradar.com/gallery/articl ... ns-29660/2
Fotograafide tööks jääb nüüd sealt räige downkill kaadri vormistamine.
Kokkuvõttes, siis meie vaprad EMV sõitnud saaks seal hakkama küll kenasti!
Ja sel ühel karmimal laskumisel on kolm varianti, millest 2 isegi kahvliga sõidetavad - http://www.bikeradar.com/gallery/articl ... ns-29660/2
Fotograafide tööks jääb nüüd sealt räige downkill kaadri vormistamine.
Kokkuvõttes, siis meie vaprad EMV sõitnud saaks seal hakkama küll kenasti!
Believe it or not, non-cyclists sometimes think they have something interesting to say, have an interesting hobby, or an interesting experience to relate. Still, for the sake of propriety, you must act as if you care. Feel free, as they talk, to pleasantly daydream about biking. Just smile and say, "Absolutely," from time to time.
Re: EMV XCO 20-21 juuli 2012
Kas EJL või muudelt adressaatidelt on vastukaja ka tulnud?SL kirjutas:Kopeerin siia kirja, mis täna sai saadetud rattaliitu, klubidele ja EJL'i juhatusele:
Lugupeetud treenerid / klubide juhid, EJL, EJL'i juhatus
...
Parimate soovidega
Sulev Lipp
2012 a EMV XCO korraldustiimi juht
Re: EMV XCO 20-21 juuli 2012
EJL saatis Sulevi kirja omakorda kõigile liikmesklubidele ja funktsionäridele ka edasi.
Esmaseks tagasisideks sobib minu meelest seegi.
Esmaseks tagasisideks sobib minu meelest seegi.
Re: EMV XCO 20-21 juuli 2012
See oli minu palve ka EJL'ile, et edasi saata. Igati tubli, et nad seda ka tegid.erikr kirjutas:EJL saatis Sulevi kirja omakorda kõigile liikmesklubidele ja funktsionäridele ka edasi.
Esmaseks tagasisideks sobib minu meelest seegi.
Re: EMV XCO 20-21 juuli 2012
Leidsin täna rajalt Polar cs100 kompuutri, töökorras. Tel. 50 12 903
Re: EMV XCO 20-21 juuli 2012
people don't do intentionally stupid things on road bikes. You just ride. This is not the case on mountain bikes. At all. People will look at a nine-foot dropoff and say, "I think I can make it." I'm pretty sure this has to do with all the brainpan rattling.
http://www.bikeradar.com/news/article/h ... ker-14501/
"Modern mountain bikes have sophisticated shock absorbers that can very nearly negate the bumps on the trail you claim to have come out to enjoy on the first place. Here's a thought: if you want a smooth, non-bumpy ride, why don't you try a remarkable new invention called "tarmac?" On the other hand, if you ride a mountain bike with no suspension, you'll be called a retro-grouch and you'll be rattled into a state of amnesia."
ja viimaks - "You must get a tattoo!" ..uh, SL?
..eelpool toodu on ainult huumoriga mõeldud kuid sobis siia vaidluste kontektsi väga kenasti.
http://www.bikeradar.com/news/article/h ... ker-14501/
"Modern mountain bikes have sophisticated shock absorbers that can very nearly negate the bumps on the trail you claim to have come out to enjoy on the first place. Here's a thought: if you want a smooth, non-bumpy ride, why don't you try a remarkable new invention called "tarmac?" On the other hand, if you ride a mountain bike with no suspension, you'll be called a retro-grouch and you'll be rattled into a state of amnesia."
ja viimaks - "You must get a tattoo!" ..uh, SL?
..eelpool toodu on ainult huumoriga mõeldud kuid sobis siia vaidluste kontektsi väga kenasti.
Believe it or not, non-cyclists sometimes think they have something interesting to say, have an interesting hobby, or an interesting experience to relate. Still, for the sake of propriety, you must act as if you care. Feel free, as they talk, to pleasantly daydream about biking. Just smile and say, "Absolutely," from time to time.
Re: EMV XCO 20-21 juuli 2012
Kas leidub ka videosalvestisi üritusest?
Re: EMV XCO 20-21 juuli 2012
Ma arvan, et ju ma siis kvalifitseerunwylde kirjutas:people don't do intentionally stupid things on road bikes. You just ride. This is not the case on mountain bikes. At all. People will look at a nine-foot dropoff and say, "I think I can make it." I'm pretty sure this has to do with all the brainpan rattling.
http://www.bikeradar.com/news/article/h ... ker-14501/
"Modern mountain bikes have sophisticated shock absorbers that can very nearly negate the bumps on the trail you claim to have come out to enjoy on the first place. Here's a thought: if you want a smooth, non-bumpy ride, why don't you try a remarkable new invention called "tarmac?" On the other hand, if you ride a mountain bike with no suspension, you'll be called a retro-grouch and you'll be rattled into a state of amnesia."
ja viimaks - "You must get a tattoo!" ..uh, SL?
..eelpool toodu on ainult huumoriga mõeldud kuid sobis siia vaidluste kontektsi väga kenasti.
Aga hea oli ka see koht: Wheel size: 26" or 29"? Or one of each? If you go with 26" wheels, you're a luddite who can't accept the winds of change. If you go with 29" wheels, you're a sap who believes everything he reads. If you go with one of each, you're just confused. (Muidugi väärib märkimist, et kõnealune artikkel on aastast 2008...)
Re: EMV XCO 20-21 juuli 2012
"Cross country" means you aren't very good at riding downhill, and so tell people you like to be able to climb.
-
- Rattur
- Postitusi: 446
- Liitunud: 11. 01. 2008. 20:19
Re: EMV XCO 20-21 juuli 2012
Eelpool mainitud Itaalia MV videolt jääb silma, et reeglina kividel ebaõnnestujad on 26" jooksudega.
29" jooksudega rattad saavad üldjuhul ilusti takistuse ületatud.
Selleks, et Eestis XCO-d reaalselt arendada peame leidma inimese, kes sellega tegeleks. Ja üks vajalikke elemente oleks ka tõepoolest eelpool mainitud statsionaarne XCO rada.
Rada, millised on nii mõneski riigis olemas. Rada, millel saab sõitja ja korraldaja olla kindel, et looduskaitsjad lubavad sõita. Ehk korraldaja ei kuule nädal-kaks enne starti, et me ikka siin vaatasime ja mõtlesime, et see ikka vist ei ole hea mõte. Ja siis järgmisel sügisel vaatad, kuidas samal rajal lükatakse buldooseriga uusi suusaradasid sisse
29" jooksudega rattad saavad üldjuhul ilusti takistuse ületatud.
Selleks, et Eestis XCO-d reaalselt arendada peame leidma inimese, kes sellega tegeleks. Ja üks vajalikke elemente oleks ka tõepoolest eelpool mainitud statsionaarne XCO rada.
Rada, millised on nii mõneski riigis olemas. Rada, millel saab sõitja ja korraldaja olla kindel, et looduskaitsjad lubavad sõita. Ehk korraldaja ei kuule nädal-kaks enne starti, et me ikka siin vaatasime ja mõtlesime, et see ikka vist ei ole hea mõte. Ja siis järgmisel sügisel vaatad, kuidas samal rajal lükatakse buldooseriga uusi suusaradasid sisse
Re: EMV XCO 20-21 juuli 2012
Kui seda foorumit loeb ka mõni otsustusvõimeline "asjapulk" siis oleks mul välja pakkuda koht, kuhu saaks "maha joonistada" rahvusvahelistele nõuetele vastava XCO raja. http://www.tuhamagi.ee/
2013 XCO eestikad Kiviõlisse!
2013 XCO eestikad Kiviõlisse!