650b arengud
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
650b arengud
650b mõõdus kummidest on juba juttu olnud ja offtopicust kubisevast 29" seas on ka paar prääksu 650b juttu, aga see formaat vääriks siiski omaette teemat, kuhu 650b uuendused ja võimalused postitada. Hetkel on 650b rohkem friigiteema ja kaupa on vähe saadaval, aga vaevalt ta sellisesse seisu jääb. Nii jooksu- kui kahvlitootjad juba sebivad, iseasi, kes kui tõsiselt ja kui laiaks valik kujuneb.
Bikeradar tegi ilusa ülevaatliku jutu puust ette ja punaseks kolme formaadi võrdlemiseks ilma kiriklikku seisukohta võtmata:
http://www.bikeradar.com/mtb/gear/artic ... els-33937/
PS. Hea, kui seda lõputut habemega "kellegile tundus mingi muu asi kiirem"-juttu ei trükitaks siia nii palju, sest hiljem on emotsioonikuhilas raske orienteeruda
Bikeradar tegi ilusa ülevaatliku jutu puust ette ja punaseks kolme formaadi võrdlemiseks ilma kiriklikku seisukohta võtmata:
http://www.bikeradar.com/mtb/gear/artic ... els-33937/
PS. Hea, kui seda lõputut habemega "kellegile tundus mingi muu asi kiirem"-juttu ei trükitaks siia nii palju, sest hiljem on emotsioonikuhilas raske orienteeruda
Re: 650b arengud
Raamidest on kah juttu olnud, kuna paljud 26" jooksudega raamid võimaldavad probleemideta 27,5" jooksud/kummid külge keerata.SK kirjutas:650b mõõdus kummidest on juba juttu olnud ja offtopicust kubisevast 29" seas on ka paar prääksu 650b juttu, aga see formaat vääriks siiski omaette teemat, kuhu 650b uuendused ja võimalused postitada. Hetkel on 650b rohkem friigiteema ja kaupa on vähe saadaval, aga vaevalt ta sellisesse seisu jääb. Nii jooksu- kui kahvlitootjad juba sebivad, iseasi, kes kui tõsiselt ja kui laiaks valik kujuneb.
Bikeradar tegi ilusa ülevaatliku jutu puust ette ja punaseks kolme formaadi võrdlemiseks ilma kiriklikku seisukohta võtmata:
http://www.bikeradar.com/mtb/gear/artic ... els-33937/
PS. Hea, kui seda lõputut habemega "kellegile tundus mingi muu asi kiirem"-juttu ei trükitaks siia nii palju, sest hiljem on emotsioonikuhilas raske orienteeruda
http://650bpalace.blogspot.com/2010/07/ ... rsion.html
Aint ratas läheb 15mm kõrgemaks ja mõnel suure jalanumbriga indiviidil võib kinga ots kurvis esiratast takistada.
Tiba OT:
Eesti oludes näitas 650B oma kiirust tänavusel Kiili duatlonil, kus ta oli all N16 3. koha neiul.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: 650b arengud
650b on tulevik, mis tuleb, näeb ja võidab.
Re: 650b arengud
See on vist eelkõige raamigeomeetria(kahvli nurk ja keskjooksu kaugus kaelast) küsimus, sest mul on näiteks sama probleem Trek Madone('08) maanteerattaga, kus igati normikohased jooksud 23mm kummidega all - kohapeal manööverdades panen oma nr 44 kinganina rõõmsalt vastu esikummi. Reaalsetes maanteesõidu oludes pole seganud ega kukkumist põhjustanud. Maastikul võib selline nähtus muidugi valusamalt kätte maksta, sest nikerdamist ja lenksuväänamist on rohkem.mart kirjutas: Aint ratas läheb 15mm kõrgemaks ja mõnel suure jalanumbriga indiviidil võib kinga ots kurvis esiratast takistada.
mart kirjutas: Tiba OT:
Eesti oludes näitas 650B oma kiirust tänavusel Kiili duatlonil, kus ta oli all N16 3. koha neiul.
Re: 650b arengud
Millisele raamile need sobitati?mart kirjutas:...
Eesti oludes näitas 650B oma kiirust tänavusel Kiili duatlonil, kus ta oli all N16 3. koha neiul.
Iga margi 26-sele neid külge ei poogi.
Re: 650b arengud
mart kirjutas:...Eesti oludes näitas 650B oma kiirust tänavusel Kiili duatlonil, kus ta oli all N16 3. koha neiul.
Tegu on 1990/91a GT Tachyon-iga.Rom kirjutas:Millisele raamile need sobitati?
Iga margi 26-sele neid külge ei poogi.
http://sfcyclotouring.blogspot.com/2008 ... d-too.html
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: 650b arengud
Oh sa püha püssmart kirjutas:Tegu on 1990/91a GT Tachyon-iga.
http://sfcyclotouring.blogspot.com/2008 ... d-too.html
Ei osanud arvatagi.
Aga on keegi siinmail ka kaasaegsele 26sele raamile 650b jooksud alla sobitanud?
Vaatasin,et minu Treki karbonraamile tagumine jooks ei lähe (2,25 kummiga).
Re: 650b arengud
Scott spark
cannondale
cannondale
Re: 650b arengud
ja tuleb veel: http://www.mtbrider.de/news/article.htm ... MS_ID=2823SK kirjutas:650b mõõdus kummidest on juba juttu olnud
Re: 650b arengud
Märtsis postitasin 29'' teemasse sellise kommentaari:
Kokkuvõttes- idee oli hea, aga väljamaa rattafoorumite arvamusliidrite pimesi uskumine maksis kätte ning lõpptulemus oli kaugel sellest pehmest ja rahakotisõbralikust variandist, millest märtsis kirjutasin.
Kõigest hoolimata peaks 650B siiski paljudele tavamõõdus ratastele alla sobima, lihtsalt enne tasuks hoolikamalt mõõta ja proovida. Kellel huvi, siis samad jooksud hetkel soodsalt müügis
PILDID
Mitu kuud on mööda läinud ja lõpptulemusena pean piinlikkusega tunnistama, et ei nad läinud sellele Epicule alla midagi (siis kui klapitasin ei olnud rehvid päris täis). Kuna Racing Ralph alla ei mahtunud, siis jõudsin vahepeal ka veidi õhema Pacenti Quasi-Moto tellida ja ka seda proovida, kuid ikka jäi tagumine jooks hästi õrnalt riivama (kergelt kulununa probleeme ei oleks). Esimese jooksu sobitamisega polnud mingeid probleeme, amordil jäi ruumi ülegi.JannoR kirjutas:Lihtsalt ääremärkusena veel juurde, et 650B jooksud lähevad ka mitmetele tavalistele raamidele alla (google'i otsinguga peaks leidma), ei pea olema artiklis mainitud erigeomeetriat. Minu vanema generatsiooni Epicule igatahes sobisid. Pöiad ja rehvid tellisin mingist Hollandi singlespeedi veebipoest, kust tulid ilusti kiiresti kohale. See on oluliselt pehmem ja rahakotisõbralikum viis suuremaid jookse enda peal testida kui kohe 29eri sadulasse hüpata, mis ei pruugi üldse meeldida
Kokkuvõttes- idee oli hea, aga väljamaa rattafoorumite arvamusliidrite pimesi uskumine maksis kätte ning lõpptulemus oli kaugel sellest pehmest ja rahakotisõbralikust variandist, millest märtsis kirjutasin.
Kõigest hoolimata peaks 650B siiski paljudele tavamõõdus ratastele alla sobima, lihtsalt enne tasuks hoolikamalt mõõta ja proovida. Kellel huvi, siis samad jooksud hetkel soodsalt müügis
PILDID
Re: 650b arengud
Vahepeal on palju vett merre voolanud, aga teema algatajana olen nüüd vahepeal ühe 650b isendi kokku komplekteerinud. Ajendiks polnud eelkõige mitte hirmus soov tervisesportlasena oma tulemusi parandada, aga:
- huvi katsetada 650b formaadiga
- täielik juhus, et see jooksuformaat mu tühjalt seisva Lee Cougani raami alla passib
- JannoR eelpool kirjeldatud "ämber" oma ratta tuunimisel, mis sundis teda jooksud mõistliku hinna eest maha müüma
Kokku tuli selline:
Mõned jupid (pidurid, esikäikar, stemm, sadul, pudelikorv)vedelesid juba varuosakastis, teised ostsin juurde. Vaatasin normaalse hinnaga juppe, mis kuskil saada oli ja ostsin kokku, pilli lõhki ei hakanud ajama, et stiili- või kaaluimet sünnitada. Kokku monteerimise eest tänan Veiko P. Mustamäe Fixusest! Veiko avastas ka DT Swiss tagarummu tehasepraagi (sisemise hammasratta (ratchet) hambad olid ühel pool viltused ja andsid üle) ja lahendas selle linna pealt uute hankimisega.
Muljed? Alles üks sõit on selja taga ja pikka juttu ei heieta, aga sõidutunnetus on teistsugune võrreldes väiksemate jooksudega. Ja seda selgelt positiivses võtmes. Kui ennem oli 19" raam pigem mulle väike kui paras(pikkust 188cm) ja kirusin juba end, et 21" ei ostnud, siis suuremad jooksud muutsid ka ratta tervikuna suuremaks. Kuna mul on esialgu sel rattal kõvakahvli-seade, siis ei oska kommenteerida, kui palju see geomeetriat on mõjutanud. Kõvakahvli fänn ma ei ole, aga jällegi on huvitav katsetada, kui palju suurem esijooks koos 2.25 tubeless rehviga amorti asendada suudavad. Ma olen 29" sõidukitega ainult natuke proovisõitu teinud, pikemalt pole kilomeetreid kogunud, aga 650b jooksud on juba selgelt samm suurema poole.
Siin on veel mõned PILDID
- huvi katsetada 650b formaadiga
- täielik juhus, et see jooksuformaat mu tühjalt seisva Lee Cougani raami alla passib
- JannoR eelpool kirjeldatud "ämber" oma ratta tuunimisel, mis sundis teda jooksud mõistliku hinna eest maha müüma
Kokku tuli selline:
Mõned jupid (pidurid, esikäikar, stemm, sadul, pudelikorv)vedelesid juba varuosakastis, teised ostsin juurde. Vaatasin normaalse hinnaga juppe, mis kuskil saada oli ja ostsin kokku, pilli lõhki ei hakanud ajama, et stiili- või kaaluimet sünnitada. Kokku monteerimise eest tänan Veiko P. Mustamäe Fixusest! Veiko avastas ka DT Swiss tagarummu tehasepraagi (sisemise hammasratta (ratchet) hambad olid ühel pool viltused ja andsid üle) ja lahendas selle linna pealt uute hankimisega.
Muljed? Alles üks sõit on selja taga ja pikka juttu ei heieta, aga sõidutunnetus on teistsugune võrreldes väiksemate jooksudega. Ja seda selgelt positiivses võtmes. Kui ennem oli 19" raam pigem mulle väike kui paras(pikkust 188cm) ja kirusin juba end, et 21" ei ostnud, siis suuremad jooksud muutsid ka ratta tervikuna suuremaks. Kuna mul on esialgu sel rattal kõvakahvli-seade, siis ei oska kommenteerida, kui palju see geomeetriat on mõjutanud. Kõvakahvli fänn ma ei ole, aga jällegi on huvitav katsetada, kui palju suurem esijooks koos 2.25 tubeless rehviga amorti asendada suudavad. Ma olen 29" sõidukitega ainult natuke proovisõitu teinud, pikemalt pole kilomeetreid kogunud, aga 650b jooksud on juba selgelt samm suurema poole.
Siin on veel mõned PILDID
Re: 650b arengud
Olen ise ka pikalt uurinud interneti avarustest seda 650B teemat. Nagu aru olen saanud siis kahvlid tulevad müüki alles 2013. Nini Schurter ratta piltide põhjal on tehtud amordile adapterid.
Kõvakahvel pole mulle sobilik. Scott oma Genius seeria teinud 27.5" aga amordi käik neil liiga pikk. Mulle endale täitsa pakub huvi see teema kuna plaan kokkupanna endale 27.5" raamiga ratas. Eks ootan ja uurin mis sügis/talv toob kui uued tooted areenile ilmuvad. Võimalus ehk minna üle 1x11 süsteemile veel.
Kõvakahvel pole mulle sobilik. Scott oma Genius seeria teinud 27.5" aga amordi käik neil liiga pikk. Mulle endale täitsa pakub huvi see teema kuna plaan kokkupanna endale 27.5" raamiga ratas. Eks ootan ja uurin mis sügis/talv toob kui uued tooted areenile ilmuvad. Võimalus ehk minna üle 1x11 süsteemile veel.
Re: 650b arengud
Kasutusel on siis 26" jooksudele mõeldud raam? Minu veendumuse kohaselt jääb "päris" 650b ja 29" rataste keskjooks (ehk siis ka sadula kõrgus) alati maapinnast samale kõrgusele mis oli 26" rattal.SK kirjutas: - täielik juhus, et see jooksuformaat mu tühjalt seisva Lee Cougani raami alla passib
Ei usu sellise monstrumi toimivusse!
Re: 650b arengud
650b eeliseid nähakse eelkõige trail/all mountain kategoorias (amordi käik 140 - 160mm), kus 29" enam ära ei mahu (chainstay läheb liiga pikaks ja juhitavus muutub kehvaks), aga 27.5" saab veel ilusti ära mahutada, pakkudes samas veidi suurema jooksu paremaid veereomadusi. Järgmiseks hooajaks on paljudel tootjatel vastavad rattad olemas: Intense, Rocky Mountain, Scott, KTM, Jamis, Norco, KHS.
XC osas nähakse tulevikku ikkagi nineritel, aga küll tekib ka lühikese käiguga ja hardtail variante, kasvõi väiksematelt tootjatelt. Amortide osas on nii, et Fox ja RockShox teevad küll 650b sobivaid kahvleid, aga need on jällegi all mountain suunitlusega mudelid 34 (Fox, 34 mm liugurid, 120-160 mm käiku) ja Revelation (RS, 120 - 150 mm). Mõlemad peaks juba müügis olema. XC jaoks on sobivad amordid olemas või tulemas X-Fusionilt (Velvet RL2, testides väga kiidetud ja samas mõistliku hinnaga amort) ja Maguralt. Keegi ehk veel?
XC osas nähakse tulevikku ikkagi nineritel, aga küll tekib ka lühikese käiguga ja hardtail variante, kasvõi väiksematelt tootjatelt. Amortide osas on nii, et Fox ja RockShox teevad küll 650b sobivaid kahvleid, aga need on jällegi all mountain suunitlusega mudelid 34 (Fox, 34 mm liugurid, 120-160 mm käiku) ja Revelation (RS, 120 - 150 mm). Mõlemad peaks juba müügis olema. XC jaoks on sobivad amordid olemas või tulemas X-Fusionilt (Velvet RL2, testides väga kiidetud ja samas mõistliku hinnaga amort) ja Maguralt. Keegi ehk veel?
Re: 650b arengud
Oh jah, ega kõik inimesed ei peagi kõigesse uskumakalari kirjutas:Kasutusel on siis 26" jooksudele mõeldud raam? Minu veendumuse kohaselt jääb "päris" 650b ja 29" rataste keskjooks (ehk siis ka sadula kõrgus) alati maapinnast samale kõrgusele mis oli 26" rattal.SK kirjutas: - täielik juhus, et see jooksuformaat mu tühjalt seisva Lee Cougani raami alla passib
Ei usu sellise monstrumi toimivusse!
See jutt oleks tõsine vastuargument siis, kui oleks olemas üks ja "õige" raamigeomeetria kogu maailma rattatootjate peale, aga keskjooksu kõrgust erinevus maapinnast on erinevatel raamidel nagunii erinev. Milline neist on kõige õigem? Keskjooks kõrgemal või keskjooks madalamal?
650b juurutamise põhiargument ongi olnud see, et kuna ainsad muutuvad mõõdud on absoluut-kõrgus (+15mm) ja absoluutpikkus (+30mm - 15mm nii ees kui taga), muud suhtarvud jäävad samaks, siis ei ole geomeetria olulisest muutusest põhjust rääkida - kui sobis enne, sobib ka pärast.
Re: 650b arengud
Kui nii, siis järelikult ei ole mina omale seda teemat läbinisti selgeks teinud. Arvasin, et 27,5" tolliste jooksudega rattad ehitatakse selleks ettenähtud raamidele.SK kirjutas: 650b juurutamise põhiargument ongi olnud see, et kuna ainsad muutuvad mõõdud on absoluut-kõrgus (+15mm) ja absoluutpikkus (+30mm - 15mm nii ees kui taga), muud suhtarvud jäävad samaks, siis ei ole geomeetria olulisest muutusest põhjust rääkida - kui sobis enne, sobib ka pärast.
Re: 650b arengud
paar hiina raamitootjat on juba 650b süsinikust hardtaili raami valmis meisterdanud ning müüki paisanud. Juurde on võimalik saada ka sobilik kõvakahvel. Kuna "suurtel" tootjatel 650b kõvasabaga raame veel pakkuda pole, siis tekib küsimus, et kust pärineb hiinakate geomeetria Chainstay on muidu sama pikk kui 26" ratastel. Keskjooksu kõrguse kohta inffi ei leidnud, kuid arvatavasti on seda ka ikka pisut madalamale toodud.
Tundub, et asjad hakkavad vaikselt liikuma
Tundub, et asjad hakkavad vaikselt liikuma
Re: 650b arengud
Silverback 2013
Stay tuned @ hobiSPORT.ee
Stay tuned @ hobiSPORT.ee
Re: 650b arengud
Ma ootaks ka pigem valmis 27.5" ratta ära. Lihtsalt jooksud alla pistes võib ju juhtuda, et mudaga ei käi tagumine ratas ringi või saapanina käib vastu esirehvi - eriti kui on tegemist väiksema raamisuurusega.
Re: 650b arengud
Väga tore, ma olen täitsa nõus, aga ma ei näe müügis 27,5" scale 10-t.urmo kirjutas:Scottile paistab samuti 650b meeldivat: http://vimeo.com/48287433
Re: 650b arengud
Mine Hawaiisse, äkki nad saavad selles osas aidata. M suurus peaks sulle sobima ka?Kirsa kirjutas:Väga tore, ma olen täitsa nõus, aga ma ei näe müügis 27,5" scale 10-t.urmo kirjutas:Scottile paistab samuti 650b meeldivat: http://vimeo.com/48287433
Re: 650b arengud
Mul on käe alt läbi käinud arvestatav hulk high-end fullsussereid , enamasti 26", mõningaid 29" ja nende kliirens on alati olnud kõrgem, kui kalari 26" kõvaraam+ 650B jooksud. Ja nende nn kõrgete ratastega (FS on ca 3cm puhkeasendis kõrgem) on edukalt sõidetud rahvatulemusi (mitmeid kordi) Tahkos ja Euroopamägedes.kalari kirjutas:Kasutusel on siis 26" jooksudele mõeldud raam? Minu veendumuse kohaselt jääb "päris" 650b ja 29" rataste keskjooks (ehk siis ka sadula kõrgus) alati maapinnast samale kõrgusele mis oli 26" rattal.
Ei usu sellise monstrumi toimivusse!
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: 650b arengud
See on Nino Schurteri jaoks tehtud ratas ja hetkel nö. prototüüp. Saadaval vaid üks raami suurus ja see M. Kahvel on tehtud adapteritega ja hetkel see ratas seeriatootmisse pole jõudnud. Tuleb vist 2014. Eks sügisel paistab millega tootjad välja tulevad. Kusagilt ka silma jäänud, et Meridal on olemas 27.5" raam.Kirsa kirjutas:Väga tore, ma olen täitsa nõus, aga ma ei näe müügis 27,5" scale 10-t.urmo kirjutas:Scottile paistab samuti 650b meeldivat: http://vimeo.com/48287433
Siin Scott 650 juttu
Re: 650b arengud
[/quote]Scottile paistab samuti 650b meeldivat[/quote]
Nino Schurter on 173 cm (67 kg) st eesti tavaoludes võrdleme taavetit ja koljatitKummitus kirjutas:See on Nino Schurteri jaoks tehtud ratas ja hetkel nö. prototüüp. Saadaval vaid üks raami suurus ja see M.
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: 650b arengud
[/quote]Scottile paistab samuti 650b meeldivat[/quote]
Tegelikult tont need rattasuurused, ma saan igasugustega sõidetud, aga suuremate ratastega saab ette panna väiksema hammakaga - praeguse 44-ga ma jään metsas kogu aeg kännu/palgi taha kinni - aga loobuma 44-st ka ei ole nõus, kuidas ma siis muidu samsungitel 60-ga kruusal kihutan.
Ma olen 174cm ja mulle meeldib ka 650b - eks ta sellepärast meeldibki.mart kirjutas:Nino Schurter on 173 cm (67 kg) st eesti tavaoludes võrdleme taavetit ja koljatitKummitus kirjutas:See on Nino Schurteri jaoks tehtud ratas ja hetkel nö. prototüüp. Saadaval vaid üks raami suurus ja see M.
Tegelikult tont need rattasuurused, ma saan igasugustega sõidetud, aga suuremate ratastega saab ette panna väiksema hammakaga - praeguse 44-ga ma jään metsas kogu aeg kännu/palgi taha kinni - aga loobuma 44-st ka ei ole nõus, kuidas ma siis muidu samsungitel 60-ga kruusal kihutan.
Re: 650b arengud
Kus siis viimati sellise hoo üles said?Kirsa kirjutas: 60-ga kruusal kihutan.
Re: 650b arengud
Rõhuasetus oli kaalul ... või on sul uudiseid?Kirsa kirjutas:Ma olen 174cm ja mulle meeldib ka 650b - eks ta sellepärast meeldibki...mart kirjutas: Nino Schurter on 173 cm (67 kg) st eesti tavaoludes võrdleme taavetit ja koljatit
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: 650b arengud
Et on lisa tulnud?Mati kirjutas:Rõhuasetus oli kaalul ... või on sul uudiseid?
Re: 650b arengud
Kambjas oli pärast 3-ndat tp-d kena lauge allamäge - okei see oli vist lausa asfalt, mis läks üle kruusaks ja otepääl oli võimalik harimäest alla sõita.AndreK kirjutas:Kus siis viimati sellise hoo üles said?Kirsa kirjutas: 60-ga kruusal kihutan.
Okei nali naljaks, mis võiks olla 650b vastus 26" 44-11-le? 42-11 või 40-11. Nineril vist piisab veelgi väiksemast hammakast. Ja see palgimure on mul päris tõsine, tahaks ja sõidaks aga ei saa - variant on hooga ja mõlema rattaga üle hüpata, aga seda ka nagu ei julge iga kord.
Aga 650 sobivus ma arvan on ikka pikkuses kinni mitte kaalus. Maanteel on teadupärast kõik raamisuurused alla 56-e kerge kompromiss. Minul 54cm raamiga käib ju keerates varvas vastu esijooksu. Maanteel pole see probleem, aga kas nineri ja S või M raami korral ei ole seda ohtu?
Re: 650b arengud
Teemasse tagasi - saime teada, et SK on 188 cm ja proovib reaalselt 650B jooksudega ratast. Kirsal on probleeme 60-ga (vanus, kaal, max või keskmine kiirus,misiganes), mistõttu mõtleb 650B suunas.Mati kirjutas:Rõhuasetus oli kaalul ... või on sul uudiseid?Kirsa kirjutas:Ma olen 174cm ja mulle meeldib ka 650b - eks ta sellepärast meeldibki...mart kirjutas: Nino Schurter on 173 cm (67 kg) st eesti tavaoludes võrdleme taavetit ja koljatit
Ahjaa Kirsale ülekannetest: kui sul on algselt 26" standard-esihammakad, siis 27,5" puhul on samaväärsed ees ca 8% väiksemad ja 29" puhul ca 12% väiksemad hammasrattad.
See-selleks, pigem huvitab, et Hobisport pakub tuleval aastal mudelit silverback slider/syncra/slade/jms 650B jooksudega. Viimastest on aga otsingus null infot.
http://www.silverbacklab.com/
Tööpaeval, kui ilm ilus, sõidan 5 km. Puhkepäeval olen korduvalt teinud lausa 7 km.
Re: 650b arengud
Info tuleb peale Eurobike, kus on nende rataste ametlik esitlus.
Re: 650b arengud
Olen terve suve juba 650ga sõitnud.Kui ennemgi oli sparkil keskjooks kõrgemal siis see 1,2 cm pole küll midagi muutnud.Vähe raskem on kiirendusel aga ju ma ise olen nõrk olnud(järjest kergemaks läheb) Ülekanded on 11-32 ja 24,32,44. Kui ennem eest väikest ei kasutand siis nüüd läheb aeg ajalt vaja. Aga kumm on sitt RR
Re: 650b arengud
Metslane, kui palju Spark'i raamil 650b tagajooksu puhul raamiga vahet jääb? Mis esiamorti kasutad?metslane kirjutas:Olen terve suve juba 650ga sõitnud.Kui ennemgi oli sparkil keskjooks kõrgemal siis see 1,2 cm pole küll midagi muutnud.Vähe raskem on kiirendusel aga ju ma ise olen nõrk olnud(järjest kergemaks läheb) Ülekanded on 11-32 ja 24,32,44. Kui ennem eest väikest ei kasutand siis nüüd läheb aeg ajalt vaja. Aga kumm on sitt RR
Mul on praegu kõvakahvli seade lihtsalt proovimise mõttes, 4 aasta vana Fox 32 F100 alla mahub 650b esijooks koos 2.25 kummiga nii, et 3cm on vertikaalis veel vaba ruumi - seega on ka mudale ruumi piisavalt. Eile käisin konkreetses mudaaugus kakerdamas, ratas nägi välja nagu vihmase haanja100-järgne, aga muda tagajooksu ei takistanud - ruumi täiesti piisavalt. Läbivus poris on suurtel jooksudel parem, nagu arvata võis.
Re: 650b arengud
Loomulikult kasutan Foxi Teised pole ju amordid Rebale ja manitoule alla ei mahu.
Taga on ruumi piisavalt.Kui tagaamordi põhja lööb siis läheb kumm vasta esi käigukat aga seda juhtus 26stega ka.
Taga on ruumi piisavalt.Kui tagaamordi põhja lööb siis läheb kumm vasta esi käigukat aga seda juhtus 26stega ka.
Re: 650b arengud
RockShoxilt ka lühema käiguga 650b amordid: http://www.bikerumor.com/2012/08/29/roc ... eba-forks/
Re: 650b arengud
Sellest on vähe kasu kui kuskil internetiavarustes on pilt ning jutt et selline asi on olemas.Muidugi annab pildi välja printida,natuke kääridega tööd ja ongi asi olemas.siim_s kirjutas:RockShoxilt ka lühema käiguga 650b amordid: http://www.bikerumor.com/2012/08/29/roc ... eba-forks/
Re: 650b arengud
Syncra 2 omab 130mm käiguga amorti? XC seade jaoks päris karm lahendus.
Need amorditootjate pressiteated on rohkem sellised segaduses vaevlemised stiilis "see-pole-lihtsalt-26"-amort-vaid-hoopis-uus-lahendus-spetsiaalselt-27,5"-jaoks". Marketingiosakondadel on häbi öelda, et tõstke oma tänane amort (Fox) suurtematele jooksudele(kui mahub) ja andke minna, vahet pole.
Re: 650b arengud
kas 29" raamil 27,5" jookse ja FOX 26" amorti kasutades on tulemuseks ilge porr?
Re: 650b arengud
Oled sa selles kindel?SK kirjutas: Syncra 2 omab 130mm käiguga amorti? XC seade jaoks päris karm lahendus.
Sama asja räägiti kunagi siis, kui mindi 80 mm pealt 100 mm peale.
Suund on üldiselt amordi käigu pikenemise suunas.
Re: 650b arengud
suund on pikenemise suunas. kuid kahjuks meie maal pole selleks mingit pointi. kui me vaatame kesk-euroopa maratoniradu, kus keskmine jürgen või hans oma uue pillida kimab, siis saame aru, et 130 mm amordiga on lausa lust lasta. kahjuks keskmise jüri või antsu jaoks on seis selline, et võiks tagasi kolida 63 mm peale.AndreK kirjutas: Oled sa selles kindel?
Sama asja räägiti kunagi siis, kui mindi 80 mm pealt 100 mm peale.
Suund on üldiselt amordi käigu pikenemise suunas.
Re: 650b arengud
Kui peenematel amortidel saab 6 karakteristikut seadistada, siis käigu pikkus mõjutab peamiselt kaalu, mitte käitumist "xc-sõiduolukorras". Traagiline oleks see, kui keegi teeks neid 130 mm käiguga kahvleid ainult elastomeeride peal, umbes selle tehnoloogia ajast on need "üle 80 mm käiku on saatanast" jutud pärit.
Re: 650b arengud
Kas tulevad ka mingid head ettetellimise hinnad?
Re: 650b arengud
Tulevad.
Varsti annan teada.
Varsti annan teada.
Re: 650b arengud
Nuh-jah, elame siin lameda pannkoogi peal ja põhiline diskussioon käib teemal, kas amorti üldse vaja on. Mäesuusatamine ja kärestikuslaalom on ka toredad spordialad, aga mitte meie riigis. Silverback Syncra 2 oma 130mm amordiga tundub juba seetõttu imelik, et kallim Syncra 1 on 100mm amordiga. Aga eks AndreK ise otsustab, mis argumentidega ta müüb. Mina soovin igatahes jõudu pakkumisel, sest olen 650b formaadi headuses juba veendunud.tarmo kirjutas:suund on pikenemise suunas. kuid kahjuks meie maal pole selleks mingit pointi. kui me vaatame kesk-euroopa maratoniradu, kus keskmine jürgen või hans oma uue pillida kimab, siis saame aru, et 130 mm amordiga on lausa lust lasta. kahjuks keskmise jüri või antsu jaoks on seis selline, et võiks tagasi kolida 63 mm peale.AndreK kirjutas: Oled sa selles kindel?
Sama asja räägiti kunagi siis, kui mindi 80 mm pealt 100 mm peale.
Suund on üldiselt amordi käigu pikenemise suunas.
PS. Panin oma "voki" ühes rattapoes ParkTooli margapuu külge rippuma, näitas koos pedaalide ja pudelikorvga täpselt 9,9kg. Foxi 100mm amordiga tõuseb kaal 750g. Premium-juppe rattal sisuliselt pole, süsinikkiust on ainult raam.
Re: 650b arengud
Mõned tahavad rattaga ka mujal kui eestis sõitta
Ei tahaks laskuda diskussiooni kõvakahvel, saetud lenks ja maanteekassett on just eesti jaoks loodud. On ka siin kamaral võistlusi kus 130 mm võib sobida.
Ei tahaks laskuda diskussiooni kõvakahvel, saetud lenks ja maanteekassett on just eesti jaoks loodud. On ka siin kamaral võistlusi kus 130 mm võib sobida.
Re: 650b arengud
Toimivus toimivuseks, aga esteetilisest seisukohast näevad IMHO lühema käiguga amordiga rattad paremad välja. Chopperlikud mtb'd tunduvad liiga chillid .
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Re: 650b arengud
Tervitan igati erinevaid arenguid MTB valdkonnas. Töö käib tänasel päeval paljudel erinevatel tasanditel ning pea-aegu igast arendusest on alati kasu - isegi siis, kui seda reaalsuses ei hakata kasutama, kuid vähemalt on teada, et see või teine tee viib tupikusse.
Ainus mis ma tõesti öelda tahaks, et enne tasub proovida, kui osta / ette tellida - ükskõik missuguse suurusega ratastega ratast. Hetkel tundub, et 27.5 on tõsiselt kõneall justnimelt sellepärast, et ta pole 29. 27.5 on alternatiiv "29er'i moevoolule" (mis tegelikult - nagu on selgunud - polegi vaid rattatootjate osav marketing vaid palju enamat). 26 on nagu ise-enesest juba ära unustatud ning selle kohapealt ei ole enam vaidlust täheldada.
Aga ma kahtlustan väga, et kui teha nö blind test, siis ei ole vahet aru saada, kas all on 26 või 27.5.
Miks?
Sest kuigi 27,5 on numbriliselt täpselt vahepeal, ta seda tegelikult pole. Alates reaalsest diameetrist, mis suureneb progresseeruvalt (26 vs 27.5 on omavahel oluliselt lähemal üksteisele, kui 27.5 vs 29) kuni kraadinurkadeni takistuste ületamisel, mis samuti suurenevad oluliselt progresseeruvalt ning seda 29er'i kasuks. Väiksemad ratturid ja naised? Kui geomeetria, on õige, siis täpselt samad plussid on neile vajalikud (ja veel rohkemgi vajalikud tegelikult, kuna nad on proportsionaalselt nõrgemad), kui suurematele ratturitele.
Mis puudutab suuremate rataste lihtsalt "allapanemist" väiksemale rattale, siis siinkohal oleksin taas ettevaatlik. Teades, kui palju auru ja tööd läheb geomeetria väljatöötamisele, siis on suht vastutustundetu arvata, et kui panna alla lihtsalt teised rattad, siis "juba ongi valmis". Inimesed, kes on aastatepikkuse kogemusega näevad päevast päeva vaeva, et, geomeetriat poole kraadi kaupa võimalikult õigeks ajada, arvestades võimalikult erinevaid situatsioone. Ja siis keegi lükkab suuremad rattad alla ja ongi tehtud. Teha võib muidugi kõike ja katsetada ongi huvitav, kuid reaalselt on tulemus küsitav.
Näiteks väga oluline kõige juures on esikahvli kaldenurk, mis DH ratastel on väiksema kraadiga, XC ratastel suuremaga - see muudabki ratta, kas "teravaks", või uimasemaks (samas stabiilsemaks, mida kindlasti DH ratastel väga vaja on). Specialized'i 29er-l on nurk näiteks 71.5 vs Scott 69,5. Eks mõlemal ole omad argumendid, kuid seepärast ütlengi, et enne proovida, kui osta. Samas näiteks - Specialized'i 2011 aasta 26" S-Works hardtail'i kahvli nurk oli juba suht terav - 70.5°, siis 29er'tel on see tehtud veelgi teravamaks - nagu öeldud 71.5° - seda justnimelt selle tõttu, et ratas oleks sama terav, kui 26. On müüt, et 29 pole teravalt juhitav - on ja kuidas veel.
Ja nii edasi ja nii edasi.
Ühesõnaga proovida tasub enne - ja mitte poe ees platsil tiirutades, vaid võttes ratas pooleks päevaks metsa ning tehes kõike võimalikku ja võimatut.
Ainus mis ma tõesti öelda tahaks, et enne tasub proovida, kui osta / ette tellida - ükskõik missuguse suurusega ratastega ratast. Hetkel tundub, et 27.5 on tõsiselt kõneall justnimelt sellepärast, et ta pole 29. 27.5 on alternatiiv "29er'i moevoolule" (mis tegelikult - nagu on selgunud - polegi vaid rattatootjate osav marketing vaid palju enamat). 26 on nagu ise-enesest juba ära unustatud ning selle kohapealt ei ole enam vaidlust täheldada.
Aga ma kahtlustan väga, et kui teha nö blind test, siis ei ole vahet aru saada, kas all on 26 või 27.5.
Miks?
Sest kuigi 27,5 on numbriliselt täpselt vahepeal, ta seda tegelikult pole. Alates reaalsest diameetrist, mis suureneb progresseeruvalt (26 vs 27.5 on omavahel oluliselt lähemal üksteisele, kui 27.5 vs 29) kuni kraadinurkadeni takistuste ületamisel, mis samuti suurenevad oluliselt progresseeruvalt ning seda 29er'i kasuks. Väiksemad ratturid ja naised? Kui geomeetria, on õige, siis täpselt samad plussid on neile vajalikud (ja veel rohkemgi vajalikud tegelikult, kuna nad on proportsionaalselt nõrgemad), kui suurematele ratturitele.
Mis puudutab suuremate rataste lihtsalt "allapanemist" väiksemale rattale, siis siinkohal oleksin taas ettevaatlik. Teades, kui palju auru ja tööd läheb geomeetria väljatöötamisele, siis on suht vastutustundetu arvata, et kui panna alla lihtsalt teised rattad, siis "juba ongi valmis". Inimesed, kes on aastatepikkuse kogemusega näevad päevast päeva vaeva, et, geomeetriat poole kraadi kaupa võimalikult õigeks ajada, arvestades võimalikult erinevaid situatsioone. Ja siis keegi lükkab suuremad rattad alla ja ongi tehtud. Teha võib muidugi kõike ja katsetada ongi huvitav, kuid reaalselt on tulemus küsitav.
Näiteks väga oluline kõige juures on esikahvli kaldenurk, mis DH ratastel on väiksema kraadiga, XC ratastel suuremaga - see muudabki ratta, kas "teravaks", või uimasemaks (samas stabiilsemaks, mida kindlasti DH ratastel väga vaja on). Specialized'i 29er-l on nurk näiteks 71.5 vs Scott 69,5. Eks mõlemal ole omad argumendid, kuid seepärast ütlengi, et enne proovida, kui osta. Samas näiteks - Specialized'i 2011 aasta 26" S-Works hardtail'i kahvli nurk oli juba suht terav - 70.5°, siis 29er'tel on see tehtud veelgi teravamaks - nagu öeldud 71.5° - seda justnimelt selle tõttu, et ratas oleks sama terav, kui 26. On müüt, et 29 pole teravalt juhitav - on ja kuidas veel.
Ja nii edasi ja nii edasi.
Ühesõnaga proovida tasub enne - ja mitte poe ees platsil tiirutades, vaid võttes ratas pooleks päevaks metsa ning tehes kõike võimalikku ja võimatut.
Re: 650b arengud
26 tolli on ära unustatud ainult teil müüdava brandi tootja joonestuslaual. Ja ei saa öelda ka seda, et vaidlusi ei tähelda, ei ole ka päris õige.
Ma saan aru, et te müüte ONLY 29, kuna teil pole valikut - aga on ka muid variante.
Nagu ma jätkuvalt ütlen: 29 või 650 või 26 või fs või tsüklo - üks valik mitmest. Kivisse raiutud ei ole siin midagi.
Aga jätkame.
Ma saan aru, et te müüte ONLY 29, kuna teil pole valikut - aga on ka muid variante.
Nagu ma jätkuvalt ütlen: 29 või 650 või 26 või fs või tsüklo - üks valik mitmest. Kivisse raiutud ei ole siin midagi.
Aga jätkame.
Viimati muutis AndreK, 31. 08. 2012. 08:09, muudetud 1 kord.