Väliskummi lappimine
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
-
- Rattur
- Postitusi: 16
- Liitunud: 09. 03. 2012. 19:34
Väliskummi lappimine
Vaatasin varasemaid postitusi ja ei leidnud teemat/vastust, seega... Mida arvata väliskummi lappimisest? Kas praktikas seda tehakse? Probleem selles, et avastasin suht kvaliteetsel Continental Town Ride kummil (hübriidrattal) lõike kohad (üks oli läbiv, nii et lappisin nii sise- kui väliskummi). Sõidetud nende kummidega suht vähe (ca 600 km), välimuselt kulumist peaaegu pole nähagi. Väliskummi sai lapitud eesmärgiga kaitsta väikest täket suuremaks minemast (kui killustiku kivi vahele läheb). Samas on uued rehvid suht kallid 25-35 EUR umbes (eriti kui veel EEKidesse ümber arvestada), aga varuks tuleb ikka ilmselt soetada. Lapitud kummiga veel sõitnud pole nii, et praktilist tagasisidet veel anda ei oska.
Sõidustiil: pigem rahulik ja mööda asfalti või siis kruusateed.
Sõidustiil: pigem rahulik ja mööda asfalti või siis kruusateed.
Re: Väliskummi lappimine
Vahel töötab, vahel mitte. Kaotada pole ju midagi.
Lapitud kumm pane muidugi ette, saab vähem valu. Ja suuremaks ajab lõhet pigem sisekummi löödud rõhk kui kiiluna end sisse pookivad kivikesed. Ära siis ülemäära kõva rõhku sisse löö, rebeneb veel uhke pirakaga lõhki.
Lapitud kumm pane muidugi ette, saab vähem valu. Ja suuremaks ajab lõhet pigem sisekummi löödud rõhk kui kiiluna end sisse pookivad kivikesed. Ära siis ülemäära kõva rõhku sisse löö, rebeneb veel uhke pirakaga lõhki.
Tartu Eksperimentaalne Jalgrattatehas
http://www.facebook.com/rattatehas
http://www.facebook.com/rattatehas
Re: Väliskummi lappimine
sama küsimus MNT välis(miksmitte ka sise-)kummi kohta. Sai sügisel viimase trenniga silmaga tuvastatava torke. Kas seda oleks mõtekas paigata või lasta samaga edasi või pigem prügimäele? Kas vanu velo kumme peaks ka utiliseerima sarnaselt auto omadele...
Re: Väliskummi lappimine
Lõike sisepinnad superliimiga kokku nagu tubelessil?
Re: Väliskummi lappimine
Võib panna väliskummile sissepoole paiga, võib panna õhukummile väljapoole paiga.
Nii MNT kui MTB kui mistahes muu.
Vanal õhukummi ajastul olid mõne mehe õhukummid nagu lepatriinud täpilised.
Väliskummi puhul on oluline sisselõike alla panna paik selliselt, et õhukumm sealt läbi ei hakkaks punnitama. Lõikepinna kokkuliimimine on pigem soovunelm
Nii MNT kui MTB kui mistahes muu.
Vanal õhukummi ajastul olid mõne mehe õhukummid nagu lepatriinud täpilised.
Väliskummi puhul on oluline sisselõike alla panna paik selliselt, et õhukumm sealt läbi ei hakkaks punnitama. Lõikepinna kokkuliimimine on pigem soovunelm
Re: Väliskummi lappimine
Kunagi oli periood, mil olin nii "rott", et pappi isegi 100-kroonise kummi jaoks ei jagunud. Siis katsetasin natuke. Üks variant oli selline, et panin augu kohale kummi sisse teisest väliskummist lõigatud lapi ja kasutasin superliimi. Lasin päevakese kuivada. Ei toiminud korralikult, normaalse survega surus augu kohalt kummi laiali ja jooks hakkas all "hüppama". Võibolla oli põhjus rebendi suuruses - ikka mitu sentimeetrit ja piki kummi jooksupinda.
Igati normaalselt toimis aga see, kui augu tugeva õngejõhviga kinni õmblesin. Mingi jämedam jõhv oli, udupeent ei julgenud kasutada. Alla panin suvalise kummipaiga, et lohv viga ei saaks. Niimoodi lapitud kummiga sõitsin igapäevaselt kuu aega ja oleks veel sõitnud, aga tekkis raha uue kummi ostuks.
Arvan, et kui oled piisavalt rikas, siis võta seda 30 € kui "loomulikku kulu", viska katkised kummid ära (või anna mõnele jalgratast omavale bomzile ) ja osta uued. Kui kohe raha ei leia, siis proovi õngejõhviga õmblemist.
Mina proovisin seda tavalise vene linnaratta kummi kallal ja seetõttu ei oska öelda, kuidas see MTB ja MNT kummidel toimib.
Igati normaalselt toimis aga see, kui augu tugeva õngejõhviga kinni õmblesin. Mingi jämedam jõhv oli, udupeent ei julgenud kasutada. Alla panin suvalise kummipaiga, et lohv viga ei saaks. Niimoodi lapitud kummiga sõitsin igapäevaselt kuu aega ja oleks veel sõitnud, aga tekkis raha uue kummi ostuks.
Arvan, et kui oled piisavalt rikas, siis võta seda 30 € kui "loomulikku kulu", viska katkised kummid ära (või anna mõnele jalgratast omavale bomzile ) ja osta uued. Kui kohe raha ei leia, siis proovi õngejõhviga õmblemist.
Mina proovisin seda tavalise vene linnaratta kummi kallal ja seetõttu ei oska öelda, kuidas see MTB ja MNT kummidel toimib.
Re: Väliskummi lappimine
ja kui oli päris ära räbaldunud, sii sai ventiili osa välja lõigatud, mine tea millal just seda mõnele teisele kummile vaja olierikr kirjutas:Vanal õhukummi ajastul olid mõne mehe õhukummid nagu lepatriinud täpilised.
Re: Väliskummi lappimine
Hädaremondiks on aidanud u10cm jupp auto turvavööd sise ja väliskummi vahele.
Re: Väliskummi lappimine
Igale väliskummile kannatab panna paika alla. Soovitavalt võiks paik olla venimatu, siis ei teki eelpoolkirjeldatud suurt hüpekat. Kui kumm on katki üle 3 mm tekib hüpekas igal juhul + auk venib juba purunenud niitide tõttu veel.
Kunagi tõin Chocolate Teami torgetega väliskummid kõik Eestisse (kui just võidusõidu ajal mõnele meist veel vaesemale mansale,nt.Ukraina, ära ei andnud) Ise ei tarvitanud, ise ei lappinud, kuid siin said paljud noored, eriti Narvas, nendega palju sõita.
OT.Nõukaaegsete kummide lappimisest ja mittemillestki kummi tegemisest võiks olla omaette teema, seal ma võiks ilmselt ka raamatu kirjutamises osaleda
Kunagi tõin Chocolate Teami torgetega väliskummid kõik Eestisse (kui just võidusõidu ajal mõnele meist veel vaesemale mansale,nt.Ukraina, ära ei andnud) Ise ei tarvitanud, ise ei lappinud, kuid siin said paljud noored, eriti Narvas, nendega palju sõita.
OT.Nõukaaegsete kummide lappimisest ja mittemillestki kummi tegemisest võiks olla omaette teema, seal ma võiks ilmselt ka raamatu kirjutamises osaleda
Re: Väliskummi lappimine
Sõidan fixiga ja tubular jooksudega, ma tean idiootsus:) Talvel upgradein clincheriteks.
Mure järgnev, täna sain torkeaugu, imepisike ja ei ole veereval pinnav vaid kõrval, aga ka mitte täitsa külje peal.
Rott nagu ma olen, kas on võimalik mingite vahenditega tubulari parandada? Kas lateksist vms see vedelik oli, mis rehvi sisse pannakse, et suurendada torke kindlust, kas sellest oleks abi juba olemas oleva augu sulgemisel? Rehviks on Tufo S3 PRO ja isenesest täitsa korralikud, ei ole kulunud. Otsingust kahjuks abi ei leidnud:(
Või oskab keegi soovitada võimalikult soodsat (võib ka kasutatud olla, kuid terve) tubular rehvi?
Mure järgnev, täna sain torkeaugu, imepisike ja ei ole veereval pinnav vaid kõrval, aga ka mitte täitsa külje peal.
Rott nagu ma olen, kas on võimalik mingite vahenditega tubulari parandada? Kas lateksist vms see vedelik oli, mis rehvi sisse pannakse, et suurendada torke kindlust, kas sellest oleks abi juba olemas oleva augu sulgemisel? Rehviks on Tufo S3 PRO ja isenesest täitsa korralikud, ei ole kulunud. Otsingust kahjuks abi ei leidnud:(
Või oskab keegi soovitada võimalikult soodsat (võib ka kasutatud olla, kuid terve) tubular rehvi?
Re: Väliskummi lappimine
Superliim on jah iga kummi sõberVillem T kirjutas:Lõike sisepinnad superliimiga kokku nagu tubelessil?
Ma panin ükskord männikoort väliskummile lapiks sisse. Muidu oleks suitsupaki pakend läind aga ühtegi suitsumeest tol päeval pundis polnud.
Re: Väliskummi lappimine
Tubulare saab lappida küll, kui viitsimist. Tulemus sõltub töö tegijast.Eilne kirjutas:Sõidan fixiga ja tubular jooksudega, ma tean idiootsus:) Talvel upgradein clincheriteks.
Mure järgnev, täna sain torkeaugu, imepisike ja ei ole veereval pinnav vaid kõrval, aga ka mitte täitsa külje peal.
Rott nagu ma olen, kas on võimalik mingite vahenditega tubulari parandada? Kas lateksist vms see vedelik oli, mis rehvi sisse pannakse, et suurendada torke kindlust, kas sellest oleks abi juba olemas oleva augu sulgemisel? Rehviks on Tufo S3 PRO ja isenesest täitsa korralikud, ei ole kulunud. Otsingust kahjuks abi ei leidnud:(
Või oskab keegi soovitada võimalikult soodsat (võib ka kasutatud olla, kuid terve) tubular rehvi?
Abiks:
- terav nuga ja kindel käsi
- nn sisekummi lapp
- tugev niit või peenike nöör ja nõel
Tegevused:
- võtad kummi pöialt maha
- otsid augu koha välja ja lõikad ilma sisekummi lõhkumata (see on väga õhuke) välisele mantli osale pöia poolsele küljele augu
- leiad sisekummi täpse katkise koha ja lapid ära
- madalal rõhul kontroll, et leket poleks
- õmbled välise mantli kinni
- liimid pöiale tagasi
ja tuld...
Vanasti vene tubulare sai vähemalt sedasi lapitud ja asi toimis kenasti.