Aga kas maantee sõitmise tähtsamaid momente ei võiks keegi mitte siin üles kirjutada. Saaksid kõik kodus/tööl arvuti taga lugeda ja miks ka mitte, välja printida. Ega kõigile ei jõua personaalset loengut pidada. Mina sain igaljuhul tükk maad maantesõitmisest targemaks tänu Grishale.Tahaks pöörata tähelepanu maantel sõitmisele. Nimelt: kiiruse hoidmine,
vahetused, tuules sõitmine ja veel palju tähtsaid momente. Järgmisel korral (maante trennis) kindlasti võtan teema ülesse. Aga muidu, õppida pole kunagi hilja.
Selleks korraks kõikidele HÄID JÕULUPÜHI!
Grupisõidu tehnika
No aga kas pundis sõites siis üldse pidurdad ei tohi? Kui ntx tasasel maal veeren ma miskipärast lähemale teise tagarattale, siis kokkupuute vältimiseks tohin ma ikka kergelt pidurit vajutada ?Ja teine suht keeruline asi on ees vedamiselt taha minna, ses mõttes, et on olnud juhuseid kus teeserva ja pundi vahel on nii vähe ruumi, et olen surutud teelt välja, mnt rattaga selline asi võib kurvalt lõppeda.priidik kirjutas:Kes varem pole pundiga sõitnud siis pakun välja et neile on maanteesõidu tähtsamaid momente hirmust üle saamine - et sa julged teise venna tagarattast 5 cm kaugusel ja naabriga küünarnukid koos sõita. Kõik muu tuleb iseenesest. Aga oleneb kiirusest muidugi. Kes kardab teeb paratamatult poognaid, värnderdab, pidurdab jne. Endalgi võtab kevadel ikka paar treeningut aega enne kui tunnetus tagasi tuleb. Eriti vastik kui paarist üks vend istub ilusti tuules ja teine kardab - siis tekib pundis kerge faasinihe.
No Pain No Gain
Kui ma sel aastal Tallinna RR sõitsin siis olin maanterattaga sõitnud eelnevalt ~100km. Maanteratta võistlus oli see mulle esimene. Ja ikka jubedalt kartsin. Peale starti, kusagil Hüüru kandis, tuul tagant ja kergelt mäest alla. Kiirus grupis veidi alla 50km/h......ainult tirri kõrin ja kummide sahin.....JUBE....... Hiljem kogu distantsi aja hoidsin ennast tee keskele ja tegein selle võrra rohkem tööd, et kuskil grupi südames hirmust väriseda.priidik kirjutas:Kes varem pole pundiga sõitnud siis pakun välja et neile on maanteesõidu tähtsamaid momente hirmust üle saamine - et sa julged teise venna tagarattast 5 cm kaugusel ja naabriga küünarnukid koos sõita.
Sellisel puhul oled ju ise selles süüdi. Põhjus- kardad. Sina eest tulijana määrad ju teeserva laiuse kus sõidad. Miks siis lähed nii tee äärde, et pead sealt maha sõitma, sõida 0,5m asfaldi äärest ning punt läheb ikka sinust sama moodi mööda. Need, kes vähe sõitnud pundiga, tavaliselt kardavadki pundi lähedust ning annavad ise järgi. Ega keegi ju sulle tagant selga sõida ning vaevalt oled sa sellistel puhkudel ka ise kellegagi õlgu kokku pannud. Siin peitub ka maanteeratta ja MTB erinevus. Maanteerattaga võid kilomeetreid sõita teise vennaga lenksud või õlad koos, aga MTBga nii ei õnnestu.Corrosion kirjutas: ....Ja teine suht keeruline asi on ees vedamiselt taha minna, ses mõttes, et on olnud juhuseid kus teeserva ja pundi vahel on nii vähe ruumi, et olen surutud teelt välja, mnt rattaga selline asi võib kurvalt lõppeda.
- Väntan visaduse levialas -
Ma ei tea, kas see antud teemasse sobib, aga suvel sai ühte teist ratturit MTB tuules veetud ja kui korraks tirri lasin, et hinge tõmmata ja juua, siis ei osanud tagumine seda oodata ja oleks sisse sõitnud. Ma ei tulnud selle pealegi, et kiirus nii äkiliselt langeb või oli tagasõitja hajameelne - pikivahe oli ma arvan, et mitte vähem kui 20 cm.
Endal grupisõidu kogemust pole, aga MTB rattaga matkates on kalduvus vaat et eessõitja tagarattas sõita ja aeg-ajalt katsun siis veidi pikemat vahet jätta.
Grupisõitu tahaks osata küll. Hirm on mitte selle ees, et ise käna käin, vaid pigem selle ees, et teistele sekeldusi põhjustaks
Endal grupisõidu kogemust pole, aga MTB rattaga matkates on kalduvus vaat et eessõitja tagarattas sõita ja aeg-ajalt katsun siis veidi pikemat vahet jätta.
Grupisõitu tahaks osata küll. Hirm on mitte selle ees, et ise käna käin, vaid pigem selle ees, et teistele sekeldusi põhjustaks
Kas keegi oskab õpetada-soovitada positsioonivalikut võistlustel,kas sõita grupi peas,sabas,keskel,servas?See on vist selline tagumikuga tunnetamise asi,mida üheselt öelda polegi võimalik.Seni oma kolmeaastase ratturistaazi juures õnnestus suurematest kukkumistest MNT-ga edukalt hoiduda,kuni tänavuse Tallinna RR-ni.Umbes poolel distantsil,olles grupi keskel või pisut eespool,toimus vihmamärjal värskel asfaldil kukkumine,kust pääsu polnud.Õnneks olid taga teamide saateautod,kust sain uue esiratta ja peale pikemat oigamist suutsin jätkata.Aga sellised asjad on vist paratamatus,ikka juhtub.Samas tahaks tähelepanu juhtida seljasirutamisele grupisõidus.Sadulast tõustes ja selga sirutades lükatakse enesele märkamatult oma ratast tagasi.Kas see on minu paranoia,või on keegi seda veel märganud?
Selline ettepanek, et kevadel võiks keegi Tallinna kogenenumatest maanteel sõitjatest mõned väiksed grupisõidukursused teha. Näiteks Grisha.
Selles kambas, kus mina Tartu RR-il sõidan, ei julge ma küll peaaegu ühegi maastikuratta taga sõita. Tagumises otsas nad ikka pidevalt vingerdavad ja pidurdavad. Eelmisel aastal saigi Tartu RR-il korralikult asfalti küntud ja see tegi veelgi hellemaks grupisõidu koha pealt. Loo moraal on tegelikult selles, et tuleb ise tugevamaks hakata.
Selles kambas, kus mina Tartu RR-il sõidan, ei julge ma küll peaaegu ühegi maastikuratta taga sõita. Tagumises otsas nad ikka pidevalt vingerdavad ja pidurdavad. Eelmisel aastal saigi Tartu RR-il korralikult asfalti küntud ja see tegi veelgi hellemaks grupisõidu koha pealt. Loo moraal on tegelikult selles, et tuleb ise tugevamaks hakata.
ei ei, maantesõit on ikka karm ja hirmus asi. Joomisega on ka mõnikord probleeme, see mõte, et ma pean juues sirgelt sõitma, panebki just sageli vingerdama, eriti just sõidu alguses.
Muide, ma olen neli korda mnt võistlusel sõitnud.
Ühel korral jäin maha, kuna ei osanud arvata, et pärast kurvi nii meeletult kiirendatakse (esimene sõit ja olin pundi suht lõpus). Teine kord jäin maha, kuna hakkasin pundi lõpus jooma. kolmas kord jäin maha, kuna sattusin kukkumisse (kett tuli maha, ise jäin püsti). Ja vaid üks kord olengi suutnud võistluse sama pundiga lõpetada, kus alustasin, see oli 2002 TallinnaRR.
Tegelikult meeldivad mulle mnt võistlused rohkem, nad on huvitavamad.
Muide, ma olen neli korda mnt võistlusel sõitnud.
Ühel korral jäin maha, kuna ei osanud arvata, et pärast kurvi nii meeletult kiirendatakse (esimene sõit ja olin pundi suht lõpus). Teine kord jäin maha, kuna hakkasin pundi lõpus jooma. kolmas kord jäin maha, kuna sattusin kukkumisse (kett tuli maha, ise jäin püsti). Ja vaid üks kord olengi suutnud võistluse sama pundiga lõpetada, kus alustasin, see oli 2002 TallinnaRR.
Tegelikult meeldivad mulle mnt võistlused rohkem, nad on huvitavamad.
-
- Rattur
- Postitusi: 399
- Liitunud: 07. 11. 2003. 23:14
Õpikut kirjutama ei hakka, läheb liiga pikaks. Praktiline pool oleks ikka õigem. Aitan hea meele kõiki maanteehuvilisi, sest endale oleks ka tulevikus ohutum sõita nii trennis kui ka võistlustel.
Juhul, kui lähen maantele sõitma teavitan päev paar ette.
Pundis sõitmine ja selja sirutamine. Lihtne ja loogiline, et tagasõitjatel oleks ohutu ja turvaline, enne sadulast tõusmist vajutada pool vändapööret juurde. Seega sõidad 20-30 sm ette. Sadulast tõusmisega tekib tuulekott ja hakkad kiiresti vajuma. Asja vältimiseks peaks kohe ühtlaselt väntama pedaale ja üritada ratast hoida võimalikult sirgelt.
Juhul, kui lähen maantele sõitma teavitan päev paar ette.
Pundis sõitmine ja selja sirutamine. Lihtne ja loogiline, et tagasõitjatel oleks ohutu ja turvaline, enne sadulast tõusmist vajutada pool vändapööret juurde. Seega sõidad 20-30 sm ette. Sadulast tõusmisega tekib tuulekott ja hakkad kiiresti vajuma. Asja vältimiseks peaks kohe ühtlaselt väntama pedaale ja üritada ratast hoida võimalikult sirgelt.
Grisha
Jah see on hea koht küll, aga seal on üks aga. Kui tõsisemaks vefdamiseks läheb, siis pead jaksama ka tööd teha, muidu tuleb jälle krt ja tra'sid nii mis jube.priidik kirjutas:Vastus sellele on küll päris ühene - võimalikult ees ja sellel küljel kus oled tuules.Madis kirjutas:Kas keegi oskab õpetada-soovitada positsioonivalikut võistlustel,kas sõita grupi peas,sabas,keskel,servas?See on vist selline tagumikuga tunnetamise asi,mida üheselt öelda polegi võimalik.
Omal kogemus lollga maanteel ja seni läinud kõik ok. Samas arvan, et see esimene kukkumine on aja küsimus. Ja tegelikult on vist ka mõnes mõttes soovitatav see kogeda, siis ei karda lihtsalt tonti. Kuigi jah, võib ka veel sügavama jälje jätta. Seni siis kardan veel nati küll.
Aga grupisõidust olen mina ka maastikule palju abi saanud. Üks asi on vedamine ja kiiruse hoidmine (vähemalt üritamine) ning teine asi on igasugu puudutused. Esimese puhul näen ise peamist puuduts selles, et ei osta ntx karusselli korralikult teha, võib kogu vedamise peesse keerata. Teine asjaolu on minu arvates maastikusõitudes eriti jama, nii kui natuke teist puudutad, siis see kohe vänderdama või pidurdama (vähemalt seltskonnas kus figureerin). Just maanteelt olen õppinud teiste peale toetamisega ja enda peale toetamistega harjuma. Soovitan soojalt maanteed ka sõita, kohati tuleb sealt vaat et tasakaalu ja reaksiooni harjutust rohkemgi kui metsas.
Aga asjalikke näpunäiteid ning eriti praktilist võtaks ise kah kindlasti.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Mullegi meeldivad mnt võistlused rohkem aga eelkõige seepärast,et nad tunduvad füüsiliselt kergemad.Tuleb muidugi tunnistada,et ega ette vedama väga ei kipu ,ainult siis kui tempo väga alla lastakse.Kahjuks on kalender mnt võistluste poolest küllaltki hõre.Kui suudaks kuidagi omandada tegijamate ratturite oskuse nuusata nina ilma käsi lenksult võtmata.Kummarduvad kuidagi raami kohale ja asi korras.Ise pean selleks tihti pikalt võimalust ootama,et grupi taga või kõrval oma alalõpmata umbes nina tühjendada.Võta või taskurätt kaasa,seda pole aga kellelgi veel näinud.
Nii nagu rattasõitu on võimatu teoreetiliselt õpetada nii on ka grupisõiduga. Siin võime õpetussõnu anda nii palu kui tahad, aga reaalses sõidus on ikka kõik omamoodi. Olen täheldanud, et need, kes siin küsivad ja ise huvi tunnevad on ka maanteel õppimisvõimelised. Tohutult on aga neid (MTB) vendasid, kes tulevad suure pundiga sõitma ning neid ei huvitagi, kas teistel tema taga või kõrval on hea sõita või mitte. Sellised ei tunne ka kunagi huvi.
- Väntan visaduse levialas -
Kas siis see on võistleja MURE, et kaasvõistlejal temaga samas grupis hea olla on??? IMHO kui asi keha-ratta-kontaktiks ei lähe või ei rikuta mõnda UCI reeglit, siis ei tohiks ju probleeme olla...surfar kirjutas: siin küsivad ja ise huvi tunnevad on ka maanteel õppimisvõimelised. Tohutult on aga neid (MTB) vendasid, kes tulevad suure pundiga sõitma ning neid ei huvitagi, kas teistel tema taga või kõrval on hea sõita või mitte. Sellised ei tunne ka kunagi huvi.
Aga äkki keegi kommenteerib, et kui palju siis UCI reeglid ikka sätestavad rammimist, küünarnukkidega "müksu" andmist jne. Või on toorutsemist tunduvalt vähem kui näiteks... jalgpallis?
Lauri, on tundnud ennast senimaani turvaliselt
tõepoolest,kas ma peaksin võistluse ajal mõtlema sellele,et konkurendil mugav oleks ma ei usu,et keegi tahtlikult ohtlikke olukordasi tekitab ja selge see,et algajatel juhtub rohkem kui kogenud sõitjatel.LauriA kirjutas:Kas siis see on võistleja MURE, et kaasvõistlejal temaga samas grupis hea olla on??? IMHO kui asi keha-ratta-kontaktiks ei lähe või ei rikuta mõnda UCI reeglit, siis ei tohiks ju probleeme olla...surfar kirjutas: siin küsivad ja ise huvi tunnevad on ka maanteel õppimisvõimelised. Tohutult on aga neid (MTB) vendasid, kes tulevad suure pundiga sõitma ning neid ei huvitagi, kas teistel tema taga või kõrval on hea sõita või mitte. Sellised ei tunne ka kunagi huvi.
Kas siis see on võistleja MURE, et kaasvõistlejal temaga samas grupis hea olla on??? IMHO kui asi keha-ratta-kontaktiks ei lähe või ei rikuta mõnda UCI reeglit, siis ei tohiks ju probleeme olla...[/quote]tõepoolest,kas ma peaksin võistluse ajal mõtlema sellele,et konkurendil mugav oleks ma ei usu,et keegi tahtlikult ohtlikke olukordasi tekitab ja selge see,et algajatel juhtub rohkem kui kogenud sõitjatel.[/quote]
Ilmselt ei ole UCI reeglites kirjas, et sadulast tuleb tõusta nii, et ratast tagasi ei lükkaks
Aga ma arvan, et küsimus ei ole muretsemises, et teistel oleks mugav, vaid oskuses ka teistega arvestada. Ja see tuleb ikka praktika (pundis sõitmise) käigus.
Ilmselt ei ole UCI reeglites kirjas, et sadulast tuleb tõusta nii, et ratast tagasi ei lükkaks
Aga ma arvan, et küsimus ei ole muretsemises, et teistel oleks mugav, vaid oskuses ka teistega arvestada. Ja see tuleb ikka praktika (pundis sõitmise) käigus.
Vot siinkohal vist lööb välja mõnel mehel tüüpilise eestlase käitumine. Üksi ja omaette rassida ja ikkagi mitte kuhugi jõuda. Kas siis see oli Lauri Ausi MURE, et Kirsipuu saaks hea koha, kas TRMil oli Hawaii vendade MURE, et lätlane eest lasti, kas see on minu MURE, et ma sõidan TRR 10 meest pikali ja saan 113. asemel 103 koha. Ok, näited pole just 100% see, millele vihjata tahtsin, aga ikka vihale ajab küll, kui mingil võistlusel eesõitja näiteks pundiga vahe sisse laseb, et endal sokke kohendada. Ma ei saa aru, et kuidas te siis üldse sellise loogika põhjal maanteel karuselli sõita saate, kui pole teie MURE, et tagasõitja ei peaks kogu aeg sinu pärast pidurdama ja vingerdama. Kahjuks olen ma nii paljudelgi võistlustel ja treeningutel näinud sellise mõtlemisega rattureid ning uskuge mind sellised vennad saadetakse esimesel võimalusel liiva peale.LauriA kirjutas: Kas siis see on võistleja MURE, et kaasvõistlejal temaga samas grupis hea olla on??? IMHO kui asi keha-ratta-kontaktiks ei lähe või ei rikuta mõnda UCI reeglit, siis ei tohiks ju probleeme olla...
Mingil tuurin kunagi ONCE tiim tegi teistele käki ning pani toitlustuspunktis teistelt eest minema. Arvake, kuidas peale seda võistlust ONCE tiimi vendadesse suhtuti . Järgnevatel võistlustel kasutati lihtsalt lõpuspurdis jäähoki võtteid. Ja on seda siis nüüd vaja mingitel tavalistel harrastajatel?
- Väntan visaduse levialas -
[quote="surfar
Vot siinkohal vist lööb välja mõnel mehel tüüpilise eestlase käitumine. Üksi ja omaette rassida ja ikkagi mitte kuhugi jõuda. Kas siis see oli Lauri Ausi MURE, et Kirsipuu saaks hea koha, kas TRMil oli Hawaii vendade MURE, et lätlane eest lasti, kas see on minu MURE, et ma sõidan TRR 10 meest pikali ja saan 113. asemel 103 koha. Ok, näited pole just 100% see, millele vihjata tahtsin, aga ikka vihale ajab küll, kui mingil võistlusel eesõitja näiteks pundiga vahe sisse laseb, et endal sokke kohendada. Mingil tuurin kunagi ONCE tiim tegi teistele käki ning pani toitlustuspunktis teistelt eest minema. Arvake, kuidas peale seda võistlust ONCE tiimi vendadesse suhtuti . Järgnevatel võistlustel kasutati lihtsalt lõpuspurdis jäähoki võtteid. Ja on seda siis nüüd vaja mingitel tavalistel harrastajatel?[/quote]
Ise mingi äss ei ole (ning vorm suht nõrk), seetõttu sõidan enamasti üksi AGA -
1. Keegi ei keela sul söögipunktides mitte süüa. Kusagil tuleb leida kompromiss.
2. Keegi ei keela sul mägedes eest ära sõita.
3. Eks see ole HE tiimi siseasi, et nad latgalit kinni ei püüdnud - aga kus siis teised esikahekümne mehed olid??? Need ju passisid samamoodi - samas laia kruusateed oli ju piisavalt.
Oskab keegi öelda, kas Indurain ja Armstrong on ka kehakontakti oma edu saamiseks kasutanud? Mulle on jäänud mulje, et nad jätsid whineritest ratturid lihtsalt mägedes maha (kus selgub IMHO, millest on erinevad ratturid tehtud)
Lauri,
Lance Armstrongi fänn.
Vot siinkohal vist lööb välja mõnel mehel tüüpilise eestlase käitumine. Üksi ja omaette rassida ja ikkagi mitte kuhugi jõuda. Kas siis see oli Lauri Ausi MURE, et Kirsipuu saaks hea koha, kas TRMil oli Hawaii vendade MURE, et lätlane eest lasti, kas see on minu MURE, et ma sõidan TRR 10 meest pikali ja saan 113. asemel 103 koha. Ok, näited pole just 100% see, millele vihjata tahtsin, aga ikka vihale ajab küll, kui mingil võistlusel eesõitja näiteks pundiga vahe sisse laseb, et endal sokke kohendada. Mingil tuurin kunagi ONCE tiim tegi teistele käki ning pani toitlustuspunktis teistelt eest minema. Arvake, kuidas peale seda võistlust ONCE tiimi vendadesse suhtuti . Järgnevatel võistlustel kasutati lihtsalt lõpuspurdis jäähoki võtteid. Ja on seda siis nüüd vaja mingitel tavalistel harrastajatel?[/quote]
Ise mingi äss ei ole (ning vorm suht nõrk), seetõttu sõidan enamasti üksi AGA -
1. Keegi ei keela sul söögipunktides mitte süüa. Kusagil tuleb leida kompromiss.
2. Keegi ei keela sul mägedes eest ära sõita.
3. Eks see ole HE tiimi siseasi, et nad latgalit kinni ei püüdnud - aga kus siis teised esikahekümne mehed olid??? Need ju passisid samamoodi - samas laia kruusateed oli ju piisavalt.
Oskab keegi öelda, kas Indurain ja Armstrong on ka kehakontakti oma edu saamiseks kasutanud? Mulle on jäänud mulje, et nad jätsid whineritest ratturid lihtsalt mägedes maha (kus selgub IMHO, millest on erinevad ratturid tehtud)
Lauri,
Lance Armstrongi fänn.
grupisõidus on terve hulk kirjutamata reegleid mida härrasmehed ka järgivad. nende eirajaid peetekse matsideks. puudutab söögipunkte, tee ääres kusemist, konkurendi ootamist kui see on kukkunud jne.
elementaarne on muidugi see, et mnt grup on nagu omaette toimiv masinavärk. kui keegi teeb midagi teisiti kui peab siis hakkab kohe mingi jama pihta. mnt grupis peab OSKAMA sõita. kes aga arvab, et on ise tark ja võib teha nii nagu tahab, (kasvõi UCI reeglite piires) saab sõimata, nossi või saadetakse liivale.
elementaarne on muidugi see, et mnt grup on nagu omaette toimiv masinavärk. kui keegi teeb midagi teisiti kui peab siis hakkab kohe mingi jama pihta. mnt grupis peab OSKAMA sõita. kes aga arvab, et on ise tark ja võib teha nii nagu tahab, (kasvõi UCI reeglite piires) saab sõimata, nossi või saadetakse liivale.
1. igal spordialal on kirjutamata reeglid, mida kõik täidavad. on loomulik, et pundis sul sõpru pole peal sinu enda mansa, aga siiski arvestatakse teistega. söögipunktis tempot tõsta on häbi-häbi ja näitab sinu nõrkust. kui oled mees, siis sõida seal eest ära kus teised ka sõidavad, mitte aga seal kus teised joovad.LauriA kirjutas:
1. Keegi ei keela sul söögipunktides mitte süüa. Kusagil tuleb leida kompromiss.
2. Keegi ei keela sul mägedes eest ära sõita.
3. Eks see ole HE tiimi siseasi, et nad latgalit kinni ei püüdnud - aga kus siis teised esikahekümne mehed olid??? Need ju passisid samamoodi - samas laia kruusateed oli ju piisavalt.
Oskab keegi öelda, kas Indurain ja Armstrong on ka kehakontakti oma edu saamiseks kasutanud? Mulle on jäänud mulje, et nad jätsid whineritest ratturid lihtsalt mägedes maha (kus selgub IMHO, millest on erinevad ratturid tehtud)
Lauri,
Lance Armstrongi fänn.
2. mägedes tõesti ei keela keegi sul ära sõita, pigem vastupidi: kui jalga on, siis mine
ja kui sa oled armstrongi fan, siis peaksid mäletama kuidas lance ootas ullrichit järgi kui viimane kukkus? kas sinu arvates oleks ta pidanud vinti andma, oli ju hea võimalus?
Peale selle, mida Tarmo juba mainis (ehk siis härrasmehelikus, austus) on neil meestel just see võistluslikuse moment veel asja juures. Pigem on ju just küsimus selles, kes kahest peale jääb ja seda on oluliselt mõnusam kogeda vahetus kangutamises kui teise mahajätmisega või kraavi lükkamisega. Võidul ja võidul on ju vahe sees. Aga eks need harrastajad tihti just siis rõõmsad olegi kui 200 pealine punt pani käna ja mõni mees tänu sellele 150 kohta parrema tulemuse sai . Elu lõpuni räägib kui vinge sõit see oli, vaat kus kohtLauriA kirjutas:...Oskab keegi öelda, kas Indurain ja Armstrong on ka kehakontakti oma edu saamiseks kasutanud? Mulle on jäänud mulje, et nad jätsid whineritest ratturid lihtsalt mägedes maha (kus selgub IMHO, millest on erinevad ratturid tehtud)
Lauri, Lance Armstrongi fänn.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Nõrkus on ju ka see, et söögipunktis sööd. Varem või hiljem peab see ära jooksja grupp ju ka keha kinnitama; ning kui nad suudavad 250km peatumata läbi sõita, siis on tegemist ju teenitud võiduga. Ma ka kahes esimeses söögipunktis ei peatunud, hiljem peatusin küll. Ma küll ei leia põhjust kiruda teisi võistlejaid sellepärast, et nad siis mööda uhasid. Miks siis eliit sellest probleemi teeb? Või on see seotud mingite vanemate traditsioonidega s.t et need kirjutamata reeglid pärinevad näiteks eelmise sajandi algusest (kuna tollal vist oli HÄDAVAJALIK boksipeatusi teha) ning neid püütakse au sees hoida.tarmo kirjutas: 1. igal spordialal on kirjutamata reeglid, mida kõik täidavad. on loomulik, et pundis sul sõpru pole peal sinu enda mansa, aga siiski arvestatakse teistega. söögipunktis tempot tõsta on häbi-häbi ja näitab sinu nõrkust. kui oled mees, siis sõida seal eest ära kus teised ka sõidavad, mitte aga seal kus teised joovad.
2. mägedes tõesti ei keela keegi sul ära sõita, pigem vastupidi: kui jalga on, siis mine
ja kui sa oled armstrongi fan, siis peaksid mäletama kuidas lance ootas ullrichit järgi kui viimane kukkus? kas sinu arvates oleks ta pidanud vinti andma, oli ju hea võimalus?
Käitusingi selle aasta TRR-l Armstrongi jälgedes - minu ees üks vanem meestrahvas pani matsu ja ma olin üks vähestest, kes ükskõikselt minema või mööda ei uhanud, vaid püüdis abi anda (kuna kukkumine oli ikka KOLE)
Eks Lance teab mis ta tegi - lõppkokkuvõttes ta ju Tour'i võitis. Ning ka teise koha saanuna oleks ta selle teo tõttu (Ulrichi ootamine) kangelane olnud. Samas, alati annab ju ettevaatlikkult sõita.
Lance fänn olen eelkõige selletõttu, et peaaegu surnuna suutis ta jalad alla saada ning teha sellised tulemused nagu ta teinud on. Mõni ei suuda neid ka enam-vähem perfektse tervise juures, vaid ainult plõksib enne tiitlivõistlusi. A la David Coulthart'i stiilis Tõsi, viimasel ajal Lance ennast hästi ei ole näidanud - no laulatusele ratas kaasa võtta
Ning mis puudutab seda, et ratturid on härrasmehed - pärast Eesti rattavõistlusi tundub mulle, et mõningad jätkavad võistlemist ka autoroolis olles.
Sinu viimane sõnavõtt hämmastas mind niivõrd, et olin sunnitud su profiilist järgi vaatama, mis mehega tegemist. Oh üllatust itimees.LauriA kirjutas:Nõrkus on ju ka see, et söögipunktis sööd. .....
Ok, et sulle asja natuke lähemale tuua, siis püüan taandada probleemi samale tasandile.
Ütleme nii, et teil koolis on vaja panna ülesse 10 uut arvutit. Selle töö peale on kaks inimest. Sina ja su töökaaslasest arvutiõpetaja (edaspidi: sõber. Kiire töö eest lubatakse teile ka preemiat. No hakkategi arvuteid ja võrku püsti panema ning õhtul otsustate päeva lõppenuks lugeda. Lahkute koolimajast, aga sina tuled õhtul hilja tagasi ning paned öösel asja üksinda püsti. Hommikul tõttad direktori juurde, räägid, et sina peamiselt tegid selle töö ning saad kogu preemia endale. Sõber jääb lollilt vahtima. Tulemus on see, et sina oled mingi tühise preemia võrra rikkam ning edaspidi võid arvestada sellega, et olgu sul kui tahes raske, see sõber ei aita sind kunagi ning püüab ka igal võimalikul juhul sinult tooli jalge alt ära tõmmata.
Nii on ka rattasõidus. Saad selle tühise etapivõidu, aga konkurendid üritavad sind edaspidi igal juhul pundist maha jätta (vahendeid valimata). Kumma variandi puhul rohkem võidad?
See, et söögikohtades tempo maha lastakse on ratturite ühine väljaastumine korraldajate vastu, kes üritavad sõite üha pikemaks ja raskemaks teha. Nagu ametiühing palga vähendamise vastu.
- Väntan visaduse levialas -
Noh, kui profiilis on kirjaks itimees, siis automaatselt eeldasid, et rattasõidu telgitaguste vastu huvi ei tunne???surfar kirjutas:LauriA kirjutas:Nõrkus on ju ka see, et söögipunktis sööd. .....
See, et söögikohtades tempo maha lastakse on ratturite ühine väljaastumine korraldajate vastu, kes üritavad sõite üha pikemaks ja raskemaks teha. Nagu ametiühing palga vähendamise vastu.
Mis mu firmat puudutab, siis seal sellist värki ei ole. Töö kliendile tehakse ära, mitte ei minda õhtul koju. Aga võib-olla on haridusasutustes ja mujal ettevõtetes teisiti, omal 9 aastase tööstaazhi juures ei ole sellist asja juhtunud (s.t olen selles firmas, kus ma töötamist alustasin - niisama vahetama ei hakka ka). Preemiasüsteem on selline, et kes teeb rohkem tööd, see ka rohkem saab. IMHO nii on igas hästi toimivas firmas. V.A New York Knicks korvpalliklubi
Ja viimase lõigu oleksid võinud kohe ära mainida (et asi on selles, et korraldajate ja ratturite vaheline läbisaamine ei ole kõige parem). Vabandust, kui kogu mu teksti isiklikult võtsid või ennast solvatuna tundsid.
mnt sõit on aumeeste mäng ja ainult see võit on au ja uhkust väärt, mis on saadud ilma ebaausaid võtteid kasutamata. samuti kehtivad juba ülalmainitud kirjutamata reeglid ja iga enesest lugupidav jalgrattur järgib neid. kahjuks on alati ka neid, kes teevad pundis lollusi ja ega neid saa ka ratturiteks pidada, pigem rattaga liiklevateks töllmokkadeks, kes mingit austust ei vääri.
selleks et grupisõitu harjutada on esmalt vaja suurema pundiga trennis käia, harjuda kõrvuti sõitma, harjuda tuules sõitma ilma, et eelmise sõitja kumme vahiks jne. kõik tuleb tööga ja kui lõpuks selge ja võit käes, on kõik töö kuhjaga end ära tasunud.
Head tööindu kõigile uueks aastaks!
selleks et grupisõitu harjutada on esmalt vaja suurema pundiga trennis käia, harjuda kõrvuti sõitma, harjuda tuules sõitma ilma, et eelmise sõitja kumme vahiks jne. kõik tuleb tööga ja kui lõpuks selge ja võit käes, on kõik töö kuhjaga end ära tasunud.
Head tööindu kõigile uueks aastaks!
veni vidi vici
meie söögipunktid ja profivõistluste toitlustusala on 2 eri asja. lisaks meie võistlused on nii lühikesed, et tegijal pole vaja midagi või heal juhul banaan , geel või müslibatoon mille võtab taskust või toitlustusalas sõidu pealt oma meeskonna abimehelt. kuid ega suurtel võistlustel mingi 5-tunnise sõidu puhul ei jääda ka seisma vaid söömine toimub sõidu pealt kuid seal toitlustusalas ei anta litti. lihtsalt nii on. koos süüakse, koos kustakse. meie igamehe võistluste konteksti muidugi seda ei saa üle kanda. seega pole mõtet pikalt heietada eesti rahvarallide puhul söömise teemal.
Vahendeid valimata? Et viskavad taskust knopkasid teele või teevad suitsukatetsurfar kirjutas:Sinu viimane sõnavõtt hämmastas mind niivõrd, et olin sunnitud su profiilist järgi vaatama, mis mehega tegemist. Oh üllatust itimees.LauriA kirjutas:Nõrkus on ju ka see, et söögipunktis sööd. .....
Ok, et sulle asja natuke lähemale tuua, siis püüan taandada probleemi samale tasandile.
Ütleme nii, et teil koolis on vaja panna ülesse 10 uut arvutit. Selle töö peale on kaks inimest. Sina ja su töökaaslasest arvutiõpetaja (edaspidi: sõber. Kiire töö eest lubatakse teile ka preemiat. No hakkategi arvuteid ja võrku püsti panema ning õhtul otsustate päeva lõppenuks lugeda. Lahkute koolimajast, aga sina tuled õhtul hilja tagasi ning paned öösel asja üksinda püsti. Hommikul tõttad direktori juurde, räägid, et sina peamiselt tegid selle töö ning saad kogu preemia endale. Sõber jääb lollilt vahtima. Tulemus on see, et sina oled mingi tühise preemia võrra rikkam ning edaspidi võid arvestada sellega, et olgu sul kui tahes raske, see sõber ei aita sind kunagi ning püüab ka igal võimalikul juhul sinult tooli jalge alt ära tõmmata.
Nii on ka rattasõidus. Saad selle tühise etapivõidu, aga konkurendid üritavad sind edaspidi igal juhul pundist maha jätta (vahendeid valimata). Kumma variandi puhul rohkem võidad?
See, et söögikohtades tempo maha lastakse on ratturite ühine väljaastumine korraldajate vastu, kes üritavad sõite üha pikemaks ja raskemaks teha. Nagu ametiühing palga vähendamise vastu.
mälestused
2001.a. Tartu RR-l sõitsin koos kahe teise mehega ligi 25-30 mehelise grupi ees vedades Otepäält Elvasse. Kui pakkusime kellelgi ette minna, siis kõik pidurdasid ja kiirus langes. Natuke enne Elva toidupunkti hakati selgitama, et kui tore oleks koos süüa ja siis ühtse grupiga edasi sõita...
Pilgutasime nende kahe mehega silma ja Elvas võtsime vahetult enne toidupunkti hoopis kiiruse üles. Meiega liitus ainult üks mees grupist ja peale seda hakkas ka korralikult vedamas käima. Kas olime väga sead?
Pilgutasime nende kahe mehega silma ja Elvas võtsime vahetult enne toidupunkti hoopis kiiruse üles. Meiega liitus ainult üks mees grupist ja peale seda hakkas ka korralikult vedamas käima. Kas olime väga sead?
tuksub-sõidan, tuksub-sõidan, tuksubtuksubtuksub - pean pausi...
Re: mälestused
TRR sarnasele rahvarallile see teema ei laiene, st esimese 50 osas ehk... edasi läheb nii kuis läheb. tegijad toitlustusalas niikuinii ei peatu. jälgi parem mängu TRR eelnevatel päevadel toimuvatel võistlustel....mart2 kirjutas:Pilgutasime nende kahe mehega silma ja Elvas võtsime vahetult enne toidupunkti hoopis kiiruse üles. Meiega liitus ainult üks mees grupist ja peale seda hakkas ka korralikult vedamas käima. Kas olime väga sead?
Re: grupisõidu kirjutamata reeglite põhjused
Aga ikkagi on siis ju .... ebaõiglane nende sõitjate suhtes, kes suudaksid ilma boksis aeglustamata võib-olla see 200-250km nö täisgaasiga panna. Miks siis nemad peavad ootama?? Kas siis rattavõistlusel ei toimi sama efekt, nagu F1 boksipeatustega s.t mida rohkem söögipeatustes aega kulutad, seda kiiremini jaksad vahepealsed segmendid sõita? Tähtsaid/raskeid võistusi ju sellise taktikaga ära ei võida, milleks siis selle üle poleemikat tekitada - viimaste Tour'de saatus on ju ikka mägedes või eraldistardiga ära otsustatud.erikr kirjutas:TRR sarnasele rahvarallile see teema ei laiene, st esimese 50 osas ehk... edasi läheb nii kuis läheb. tegijad toitlustusalas niikuinii ei peatu. jälgi parem mängu TRR eelnevatel päevadel toimuvatel võistlustel....
Re: grupisõidu kirjutamata reeglite põhjused
katsu juba ometi leppida sellega, et komme on selline. Lance ja Ullrich võiksid ka just siis litti anda kui konkurent nipli paneb iseseisvalt või kõrvalise abiga. aga ei anna. F1 ei ole TDF või Giro või Vuelta võimisiganes. eri aladel on eri kombed.LauriA kirjutas: Aga ikkagi on siis ju .... ebaõiglane nende sõitjate suhtes, kes suudaksid ilma boksis aeglustamata võib-olla see 200-250km nö täisgaasiga panna. Miks siis nemad peavad ootama?? Kas siis rattavõistlusel ei toimi sama efekt, nagu F1 boksipeatustega s.t mida rohkem söögipeatustes aega kulutad, seda kiiremini jaksad vahepealsed segmendid sõita? Tähtsaid/raskeid võistusi ju sellise taktikaga ära ei võida, milleks siis selle üle poleemikat tekitada - viimaste Tour'de saatus on ju ikka mägedes või eraldistardiga ära otsustatud.
ja ise annad ka vastuse võimalikule küssale, et miks mitte toidualas ei otsustata Touri saatust. sellepärast, et see otsustatakse või(s)tlusega, mitte puhkehetkel. kõvemad austavad ka teiste hingetõmbemomenti. nagu tarmo ütles, näitad oma nõrkust ja alatust kui siis litti paned. õun kukub allapoole, toidualas ei kihutata, lihtne ju...
miks on nii lihtsat asja nii raske mõista
Ütleme siis kokkuvõtlikult nii, et jalgarattasport on tipptasemel üks väheseid kui mitte ainus seni säilinud ja samas väga rahakas ning massides härrasmeeste sport
Samas muidugi on igal spordialal kehtiv fair play mõiste (LauriA, see ongi tõenäoliselt see müstiline asi millest sa aru ei saa), mille rakendus sõltub siis küll rohkem konkreetsest alast (ntx vutis on ju see ka küllaltki levinud).
Samas muidugi on igal spordialal kehtiv fair play mõiste (LauriA, see ongi tõenäoliselt see müstiline asi millest sa aru ei saa), mille rakendus sõltub siis küll rohkem konkreetsest alast (ntx vutis on ju see ka küllaltki levinud).
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
väike toiduabi teel
Lauri A-le veel: Toidualas antakse tuuri ajal sageli kogu meeskonna toidukotid ühe ratturi (töölooma ) kätte, kes siis need pakikesed meeskonnas laiali jagab. Sellega tempot väga ei alandata, kuid KÕIK tiimid on huvitatud, et nende mees koormaga tippudele järgi jõuaks ja viimased oleks korralikult 'tangitud'.
Vajadus tingib selle viisakuse!
Kukkuja või ratta purunemise tõttu mahajääja ootamisel on samuti praktiline külg - homme võid sina olla see õnnetu, ning keegi ei taha jääda teele kui rong läheb. Suurtel tuuridel on nii, et kui oled esimestest teatud aja maas, siis võetakse rajalt sundkorras maha (kahjuks ei mäleta peast - oli vist 15%).
Vajadus tingib selle viisakuse!
Kukkuja või ratta purunemise tõttu mahajääja ootamisel on samuti praktiline külg - homme võid sina olla see õnnetu, ning keegi ei taha jääda teele kui rong läheb. Suurtel tuuridel on nii, et kui oled esimestest teatud aja maas, siis võetakse rajalt sundkorras maha (kahjuks ei mäleta peast - oli vist 15%).
tuksub-sõidan, tuksub-sõidan, tuksubtuksubtuksub - pean pausi...
tänud
Tänan täpsustamast, peab vist tõesti reegleid lugema hakkama, sest eks meil Eestiski tuleb üha rohkem välismaalasi starti.spl kirjutas:ajalimiit ei ole mitte ainult suurtel tuuridel vaid kõikidel rahvusvahelistel võistlustel
tuksub-sõidan, tuksub-sõidan, tuksubtuksubtuksub - pean pausi...
Mina küll sellest väga suurt numbrit ei teeks. Sõitja, kes midagi kaasa ei võta on sellise valiku teadlikult teinud ning peaks aktsepteerima ka sellise tegevusega kaasnevaid riske. Mina isiklikult olen üks sellistest meestest ning ma tõesti ei eelda, et oma kummi(de) lõhkumisega peaksin veel kellegi võistluse ära rikkuma. Siiani on läinud õnnelikult (ptüi-ptüi-ptüi) ja kummid siiani terved kuid ka võisteldud väga vähe, eelmisel hooajal ilma regamiseta 2 TEC-i etappi, TRM ja mõned sügisesed sõidud.Ruuno kirjutas:Mida arvate maratonidel pumba või sisekummi laenamisest? Kas on väga alatu sellisest mehest, kes ise midagi kaasa ei võta peatumata mööda sõita?
kuidas toimib grupisõidus nn karussell, et kas tagumine mees kiirendab veidi ja sõidab grupi ette või... Vahest oskab keegi puust ja punaseks teha.
Pole rattavõistlustel osalenud (esimene sõit ilmselt TRR) aga tänu foorumist loetule teen ilmselt esimeste võistluste ajal vähem lollusi kui oleks teinud lambist sõitma minnes, seega tänud õpetajatele .
Pole rattavõistlustel osalenud (esimene sõit ilmselt TRR) aga tänu foorumist loetule teen ilmselt esimeste võistluste ajal vähem lollusi kui oleks teinud lambist sõitma minnes, seega tänud õpetajatele .
karuselli põhimõte on hoida ühtlast tempot ehk mitte mingeid kiirendusi. sõidetakse tavaliselt üksteise tuules ehk ketis ning siis esimene olles ära teinud oma töö(olenevalt karusellist, kas lühikese või pikema) liigub karuselli tuulepoolsemale küljele ning vedamise võtab üle järgmine. see kes vedamise lõpetas ei lase loomulikult jalga sirgu vaid võtab lihtsalt karuselli kõrval veidi rahulikumalt ja vajub aegapidi tahapoole kuni tuleb taas liikumine tuulele vastusuunas viimase ketiliikme tuulde.
see, miks tuulest räägin: tavaliselt algajad vahetavad suvalises suunas vedamise lõpetades ning ei arvesta seda, et järgmine istub tema tuulevarjus. ehk siis esimene kes ära vahetab sõidab ALATI tuulepoole. ehk puust ja punaseks: kui tuul on paremalt, siis istutakse sõitjast vasakul pool tuulevarjus ning vahetatakse paremale.
kirja teel natuke raske seletada aga ehk mingit aimu said. teised vast parandavad
see, miks tuulest räägin: tavaliselt algajad vahetavad suvalises suunas vedamise lõpetades ning ei arvesta seda, et järgmine istub tema tuulevarjus. ehk siis esimene kes ära vahetab sõidab ALATI tuulepoole. ehk puust ja punaseks: kui tuul on paremalt, siis istutakse sõitjast vasakul pool tuulevarjus ning vahetatakse paremale.
kirja teel natuke raske seletada aga ehk mingit aimu said. teised vast parandavad
veni vidi vici
Eelmisele lisaks veel seda, et kui otsustad karussellis osaleda, siis ole valmis ka tööd tegema, niisama ketis istuda ja tuules jõlkuda ei ole viisakas. Miks, sest karussell on ikkagi muidu grupisõidust kiirem liikumisviis ja mõeldud ntx vahe tegemiseks või grupi püüdmiseka jne. Seega peab olema ühtlane vunk ja ka rütm pidevalt sees, muidu asi ei toimi. Se probleem esineb muidugi rohkem seal üldise taseme keskel ja tagapool (eks ma oma kogemustest räägi), esiotsas vaevalt karrusselli ideoloogiat mittejagavaid on (asfaldi kõrval kruusal võibolla mõni siiski leidub ).
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
No Tallinna ohtlikel teedel pole ruumi niimoodi diagonaalis rivis minna, olgu see tuul kasvõi külje pealt, sõidetakse ikka hanereas ja siis autojuhid ikka annavad signaali. Ja niipalju kui mina olen aru saanud, siis vahetatakse ikka autotee serva poole kui just ei taheta mööduva rekka alla jäämistvic kirjutas:kui tuul on paremalt, siis istutakse sõitjast vasakul pool tuulevarjus ning vahetatakse paremale.
No Pain No Gain
No jutt käib ikka vast võistlustest ja üldjuhul siis ka asulavälistel teedel, kus olud vähe normaalsemad.Corrosion kirjutas:No Tallinna ohtlikel teedel pole ruumi niimoodi diagonaalis rivis minna, olgu see tuul kasvõi külje pealt, sõidetakse ikka hanereas ja siis autojuhid ikka annavad signaali. Ja niipalju kui mina olen aru saanud, siis vahetatakse ikka autotee serva poole kui just ei taheta mööduva rekka alla jäämistvic kirjutas:kui tuul on paremalt, siis istutakse sõitjast vasakul pool tuulevarjus ning vahetatakse paremale.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"
Vaata selle lingi http://www.fillari-lehti.fi/perus/jutut/arkisto.asp "Ryhmässä ajamisesta" alt (kõige alumine jutt). IMO on seal asi "puust ja punaseks" tehtud . BTW: selle lingi all on ka palju muud kasulikku ja huvitavat lugemist.tanet kirjutas:kuidas toimib grupisõidus nn karussell, et kas tagumine mees kiirendab veidi ja sõidab grupi ette või... Vahest oskab keegi puust ja punaseks teha.
Viimati muutis Peeter, 30. 12. 2003. 21:24, muudetud 1 kord.