Motoriseeritud ratta rumm

Rattadetailid ja abiained. Raamist õlideni.
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Vasta
anthrax
Rattur
Postitusi: 66
Liitunud: 17. 02. 2004. 21:49

Motoriseeritud ratta rumm

Postitus Postitas anthrax » 18. 04. 2013. 20:24

Käsil on "võrri" ehk motoriseeritud jalgratta ehitamine.
Pilt
Asi käib katse-eksitus meetodil ja esialgu lihtsalt oma lõbuks.
Asi on niikaugel, et vaja mootori ramm tagarattasse saada. Kuna kasutusel on 28tollised rattad, siis peab olema tagumine hammakas suhteliselt suur. Originaalis olid selle mootori keti otsas 24" rattad, seega on väike lootus edukalt kasutada sama hammakat. Viimane plaan jõuülekandeks oli leida odavam flip-flop rumm ja väiksele hammakale lihtsalt suurem otsa keevitada. Teine variant on osta spetsjomm hammasratta komplekt, mis kinnitub kodarate külge.

Kindlasti on siin inimesi, kes omal ajal kõvasti võrri ehitanud. Milliseid alternatiivseid lahendusi võiks kaaluda? Teatav esteetiline ilu võiks säilida. Vanu jalgratta juppe (rummusisene vahetaja, rummpidur, kassetiga rummud jne) on saada lademetes, seega diy osas on valikut palju.

serxx
Rattur
Postitusi: 628
Liitunud: 21. 06. 2011. 22:16

Re: Motoriseeritud ratta rumm

Postitus Postitas serxx » 19. 04. 2013. 06:10

Üks mõte mis kohe pähe tuli, on kasutusel ka fixide ehitamisel.
Võta ketaspiduri rumm ja piduriketta asemele võid poltida hammasratta.
Ehk on abiks.

Pilt

Cyrill
Rattur
Postitusi: 31
Liitunud: 15. 09. 2012. 08:49

Re: Motoriseeritud ratta rumm

Postitus Postitas Cyrill » 19. 04. 2013. 11:06

Pilt

Mõtle äkki mingi sellise variandi suunas, siis saad taga käiguvahetust kasutada.

PS. Seal väntades BMXi vabakäik peal. Ehk ringi nad koguaeg ei käi.

Kasutaja avatar
veloson
Rattur
Postitusi: 940
Liitunud: 12. 06. 2012. 22:53

Re: Motoriseeritud ratta rumm

Postitus Postitas veloson » 19. 04. 2013. 12:54

serxx kirjutas:Pilt
Enam-vähem mõistliku hinnaga on 16 kuni 22 suurusega hammakaid nii 1/8" kui 3/32" ketile saada siit, enamus eluagse garantiiga http://www.velosolo.co.uk/shopdisc.html

Kui keegi veel mõnda pakkujat (näiteks üle 22 hambaga 6-bolt kinnitusega) teab, võiks infot jagada. Keevitamine on ka mingi mõte, aga kuidas sa siis kodaratele ligi pääsed ja hammakat vahetama hakkad?

anthrax
Rattur
Postitusi: 66
Liitunud: 17. 02. 2004. 21:49

Re: Motoriseeritud ratta rumm

Postitus Postitas anthrax » 19. 04. 2013. 18:47

Cyrill pakutud lahendusest täpselt aru ei saa. Kuidas see mitte-vedamise osa lahendatud on.
Teine pakkumine on täitsa okei, aga ehk on mingeid põnevaid kodukootud lahendusi?
Lammutasin mõned rummu(jalg)pidurid laiali lootuses, et ehk saab kahest kokku kombineerida. Siiani pole veel head lahendust suutnud välja mõelda.
Minu idee oli flipflop rummu fixed hammasratta külge keevitada suurem hammakas. Ma nüüd ei ole küll seda käes hoidnud, aga eeldan, et seda on võimalik eemaldada.

eerik.mikroob
Rattur
Postitusi: 157
Liitunud: 18. 03. 2008. 10:07

Re: Motoriseeritud ratta rumm

Postitus Postitas eerik.mikroob » 20. 04. 2013. 09:10

anthrax kirjutas:Siiani pole veel head lahendust suutnud välja mõelda.
Minu idee oli flipflop rummu fixed hammasratta külge keevitada suurem hammakas. Ma nüüd ei ole küll seda käes hoidnud, aga eeldan, et seda on võimalik eemaldada.
Üldiselt jääb tavaline jalgratta rumm sellisele võrri-sarnasele riistapuule nõrgaks/lühiealiseks.
Mõtlemisaineks üks saksa leht, kus kirjeldatud 100 aasta tagust motoriseeritud rattale mõeldud rummu. Link: http://scheunenfun.de/f+s-moped-torpedo ... f-nabe.htm
Lingi allosas - 1915 aasta variandil oli lausa 14 mm võll...
Ning erinevalt analoogsetest rattarummudest, pole neid mopeedivariante eriti säilinud.

Ega venelased naljapärast neid alumiiniumist kolakaid hilisematel "motoriseeritud-jalgratastel" kasutusele ei võtnud.

Lisaks tuleks sul mõtiskleda ka priskemate kodarate ( min 2,36 mm) ning põia (midagi downhilli meeste varustusest) muretsemisele.

Kui aga plaan on riistaga vaid mõni kord suvel tiir teha - siis sobivad ka muidugi kõik need kipakad lahendused - a'la kodarate külge käivad hammakad ja tavalised rattatükid ka.

Cyrill
Rattur
Postitusi: 31
Liitunud: 15. 09. 2012. 08:49

Re: Motoriseeritud ratta rumm

Postitus Postitas Cyrill » 20. 04. 2013. 15:54

anthrax kirjutas:Cyrill pakutud lahendusest täpselt aru ei saa. Kuidas see mitte-vedamise osa lahendatud on.
Standartne varuosa mille nimetus on Freewheel Crankset. Kahjuks valmistajat või mudelit soovitada ei oska, ise pole kasutanud. Tean et sellega tihti lahendatakse elektrimootorite paigaldamist jalgrattale.

Üks vänt on seal keermega:
Pilt

Mingi kataloog, hinnad mõistlikud.
http://www.sickbikeparts.com/catalog/index.php?cPath=21

selle freewhill'i tegelikult saad ka tagarummule panna koos suure hammakaga, keermed ühesugused.

serxx
Rattur
Postitusi: 628
Liitunud: 21. 06. 2011. 22:16

Re: Motoriseeritud ratta rumm

Postitus Postitas serxx » 20. 04. 2013. 18:26

Cyrill kirjutas:selle freewhill'i tegelikult saad ka tagarummule panna koos suure hammakaga, keermed ühesugused.
Ei saa!
Saab ainult siis, kui paigaldad paremale poole! Kui paigaldada vasakule, on keere tagurpidi ja keerutab selle lahti. Ma eeldan, et paremale poole läheb kassett/hammakas, mida vändad veavad.

Cyrill
Rattur
Postitusi: 31
Liitunud: 15. 09. 2012. 08:49

Re: Motoriseeritud ratta rumm

Postitus Postitas Cyrill » 21. 04. 2013. 08:22

serxx kirjutas: Ei saa!
Saab...
ok

Kui mootori ülekanne peab tingimata vasakul olema, siis juba lihtsam oleks sobiva võrri tagajooksu leida ja paigaldada. Seal ju kõik valmis.

Tegelikult oli ka vasakpoolse ülekannega ammu tehtud rattas käikudega: http://velomobil.masteraero.ru/velo-1.php

oldmoped
Rattur
Postitusi: 217
Liitunud: 01. 01. 2010. 01:25

Re: Motoriseeritud ratta rumm

Postitus Postitas oldmoped » 21. 04. 2013. 21:55

Igasuguse jalgrattaketirattaga majandamine unusta ära - esiteks ei pea need vastu, teiseks on liiga kitsale ketile ja kolmandaks liiga väikeste hammaste arvuga - sul selle puch'i mootri ja sellise rattamõõduga taha tõenäoliselt mingi 45-50 hammast vaja.
Tehniliselt asi lihtne - taha omal valikul tavaline 36 kodaraline kas freefheel või coasterbrake tagarumm + kodarate külge kinnituv hiina võrrimootorikomplekti ketiratas.
Küsida võid neid sakust, pitbikede sisekrossiraja tegelaste käest - vahepeal oli neil isegi neid päris suure hammastearvu valikuga olemas.
vanarauahuvilised: forum.moped.ee • forum.jalgratas.ee

Vasta

Mine “Jupid”