Motoriseeritud ratta rumm
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Motoriseeritud ratta rumm
Käsil on "võrri" ehk motoriseeritud jalgratta ehitamine.
Asi käib katse-eksitus meetodil ja esialgu lihtsalt oma lõbuks.
Asi on niikaugel, et vaja mootori ramm tagarattasse saada. Kuna kasutusel on 28tollised rattad, siis peab olema tagumine hammakas suhteliselt suur. Originaalis olid selle mootori keti otsas 24" rattad, seega on väike lootus edukalt kasutada sama hammakat. Viimane plaan jõuülekandeks oli leida odavam flip-flop rumm ja väiksele hammakale lihtsalt suurem otsa keevitada. Teine variant on osta spetsjomm hammasratta komplekt, mis kinnitub kodarate külge.
Kindlasti on siin inimesi, kes omal ajal kõvasti võrri ehitanud. Milliseid alternatiivseid lahendusi võiks kaaluda? Teatav esteetiline ilu võiks säilida. Vanu jalgratta juppe (rummusisene vahetaja, rummpidur, kassetiga rummud jne) on saada lademetes, seega diy osas on valikut palju.
Asi käib katse-eksitus meetodil ja esialgu lihtsalt oma lõbuks.
Asi on niikaugel, et vaja mootori ramm tagarattasse saada. Kuna kasutusel on 28tollised rattad, siis peab olema tagumine hammakas suhteliselt suur. Originaalis olid selle mootori keti otsas 24" rattad, seega on väike lootus edukalt kasutada sama hammakat. Viimane plaan jõuülekandeks oli leida odavam flip-flop rumm ja väiksele hammakale lihtsalt suurem otsa keevitada. Teine variant on osta spetsjomm hammasratta komplekt, mis kinnitub kodarate külge.
Kindlasti on siin inimesi, kes omal ajal kõvasti võrri ehitanud. Milliseid alternatiivseid lahendusi võiks kaaluda? Teatav esteetiline ilu võiks säilida. Vanu jalgratta juppe (rummusisene vahetaja, rummpidur, kassetiga rummud jne) on saada lademetes, seega diy osas on valikut palju.
Re: Motoriseeritud ratta rumm
Üks mõte mis kohe pähe tuli, on kasutusel ka fixide ehitamisel.
Võta ketaspiduri rumm ja piduriketta asemele võid poltida hammasratta.
Ehk on abiks.
Võta ketaspiduri rumm ja piduriketta asemele võid poltida hammasratta.
Ehk on abiks.
Re: Motoriseeritud ratta rumm
Mõtle äkki mingi sellise variandi suunas, siis saad taga käiguvahetust kasutada.
PS. Seal väntades BMXi vabakäik peal. Ehk ringi nad koguaeg ei käi.
Re: Motoriseeritud ratta rumm
Enam-vähem mõistliku hinnaga on 16 kuni 22 suurusega hammakaid nii 1/8" kui 3/32" ketile saada siit, enamus eluagse garantiiga http://www.velosolo.co.uk/shopdisc.htmlserxx kirjutas:
Kui keegi veel mõnda pakkujat (näiteks üle 22 hambaga 6-bolt kinnitusega) teab, võiks infot jagada. Keevitamine on ka mingi mõte, aga kuidas sa siis kodaratele ligi pääsed ja hammakat vahetama hakkad?
Re: Motoriseeritud ratta rumm
Cyrill pakutud lahendusest täpselt aru ei saa. Kuidas see mitte-vedamise osa lahendatud on.
Teine pakkumine on täitsa okei, aga ehk on mingeid põnevaid kodukootud lahendusi?
Lammutasin mõned rummu(jalg)pidurid laiali lootuses, et ehk saab kahest kokku kombineerida. Siiani pole veel head lahendust suutnud välja mõelda.
Minu idee oli flipflop rummu fixed hammasratta külge keevitada suurem hammakas. Ma nüüd ei ole küll seda käes hoidnud, aga eeldan, et seda on võimalik eemaldada.
Teine pakkumine on täitsa okei, aga ehk on mingeid põnevaid kodukootud lahendusi?
Lammutasin mõned rummu(jalg)pidurid laiali lootuses, et ehk saab kahest kokku kombineerida. Siiani pole veel head lahendust suutnud välja mõelda.
Minu idee oli flipflop rummu fixed hammasratta külge keevitada suurem hammakas. Ma nüüd ei ole küll seda käes hoidnud, aga eeldan, et seda on võimalik eemaldada.
-
- Rattur
- Postitusi: 157
- Liitunud: 18. 03. 2008. 10:07
Re: Motoriseeritud ratta rumm
Üldiselt jääb tavaline jalgratta rumm sellisele võrri-sarnasele riistapuule nõrgaks/lühiealiseks.anthrax kirjutas:Siiani pole veel head lahendust suutnud välja mõelda.
Minu idee oli flipflop rummu fixed hammasratta külge keevitada suurem hammakas. Ma nüüd ei ole küll seda käes hoidnud, aga eeldan, et seda on võimalik eemaldada.
Mõtlemisaineks üks saksa leht, kus kirjeldatud 100 aasta tagust motoriseeritud rattale mõeldud rummu. Link: http://scheunenfun.de/f+s-moped-torpedo ... f-nabe.htm
Lingi allosas - 1915 aasta variandil oli lausa 14 mm võll...
Ning erinevalt analoogsetest rattarummudest, pole neid mopeedivariante eriti säilinud.
Ega venelased naljapärast neid alumiiniumist kolakaid hilisematel "motoriseeritud-jalgratastel" kasutusele ei võtnud.
Lisaks tuleks sul mõtiskleda ka priskemate kodarate ( min 2,36 mm) ning põia (midagi downhilli meeste varustusest) muretsemisele.
Kui aga plaan on riistaga vaid mõni kord suvel tiir teha - siis sobivad ka muidugi kõik need kipakad lahendused - a'la kodarate külge käivad hammakad ja tavalised rattatükid ka.
Re: Motoriseeritud ratta rumm
Standartne varuosa mille nimetus on Freewheel Crankset. Kahjuks valmistajat või mudelit soovitada ei oska, ise pole kasutanud. Tean et sellega tihti lahendatakse elektrimootorite paigaldamist jalgrattale.anthrax kirjutas:Cyrill pakutud lahendusest täpselt aru ei saa. Kuidas see mitte-vedamise osa lahendatud on.
Üks vänt on seal keermega:
Mingi kataloog, hinnad mõistlikud.
http://www.sickbikeparts.com/catalog/index.php?cPath=21
selle freewhill'i tegelikult saad ka tagarummule panna koos suure hammakaga, keermed ühesugused.
Re: Motoriseeritud ratta rumm
Ei saa!Cyrill kirjutas:selle freewhill'i tegelikult saad ka tagarummule panna koos suure hammakaga, keermed ühesugused.
Saab ainult siis, kui paigaldad paremale poole! Kui paigaldada vasakule, on keere tagurpidi ja keerutab selle lahti. Ma eeldan, et paremale poole läheb kassett/hammakas, mida vändad veavad.
Re: Motoriseeritud ratta rumm
okserxx kirjutas: Ei saa!
Saab...
Kui mootori ülekanne peab tingimata vasakul olema, siis juba lihtsam oleks sobiva võrri tagajooksu leida ja paigaldada. Seal ju kõik valmis.
Tegelikult oli ka vasakpoolse ülekannega ammu tehtud rattas käikudega: http://velomobil.masteraero.ru/velo-1.php
Re: Motoriseeritud ratta rumm
Igasuguse jalgrattaketirattaga majandamine unusta ära - esiteks ei pea need vastu, teiseks on liiga kitsale ketile ja kolmandaks liiga väikeste hammaste arvuga - sul selle puch'i mootri ja sellise rattamõõduga taha tõenäoliselt mingi 45-50 hammast vaja.
Tehniliselt asi lihtne - taha omal valikul tavaline 36 kodaraline kas freefheel või coasterbrake tagarumm + kodarate külge kinnituv hiina võrrimootorikomplekti ketiratas.
Küsida võid neid sakust, pitbikede sisekrossiraja tegelaste käest - vahepeal oli neil isegi neid päris suure hammastearvu valikuga olemas.
Tehniliselt asi lihtne - taha omal valikul tavaline 36 kodaraline kas freefheel või coasterbrake tagarumm + kodarate külge kinnituv hiina võrrimootorikomplekti ketiratas.
Küsida võid neid sakust, pitbikede sisekrossiraja tegelaste käest - vahepeal oli neil isegi neid päris suure hammastearvu valikuga olemas.
vanarauahuvilised: forum.moped.ee • forum.jalgratas.ee