Liivaprits terasraamile
Liivaprits terasraamile
Tekkis mõte teha omale väike liivapritsi kamber, milles mahuks ratta raame pritsima.
Olen lugenud siit ja mujalt ning jääb kõrvu, et liivaprits rikub terase pinna ära. Kas tegemist no müüdiga või on see tõesti nii? Kui see tõesti on nii, siis milliseid kahjustusi see tekitab? Kas ei või olla asi pigem liiga kõrges rõhus või liiva fraktsioonis?
Tegemist on ilmselt kõige odavama ja lihtsama DIY lahenusega korraliku tulemuse saavutamiseks.
Käsitsi paberiga nühikides saab ka hea tulemuse, aga need tunnid ja ebamugavus, mis sinna läheb on ilmselt rohkem väärt, kui see paarsada eurot pritsi valmistamiseks. Lisaks ei pääse paberiga igale poole korrlikult ligi.
Olen lugenud siit ja mujalt ning jääb kõrvu, et liivaprits rikub terase pinna ära. Kas tegemist no müüdiga või on see tõesti nii? Kui see tõesti on nii, siis milliseid kahjustusi see tekitab? Kas ei või olla asi pigem liiga kõrges rõhus või liiva fraktsioonis?
Tegemist on ilmselt kõige odavama ja lihtsama DIY lahenusega korraliku tulemuse saavutamiseks.
Käsitsi paberiga nühikides saab ka hea tulemuse, aga need tunnid ja ebamugavus, mis sinna läheb on ilmselt rohkem väärt, kui see paarsada eurot pritsi valmistamiseks. Lisaks ei pääse paberiga igale poole korrlikult ligi.
-
- Rattur
- Postitusi: 63
- Liitunud: 02. 12. 2012. 21:11
Re: Liivaprits terasraamile
Tuttav mul kasutab liiva asemel soodat. Pidi olema ''pehmem'' metalli vastu ja sai isegi kasutada klaaskiu ning süsiniku jaoks.
Liiva kasutab eriti tugeva rooste vastu kui on vaja tegelikku pilti mida rooste on metalliga teinud.
Kui vaja ainult värvi ja kerge rooste eemaldamiseks siis soovitaks soodapritsi ehitada.
Liiva kasutab eriti tugeva rooste vastu kui on vaja tegelikku pilti mida rooste on metalliga teinud.
Kui vaja ainult värvi ja kerge rooste eemaldamiseks siis soovitaks soodapritsi ehitada.
Re: Liivaprits terasraamile
Soodast omakorda veel parem variant on klaasiprits, aga iga leveliga lähevad ka hinnad kõrgemaks
Liivapritsi suureks puuduseks on, et lõhub pehme aluraami kindlasti kõvasti rohkem ära, kui tegelikult vaja oleks ja edaspidine taastamistöö nõuab rohkem aega ja materjali. Rohkem materjali tähendab rohkem raha ja rohkem kaalu.
Liivapritsi suureks puuduseks on, et lõhub pehme aluraami kindlasti kõvasti rohkem ära, kui tegelikult vaja oleks ja edaspidine taastamistöö nõuab rohkem aega ja materjali. Rohkem materjali tähendab rohkem raha ja rohkem kaalu.
Re: Liivaprits terasraamile
Räägin ainult terasraami pritsimisest. Siinmaal on aluraam liigne luksus.
Sooda jaoks on ilmselt teist düüsi või püstolit vaja lihtsalt.
Samas ikkagi ootaks kogemusi targematelt liiva osas. Odavam ja palju kättesaadavam.
Sooda jaoks on ilmselt teist düüsi või püstolit vaja lihtsalt.
Samas ikkagi ootaks kogemusi targematelt liiva osas. Odavam ja palju kättesaadavam.
Re: Liivaprits terasraamile
Aga miks sa keemiat ei kasuta? Värvieemaldajat aerosooli kujul.
Re: Liivaprits terasraamile
Pole ühtegi head kogemust värvieemaldajatega.
Olen mitmeid proovinud aga kõik on sellised poolkõvad. Võtavad pool elu aega, maksavad palju ja haisevad kui kurat.
Olen mitmeid proovinud aga kõik on sellised poolkõvad. Võtavad pool elu aega, maksavad palju ja haisevad kui kurat.
Re: Liivaprits terasraamile
Alles kasutasin sellist paar päeva tagasi. Ühe raami jaoks läheb 1,5-2 ballooni.
Ühe hind on 3,5 €
Ei haise vaid on sellise natuke magusa lõhnaga.
Teeb puhta töö ja kõik raskesti kättesaadavad kohad teeb samuti paljaks.
Ühe hind on 3,5 €
Ei haise vaid on sellise natuke magusa lõhnaga.
Teeb puhta töö ja kõik raskesti kättesaadavad kohad teeb samuti paljaks.
Re: Liivaprits terasraamile
Ehk kergitad saladuseloori?
Re: Liivaprits terasraamile
Pole siin mingit saladust.
Re: Liivaprits terasraamile
Peaks saadaval olema http://ristmikpood.ee/
Re: Liivaprits terasraamile
Teema algataja on aga Hollandis.Albest kirjutas:Peaks saadaval olema http://ristmikpood.ee/
Re: Liivaprits terasraamile
Tänan kõiki kaasa mõtlemast.
Keemia on täiesti arvestatav alternatiiv aga küsimus säilib siiski.
Kuna Hollandis on enamus rattad terasraamil ja lukkudena on väga levinud jämedad ketid suurte tabalukkudega (ilmselt kaalub mõne mehe lukk sama palju, kui siin foorumis teise mehe jalgratas), mis rikuvad hoolega värvi ja ajapikku lähevad raamid koledasti rooste. Teine teema on roostetava kroomiga. Keemia saab küll värvist jagu aga rooste vastu oleks ikkagi liivaprits parim lahendus.
Kas keegi omab isikliku halba kogemust liivapritsiga ratta raami puhastamisel?
Keemia on täiesti arvestatav alternatiiv aga küsimus säilib siiski.
Kuna Hollandis on enamus rattad terasraamil ja lukkudena on väga levinud jämedad ketid suurte tabalukkudega (ilmselt kaalub mõne mehe lukk sama palju, kui siin foorumis teise mehe jalgratas), mis rikuvad hoolega värvi ja ajapikku lähevad raamid koledasti rooste. Teine teema on roostetava kroomiga. Keemia saab küll värvist jagu aga rooste vastu oleks ikkagi liivaprits parim lahendus.
Kas keegi omab isikliku halba kogemust liivapritsiga ratta raami puhastamisel?
Re: Liivaprits terasraamile
Korralikumatel on ikka paks riie ümber, mis välistab raami kraapimist.anthrax kirjutas:... jämedad ketid suurte tabalukkudega, mis rikuvad hoolega värvi ja ajapikku lähevad raamid koledasti rooste.
Re: Liivaprits terasraamile
Enamus kannavad lukkusid ümber sadulaposti ja raske tabalukk ripub seal küljes ning toksib vaikselt värvi maha. Ajapikku kulub ka riie/kumm/plastik kate maha ning tapab ka värvi.MK777 kirjutas:Korralikumatel on ikka paks riie ümber, mis välistab raami kraapimist.anthrax kirjutas:... jämedad ketid suurte tabalukkudega, mis rikuvad hoolega värvi ja ajapikku lähevad raamid koledasti rooste.
Ise kasutan puust kasti ees ja viskan luku sõidu ajaks sinna.
Re: Liivaprits terasraamile
Liivaprits on valmis ja esimese hooga minu silm ei tähelda kahjustusi metallpinnale. Puhastamine on ülimugav ja kiire ning ka rooste saab eemaldatud.
Minupuhul on ekstra plussiks veel asjaolu, et saan roostes kroomdetailid paele pritsimist üle võõbata ilma, et peaks hiljem värvi koorumist kartma.
Ehk siis minujaoks on tegemist müüdiga või tõenäolisemalt on keegi kunagi valesse kohta oma raami viinud.
Minupuhul on ekstra plussiks veel asjaolu, et saan roostes kroomdetailid paele pritsimist üle võõbata ilma, et peaks hiljem värvi koorumist kartma.
Ehk siis minujaoks on tegemist müüdiga või tõenäolisemalt on keegi kunagi valesse kohta oma raami viinud.
Re: Liivaprits terasraamile
Sooda prits on ideaalne asi selle jaoks. Sooda pritsiga võid klaasipealt graffitit ka maha lasta ilma klaasi pinda rikkumata, samuti saad plastikut pritsida ja puitu. Liiva pritsiga oleneb kõik liivast ja sellest mis suurus düüsi sa kasutad ja millise rõhuga sa lased. Liivaprits on siiski niivõrd abrasiivne asi, et ta rikub paratamatult natuke ka pritsitava eseme pinda, kõik oleneb sinu enda oskustest ja tehnikast. Selletõttu ongi sooda palju parem variant, kuid samas ka palju kallim. Sooda tükid "plahvatavad" kui nad lendavad vastu pinda, kuid liiv kraabib nö. Päris mitme kordne vahe on sooda ja liiva abrasiivsusel. Liival oli vist 9 ja soodal 2.5.
Re: Liivaprits terasraamile
Mul käib igasuguseid asju püstoli all ja ei ole eriti otstarbekas muid asju kasutada. Praegu olen liiva tulemusega väga rahul.
Iseenesest ei ole mingi probleem liiv vahetada millegi muu vastu.
Iseenesest ei ole mingi probleem liiv vahetada millegi muu vastu.