Ettetänades!
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ratas näeb välja selline:
![Pilt](http://cache.osta.ee/iv2/auctions/1_1_16124823.jpg)
![Pilt](http://cache.osta.ee/iv2/auctions/1_1_16124798.jpg)
![Pilt](http://cache.osta.ee/iv2/auctions/1_1_16124768.jpg)
![Pilt](http://cache.osta.ee/iv2/auctions/1_1_16124786.jpg)
![Pilt](http://cache.osta.ee/iv2/auctions/1_1_16124801.jpg)
![Pilt](http://cache.osta.ee/iv2/auctions/1_1_16124807.jpg)
![Pilt](http://cache.osta.ee/iv2/auctions/1_1_16124812.jpg)
Mida sa mõtled kuluka all, umbes millist summat?MK777 kirjutas:Mina ütleks, et antud projekt pole restaureerimist väärt. Kulukas.
Kui ma paneks esialgu lihtsalt kaks uut ratast, oleks see väga kasutu? Kannataks see sõita?veloson kirjutas:Laagrid ja kõik muud liikuvad osad lahti, puhtaks, määrida. Kui laagripinnad ja laagrid ilusad, ei pea pühapäevasõiduks uusi ostma. Pildi pealt ei saa aru, aga kogu tagajooks paistab viletsas seisus, nagu oleks pehmeks roostetanud. Pidurid jm puuduolevad osad - vt kuulutustes ringi
100€ läheb sul tõenäoliselt juba ainult jooksude+kummide peale ära.KTMV kirjutas:Lähtudes Authori hindadest, siis peaks välja tulema ilusti alla 100 euro või ma eksin?
Pigem on asi selles, et ettekujutus, et saab peenrahaga hästi toimiva ratta, on ilus illusioon.KTMV kirjutas:Kõik on nii skeptilised...
Tänud info eest. Lihtsalt uute ratastega ei teki see, et olen selle ise teinud ning need on siiski pisut teistsugused. Lisaks on need mõeldud pigem rohkem aktiivsemaks sõiduks, sellest tahaks ma teha midagi, millega lihtsalt ringi veereda, seega leian, et ei peaks olema kõige kallimad jooksud jms.serxx kirjutas:Pigem on asi selles, et ettekujutus, et saab peenrahaga hästi toimiva ratta, on ilus illusioon.KTMV kirjutas:Kõik on nii skeptilised...
Kui ehitama hakkad, siis näed, kuidas raha vasakule ja paremale läheb. Lõpuks läheb see päris palju maksma.
Mina planeeriks eelarveks 200€+
Teha tasub alati, kui omal asja vastu huvi on ja väga suure hulga tööst saab ise ära teha.
Kui tahta vähegi mõistlikku ratast, tuleb siiski nii mõnigi jupp uus osta ja mitte päris kõige odavam mis õnnestub kuskilt välja kaevata. Korralikud jupid teevadki ettevõtmise kalliks.
Kui projekt planeerida pika aja peale ja osta detaile kasutatuna väga hea hinnaga, siis õnnestub ka säästuprojekt teha. Aga see eeldab, et sa ei taha seda kiiresti valmis saada. Planeeri vähemalt aasta ja hoia igal pool kuulutustel silm peal. Aeg-ajalt ilmub detaile väga hea hinnaga müüki, aga siis tuleb väga kiirelt reageerida - hea hinnaga asjad kaovad kiirelt.
Ma võtsin ette fixi projekti (oluliselt paremas korras lääne raamile) umbes aasta tagasi. Alguses oli ka ettekujutus, et saab alla 100€ hakkama. Aga kuna ma tahtsin selle suhteliselt kiiresti valmis saada, läks isegi fixi ehitamine pigem kuhugi 200€ kanti.
Eks kõik nõuandjad on mingil hetkel samas olukorras olnud, et esialgu plaanitud eelarve on vähemalt kahe kordselt ületatud, kui mitte veel rohkem.
Võimatu pole midagi, lihtsalt projekti hinna/kavaliteedi suhe ei ole seda väärt.
Eriti kui võtta ette fixedgear/singlespeed projekt, tasub kindlasti mõelda, kas mõistlikum poleks mitte poest lihtsalt uus ratas osta? Siin on üks hinnanäide: http://www.hawaii.ee/index.php?id=86645&product=1653
Ka maanteerattaid on poes 300€ kandis müügis. Need on küll kehvapoolsed, kuid siiski ilmselt paremad kui vanad vene maanteerattad. Näide: http://www.sportsdirect.com/muddyfox-gl ... ens-933071. Mingi eesti (neti)pood pakkus ka midagi sarnast, aga hetkel ei meenu milline pood.
Lihtne.KTMV kirjutas:Rattast tahaks teha kindlasti singlespeedi. Ma ei mõista, kuidaks kuluks selleks 200+eurot.
Täpselt minu mõtted. Tahad Sputnikut/Turisti, tee seda. Tahad singlespeedi - saad peavalu. Aga ajastutruud vintage't ei tasu jama peale raisata, pigem taastada rattaks.oldmoped kirjutas:Kõik on võimalik, kui tahtmist on. Ise olen ühes umbes samas seisus (vist oli päriselt natukene rohkem roostes isegi, sest oli viimased kümmekond aastat niiskes keldris seisnud, algmaterjalist sellise ratta üles ehitanud. Kahjuks oli tookord aparaat katki ja protsessist mingeid pilte ei ole ja valmis tulemusest arvestatavaid häid ka mitte. Vaid mõned võileiva ja välguga töökoja seina ääres peale esimest proovisõitu tehtud klõpsud (polnud suurem asi ilm ning sellest ka poritäpid tagaporilaual ja raamil veepiisad). Põhimõtteliselt selline see ratas ka jäi, natukene ümberpainutamisele läks veel esiporilaua kaar.
Eks see reaalselt selline teiste tööde kõrvalt nokitsemine oli ja reaalselt umbes pool aastat aega võttis ja palju tuli ka paremas seisus doonorjuppe kasutada. Asi loomulikult kõigepealt molekulideks ja haljaks rauaks. See, et kogu tehniline kuludetailide pool (kõik laagrid, koonused, trossid jne) läks 100% uuendusele, pole vist mõtet mainidagi.
Inimene, kes ennem pole ratastega eriti tegelenud või nõukogude ratastega erilisi kogemusi ning põhjatuid doonorihunnikuid või ajaga kogunenud varuosabaasi ei oma, saab tõsise peavalu kulumaterjalide otsimisega - ühestki tavalisest rattapoest sa midagi sobivat ei saa - selle ratta detailid on kõik mm-mõõdus - isegi ei kaelakausid/laagrid, pedaalikeermed jne ei ole ühilduvad, muudest asjadest rääkimata.
Majanduslikult mõelda selliste projektide juures ei saa, aga kui su süda tunneb, et sellist masinat on Sul tarvis, siis vaid julget pealehakkamist ja edu.