Tere,
Plaanis on soetada endale ratas, kuid viimane sadulas istumise aeg oli kauges nooruses ilma käikude ja muude peenemate tehniliste lahendusteta.
Lugedes siin foorumis erinevaid ostuabi teemasid ning vaadates jalgratta poodide kodulehekülgi tundub, et vahepeal on see maailm palju keerulisemaks muutunud
Tekkisid siin mõned küsimused ning äkki on kogenud inimestel aega kommenteerida neid.
Vaatasin ringi hinnaklassis ca 5-600 euri.
Osadel ratastel olid ketaspidurid, ning teistel siis need "tavalised" kus klotsid mõlemalt poolt vastu velge käivad. Kas neil töökindluse või effektiivsuse seisukohast on väga suur vahe?
Ning teine kukalt kratsima panev asjaolu oli esiamort. Lukustavad ja mitte lukustavad jne... Kas siin on mõningaid ohte mida peaks silmas pidama (stiilis, et parem jäik kahvel kui väga odav Maxima amort või lukustav vs mitte lukustav jne... )
Ratast plaanis kasutada peamiselt vabaaja sõiduks linnas ning vahest ka metsas, suvel ehk ka pikem seljakotiga matk mööda Eesti metsi jne...
Nii, et eks ta kas MTB või hübriid olema peaks.
Edit: Sain pidurite küsimusele selgitust siit: viewtopic.php?t=29903
Aga amortide kohta ei leidnud sellist selgitust/diskussiooni, niiet selles osas on kõik kommentaarid endiselt teretulnud
Tänapäeva rattamaailm.
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Re: Tänapäeva rattamaailm.
Mõned aastad tagasi olin samasuguste küsimuste ees. Arutlesin endamisi umbes niimoodi, et vaba-aja sõitmiseks, olgu siis teel või metsas, pole küll amorti vaja, sest:
- vanasti sai kõik vajalikud sõidud ilma amordita tehtud
- ratas on amordi võrra kergem ja pikapeale ka töökindlam (üks asi vähem, millel katki minna)
Pole siiani osanud amordist puudust tunda.
- vanasti sai kõik vajalikud sõidud ilma amordita tehtud
- ratas on amordi võrra kergem ja pikapeale ka töökindlam (üks asi vähem, millel katki minna)
Pole siiani osanud amordist puudust tunda.
Re: Tänapäeva rattamaailm.
Amordi hindamiseks sobib üsna hästi näiteks see, et vaatad, kas tal on olemas tagasilöögi kiiruse reguleerimise võimalus ja kas see ka reaalselt toimib. Näiteks vaatad poes sulle meeldivat ratast, keerad tagasilöögi (rebound) nupu ühte äärmusesse ja proovid veidi "vedrutada". Seejärel keerad nupu teise äärmusesse ja vedrutad uuesti. Kui vahe on märgatav, siis on amort tõenäoliselt alustamiseks täitsa okei. Kui tagasilöögi reguleerimine puudub või ei toimi, siis võib sõltuvalt sõidetavatest radadest tõesti pigem eelistada jäika kahvlit.
Re: Tänapäeva rattamaailm.
Kunagi ammu sai ilma amordita sõided küll jah ning polnud midagi häda, aga kuna tänapäeval on ikka päris paljudel ratastel see küljes siis tekkis ikka küsimus, et äkki annab midagi juurde. Loogiliselt võttes võiks ju eeldata, et vähendab põrutust kätele künklikul või muud moodi ebatasasel pinnal sõites.
Ostsin küll ratta ära juba (http://www.author.ee/vertigo.htm) aga katsetan seda reboundy ja vaatan kuidas sellega on.
Tänud selgituste eest
Ostsin küll ratta ära juba (http://www.author.ee/vertigo.htm) aga katsetan seda reboundy ja vaatan kuidas sellega on.
Tänud selgituste eest
Re: Tänapäeva rattamaailm.
ma kõige osavam maastikuhunt just pole aga minu arust amort on kasulik vähemalt 3 otstarbel:
1. võib päästa ootamatust kukkumisest kui rohu sees on miski juurikas
2. oluliselt kiiremini saab mäest alla ja ka horisontaalsel kui ebatasasel maastikul on suuremal kiirusel juhitavus kindlam
3. Veidi väheneb ka vibratsioon
1. võib päästa ootamatust kukkumisest kui rohu sees on miski juurikas
2. oluliselt kiiremini saab mäest alla ja ka horisontaalsel kui ebatasasel maastikul on suuremal kiirusel juhitavus kindlam
3. Veidi väheneb ka vibratsioon