XT04 pidurilingid

Rattadetailid ja abiained. Raamist õlideni.
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Vasta
Kasutaja avatar
Rom
Testisõitja
Postitusi: 1778
Liitunud: 18. 02. 2003. 13:54

Postitus Postitas Rom » 08. 01. 2004. 08:28

vaikija kirjutas:Isiklikult vahetan uue xt lingi kohe,ilma katsetamatta,muude asjade vastu välja

Lähen natuke teemast välja aga küsimus hr.vaikijale...........miks XT lingid välja vahetad :?:
Aga moraal on see, et mis sinu elus ka ei juhtuks,
alati on seal ruumi veel ühe õlle jaoks!

vaikija
Rattur
Postitusi: 384
Liitunud: 22. 02. 2003. 17:29

Postitus Postitas vaikija » 08. 01. 2004. 09:35

uus xt on ju nagu xtr(vahetab pidurilinki väänates),noh,milleks selline imelik sõrmeliigutus,kui saab ka lihtsamalt,töökindlamalt ja mugavamalt(sram).

Bimmer
Rattur
Postitusi: 190
Liitunud: 03. 11. 2003. 16:44

Postitus Postitas Bimmer » 08. 01. 2004. 11:07

vaikija kirjutas:uus xt on ju nagu xtr(vahetab pidurilinki väänates),noh,milleks selline imelik sõrmeliigutus,kui saab ka lihtsamalt,töökindlamalt ja mugavamalt(sram).
Selleks, et vahetada rapidfire srami gripshifti vastu, peab ära vahetama ka tagavahetaja sest shimano tagakäigukas srami gripiga normaalselt ei tööta.

Mis aga puutub töökindlusesse, siis pole ma näinud ühtegi mittetöökindlat XT rapidfiret. Mugavusest niipalju, et kui suurelt kiiruselt (rauad paremal) vaja kiiresti maha pidurdada, siis rapidfire (ja ka uue dual-shifteri) korral saab pidurdamisega samaaegselt käike üles vahetada, et uuesti kohalt minnes ei peaks raskete raudadega täiest jõust punnitama. Gripshiftiga on sama tegevus ülikeeruline.

Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 12105
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Postitus Postitas Mati » 08. 01. 2004. 11:20

Bimmer kirjutas:Mugavusest niipalju, et kui suurelt kiiruselt (rauad paremal) vaja kiiresti maha pidurdada, siis rapidfire (ja ka uue dual-shifteri) korral saab pidurdamisega samaaegselt käike üles vahetada, et uuesti kohalt minnes ei peaks raskete raudadega täiest jõust punnitama. Gripshiftiga on sama tegevus ülikeeruline.
Gipshiftiga on harjumise ja harjutamise asi. Kui selge, siis toiming ei ole antud situatsioonis nüüd väga oluliselt keerulisem.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"

Kasutaja avatar
SL
Rattur
Postitusi: 1023
Liitunud: 31. 07. 2003. 09:12

Postitus Postitas SL » 08. 01. 2004. 11:22

Julgen vastu vaielda - sõidan kolmandat hooaega gripiga (ees Sram 9.0 SL ja taga Sram X.0) ning vahetada kas siis väiksemalt ülesse või vastupidi on gripiga ülimugav (kuna käe liigutus on lihtsalt väga lihtne). Vahetada saab ühe tõmbega kasvõi kõik 9 hammakat korraga). Ma nüüd seda uut XTR-i (nüüd ka uut XT-d) pole proovinud, kuid vaevalt, et ühe liigutusega ja nii mugavalt vahetada saab). Loomulikult eks need süsteemid on ka väga head ja võibolla räägib minus siin tõsine Srami fänn, kuid tõsiselt - seni olen nii mugavuse, kui vahetustäpsusega etc väga rahul olnud.

Kasutaja avatar
Rivo
Rattur
Postitusi: 2845
Liitunud: 19. 05. 2003. 11:02

Postitus Postitas Rivo » 08. 01. 2004. 12:01

Minagi tuline Srami pooldaja, õigemini Gripshifti. Eelmisel rattal oli nii ees, kui taga XT ja lenksul kah. Praegu taga Sram 7.0, ees XT ja lenksul 7.0, ning vahetamine on ikka tunduvalt mugavam. Sram vahetab ka siis ilma probleemideta, kui keti külgepidi kokku painutad (isiklik kogemus)

Kasutaja avatar
Konflict
Rattur
Postitusi: 311
Liitunud: 16. 04. 2003. 20:21

Postitus Postitas Konflict » 08. 01. 2004. 12:33

Ma usun see on selline teema kus kõik tahavad oma harjutud süsteemi juurde jäääda. Kes millega harjund sõitma on. Ma isiklikult tahaks küll uut xt või xtri linke endale

Bimmer
Rattur
Postitusi: 190
Liitunud: 03. 11. 2003. 16:44

Postitus Postitas Bimmer » 08. 01. 2004. 13:51

SL kirjutas: Vahetada saab ühe tõmbega kasvõi kõik 9 hammakat korraga). Ma nüüd seda uut XTR-i (nüüd ka uut XT-d) pole proovinud, kuid vaevalt, et ühe liigutusega ja nii mugavalt vahetada saab). Loomulikult eks need süsteemid on ka väga head ja võibolla räägib minus siin tõsine Srami fänn, kuid tõsiselt - seni olen nii mugavuse, kui vahetustäpsusega etc väga rahul olnud.
Sorry Sramifännid, kui minust natuke valesti aru saite. Ma ei tahtnud öelda, et Sram on s**t, vastupidi, Sramil on ka minu arust kõige mugavam käiguvahetuse süsteem ja esikäigukas töötab gripshiftiga natuke mõnusamini AGA EI TASU MAHA TEHA ASJU, MIDA TE EI OLE KASUTANUD (2004 XT).

Ja siiski jään oma seisukoha juurde, et kui samal ajal kõvasti pidurdada, ei saa gripshiftiga üle kahe käigu üles vahetada.

vaikija
Rattur
Postitusi: 384
Liitunud: 22. 02. 2003. 17:29

Postitus Postitas vaikija » 08. 01. 2004. 14:42

et saada kergemaid raudasid mahapidurdamisel xtr-ga,tuleb nende kahe näpuga,millega pidurdad,teha käelaba tõstvaid liigutusi:üks käik korraga e.kolme-nelja käigu jaoks kolm-neli eraldi liigutust.palju õnne.ma ei näe siin mittemidagi head.olen proovinud.ERITI LÕBUS on seda teha võstlusolukorras igasugustes võlgades olles.Sram-iga on ka see olukord lihtsam.Veel niipalju,et xtr linkvahetusega peaks kasutama bmx kindaid(pikad ja näpukaitsmetega).Ei aitäh.

Bimmer
Rattur
Postitusi: 190
Liitunud: 03. 11. 2003. 16:44

Postitus Postitas Bimmer » 08. 01. 2004. 16:08

vaikija kirjutas:et saada kergemaid raudasid mahapidurdamisel xtr-ga,tuleb nende kahe näpuga,millega pidurdad,teha käelaba tõstvaid liigutusi:üks käik korraga e.kolme-nelja käigu jaoks kolm-neli eraldi liigutust.palju õnne.ma ei näe siin mittemidagi head.olen proovinud.ERITI LÕBUS on seda teha võstlusolukorras igasugustes võlgades olles.Sram-iga on ka see olukord lihtsam.Veel niipalju,et xtr linkvahetusega peaks kasutama bmx kindaid(pikad ja näpukaitsmetega).Ei aitäh.
Ei pea näpukaitsmetega kindaid kasutama kuigi ise kasutan maastikusõitudel pikki kindaid juba aastaid.

2003 XTR-il ja 2004 XT-l on olemas üks väike kang (soovi korral eemaldatav), millega saab pöidlaga käike üles vahetada, nii et ei pea mingeid imeliigutusi tegema.

vaikija
Rattur
Postitusi: 384
Liitunud: 22. 02. 2003. 17:29

Postitus Postitas vaikija » 08. 01. 2004. 16:51

Ma ilmselt mõtlen siin foorumis liiga palju võistlusspordist ja liiga vähe rattasõidust kui hobist,mõnusast ajaviitest.Niisama rattaga ringitiirutades ei saagi tihti aru,miks mõni asi parem või halvem on.Kas sa sram-i oled proovinud?See pöidlavidin keeratakse sealt kohe ära,sest see lõhub käsi ja segab sõitmist.Võib ka paljakäsi sõita,aga käel hakkab lihtsalt valus(2tundi rasket trassi,palju käiguvahetust).Harrastajal on muidugi savi,xtr-i lahendus on iseenesest ju uudne ja huvitav.

Kasutaja avatar
tarmo
Testisõitja
Postitusi: 3035
Liitunud: 06. 02. 2003. 16:48

Postitus Postitas tarmo » 08. 01. 2004. 17:06

mingist ajakirjast lugesin et uus xtr linkvahetuse puhul on eelkõige mõeldud võistlusrattureid. põhjendus oli see, et enamus trenni tehakse nagunii maanteel, mistõttu ratturid on linkvahetusega harjunud.
sellest väikesest kangikesest, mis 2003/2004 linkvahetuse küljes on, näeme me järgnevatel aastatel ilmselt und, sest shimano jutu järgi on see kangike ainult üleminekuperioodil kohanemiseks uue süsteemiga. et vana süsteemiga harjunul ei tekiks liiga "järsku harjumuse muutust.

ise sõitsin enne gripshiftiga, väga mugav oli. see ülesvahetamise teema on mulle arusaamatu, sest väga hästi saab vahetada.
praegusel rattal on rapidfire, pole ka häda midagi. ära vahetama ei hakanud, sest korras asja pole mõtet remontida :wink:

Kasutaja avatar
veiko
Kolimisspetsialist
Postitusi: 1859
Liitunud: 21. 05. 2003. 23:17

Postitus Postitas veiko » 08. 01. 2004. 17:24

"naised saunas rääkisid", et xtr2003 pidi saama hästi käiku vahetada ka siis kui hoiad sarvedest... oskab keegi kommenteerida või sõltub see ka sõrmede pikkusest :) ?
Üldiselt on kõik siiski maitseasi. Kes sööb kartulit, kes makarone... ehk maitseüle ei vaielda vaid kakeldakse :)

Kasutaja avatar
Rom
Testisõitja
Postitusi: 1778
Liitunud: 18. 02. 2003. 13:54

Postitus Postitas Rom » 08. 01. 2004. 17:37

Rääkige kasutajad natuke ka vastupidavusest XT ja XTR -i uute puhul.
Aga moraal on see, et mis sinu elus ka ei juhtuks,
alati on seal ruumi veel ühe õlle jaoks!

Kasutaja avatar
tarmo
Testisõitja
Postitusi: 3035
Liitunud: 06. 02. 2003. 16:48

Postitus Postitas tarmo » 08. 01. 2004. 19:16

Rom kirjutas:Rääkige kasutajad natuke ka vastupidavusest XT ja XTR -i uute puhul.
liiga vara küsid :wink:

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 08. 01. 2004. 20:33

veiko kirjutas:"naised saunas rääkisid", et xtr2003 pidi saama hästi käiku vahetada ka siis kui hoiad sarvedest... oskab keegi kommenteerida või sõltub see ka sõrmede pikkusest :) ?
Üldiselt on kõik siiski maitseasi. Kes sööb kartulit, kes makarone... ehk maitseüle ei vaielda vaid kakeldakse :)
mu meelest on XTR-l olnud juba mitu aastat võimalik soetada lisavidin sarve otsa millega tagakäikarit sarve otsast lülitada saab.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

Kasutaja avatar
veiko
Kolimisspetsialist
Postitusi: 1859
Liitunud: 21. 05. 2003. 23:17

Postitus Postitas veiko » 08. 01. 2004. 20:44

erikr kirjutas:mu meelest on XTR-l olnud juba mitu aastat võimalik soetada lisavidin sarve otsa millega tagakäikarit sarve otsast lülitada saab.
Ma sain aru, et uuel XTR-l see võimalik ilma lisa vidinateta. Aga kas vanal XTR-l ei ole põhimõte sama mis LX ja XT-l? :? Kui on siis käigu madalamaks vahetamine (suuremale hammakale) peaks ju pöidlaga toimuma.... mis ime kang sinna käib? Või mõtlesid ainult üles vahetamiseks (väiksemale hammakale)? & kas selline ime vidin siis segama ei hakka? sry ... kui valesti aru sain :roll: aga ei kujuta sellist jupstükki praegu ette.

Kasutaja avatar
Rom
Testisõitja
Postitusi: 1778
Liitunud: 18. 02. 2003. 13:54

Postitus Postitas Rom » 08. 01. 2004. 21:05

tarmo kirjutas:
Rom kirjutas:Rääkige kasutajad natuke ka vastupidavusest XT ja XTR -i uute puhul.
liiga vara küsid :wink:
mõtlesin et ehk mõni karu või sepakätega tegelane on uut XTR-i sõiduajal veidi kõvemini "mudinud"........või siis keegi puu taha kinni jäänud või niisama niplisse pannud või midagi sellist...........ikka juhtub ju vahest..........ka parimatel :wink:
Aga moraal on see, et mis sinu elus ka ei juhtuks,
alati on seal ruumi veel ühe õlle jaoks!

vaikija
Rattur
Postitusi: 384
Liitunud: 22. 02. 2003. 17:29

Postitus Postitas vaikija » 08. 01. 2004. 21:44

vanal xtr-l oli eraldi vidin sarve otsa,mida üldiselt keegi ei kasutanud.Uuel ulatavad näpuotsad jeelijeeli otse lingini ainult siis,kui link valesse asendisse regullida e.lenksust kinni hoides ja pidurdades hakkad sõrmi väänama väljapoole,et nad asetseks lingil neile ettenähtud kohtades.Nii lihtsalt,paari sõnaga seletades. :shock:

Bimmer
Rattur
Postitusi: 190
Liitunud: 03. 11. 2003. 16:44

Postitus Postitas Bimmer » 09. 01. 2004. 13:12

vaikija kirjutas:Ma ilmselt mõtlen siin foorumis liiga palju võistlusspordist ja liiga vähe rattasõidust kui hobist,mõnusast ajaviitest.Niisama rattaga ringitiirutades ei saagi tihti aru,miks mõni asi parem või halvem on.Kas sa sram-i oled proovinud?See pöidlavidin keeratakse sealt kohe ära,sest see lõhub käsi ja segab sõitmist.Võib ka paljakäsi sõita,aga käel hakkab lihtsalt valus(2tundi rasket trassi,palju käiguvahetust).Harrastajal on muidugi savi,xtr-i lahendus on iseenesest ju uudne ja huvitav.
Ainuskesed võistlejad, kes minu teada Sramiga sõidavad on Kana ja Massa ning mitte seepärast, et see neile ullult meeldiks vaid seepärast, et nende ühine sponsor toob seda maale. :lol: :lol:

XTR on ikka mõeldud võistlemiseks ja enne müügilejõudmist mitu aastat katsetatud nii et mitterahuldavas kasutusmugavuses on tõenäoliselt süüdi kasutaja harjumused.

surfar
Rattur
Postitusi: 300
Liitunud: 09. 06. 2003. 15:16

Postitus Postitas surfar » 09. 01. 2004. 17:47

Vaatan, et paljud teevad ka pseudoprobleemi sellest, et käiku ei saa samal ajal vahetada koos pidurdamisega. Tean nii mõningaidki vendasi, kes järsul pidurdamisel on üritanud uue xtr-i eelist kasutada ja käiku vahetada. Tulemus on see, et tähelepanu keskendub koos sõrmede liigutamisega käigu vahetamisele ning pidurdamine muutub ebaühtlaseks. Olgugi, et parema käega vahetad, siis vasaku käe sõrmed tulevad sellega automaatselt kaasa ning laskumisel on üle pea käimine päris lihtne tulema. Ise sellist kogemust ei oma, aga mõned sõbrad, kes on nõnda üle pea käinud kirjeldasid asi täpselt nii. Järsul pidurdusel langeb hoog ju parajalt, et paras peale pidurdamist eest lasta keskmise peale. Ühesõnaga pole need Srami mehed nii viletsas seisus midagi ning kaalun ka ise järgmisel rattal proovida Srami.
- Väntan visaduse levialas -

vaikija
Rattur
Postitusi: 384
Liitunud: 22. 02. 2003. 17:29

Postitus Postitas vaikija » 09. 01. 2004. 18:15

Loomulikult on xtr mõeldud võistlemiseks ja nendega on ka palju võisteldud ja võidetud ja need on tipptasemel jupid.Siin lihtsalt arutatakse,mis ühel või teisel süsteemil viga on.Seda asja on Sinuga natuke mõtetu arutada,sest jutu järgi saab aru,et Sa pole kumbagi varjandiga kursis.Imelik ainult,et Sa pole peale Kana ja Massa(kes orjavad oma ühist sponsorit???)kedagi näinud Sram-iga sõitmas.Kasutad vist liiga tumeda klaasiga prille. :shock: :shock: :shock:
Minu kommentaar on hr.Bimmerile.

Kasutaja avatar
Rom
Testisõitja
Postitusi: 1778
Liitunud: 18. 02. 2003. 13:54

Postitus Postitas Rom » 09. 01. 2004. 19:10

Kas SRAMI gripid libedaks ei lähe?

See aasta oli palav suvi ja sõitudel kippusid lingid nii libedaks minema et jube.
Viimati muutis Rom, 09. 01. 2004. 19:33, kokku muudetud 2 korda .
Aga moraal on see, et mis sinu elus ka ei juhtuks,
alati on seal ruumi veel ühe õlle jaoks!

Peeter
Rattur
Postitusi: 227
Liitunud: 16. 04. 2003. 16:09

Postitus Postitas Peeter » 09. 01. 2004. 19:48

Rom kirjutas:Kas SRAMI gripid libedaks ei lähe?
Libeduse üle ei kurda, sest gripid on ju kummist, käivad suht kergelt ning sõidetakse kinnastega, nii et ainuke võimalus libeduse tekkeks IMHO on paks mudakord kätel :shock: vmt. ekstreemne olukord. Aga mis puudutab seda söögiasja, siis see huvitaks mind ka :twisted:.
Viimati muutis Peeter, 09. 01. 2004. 20:11, muudetud 1 kord.

Kasutaja avatar
Rom
Testisõitja
Postitusi: 1778
Liitunud: 18. 02. 2003. 13:54

Postitus Postitas Rom » 09. 01. 2004. 20:03

Peeter kirjutas:
Rom kirjutas:Kas SRAMI gripid libedaks ei lähe?
Libeduse üle ei kurda, sest gripid on ju kummist, käivad suht kergelt ning sõidetakse kinnastega, nii et ainuke võimalus libeduse tekkeks IMHO on paks mudakord kätel :shock: vmt. ekstreemne olukord.
Kasutan kindaid ja puha :wink:
aga olen meeletu higistaja, ühe maratoni sõiduga mingi 2-3 liitrit välja higistada on käkitegu.
Ja siis on isegi kindad nii libedad et annab lenksust kinni hoida.
Mis siis veel gripi keeramisest saaks.
Aga moraal on see, et mis sinu elus ka ei juhtuks,
alati on seal ruumi veel ühe õlle jaoks!

Peeter
Rattur
Postitusi: 227
Liitunud: 16. 04. 2003. 16:09

Postitus Postitas Peeter » 09. 01. 2004. 20:16

Rom kirjutas:Kasutan kindaid ja puha :wink:
aga olen meeletu higistaja, ühe maratoni sõiduga mingi 2-3 liitrit välja higistada on käkitegu.Ja siis on isegi kindad nii libedad et annab lenksust kinni hoida.Mis siis veel gripi keeramisest saaks.
Hea vähemalt, et kingad käivad pedaalide külge kinni, muidu vist läheks asi päris hulluks :wink: .

Kasutaja avatar
Rivo
Rattur
Postitusi: 2845
Liitunud: 19. 05. 2003. 11:02

Postitus Postitas Rivo » 09. 01. 2004. 21:50

Ainuskesed võistlejad, kes minu teada Sramiga sõidavad on Kana ja Massa ning mitte seepärast, et see neile ullult meeldiks vaid seepärast, et nende ühine sponsor toob seda maale. :lol: :lol:

Kindlasti ei ole nad ainukesed. Pakuksin välja, et teisedki võistlejad on seotud lepingutega ja sedapuhku siis sponsoriks Shimano. Selline on olukord Eestis, kui keegi teab kuidas mujal laias maailmas, siis pajatagu, mina ei tea.

Bimmer
Rattur
Postitusi: 190
Liitunud: 03. 11. 2003. 16:44

Postitus Postitas Bimmer » 11. 01. 2004. 11:21

vaikija kirjutas:Siin lihtsalt arutatakse,mis ühel või teisel süsteemil viga on.Seda asja on Sinuga natuke mõtetu arutada,sest jutu järgi saab aru,et Sa pole kumbagi varjandiga kursis.
Seda ma omast arust tegingi ju - tõin välja ühe süsteemi ühe vea. See on minu subjektiivne arvamus ja ma ei eeldagi, et kõik minuga nõustuksid. Samas, selline lahmimine teemal: "sa ei tea nagunii midagi" on minu arust natuke kohatu, sest hoopis hr Vaikija jutust võib välja lugeda, et tema kogemus 03XTR-i ja 04XT-ga piirdub ühe ringiga poeesisel platsil.

Kasutaja avatar
erikr
Admin
Postitusi: 11890
Liitunud: 17. 01. 2003. 22:23

Postitus Postitas erikr » 11. 01. 2004. 14:12

Bimmer kirjutas: ... sest hoopis hr Vaikija jutust võib välja lugeda, et tema kogemus 03XTR-i ja 04XT-ga piirdub ühe ringiga poeesisel platsil.
arvan, et kod Vaikija kogemus mehanni ja XC sõitjana on piisav andmaks hinnangut ka poeesise ringi muljete põhjal.
mis väljakutse? kiirabil ja politseil on väljakutse, minul on töö...
velo.clubbers.ee velo clubbers

vaikija
Rattur
Postitusi: 384
Liitunud: 22. 02. 2003. 17:29

Postitus Postitas vaikija » 11. 01. 2004. 23:34

X.O gripiga olid üks kord probleemid(mudane Karksi GP).Sõidan enamasti kinnasteta ja mudaste kätega oli käiguvahetamine võimatu.Järgmine hooaeg sõidan jälle pika 9.0SL-iga,need on minu arvates parimad.Muuseas hr Bimmer,Sina oled ilmselt HE inimene ja Scott-i sõber.Aga Scott on viimase paari aastaga tippu sõidetud(Swisspower ja Frischknecnt) ja seda SRAM-i jubinatega.Loomulikult oleks see juhtunud ka Shimano-ga,aga antud teema taamal on sellel tõsiasjal õige magus mekk küljes. 8)

Kasutaja avatar
Arbo
Rattur
Postitusi: 602
Liitunud: 02. 05. 2003. 08:41

Postitus Postitas Arbo » 12. 01. 2004. 08:40

mehed, mis te mängite siin päkapikupeitust... enda nime all ei julge esineda?

Kasutaja avatar
Rom
Testisõitja
Postitusi: 1778
Liitunud: 18. 02. 2003. 13:54

Postitus Postitas Rom » 12. 01. 2004. 11:06

vaikija kirjutas:Järgmine hooaeg sõidan jälle pika 9.0SL-iga,need on minu arvates parimad.
Kindad ?
Aga moraal on see, et mis sinu elus ka ei juhtuks,
alati on seal ruumi veel ühe õlle jaoks!

Peeter
Rattur
Postitusi: 227
Liitunud: 16. 04. 2003. 16:09

Postitus Postitas Peeter » 12. 01. 2004. 12:14

vaikija kirjutas:Järgmine hooaeg sõidan jälle pika 9.0SL-iga,need on minu arvates parimad.
Rõõm kuulda, sõidan ka ise nendega, aga miks Sa enamasti ilma kinnasteta sõidad :shock: ?

Vasta

Mine “Jupid”