650b arengud

Komplektsed jalgrattad. MTB, Road, Trekk, CC, BMX. ...
Foorumi reeglid
Kõik siia postitatud ostu- ja müügikuulutused kustutatakse. Kuulutuste jaoks on eraldi foorumi alajaotus.
Kasutaja avatar
SK
Rattur
Postitusi: 1193
Liitunud: 11. 07. 2004. 16:49

Re: 650b arengud

Postitus Postitas SK » 30. 08. 2012. 23:22

SL kirjutas:Aga ma kahtlustan väga, et kui teha nö blind test, siis ei ole vahet aru saada, kas all on 26 või 27.5.
Blind test XC rattasõidus lõpeb kurvalt, ilmselt rangluu või käeluu murdumisega :twisted:

Aga see "Taani Sõltumatu Ratta-geomeetria Instituut soovitab - nüüd lõpuks kõige õigem geomeetria saadaval!" teema pole väga kunagi veennud. Peaks pigem küsima - milline geomeetria millistesse oludesse? Siin foorumiski kiputakse liiga tihti võrdlema banaane ja apelsine. Otsitakse universaalset tõde nagu blondiin autot - et oleks võimalikult suur maastur, aga samas lihtne boksi tagurdada... Tõde on ka see, et ainuüksi ühe distantsi piires tuleb juba valida, kas kiirem liikumine tehnilistel lõikudel või kiiretel lõikudel? Mõlemaid korraga maksimumi ulatuses ei saa.

Kui ikkagi pimetestist rääkida, siis mina proovinuna kindlasti pimetestis ei eksiks. Aga see polegi tähtis. Tähtsam on see, et mul on kodus 27,5" HT ja 26" FS, mis on oma iseloomult totaalselt erinevad. Kumbki geomeetria pole "kõige õigem", aga mõlemal on omad plussid. Specialized ei tegelenud ka 8 aasta jooksul peale 29" legaliseerimist selle formaadiga üldse, sest marketingiosakond otsustas niimoodi. Füüsikaseadused ei ole vahepeal muutunud. Kui hakkas tegelema, peab seesama marketingisoakond mingeid pressikaid välja saatma. Selle kohta, millega hetkel tegeletakse, veenvaid ja selle kohta, millega ei tegeleta, kahtlevaid.

arnea
Rattur
Postitusi: 1244
Liitunud: 02. 06. 2008. 17:04

Re: 650b arengud

Postitus Postitas arnea » 30. 08. 2012. 23:44

SK kirjutas: Silverback Syncra 2 oma 130mm amordiga tundub juba seetõttu imelik, et kallim Syncra 1 on 100mm amordiga.
Amort on sama ja raam on sama - erinevus on selles, et Syncra 1 on amordi sees spacer mis käigu ja amordi lühemaks teeb. Syncra 2 amordile võid kah spaceri sisse panna ja siis on see ka 100mm ja rattad ühesugused. Kui geomeetriat vaadata, siis on wheelbase erinev - sest üks amort on teisest pikem. See, et kõik muud mõõdud samad on, on viga - kasvõi see amordi nurk peab sellise lükke peale muutuma.
SL kirjutas:Samas näiteks - Specialized'i 2011 aasta 26" S-Works hardtail'i kahvli nurk oli juba suht terav - 70.5°, siis 29er'tel on see tehtud veelgi teravamaks - nagu öeldud 71.5° - seda justnimelt selle tõttu, et ratas oleks sama terav, kui 26. On müüt, et 29 pole teravalt juhitav - on ja kuidas veel.
Ainult kahvli nurga võrdlemisel on mõte, kui sa paned võrreldavatele rattastele alla sama amordi. Neile ratastele (Specialized 26" ja 29") käivad ju erinevad amordid alla. Amortidel on erinevad offsetid. Rockshox näiteks teeb oma 26 ja 29 amordid erineva offsetiga. Amordi offset mõjutab omakorda "teravust" ja eri raam-amort kombode hindamisel tuleb mõlemat vaadata. See käib ka selle Scottiga võrdluse kohta.

Kasutaja avatar
SL
Rattur
Postitusi: 1023
Liitunud: 31. 07. 2003. 09:12

Re: 650b arengud

Postitus Postitas SL » 31. 08. 2012. 08:31

SK kirjutas:Tähtsam on see, et mul on kodus 27,5" HT ja 26" FS, mis on oma iseloomult totaalselt erinevad. Kumbki geomeetria pole "kõige õigem", aga mõlemal on omad plussid. Specialized ei tegelenud ka 8 aasta jooksul peale 29" legaliseerimist selle formaadiga üldse, sest marketingiosakond otsustas niimoodi. Füüsikaseadused ei ole vahepeal muutunud. Kui hakkas tegelema, peab seesama marketingisoakond mingeid pressikaid välja saatma. Selle kohta, millega hetkel tegeletakse, veenvaid ja selle kohta, millega ei tegeleta, kahtlevaid.
Ime ka kui HT ja FS poleks iseloomult totaalselt erinevad. Ja füüsikaseadused pole tõepoolest muutunud selle aja jooksul, küll aga materjalid ning oskus neid kasutada. 15 kilose 29er'ga poleks kellegil midagi 8 aastat tagasi peale polnud hakata. Ja ükskord võiks aru saada, et kogu see värk ei käi vaid selle nimel, et "nüüd teenime sellest valdkonnast" ning marketingi osakond saadab välja taas "mingeid pressikaid" nagu SK kirjutab. Selline vaade on niivõrd elukauge ja ülelihtsustatud, et edaspidine vaidlus on täiesti mõttetu.

Kasutaja avatar
SL
Rattur
Postitusi: 1023
Liitunud: 31. 07. 2003. 09:12

Re: 650b arengud

Postitus Postitas SL » 31. 08. 2012. 09:01

arnea kirjutas:Ainult kahvli nurga võrdlemisel on mõte, kui sa paned võrreldavatele rattastele alla sama amordi. Neile ratastele (Specialized 26" ja 29") käivad ju erinevad amordid alla. Amortidel on erinevad offsetid. Rockshox näiteks teeb oma 26 ja 29 amordid erineva offsetiga. Amordi offset mõjutab omakorda "teravust" ja eri raam-amort kombode hindamisel tuleb mõlemat vaadata. See käib ka selle Scottiga võrdluse kohta.
Loomulikult on Sul õigus. Seda ma tegelikult tahtsingi öelda, et kogu geomeetria tervik on märksa keerulisem asi, kui seda siin foorumis arutades lahti jõuab rääkida ning veelgi enam kahtlane tundub lihtsalt väiksele suured või suurele väiksed rattad alla panna.

Kasutaja avatar
SK
Rattur
Postitusi: 1193
Liitunud: 11. 07. 2004. 16:49

Re: 650b arengud

Postitus Postitas SK » 31. 08. 2012. 18:42

SL kirjutas:Ime ka kui HT ja FS poleks iseloomult totaalselt erinevad.
No aga millest mina siis räägin?
SL kirjutas: Ja füüsikaseadused pole tõepoolest muutunud selle aja jooksul, küll aga materjalid ning oskus neid kasutada. 15 kilose 29er'ga poleks kellegil midagi 8 aastat tagasi peale polnud hakata.
Demagoogia ABC - liialdamine. Miks 2004. aasta tehnoloogiliste võimalustega oleks pidanud tänastest 6 kg raskema ratta tegema? :shock: Isegi 1kg raskem oleks juba liialdamine olnud.
SL kirjutas:Ja ükskord võiks aru saada, et kogu see värk ei käi vaid selle nimel, et "nüüd teenime sellest valdkonnast" ning marketingi osakond saadab välja taas "mingeid pressikaid" nagu SK kirjutab. Selline vaade on niivõrd elukauge ja ülelihtsustatud, et edaspidine vaidlus on täiesti mõttetu.
Demagoogia ABC - vaata, milline sa ise oled! Kas ma saan õigesti aru, et 500mln $ käibega rattatootja ei lase välja ühtegi pressiteadet, mis nende äritegevuse suundi õigustaks? Olles ise ühte Ameerika päritolu tuntud kaubamärki teeninud, siis väidan, et ameeriklased on perfektsed storytellerid ja imagoloogid, igapäevased äriotsused tehakse märksa pragmaatilisemal moel ja hariliku vürtspoodniku loogikaga. Iga rattatootja ju püüab tarbijat veenda, et "õige geomeetria" tuleb just nende majast? Hea müüja võiks siiski lühinägelikust usukuulutajast sammukese eespool olla.
SL kirjutas:Loomulikult on Sul õigus. Seda ma tegelikult tahtsingi öelda, et kogu geomeetria tervik on märksa keerulisem asi, kui seda siin foorumis arutades lahti jõuab rääkida ning veelgi enam kahtlane tundub lihtsalt väiksele suured või suurele väiksed rattad alla panna.
Demagoogia ABC - autoriteedile viitamine. Kes usub rohelisi mehikesi, kes usub parteid, et kui Smolnõist on ikka käsk juba ülevalt alla tulnud, siis mida meie, väikesed inimesed ikka teame - nagunii on kõik juba ära otsustatud. Antud juhul on Smolnõist saadetud ainuõige rattageomeetria valem, mida tuleb kuni järgmise käsu saabumiseni seifis hoida.

Kui sobib, siis räägi ikka oma toodetest ja kui neil selles foorumi alamteemas kohta ei ole, siis niisama demagoogiaga mürgitamine ei anna ka mingit lisaväärtust.

metslane
Rattur
Postitusi: 825
Liitunud: 28. 03. 2006. 07:38

Re: 650b arengud

Postitus Postitas metslane » 31. 08. 2012. 20:55

SL võiks poliitikas kätt proovida :D

Kasutaja avatar
SL
Rattur
Postitusi: 1023
Liitunud: 31. 07. 2003. 09:12

Re: 650b arengud

Postitus Postitas SL » 31. 08. 2012. 22:35

Ei noh, igaljuhul lõbus lugemine. Kui SK midagi tõeliselt hästi valdab, siis on see interpreteerimine. Räägid üht, ta kuuleb ikka seda, mida tahab kuulda.

Demagoogiaga on samuti kõik korras - ameeriklased on sul igaljuhul selged ja selles osas samuti pole midagi vastu vaielda.

Ma ei tea, mis fenomen see on ja kust see pärit võib olla, kuid tihtipeale on inimesel kõigutamatu arvamus, et kõik talle igal seitsmel juhul mütsi pähe tahavad tõmmata. Nüüd praegu on 29er'te maailm seda tegemas, kuna "otsustati nii" - ja eriti püüab seda teha "S". Kunagi kahetuhandetate alguses mõtlesid kindlasti autotootjad samuti, et nüüd tõmbame mütsi pähe hoogsa diiselmootorite arendusega (kütus oli ju olemas, tea kui kaua). Jaguar XJ või Panamera diisel - puhas tüng tarbijale, ei miskit muud. Apple mõtles ka välja, et nüüd tõmbame mütsi pähe oma samade asjade paremini tegemisega - aga vaat, mis tuli välja - muutis maailma. Ma tõesti ei kujuta ette - on see mingi veneaja pärand või mis see on, et kõik meile kogu aeg küllap kindlasti tünga teevad.

Ja siis see "S" oma naineritega otsustas, et nüüd on nii. Specialized ei ole miski absoluutne turuliider, et oleks võimalikki niimoodi maailma asju korraldada. Võiks küsida, et miks siis teised ei teinud juba 8 aastat tagasi? Mina seda oska öelda.

Aga võiks minumeelest olla üle sellest "mütsi pähetõmbamise" fenomenist ning uskuda, et kusagil keegi tegeleb sellega päevast päeva ja mõtleb, et kuidas asju tegelikult ka paremini teha saab. Ja ma ei väida, et vaid ühtmoodi saab kõige paremini. Saab kindlasti erimoodi ning pealegi on erinevad situatioonid, kus üks on parem, kui teine ja vastupidi.

Kogu mõte oligi selles, et mitte pimesi uskuda, et 27,5 on parem, kui 29, kuna ta lihtsal pole 29 ja kuna samal ajal mulle lihtsalt ei meeldi suured rattad. Olete ju nõus, et selgelt eksiteerib seltskond, kes elu sees 29er'ga ei sõida, sest religioon ei luba. Ja minumeelest polegi vaja! Aga palun ärge ajage siis kärbseid pähe neile, kellel on valikuprotsess veel pooleli. Minu üleskutse on mitte minna kaasa ei pimesi 29er'i uskujatega kui ka pimesi 27,5 uskujatega, kuna päeva lõpuks usuga pole siin mitte midagi pistmist. Tegemist on ratsionaalse füüsikaga - ja selleks, et sellest aru saada - tuleb sõita!

PS - Metslase postitusi on olnud alati lõbus lugeda :)

Kasutaja avatar
Rom
Testisõitja
Postitusi: 1778
Liitunud: 18. 02. 2003. 13:54

Re: 650b arengud

Postitus Postitas Rom » 03. 09. 2012. 16:45

SL kirjutas:Tervitan igati erinevaid arenguid MTB valdkonnas.............. Hetkel tundub, et 27.5 on tõsiselt kõneall justnimelt sellepärast, et ta pole 29. 27.5 on alternatiiv "29er'i moevoolule" (mis tegelikult - nagu on selgunud - polegi vaid rattatootjate osav marketing vaid palju enamat). 26 on nagu ise-enesest juba ära unustatud ning selle kohapealt ei ole enam vaidlust täheldada.

Sulev! Mulle tundub,et Sinu tunded ei ole kõige õigemad.
Siia teemasse,"650b arengud", postitada palavaid tervitusi erinevate võimaluste otsijatele ning seejärel teatada, et "te olete surnult sündinud". :(
Ma ei mõista.
Ning miks mulle tundub veel ,et tegelikult Sulev, ei ole siin ju keegi Sinu vastu vaid Sina ise oled oma pikkade monoloogidega absoluutsest tõest teiste vastu.

Krt võtaks. Mind erutas see 650 -ste teema. Sest minu per..le EI MEELDINUD 29r i tunnetus. Ning ootan põnevusega,et saaks proovida ehedat 27r-i.
Ja ka see teema keeratakse sõna otseses mõttes perse.
Andke andeks mulle pimedale ka see pime hetk.

Kasutaja avatar
SL
Rattur
Postitusi: 1023
Liitunud: 31. 07. 2003. 09:12

Re: 650b arengud

Postitus Postitas SL » 03. 09. 2012. 21:59

Ei ole, Rom, ma vastu. Olen just vastupidi püüdnud pidevalt rõhutada, et minge ja sõitke ja siis öelge. Kui kellegi "p...e" järgi pole 29, ja ta on selles veendunud, siis ma usun seda inimest. Kui ta on tõsiselt proovinud, siis saab inimesega saab normaalselt argumenteerida ja see on väga huvitav. Minu arvamus ei pruugi olla sama, kuid nii ongi parem, kui on eriarvamusi.

Ainus asi, mille vastu ma tõesti olen, on millessegi pimedalt uskumine, või millegi pimedast peast ära põlgamine ja siis selle tõepähe laialt levitamine. Nagu kirjutasin, et meil on siin palju sõpru, kes põhimõtteliselt 29er'ga ei sõida, sest religioon ei luba. See pole minumeelest mõistlik.

Kasutaja avatar
SK
Rattur
Postitusi: 1193
Liitunud: 11. 07. 2004. 16:49

Re: 650b arengud

Postitus Postitas SK » 03. 09. 2012. 23:08

SL kirjutas:Ainus asi, mille vastu ma tõesti olen, on millessegi pimedalt uskumine, või millegi pimedast peast ära põlgamine ja siis selle tõepähe laialt levitamine. Nagu kirjutasin, et meil on siin palju sõpru, kes põhimõtteliselt 29er'ga ei sõida, sest religioon ei luba. See pole minumeelest mõistlik.
SL, sa oled nagu paha vaim seda teemat reostamas. Loe uuesti üle, kas keegi selles foorumi teemas on öelnud, et tema PÕHIMÕTTELISELT 29" EI SÕIDA? Siin ei ole ühtegi 29" vaenlast, küll aga 27,5" huvilised. M.O.T.T.

Proovin jälle teema raja peale tagasi tuua: hetkel on kõiga asjalikuma valikuga 650b jooksude pakkuja ilmselt sakslaste Actionsports:
http://www.actionsports.de/advanced_sea ... 0b&x=0&y=0
Jooksude valik on juba päris mitmekülgne, kummide valik veel ühekülgne. Seal poes saada olevatele Schwalbe RR ja üsna karmi-mustriga kiviste maastike hitt-kummi Kenda Nevegali kõrval on lähima poole aasta jooksul poodidesse ilmumas kõik teised Schwalbe tõsisema mustriga kummid (eesti lemmikut Fredi veel pole), Maxxiselt Ardent, Vredesteinilt kogu Black Panther seeria, Contilt X-King, Kendalt veel Karma seeria, loomulikult 650b paadunud fänn Pacenti jne. Valdavalt iseloomustab kogu valikut torkekindlus ja teatava mustri olemasolu, millega saaks ka all-mountain kategooriat sõita, mitte ainult hööveldatud kruusal grupisõitu teha. Eks aeg annab siin ka veel laiema valiku nagu kõigi asjadega on olnud.

Amortide osas on 650b ametlikud amordid välja lasknud nii Fox, RockShox kui Manitou, nendest Fox'id on juba täna 650b mõõtu jookse ka 26" seades võimelised keerelda laskma.

Raamide osas on peamine progress toimunud eelkõige agressiivse sõidu(amordi käik 120-150mm) FS rataste osas, kus on ametlikud 650b-raamid olemas mitmetel tootjatel, paljudele selle kategooria raamidele mahuvad 650b jooksud alla ka 26" seades, sest raamile on kummi suhtes suuremad varud jäetud. Puhaste XC raamide puhul tuleb esimesena meelde siingi AndreK poolt välja hõigatud Silverback (Hõbetagumik? :D ) ja Scott oma ühes mõõdus Scale'ga. Kes veel?

Kasutaja avatar
DeeJott
Rattur
Postitusi: 805
Liitunud: 21. 08. 2005. 18:26

Re: 650b arengud

Postitus Postitas DeeJott » 04. 09. 2012. 07:23

SK kirjutas:Kes veel?
KHS'l on mõned sellised rattad pakkuda http://khsbicycles.com/category/2012-kh ... -hardtail/
Aga need jäävad suurema tõenäosusega teiselepoole Atlandi ookeani ja siia poole veereb neid väga vähe vist, kui üldse.

Kasutaja avatar
siim_s
Rattur
Postitusi: 1118
Liitunud: 03. 04. 2006. 07:58

Re: 650b arengud

Postitus Postitas siim_s » 04. 09. 2012. 07:30

SK kirjutas:Puhaste XC raamide puhul tuleb esimesena meelde siingi AndreK poolt välja hõigatud Silverback (Hõbetagumik? :D ) ja Scott oma ühes mõõdus Scale'ga. Kes veel?
KHS: http://khsbicycles.com/category/2012-kh ... -hardtail/
Jamis: http://www.jamisbikes.com/usa/thebikes/ ... is650.html
Corratec (XC FS): http://www.bikerumor.com/2012/08/30/cor ... race-bike/
Hiinlased müüvad ebays ka mõistliku hinnaga carbon raame, mis on 650b jooksude jaoks tehtud.

Ilmselt Eurobikel oli veel hunnik väiksemaid firmasid, kes 650b formaadis XC rattaid välja kuulutasid, aga kõike ei jõua ka jälgida...

Kasutaja avatar
SK
Rattur
Postitusi: 1193
Liitunud: 11. 07. 2004. 16:49

Re: 650b arengud

Postitus Postitas SK » 04. 09. 2012. 08:58

Üsna hea arutelu antud teemal on kirja pannud üks Kaplinna (RSA) rattakaupmees:
http://www.revolutioncycles.co.za/?p=187

Kaupmehena on tal 650b proovijooksud poes olemas, kui klient tahab ja raam võimaldab, võib sõitma minna ja ise otsustada, kas tasub jändamist või mitte.

Kasutaja avatar
Rom
Testisõitja
Postitusi: 1778
Liitunud: 18. 02. 2003. 13:54

Re: 650b arengud

Postitus Postitas Rom » 04. 09. 2012. 08:59

Üle hulga aja võttis mul seieri võbelema :)
Eelkõige seetõttu,et visuaalne proportsioon on minu silmale paigas.

Pilt

Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 12105
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Re: 650b arengud

Postitus Postitas Mati » 04. 09. 2012. 09:31

SK kirjutas:... Kaupmehena on tal 650b proovijooksud poes olemas, kui klient tahab ja raam võimaldab, võib sõitma minna ja ise otsustada, kas tasub jändamist või mitte.
Vot sellist asja tahaks ka mõnes Eesti poes kohata. Mul on kõrgendatud huvi 27,5" jooksude proovimise osas.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"

Kasutaja avatar
KaupoR
Rattur
Postitusi: 7994
Liitunud: 10. 03. 2005. 14:11

Re: 650b arengud

Postitus Postitas KaupoR » 04. 09. 2012. 09:45

Igasugustes ratta suuruse teemades võiks postitaja enne mõtete kirja panemist märkida ära järgmised faktid:
* omab / ei oma 650b või 29erit
* ei ole sõitnud / on proovinud ümber poe või parklas / on sõitnud rohkem kui 1h 650b või 29eriga
* müüb / ei müü 650b või 29ereid
See annaks arusaama, et kas kirjuta teab, millest kirjutab, arvab, et teab, millest kirjutab või lihtsalt kirjutab ja kas tal võivad olla mingid isiklikud kasud mängus (otsesemalt või kaudsemalt).
If everything's under control, you're going too slow!

Kasutaja avatar
Rom
Testisõitja
Postitusi: 1778
Liitunud: 18. 02. 2003. 13:54

Re: 650b arengud

Postitus Postitas Rom » 04. 09. 2012. 10:10

KaupoR kirjutas:Igasugustes ratta suuruse teemades võiks postitaja enne mõtete kirja panemist märkida ära järgmised faktid:
* omab / ei oma 650b või 29erit
* ei ole sõitnud / on proovinud ümber poe või parklas / on sõitnud rohkem kui 1h 650b või 29eriga
* müüb / ei müü 650b või 29ereid
See annaks arusaama, et kas kirjuta teab, millest kirjutab, arvab, et teab, millest kirjutab või lihtsalt kirjutab ja kas tal võivad olla mingid isiklikud kasud mängus (otsesemalt või kaudsemalt).
(y) (y) (y)

Kasutaja avatar
AndreK
hobisportlane
Postitusi: 2497
Liitunud: 07. 03. 2003. 12:06

Re: 650b arengud

Postitus Postitas AndreK » 06. 09. 2012. 17:06


Kasutaja avatar
SK
Rattur
Postitusi: 1193
Liitunud: 11. 07. 2004. 16:49

Re: 650b arengud

Postitus Postitas SK » 06. 09. 2012. 18:08

Focusel ka 650b järgmise aasta valikus:
http://www.focus-bikes.com/int/en/bikes ... -30-g.html

Kui geomeetriatabel õigust räägib, siis on 26" Raven-raamile lihtsalt suuremad jooksud ja 650b-sobilik RockShox Revelation alla kruvitud.

Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 12105
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Re: 650b arengud

Postitus Postitas Mati » 24. 09. 2012. 20:11

Litespeed on võtnud kuldse kesktee variandi ja nimetanud selle MWC - Multi Wheel Compatible. Ehk siis teeme raami, kuhu mahuvad kenasti alla nii 26" kui ka 27,5". Keskjooksu sätitakse siis vastavalt rõngaste suurusele. Viimase kohta alljärgnev (et tõlkes kaduma ei läheks)
The bikes will be sold as framesets or complete machines with 650b wheels. Switching over to 26in wheels only requires a twist of the concentric bottom bracket, to effectively raise the BB height. Obviously this solution does not change the geometry of the frame itself - such as the head tube or seat tube angles - only the BB spindle in relation to the rest of the bike.
Pilt
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"

Kasutaja avatar
SK
Rattur
Postitusi: 1193
Liitunud: 11. 07. 2004. 16:49

Re: 650b arengud

Postitus Postitas SK » 08. 10. 2012. 22:37

Väike arvamuste karussell jupi-tootjatelt Eurobike'lt:
http://www.pinkbike.com/news/Video-Will ... heels.html

Kasutaja avatar
siim_s
Rattur
Postitusi: 1118
Liitunud: 03. 04. 2006. 07:58

Re: 650b arengud

Postitus Postitas siim_s » 09. 10. 2012. 13:02

Bikeradaris kokkuvõttev artikkel, mis sisaldab ka palju viiteid eelnevatele 650b toodete uudistele: http://www.bikeradar.com/mtb/news/artic ... nds-35483/

Kasutaja avatar
DeeJott
Rattur
Postitusi: 805
Liitunud: 21. 08. 2005. 18:26

Re: 650b arengud

Postitus Postitas DeeJott » 10. 10. 2012. 20:47

Siiamaani üks ilusamaid 650b rattaid, mida näinud olen.

http://www.storck-bicycle.de/de/web-anz ... el%20Seven

Kasutaja avatar
Kristo@Velocity
Rattur
Postitusi: 5
Liitunud: 08. 05. 2012. 12:59

Re: 650b arengud

Postitus Postitas Kristo@Velocity » 13. 10. 2012. 08:33

Hea töö, Mati.
Tõepoolest Litespeed on seda teed läinud ja siit saab ka vaadata, kuidas täpselt: http://www.youtube.com/watch?v=XyaauWfN ... e=youtu.be
Kel huvi Litespeed'i 2013 tootevaliku kohta ja numbritest ning muudest andmetest nõretavate tehniliste kirjelduste kohta, siis jätke teade privasse koos e-mailiga.
Kristo
Mati kirjutas:Litespeed on võtnud kuldse kesktee variandi ja nimetanud selle MWC - Multi Wheel Compatible. Ehk siis teeme raami, kuhu mahuvad kenasti alla nii 26" kui ka 27,5". Keskjooksu sätitakse siis vastavalt rõngaste suurusele. Viimase kohta alljärgnev (et tõlkes kaduma ei läheks)
The bikes will be sold as framesets or complete machines with 650b wheels. Switching over to 26in wheels only requires a twist of the concentric bottom bracket, to effectively raise the BB height. Obviously this solution does not change the geometry of the frame itself - such as the head tube or seat tube angles - only the BB spindle in relation to the rest of the bike.
Pilt

rainerhq
Rattur
Postitusi: 769
Liitunud: 16. 08. 2009. 19:27

Re: 650b arengud

Postitus Postitas rainerhq » 16. 12. 2012. 10:06

Kirsa kirjutas:
urmo kirjutas:Scottile paistab samuti 650b meeldivat: http://vimeo.com/48287433
Väga tore, ma olen täitsa nõus, aga ma ei näe müügis 27,5" scale 10-t. :)
See küll RC aga vähemalt on müügis.
http://r2-bike.com/Scott-SCALE-700-RC-2013
"Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride"

Kasutaja avatar
DeeJott
Rattur
Postitusi: 805
Liitunud: 21. 08. 2005. 18:26

Re: 650b arengud

Postitus Postitas DeeJott » 16. 12. 2012. 11:28

Mõned ilusad rattad Granville'lt, alates leheküljelt 36.

http://www.granvillebikes.com/Collectie ... fault.aspx

Kasutaja avatar
tarmo
Testisõitja
Postitusi: 3035
Liitunud: 06. 02. 2003. 16:48

Re: 650b arengud

Postitus Postitas tarmo » 09. 04. 2013. 15:42

Uurisin DTSwissi kontorist kas 26" esihark sobiks 27,5" esijooksule. Mitmed sõitjad nimelt siinmail plaanivad oma 26" velot muuta kerge vaevaga 27.5"-ks, vahetades ainult jooksud. Vastus Šveitsist oli lühike ja asjalik: "Hello Tarmo, thank you for your email. It is not safe to ride this combination. Do not use this wheel on the XRM 100 26" fork."

Kasutaja avatar
SK
Rattur
Postitusi: 1193
Liitunud: 11. 07. 2004. 16:49

Re: 650b arengud

Postitus Postitas SK » 09. 04. 2013. 17:38

tarmo kirjutas:Uurisin DTSwissi kontorist kas 26" esihark sobiks 27,5" esijooksule. Mitmed sõitjad nimelt siinmail plaanivad oma 26" velot muuta kerge vaevaga 27.5"-ks, vahetades ainult jooksud. Vastus Šveitsist oli lühike ja asjalik: "Hello Tarmo, thank you for your email. It is not safe to ride this combination. Do not use this wheel on the XRM 100 26" fork."
Kui palju DT amordi puhul 2.25 esirehvi ja 650b jooksu juures amordi ja kummi vahele vaba ruumi jääb?

Üldiselt ükski suurem tootja selliseid standardite-vahelisi tõstmisi ametlikult ei soosi. Ilmselt on enamikel juba garantii-tingimustesse see sisse kirjutatud ja nad ei saa sõnu tagasi võtta. Liigne liberaalsus võib neile mõne kohtuasja tuua ja kes ikka niisama riskida tahab. Ise olen Foxi 26" amorti rõõmsalt 650b jooksuga ekspluateerinud ja pole ühtegi probleemi. Suuremate jooksude peale minekuks on peamine kitsaskoht valdavalt ikkagi tagajooksu mahtumine raami vahele.

Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 12105
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Re: 650b arengud

Postitus Postitas Mati » 30. 04. 2013. 22:01

Bikeradar.com huvitav mõtisklus 650b hetkeseisust ja võimalikust arengust, sh sõprade 26" ja 29" kontekstis.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"

Kasutaja avatar
SK
Rattur
Postitusi: 1193
Liitunud: 11. 07. 2004. 16:49

Re: 650b arengud

Postitus Postitas SK » 28. 06. 2013. 14:41

650b formaadiga on liitunud nüüd peamised suured jooksutootjad, mudeleid on esialgu piiratud hulk ja suund samuti erinevatesse sektoritesse:
MAVIC CROSSMAX ENDURO on neile, kel on piisavalt pappi ja sõidavad "mõrvaritest" pigem alla kui üles, aga igati mõistlik kaal selle tugevusklassi kohta ei jäta maratonil ka kasutajat jänni. Iseasi on muidugi kummivalik pöia peal, sest enduromeeste kummid ei ole FF ega ka RR. Märgiline on lihtsalt see, et Mavic on teemas sees.
FULCRUM tõi turule nii elitaarse RED METALI (1525g ja ligi 900 eurot) kui päris hea hinna/kvaliteedi suhtega treenin-võitslen klassi RED POWERi (1816g ja 229 eurot). Shimanolt tuli juba talvel XT 650b formaadis välja ja kindlasti on Eurobikel veel midagi juures.

Seega on kõik suuremad tegijad 27,5 tollise formaadi mingil kujul välja andnud ja seega formaadi suremisest juttu pole. Kui see teema algas aruteluga, et proovida võiks, aga pole midagi proovida, siis nüüd on valikut juba erinevates hinnaklassides ja otstarvetele.Kui lisada veel, et RockShox on paljude lemmik-vedru REBA SLi ka 650b formaadis välja andnud (hinnaklass ca 400 eurot), siis juppide puudust täna ei ole.

Mingi ülevaate ostetavusest saab Bike-Componentsis.de saidi pealt märksõna kasutades.

Kasutaja avatar
SK
Rattur
Postitusi: 1193
Liitunud: 11. 07. 2004. 16:49

Re: 650b arengud

Postitus Postitas SK » 01. 08. 2013. 22:17

Giant panustab 2014 valdavalt 27,5-tollistele maastikuratastele:
http://velonews.competitor.com/2013/07/ ... ine_297570

Kasutaja avatar
tarmo
Testisõitja
Postitusi: 3035
Liitunud: 06. 02. 2003. 16:48

Re: 650b arengud

Postitus Postitas tarmo » 05. 08. 2013. 11:39

Ma kipun arvama, et tulevikus on selline, et suuremat kasvu sõitjad jäävad 29 peale ja väiksemad 27,5. Aga see on muidugi huvitav, et üha enam toodetakse 27,5 rattaid. Maailmas on müüdud MTB-dest väga suur osa all mountain suunitlusega long travel mtb-sid ja seal 29" ei kasutata. Meie oma pisikeses maailmanurgas jälgime rohkem seda, mis toimub mtb segmendis, mis mõeldud kihutamiseks peaaegu siledal maastikul. Ja siin ruulib iseenesest mõista 29.

Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 12105
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Re: 650b arengud

Postitus Postitas Mati » 05. 08. 2013. 11:53

tarmo kirjutas:Maailmas on müüdud MTB-dest väga suur osa all mountain suunitlusega long travel mtb-sid ja seal 29" ei kasutata. Meie oma pisikeses maailmanurgas jälgime rohkem seda, mis toimub mtb segmendis, mis mõeldud kihutamiseks peaaegu siledal maastikul. Ja siin ruulib iseenesest mõista 29.
Ma arvan, et siin on ka point selles, et meil on kogu mtb-elu üks suur võistlus, mujal on AM ja trail ratastega vennad pigem chill'i peal väljas - käiakse mägedes-metsas nautimas jne. Kui on mtb-võistlused (va enduro), siis seal ikka samas rattad mis meil, FS'se vast on rohkem.

Ma usun ka, et 27,5" saab olema kompromissvariant neile, kes 29" peal head asendit ei leia. Lisaks on teatav võimalus, et 27,5" jooksud mahuvad reaalselt olemasoleva 26" raami vahele - seega ka odavam upgrade.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"

Kasutaja avatar
riho
hobisportlane
Postitusi: 4511
Liitunud: 11. 09. 2003. 17:26

Re: 650b arengud

Postitus Postitas riho » 05. 08. 2013. 12:29

Käisin äsja Silverbacki järgmise aasta mudeleid vaatamas ja testsõite tegemas. Sai sõidetud nii 26", 27,5", 29", HT, FS, alu ja karbonraamidele ehitatud ratastega.

26" on selles mõttes ajalugu, et tootjad selle tippmudelite arendusse eriti ei panusta. Entry level ja kobeda keskklassi pille siiski toodetakse.

Vahetu sõidukogemus ütleb, et samaväärsete 27,5 ja 29" rattad käituvad maastikul (Eestile sarnanne mullapõhi, veidi juurikaid ja väikeseid kive) sirgetel, sirgetel laskumistel ja tõusudel sarnaselt. Kurvide läbimise kiirus ja kiirendus on 27,5" rattal tuntavalt parem. Lühikesel lõigul 2-300m) kiiruse hoidmine oli ka sarnane. Samsungile sarnaseid kilomeetrite viisi ühtlase kiiruse hoidmist kruusal ei olnud aega ega tahtmist proovida. Rattaid mida testida oli palju. peagi ilmub lühike ülevaade ka hobispordi lehel

Minu valik oleks vaatamata keskmisest pikemale kasvule siiski 27,5" ratas. Pikkust on mul 190cm, kiirendusvõime kesine, jõudu vähe, pigem panustan kerge rauaga kerimisele.

Mulle tundub, et viimase paari aasta arengud on pendli efekti hea näide. 26" pealt jooksid tootjad hurraga 29" peale, nüüd liigutakse keskele, ehk 27,5" poole.

Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 12105
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Re: 650b arengud

Postitus Postitas Mati » 06. 08. 2013. 17:18

Üks pigem tampiv lugu 27,5" teemal - http://www.bikeradar.com/mtb/gear/artic ... ype-38058/
Mati kirjutas:Lisaks on teatav võimalus, et 27,5" jooksud mahuvad reaalselt olemasoleva 26" raami vahele - seega ka odavam upgrade.
5 põhjust, miks mitte 26" kujundada ümber 27,5"ks - http://www.bikeradar.com/gear/article/t ... 50b-36241/
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"

Kasutaja avatar
siim_s
Rattur
Postitusi: 1118
Liitunud: 03. 04. 2006. 07:58

Re: 650b arengud

Postitus Postitas siim_s » 06. 08. 2013. 17:45

Mati kirjutas:Üks pigem tampiv lugu 27,5" teemal - http://www.bikeradar.com/mtb/gear/artic ... ype-38058/
Ma lugesin välja, et pigem tambitakse nimetust, mitte formaati kui sellist. Et nimi 27.5" ei vasta reaalsusele. Samas tundub, et just seda nimetust eelistavad tootjad, näiteks Scott ja Giant ütlevad selle kohta 27.5", mitte 650b.

Kasutaja avatar
Mati
Rattur
Postitusi: 12105
Liitunud: 31. 03. 2003. 11:26

Re: 650b arengud

Postitus Postitas Mati » 06. 08. 2013. 18:50

siim_s kirjutas:
Mati kirjutas:Üks pigem tampiv lugu 27,5" teemal - http://www.bikeradar.com/mtb/gear/artic ... ype-38058/
Ma lugesin välja, et pigem tambitakse nimetust, mitte formaati kui sellist. Et nimi 27.5" ei vasta reaalsusele. Samas tundub, et just seda nimetust eelistavad tootjad, näiteks Scott ja Giant ütlevad selle kohta 27.5", mitte 650b.
No ikka formaati kui sellist ka, et pole ikka seal 26" ja 29" keskel (mõlema head), ehk juba sellest tulenevalt nagu mõttetu promovõte :roll: . Eks tarbija lõpuks otsustab.
velo clubbers
Tavaline jobu: "Ega maraton, kui tahab ikka maratoni nime kanda, ei peagi mingi morsipidu olema."
Üks mees: "Tapab tempo, mitte rada"
Kivipallur: "Tark teab, tugev teeb trenni!"

Kasutaja avatar
veloson
Rattur
Postitusi: 940
Liitunud: 12. 06. 2012. 22:53

Re: 650b arengud

Postitus Postitas veloson » 06. 08. 2013. 19:52

Seni puhtalt disainile ja kasutajate rahakotile mõelnud rattatootjad on ühtäkki hakanud just selle 650b mõõdu pärast kaabakatest kasumiahnitsejateks, valetavad 698 millimeetrit 27.5-tolliks. Näiteks selle neli aastat vana rehvitabeli järgi kipub tüüpilise 650bx2.1-2.35 rehvi kõrguseks keskmiselt just nii palju olema, aga 27.5" on ju 698.5! Aga juba Sheldon ütles, et 29" on puhtalt marketingitermin 622mm tähistamiseks. Aga see on küll õige, et karvajalad ei hakka kunagi ilusratturitel niimoodi käest kinni hoidma:
Josh Patterson kirjutas:..on mindud tulevikuvisioonideni, kus mitmed rattatootjad näevad 29- ja 26-tolliste maastikurataste välja suremist. Selles visioonis võtavad kõik liibukates tippratturid, karvajalgadest Elioni tagaotsa Tuha-Juhanid koos BMX-lätudega teismelistest hüppan-mitte-ei-kuku-tüübid lõkke ääres üksteisel kätudest kinni ja viskavad ühiselt 27.5-tollist kaerajaani: "Kumbayaa, kumbayaa, Ratas Üksainsus ja Sinu Ainuterviklikkus on saabunud, lükka teised välja"
Sama tüübi punktide kaupa esitatuga peab muidugi nõustuma - mingi suvalise netist leitud nimekirja järgi raami/amorti konverteerima hakates tuleb tõenäoliselt avastada, et "jah, on konverteeritav" tähendab tõenäoliselt ühte-kahte-kolme millimeetrit krooni/sadulatoru ja rehvi vahel, mis jääb mõistlikust paarist sentimeetrist kaugele. Kellel aga mõõdud endal üheksa korda võetud ja sobivas suuruses rehvi alla lubavad, siis pole ju vaja keelata ja katsetusvõimalust käest ära võtta, et kuidas vana raam uue veermikuga metsas käitub. Sama on amortide alumisse asendisse laskmisega - HT ei pea tagumise amordi liikumise pärast muretsema ja selliseid ilma pükse ühendava kroonita esiamorte nagu artiklis annab otsida, enamikul on mõõt kahvli käigust sõltumatu.
Viimati muutis veloson, 06. 08. 2013. 20:34, muudetud 1 kord.

rainerhq
Rattur
Postitusi: 769
Liitunud: 16. 08. 2009. 19:27

Re: 650b arengud

Postitus Postitas rainerhq » 06. 08. 2013. 20:32

Selle artikli alt tasub lugeda ka kommentaare, mis räägivad sellest et jutt liiga üldistav. Et on jah kombosid mis ei sobi üldse aga et on ka variante, mis töötavad.
"Nothing compares to the simple pleasure of a bike ride"

Kasutaja avatar
mikulaine
Rattur
Postitusi: 452
Liitunud: 17. 07. 2011. 14:42

Re: 650b arengud

Postitus Postitas mikulaine » 09. 08. 2013. 09:25

Pilt Pilt Pilt Pilt

Schwalbe Rocket Ron 2.10. Ei näe probleemi. Midagi kuskil vastu ei käi. Lahe.

Mihkel

Kasutaja avatar
AndreK
hobisportlane
Postitusi: 2497
Liitunud: 07. 03. 2003. 12:06

Re: 650b arengud

Postitus Postitas AndreK » 09. 08. 2013. 09:59

mikulaine kirjutas:Pilt Pilt Pilt Pilt

Schwalbe Rocket Ron 2.10. Ei näe probleemi. Midagi kuskil vastu ei käi. Lahe.

Mihkel
Vägistasid selle originaalis 26 tolliste jooksudega raamile?

Kasutaja avatar
mikulaine
Rattur
Postitusi: 452
Liitunud: 17. 07. 2011. 14:42

Re: 650b arengud

Postitus Postitas mikulaine » 09. 08. 2013. 10:28

AndreK kirjutas:
mikulaine kirjutas:Pilt Pilt Pilt Pilt

Schwalbe Rocket Ron 2.10. Ei näe probleemi. Midagi kuskil vastu ei käi. Lahe.

Mihkel
Vägistasid selle originaalis 26 tolliste jooksudega raamile?
Täpselt nii.

Kasutaja avatar
veloson
Rattur
Postitusi: 940
Liitunud: 12. 06. 2012. 22:53

Re: 650b arengud

Postitus Postitas veloson » 09. 08. 2013. 10:47

Kas juhtimistunnetuse muutus oli märgatav?

arnea
Rattur
Postitusi: 1244
Liitunud: 02. 06. 2008. 17:04

Re: 650b arengud

Postitus Postitas arnea » 09. 08. 2013. 10:59

Aga kui sa amordi õhust tühjaks lased ja jalad põhjani sisse surud, kas siis ei käi kumm krooni vastu? Oleks ju ilgelt nõme kui järsul maandumisel esiratas blokeeruks.

Kasutaja avatar
SK
Rattur
Postitusi: 1193
Liitunud: 11. 07. 2004. 16:49

Re: 650b arengud

Postitus Postitas SK » 09. 08. 2013. 11:21

arnea kirjutas:Aga kui sa amordi õhust tühjaks lased ja jalad põhjani sisse surud, kas siis ei käi kumm krooni vastu? Oleks ju ilgelt nõme kui järsul maandumisel esiratas blokeeruks.
Minu kogemuste põhjal on Foxi amortidel 27,5" jooksudega kummi kaugus kroonist sama, mis RockShoxi amortidel 26" jooksudega. Ma ei ole oma vana Foxi veel 4-6 baarise rõhu puhul ohtlikuna tuvastanud.

Mina olen peale aastast sõitmist oma "vägistatud" 27,5" endiselt rahul. Vägistatu on minuga ka rahul. Sõber, kes oma 26" minu eeskujul 27.5" peale vägistas, on samuti väga rahul. Seega võib öelda, et on toimunud isegi grupiviisiline vägistamine. :wink: Sõidutunnetust ma muidugi kirja teel edasi anda ei suuda nagu ka maitset või lõhna, aga elamused on seni ainult positiivsed.

Kasutaja avatar
mikulaine
Rattur
Postitusi: 452
Liitunud: 17. 07. 2011. 14:42

Re: 650b arengud

Postitus Postitas mikulaine » 09. 08. 2013. 12:07

arnea kirjutas:Aga kui sa amordi õhust tühjaks lased ja jalad põhjani sisse surud, kas siis ei käi kumm krooni vastu? Oleks ju ilgelt nõme kui järsul maandumisel esiratas blokeeruks.
Ma üldjuhul ei sõida tühja amordiga :D Aga saan aru küll mida sa mõtled, nägin ka netis seda pilti kui kumm vastu amordi kaart oli antud olukorra puhul ja pani veits mõtlema. Pirita Kolmapäevakul sõitsin ikka oma pehme amordiga ja ma olen kindel, et mitmes kohas tegi amort kogu oma 100mm ulatuses tööd, aga üle nipli küll ei pannud ning aru ka ei saanud, et rehv oleks vastu läinud. Niiet mul on siiani ainult positiivsed kogemused. Juhitavuse kohta midagi konkreetset ei oska öelda, eks ta hea on. Veeremine, nii kõvakatega teel kui ka singlil, on minu arust küll tuntavalt parem. Aru küll ei saaks, et nüüd cornering halvem oleks.

fo1l
Rattur
Postitusi: 277
Liitunud: 23. 02. 2011. 14:25

Re: 650b arengud

Postitus Postitas fo1l » 09. 08. 2013. 12:20

Scotti 2014 valikus polegi vist 26" enam, 27,5 ja 29 ainult

Kasutaja avatar
DeeJott
Rattur
Postitusi: 805
Liitunud: 21. 08. 2005. 18:26

Re: 650b arengud

Postitus Postitas DeeJott » 29. 08. 2013. 11:49

Huvitav, et kõrgemas otsas pole 27,5 ratast esindatud http://www.cube.eu/bikes/mtb-hardtail/

Kasutaja avatar
kristjan07
Rattur
Postitusi: 856
Liitunud: 03. 04. 2004. 18:25

Re: 650b arengud

Postitus Postitas kristjan07 » 29. 08. 2013. 12:23

DeeJott kirjutas:Huvitav, et kõrgemas otsas pole 27,5 ratast esindatud http://www.cube.eu/bikes/mtb-hardtail/
Tekitab küsimusi, aga õnneks on alternatiivi: http://2014.merida-bikes.com/en_int/bik ... =Hardtails

Kasutaja avatar
siim_s
Rattur
Postitusi: 1118
Liitunud: 03. 04. 2006. 07:58

Re: 650b arengud

Postitus Postitas siim_s » 29. 08. 2013. 12:30

DeeJott kirjutas:Huvitav, et kõrgemas otsas pole 27,5 ratast esindatud http://www.cube.eu/bikes/mtb-hardtail/
Vaatad vale kategooria alt, siin on ikka täitsa kõrge otsa ratas olemas: http://www.cube.eu/en/bikes/fullsuspens ... c-slt-275/

Vasta

Mine “Jalgrattad”